Weber suuttimista
Valvoja: ffp jäsenet
Weber suuttimista
Sanokaas webereillä ajelevat, että millaset suuttimet teillä on käytössä? Pitäis saada arvottua jotkut tohon omaan autoon, kyseessä on japanilainen, mutta sillähän ei ole niinkään väliä, kun 1.6-1.8 koneet kuitenkin virtaavat suht saman verran.
Weber 32/36 DGV:n suuttimista
No mulla on Weber 32/36 DGV ja tällä hetkellä pääsuuttimina 140 (ensiö) 125
(toisio). Muuten pelaa hyvin ja kulkee tosi ripeästi, mutta bensa maistuu 10 litraa/100 :/. Ennen meni 7 litraan ajolla ku ajolla Pierupurkin 2e2. Weberin ohjeiden mukaan nuo suuttimet on vakio 1800cc koneeseen tarkoitetut. Tilasinkin Freetechnicsiltä - josta itse kaasarikin on - 130 / 115 suuttimet, jotka on vakio-1600cc:hen tarkoitetut. Lisäks tilasin 45sen ensiöpuolen tyhjäkäyntisuuttimen, joka vaikuttaa tasakaasuajossa myös bensansaantiin.
En tiedä, mikä on paikallaan tällä hetkellä, mutta aion kokeilla 45sta jos/kun pienemmillä pääsuuttimilla sais ihmismäisempiä kulutuslukemia...
Kertokaahan mitkä suuttimet paikallaan vertailun vuoks, olisi apua siitä, tuo kun on vähän tollasta arpomista noiden suuttimien kanssa. :)
Niin: auto on Jetta -90 1.6 CL
(toisio). Muuten pelaa hyvin ja kulkee tosi ripeästi, mutta bensa maistuu 10 litraa/100 :/. Ennen meni 7 litraan ajolla ku ajolla Pierupurkin 2e2. Weberin ohjeiden mukaan nuo suuttimet on vakio 1800cc koneeseen tarkoitetut. Tilasinkin Freetechnicsiltä - josta itse kaasarikin on - 130 / 115 suuttimet, jotka on vakio-1600cc:hen tarkoitetut. Lisäks tilasin 45sen ensiöpuolen tyhjäkäyntisuuttimen, joka vaikuttaa tasakaasuajossa myös bensansaantiin.
En tiedä, mikä on paikallaan tällä hetkellä, mutta aion kokeilla 45sta jos/kun pienemmillä pääsuuttimilla sais ihmismäisempiä kulutuslukemia...
Kertokaahan mitkä suuttimet paikallaan vertailun vuoks, olisi apua siitä, tuo kun on vähän tollasta arpomista noiden suuttimien kanssa. :)
Niin: auto on Jetta -90 1.6 CL
Jep!
No hyvä ku löyty joku, jolla ihan samat lähtöasetelmat. ;) Mulla oli paikoillaan 150 / 135 = 2-litrasen vakioasetukset, ku tuli Freetechnicsiltä -> hiukan liian ärhäkkä normaaliin ajoon. Huuti kuin ns. vanhalla miehellä ku kaasu isovarpaallekin liian herkkä (sitäkin pitäs tuunata jotenkin epäherkemmäks jonkilaisella jousisysteemillä.
140 / 125silla asettu vähän paremmaks ja rauhottu vähän. Silti kiihtyy sikana ku tinttaa kaasun lattiaan. Pieni nyyskähdys tulee ku toisiopuoli aukeaa, mutta jospa se korjaantus vielä. Siks aattelin laittaa isomman suuttimista toisiopuolelle, jos vaikka vaikuttas jotain. Ellei auta, vaihdan tyhjäkäynnin suuttimia (tyhjäkäynti on siisti jo nyt).
Katsastuksessa pitäs käyttää tuo ens ma, kun päästöt ruuvattiin kohdalleen. Arvo oli 3sen pinnassa, joka pitäs olla hyvä. Katsastuksen jälkeen jatkuu säätöjen hakeminen kohdilleen, heh.
Niin: aluksi oli 150/135 -> 140/125. Oon siis tilannu jo 130/115set, että löytys repertuaaria tarpeeks. Epäilen että yhdistelmät 125 / 115 tai jopa 115 / 125 (ei oo sanottu, ettei toisio vois olla isompi pääsuuttimissa) toimis parhaiten. Löyty muuten netistä aika hyvä .pdf, jossa räjäytyskuva ja originaalisuuttimien arvot - enkuks tosin, mutta silti. + osien nimet.
En enää muista osoitetta, ku en jostain syystä pistäny kirjanmerkkiä. Jos pistät meiliä, niin voin laittaa maililla liitteeks sen .pdf:n suoraan, jos kiinnostaa.
P.S. Freetechnicsin ohjeissa on annettu 1600cc väli 115-130 pääsuuttimille. Siitä hokasin, että varmaan vieläkin saa kakkua liikaa tuo kone. :)
140 / 125silla asettu vähän paremmaks ja rauhottu vähän. Silti kiihtyy sikana ku tinttaa kaasun lattiaan. Pieni nyyskähdys tulee ku toisiopuoli aukeaa, mutta jospa se korjaantus vielä. Siks aattelin laittaa isomman suuttimista toisiopuolelle, jos vaikka vaikuttas jotain. Ellei auta, vaihdan tyhjäkäynnin suuttimia (tyhjäkäynti on siisti jo nyt).
Katsastuksessa pitäs käyttää tuo ens ma, kun päästöt ruuvattiin kohdalleen. Arvo oli 3sen pinnassa, joka pitäs olla hyvä. Katsastuksen jälkeen jatkuu säätöjen hakeminen kohdilleen, heh.
Niin: aluksi oli 150/135 -> 140/125. Oon siis tilannu jo 130/115set, että löytys repertuaaria tarpeeks. Epäilen että yhdistelmät 125 / 115 tai jopa 115 / 125 (ei oo sanottu, ettei toisio vois olla isompi pääsuuttimissa) toimis parhaiten. Löyty muuten netistä aika hyvä .pdf, jossa räjäytyskuva ja originaalisuuttimien arvot - enkuks tosin, mutta silti. + osien nimet.
En enää muista osoitetta, ku en jostain syystä pistäny kirjanmerkkiä. Jos pistät meiliä, niin voin laittaa maililla liitteeks sen .pdf:n suoraan, jos kiinnostaa.
P.S. Freetechnicsin ohjeissa on annettu 1600cc väli 115-130 pääsuuttimille. Siitä hokasin, että varmaan vieläkin saa kakkua liikaa tuo kone. :)
DGV 32/36:seen uudet pääsuuttimet ja ensiötyhjäkäynti
Juu, vaihdettiin tuossa DGV:hen 130 / 125 -suutinyhdistelmä ja magneettiventtiilin alle 60:nen tyhjäkäyntisuutin. Paikalla oli 55nen toisiossa 50nen, eli tehdasasetukset. 55nen oli jostain syystä menny liiskaksi jonkin verran (aikasempi omistaja kiristänyt liikaa? -> 60 nen tilalle, 50 vaikutti liian pieneltä)
Muuten toimii loistavasti, mutta vaikuttas jäävän vähän kierrokset huutamaan ku päästää tyhjäkäynnille. Kyse isohkosta (hyvin pelaa kyllä, tosin) tyhjäkäyntisuuttimesta? Kaasuvaijeri tuntus vaativan kaasarin päähän jäykemmän palautusjousen, koska vakio tuntus olevan liian löperö. Monet näemmä tehny moisen tunauksen, ku webbiä selailin..
Muuten toimii loistavasti, mutta vaikuttas jäävän vähän kierrokset huutamaan ku päästää tyhjäkäynnille. Kyse isohkosta (hyvin pelaa kyllä, tosin) tyhjäkäyntisuuttimesta? Kaasuvaijeri tuntus vaativan kaasarin päähän jäykemmän palautusjousen, koska vakio tuntus olevan liian löperö. Monet näemmä tehny moisen tunauksen, ku webbiä selailin..
Mikä tyhjäkäyntisuutin ensiöpuolella? :o
Itellä on siis 60:nen tällä hetkellä paikallaan DGV 32/36:ssa. 50 tai 55 vois olla vähän säästeliäämpi, mutta..Mitkäs Juvosella on Golfissa tyhjäkäyntisuuttimet? :O
Weber DGV:n tyhjäkäynnistä ja muuta..
Juu, kannattaa. Tuntuu vaikuttavan yllättävän paljon tuohon kaasarin toimintaan tuo magneettivenan alla oleva 1. tyhjäkäyntipilli. Liian isolla hörppää herkästi tasakaasuajossa enemmän ku esim. 50/55sella. 60:sellä tuntus käynti olevan tasaista, mutta aattelin laittaa pienempää jos hörppii enemmän. Tietenkään, jos rahasta ei niin pulaa, niin kuka sitä jaksaa säätää...:)
Tyhjäkäyntisuutin 1. kurkulle oli 55 ja 2. kurkulle 55. Vaihdoin sen ykkösenki vielä 50. Nihkeeseen kylmästarttiin osoittautukin viaksi se magneettiventtiili. Rassasin, alko toimii, pistin kii, seuraavana aamuna taas jumissa. Vaihdoin sen 2. kurkun suuttimen päälle ja nyt toimii. Satunnaisia jälkikäyntejä kylläkin...
Tuossa jotain juttua ja arvoja webereihin
http://www.gracieland.org/cars/techtalk/weboem.html
Ja tuossa räjäytyskuvia
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
Mistäs muuten olette noita veepereitä ostelleet ja minkä hintaisia
Pitäisi itsekkin jostain kähveltää sellainen runko jossa olisi ainakin läppäakseli tiukka kun tuossa omassa DGVssä heiluu varmaan 3mm ja aiheuttaa mukavia nykimisiä juuri väärässä paikassa esim liikennevaloissa ensimmäisenä ollessa tai tietä ylittämässä ja siihen kun sammuu niin hetken saa sahata :(
http://www.gracieland.org/cars/techtalk/weboem.html
Ja tuossa räjäytyskuvia
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
Mistäs muuten olette noita veepereitä ostelleet ja minkä hintaisia
Pitäisi itsekkin jostain kähveltää sellainen runko jossa olisi ainakin läppäakseli tiukka kun tuossa omassa DGVssä heiluu varmaan 3mm ja aiheuttaa mukavia nykimisiä juuri väärässä paikassa esim liikennevaloissa ensimmäisenä ollessa tai tietä ylittämässä ja siihen kun sammuu niin hetken saa sahata :(
DGV:stä...
Freetechnics.fi on hyvä paikka. Jos haluat, että on vakiosuuttimet kohillaan (vähemmän arpomista) ja että kaikki pelaa just eikä melkein -> osta uus 32/36 DGV. Ite ostin 180 e hyväkuntosen käytetyn + huoltosarjan (hinta 20 e), johon kuuluu muistaakseen kiihdytinpumpun kalvo, bensasiivilä ja neulaventtiili.
Sitte tarvikeryyppyvaijeri. Sovitinlaipan tarviit varmaan, siihen ei tullu mukana tiivistettä ollenkaan, tehtiin tiivistepaperista ite.
Kannattaa tilata samalla suuttimia satsi (5 egeä kpl). Ainakin 2-3 vaihtoehtosta tyhjäkäyntisuutinta 50, 55, 60 ja pääsuuttimia moottorin koosta riippuen 2-3 yhdistelmää. Uuden, jos ostat, ei tarvi niin monia.
Vai jumittelee Juvosella magneettivena. Se voi tosiaan lyödä muutaman ylimääräisen iskun jälkikäyntiä, jos se ei oo 1-puolella. Mites se lähtee muuten käyntiin 50sellä? Mulla on niinkin iso tosiaan ku 60 tuo 1-puolen tyhjäkäynti tällä hetkellä. Kattelen tuon kulutuksen, että vaihdanko 55seen / 50seen.
Tuskin kosketaan enää ollenkaan ku tuntuu toimivan hyvin.
Pääsuuttimet on nyt hyvin kohdillaan - 130/125 1.6seen Volkkarin koneeseen tuntus olevan aika hyvät. Jos lisätehoa haluaa jossain vaiheessa vielä, niin 140/135 (eli orignaalit) ois varmaan ok.
Sitte tarvikeryyppyvaijeri. Sovitinlaipan tarviit varmaan, siihen ei tullu mukana tiivistettä ollenkaan, tehtiin tiivistepaperista ite.
Kannattaa tilata samalla suuttimia satsi (5 egeä kpl). Ainakin 2-3 vaihtoehtosta tyhjäkäyntisuutinta 50, 55, 60 ja pääsuuttimia moottorin koosta riippuen 2-3 yhdistelmää. Uuden, jos ostat, ei tarvi niin monia.
Vai jumittelee Juvosella magneettivena. Se voi tosiaan lyödä muutaman ylimääräisen iskun jälkikäyntiä, jos se ei oo 1-puolella. Mites se lähtee muuten käyntiin 50sellä? Mulla on niinkin iso tosiaan ku 60 tuo 1-puolen tyhjäkäynti tällä hetkellä. Kattelen tuon kulutuksen, että vaihdanko 55seen / 50seen.
Tuskin kosketaan enää ollenkaan ku tuntuu toimivan hyvin.
Pääsuuttimet on nyt hyvin kohdillaan - 130/125 1.6seen Volkkarin koneeseen tuntus olevan aika hyvät. Jos lisätehoa haluaa jossain vaiheessa vielä, niin 140/135 (eli orignaalit) ois varmaan ok.
Tuossa oman kaasarin juuri purin ja putsasin ja siellä on nyt seuraavat suuttimet:
Pääsuutin ensiö 127 toisio 130
Lisäilma ensiö 180 toisio 180
seosputket ensiö f-50 toisio f-6 ?
tyhjäkäynti ensiö 47 toisio 50
kiihdytys pumpun suuttimessa oli epäselvästi luku 15 mutta epäilen kuitenkin
Kuulostaakos nuo ollenkaan toimivalta, kone 1300cc, noista seosputkista en mene vannomaan mutta näin muistelisin, kaasari on nypätty suuttimineen 1200cc ladasta
Laihalla se meinaa käydä kun on palotilat ihan valkoiset, samoin tulpat kun ajelee tasakaasulla vaikka 60kmh
Tosin läppäakselissa on aika reilusti heittoa eli varmaankin vetää sieltä ilmaa, kokeilin 52 ensiö tyhjäkäyntisuuttimella mutta vaikka seosruuvin ruuvaa aivan kiinni niin käy melko rikkaalla, tuolla 47 ruuvi on about 3 kierrosta auki eli varmaankin aika hyvä
Pääsuutin ensiö 127 toisio 130
Lisäilma ensiö 180 toisio 180
seosputket ensiö f-50 toisio f-6 ?
tyhjäkäynti ensiö 47 toisio 50
kiihdytys pumpun suuttimessa oli epäselvästi luku 15 mutta epäilen kuitenkin
Kuulostaakos nuo ollenkaan toimivalta, kone 1300cc, noista seosputkista en mene vannomaan mutta näin muistelisin, kaasari on nypätty suuttimineen 1200cc ladasta
Laihalla se meinaa käydä kun on palotilat ihan valkoiset, samoin tulpat kun ajelee tasakaasulla vaikka 60kmh
Tosin läppäakselissa on aika reilusti heittoa eli varmaankin vetää sieltä ilmaa, kokeilin 52 ensiö tyhjäkäyntisuuttimella mutta vaikka seosruuvin ruuvaa aivan kiinni niin käy melko rikkaalla, tuolla 47 ruuvi on about 3 kierrosta auki eli varmaankin aika hyvä
DGV
Saattaapi olla, taitaa olla se 55 paras vaihtoehto. Tuntuu lämpimällä koneella aavistuksen vielä jotain ihme arpomista lämpimällä koneella..mutta kuitenkin sanosin ton olevan 98% kohdallaan. Päästäisenä pitemmälle reissulle, ni selviää maantiekulutus.
Toimiiks se sillä 50sellä tensiösuuttimellä? Mulla ei 55:a ookaan tällä hetkellä, pitäs vaatia Freetechnicsiltä ku paikallaan oleva oli jostain syystä "lytyssä" (ylikirrattu magneettivenan ruuvi)?) Oli jotenkin solmussa se 55nen mikä oli paikallaan tota 60stä ennen. No pitää koklata varmaan sitä 50stä.
Toimiiks se sillä 50sellä tensiösuuttimellä? Mulla ei 55:a ookaan tällä hetkellä, pitäs vaatia Freetechnicsiltä ku paikallaan oleva oli jostain syystä "lytyssä" (ylikirrattu magneettivenan ruuvi)?) Oli jotenkin solmussa se 55nen mikä oli paikallaan tota 60stä ennen. No pitää koklata varmaan sitä 50stä.
DGV:n kulutuksesta...
Joo-o, kävin tässä pitkänperjantain tankkauksella ennen matkaa, että saa piripinnasta mitattua matka-ajokulutuksen. 10,4 litraa vieny (kele) näköjään kitsaalla käsiryypyn käytöllä kaupunkiajossa :/. Ei hyvä. Pitää siis jo tuon perusteella vaihtaa 50seen ensiötyhjäkäyntiin. Jospa se pudottas tuota ryystämistä. Niin tosin "uhkas" Freetechnicsinkin ukko, että varmasti kakku maittaa tuolla 60sellä. 50 siis paikalleen. Ellei se toimi, ni sitte enää vaihtoehto 55nen jälellä. Hmm.
DGV
Kulutus Lahdenreissulla (yht. 355 km) 6,12 litraa /100km!! :) Nonii, alkaa olla sellasia lukemia, mitä pitäskin, heh. Pintakaasulla nykii mullakin 60sellä. Hmm, taitaa olla sen 55sen paikka. Pääsuuttimet on 130/125. "Hieman" toisenlainen on tuo kulutus maantieajossa plussakelillä. Ei tarttenu ryypyttää, eikä muutakaan. Aivan pelkällä maantieajolla pääsee siis noilla suuttimilla aikas vähällä bensalla.
Pitänee soittaa ja tilata se 55nen Freetechnicsiltä. Se muutos vielä tohon, ni saa luvan välttää. Ainakaan 140/125 ja 55/50 -yhdistelmillä ei nykiny pintakaasulla. Ja siitä ensiötyhjäkäynnistähän se on kiinni, luulisin. Nykäsy tulee tossa 80-100km/h mittarinopeudessa ku höllää tai painaa lisää kaasua tasakaasuun nähden => siirtää tyhjäkäyntisuuttimilta ensiöpääsuuttimeen ja päinvastoin. Joku "porras" siinä tuntuu olevan vielä. En kuitenkaan usko että tuo nyt vaatii sitä 140stä ensiöpääruuttaa. Jos ei millään nykiminen lakkaa, niin laitan 140/135 ja sen 55sen ensiötyhjäk. Ne on originaaliasetukset. Sit jos ei pelitä, niin alkaa jo ahistaa. :)
Oli vielä sellanen probleema reissulla, että mennessä varsinkin kone jäi "huutamaan" kierroksilla ku polkas kytkimen pohjaan. Tiiä sitte, onko siitä 60sestä suuttimesta vai mistä kiinni moinen. Ärsytti moottorilla jarruttaa / polkasta kerran kaasua -> kierrokset tippu normaalille tyhjäkäynnille.
Aattelin pistää tohon omatekosen palautusjousen, joka vetää kaasuvivun aina varmasti aivan alakierroksille. Jää välillä se kaasuvaijeri jostain syystä vähän välille -> siitä kierrosten huutaminen. Tiiä sitte onko siitä suuttimesta, vai pelkästään vaijerin jumimisesta. Veikkaisin jälkimmäistä pääsyyks. No sellasta tällä erää.
Pitänee soittaa ja tilata se 55nen Freetechnicsiltä. Se muutos vielä tohon, ni saa luvan välttää. Ainakaan 140/125 ja 55/50 -yhdistelmillä ei nykiny pintakaasulla. Ja siitä ensiötyhjäkäynnistähän se on kiinni, luulisin. Nykäsy tulee tossa 80-100km/h mittarinopeudessa ku höllää tai painaa lisää kaasua tasakaasuun nähden => siirtää tyhjäkäyntisuuttimilta ensiöpääsuuttimeen ja päinvastoin. Joku "porras" siinä tuntuu olevan vielä. En kuitenkaan usko että tuo nyt vaatii sitä 140stä ensiöpääruuttaa. Jos ei millään nykiminen lakkaa, niin laitan 140/135 ja sen 55sen ensiötyhjäk. Ne on originaaliasetukset. Sit jos ei pelitä, niin alkaa jo ahistaa. :)
Oli vielä sellanen probleema reissulla, että mennessä varsinkin kone jäi "huutamaan" kierroksilla ku polkas kytkimen pohjaan. Tiiä sitte, onko siitä 60sestä suuttimesta vai mistä kiinni moinen. Ärsytti moottorilla jarruttaa / polkasta kerran kaasua -> kierrokset tippu normaalille tyhjäkäynnille.
Aattelin pistää tohon omatekosen palautusjousen, joka vetää kaasuvivun aina varmasti aivan alakierroksille. Jää välillä se kaasuvaijeri jostain syystä vähän välille -> siitä kierrosten huutaminen. Tiiä sitte onko siitä suuttimesta, vai pelkästään vaijerin jumimisesta. Veikkaisin jälkimmäistä pääsyyks. No sellasta tällä erää.
Juu kyllä itselläkin jää kaasu hetkeksi päälle webrulla, silleen ihan vähän, jos ei ole palautusjousta vaikka kaasuvaijeri yms on uusia ja toimii hyvin
Eli kannattaa laittaa palautusjousi, tulee muutenkin siitä kaasupolkimesta paljon "loogisempi" ja saa tuntoa
Katsoo sen jousen vaan sellaiseen kulmaan että vetää "tehokkaasti" kaasua pois mutta toimii myös täyskaasulla (ettei jää mihinkään väliin yms)
Eli kannattaa laittaa palautusjousi, tulee muutenkin siitä kaasupolkimesta paljon "loogisempi" ja saa tuntoa
Katsoo sen jousen vaan sellaiseen kulmaan että vetää "tehokkaasti" kaasua pois mutta toimii myös täyskaasulla (ettei jää mihinkään väliin yms)
DGV
Jep, sama vika. Kierroksia on välillä aika paljon päällä liikaa, ku polkasee kytkin&jarru risteykseentulon -> kierrokset karkaa. Korjautuu varmasti jousella. Ei kai se mitään ryypyn toimintaa hämää, ku vetää se jousi alas vipua (ryypyn päälläollessahan vars. kaasuläpätkin aukee aavistuksen). No jos kerran sulla Vesalla toimii, ni sitte laitan itellekin. :)
Pitääpä soittaa Freetechnicsille ja pistää tilaukseen 55nen..
Pitääpä soittaa Freetechnicsille ja pistää tilaukseen 55nen..
DGV
Nyt pelittää! Laitettiin vielä säädettävä palautusjousisysteemi kaasuun. Samalla pääsuuttimiksi 140/135 ja tyhjäk. 55/50, nyt saapi olla. Nuo on tehdasasetukset.
Ai niin...piti sitte teettää asentajalla alumiinista välisovituslevy sovituslaipan ja kaasarin väliin. Kannattaa tutkia: Freetechnicsiltä tilattu laippa on susi sellasenaan Volkkarin imusarjan päälle -> ilma vuotaa tuhisemalla vasemmalta/oikealta puolelta pulttien kohdalta!! Sattumalta huomattiin. Kun väliin pistää tiivistävän alumiini- tai vastaavan levyn ei enää ryystä ilmaa. Itellä ko. vika ilmeni noin kolmen viikon päästä ku kaasari oli ekaa kertaa asennettuna autoon. Ääni on vikisevä, soiva - ärsyttävä ainakin. No nyt kuitenkin pelaa. Vieläkään ei aivan älyttömän taloudellista menoa kaupungissa, mutta saapi luvan kelvata ku kulkua piisaa vastapainoks.
Mites muiden DGV-projektit?
Ai niin...piti sitte teettää asentajalla alumiinista välisovituslevy sovituslaipan ja kaasarin väliin. Kannattaa tutkia: Freetechnicsiltä tilattu laippa on susi sellasenaan Volkkarin imusarjan päälle -> ilma vuotaa tuhisemalla vasemmalta/oikealta puolelta pulttien kohdalta!! Sattumalta huomattiin. Kun väliin pistää tiivistävän alumiini- tai vastaavan levyn ei enää ryystä ilmaa. Itellä ko. vika ilmeni noin kolmen viikon päästä ku kaasari oli ekaa kertaa asennettuna autoon. Ääni on vikisevä, soiva - ärsyttävä ainakin. No nyt kuitenkin pelaa. Vieläkään ei aivan älyttömän taloudellista menoa kaupungissa, mutta saapi luvan kelvata ku kulkua piisaa vastapainoks.
Mites muiden DGV-projektit?
Tättärää, huomattiin yks pikku moka ton sovitepala suunittelussa, se päästää ilmaa kurkun ohi jos ei oo kunno tiivistettä kaasuttimen ja laipan välis. Eli pit tehtailla siihen sitten hondan kattopellistä tiiviste. Tällä kertaa sattui olee touhuissa kamera mukana eli tuolta voi ihailla asennuskuvia:
http://koti.mbnet.fi/~tjuvonen/kuvakamaa/weber/
http://koti.mbnet.fi/~tjuvonen/kuvakamaa/weber/
MOi ! Olis kiva tietää miten tässä topicissa kirjoittaneiden bensan kulutuslukemat on nykyään?
Itellä tuore kaasariprojekti: Auto on VW Passat Variant vm. -88(-93) eli umpikeulamallia, kone 1.6 EZ.
Pierupurkista en saanut millään toimivaa joten tilasin moposportilta Weber dmtl 32/34 korvauskaasarin jonka piti olla valmiiksi suuttimiltaan ym. sopiva passattiin.
No sitten kun kaasari oli asennettu paikalleen ja jotenkin säädetty, ja ensimmäinen tankillinen ajettu (n. 50/50 % kaupunkiajoa ja matka-ajoa), laskin keskikulutuksen, yllätys oli melkoinen: n. 12 l /100 km !!
Aikamoiset lukemat! No seuraavaksi eksyin tälle palstalle ja luin tän topicin lävitse; soitin Free tecnichsiin, kyselin suuttimista. jne. Weberissä alkuperäiset suuttimet olivat ensiö 120, toisio 125, tyhjäkäyntisuuttimet molemmat 60.
Free technicsistä neuvottiin kokeilemaan pääsuuttimeksi 110! ja Tyhjäkäyntiin ensiöpuolelle jotain väliltä 45-50-55!
Tällä hetkellä kiinni siis tuo 110 ja toisiopuolella edelleen 125 ja tyhjäkäyntisuutttimena ensiöpuolella 55, toisio 60.
Jännityksellä nyt odotellaan, että päästäis laskemaan kulutuslukemia....... !
Heittäkääpä kokemuksia kuinka muilla kulutuslukemat kehittyneet ja muutakin kommenttia!!!
Itellä tuore kaasariprojekti: Auto on VW Passat Variant vm. -88(-93) eli umpikeulamallia, kone 1.6 EZ.
Pierupurkista en saanut millään toimivaa joten tilasin moposportilta Weber dmtl 32/34 korvauskaasarin jonka piti olla valmiiksi suuttimiltaan ym. sopiva passattiin.
No sitten kun kaasari oli asennettu paikalleen ja jotenkin säädetty, ja ensimmäinen tankillinen ajettu (n. 50/50 % kaupunkiajoa ja matka-ajoa), laskin keskikulutuksen, yllätys oli melkoinen: n. 12 l /100 km !!
Aikamoiset lukemat! No seuraavaksi eksyin tälle palstalle ja luin tän topicin lävitse; soitin Free tecnichsiin, kyselin suuttimista. jne. Weberissä alkuperäiset suuttimet olivat ensiö 120, toisio 125, tyhjäkäyntisuuttimet molemmat 60.
Free technicsistä neuvottiin kokeilemaan pääsuuttimeksi 110! ja Tyhjäkäyntiin ensiöpuolelle jotain väliltä 45-50-55!
Tällä hetkellä kiinni siis tuo 110 ja toisiopuolella edelleen 125 ja tyhjäkäyntisuutttimena ensiöpuolella 55, toisio 60.
Jännityksellä nyt odotellaan, että päästäis laskemaan kulutuslukemia....... !
Heittäkääpä kokemuksia kuinka muilla kulutuslukemat kehittyneet ja muutakin kommenttia!!!
Kyllä itellä tuntuu ainakin ton weber dmtl:n kanssa kärry hieman piristyneen... vai onko hieman lumetta "miehekkäämpien" imuäänien vuoksi...heh... :)
Tuossa dmtl:ssä oli muuten sellanen sovitelaippa jolla sen sai asennettua volkkarin alkuperäisen kumilaipan päälle. Tietääkö kukaan myydäänkö missään valmista esim. alumiinilaippaa joka korvaisi tuon pelkästään tuon vw:n kumilaipan? Eli en tarkoita nyt sovitetta vaan täsmälleen samanlaista laippaa kun se kuminen orkkislaippa, mutta joka olisi tehty kiinteästä materiaalista???
Tuossa dmtl:ssä oli muuten sellanen sovitelaippa jolla sen sai asennettua volkkarin alkuperäisen kumilaipan päälle. Tietääkö kukaan myydäänkö missään valmista esim. alumiinilaippaa joka korvaisi tuon pelkästään tuon vw:n kumilaipan? Eli en tarkoita nyt sovitetta vaan täsmälleen samanlaista laippaa kun se kuminen orkkislaippa, mutta joka olisi tehty kiinteästä materiaalista???
No niin, nyt olis ensikokemuksia 110 pääsuuttimesta ensiöpuolella. Ensimmäinen kylmäkäynnistys tänä aamuna erittäin vaikea, ei ensin meinannut lähtee millään käyntiin...sit kun lähti, meinas tukehtua ja nyki kamalasti.
No lämpimänä toimi mainiosti, ei muutakuin alkuperäinen 120 takaisin ja taas toimi mainiosti kun muutaman tunnin jälkeen käynnistin kylmänä.
No lämpimänä toimi mainiosti, ei muutakuin alkuperäinen 120 takaisin ja taas toimi mainiosti kun muutaman tunnin jälkeen käynnistin kylmänä.
DGV:n suuttimista ja muusta vielä..
Kylläpähän on liian pienet röörit. ;) 135 on ehdoton minimi Jettaankin (saati Audiin) ensiöpuolelle. Kokeile asentaa ensin vakiosuuttimet -> lukee aiemmissa postituksissani mm. Lisäks kannattaa varmistaa, että menee oikein päin ensiöt ja toisiot (lähinnä pääsuuttimet). Tyhjäkäynnin suhteenhan nyt onkin selvää,l että ensiö on magnettiventtiilin alla ja toisiotyhjis piilopuolella.
Suosittelen siis aluks 140/135, 55/50 (ensiö/toisio) lähtötilanteeks...niin ja kannattaa sorvailla esim. alumiinista extra-tiivistepala ja vetää jollain ilmastointitiivistetökötillä ellei huilaa. ;) Niin kauan ku vuotaa juuresta, ei suuttimilla voi harkitakaan "hienosäätöä". Ns. emulsioputkilla ei pitäs olla väliä niinkään.
P.S.
Itse sain DGV:n toimimaan (itse en asentanu tosin) vakkarisuuttimilla ja käytös ja kulutus on kohdillaan. Matka-ajossa vähän päälle 6 litraa/100 ja kaupungissa pyöreät 10, ehkä vähän alle. Ainoa epätavallinen juttu on pieni" nyyskähdys (saa ilmeisesti tilapäisesti bensamyrkytyksen) ku paiskaa kaasun pohjaan. Pieni viive..ja sitte lähetään ku kuppa Töölöstä. Eli tehoja tulee kyllä niiin paljon verrattuna Pierupurkkiin. Tyytyväinen oon.
Suosittelen siis aluks 140/135, 55/50 (ensiö/toisio) lähtötilanteeks...niin ja kannattaa sorvailla esim. alumiinista extra-tiivistepala ja vetää jollain ilmastointitiivistetökötillä ellei huilaa. ;) Niin kauan ku vuotaa juuresta, ei suuttimilla voi harkitakaan "hienosäätöä". Ns. emulsioputkilla ei pitäs olla väliä niinkään.
P.S.
Itse sain DGV:n toimimaan (itse en asentanu tosin) vakkarisuuttimilla ja käytös ja kulutus on kohdillaan. Matka-ajossa vähän päälle 6 litraa/100 ja kaupungissa pyöreät 10, ehkä vähän alle. Ainoa epätavallinen juttu on pieni" nyyskähdys (saa ilmeisesti tilapäisesti bensamyrkytyksen) ku paiskaa kaasun pohjaan. Pieni viive..ja sitte lähetään ku kuppa Töölöstä. Eli tehoja tulee kyllä niiin paljon verrattuna Pierupurkkiin. Tyytyväinen oon.
ettei "huilaa" siis..typoja tulee
joo, painovirhepaholaisia... ;)
DGVstä...
Joo, kyllä sen voi siis "askarella" ku tekee alumiinista välipalan siihen laipan ja imusarjan väliin (sivut vuotaa, muotoiluvirhe laipassa, hmm). Vasta tämän jälkeen voi suuttimmilla alkaa hakea säätöjä. Parhaan käytöksen saa kuitenkin ku pistää yllämainitut vakiosuuttimet (tai ainakin lähtee niistä liikkeelle). Kannattaa siis vaan suoraan asentaa ne perusröörit paikalleen ja katsoa, miten hoppa käyttäytyy (se laippahomma pitää ensin olla kunnollinen).
Kaasuvaijerin kanssa kyllä suosittelen jonkinasteista palautussysteemiä..itsellä ainakin maantieajon jäljiltä jäi ylikierroksille huutamaan ennen kaasun polkaisua. Kaasuläppiä kiinni vetävä jousisysteemi (jäykkyys tuntuu vasteena kaasupolkimessa, luonnollisesti) on paikallaan. Ilman tätä systeemiä meinaa lähteä nastat talvirenkaista, koskapa kaasu on niin pirun herkkä, ettei voi harkitakaan talvikengillä ajamista ilman vastusta kaasupolkimessa.
Hyvä peli se on tuo DGV. Vielä ku säätää mahd. laihalle seokselle, eli ruuvi mahd kiinniasentoon myötäpvään ja sitte avaa siihen asti ku käynti paranee ja pudottaa kierroksia, jos alkaa kirmata liian kovilla rpm:illä. Päästötestin jälkeen saattaa joutua tekemään omaa hienosäätöä. Ainakin itellä säätivät jotenkin aivan käsittämättömän alas kierrokset ja ohuelle seokselle...ei muuta ku ruuvari esiin ku motti on mahd. lämmin ja kaikki mahd. sähköhärpäkkeet päälle ja säätämään. Nyt itsellä vihdoin mieleinen. Oli kyllä vaihtamisen arvoinen se pierupurkki. :)
Kaasuvaijerin kanssa kyllä suosittelen jonkinasteista palautussysteemiä..itsellä ainakin maantieajon jäljiltä jäi ylikierroksille huutamaan ennen kaasun polkaisua. Kaasuläppiä kiinni vetävä jousisysteemi (jäykkyys tuntuu vasteena kaasupolkimessa, luonnollisesti) on paikallaan. Ilman tätä systeemiä meinaa lähteä nastat talvirenkaista, koskapa kaasu on niin pirun herkkä, ettei voi harkitakaan talvikengillä ajamista ilman vastusta kaasupolkimessa.
Hyvä peli se on tuo DGV. Vielä ku säätää mahd. laihalle seokselle, eli ruuvi mahd kiinniasentoon myötäpvään ja sitte avaa siihen asti ku käynti paranee ja pudottaa kierroksia, jos alkaa kirmata liian kovilla rpm:illä. Päästötestin jälkeen saattaa joutua tekemään omaa hienosäätöä. Ainakin itellä säätivät jotenkin aivan käsittämättömän alas kierrokset ja ohuelle seokselle...ei muuta ku ruuvari esiin ku motti on mahd. lämmin ja kaikki mahd. sähköhärpäkkeet päälle ja säätämään. Nyt itsellä vihdoin mieleinen. Oli kyllä vaihtamisen arvoinen se pierupurkki. :)
Mun mielestä siinä sovitelaipas on pieni suunittelumoka. Vuotaa sivuruuvien kolojen kohdalta...
Golffi ei oo ollu käytössä ny hetkee mut kulutus on on ollu sekakäytös jotain 7l luokkaa. Ei imuilman lämmitystä mutta hyvin toimii ilmankin. :) 150 pääsuuttimella oli havaittavissa voimanlisäystä 135/120 ei enää niinkään...
Golffi ei oo ollu käytössä ny hetkee mut kulutus on on ollu sekakäytös jotain 7l luokkaa. Ei imuilman lämmitystä mutta hyvin toimii ilmankin. :) 150 pääsuuttimella oli havaittavissa voimanlisäystä 135/120 ei enää niinkään...
Tuolla yläpuolellahan on aika hyvät lähtöarvot joilla saat koneen käymään. Tässä on vielä linkki, josta löytyy asennus- ja säätöohjeet: http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
Kyllähän ne poikkeaa, mutta kyllä sinä saat koneen käymään noilla 1,6:n suuttimillakin. Sit lukaset freetechnicsin ohjeita ja säädät koneen viimesen päälle. Ei noi yllämainitut suutinkoot ole ainoita oikeita: mulla 1,6 nyki tasakaasulla aika pahasti 55/50 tyhjäkäyntisuuttimilla ja 60/50 toimii hyvin. Pääsuuttimet 155/145.
Eipä taho oikeen pelittää 1.8 jetassa..
Kokeiltu: 125 ensiö/135toisio, 45,50,60 ensiö tyhäkäynti/55 toisio
130 ensiö/135toisio, 45, 60 ensiö tyhjäkäynti/55 toisio
135 ensiö/130 toisio, 50 ensiö tyhjäkäynti/55 tosio
Seosruuvin säädöllä ei huomattavaa vaikutusta.
Oikeestaan kaikilla noilla mitä kokeiltu, paikallaan jos äkkiä painaa kaasua niin meinaa hyytyä, jos hiljaa painaa kaasua niin hyytyy ja alkaa nostaan kiekkaa eikä tiiä oikeen mitä tekee.
Ajaessa tyhjäkäynniltä siihen pisteeseen missä toisiopuoli ei vielä aukea hyytyy ja röpöttää ja paukuttaa putkessa ja välillä myös imusarjassa. Mutta sitten ku toisio kurkku aukeaa nii vetää kyllä heti ku pöhölö.. Ja paukuttaa varsinki sillo ku pykältää isommalle ja painaa kaasua ennen ku on päästäny kytkimen kokonaan.
Sytytys on kohallaan, tulpan ja puolan johdot on uuet, bensansuodatin on muutaman kuukauden vanha. Virranjakaja on kunnossa, pientä väljyyttä on, mutta onko sillä merkitystä kun eikös tuo oo jokin keskipaikoisvoima juttu systeemi..
Kiihdytyspumppu toimii, huoltosarja asennettu 200km sitte.
Miten tuon alipaineen kanssa, kaasuttimen takanahan on se paikka vai ekös se siihen tuu?
Ja missähän se magneettiventtiili pitäis sijaita, mulla sitä ei tieten oo?
Ootteko joutu säätään sytkää myöhäsemmälle tai aikaselle? Kun pari kaveria on laittanut justiin tämän weberin, tosin fordiin ja ooppeliin ja ne oli joutunu säätään syttyä että oli saanu pelaan.
Mikähän neuvoksi? Käynyt mielessä jo pariin kertaan että jos ostat polkupyörän tai nissanin...molemmat pommin varmoja vehkeitä...:)
Kokeiltu: 125 ensiö/135toisio, 45,50,60 ensiö tyhäkäynti/55 toisio
130 ensiö/135toisio, 45, 60 ensiö tyhjäkäynti/55 toisio
135 ensiö/130 toisio, 50 ensiö tyhjäkäynti/55 tosio
Seosruuvin säädöllä ei huomattavaa vaikutusta.
Oikeestaan kaikilla noilla mitä kokeiltu, paikallaan jos äkkiä painaa kaasua niin meinaa hyytyä, jos hiljaa painaa kaasua niin hyytyy ja alkaa nostaan kiekkaa eikä tiiä oikeen mitä tekee.
Ajaessa tyhjäkäynniltä siihen pisteeseen missä toisiopuoli ei vielä aukea hyytyy ja röpöttää ja paukuttaa putkessa ja välillä myös imusarjassa. Mutta sitten ku toisio kurkku aukeaa nii vetää kyllä heti ku pöhölö.. Ja paukuttaa varsinki sillo ku pykältää isommalle ja painaa kaasua ennen ku on päästäny kytkimen kokonaan.
Sytytys on kohallaan, tulpan ja puolan johdot on uuet, bensansuodatin on muutaman kuukauden vanha. Virranjakaja on kunnossa, pientä väljyyttä on, mutta onko sillä merkitystä kun eikös tuo oo jokin keskipaikoisvoima juttu systeemi..
Kiihdytyspumppu toimii, huoltosarja asennettu 200km sitte.
Miten tuon alipaineen kanssa, kaasuttimen takanahan on se paikka vai ekös se siihen tuu?
Ja missähän se magneettiventtiili pitäis sijaita, mulla sitä ei tieten oo?
Ootteko joutu säätään sytkää myöhäsemmälle tai aikaselle? Kun pari kaveria on laittanut justiin tämän weberin, tosin fordiin ja ooppeliin ja ne oli joutunu säätään syttyä että oli saanu pelaan.
Mikähän neuvoksi? Käynyt mielessä jo pariin kertaan että jos ostat polkupyörän tai nissanin...molemmat pommin varmoja vehkeitä...:)
Kylläpä se rupes pelittään, laitoin 150 ensiö, 145 toisio, 55 ensiö tyhjäkäynti, 50 toisio tyhjäkäynti suuttimen ja käänsin syttyä pari astetta aikaselle. Vielä on toisio puolella vähä hämminkiä, luultavasti kaipais vähä suurempaa tyhjäkäyntisuutinta. Siinä sivussa tuli uusittua myös puolan ja tulpan johdot ja virranjakajakin vaihettiin. Näissäkin oli vähä vikaa, ei oikeen käyny kunnolla tyhjäkäyntiä mutta nyt käy kyllä komiasti.
Kylläpä tuntuu hyvältä ku ei oo enää pierupurkkia pellin alla... :)
Kylläpä tuntuu hyvältä ku ei oo enää pierupurkkia pellin alla... :)
No nyt sain minäkin tuon Weberin 1.8:ssa toimimaan. Onkos rasse87lla minkälaiset kulutuslukemat kun kattelin suuttimiesi olevan reilummat kun mulla. Mitenkäs oletko pakokaasumittarissa käynyt katsomassa onko lukemat kohdallaan?
Minä sain tuon oman pelaamaan kanssa aikaistetulla sytytyksellä paremmin noilla isommilla suuttimilla mut silloin käytin sit pakokaasutestissä niin HC arvot huiteli ihan taivaissa. Mut nyt sytytys normaalissa ja pienemmillä suuttimilla ja toimii nätisti.
Nyt on pellin alla 135/140 pääsuuttimet ja 55/50 tyhjäkäynt. ja 160/140 ilmat
ja sekoittajat? 3,5/2,5. Tuohon kyl tehty paljon muutakin työstöä joka vaikuttaa tietysti. Nyt viel lopullinen toisiopuolen pääsuuttimen haku tehtävä tehopenkissä.
ja kulutuslukemat alta 7l/100km. maantiellä rauhallisesti mut heti kun lähtee polkemaan reilumpaa kyytiä niin meinaa lähestyy 10l/100km helposti. Enää on murheena tuo tyhj. kierrosten seilaaminen joka kerralla erikohtaan 800rpm-1500rpm. polkasemalla palauttaa kyl normaaliin 800rpm
Osaako kukaan kertoa miten tosta tarkistetaan polttoaineen pinnan korkeus että on oikea? arveluttaa vielä hieman kun on käytetty kaasari
Minä sain tuon oman pelaamaan kanssa aikaistetulla sytytyksellä paremmin noilla isommilla suuttimilla mut silloin käytin sit pakokaasutestissä niin HC arvot huiteli ihan taivaissa. Mut nyt sytytys normaalissa ja pienemmillä suuttimilla ja toimii nätisti.
Nyt on pellin alla 135/140 pääsuuttimet ja 55/50 tyhjäkäynt. ja 160/140 ilmat
ja sekoittajat? 3,5/2,5. Tuohon kyl tehty paljon muutakin työstöä joka vaikuttaa tietysti. Nyt viel lopullinen toisiopuolen pääsuuttimen haku tehtävä tehopenkissä.
ja kulutuslukemat alta 7l/100km. maantiellä rauhallisesti mut heti kun lähtee polkemaan reilumpaa kyytiä niin meinaa lähestyy 10l/100km helposti. Enää on murheena tuo tyhj. kierrosten seilaaminen joka kerralla erikohtaan 800rpm-1500rpm. polkasemalla palauttaa kyl normaaliin 800rpm
Osaako kukaan kertoa miten tosta tarkistetaan polttoaineen pinnan korkeus että on oikea? arveluttaa vielä hieman kun on käytetty kaasari
Juuri eilen kävin laittaan tankin täyteen, mutta ei oo tullu vielä 100km täyteen et ois voinu mittailla. Epäilen että toimis pienemmilläki, varmaan suurin vika tuossa oli tuo sytty.. Merkkien mukaan lampulla katottuna se oli kyllä kohallaan mutta kai se on sitte tuosta weberistä johtuvaa et piti kääntää muutama aste aikasemmalle. Pitäs kokeilla ettiä nuo parhaimmat suuttimet, kuhan täsä vähä peltohommat rauhottuu ja saa koulun päätökseen.
Freetechnicsiltä tilattu laippa on susi sellasenaan Volkkarin imusarjan päälle -> ilma vuotaa tuhisemalla vasemmalta/oikealta puolelta pulttien kohdalta!! Sattumalta huomattiin. Kun väliin pistää tiivistävän alumiini- tai vastaavan levyn ei enää ryystä ilmaa.
mulla DGV:n kaasarin kanssa tuhisee ja tyhjäkäynti röpöttää :/, voisikohan johtua tästä laipasta?? ja saako sitä jollain tiiviste paperilla ja liimalla pitämään??
vinkkejä kaivataan..
nostetaas tätä ylös.
ongelma on seuraavanlainen.mulla oli tommonen weber dmtr 34/34 kaasari 1.6 vakiomoottorissa kiinni suuttimilla ensiö155/55 toisio 155/60. muiden suutinarvoihin verraten aika isot,mutta toimi todella hyvin eikä vienyt edes paljoa bensaa,ja performanssiakin löytyi.
ja suutinarvojen perusteella ajattelin että kävis tohon nykyseen 1.8 gteehen heittämällä ja toimis hienosti.eipä toiminutkaan.hitaasti kaasua painaen kiertää
nätisti jenkakellon tappiin asti.sitten kun runttaa kaasun heti pohjaan,rykii,yskii ja miettii 3000-5000 välissä eikä tahdo kunnolla kiertää loppuun asti.myöskin kierrokset
laskevat hitaasti päästettäessä jalka kaasulta.ilmavuoto ei tule kysymykseen,laitettaessa käsi kaasarin päälle kierrokset laskee ja auto lopuksi sammuu.
eli auttakee hädässä olevaa kiitos:)
ongelma on seuraavanlainen.mulla oli tommonen weber dmtr 34/34 kaasari 1.6 vakiomoottorissa kiinni suuttimilla ensiö155/55 toisio 155/60. muiden suutinarvoihin verraten aika isot,mutta toimi todella hyvin eikä vienyt edes paljoa bensaa,ja performanssiakin löytyi.
ja suutinarvojen perusteella ajattelin että kävis tohon nykyseen 1.8 gteehen heittämällä ja toimis hienosti.eipä toiminutkaan.hitaasti kaasua painaen kiertää
nätisti jenkakellon tappiin asti.sitten kun runttaa kaasun heti pohjaan,rykii,yskii ja miettii 3000-5000 välissä eikä tahdo kunnolla kiertää loppuun asti.myöskin kierrokset
laskevat hitaasti päästettäessä jalka kaasulta.ilmavuoto ei tule kysymykseen,laitettaessa käsi kaasarin päälle kierrokset laskee ja auto lopuksi sammuu.
eli auttakee hädässä olevaa kiitos:)
ongelmaa
Mikä neuvoksi, nykii kylmänä , suuttimet tällä hetkellä 140/135 testattu 135/130 ja 130/125. Lämpimällä koneella jos tinttaa kaasun yli puolen välin niin alkaa nykimään, ikäänkuin tukehtuu. Tyhjäkäynti epätasainen lähinnä ( kone täryyttää- tasoittuu- täryyttää tasoittuu jne.)
60/50 testattu 55/50 ja 45/50. Imuvuodot katsottu, ei starttisprayllä ainakaa löytäny.
PS: alkaa pian ahistaa....
60/50 testattu 55/50 ja 45/50. Imuvuodot katsottu, ei starttisprayllä ainakaa löytäny.
PS: alkaa pian ahistaa....
Weber DMTR 32/34
Nostellaan topic ylös!
1) kysymys: Pitääkö alipaineletku lähteä virranjakajan kellosta kaasuttimen taakse? Nyt se menee kellosta jarrutehostimen alipaineletkuun. Tarvitseeko kaasuttimessa joku alipaine ohjausta ?
2) kysymys: Kaasutin tulvii aika pahasti. On puhdistettu ja toisiokurkku oli täynnä bensaa.
OSAT:
Tyhjäkäynti 70 ja 50
ilmasuutin 170 ja 190
emulsioputki F38 ja F22
pääsuutin 105 ja 102
Noita kun katsoo niin pääsuuttimet ovat helvetin pieniä ja muut ovat taas isoja. Kyselin jo freetechnicsiltä isompia pääsuuttimia. Auto sammuu heti kun nostaa jalan kaasulta tai ottaa ryypyn pois. En tiedä missä autossa on tämä kaasari ennen ollut, BMW tai VW.
1) kysymys: Pitääkö alipaineletku lähteä virranjakajan kellosta kaasuttimen taakse? Nyt se menee kellosta jarrutehostimen alipaineletkuun. Tarvitseeko kaasuttimessa joku alipaine ohjausta ?
2) kysymys: Kaasutin tulvii aika pahasti. On puhdistettu ja toisiokurkku oli täynnä bensaa.
OSAT:
Tyhjäkäynti 70 ja 50
ilmasuutin 170 ja 190
emulsioputki F38 ja F22
pääsuutin 105 ja 102
Noita kun katsoo niin pääsuuttimet ovat helvetin pieniä ja muut ovat taas isoja. Kyselin jo freetechnicsiltä isompia pääsuuttimia. Auto sammuu heti kun nostaa jalan kaasulta tai ottaa ryypyn pois. En tiedä missä autossa on tämä kaasari ennen ollut, BMW tai VW.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa