k-jetti kanteen sähkösuuttimet
Valvoja: ffp jäsenet
k-jetti kanteen sähkösuuttimet
Mulla ois tuossa nyt tuommonen k-jetin kansi. Onko olemassa valmiita holkkeja jolla saa Boschin sähkösuuttimet asennettua valmiisiin reikiin. Vai pitääkö ite sovitella ja pähkäillä?
-
- -
-
- -
mua vielä häiritsee nuo nimimerkki LH...:n tulkinnat aiheesta. voisitko päästää piinasta ja paljastaa että mikä suutin PG:ssä vakiona on vakioholkissa vakiopaikalla vakiomoottorissa ellei se ole "perus-bosch" ja määrittele samalla "perus-bosch" ja "ei-perus-bosch" suuttimien erot niin ei tule kenellekään tämä enää epäselväksi.
No minä olen vissiin ymmärtänyt sitten jotain väärin..
Kaveri puhui aikoinaan että k-jetin kanteen menee pg:n suutinholkit ->
tilasin pg:n suutinholkit (nämä ainakin metallia) ja näiden reikiin ainakin
"perus bosch" (joita siis näkyy lähes joka autossa) suuttimet ovat liian pienet.
Itsellänikin tarkoitus laittaa normaalit suuttimet ja pitää vissiin tilata toiset
holkit joita sitten työstää.
Eli itse en ole nähnyt livenä pg:n suuttimia, mutta holkeista päättelin että
ovat isompia?
http://www.tognottisautoworld.com/images/MSD/PG115.jpg
Ovatko nämä pg:n suuttimet?
Kaveri puhui aikoinaan että k-jetin kanteen menee pg:n suutinholkit ->
tilasin pg:n suutinholkit (nämä ainakin metallia) ja näiden reikiin ainakin
"perus bosch" (joita siis näkyy lähes joka autossa) suuttimet ovat liian pienet.
Itsellänikin tarkoitus laittaa normaalit suuttimet ja pitää vissiin tilata toiset
holkit joita sitten työstää.
Eli itse en ole nähnyt livenä pg:n suuttimia, mutta holkeista päättelin että
ovat isompia?
http://www.tognottisautoworld.com/images/MSD/PG115.jpg
Ovatko nämä pg:n suuttimet?
-
- -
Ostinpas nyt sitten nuo PG:n suutinholkit. Ovat muovia, halkaisija 21mm kiinalaisella tönärillä mitattuna. 25e/4kpl, ihanan kallista. Suuttimet ovat opel omegasta, Bosch 0 280 150 747
http://koti.mbnet.fi/peteys/napuset%20001.jpg
Onkos tuo ihan ok? Olin luulossa, että suutin imeytys syvemmälle tonne holkin sisään.
http://koti.mbnet.fi/peteys/napuset%20001.jpg
Onkos tuo ihan ok? Olin luulossa, että suutin imeytys syvemmälle tonne holkin sisään.
-
- -
- Viesti:
Se on varmaan vähän siinä ja siinä. Netissä on olemassa kaikenmaailman laskukaavoja, jotka kaikki antaa aivan erilaisen tuloksen. Eli riippuu siis millä kaavalla laskee :)
www.siipicossu.com --> ohjelma --> inj. size calc
Tuon mukaan ei riitä. Noissa suuttimissa virtaus siis 192cc/min.
www.siipicossu.com --> ohjelma --> inj. size calc
Tuon mukaan ei riitä. Noissa suuttimissa virtaus siis 192cc/min.
-
- -
Moi!
Olisi itsellekkin tarpeelliset holkit, joilla voisin laittaa kr moottoriin (siis 1.8 16v)
k-jet suuttimien tilalle bosch sähkösuuttimet(otettu opel 2000doch 150hp koneesta)
Kun on jo ohjelmoitava odottamassa asennusta.....
Olisiko nuo kuvassa olevat holkit siihen sopivat?
Olisiko vielä tallella volkkarin osanumeroa noille holkeille, niin olis helpompi mennä
tiskille ruinaamaan osia?
Jos ei niin, niin mitä pyydä tiskillä? pyydäkö pg moottorin jossa sähkösuuttimet ,suuttimen holkit? tuleeko ne muuten pg moottorissa kanteen vai imusarjaan kiinni?
Ps: Mulla on muuten kr moottorissa pg:n öljypumppu kiinni.
Ei käynyt akseli suoraan josta tulee veto pumpulle (pg hahlo ja kr boori)
Vaihdetiin akseli vanhasta(lämpö sovitteella)
Oliko se ero 6mm rattaissa (pg siis korkeammat rattaat,
Halkaisia sama)
ollut ajossa nyt noin 15000km......
Olisi itsellekkin tarpeelliset holkit, joilla voisin laittaa kr moottoriin (siis 1.8 16v)
k-jet suuttimien tilalle bosch sähkösuuttimet(otettu opel 2000doch 150hp koneesta)
Kun on jo ohjelmoitava odottamassa asennusta.....
Olisiko nuo kuvassa olevat holkit siihen sopivat?
Olisiko vielä tallella volkkarin osanumeroa noille holkeille, niin olis helpompi mennä
tiskille ruinaamaan osia?
Jos ei niin, niin mitä pyydä tiskillä? pyydäkö pg moottorin jossa sähkösuuttimet ,suuttimen holkit? tuleeko ne muuten pg moottorissa kanteen vai imusarjaan kiinni?
Ps: Mulla on muuten kr moottorissa pg:n öljypumppu kiinni.
Ei käynyt akseli suoraan josta tulee veto pumpulle (pg hahlo ja kr boori)
Vaihdetiin akseli vanhasta(lämpö sovitteella)
Oliko se ero 6mm rattaissa (pg siis korkeammat rattaat,
Halkaisia sama)
ollut ajossa nyt noin 15000km......
Ne opelin c20xe koneen suuttimet ainakin sopivat ko. holkkeihin.
Osanumero: 037 133 555 A Tai noin niissä ainakin lukee :)
Nuo kuvassa olevat holkit ovat nimenomaa PG-moottorista. Kanteen tulevat suuttimet kiinni.
Osanumero: 037 133 555 A Tai noin niissä ainakin lukee :)
Nuo kuvassa olevat holkit ovat nimenomaa PG-moottorista. Kanteen tulevat suuttimet kiinni.
-
- -
- Viesti:
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/P1000835.JPG
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/P1000838.JPG
Voiko nuo Delphit toimia? Myyjä sano että noiden pitäis mennä sinne minne possilainenkin menee, mutta kuten kuvasta näkyy, niin eipä suuttimen pää kovinkaan syvälle kanteen uppoa. Onkohan vaaraa että bensa alkaa lentelemään siellä kannen "suutinkanavassa" päin seiniä?
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/P1000838.JPG
Voiko nuo Delphit toimia? Myyjä sano että noiden pitäis mennä sinne minne possilainenkin menee, mutta kuten kuvasta näkyy, niin eipä suuttimen pää kovinkaan syvälle kanteen uppoa. Onkohan vaaraa että bensa alkaa lentelemään siellä kannen "suutinkanavassa" päin seiniä?
no kyllä noihin pg holkkeihin menee ihan mikä tahansa bosch-tyylinen suutin.
Edit: niin ja ne joilla on pulaa 16v suutintukista joka käy sähköisille, painaa mulle privaa ja tarjoaa hintaa rosterisesta tukista jossa päissä kierteet.
Samalla ois tarjolla 16v imusarja, joka on taidolla käännetty niin että kaasuläppä onkin kuskin puolella.
Edit: niin ja ne joilla on pulaa 16v suutintukista joka käy sähköisille, painaa mulle privaa ja tarjoaa hintaa rosterisesta tukista jossa päissä kierteet.
Samalla ois tarjolla 16v imusarja, joka on taidolla käännetty niin että kaasuläppä onkin kuskin puolella.
Viimeksi muokannut Warmaster, 10.10.2006 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En edes koko topiccia lukenut, mutta sen verran huomautukseksi niille jotka 16v:n imusarjaan rakentelevat sähkösuuttimia niin ottakaa sitten myös huomioon, että suutintukkia ei ihan suoraan oteta mistään corradosta. Eli askarteluksi menee sen(kin) osalta. Muutenhan tuossa ei pitäisi hirveästi ongelmia olla.
-
- -
- Viesti:
-
- -
sopii ne
itse tein pari viikkoa sitten onnistuneen kannen vaihdon jossa oli kohteena digi-kone ja vaihto kantena jetti-kansi.lähdin hiukan soitellen sotaan ja olin kyllä varautunut sorvaukseen koska vaihto kannessa on ns"air-shrouded"suuttimet joissa siis ilma virta kulkee ylimääräistä kanavaa pitkin suutinholkeille tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla.yksinkertaisesti vaihdoin holkit ja porasin yhdelle kiinnitys pultille reiän.Holkit tukkivat ilmakanavan ja kaikki muu meni kuten toivoa voi eli hemmetin helposti.Vaihto kansi on todennäköisesti dx tai ex koneesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”