transporter t4 alut+alusta ?
Valvoja: ffp jäsenet
transporter t4 alut+alusta ?
Elikkäs jakohan on ilmeisesti tuo 5x112 mutta kysymys siis on että paljonkos tollasen T4 pitkän transporterin massa on ? eli voiko siihen laitaa normaalit henkilöauton alut ? lähinnä siis 17",18"
milläs palikoilla tollasen saa kunnolla tonttiin ?
pitäs vaihtaa pakuun, mut ei kestä luenne ajaa "vakiolla" :)
milläs palikoilla tollasen saa kunnolla tonttiin ?
pitäs vaihtaa pakuun, mut ei kestä luenne ajaa "vakiolla" :)
Viimeksi muokannut juhis, 26.2.2005 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omassa on akselimassat 1400kg:n luokkaa eli 700kg kun löytyy renkaan kyljestä merkintänä niin piisaa kyllä. Ei tarvi olla reinforced rengas. Vanteista on paha sanoo kestääkö kun noista ei ilmeisesti pahemmin kantavuuksia ilmoiteta? Mulla on ainakin tulossa kesäks 17" henkilöauton vanne ja 225/45 henkilöauton rengas. Jouset on käsittääkseni Vallilan jousitakomosta takapäässä ja etupää pudotettu samaan tasoon.
Onko muuten jollakin vinkkejä tollasen madalletun T4:n iskareiks kun noi alkuperäiset tuntuu vähän löysiltä.
Ai niin ne akselipainot löytyy ihan rek. otteesta.
Onko muuten jollakin vinkkejä tollasen madalletun T4:n iskareiks kun noi alkuperäiset tuntuu vähän löysiltä.
Ai niin ne akselipainot löytyy ihan rek. otteesta.
Akselimassat jotka löytyvät esimerkiksi rekisteriotteesta, ratkaisevat paljonko renkaan pitää kantaa. Itsellä on T4:ssa Bridgestonen 245/45R18" renkaat joissa LI kuormitustunnus on 100. Se kantaa 800kg, eli akselimassa pitää olla alle 1600kg. Myös vanteissa kantavuus pitää ylittyä, jotta ne ovat lailliset.
Omassa on Eibachin Pro.kit -45mm jousisarja Konin iskareilla, ja voin suositella tuota yhdistelmää, jos madallus on riittävä.
Omassa on Eibachin Pro.kit -45mm jousisarja Konin iskareilla, ja voin suositella tuota yhdistelmää, jos madallus on riittävä.
ei näytä ainakaan nettisivuilla olevan kennyllä kuin järkyttävän hintaisia puskureita.. valoja näyttäs löytyvän ainakin fk:lta ( jos niitä joskus vaan saa..) mhw on vissiin kirkkaita ja tummia takavaloja ?
mikäs pitäs muuten olla vanteiden ET ? jaa mites levee vanne tonne transuun uppoo ennen kuin tarttee näyttää lekaa ?
mikäs pitäs muuten olla vanteiden ET ? jaa mites levee vanne tonne transuun uppoo ennen kuin tarttee näyttää lekaa ?
Mulla on akselipaino 1600 kg. Ainakin 16" vanteita löytyy useitakin tuolle kantavuudelle, Stilauto, ATP, Alutec, Dezent,..., mutta joku 18" voi olla vaikeampi. Sama juttu renkaiden suhteen. Mulla on tällä hetkellä 7x16 ja 235/601-6. Joo, tiedän että se on maasturi. :-)
Onko tuo etupään madallus tosiaan noin? Eli paria mutteria kääntämällä keula laskee, mutta samalla se tulee löysemmäksi? Tarve olisi paremminkin että keula tulis jäykemmäksi kun sitä madaltaa.
Onko tuo etupään madallus tosiaan noin? Eli paria mutteria kääntämällä keula laskee, mutta samalla se tulee löysemmäksi? Tarve olisi paremminkin että keula tulis jäykemmäksi kun sitä madaltaa.
Tuota meidän caravelleä lasketiin 50mm ja eipä tuo ainakaan mun mielstäni löysemmäksi muuttunut ainakaan mitenkään radikaalisti, se on taasen eriasia kauanko vanhat iskarit pysyy hyvänä kun niiden "työskentelykohta" muuttuu.
Kuulostaa tuo 235/60 hieman hurjalta rengas koolta 16":ssa kun normirenkaan vertailukoko on 225/55, 18" vanteita ja renkaita löytyy kyllä oikeilla kantavuuksilla.
Kuulostaa tuo 235/60 hieman hurjalta rengas koolta 16":ssa kun normirenkaan vertailukoko on 225/55, 18" vanteita ja renkaita löytyy kyllä oikeilla kantavuuksilla.
Vaihdoin tuossa taannoin alkuperäisten vakioiskarien tilalle alkuperäiset huonon tien/sporttialustaisen etuiskarit ja auto muuttui ihan totaalisti paremmaks. Vanhoilla "löysillä" iskareilla pohjas jatkuvasti ja oli muutenkin "pökkelö". Nyt ottaa montut tosi nätisti ja saa ajaa isoihinki heittoihin paljon reippaammin. Ja autoa on madallettu ihan riittävästi n.60mm.
Lasse: joo todellakin keskellä autoa on kaksi todella isoa mutteri, kun katot sinne alle niin kyllä huomaat ne!
Mitenkäs muuten, tota mun portterii on nyt noin 40 mm tiputettu ja huomasin tossa pesun yhteydessä että etu ylätukivarret on lähes pohjaanlyöntikumeissa kiinni :0 Ei se nyt niin tontissa todellakaan pitäis olla ?
voin ottaa kuvan tos illemmalla viellä.
Mitenkäs muuten, tota mun portterii on nyt noin 40 mm tiputettu ja huomasin tossa pesun yhteydessä että etu ylätukivarret on lähes pohjaanlyöntikumeissa kiinni :0 Ei se nyt niin tontissa todellakaan pitäis olla ?
voin ottaa kuvan tos illemmalla viellä.
Apua madallukseen
Onko jollain heittää faktaa siitä kuinka paljon 40 mm madalluksessa joutuu ruuveista pyörittään "pois". eihän se suoraan oo verrannollinen pultista pois kierretty madallukseen vai? Ei tarvis pumpata autoo ylös/alas eestakas jos jollain ois valmista tietoo.
Edit. Tiedoksi että se on suunnilleen puolet ruuvista suhteessa madallukseen eli 20 mm ruuvia "aukipäin" on noin 40 mm madallusta. Ja vaihtakaa suosiolla iskarit eteen samalla. Itse nuukuuksissa en raskinut vaihtaa ei tuo keula tosin kovin pehmeä ollut mutta sitten toinen iskari päästi nesteet ulos joten piti vaihtaa molemmat. Kiiltovaunusta löytyy säädettävää konia ei voi kun suositella.
Edit. Tiedoksi että se on suunnilleen puolet ruuvista suhteessa madallukseen eli 20 mm ruuvia "aukipäin" on noin 40 mm madallusta. Ja vaihtakaa suosiolla iskarit eteen samalla. Itse nuukuuksissa en raskinut vaihtaa ei tuo keula tosin kovin pehmeä ollut mutta sitten toinen iskari päästi nesteet ulos joten piti vaihtaa molemmat. Kiiltovaunusta löytyy säädettävää konia ei voi kun suositella.
T4:een kaasuiskarit?
Onko kokemuksia esim. BOGE:n tai muiden valmistajien kaasuiskareista? Alkuperäisethän ovat nesteiskarit.
iskareista..
Janneja: kiitos tiedosta. Bogen kaasuiskunvaimentimet löytyvät näköjään mm. Motonetistä, tosin vain vakioalustalle:
KAASUISKARI VOLKSWAGEN T4 TRANSP ETUMOOTT 91--03
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
T4 91--03: (myös Syncro)
Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34-4261 49.29 ?
Eteen Boge. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4138 52.50 ?
Taakse (max kantavuus 1000kg). . . . . . . . . . . . . . . 34-5900 52.81 ?
Taakse Boge (max kantavuus 1200kg). . . . . . . . . . . . 85-4139 55.50 ?
Pekka: Kokolailla tyylikäs T4.
KAASUISKARI VOLKSWAGEN T4 TRANSP ETUMOOTT 91--03
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
T4 91--03: (myös Syncro)
Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34-4261 49.29 ?
Eteen Boge. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4138 52.50 ?
Taakse (max kantavuus 1000kg). . . . . . . . . . . . . . . 34-5900 52.81 ?
Taakse Boge (max kantavuus 1200kg). . . . . . . . . . . . 85-4139 55.50 ?
Pekka: Kokolailla tyylikäs T4.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Nostetaan vanhaa topiccia, koska kyssäri liittyy kuitenkin aiheeseen.
Mitä nastarenkaita kannattaa laittaa T4 Caravelleen? Auto on perhekäytössä eli kuormaa ei liiemmin ole. Merkkirenkaita aattelin ostaa, mutta kokemuksia erilaisista kaipaisin. Audin alla oli Contin WinterViking2 nastat ja ne oli hyvät, mutta T4 Caravelle on kuitenkin hieman eri tapaus. Onkos etuiskareiden vaihto hankalaa? Entäs takajousien? Auto on tällä hetkellä niin korkea että lapset saavat tosissaan kiivetä autoon, joten sitä voisi hieman laskea alemmas. Ajosuorite tapahtuu kuitenkin pääasiassa auratulla asfaltilla (99%) niin maavaran kanssa ei ole ongelmia. Kellään kuvaa etupään säätöruuveista ja paljoko vaikuttaa ruuvaus korkeuden suhteen?
Kyselykausi vielä menossa T4:n suhteen kun auto ollut vasta pari viikkoa.
Mitä nastarenkaita kannattaa laittaa T4 Caravelleen? Auto on perhekäytössä eli kuormaa ei liiemmin ole. Merkkirenkaita aattelin ostaa, mutta kokemuksia erilaisista kaipaisin. Audin alla oli Contin WinterViking2 nastat ja ne oli hyvät, mutta T4 Caravelle on kuitenkin hieman eri tapaus. Onkos etuiskareiden vaihto hankalaa? Entäs takajousien? Auto on tällä hetkellä niin korkea että lapset saavat tosissaan kiivetä autoon, joten sitä voisi hieman laskea alemmas. Ajosuorite tapahtuu kuitenkin pääasiassa auratulla asfaltilla (99%) niin maavaran kanssa ei ole ongelmia. Kellään kuvaa etupään säätöruuveista ja paljoko vaikuttaa ruuvaus korkeuden suhteen?
Kyselykausi vielä menossa T4:n suhteen kun auto ollut vasta pari viikkoa.
Alla olevassa ketjussa on aika paljon juttua portterista/vellestä, myös madaltamisesta, kannattaa lukea läpi-
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 76&start=0
Itselläni on talvirenkaina Contin Vanco Vikingit, hankittu viime talvena. Mielestäni erinomaiset. Nastan nastaa ei ole lähtenyt (eipä kyllä ole voimaakaan millä ruopia), pito ja suuntavakavuus hyvä.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 76&start=0
Itselläni on talvirenkaina Contin Vanco Vikingit, hankittu viime talvena. Mielestäni erinomaiset. Nastan nastaa ei ole lähtenyt (eipä kyllä ole voimaakaan millä ruopia), pito ja suuntavakavuus hyvä.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
paerikss: olen lukenut tuota t4 yleispähkäilyä, muttei siellä tainnu olla rengastuksesta mittää. Vanco Vikingit on mielenkiinnon kohteena, koska hinta ei mikään hirvittävä ole. Contin renkaista itellä aina ollu hyviä kokemuksia.
juhis: täytyypä sitten alkaa katteleen niitä säätöruuveja. Nosturia ei ole mutta eiköhän sen saa säädettyä pukkien päälläkin.
juhis: täytyypä sitten alkaa katteleen niitä säätöruuveja. Nosturia ei ole mutta eiköhän sen saa säädettyä pukkien päälläkin.
Pirelli Carvingit oli alla 1,5 talvea sekä edellisen omistajan ajot, hyvin kesti Mkilometrejä ja nastat pysyi. Nyt kuitenkin pitää hankkia uudet ja Contin tai Michelinin nastat menee alle todennäköisesti, niistä kun on hyviä kokemuksia.
Noin 10tkm kokemuksella voin suositella Weitecin madallussarjaa, mukavan jämäkkä ajossa, madaltaa takapäätä noin 40mm. Kestosta on vielä paha sanoa.
Noin 10tkm kokemuksella voin suositella Weitecin madallussarjaa, mukavan jämäkkä ajossa, madaltaa takapäätä noin 40mm. Kestosta on vielä paha sanoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa