Ykkös GTI + TDI
Valvoja: ffp jäsenet
Ykkös GTI + TDI
Projektina on alkuperäinen I -korinen GTI, vuosimallia 1980
Tekniikka vaihtuu ahdettuun tässä jossakin vaiheessa, kori pysyy ulkomuodoltaan lähes alkuperäisenä
Autoon tulee kai:
- G60 kone turbolla ja megasquirtilla
- 02A laatikko, kunhan vetarihomma selviää
- Seatin brembot eteen 9000 turbo Saabin levyilla ja Avensiksen satulat taakse volkkarin omilla levyillä
- Tankki konttiin akun kanssa
- Turvakaaret
- Kuppipenkit 4-pistevöillä ilman takapenkkiä
- Passatin 15" peltivanteet
- Alusta weitec TX -80 mm
- Prothane puslat
Muutama kuva täällä:
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/
Tekniikka vaihtuu ahdettuun tässä jossakin vaiheessa, kori pysyy ulkomuodoltaan lähes alkuperäisenä
Autoon tulee kai:
- G60 kone turbolla ja megasquirtilla
- 02A laatikko, kunhan vetarihomma selviää
- Seatin brembot eteen 9000 turbo Saabin levyilla ja Avensiksen satulat taakse volkkarin omilla levyillä
- Tankki konttiin akun kanssa
- Turvakaaret
- Kuppipenkit 4-pistevöillä ilman takapenkkiä
- Passatin 15" peltivanteet
- Alusta weitec TX -80 mm
- Prothane puslat
Muutama kuva täällä:
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/
Viimeksi muokannut pipo_esa, 20.6.2005 0:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No aikataulu on kussut niin monta kertaa että valmistuu kun valmistuu.
Eniten haittasi autotallin rakennushommien pieni viivästyminen
Jos tänä kesänä pääsis ajaa olis hyvä, noilla peltivanteilla on saksan kitkat päällä niin voi sitten ajella talvella jos kesä loppuu kesken.
Kori on hitsattu, eli ei ole enää reikiä, mutta täynnä kolhuja ja maali haalistunut.
Tarkoitus on saada auto vielä maalattua tässä kesällä, samaan väriin
Eniten haittasi autotallin rakennushommien pieni viivästyminen
Jos tänä kesänä pääsis ajaa olis hyvä, noilla peltivanteilla on saksan kitkat päällä niin voi sitten ajella talvella jos kesä loppuu kesken.
Kori on hitsattu, eli ei ole enää reikiä, mutta täynnä kolhuja ja maali haalistunut.
Tarkoitus on saada auto vielä maalattua tässä kesällä, samaan väriin
Jäin miettimään, miksi juuri tuo passatin 6J15 ET35 peltivanne? Tuohan jää kuitenkin aika sisään ja joku leveämpi Cup -alu ET25 voisi olla näyttävämpi ja mahdollisesti tilaa jarruvehkeille olisi enemmän.
Tokihan 6" vanteelle saa vaikka 205 leveän renkaan, mutta leveämpi vanne olisi rengasta tukevampi.
Tokihan 6" vanteelle saa vaikka 205 leveän renkaan, mutta leveämpi vanne olisi rengasta tukevampi.
Kun sattu tuollaiset peltivanteet tarttuu mukaan samalla kun hain tekniikan.
Noissa peltivanteissa on reilussti enemmän tilaa satulalle kuin tossa kori kuvassa näkyvissä aluvanteissa
Yritin kyllä katella sopivia käytettyjä 15" aluvanteita, muttei sopivia osunu silmään, enkä hennonu ostaa uusia
Jos jollakin on ylimääräisenä 15" alut missä navan ympärillä on paljon tilaa satulalle niin voisin vaihtaa noi omat viisipuola alut sellaisiin sopivalla rahalla.
Noissa peltivanteissa on reilussti enemmän tilaa satulalle kuin tossa kori kuvassa näkyvissä aluvanteissa
Yritin kyllä katella sopivia käytettyjä 15" aluvanteita, muttei sopivia osunu silmään, enkä hennonu ostaa uusia
Jos jollakin on ylimääräisenä 15" alut missä navan ympärillä on paljon tilaa satulalle niin voisin vaihtaa noi omat viisipuola alut sellaisiin sopivalla rahalla.
Hienoa! Voipi sitten ihmetellä yhdessä G60 tekniikan soveltumista Golf1/Scricocco koppaan, kun nehän on tekniseltä puolelta samanlaiset. Siulla vaan katsastus on hankalampi, kun mk1sta ei ole tehty 16V koneella..vai onko?
Mitenkäs 02A lootan kiinnikkeet koriin? sivulle vielä pystyy väkertämään, mutta taakse on vaikeampi, kun 02A lootassa ei ole pultinpaikkoja kannakkeelle ja mk1 kannakkeen muotokin on erilainen (jonka saa rälläkällä sopivaksi). Ite tälläisiä pähkäilen vetoakselin lisäksi ;)
Mitenkäs 02A lootan kiinnikkeet koriin? sivulle vielä pystyy väkertämään, mutta taakse on vaikeampi, kun 02A lootassa ei ole pultinpaikkoja kannakkeelle ja mk1 kannakkeen muotokin on erilainen (jonka saa rälläkällä sopivaksi). Ite tälläisiä pähkäilen vetoakselin lisäksi ;)
Muutama uusi kuva pirssistä.
Pieniä ongelmia kaarien kans, ne on tarkoitettu kattoluukuttomaan autoon
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/kaari.jpg
Sitten pieniä ruostevikoja kattoluukun "pesässä", mitens noi kantsis korjata?
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/luukku.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/luukku2.jpg
Koneeseen tuli sentäs pultit, mitään muuta ei ole vielä tapahtunut
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/pultit.jpg
Sitten kuva vielä hylsystä
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... e4kuva.jpg
Vannepolitiikkakin on selvinnyt, kuva tulee kun vanteet saapuu
Pieniä ongelmia kaarien kans, ne on tarkoitettu kattoluukuttomaan autoon
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/kaari.jpg
Sitten pieniä ruostevikoja kattoluukun "pesässä", mitens noi kantsis korjata?
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/luukku.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/luukku2.jpg
Koneeseen tuli sentäs pultit, mitään muuta ei ole vielä tapahtunut
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/pultit.jpg
Sitten kuva vielä hylsystä
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... e4kuva.jpg
Vannepolitiikkakin on selvinnyt, kuva tulee kun vanteet saapuu
Muutama kuva TDI:n ylimääräisten hevosten vapauttamisesta.
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/tdi/
Heinäkuun alussa on säätöaika ja saa nähdä löytyykö niin paljon kuin pitää
Muutokset on:
Bosio race suutinkärjet
150 hv PD, ARL turbo
Valeon kiinteä vauhtipyörä/kytkin
Karalan lastu tulossa
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/tdi/
Heinäkuun alussa on säätöaika ja saa nähdä löytyykö niin paljon kuin pitää
Muutokset on:
Bosio race suutinkärjet
150 hv PD, ARL turbo
Valeon kiinteä vauhtipyörä/kytkin
Karalan lastu tulossa
-
- -
- Viestit: 283
- Liittynyt: 16.3.2004 21:35
Täytynee toteuttaa sama projekti. Aikas törkyiseltä toi näytti, kun viime keskiviikkona asiaa tutkailtiin. http://img.photobucket.com/albums/v370/kilpijoki/Resizeof129_2991.jpg
Kuva ala razur
Tuleekos kovasti vikakoodeja, kun suorittaa tulppauksen??
e: muutettu linkkiä ja kerrottakoon, että nyt rullattu 80tkm.
Kuva ala razur
Tuleekos kovasti vikakoodeja, kun suorittaa tulppauksen??
e: muutettu linkkiä ja kerrottakoon, että nyt rullattu 80tkm.
Viimeksi muokannut kilpijoki, 20.6.2005 10:43. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Dieseli kävi penkissä
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... olappu.jpg
Gti:n vanteet tuli
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... motive.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... olappu.jpg
Gti:n vanteet tuli
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... motive.jpg
Testailin Brembojen sopivuutta compojen sisään, mahtuu ihan hyvin
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... rembot.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... rembot.jpg
Kävin hakee kannen porttauksesta
Virtauspaperi
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... i_GOLF.xls
Muutama kuva kanavista ja palotilasta
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... kanava.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... kanava.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/palotila.jpg
Venttiilit on vakion kokoiset.
Virtauspaperi
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... i_GOLF.xls
Muutama kuva kanavista ja palotilasta
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... kanava.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... kanava.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/palotila.jpg
Venttiilit on vakion kokoiset.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Palotila on porauksen kokoinen.. avarrus olisi ehkä auttanut virtauspenkissä, mutta moottorissa sylinteri olisi tehny ikävän turbulenssin maksimi nostoilla.
Nokka nostaa 10mm tietämille joten shortside tehtiin 1-10mm nostoille eikä ollut järkeä tehdä kanavasta hyvin ylhäältä virtaavaa, se kun olisi leikannut hieman alanostoilta ja antanut lisää vasta 10mm ylöspäin.
Perus kanavaa ei kasvatettu yhtään. Suurentaminen olisi hieman tukenut yläpäätä mutta isompaan kanavaan olisi jo kannattanut laittaa isompi venttiili.. isomman venttiilin kaveriksi enemmän nostoa ja isompi nosto olisi kaivannut kaverikseen ylemmäs virtaavan shortsiden jotta virtaus alue olisi pysynyt parempana ja venttiilin hyötysuhde ei olisi laskenut.
Imusarja pyssyy myös vakiona.
Virtaukset mitattiin Saken penkissä.
Sakke ei suostu mittaamaan pakopuolen virtauksia, kun ei kuulemma johda mihinkään.
Minäkin teen aina mahdollisimma nätin venturin pakopuolelle ja katson että kanava "ikkuna" on kohdillaan ja hyvin ovat toimineet (yli 130nm / 130hp / Litra).
Uskoisin että tuolla kokoonpanolla "tehotavoite" täyttyy kun siihen olisi päässyt vakiollakin kannella ja portattu on yli 20% parempi.
Nokka nostaa 10mm tietämille joten shortside tehtiin 1-10mm nostoille eikä ollut järkeä tehdä kanavasta hyvin ylhäältä virtaavaa, se kun olisi leikannut hieman alanostoilta ja antanut lisää vasta 10mm ylöspäin.
Perus kanavaa ei kasvatettu yhtään. Suurentaminen olisi hieman tukenut yläpäätä mutta isompaan kanavaan olisi jo kannattanut laittaa isompi venttiili.. isomman venttiilin kaveriksi enemmän nostoa ja isompi nosto olisi kaivannut kaverikseen ylemmäs virtaavan shortsiden jotta virtaus alue olisi pysynyt parempana ja venttiilin hyötysuhde ei olisi laskenut.
Imusarja pyssyy myös vakiona.
Virtaukset mitattiin Saken penkissä.
Sakke ei suostu mittaamaan pakopuolen virtauksia, kun ei kuulemma johda mihinkään.
Minäkin teen aina mahdollisimma nätin venturin pakopuolelle ja katson että kanava "ikkuna" on kohdillaan ja hyvin ovat toimineet (yli 130nm / 130hp / Litra).
Uskoisin että tuolla kokoonpanolla "tehotavoite" täyttyy kun siihen olisi päässyt vakiollakin kannella ja portattu on yli 20% parempi.
^Erittäin tyhjentävä vastaus, kiitos.
Mutta
Edit Luulin(ei pitäs) että kuten omassa tapauksessa palotilan halkaisija oli n.4-5mm pienempi kuin sylinterin poraus.
Mutta
?Sakke ei suostu mittaamaan pakopuolen virtauksia, kun ei kuulemma johda mihinkään.
Edit Luulin(ei pitäs) että kuten omassa tapauksessa palotilan halkaisija oli n.4-5mm pienempi kuin sylinterin poraus.
Viimeksi muokannut Slantsix, 8.8.2005 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Tos on parempi kuva palotilasta.
http://img95.imageshack.us/my.php?image=p7130011xy4.jpg
Karstajäljen raja menee aika lähelle palotilan reunaa.. eli aika liki pitäis sylinterin olla?
http://img95.imageshack.us/my.php?image=p7130011xy4.jpg
Karstajäljen raja menee aika lähelle palotilan reunaa.. eli aika liki pitäis sylinterin olla?
Viimeksi muokannut 68Corvette, 12.4.2007 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös noissa ole kannentiivisteen reikä muistaakseni 83mm? Näyttäs olevan aika vähän tilaa tossa palotilan reunassa.
Tossa on joitain kuvia mitä löysin muutetusta golfin palotilasta:
http://personal.inet.fi/kilpailu/racing/galleria.html
Tossa on joitain kuvia mitä löysin muutetusta golfin palotilasta:
http://personal.inet.fi/kilpailu/racing/galleria.html
Avensiksen satulat käy suoraan paikalleen, jarrupaloja ei voi ajaa ihan loppuun tai saattaa jäädä liukupalat lyhyeksi. Jarruvaijereiden kanssa joutuu kikkailemaan.
Se hyvä puolihan niissä on volkkarin satuloihin verrattuna, ettei tarvii ensin paria oltaa elvytellä käsijarruvipuja liikkeelle ennen kuin asentaa satulat
Se hyvä puolihan niissä on volkkarin satuloihin verrattuna, ettei tarvii ensin paria oltaa elvytellä käsijarruvipuja liikkeelle ennen kuin asentaa satulat
Kattoluukku tarvitaan keskisormen näyttämiseen rehvakkaiden ohitusten jälkeen.
Rojekti ei ole oikein edennyt sitkeän flussan takia, mutta jotakin on taas hankittu
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/mutka.jpg
mitsu on 9000 aero saappaasta
Nyt kun korjaa viimeisiä ruostevikoja niin on tuo korin jäykistys käynyt mielessä ja aloitettukin saumojen hitsauksella.
Mitään vinkkiä millaista vahvistusta golfin keula kaipaa?
Rojekti ei ole oikein edennyt sitkeän flussan takia, mutta jotakin on taas hankittu
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/mutka.jpg
mitsu on 9000 aero saappaasta
Nyt kun korjaa viimeisiä ruostevikoja niin on tuo korin jäykistys käynyt mielessä ja aloitettukin saumojen hitsauksella.
Mitään vinkkiä millaista vahvistusta golfin keula kaipaa?
Tossa lisää:
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/mutka2.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/mutka3.jpg
Tyyppi on TD04LH-15G, muistaakseni 6 pakopesällä.
Imusiiven mittasin olevan 56mm
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/mutka2.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/mutka3.jpg
Tyyppi on TD04LH-15G, muistaakseni 6 pakopesällä.
Imusiiven mittasin olevan 56mm
Pientä päivitystä kun kesäloma alkoi.
Vetareiden pituusongelma ratkesi audi 80 alapallonivelillä, niissä on kiinnitysmittaa riittävästi että voi raideväliä levittää sopivasti.
Tällöin Corradon olka-akselien kanssa iskarikin on oikeassa kulmassa.
Ainoa ropleema on että pallonivel tulee tukivarren päälle ja tätä joutuu varmaan selittelemään katsastuksessa.
Kun muillakin Ykkösmiehillä on niin hienoja turvakaaria niin tilasin saumattomasta putkesta luokitellut kaaret.
Napoihin tulee tupla jako 4x100/5x100 niin voi käyttää kuplan kanssa samoja vanteita.
Vetareiden pituusongelma ratkesi audi 80 alapallonivelillä, niissä on kiinnitysmittaa riittävästi että voi raideväliä levittää sopivasti.
Tällöin Corradon olka-akselien kanssa iskarikin on oikeassa kulmassa.
Ainoa ropleema on että pallonivel tulee tukivarren päälle ja tätä joutuu varmaan selittelemään katsastuksessa.
Kun muillakin Ykkösmiehillä on niin hienoja turvakaaria niin tilasin saumattomasta putkesta luokitellut kaaret.
Napoihin tulee tupla jako 4x100/5x100 niin voi käyttää kuplan kanssa samoja vanteita.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Tekniikka hieman muuttui tuosta PG pohjaisesta uudempaan.
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/mylly.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/mylly.jpg
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa