Mitä hajosi Passat 98 ABS:sista remontin yhteydessä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pekka__
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.3.2005 8:20

Mitä hajosi Passat 98 ABS:sista remontin yhteydessä?

ViestiKirjoittaja pekka__ » 10.3.2005 8:31

Eli auto toimii korjauksesta huolimatta mutta eri tavoin :) Ylätukivarren vaihto Passat 98:iin, jonka jälkeen ABS merkkivalo syttyi ja absit on nytten pimeenä. Ylätukivarsien pultti oli todella tiukassa ja sitä sai takoa ihan huolella, myös lämpöä laitetiin pillillä pari kertaa. ABS-tunnistimen(?) johto ei ollut tuilinjalla mielestäni missään välissä ja on ainakin silmämääräisesti ehjä.

Ideoita mistä alan tarkistelemaan asiaa? VAG-commia ei ole itselläni.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.3.2005 8:58

Ettei anturin etäisyys kasvanut liian suureksi? EIkös noissa tuon ikäisissä anturi ole vain painettu paikalleen. 0,6 mm muistaakseni on oikea arvo. Korjatkaa tietävämmät jos tarvetta.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.3.2005 9:35

Mulla lähti A3:ssa alustan vaihdon yhteydessä ABS-anturin johto irti liittimestään ja valo syttyi, eikä ABSit toiminu. Uuden liittimen kun vaihto paikoilleen, ni valo sammui ja ABSit toimi taas...

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 10.3.2005 12:43

Pieni ratsastus onkos passatissa ominaisuus tai vika että kun absit raksahtaa niin ajovalot vilkahtaa samassa.

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 10.3.2005 12:59

^taitaapi olla ominaisuus kaikissa absillisissa autoissa, vie ilmeisesti hetkellisesti sen verran virtaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.3.2005 13:46

Juu tekee samaa kaikissa missä akun virranantokyky on pikkuisen huonontunut.

Emon A3:ssa tekee käynnistyken jälkeen, mutta kun on vähän aikaa ajanut ni ilmiö poistuu.

pekka__
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.3.2005 8:20

ViestiKirjoittaja pekka__ » 11.3.2005 11:44

Tunnistimia roplattiin ja niissä ei tuntunut olevan mitään outoa ts. kaikki olivat ihan samalla tavalla. Missähän tuossa passatissa on abs-yksikkö, sinne tulevista johdoista voisi kai mittailla jotain?

Voikohan se tunnistin hajota sitten siitä pultin moukaroinnista, tietoa? Luulisi että tuollaisessa paikassa oleva osa joutuu sietämään kovaakin tärinää yms.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.3.2005 11:47

Katoitko, et oliko ne johdon karvat kiinni liittimessä?
Mulla kaikki näytti päällepäin kuunnossa olevalta, mut liittimestä oli vaan irronnu toisen johdon karvat...

pekka__
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.3.2005 8:20

ViestiKirjoittaja pekka__ » 11.3.2005 11:55

No hemmetti, eihän sitä taas tajunnu kiireessä ja kylmässä noin tarkkaan syynätä. Onneksi alkaa loma ja on jotain tekemistäkin :)

pekka__
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.3.2005 8:20

ViestiKirjoittaja pekka__ » 16.3.2005 23:20

No nyt toimii sitten taas. Reseptinä tunnistin irti ja kunnon putsaus siihen sekä "poteroon" missä se majailee. Eli lähinnä valohoitoa mutta sen verran karstaa ym. töhnää oli että ilmeisesti ei mennyt tarpeeksi syvälle. Ei kyllä keksitty miten sen johdon saisi ehjänä irti ts. mitään liitintä siinä ei ollut, näytti kyllä ihan yhteen liimaltulta tai sulatetulta. Audin logo siinä kyllä komeili.

Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 16.3.2005 23:24

No enkös mä heti sanonut että anturi liian kaukana? ;)

miihkali
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.9.2004 11:28

ViestiKirjoittaja miihkali » 18.4.2005 14:42

Lainataan topiccia, kun lähelle osuu. eli -99 passatissa alkoi satunnaisesti abs-valo ja punainen ympyröity huutomerkki vilkkumaan. nyt ei enää niin satunnaista, tuntuu että enempi palaa kun ei pala ja vika tulee sekä ajon aikana että startatessa (ja häviää välillä myös). absit toimii kun vika ei ole päällä.

Tosta satunnaisuudesta päätellen epäilin jotain anturia/liitintä ja menin kysymään vikakoodeja huollosta. kun käytin Takkatiellä huollossa niin mekaanikko kertoi ettei pääse sisään koko ohjainlaitteeseen. Kävin itse läpi joka pyörän abs-anturit silmämääräisesti, johdot oli ehjät ja anturit kiinni. samoin jarrunestepinnan anturi näytti siistiltä. Miten noi anturit saa purettua jotta niitä voi putsata ja millä reseptillä ne saa takaisin oikealle etäisyydelle?

Ja mikä ihme tota ohjainlaitetta vaivaa? Kaikki tuntuu toimivan, mutta mulla ei oo VAG-COMia jotta vois itse ihmetellä. Vai voisko viat liittyä jotenkin toisiinsa? Joku yhdistävä johtosarja jossain hapettuneena?

Kellään lainata VAG-COMia Vihdissä tai myydä valmista piuhaa? Myös suositukset osaavasta korjaamosta otetaan vastaan jos homma ei ratkea omin avuin.

skeidat99
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.8.2005 22:53

ViestiKirjoittaja skeidat99 » 31.8.2005 8:42

miihkali: just sama vika täällä! Löytyikö ratkaisu?

skeidat99
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.8.2005 22:53

ViestiKirjoittaja skeidat99 » 31.8.2005 8:51

Niin lisätään vielä että autokin on sama.. -99 1.8t passat variant. Hei ajatsä mun autolla?! shattana! ilmankos siihen tulee kilsoja..

Ajattelin käydä Partcosta ton vag-com sarjan.. eikös sillä ohjelman demoversiollakin kuitenkin vikakoodit saa.

Ainakin etupään anturit on tosiaan ihan vaan työntämällä kiinni. Putsasin ne eilen (toisen homman yhteydessä), mutta sillä ei ollut vaikutusta. En huomannut tarkistaa etäisyyttä. Anturit ja niiden pyöräkotelon puolella olevat johdot olivat päällisin puolin ok.

Onko joku ratkaissut samanlaisen ongelman?

miihkali
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.9.2004 11:28

ViestiKirjoittaja miihkali » 6.9.2005 10:16

Ongelma on ratkeamaisillaan, eli ABS pumpun elektroniikka pätkii ja kuollessaan pimentää koko CAN-väylän diagnostiikan osalta. Uusi pumppu maksaa ~1200eur joten käytetty olis kova sana. Mistäköhän noita kannattais kysellä? Oliko kellään suosittaa jotain kontaktia joka tuo ulkomailta varaosia jos vaikka irtois halvemmalla.

Prkl katsastuskin olis ens kuussa.

Lisätään nyt vielä kysymys: mistä voisi tarkastella eri ABS-pumppujen sopivuutta ton 0 265 220 405 tilalle? Eli voikos tohon laittaa esim. 0 273 004 132 tai 0 273 004 281? Ilmeisesti luistonestollinen malli jota nykyisessä ei ole. Pystyisikö upgreidaamaan vai pitääkö olla identtinen pumppu?

skeidat99
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.8.2005 22:53

ViestiKirjoittaja skeidat99 » 4.10.2005 20:57

Olen tullu täysin samaan lopputulokseen.

Kun yksikkö on pimeenä, ei VAG-comilta saa juuri muuta kuin moottori-osion tietoja.

ABS-yksikkö herää hetkellisesti, jos sitä jäähdyttää esim. kylmäsprayllä (!). Ehkä jollain jääpussiviritelmällä vois hämätä katsastussetää/tätiä, jotta saisi lisäaikaa ton komponentin etsimiseen romiksilta.

Onko tullu tietoa noista vastaavuuksista? Ainoo mitä äkkiseltään löysin on ylimalkainen kuvaus yksiköiden eroista, mutta ei suoraan sano mikä käy minkäkin tilalle: http://1.8t.org/~quattroman/Audi%20B5%2 ... e%2001.pdf

Mulla on osanumeroa myöten sama yksikkö. VW osanumero on taas tyyppiä F, mikä em. kuvauksen perusteella olisi jälkiasenteinen, eli liekö edellinen omistaja jo joutunut yksikön kerran vaihtaan.. nyt kilsoja lasissa 218tkm, ostaessa 110tkm.

raimis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2008 15:51

ViestiKirjoittaja raimis » 8.1.2008 15:06

mulla myös sama vika! ei pystytty koodeja vw:n huollossa lukemaan
auto 99 passat sedan..
kertokaa ihmeessä jos vian löydätte!!

_kekkula_
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.11.2006 9:47

Itellä oli sama abs vika

ViestiKirjoittaja _kekkula_ » 14.1.2008 22:14

Juu eli itellä oli 98 passatis toi abs yksikön vika, löysin arvoisten jäsenten avustuksella lionkin missä neuvotaan korjaamaan siitä abs yksiköstä se elektronikka yksikkö. Valitettavasti linkki tällä hetkellä hukas. No kerron kuienki mitä itte abs vialla. Ensiks absien ohjaus yksikkö käteen, siitä pumpun kyljessä kuudella torx silla. Sen jälkeen puukko käteen ja yksikön kansi varovasti sahaten pois. Sieltä paljastui piirilevy mikä oli tosi pienillä komponenteilla ja päällytetty geelillä. Nypin geekiä varovasti pois neulalla. Itse vika löytyi kun tökin neulalla niitä johtimia mitkä tuo jännitteen yksikköön(kaiken paksuimmat, hopealla päällystetyt). Toinen niistä oli poikki/murtunut. Se selitti miks abs sit toimi kun hakkas nyrkillä boksin kylkeen. No ei siinä sitte muutaku iso isän silmä lasit naamalle ja pienellä kolvilla tinaten johdin taas kuntoon. Helpommin sanottu ku tehty, viisi kertaa toistin saman tempun, eli abs boksi käteen, auki ja tinaten. Toimi aina yleensä viikon kaks sit taas murtu poikki.. Ja kuten siinä aina käy kun tarpeeks roplaa ni loppujen lopuks aina munaa.. Niin kävi itellekin, tökkäsin kolvilla yhden toisen hiuksen paksuisen johtimen poikki jota en saanu millään korjattua. Pakko olim mennä marmori tiskiltä hakeen uus abs ohjaus yksikkä.. 697e kiitos

En tiedä onko tästä sepityksestä kenellekään mitään apua mutta toivon ainakin

edit. ajettu oli ku yksikkö hajos 199tkm

edit.http://www.passat-b5.ru/index.php?optio ... &Itemid=57

_kekkula_
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.11.2006 9:47

ViestiKirjoittaja _kekkula_ » 22.1.2008 22:03

omko selvinny viat?

Miten korjasit?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa