Apuja sähkölasien ja sähköpeilien asennukseen

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

golf gtd
-

Apuja sähkölasien ja sähköpeilien asennukseen

ViestiKirjoittaja golf gtd » 23.3.2005 22:04

Eli 3 golfiin pitäisi asentaa sähkölasit ja -peilit. Mitä kaikkea mun pitää hommata, meneekö mitään johtoja valmiina? Mulla on keskuslukitus joten ainakin jotain johtoja oveen menee, mutta onkohan siellä muita johtoja. Entä meneekö kojelaudan alla johtoja. Tarviiko jotain releitä tai sulakkeita tai jotain? Mistä tietää onko peileissä lämmitys ja tuleeko sille virta takalasin lämppärin katkaisijan kautta vai miten?

hykkyrä
-

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 24.3.2005 1:46

Kirjastosta lainaamaan korjausopas, josta löytyy kytkentäkaaviot.

Lahtis
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 24.3.2005 8:22

tai motonetistä alfamerin korjausopas. olen nyt koulussa joten en voi tarkistaa kuvista. kattelen jos illalla ehtis infoo asiast lisää..

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 24.3.2005 11:16

Jos siis alkuperäisiä laseja ja peilejä oot laittamassa, niin ehdottomasti helpoimmalla pääset kunhommaat samaan vuosimalliin sähkölasillisen mukavuusjohtosarjan (ja ovien johtosarjat tottakai). Joudut tosin purkamaan puoli sisustaa että saat sen johtosarjan vaihdettua.

Jos autossasi ei alunperin ole sähkölaseja, ei siellä auton puolella johtosarjassa ole myöskään mitään johtoja valmiina. Ainakin 5-oviseen oli helpointa vaihtaa tuo koko johtosarja, muuten olisi joutunut vetelemään johtojan niin prkeleesti.

Tuolla jotain juttua ko. operaatiosta mun Ventoon (sähköpeilit siinä kyllä oli vakiona).
http://pajalle.com/cars.php?id=010&lang=fi&page=12

golf gtd
-

ViestiKirjoittaja golf gtd » 24.3.2005 21:58

Kyllä mulla se korjausopas on mutta niin paljon ei oo sähkärin vikaa että niistä kaavioista mitään selkoa sais. Joo mulla on jo peilit ja ne nostimet, sekä oven johtosarjat, mutta tarvii siis ettiä johtoja vielä lisää. Onneks on kolmiovinen ni luulis olevan vähän helpompi juttu.

golf gtd
-

ViestiKirjoittaja golf gtd » 24.9.2005 22:01

Pikkuhiljaa alkaa homma edistyä ja nyt sain jo ovien johtosarjat vaihettua.

Eli mitä kaikkea kojelaudan alle tulee? Tuleeko sulakerasiaan jotain releitä? Ovien väliinhän tulee kai joku 8 napaisilla liittimillä oleva johto jonka käyn purkuautosta vielä hakemassa, mutta mitä muuta? Löytyykö sulakerasialta valmiit paikat?

Mistä löytyisi sähkölasien sähkökaavio, kun alfamerin korjausoppaassa ei ollut kun sain siitä jopa hieman selvää.

Sähköpeilit sain kiinni ja kojelaudan alle tulevasta johdosta haarautuu sulakerasialle kaksi johtoa, joissa on vihreä ja valkoinen liitin. Onkohan näille rasialla valmiit paikat

Commo
-

ViestiKirjoittaja Commo » 27.9.2005 19:04

Jos saat valmiit johdot autosta mistä ovien johtosarjat, liittimet sopii suoraan sulaketaulun taakse omille paikoilleen ja värillisille liittimille omat paikkansa. Releitä eikä muutakaan tule lisää.

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”