Apuja sähkölasien ja sähköpeilien asennukseen
Valvoja: ffp jäsenet
Apuja sähkölasien ja sähköpeilien asennukseen
Eli 3 golfiin pitäisi asentaa sähkölasit ja -peilit. Mitä kaikkea mun pitää hommata, meneekö mitään johtoja valmiina? Mulla on keskuslukitus joten ainakin jotain johtoja oveen menee, mutta onkohan siellä muita johtoja. Entä meneekö kojelaudan alla johtoja. Tarviiko jotain releitä tai sulakkeita tai jotain? Mistä tietää onko peileissä lämmitys ja tuleeko sille virta takalasin lämppärin katkaisijan kautta vai miten?
Jos siis alkuperäisiä laseja ja peilejä oot laittamassa, niin ehdottomasti helpoimmalla pääset kunhommaat samaan vuosimalliin sähkölasillisen mukavuusjohtosarjan (ja ovien johtosarjat tottakai). Joudut tosin purkamaan puoli sisustaa että saat sen johtosarjan vaihdettua.
Jos autossasi ei alunperin ole sähkölaseja, ei siellä auton puolella johtosarjassa ole myöskään mitään johtoja valmiina. Ainakin 5-oviseen oli helpointa vaihtaa tuo koko johtosarja, muuten olisi joutunut vetelemään johtojan niin prkeleesti.
Tuolla jotain juttua ko. operaatiosta mun Ventoon (sähköpeilit siinä kyllä oli vakiona).
http://pajalle.com/cars.php?id=010&lang=fi&page=12
Jos autossasi ei alunperin ole sähkölaseja, ei siellä auton puolella johtosarjassa ole myöskään mitään johtoja valmiina. Ainakin 5-oviseen oli helpointa vaihtaa tuo koko johtosarja, muuten olisi joutunut vetelemään johtojan niin prkeleesti.
Tuolla jotain juttua ko. operaatiosta mun Ventoon (sähköpeilit siinä kyllä oli vakiona).
http://pajalle.com/cars.php?id=010&lang=fi&page=12
Pikkuhiljaa alkaa homma edistyä ja nyt sain jo ovien johtosarjat vaihettua.
Eli mitä kaikkea kojelaudan alle tulee? Tuleeko sulakerasiaan jotain releitä? Ovien väliinhän tulee kai joku 8 napaisilla liittimillä oleva johto jonka käyn purkuautosta vielä hakemassa, mutta mitä muuta? Löytyykö sulakerasialta valmiit paikat?
Mistä löytyisi sähkölasien sähkökaavio, kun alfamerin korjausoppaassa ei ollut kun sain siitä jopa hieman selvää.
Sähköpeilit sain kiinni ja kojelaudan alle tulevasta johdosta haarautuu sulakerasialle kaksi johtoa, joissa on vihreä ja valkoinen liitin. Onkohan näille rasialla valmiit paikat
Eli mitä kaikkea kojelaudan alle tulee? Tuleeko sulakerasiaan jotain releitä? Ovien väliinhän tulee kai joku 8 napaisilla liittimillä oleva johto jonka käyn purkuautosta vielä hakemassa, mutta mitä muuta? Löytyykö sulakerasialta valmiit paikat?
Mistä löytyisi sähkölasien sähkökaavio, kun alfamerin korjausoppaassa ei ollut kun sain siitä jopa hieman selvää.
Sähköpeilit sain kiinni ja kojelaudan alle tulevasta johdosta haarautuu sulakerasialle kaksi johtoa, joissa on vihreä ja valkoinen liitin. Onkohan näille rasialla valmiit paikat
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”