Corradon sähkökattoluukku ei toimi! APUA!!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

^HT^
-
Viestit: 28
Liittynyt: 2.8.2005 19:42

Corradon sähkökattoluukku ei toimi! APUA!!

ViestiKirjoittaja ^HT^ » 3.8.2005 21:15

Eilen kun ostin auton luukku toimi moitteettomasti, mutta sesottuaan yön yli luukku ei mene kiinni. Eli luukku aukeaa kokonaan (liukuu katon sisään) mutta ei mene kiinni. Jos luukun veivaa käsin niin että takareuna on rakosellaan, niin silloin se menee sähköllä kiinni. Luukun moottori siis pyörii vain toiseen suuntaan.
Onko moottorille sulaketta molempiin suuntiin joka loisi voinut palaa, vai olisiko vika katkaisijan ja moottorin välissä johdoissa, tai katkaisijassa?

Auttakaa tietämätöntä

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 4.8.2005 0:46

tulee kyl sellanen olo, että kysyisin myyjältä neuvoa :D

Hyttynen
-
Viestit: 51
Liittynyt: 26.8.2003 10:54

ViestiKirjoittaja Hyttynen » 4.8.2005 11:06

Väittäisin että vika on katkaisijassa. Jos se kerran toimii toisin päin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 4.8.2005 13:02

Mulla on välillä sellasta, että luukun täysin avattua se ei halua sulkeutua. Jokin vain napsahtaa moottorissa. Tekee siis tätä kun luukku on ihan ääriasennossa eli luukku auki.

Jos luukku ei ole ihan auki se kyllä sulkeutuu. Napin rämpytys auttaa ja autonkin on parempi olla käynnissä (tuntuisi auttavan vähän). Joskus hieman nyrkkiäkin vilauttanut kattovalon kohdalle jossa motti on. Ideoita? Joku kosketuspinta kulunut? MOtti väsynyt? Voiko puhdistaa ilman että koko sisustan purkaaa? Ilmastointi rocks.

^HT^
-
Viestit: 28
Liittynyt: 2.8.2005 19:42

ViestiKirjoittaja ^HT^ » 4.8.2005 16:47

Joo tossa mullakin naksuu joku siellä aina joskus kun nappia painaa... Täytyy kattoo toimiiko katkaisija.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 5.8.2005 0:07

Ei taida olla katkaisijassa mitään vikaa. Itse olen ohittanut koko katkaisijan. TOki se on käytössä, mutta voin ohjata luukkua kaukosäätimellä joka ei käytä katkaisijaa lainkaan. Lisäksi olen releyttänyt luukun eli tuskin on virtapulaakaan. Reletys siis hälyttimen pienivirtaisia lähtöjä varten. SIltikin siis luukku saattaa jäädä auki ja napsahtaa vaan moottori.

Olihan noloa ku pienessa tihkusateessa esittelin pojille ffp-miitissä uutta luukku patenttiani. Avasin sen kaukosäädöllä ja sitten kun piti se kiinni laittaa ei mennytkään ja satoi vettä... Ei muutakuin auto käymään ja hieman nyrkkiä taas moottoriin.

sammio
-
Viestit: 82
Liittynyt: 5.9.2003 13:49

ViestiKirjoittaja sammio » 5.8.2005 9:07

Siinä kattoluukun "moottoripaketissa" on useita rajakytkimiä, joita voi säädellä. Ajan kuluessa sinne tulee kuitenkin kulumaa, eikä säätö enää välttämättä riitä ja edessä on uuden moottorin ostaminen (~300e) tai ei aja luukkua aivan auki. Itse valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon.

Hanskalokeroon iso ruuvari, niin saa ruuvattua luukkua sen verran kiinni, että rajakytkin sulkeutuu ja moottori pelaa jälleen, kun luukun vahingossa täysin auki ajaa.

^HT^
-
Viestit: 28
Liittynyt: 2.8.2005 19:42

ViestiKirjoittaja ^HT^ » 5.8.2005 13:18

Mulla se vika taitaa olla tos katkasijassa, ku ei moottori toimi ku toiseen suuntaan. Täytyy mittaa joskus et mihin asti tulee sähköö.
Mistä tommosia katkasijoita sais edullisesti

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 5.8.2005 14:03

Miten niitä voi säätää? Onnistuuko homma ilman että verhoilut sun muut pitää purkaa?

sammio
-
Viestit: 82
Liittynyt: 5.9.2003 13:49

ViestiKirjoittaja sammio » 7.8.2005 14:54

Väittivät Volkkarin huollossa joskus, että rajoja vois säätää, mutta kun asiaa äsken tutkin, niin:

Bentley kertoo säädön seuraavasti, mutta ei puhu mitään rajakytkinten säätämisestä:

Kiinni-asennosta tilt-asentoon hammaspyörä pyörii 2 kierrosta myötäpäivään.
Auki-asentoon kiinni-asennosta 9 kierrosta vastapäivään.

Tuon perusteella rajoja ei siis voisikaan säädellä, mutta ilmeisesti kuluvat ja koko motti joutaa vaihtoon... Sori.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.8.2005 15:25

Onkos moottori miten helppo vaihtaa? Tosin nuo kaikkihan ovat käytettynä jo varmaan hajoamispiesteessä.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 7.8.2005 20:01

Sulla on ilmeisesti tuo auto -94. Siihen pitäis sopia ihan kolmoskoppaisen golfin moottori(napoja muistaakseni 5-7). Vanhemmissa(alle -93) on erilainen moottori, johon tulee vähemmän johtoja, eikä niissä ole mukavuustoimintoa. On silti tosi harvinaista, että moottori hajoaa. Katkaisijan puoleen mäkin kääntyisin. Muistaakseni katkaisijaksikin pitäisi sopia kolmosgolfin kytkin...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.8.2005 20:26

Mun auto on -91 ja miten vika voi olla katkaisijassa jos se on releillä ohitettu ja johtimiin syötetään suoraan virtaa hälyttimen toimesta. Ja jos luukku jumii vain päädyssä niin miten se katkaisija vaikuttaisi?

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 7.8.2005 20:53

En tarkoittanut sua vaan tuota ensimmäistä postaajaa (HT). Sulla se vika on kait siinä moottorissa...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.8.2005 18:13

Äsken jumi koko luukku tiltti asentoon. Nyt alkoi sekin temppuilemaan. Otin koko luukun moottorin pois. Helposti lähti irti. Sisävalo pois, sen alla kaksi ruuvia ja lähti paneeli irti. Itse moottori oli kiinni kahdella ristipää ruuvilla.

Valkoisen suojamuovin alta kuuluu ne naksaukset ja raotin sitä hieman. Samalla alkoi moottiori pyörittämään kun napista painoin. Ei kai tuon sisällä ole mitään jousia tai vastaavaa ettei lävähdä taas käsiin... Se sitten on inhottavaa jos jotain purkaa osat pongahtaa pellolle eikä näe edes mistä ne tuli! Joku +- säätöruuvikin tossa on? Mikähän se on?
Kuva

^HT^
-
Viestit: 28
Liittynyt: 2.8.2005 19:42

ViestiKirjoittaja ^HT^ » 18.8.2005 18:53

Vaikuttas mullaki olevan toi moottori tosta luukusta paskana. Mittasin katkasijan ja se vaikutti toimivan. Paljonkohan tommonen moottori maksaa?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.8.2005 23:13

Näyttääkö nuo rajakytkimet kenestäkään tutulta? Löytyykö moisia irrallaan? lisäksi tuli nyt mieleen; että etten vaan sekoittanut tuon moottorin nollakohtia nyt:::


ps: millä v::lla ton vaihtonäppäimen jumituksen saa pois päältä jos sattuu nojailemaan shiftiin liian kauan? millä se koko ominaisuuden saa pois ettei se ikinä ehdota sitä edes? tulee aika usein nääs pidettyä shiftiä pohjassa yli 5 sekuntia

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 23.8.2005 14:18

Mikä mahtaa mahtaa olla vikana kun kattoluukku ei mene katon sisään. Saan vain sen pystyasentoon. En ole kummemmin kerinnyt tutkia kun autokin tuli hankittua vasta. -96vm kyse..

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 23.8.2005 15:07

OT: ^Mites tuo vuosimalli, kun autoa on valmistettu viimeiset vuonna -95, eli sinulla lienee sitten viimeisiä tehtaalta ulos tulleita kappaleita jos rekisteröinti on -96. Ja sitten mikä kumma malli on GTi? Kenties 2.0 16V?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.8.2005 15:19

Mikä mahtaa mahtaa olla vikana kun kattoluukku ei mene katon sisään. Saan vain sen pystyasentoon. En ole kummemmin kerinnyt tutkia kun autokin tuli hankittua vasta. -96vm kyse..

Vaijeri poikki/irti siitä luistista.

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 24.8.2005 11:18

OT: ^Mites tuo vuosimalli, kun autoa on valmistettu viimeiset vuonna -95, eli sinulla lienee sitten viimeisiä tehtaalta ulos tulleita kappaleita jos rekisteröinti on -96. Ja sitten mikä kumma malli on GTi? Kenties 2.0 16V?


Joo elikkä kyseessä on viimeisimpiä corradoita. Kyseisessä on 2.0 8v gti kone eli kestävä kun mikä. Sitä saa myös 16venasena.

Vaijeri poikki/irti siitä luistista.[/quite]

Jees, pitää tutkia viikonloppuna.

Kalle H
-
Viestit: 242
Liittynyt: 19.4.2004 17:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalle H » 24.8.2005 15:02

Itselläni on lähes samanlainen vika kuin Enlizilla. Eli toimii/(ei toimi) seuraavasti.

1. kruisailuasento, ok (luukku takareunasta auki)

2. Luukku sisälle asento, ei ok. Repsikan puoli menee ihan ok sisään mutta kuskin puoli yrittää mennä sisälle katon tasolla, eli ei laskeudu ennen kuin pyrkii sisään.

kun luukkua ottaa kiinni päin, se meinaa osua kattoon jolloin tulee helposti rumaa jälkeä. Onneksi näin ei ole vielä käynyt.

Onko tuosta mahdollisesti vaijeri poikki/irti. Mistä päin kannattaa irtoamis kohtaa hakea?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.8.2005 18:56

Nii, tossa oman raadon luukussa on mekanismissa jotain häikkää ja sitä tuossa muutaman tunnin purkailin ja kasailin enkä tullu hullua hurskaammaksi. Irtonaisia alumiininpaloja kyllä löytyi :)

Noi "luukku ei mene sisään" ja "luukku jää toisesta reunasta auki" sekä "luukku menee sisään, muutei tule takaisin" johtuvat mekanismin vioista. Siellä ne alumiiniset hilpakkeet murtuilee ja katkeilee ajan myötä. Toi "luukku menee sisään, muutei tule takaisin" tekee helposti naarmut luukun maalipintaan (niinkuin itselläni kävi)..

Päivän kysymys kuuluukin: Onko tuo Corradon sähköinen kattoluukku + mekanismi sama kuin esim. 35i Passatissa? Kun jostain kuulin sellasia huhuja, että ne olisi ainakin erittäin lähelle samat..?

Ja jos jollakin sattuisi olemaan ylimääräisenä käypänen luukku/mekanismi, niin saa tarjota ;)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 24.8.2005 19:10

Corradon katossa olevat palkit raapivat luukun pilalle helposti. Lisäksi niissä oli hitsausroiskeita, jotka ne jäljet piirsitvät!

Jos luukku jää toisesta reunasta auki on se luisti poikki. Sitä voi kädellä vetää sisältä päin jotta luukun saa kiinni. Ja jos luukku ei liu sisään on se vaijeri taas irti. Ainakin näin oli porukoiden Gol3 kun sitä hieman purin. Ensin ei luukku mennyt sisään ja sitten ei laskeutunut edes alas ku se luisti katkesi.

EdIT: tuossa laittamassani kuvassa näkyy nuo rajakykimet ja mietin että onko toinen tunnistamassa että luukku on kiinni ja toinen auki oloa varten? Vai mitä ne haistelee? Nyt on tulossa "uusi" moottori ja jos siinäkin on häikkää niin voisihan noista yrittää rakentaa yhden toimivan.

Nyt herää uudestaan se kysymys mieleen, että miten tuo säätö? Siinähän on jokin ruuvi jolla ilmeisesti kerrotaan motille että nyt luukku on perillä asti. Miten tuo säätö tapahtuu? Se tuskin on juuri oikeassa kohdassa. Etenkin kun epäilen että koko kattoluukku kiskoineen on omassa liian edessä. Välipahvi ei näet lukitu luukun ollessa kiinni. Pieni avausliike napista ja se lukittuu. Sen näkee hyvin kun pelti on pois paikaltaan. Pahvin pitäisi mennä lähemmäs keulaa lukittuakseen, mutta tilaa ei ole.

Enliz
-
Viestit: 313
Liittynyt: 12.8.2003 22:53

ViestiKirjoittaja Enliz » 3.9.2005 12:48

mites paljon joutuu purkamaan ja mitä osia kun vaihtaa vaijerin? jos kiva päästä helpommalla ku purkaa koko kattoo =)

^HT^
-
Viestit: 28
Liittynyt: 2.8.2005 19:42

ViestiKirjoittaja ^HT^ » 20.9.2005 21:56

Osaisko joku viisaampi sanoo et onko golffis samanlaista moottorii tossa luukus ku corradossa


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa