1.3 koneen ahtaminen
Valvoja: ffp jäsenet
1.3 koneen ahtaminen
jos laitan tän oikeesee alueseen :)
eli on tossa tullut jo jonkin aikaa miettinyt Poloni turbottamista.
turbona olisi vw golf mk2 1.6td:n ahdin.
koska kyseessä on katiton malli, ni päästömittauksiin ei liene tarvetta.
kaasari pitäis lienee vaihtaa ruiskuksi?
koneeseen tulis täys remppa ennen ahtamista, että se kestäisi.
ahtoja ei tulis hirveitä, vaa semmone mukava pikku lisäteho on hakusessa ja kokemusta turbottamisen helppoudesta/vaikeudesta.
eli projektina olisi: kone remppa, ahtimen huolto, uusi pakosarja ja pakoputki, ruisku (?), cooleri, dumpit yms. tarpeelliset sälät.
vakio kytkin ei lienee kestä, joten sekin vaatis jykevämpää tavaraa? entä vaihdelaatikko?
paljonkos tämmöinen operaatio tulisi maksamaan? riittääkö 1000€, jos on ahdin hyllyssä ja pääsee itse korjaamaan konetta?
eli on tossa tullut jo jonkin aikaa miettinyt Poloni turbottamista.
turbona olisi vw golf mk2 1.6td:n ahdin.
koska kyseessä on katiton malli, ni päästömittauksiin ei liene tarvetta.
kaasari pitäis lienee vaihtaa ruiskuksi?
koneeseen tulis täys remppa ennen ahtamista, että se kestäisi.
ahtoja ei tulis hirveitä, vaa semmone mukava pikku lisäteho on hakusessa ja kokemusta turbottamisen helppoudesta/vaikeudesta.
eli projektina olisi: kone remppa, ahtimen huolto, uusi pakosarja ja pakoputki, ruisku (?), cooleri, dumpit yms. tarpeelliset sälät.
vakio kytkin ei lienee kestä, joten sekin vaatis jykevämpää tavaraa? entä vaihdelaatikko?
paljonkos tämmöinen operaatio tulisi maksamaan? riittääkö 1000€, jos on ahdin hyllyssä ja pääsee itse korjaamaan konetta?
Kyllä yleensä perushuollettu/hyväkuntoinen kone kestää 0.5bar ahtopainetta.
Katiton malli kun kyseessä on ei tarvitse vtt:n mittauksia tai muuta semmoisia todella turhia ja silkkaa rahastusta olevia mittauksia.
Sinun on kokeiltava miten tuo kytkin kestää ja sen jälkeen vaihdettava jos luistaa.
Jos hintaa laskeskelee niin ahtimen huolto 250e-400e, koneremppa osineen n.300e, cooleri vaikka jostain corradosta/golfista(löytyisi yksi ylim.) 50e, dumpit pyörii 70e ylöspäin aina 500e asti, pikkutilpehööriin menee äkkiä, varsinkin jos ruiskun rakenna vielä 500e. Ruiskut vaihtelee todella isolla haitarilla. riippuu minkälaisen haluaa. Sitten vielä pakosarja+putki n300e
Ei ihan taida 1000e riittää ikävä kyllä. Hintani on kyllä hiukan yläkanttiin mutta kannattaa varautua yllätyksiin.
Loota luultavammin kestää tuon rasituksen.
Tietysti sitten teet autostasi mallisarjan tehokkainta vastaavan tai todistat ettei teho nouse katsastuksessa niin paljoa että tarvitsisi muuttaa mitään.
Ae niin, listaan lisäät vielä tehomittauksen ja muutoskatsastuksen.
Ei turbottaminen sinänsä vaikeata ole kun vaan pitää ajatuksen ja toiminnan yhteisenä, eikä lähde heti pohjalta: pakko saada kauheesti tehoa.
Takapakkeja varmasti tulee mutta ei niistä kannata masentua.
Katiton malli kun kyseessä on ei tarvitse vtt:n mittauksia tai muuta semmoisia todella turhia ja silkkaa rahastusta olevia mittauksia.
Sinun on kokeiltava miten tuo kytkin kestää ja sen jälkeen vaihdettava jos luistaa.
Jos hintaa laskeskelee niin ahtimen huolto 250e-400e, koneremppa osineen n.300e, cooleri vaikka jostain corradosta/golfista(löytyisi yksi ylim.) 50e, dumpit pyörii 70e ylöspäin aina 500e asti, pikkutilpehööriin menee äkkiä, varsinkin jos ruiskun rakenna vielä 500e. Ruiskut vaihtelee todella isolla haitarilla. riippuu minkälaisen haluaa. Sitten vielä pakosarja+putki n300e
Ei ihan taida 1000e riittää ikävä kyllä. Hintani on kyllä hiukan yläkanttiin mutta kannattaa varautua yllätyksiin.
Loota luultavammin kestää tuon rasituksen.
Tietysti sitten teet autostasi mallisarjan tehokkainta vastaavan tai todistat ettei teho nouse katsastuksessa niin paljoa että tarvitsisi muuttaa mitään.
Ae niin, listaan lisäät vielä tehomittauksen ja muutoskatsastuksen.
Ei turbottaminen sinänsä vaikeata ole kun vaan pitää ajatuksen ja toiminnan yhteisenä, eikä lähde heti pohjalta: pakko saada kauheesti tehoa.
Takapakkeja varmasti tulee mutta ei niistä kannata masentua.
Viimeksi muokannut Warmaster, 30.12.2005 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OK, kiitän tiedoista :)
Täytyyhän tuollaista kokeilla.
Mikäs ruisku olis hyvä tohon käyttöön? Ja mitä kaikkea tarvii muuttaa, että kaasarin voi korvata ruiskulla?
Täytyy tuossa projektissa katsella, et kuinka paljon voi tehdä itse.
tekniikka puolelle ammattikoulussa kun menen, ni siellä voi tehdä kaikkee näppärää ja sieltä luultavasti saa tietoja.
Voihan se olla, että 1000€ ei riitä, mutta yritetään kuitenkin.
Jos tuossa projektissa ei takapakkeja tule, niin sillon käyn kyllä viemässä loton ;)
Täytyyhän tuollaista kokeilla.
Mikäs ruisku olis hyvä tohon käyttöön? Ja mitä kaikkea tarvii muuttaa, että kaasarin voi korvata ruiskulla?
Täytyy tuossa projektissa katsella, et kuinka paljon voi tehdä itse.
tekniikka puolelle ammattikoulussa kun menen, ni siellä voi tehdä kaikkee näppärää ja sieltä luultavasti saa tietoja.
Voihan se olla, että 1000€ ei riitä, mutta yritetään kuitenkin.
Jos tuossa projektissa ei takapakkeja tule, niin sillon käyn kyllä viemässä loton ;)
Köhköh, älä niitä insinöörejä sotke ruiskun sähköihin :D Menee hommat äkkiä liian vaikeaksi :)
No ei vaan, mutta kyllä niistä hommista pärjää sillä että osaa tulkita sähkökaaviota ja kolvata.
EDIT: Tekee niin kuin ladaturbottajat teki turbo-lehden budjettijutussa. Eli ihan vakio kaasari ennen ahdinta. Eihän se varmasti toimi kauhean hyvin, mutta halvalla pääsee.
No ei vaan, mutta kyllä niistä hommista pärjää sillä että osaa tulkita sähkökaaviota ja kolvata.
EDIT: Tekee niin kuin ladaturbottajat teki turbo-lehden budjettijutussa. Eli ihan vakio kaasari ennen ahdinta. Eihän se varmasti toimi kauhean hyvin, mutta halvalla pääsee.
Noin yleisesti olis mukava lueskella kommelluksia, mitä on porukoille sattunut, kun on just halvalla ostettu joku turboauto ja siitä lätätty romut johonkin pieneen vakiopataan.
Halpoja hevosia ainakin, vaikkakin vähän työläitä =) Meinaan vaikka volkkarin 1.3 jonka markkina-arvo riippuu siinä olevista tulpanjohdoista ja sen kylkeen itse soveltaen osat jostain kepön halvimmasta laulavasta turboautosta. Jotain paukkuu varmasti jossain vaiheessa, mutta kuinka pian ja millä paineilla?
Halpoja hevosia ainakin, vaikkakin vähän työläitä =) Meinaan vaikka volkkarin 1.3 jonka markkina-arvo riippuu siinä olevista tulpanjohdoista ja sen kylkeen itse soveltaen osat jostain kepön halvimmasta laulavasta turboautosta. Jotain paukkuu varmasti jossain vaiheessa, mutta kuinka pian ja millä paineilla?
Itellä on juuri samantapainen rojekti ollut mielessä jo pitemmän aikaa. Pistämpä samat kysymykset tännekkin kuin tuonne boostfellassin foorumille.
Niin ja sitten vielä lisäksi on käynyt mielessä tuo kannen avarrus rojekti samalla, jos jostain löytyis teoriapohjaista kirjallisuutta asiasta, niin olisin kiitollinen hyvistä vinkeistä. Myös tuosta sähköisestä hukkaportista voi heittää ehdotuksia.
Terve,
tässä on pikkuhiljaa herännyt todellinen mielenkiinto tuota oman rojektini turbotusta kohtaan. Moottorina toimii se pienin eli 1,3litrainen. Tällä hetkellä moottorin ohjauksesta vastaa megasquirt ja sitä olis tarkoitus hyödyntää myös turbotuksessa, esim hukkaportin sähköinen ohjaus?
Tässä on nyt herännyt kysymyksiä, sitä enempi mitä on tietoa löytänyt, eli tämä yleisin taitaa olla se turbon koko, käyttötarkoituksena autosta olisi tarkoitus tehdä ihan katumalli, eli melko alhaalta lähtevä, muttei silti ihan heti tökkäävä turbo. Pistäkäähän ehdotuksia turboista.
Sitten toinen asia mikä on tässä mietityttänyt jo kauan, ovat nuo pakosarjojen ja imuputkistojen sisähalkaisijat, kaikki pakosarjat ja imuputket aion tehdä itse, eli löytyykö mistään kaavoja noiden suunnitteluun? Sitä olen myös ajatellut että jatkossa olisi myös helppo vaihtaa tuo turbo toiseen mahdolliseen, eli kuinka lähellä mikäkin turbo on toistensa kiinnityksiä? Eli onko siihen olemassa jonkin näköinen standardi?
Tuosta pakosarjasta vielä, halkaisijoiden lisäksi, tuo pituus on ollut mietinnässä, eli kuinka tärkeä on tuo oikea pituus turbon toiminnan kannalta? Esim pakopulssien yhteneväisyys, eli jokaisen pulssin melko saman aikainen saapumisväli turbolle? Ja taas loppuputkisto, millaisilla halkaisijoilla siellä pelataan, tarviiko esim äänenvaimentimen avulla lisätä pieniä vastapaineita?
Sitten seuraavana seikkana on herännyt koneen kestävyys, koneella on ajettu se 250tkm, remontteja on ollut tietääkseni pari ajan saatossa, vasta, noin 100km sitten teimme kansirempan, vaihtaen hydraulinostimet, venttiili varren tiivisteet, öljysuotimen, jakohihnan ja muut kannen tiivisteet. Kytkimen, mäntien ja vaihdelootan kestävyys on tullut mieleen, eli kuinka nämä tulisivat kestämään?
Se vielä että aikaa, kärsivällisyyttä, tarpeellinen taito, osaksi rahaakin kyllä riittää, että ihan heti ei esteiden edessä aleta murtumaan. Toivonkin vain rakentavia komentteja, en niinkään mielipiteitä asiasta.
Sitten eräs seikka joka on herännyt myös mieleen on tuo laillisuuspohja, eli kuinka helpolla tuo sitten menee muutoskatsastuksesta läpi, kuinka paljon tulee prosentteja lisää, tarviiko jotain muutakin vaihtaa autosta, kuten jarruja tms? Auto on katalysaattoriton malli eli ei vähäpäästöinen.
Lisäksi kaikennäkösiä hyviä kirjoja saa ehdotella ja kaikki mahdollinen lisäinformaatio ja muiden projektit kiinnostavat.
Se että haluan 1,3litraista turbottaa, enkä esim vaihtaa kokonaan koko koneen, on erikoisuuden tavoittelu ja osakseen harjoittelu seuraavia turbotus kohteita varten, esim jos jossain vaiheessa laitankin suurempaa konetta tilalle.
Niin ja sitten vielä lisäksi on käynyt mielessä tuo kannen avarrus rojekti samalla, jos jostain löytyis teoriapohjaista kirjallisuutta asiasta, niin olisin kiitollinen hyvistä vinkeistä. Myös tuosta sähköisestä hukkaportista voi heittää ehdotuksia.
Ajatus sähköiseen hukkaporttin.
Painekellon tilalle vain solenoidi, joka saa ohjauksensa eculta vaikka paineanturin ohjaamana.
Tällöin hukkaportti on joko auki tai kiinni, eli väliasentoa siihen ei saa, joten joissain tapauksissa solenoidi voi raksuttaa aika tiuhaan tahtiin kiinni-auki.
Eikös tavallinen painekellolla toteutettu hukkaportti ole periaatteessa "portaaton, eli toimintatapa saattaa olla jonkinverran erilainen.
Onhan dieseleissäkin tietty ecun ohjaama ahtopaineen säätö, ainoa ero on vain, että hukkaportissa on painekellon sijasta alipainekello jolle menevä alipainetta ecu ohjaa magneettiventtiilin kanssa.
Periaatteessahan vaikka dumpistakin voisi tehdä sähköisen version.
Joko riittävän iso magneettiventtiili, tai perinteinen dumppi, mutta alipaineohjauksen sijaan solenoidilla :)
Tiedä sitten, onko tuommoisissa yleensä mitään järkeä, mutta jos haluaa tutkia, rakentaa ja squirtissä riittää resursseja, niin eihän siinä mitään väärää ole :)
Mielenkiinnolla seuraan, jos kyseiseen ratkaisuun päädyt.
Painekellon tilalle vain solenoidi, joka saa ohjauksensa eculta vaikka paineanturin ohjaamana.
Tällöin hukkaportti on joko auki tai kiinni, eli väliasentoa siihen ei saa, joten joissain tapauksissa solenoidi voi raksuttaa aika tiuhaan tahtiin kiinni-auki.
Eikös tavallinen painekellolla toteutettu hukkaportti ole periaatteessa "portaaton, eli toimintatapa saattaa olla jonkinverran erilainen.
Onhan dieseleissäkin tietty ecun ohjaama ahtopaineen säätö, ainoa ero on vain, että hukkaportissa on painekellon sijasta alipainekello jolle menevä alipainetta ecu ohjaa magneettiventtiilin kanssa.
Periaatteessahan vaikka dumpistakin voisi tehdä sähköisen version.
Joko riittävän iso magneettiventtiili, tai perinteinen dumppi, mutta alipaineohjauksen sijaan solenoidilla :)
Tiedä sitten, onko tuommoisissa yleensä mitään järkeä, mutta jos haluaa tutkia, rakentaa ja squirtissä riittää resursseja, niin eihän siinä mitään väärää ole :)
Mielenkiinnolla seuraan, jos kyseiseen ratkaisuun päädyt.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Solenoidi ja magneettiventtiili on joko auki tai kiinni..
Proportionaaliventtiili on periaatteesa magneettiventtiili, mutta sitä pystytään ohjaamaan ns. "portaattomasti" eli avaamalla ja sulkemalla sitä jollain ohjainlaitteella niin nopeasti, että liikkeestä saadaan halutunlainen.
Propon tunnistaa "pärisevästä" käynnistä.
Olen käsittänyt, että VW:n lisäilmaluisti/tyhjäkäyntiventtiili/milälie toimii vähän tällaisella periaatteella. Voin tietty olla väärässäkin :D
Proportionaaliventtiili on periaatteesa magneettiventtiili, mutta sitä pystytään ohjaamaan ns. "portaattomasti" eli avaamalla ja sulkemalla sitä jollain ohjainlaitteella niin nopeasti, että liikkeestä saadaan halutunlainen.
Propon tunnistaa "pärisevästä" käynnistä.
Olen käsittänyt, että VW:n lisäilmaluisti/tyhjäkäyntiventtiili/milälie toimii vähän tällaisella periaatteella. Voin tietty olla väärässäkin :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tarkoitin että jos ohjaisi tangollista hukkaporttia jollain "solenoidilla" portaattomasti.
Oliskohan siinä järkeä ja löytyyköhän osia kuinka helposti?
Edit: Jotain ton tapaista.
Oliskohan siinä järkeä ja löytyyköhän osia kuinka helposti?
Edit: Jotain ton tapaista.
Tässä tuli tehtyä kaupat turbosta ja välijäähdyttimestä. Tuossa kun vielä saapii tuon Corky Bellin kirjan, niin pystyy aloittaan suunnittelun ja osakseen toteutuksenkin. Pitänee kattoa kuinka tuon hukkaportin sähköistyksen onnistuu tekemään. Vielä en ole päättänyt miten sen toteutan, kunhan ensin saisi nuo vehkeet kaikki kasaan, niin pääsee suunnittelemaan.
Hukkiksen ohjaus Squirtilla Näyttäisi olevan ihan et painekelloa ohjailtaisiin jollain venttiilillä. Luultavasti kellossa pitää olla todella löysä jousi.
BTW. mistäs ostit kalpi föönin ja mimmosen. Saas nähdä et miten meikäläisen vanha Wolsu liikashtelee tulevaisuudessa :D Itsehä keskityn riiseleihin nykyään.
BTW. mistäs ostit kalpi föönin ja mimmosen. Saas nähdä et miten meikäläisen vanha Wolsu liikashtelee tulevaisuudessa :D Itsehä keskityn riiseleihin nykyään.
Unohinki kokonaan nuot extrakoodin sivut, tuollahan tuo selitetään hyvin. Ehkä tuollaisen solenoidin teko onnistuu itsekkin, pitää ottaa selvää.
Föönin löysin täällä olleesta myynti-ilmoituksesta, garretin T25 hybridi, kompressoripesä kuulemma vaihdettu. Ihan kunnossa oleva peli myyjän mukaan, täytyy kuitenkin käyttää jollain tarkastutettavana se ja mahdollisesti huoltaakkin. Ens viikolla näkee mitä sieltä tulee ;).
Edit: Saab 9000:ssa näyttäisi olevan solenoidilla toteutettu hukkaportin ohjaus: http://stores.hsprofessional.com/saabpa ... .bok?no=82
Täytyy käydä kyselemässä saabbi kauppiailta.
http://www.opconab.com/www/files/reac/pdf/vm3.pdf
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=6680
Föönin löysin täällä olleesta myynti-ilmoituksesta, garretin T25 hybridi, kompressoripesä kuulemma vaihdettu. Ihan kunnossa oleva peli myyjän mukaan, täytyy kuitenkin käyttää jollain tarkastutettavana se ja mahdollisesti huoltaakkin. Ens viikolla näkee mitä sieltä tulee ;).
Edit: Saab 9000:ssa näyttäisi olevan solenoidilla toteutettu hukkaportin ohjaus: http://stores.hsprofessional.com/saabpa ... .bok?no=82
Täytyy käydä kyselemässä saabbi kauppiailta.
http://www.opconab.com/www/files/reac/pdf/vm3.pdf
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=6680
Teettääkö paljon työtä laittaa nuo uudet etujarrut ja tehostin? Ja paljonkohan mahtaa maksaa ne etujarrut?
Kakkoskoppasesta gti:stäkö passaa suoraan jarrulevyt poloon?
Niin ja G40 taka-akselia ei tarvitse siis rueta väsäämään poloseen, jos laittaa vähän tehokkaamman koneen... ?
Ps.
Mita kaikkea muuten kuuluu oikean G40 varusteluun? Aattelin vaan, kun sulla näyttääs sellanen olevan. Ajan takaa täs sitä, että miten iso homma (kallis?) ois tehä normi polosesta G40...
Ja kiitos vastauksesta, auttoi jo paljon... :D
Kakkoskoppasesta gti:stäkö passaa suoraan jarrulevyt poloon?
Niin ja G40 taka-akselia ei tarvitse siis rueta väsäämään poloseen, jos laittaa vähän tehokkaamman koneen... ?
Ps.
Mita kaikkea muuten kuuluu oikean G40 varusteluun? Aattelin vaan, kun sulla näyttääs sellanen olevan. Ajan takaa täs sitä, että miten iso homma (kallis?) ois tehä normi polosesta G40...
Ja kiitos vastauksesta, auttoi jo paljon... :D
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Ei tuo jarruhomma mikään iso ole, golffista löydät satulan ja levyt mutta tuon satulan takaosan tai siis sen missä on palojen liukupinta ja mikä kantaa jarrupalat niin sen löytäminen voi olla hieman hankalaa. golfissa ihan erilainen ja kuvittelisin että normi polossa se voisi olla 10mm lyhyempi?
Paintmaster -> onko sulla tästä tietoa?
Niin no mitäs tuohon taka-akseliin sitten sanoisi.. onhan siellä se vakaaja, jos "oikein" tekee niin sitten vaihtoon tai lisää sinne sen putkenpätkän.
Löysitkö Paintmaster sen oikean taka-akselin vai miten sen teit?
Tuo mun peli on tekniikanvaihto, siitä on jo usemapi vuosi kun sen kasasin.
Mulla oli kyllä "helppo" kun oli pihassa ehjä G40:nen ja kaikki tarvittavat osat.
II-g40sen varusteista ei tietoa mutta tuo -92 g40 joka mulla oli niin ei siinä ollut mitään ihmeellistä verrattuna normi III-poloon, sisusta hieman erilainen, penkit paremmat, puna/musta takavalot, hieman matalampi alusta. Muuten kaikki vakio herkut kuten etusumarit, ajovalojen korkeussäätö, sisältä säädettävät peilit..
Jaa niin olihan siinä nahkaratti ja vaihdekepin nuppi.
Mitäköhän toi mun projekti tuli oikeen maksamaan... sen verrran että en aloittaisi uutta projektia...saksasta saa tuotua edullisesti alkuperäisen g40sen... ne maksaa siellä pari tonnia ja tonni veroa päälle.
tuolla teksteissä on hieman juttua tuosta polon tekniikan vaihdosta..
Paintmaster -> onko sulla tästä tietoa?
Niin no mitäs tuohon taka-akseliin sitten sanoisi.. onhan siellä se vakaaja, jos "oikein" tekee niin sitten vaihtoon tai lisää sinne sen putkenpätkän.
Löysitkö Paintmaster sen oikean taka-akselin vai miten sen teit?
Tuo mun peli on tekniikanvaihto, siitä on jo usemapi vuosi kun sen kasasin.
Mulla oli kyllä "helppo" kun oli pihassa ehjä G40:nen ja kaikki tarvittavat osat.
II-g40sen varusteista ei tietoa mutta tuo -92 g40 joka mulla oli niin ei siinä ollut mitään ihmeellistä verrattuna normi III-poloon, sisusta hieman erilainen, penkit paremmat, puna/musta takavalot, hieman matalampi alusta. Muuten kaikki vakio herkut kuten etusumarit, ajovalojen korkeussäätö, sisältä säädettävät peilit..
Jaa niin olihan siinä nahkaratti ja vaihdekepin nuppi.
Mitäköhän toi mun projekti tuli oikeen maksamaan... sen verrran että en aloittaisi uutta projektia...saksasta saa tuotua edullisesti alkuperäisen g40sen... ne maksaa siellä pari tonnia ja tonni veroa päälle.
tuolla teksteissä on hieman juttua tuosta polon tekniikan vaihdosta..
Noista golfin jarrujen passaamisesta poloon, juuri tuota ajattelinkin, mitä sanoit, eli ei passaa suoraan. Pitää kahtoa, et jaksaako rueta ollenkaan rakentamaan tota polosta vielä, vai jaksaako ollenkaan. Raha nyt ei oikeastaan ole se este, vaan se että sille rahalle löytyy opiskelijalla muutakin käyttöä :D
Tuota G40 ajattelin vaan sen takia, et ei varmaan ois (en ainakaan tiedä) suomenmaalla toista saman korimallista G40, ku mulla ois ollu (jos oisin innostunu haalimaan G40 rojut)...
Mut pääasia ois nyt saada se mutka sinne pellin alle. Kiinnostus alko kyllä kummasti laskemaan projektiin, kun selvis nuo kaikki alustamuutokset ja osien saatavuudet. Huokaus. :)
Kiitos kumminkin vastauksista, aika näyttää, aloitanko tuota polo projektia. ;D
Tuota G40 ajattelin vaan sen takia, et ei varmaan ois (en ainakaan tiedä) suomenmaalla toista saman korimallista G40, ku mulla ois ollu (jos oisin innostunu haalimaan G40 rojut)...
Mut pääasia ois nyt saada se mutka sinne pellin alle. Kiinnostus alko kyllä kummasti laskemaan projektiin, kun selvis nuo kaikki alustamuutokset ja osien saatavuudet. Huokaus. :)
Kiitos kumminkin vastauksista, aika näyttää, aloitanko tuota polo projektia. ;D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa