Corrado G60 käyntihäiriö
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado G60 käyntihäiriö
Elikkä vika ilmenee ajoittain, tyhjäkäynti alkaa seilaamaan ja ajaessa auto nykii.. Siihen on vaihdettu lämpöanturi, koitettu eri tulppia, virranjakajan kansi, pyörijä ja tulpanjohdot vaihdettu, alipaineletkut on uusittu.. Vika ilmenee ajoittain, joskus toimii loistavasti jolloin myös päästöt on kohdallaan. Kun taas käyntihäiriö iskee, nousee myös päästöt kattoon. Tuleeko jollain mieleen muutakuin että lambdassa on jotain häikkää?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Viimeksi muokannut Emppu82, 29.7.2005 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mullakin auto nykii välillä kun täyskaasulla kiihdyttää, mutta en oo huomannu vielä yhteyttä ton tyhjäkäynnin seilaamisen kanssa jota myöskin välillä esiintyy. Täytyypä pitää nyt silmät auki.
Olin kyllä huomaavinani että pakoputken paikkaamisen jälkeen tota tyhjäkäynnin seilaamista ei esiintyny. Nyt kun putki taas vuotaa ni on tullu ongelmia.
Olin kyllä huomaavinani että pakoputken paikkaamisen jälkeen tota tyhjäkäynnin seilaamista ei esiintyny. Nyt kun putki taas vuotaa ni on tullu ongelmia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt on kokeiltu eri ruiskun boxia, puolaa, tyhjäkäynnin säätöventtiiliä sekä sitä imusarjan mikrokytkintä.. Mikään ei vaikuttanut. Erikoinen huomio taasen on, että lambdan johdot kun ottaa irti, se ei menekkään varaohjelmalle. Kun tyhjäkäynnin säätöventtiilin johdot ottaa irti, lakkaa tyhjäkäynnin seilaus ja nykiminen ajaessa.. Elikkä siitä se heittää sen varaohjelmalle? Joskos jollekkin tämä aiheuttaisi ahaa elämyksen..
Mulla myös ongelmia Corradon käynnin kanssa.
Alkoi nykimisellä ajossa alakierroksilla, jonka jälkeen joutokäynti aloitti seilaamisen.
Löysin kaksi poikki olevaa alipaineletkua, joista toinen oli ruiskunboxille menevä. Niiden korjaaminen ei vaikuttanut mitenkään. Kaasua painaessa
kone "tukehtuu". Ja nyt parin viikon nykimisen jälkeen liikkeelle lähtiessä röpelsi eikä enää halunnut pysyä käynnissä.
Bensapumppu lähtee hurisemaan paljon sen jälkeen kun on jo sammuttanut auton, jolloin tankista kuuluu pulputusta.
Onko tällä jokin funktio...? Vai mahdollisesti koneen huonoon käyntiin liittyvää...?
Puola, v.jakajankansi+pyörijä, tulpat + johdot on vaihdettu.
Alkoi nykimisellä ajossa alakierroksilla, jonka jälkeen joutokäynti aloitti seilaamisen.
Löysin kaksi poikki olevaa alipaineletkua, joista toinen oli ruiskunboxille menevä. Niiden korjaaminen ei vaikuttanut mitenkään. Kaasua painaessa
kone "tukehtuu". Ja nyt parin viikon nykimisen jälkeen liikkeelle lähtiessä röpelsi eikä enää halunnut pysyä käynnissä.
Bensapumppu lähtee hurisemaan paljon sen jälkeen kun on jo sammuttanut auton, jolloin tankista kuuluu pulputusta.
Onko tällä jokin funktio...? Vai mahdollisesti koneen huonoon käyntiin liittyvää...?
Puola, v.jakajankansi+pyörijä, tulpat + johdot on vaihdettu.
Kävin vielä kaikki alipaine ym. bensapuolen letkut läpi ja melkein kaikki oli todella löysällä tai hapertunut. Tosin kiristäminen/fiksaaminen ei poistanut koko ongelmaa, mutta nyt auto toimii kiihdyttäessä n.4500 kierr./min. jälkeen, kunhan polkee kaasun pohjaan.
(Oli testiajelulla kortin lähtö lähellä:) Pitäs varmaan varuiks kokeilla vielä toisilla tulpilla...
Lotto voitto on luultavasti helpompi saada, kuin toimiva Volkkari...prkl...
(Oli testiajelulla kortin lähtö lähellä:) Pitäs varmaan varuiks kokeilla vielä toisilla tulpilla...
Lotto voitto on luultavasti helpompi saada, kuin toimiva Volkkari...prkl...
^ Eipä tässä tarvitse jalkoja suusta viedä, vaan ottaa järki käteen. Teillä on kuitenkin 15 v. vanhoja ties millä tavoin huollettuja melko paljon ajettuja kulkineita, eli vikoja voi ja täytyykin odottaa. Minusta joku letkujen hapertuminen tai kuluosien vaihto tuossa iässä ja myös yleensä isoilla kilsoilla on ihan arkipäivää, täysin riippumatta merkistä.
Ja kaikkeen pätee kuulu vitsailu: Pikku vikoja, helppo korjata. Eli monta pientä ja syyn etsintä alkaa olemaan aika vaikeaa.
Ja kaikkeen pätee kuulu vitsailu: Pikku vikoja, helppo korjata. Eli monta pientä ja syyn etsintä alkaa olemaan aika vaikeaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Putsasin tuon ko ^ venttiilin jarrujen puhdistussprayllä, sieltä tuli aika määrä kaikkea silppua ulos. Sen jälkeen auto toimi n. 1,5km matkan, kunnes taas alko nykiminen. Tänään mittailin antureita, kaasuläpän solenoidille ja lambdan vihreälle johtimelle en saanut järkeviä arvoja.. Arvot ja testit siis tälläisestä VAG:n Digifant vihkosesta.. Omituista silti ettei se anna vikakoodia mistään?
järjestelmä on saanut "paskaa" tankista tai jostain muualta, vaikka systeemi onkin ihan eri oli kaasari golffissa samantapaista oireilua, vika tuskin on lambda anturissa tai muissakaan antureissa. jos sieltä kerran jarruspryllä putsattaessa tuli paskaa, niin tukos saattaa aiheuttaa liiallisen polttoaine saannin ja siitä johtuu korkeammat päästöt. näin oli golffin kanssa, ongelma korjaantu kun vaihdoin kaasarin "hatun" toiseen putsattuun. melkeinpä ottaa koko ruisku kaasari pois ja putsailemaan huolellisesti p-ilmalla ja sitruunahappovesilioksella... ja bensa linjat kannattaa myös tutkaista...
nostetaas tätä topikkia vielä ylös. Eli mulla ihan sama juttu kun pTRCH:lla ja huomasin tossa taannoin että tohon tyhjäkäynnin seilaamiseen ja ajossa nykimiseen liittyy semmonen tasanen räpsytys konehuoneesta. Eli koneesta kuuluu "napsnapsnapsnaps" ja samalla kierrokset laskee. Naputus loppuu ja tyhjäkäynti muuttuu taas normaaliks. Toivoin että toi korjaantuis tulpanjohtojen ja muiden kilkkeiden avulla, mutta pTRCH:lla ei vissiinkään auttanu. Onkos tähän hommaan tullu jotain lisäselvyyttä?
Dopi veikkaili sytkäosien lisäks suuttimia tai venttiilinnostimia.
Dopi veikkaili sytkäosien lisäks suuttimia tai venttiilinnostimia.
kävin tuossa muutama tunti sitten viereisellä nyrkkipajalla hitsauttamassa pakoputken, oli tuosta ennen keskipönttöä olevasta mutkasta puhki. Kyllä kannatti, sillä vaikutukset olivat seuraavat:
-Tyhjäkäynti on taas normaalia, ei seilaa pätkääkään.
-Konehuoneesta ei kuulu räpsymistä
-Auto kulkee tasaisesti, ei mitää nykimistä kiihdytyksessä
-Keskikulutus laski ajotietokoneen mukaan yli 3l/100km satasen vauhdissa.
-Tyhjäkäynti on taas normaalia, ei seilaa pätkääkään.
-Konehuoneesta ei kuulu räpsymistä
-Auto kulkee tasaisesti, ei mitää nykimistä kiihdytyksessä
-Keskikulutus laski ajotietokoneen mukaan yli 3l/100km satasen vauhdissa.
Joo, aika outoo et se reiän paikkaus olis siihen auttanu ku se on lambdan jälkeen ollu? Mulla oli pakosarja halki, mutta ei se vaikuttanut juurikaan tohon käyntiin. Vika on nyt melkoisen ilmeisesti ilman saannista kiinni.. Läppärungon "bypassista" ahtimelle menevästä putkesta haarautuu se letku isv:lle, jossa kaiken järjen mukaan pitäisi olla alipaine (?), mutta minulla se puhaltaa sieltä..
joo tota on kyllä ihmetelty, tossa aikasemmin paikkasin putken sillä tahnalla katsastuksen ajaks ja tuntu sillonkin että se autto vähän. Taisin siitä postatakin tähän topikkiin.
Akkua ei ees irrottu hitsauksen aikana :P Seisoskelin siinä pihamaalla ja sitte ukko sano että homma valmis, olin vaan että jaaha :O
Tiiän vaan että korjaamolle mennessä auto nyki ja sieltä tullessa ei enää minkäänlaisia ongelmia, taitaa olla taas näitä henkimaailman juttuja.
Akkua ei ees irrottu hitsauksen aikana :P Seisoskelin siinä pihamaalla ja sitte ukko sano että homma valmis, olin vaan että jaaha :O
Tiiän vaan että korjaamolle mennessä auto nyki ja sieltä tullessa ei enää minkäänlaisia ongelmia, taitaa olla taas näitä henkimaailman juttuja.
^Voisikohan minunkin autossa olla toi vikana? Minun golffissakaan ei nyt kaikki ole kohdallaan. Kylmänä kone käy todella nätisti, mutta kun lämpenee vähänkin niin se alkaa ikäänkuin pätkimään. Niin tyhjäkäynnillä kuin kovemmillakin kierroksilla. Kun pitää kierroksia vaikka jossain 3000/min. niin kierrokset heittelee hieman ja pakoputkesta kuuluu sellaista "putputusta". Lambdan liittimen kun irroittaa, niin käy niinkuin pitääkin, eli ei enää putputtele. Eli mikäli minä mistään mitään ymmärrän, niin joku antaa boksille väärää tietoa ja lambda säätelee seoksia kokoajan persiilleen...? Sytkäpuolelta on vaihdettu lähes kaikki mahdollinen, eikä imuvuotoja ei ole.
Voisikos ilmamassamittari aiheuttaa tuollaista, ja onko sille mötikälle mitään tehtävissä?
Voisikos ilmamassamittari aiheuttaa tuollaista, ja onko sille mötikälle mitään tehtävissä?
Noniin nyt se oma Corradokin oireilee yllä kuvattujen kaltaisesti:
Käynnistäessä kone meinaa sammua tai sammuu ja käynti tuskaista. Tyhjäkäynti seilaa 500-1500 rpm välillä kunnes on hetken käynyt. Ajossa ei nyt tai mitään, vaan toimii kuten ennenkin, mutta kylmänä vähän reistaa. Edellisenä talvena teki samaa tasan yhden kerran, kun nyt se on oireillut parina päivänä.
Helppoa olis jos tietäisi kaikkien corradon vaihdettavien letkujen paksuudet, niin voisi kurvata kaupasta ostamaan uudet, ilmeisesti ensimmäinen toimenpide on vaihtaa nuo uusiin. Varsinkin kun mielestäni autoon tuli hiukan bensankatkua tässä eilen.
Käynnistäessä kone meinaa sammua tai sammuu ja käynti tuskaista. Tyhjäkäynti seilaa 500-1500 rpm välillä kunnes on hetken käynyt. Ajossa ei nyt tai mitään, vaan toimii kuten ennenkin, mutta kylmänä vähän reistaa. Edellisenä talvena teki samaa tasan yhden kerran, kun nyt se on oireillut parina päivänä.
Helppoa olis jos tietäisi kaikkien corradon vaihdettavien letkujen paksuudet, niin voisi kurvata kaupasta ostamaan uudet, ilmeisesti ensimmäinen toimenpide on vaihtaa nuo uusiin. Varsinkin kun mielestäni autoon tuli hiukan bensankatkua tässä eilen.
On vika edelleen päällä, mutta ei aivan saman tyyppinen kuin sinulla. Välillä siis auto käynnistyy ekalla yrityksellä todella vaivalloisesti tai ei lainkaan. Kaasua pumppaamalla se lähtee kyllä aina käyntiin, mutta vaivalloisesti röpsöttäen.
Auto käy kyllä heti nätisti kun n. 4 sekuntia on kulunut. Jos avaimella vain ihan pikaisesti pyöräyttää konetta, eikä edes yritä käynnistää, se lähtee AINA toisella yrityksellä ongelmitta. Muita ongelmia ei ole.
Olen kokeillut:
- tulppia
- virrajakajan kansi
- pyörijä
- toinen "sininen anturi", käytetty (tuskin molemmissa vikaa..)
- alipaineletkut uusinut (kaikki taisi mennä vaihtoon?)
- kaksi tulpan johtoa (kalliita, ei raskinut kaikkia ostaa :) )
- polttoaineletkut molemmat
- isv:n puhdistus parikin kertaa
- hälyttimen polttoainepiirin katkaisun jättämistä pois päältä (häly siis estää pumpun jälkikäytön jos se on päällä)
Pitäisi kokeilla vielä:
- loput tulpan johdot
- polttoaine suodatin
- bensan paine mitata yön jälkeen
Noita kirjottelin HelaKammolle omasta viasta, mutta pistin nyt tännekin jos joku keksisi selitystä. Eli hieman eri vika kuin HK:lla ja ollut "uudesta" asti tuo vika. Ei vakava, mutta eroon haluaisin.
No se lämpöanturi se oli, eli mittarilla lukemat Mohm:eja, eli poikki-katki. No nyt on uusi ja ainakin käynti tasaantui heti. Ilmanko bensaa oli mennyt viime aikoina vähän reilummin, kun boksi ollut varaohjelmalla ja sytkät varmaan ties missä, talvella vaan ei paljoa huomaa tehonpuutetta.
Muita pikkuvikoja tuli samalla korjattua, eli en tiedä mitä tuolla oli johtoja nirhitty jakajalta, mutta olivat viittä vaille poikki hall-anturista kaksi karvaa. Kummassakin johdossa jäljet niinkuin olisi ollut rosvot kiinni. Lisäksi vaihdoin ehjän boksin ahtopaineletkunkin uuteen. Lisäksi uusin hiukka kuluneet virranjakajan kannen ja pyörijän, tulpat olikin jo uusittu.
Pikku vikoja helppo korjata, sanoi joku... (vähän sama kun "helppoa kuin heinän teko")
Muita pikkuvikoja tuli samalla korjattua, eli en tiedä mitä tuolla oli johtoja nirhitty jakajalta, mutta olivat viittä vaille poikki hall-anturista kaksi karvaa. Kummassakin johdossa jäljet niinkuin olisi ollut rosvot kiinni. Lisäksi vaihdoin ehjän boksin ahtopaineletkunkin uuteen. Lisäksi uusin hiukka kuluneet virranjakajan kannen ja pyörijän, tulpat olikin jo uusittu.
Pikku vikoja helppo korjata, sanoi joku... (vähän sama kun "helppoa kuin heinän teko")
Ja taas sama juttu kuten monella yllä, eli käynti seilaa, eritoten jos seisoo valoissa tai muualla hetken kuumalla koneella. Tyhjäkäynti arpoo 600-1500 välillä vähän sinne tänne. Ajossa välillä puutuu ja tuntuu että vetää tosiaan varaohjelmalle. Nyt sitten täytyy selvittää missä se vika on, sininen anturi jos meni, niin ihme ja kumma, vasta oli reilun vuoden kiinni ja edellinen oli alkuperäinen, nykyinen motonetistä merkkiä x.
Epäilen mahdollisesti tuota pakosarjaa, kun se on vähän kuulostanut huonolta, saattaa olla halki.
Epäilen mahdollisesti tuota pakosarjaa, kun se on vähän kuulostanut huonolta, saattaa olla halki.
Itelläni ilmenny nyt lähiaikoina sellasta vikaa, että se ei kierrä kunnolla. Ensiksi kun heittää rajottimelle kiertää ~5500, seuraavalla kerralla jää vain 4000 rpm ja meinaa tukehtua.Meno pysähtyy siihen 140 km/h:n kuin seinään ja siitä ei enään liikuta mihinkään. Sama kun pykältää pienempään alkaa vaan röpöttää ja putkessa paukkuu. Mistäköhän tää vois johtua?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa