Corradon sähkökattoluukku ei toimi! APUA!!
Valvoja: ffp jäsenet
Corradon sähkökattoluukku ei toimi! APUA!!
Eilen kun ostin auton luukku toimi moitteettomasti, mutta sesottuaan yön yli luukku ei mene kiinni. Eli luukku aukeaa kokonaan (liukuu katon sisään) mutta ei mene kiinni. Jos luukun veivaa käsin niin että takareuna on rakosellaan, niin silloin se menee sähköllä kiinni. Luukun moottori siis pyörii vain toiseen suuntaan.
Onko moottorille sulaketta molempiin suuntiin joka loisi voinut palaa, vai olisiko vika katkaisijan ja moottorin välissä johdoissa, tai katkaisijassa?
Auttakaa tietämätöntä
Onko moottorille sulaketta molempiin suuntiin joka loisi voinut palaa, vai olisiko vika katkaisijan ja moottorin välissä johdoissa, tai katkaisijassa?
Auttakaa tietämätöntä
Mulla on välillä sellasta, että luukun täysin avattua se ei halua sulkeutua. Jokin vain napsahtaa moottorissa. Tekee siis tätä kun luukku on ihan ääriasennossa eli luukku auki.
Jos luukku ei ole ihan auki se kyllä sulkeutuu. Napin rämpytys auttaa ja autonkin on parempi olla käynnissä (tuntuisi auttavan vähän). Joskus hieman nyrkkiäkin vilauttanut kattovalon kohdalle jossa motti on. Ideoita? Joku kosketuspinta kulunut? MOtti väsynyt? Voiko puhdistaa ilman että koko sisustan purkaaa? Ilmastointi rocks.
Jos luukku ei ole ihan auki se kyllä sulkeutuu. Napin rämpytys auttaa ja autonkin on parempi olla käynnissä (tuntuisi auttavan vähän). Joskus hieman nyrkkiäkin vilauttanut kattovalon kohdalle jossa motti on. Ideoita? Joku kosketuspinta kulunut? MOtti väsynyt? Voiko puhdistaa ilman että koko sisustan purkaaa? Ilmastointi rocks.
Ei taida olla katkaisijassa mitään vikaa. Itse olen ohittanut koko katkaisijan. TOki se on käytössä, mutta voin ohjata luukkua kaukosäätimellä joka ei käytä katkaisijaa lainkaan. Lisäksi olen releyttänyt luukun eli tuskin on virtapulaakaan. Reletys siis hälyttimen pienivirtaisia lähtöjä varten. SIltikin siis luukku saattaa jäädä auki ja napsahtaa vaan moottori.
Olihan noloa ku pienessa tihkusateessa esittelin pojille ffp-miitissä uutta luukku patenttiani. Avasin sen kaukosäädöllä ja sitten kun piti se kiinni laittaa ei mennytkään ja satoi vettä... Ei muutakuin auto käymään ja hieman nyrkkiä taas moottoriin.
Olihan noloa ku pienessa tihkusateessa esittelin pojille ffp-miitissä uutta luukku patenttiani. Avasin sen kaukosäädöllä ja sitten kun piti se kiinni laittaa ei mennytkään ja satoi vettä... Ei muutakuin auto käymään ja hieman nyrkkiä taas moottoriin.
Siinä kattoluukun "moottoripaketissa" on useita rajakytkimiä, joita voi säädellä. Ajan kuluessa sinne tulee kuitenkin kulumaa, eikä säätö enää välttämättä riitä ja edessä on uuden moottorin ostaminen (~300e) tai ei aja luukkua aivan auki. Itse valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon.
Hanskalokeroon iso ruuvari, niin saa ruuvattua luukkua sen verran kiinni, että rajakytkin sulkeutuu ja moottori pelaa jälleen, kun luukun vahingossa täysin auki ajaa.
Hanskalokeroon iso ruuvari, niin saa ruuvattua luukkua sen verran kiinni, että rajakytkin sulkeutuu ja moottori pelaa jälleen, kun luukun vahingossa täysin auki ajaa.
Väittivät Volkkarin huollossa joskus, että rajoja vois säätää, mutta kun asiaa äsken tutkin, niin:
Bentley kertoo säädön seuraavasti, mutta ei puhu mitään rajakytkinten säätämisestä:
Kiinni-asennosta tilt-asentoon hammaspyörä pyörii 2 kierrosta myötäpäivään.
Auki-asentoon kiinni-asennosta 9 kierrosta vastapäivään.
Tuon perusteella rajoja ei siis voisikaan säädellä, mutta ilmeisesti kuluvat ja koko motti joutaa vaihtoon... Sori.
Bentley kertoo säädön seuraavasti, mutta ei puhu mitään rajakytkinten säätämisestä:
Kiinni-asennosta tilt-asentoon hammaspyörä pyörii 2 kierrosta myötäpäivään.
Auki-asentoon kiinni-asennosta 9 kierrosta vastapäivään.
Tuon perusteella rajoja ei siis voisikaan säädellä, mutta ilmeisesti kuluvat ja koko motti joutaa vaihtoon... Sori.
Sulla on ilmeisesti tuo auto -94. Siihen pitäis sopia ihan kolmoskoppaisen golfin moottori(napoja muistaakseni 5-7). Vanhemmissa(alle -93) on erilainen moottori, johon tulee vähemmän johtoja, eikä niissä ole mukavuustoimintoa. On silti tosi harvinaista, että moottori hajoaa. Katkaisijan puoleen mäkin kääntyisin. Muistaakseni katkaisijaksikin pitäisi sopia kolmosgolfin kytkin...
Äsken jumi koko luukku tiltti asentoon. Nyt alkoi sekin temppuilemaan. Otin koko luukun moottorin pois. Helposti lähti irti. Sisävalo pois, sen alla kaksi ruuvia ja lähti paneeli irti. Itse moottori oli kiinni kahdella ristipää ruuvilla.
Valkoisen suojamuovin alta kuuluu ne naksaukset ja raotin sitä hieman. Samalla alkoi moottiori pyörittämään kun napista painoin. Ei kai tuon sisällä ole mitään jousia tai vastaavaa ettei lävähdä taas käsiin... Se sitten on inhottavaa jos jotain purkaa osat pongahtaa pellolle eikä näe edes mistä ne tuli! Joku +- säätöruuvikin tossa on? Mikähän se on?

Valkoisen suojamuovin alta kuuluu ne naksaukset ja raotin sitä hieman. Samalla alkoi moottiori pyörittämään kun napista painoin. Ei kai tuon sisällä ole mitään jousia tai vastaavaa ettei lävähdä taas käsiin... Se sitten on inhottavaa jos jotain purkaa osat pongahtaa pellolle eikä näe edes mistä ne tuli! Joku +- säätöruuvikin tossa on? Mikähän se on?

Näyttääkö nuo rajakytkimet kenestäkään tutulta? Löytyykö moisia irrallaan? lisäksi tuli nyt mieleen; että etten vaan sekoittanut tuon moottorin nollakohtia nyt:::
ps: millä v::lla ton vaihtonäppäimen jumituksen saa pois päältä jos sattuu nojailemaan shiftiin liian kauan? millä se koko ominaisuuden saa pois ettei se ikinä ehdota sitä edes? tulee aika usein nääs pidettyä shiftiä pohjassa yli 5 sekuntia
ps: millä v::lla ton vaihtonäppäimen jumituksen saa pois päältä jos sattuu nojailemaan shiftiin liian kauan? millä se koko ominaisuuden saa pois ettei se ikinä ehdota sitä edes? tulee aika usein nääs pidettyä shiftiä pohjassa yli 5 sekuntia
OT: ^Mites tuo vuosimalli, kun autoa on valmistettu viimeiset vuonna -95, eli sinulla lienee sitten viimeisiä tehtaalta ulos tulleita kappaleita jos rekisteröinti on -96. Ja sitten mikä kumma malli on GTi? Kenties 2.0 16V?
Joo elikkä kyseessä on viimeisimpiä corradoita. Kyseisessä on 2.0 8v gti kone eli kestävä kun mikä. Sitä saa myös 16venasena.
Vaijeri poikki/irti siitä luistista.[/quite]
Jees, pitää tutkia viikonloppuna.
Itselläni on lähes samanlainen vika kuin Enlizilla. Eli toimii/(ei toimi) seuraavasti.
1. kruisailuasento, ok (luukku takareunasta auki)
2. Luukku sisälle asento, ei ok. Repsikan puoli menee ihan ok sisään mutta kuskin puoli yrittää mennä sisälle katon tasolla, eli ei laskeudu ennen kuin pyrkii sisään.
kun luukkua ottaa kiinni päin, se meinaa osua kattoon jolloin tulee helposti rumaa jälkeä. Onneksi näin ei ole vielä käynyt.
Onko tuosta mahdollisesti vaijeri poikki/irti. Mistä päin kannattaa irtoamis kohtaa hakea?
1. kruisailuasento, ok (luukku takareunasta auki)
2. Luukku sisälle asento, ei ok. Repsikan puoli menee ihan ok sisään mutta kuskin puoli yrittää mennä sisälle katon tasolla, eli ei laskeudu ennen kuin pyrkii sisään.
kun luukkua ottaa kiinni päin, se meinaa osua kattoon jolloin tulee helposti rumaa jälkeä. Onneksi näin ei ole vielä käynyt.
Onko tuosta mahdollisesti vaijeri poikki/irti. Mistä päin kannattaa irtoamis kohtaa hakea?
Nii, tossa oman raadon luukussa on mekanismissa jotain häikkää ja sitä tuossa muutaman tunnin purkailin ja kasailin enkä tullu hullua hurskaammaksi. Irtonaisia alumiininpaloja kyllä löytyi :)
Noi "luukku ei mene sisään" ja "luukku jää toisesta reunasta auki" sekä "luukku menee sisään, muutei tule takaisin" johtuvat mekanismin vioista. Siellä ne alumiiniset hilpakkeet murtuilee ja katkeilee ajan myötä. Toi "luukku menee sisään, muutei tule takaisin" tekee helposti naarmut luukun maalipintaan (niinkuin itselläni kävi)..
Päivän kysymys kuuluukin: Onko tuo Corradon sähköinen kattoluukku + mekanismi sama kuin esim. 35i Passatissa? Kun jostain kuulin sellasia huhuja, että ne olisi ainakin erittäin lähelle samat..?
Ja jos jollakin sattuisi olemaan ylimääräisenä käypänen luukku/mekanismi, niin saa tarjota ;)
Noi "luukku ei mene sisään" ja "luukku jää toisesta reunasta auki" sekä "luukku menee sisään, muutei tule takaisin" johtuvat mekanismin vioista. Siellä ne alumiiniset hilpakkeet murtuilee ja katkeilee ajan myötä. Toi "luukku menee sisään, muutei tule takaisin" tekee helposti naarmut luukun maalipintaan (niinkuin itselläni kävi)..
Päivän kysymys kuuluukin: Onko tuo Corradon sähköinen kattoluukku + mekanismi sama kuin esim. 35i Passatissa? Kun jostain kuulin sellasia huhuja, että ne olisi ainakin erittäin lähelle samat..?
Ja jos jollakin sattuisi olemaan ylimääräisenä käypänen luukku/mekanismi, niin saa tarjota ;)
Corradon katossa olevat palkit raapivat luukun pilalle helposti. Lisäksi niissä oli hitsausroiskeita, jotka ne jäljet piirsitvät!
Jos luukku jää toisesta reunasta auki on se luisti poikki. Sitä voi kädellä vetää sisältä päin jotta luukun saa kiinni. Ja jos luukku ei liu sisään on se vaijeri taas irti. Ainakin näin oli porukoiden Gol3 kun sitä hieman purin. Ensin ei luukku mennyt sisään ja sitten ei laskeutunut edes alas ku se luisti katkesi.
EdIT: tuossa laittamassani kuvassa näkyy nuo rajakykimet ja mietin että onko toinen tunnistamassa että luukku on kiinni ja toinen auki oloa varten? Vai mitä ne haistelee? Nyt on tulossa "uusi" moottori ja jos siinäkin on häikkää niin voisihan noista yrittää rakentaa yhden toimivan.
Nyt herää uudestaan se kysymys mieleen, että miten tuo säätö? Siinähän on jokin ruuvi jolla ilmeisesti kerrotaan motille että nyt luukku on perillä asti. Miten tuo säätö tapahtuu? Se tuskin on juuri oikeassa kohdassa. Etenkin kun epäilen että koko kattoluukku kiskoineen on omassa liian edessä. Välipahvi ei näet lukitu luukun ollessa kiinni. Pieni avausliike napista ja se lukittuu. Sen näkee hyvin kun pelti on pois paikaltaan. Pahvin pitäisi mennä lähemmäs keulaa lukittuakseen, mutta tilaa ei ole.
Jos luukku jää toisesta reunasta auki on se luisti poikki. Sitä voi kädellä vetää sisältä päin jotta luukun saa kiinni. Ja jos luukku ei liu sisään on se vaijeri taas irti. Ainakin näin oli porukoiden Gol3 kun sitä hieman purin. Ensin ei luukku mennyt sisään ja sitten ei laskeutunut edes alas ku se luisti katkesi.
EdIT: tuossa laittamassani kuvassa näkyy nuo rajakykimet ja mietin että onko toinen tunnistamassa että luukku on kiinni ja toinen auki oloa varten? Vai mitä ne haistelee? Nyt on tulossa "uusi" moottori ja jos siinäkin on häikkää niin voisihan noista yrittää rakentaa yhden toimivan.
Nyt herää uudestaan se kysymys mieleen, että miten tuo säätö? Siinähän on jokin ruuvi jolla ilmeisesti kerrotaan motille että nyt luukku on perillä asti. Miten tuo säätö tapahtuu? Se tuskin on juuri oikeassa kohdassa. Etenkin kun epäilen että koko kattoluukku kiskoineen on omassa liian edessä. Välipahvi ei näet lukitu luukun ollessa kiinni. Pieni avausliike napista ja se lukittuu. Sen näkee hyvin kun pelti on pois paikaltaan. Pahvin pitäisi mennä lähemmäs keulaa lukittuakseen, mutta tilaa ei ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa