Caddyjen ja MK1 Golfien omistajat..
Valvoja: ffp jäsenet
Caddyjen ja MK1 Golfien omistajat..
Olispa kysyttävää ko. autojen etujousista ja yleensä Caddyn madaltamisesta. Erittäin kiitollinen olisin jos seuraaviin kysymyksiin saisin apua! Eli tarkoitus olisi heti maalaamisen jälkeen saattaa oma Caddy huomattavasti lähemmäs maankamaraa. Paljonko pohjan alimman kohdan ja maan väliin mahtaa jäädä väliä, kun taka-akselin siirtää jousipakkojen päälle ja etupään viilaa jousilla suunnilleen samaan korkoon? Jääkö se lain sallima 8 cm (vai oliko se 9)?! Toinen kysymys koskee etujousia. Olisko kellään tietämystä tai vaikka irtonaista MK1:n (tai Caddyn ;o>) madallusjousta, josta voisi mitata kierrosten lukumäärän, materiaalin paksuuden sekä jousen kokonaispituuden? Olisi siis tarkoitus teettää jouset ja jonkinlainen perstuntuma olis tarpeen. Paljonko noin suunnilleen Caddys pitää keulaa laskea jos taka-akselimuutoksen tekee? 40 mm, 60 mm ?! Omasta yksilöstä ei oikein pysty mittaamaan kun etujouset on sen verran kuoleentuneet.. Kiitoksia etukäteen vaivannäöstä!
Mun Caddystä ei taida olla paljoa apua sun tarpeisiin, sillä mulla on edessä FK:n säädettävät tolpat ja takana on BullockStylen ns. plattfedern eli yksi suora tai oikeastaan väärinpäin kaareva lehtijousi ja akseli on silti lehtien alapuolella. Maavaraa oli edessä alimmillaan 37mm ennen nostoa katsastusta varten, takaa en huomannut mitata.
Ite otin Corradon -40mm madaltavista Sparcon etujousista pois 1.5 kierrosta. Kierroksia tais jäädä kokonaiset neljä... Jämäkkä lopputulos ja madallus tällänen -> http://ffp-motorsport.com/other/mk1-don ... .php?id=19
Kannattaa katella mk2 tai Corradon jousia. Niitä on saatavilla mukavasti ja niillä saa hyvän lopputuloksen kunnon iskareiden kanssa.
Kannattaa katella mk2 tai Corradon jousia. Niitä on saatavilla mukavasti ja niillä saa hyvän lopputuloksen kunnon iskareiden kanssa.
Mulla on just noin toteutettu että takana akseli pakan päällä, madallus noin 7cm ja edessä lesjöforssin mk1:sen -40mm madallusjouset. perä ja keula on aika hyvin balansissa, keula vähän matalemmalla... vois tontittaa kyllä enemäänkin kun onhan tuota maavaraa öljypohjasta vielä 10cm...mutta ei sovi enään nykyiset renkaat (205/46/16 et:llä35) pyörimään. ;)
ainakin -85:ssa joutuu takaa ne pohjaanlyönti kumit vaihtaan tai katkaisemaan, minä sahasin vaan raakasti poikki ne.
ainakin -85:ssa joutuu takaa ne pohjaanlyönti kumit vaihtaan tai katkaisemaan, minä sahasin vaan raakasti poikki ne.
Eikö keltään löytyisi irtonaista madallusjousta, jonka vielä ystävällisesti mittaisi ja luovuttaisi mitat minulle? Jousen kokonaispituus, materiaalin vahvuus, kierrosten lukumäärä, halkaisija sekä leveästä kohdasta että kapeammasta, viimeisestä kierteestä. Tuttu tekis jouset jos vaan sais mitat! Kiitoksia etukäteen taasen ja kiitos jo vastamaan vaivautuneille !
Mites jos sen akselin nostaa sinne jousten yläpuolelle niin, se pultti, joka on akselissa ja pitää ne jouset toisissaan. Oletteko katkaisseet sen vai, neuvooka nyt tyhmää
Mulla on nostettu akseli lehtijousien päälle, mutta nyt akseli ei ole keskellä pyörän kaaria. Akselia pitäisi liikuttaa taaksepäin 4cm että olisi keskellä mutta kun siitä jousien läpi tulee se pultti niin voi sen vain katkaista? et pysyyky akseli paikoillaan vain näillä akselin kiinnitys pulteilla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”