Xenon jälkiasennussarja
Valvoja: ffp jäsenet
Xenon jälkiasennussarja
onko kukaan kokiellut tällaista xenonien jälkiasennussarjaa??
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 7920282654
ja onkohan tästä mitään hyötyä hintaan verrattuna ja miten on sitten umpioiden kanssa kun alkuperäis xenoneissa on tietääkseni hieman toisenlaiset umpiot?
ja onko tämä kallis paketti? n.240€ toimituskuluineen
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 7920282654
ja onkohan tästä mitään hyötyä hintaan verrattuna ja miten on sitten umpioiden kanssa kun alkuperäis xenoneissa on tietääkseni hieman toisenlaiset umpiot?
ja onko tämä kallis paketti? n.240€ toimituskuluineen
Ja kannattaa sit katsoa tuolta, tarviiko autossasi olla automaattinen ajovalojen korkeussäätö Xenonien kanssa: http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf
Onhan noita vastaavia vakioumpioihin laitettu, Valotehoa tulee kyllä roimasti lisää ja samalla turvallisuutta kyllä itselle, mutta vastaantulijoita häiritsevää hajavaloa saattaa tulla vähän liikaa.
Vähän itsellänikin on takaraivossa Xenonien asennus lähitulevaisuudessa, joko laillisesti tai "melkein" laillisesti.. :)
Vähän itsellänikin on takaraivossa Xenonien asennus lähitulevaisuudessa, joko laillisesti tai "melkein" laillisesti.. :)
-
- -
- Viestit: 572
- Liittynyt: 20.4.2004 22:11
On muuten huomattava ero entiseen... Tänään sain vielä omakohtaista kokemusta kyseisestä, kun kävin korvaamassa Cobran puomin työvalopatteriston 6 lamppua 2 xenonilla... Kävi silmiin keskellä kirkasta päivää... Semmosen kahden kilometrin päästä näky vielä kirkas piste kun pois lähdin...
Vähän turhan kalliita vaan, kun yksi lamppu maksoi 150...
Vähän turhan kalliita vaan, kun yksi lamppu maksoi 150...
Ei nyt haluaisi pitää mitään moraalisaarnaa tai muuta vastaavaa (joten ei herneitä nenukkiin kiitos) eli ihan vain omakohtaisena havaintona liikenteestä.
Vaikka se itselle saattaa tuoda hieman lisäturvaa pimeällä, vastaantulijoille saattaa hiemankin väärin suunnattu normi halogeenikin jo aiheuttaa vaikeuksia nähdä eteenpäin. Onneksi ei itse tarvitse pahemmin enään ajella pitkää matkaa pimeällä. Otti aivan suunnattomasti päähän sellaiset ajoneuvot joissa valot sojotti vähän miten sattuu ja sokaisi pahasti. Ihan oikeinkin suunnatut valot aiheuttavat hetkellisen "sokeuden" vaikka katselisi poispäin auton tullessa vastaan. Ei sitä automaattista korkeussäätöä ihan huvikseenkaan niihin vaadita.
Vaikka se itselle saattaa tuoda hieman lisäturvaa pimeällä, vastaantulijoille saattaa hiemankin väärin suunnattu normi halogeenikin jo aiheuttaa vaikeuksia nähdä eteenpäin. Onneksi ei itse tarvitse pahemmin enään ajella pitkää matkaa pimeällä. Otti aivan suunnattomasti päähän sellaiset ajoneuvot joissa valot sojotti vähän miten sattuu ja sokaisi pahasti. Ihan oikeinkin suunnatut valot aiheuttavat hetkellisen "sokeuden" vaikka katselisi poispäin auton tullessa vastaan. Ei sitä automaattista korkeussäätöä ihan huvikseenkaan niihin vaadita.
Mitäs moralisoinnin aihetta siinä on jos sitä automaattista korkeudensäätöä ei vaadita hieman vanhempiin autoihin? Ja jos kerran tavalliset halogeenitkin voivat sokaista oikein suunnattuinakin niin mikä on esteenä ksenonien asennukselle? Kivempi se on nähdä pimeelläkin. Ja monasti häikäisyn syynä on auton kuljettaja eikä valot.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.1.2004 21:07
No jos laillisuus/hämärän rajamailla touhuilu mietityttää, niin miksei laita xenon-lisäpitkiä?!
-Eivät häikäise vastaantulijaa, kun silloinhan vaihdetaan lyhyille,
-ja on laillisissa xenon-umpioissa,
-eikä tarvitse automaattisia korkeussäätömoottoreita
-helppo suunnata,..tms. etc.
... ja täällä kun moni on painottanut hirven näkemisistä niin mottona heilläkin on varmaan "tarkoitus ennen tyyliä". Joten eivät ole rumatkaan.
Valmistajana ainakin Hellalta saa.
edit: - Ja voi ottaa vaikka kesäksi pois -> ei kuluta kalliita polttimoja turhaan. :)
-Eivät häikäise vastaantulijaa, kun silloinhan vaihdetaan lyhyille,
-ja on laillisissa xenon-umpioissa,
-eikä tarvitse automaattisia korkeussäätömoottoreita
-helppo suunnata,..tms. etc.
... ja täällä kun moni on painottanut hirven näkemisistä niin mottona heilläkin on varmaan "tarkoitus ennen tyyliä". Joten eivät ole rumatkaan.
Valmistajana ainakin Hellalta saa.
edit: - Ja voi ottaa vaikka kesäksi pois -> ei kuluta kalliita polttimoja turhaan. :)
No jos laillisuus/hämärän rajamailla touhuilu mietityttää, niin miksei laita xenon-lisäpitkiä?!
Halogeenilisäpitkillä pärjää aika pitkälle, niihin en ainakaan itse kaipaa lisätehoa. Sen sijaan lyhyiden parantaminen on hieman haasteellisempaa, koska valojen määrää ei saa lisätä. Käytännössä ainoat keinot ovat umpioiden ja polttimoiden uusiminen sekä releiden laitto. Ja parhaimpana vaihtoehtona ne xenonit.
Itse en kyllä ole kokenut tehdasxenoneita häikäiseviksi. Joskus näkee tosin autoja, joissa suuntaus on poskellaan ja toinen valo sojottaa minne sattuu...
Linssityyppiset halogeenitkin muuten joissain autoissa häikäisee vaikka olisi oikein suunnattu. Niistä lähtee sellainen sininen haijastus ihan väärään suuntaa. Asiasta oli joskus maininta ainakin TM:ssa. Taisi olla Fiatin ne valot.
Linssityyppiset halogeenitkin muuten joissain autoissa häikäisee vaikka olisi oikein suunnattu. Niistä lähtee sellainen sininen haijastus ihan väärään suuntaa. Asiasta oli joskus maininta ainakin TM:ssa. Taisi olla Fiatin ne valot.
Ja xenon-valonsäteillä on taipumusta ikään kuin "täristä". Ihan kuin vastaantulevat autot ajaisivat kuoppaisella tiellä (liekkö tehdasmallien vai jälkiasennusvalojen ominaisuus, vai molempien).
En tiedä johtuuko tuo todellakin xenonien herkkyydestä tärinälle
vai onko umpioiden optiikka vain sellainen että auton lähestyessä ja kohtauskulman muuttuessa ko. valoefekti ilmenee.
En tiedä johtuuko tuo todellakin xenonien herkkyydestä tärinälle
vai onko umpioiden optiikka vain sellainen että auton lähestyessä ja kohtauskulman muuttuessa ko. valoefekti ilmenee.
Nyt tuli sitten xenonit asennettua mutta ovat kyllä vähän liian kirkkaat alkuperäis umpioihin. Jouduin säätämään valot niin matalalle että pitkistä ei ole enään mitään hyötyä kun ne sitten kanssa laskee xenonien kanssa niin matalle että tuskin näkee jos on pitkät päällä vai ei.
Eikai tässä muukaan auta kuin yrittää jostain metsästää oikeita xenoneille tarkoitettuja umpioita. Eli jos kukaan tietää mistä sais golffiin suht edullisesti xenon upiot niin ilmoitelkaa...
Eikai tässä muukaan auta kuin yrittää jostain metsästää oikeita xenoneille tarkoitettuja umpioita. Eli jos kukaan tietää mistä sais golffiin suht edullisesti xenon upiot niin ilmoitelkaa...
SS, mulla on noi hellan vastaavat mut halogeenina.. 90mm on koko.
Seelvä, liian pienet on.
Juuh, löpisin tuossa aiemmin ihan hölmöjä, Golfin päävalothan on 7-tuumaiset eikä 5-tuumaiset. Pieni heitto :) Lisävaloiksi se 5" voisikin olla jo lähempänä...
Mutta sen verran olen selvitellyt, ettei 7-tuumaisia xenoneille hyväksyttyjä pyöreitä umpioita liene olemassakaan...
Tähän liittyen: yksi Astra leimattu AKEn lapulla (Tuomaksen linkissä) ja seuraavalla AKElta saadulla spostilla. -98 G mallin astraan laitettu turbo coupen xenon-umpiot ja philips-syttimet (e-hyväks.), ei automaattista korkeudensäätöä.
Oheinen sähköpostin vaihto käytiin AKEn kanssa.
KYSYMYS:
Tervehdys,
Mitä säännöksiä on koskien jälkiasennus xenon-valoja automalliin, johon on
saanut tehtaanlisävarusteena xenon valot?
Auto on opel astra vm.1998. Eli saako autoon laittaa tehtaan tarjoamat xenon
valot jälkeen päin ja tarvitseeko siihen asentaa ajovalojen korkeuden
automaattisäätö? Olen kuullut, että vanhempiin kuin 10/00 ei tarvitsisi ja
manuaalinen säätö riittäisi.
VASTAUS:
Terve.
Autoon voi vaihtaa Opelin valmistamat kaasupurkausvalot jälkiasennuksena ja ajovalojen manuaalinen korkeudensäätölaite riittää. Ajovalojen pesimet on sen sijaan kaasupurkausvalojen yhteyteen asennettava.
xxxxxx
Tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus"
Oheinen sähköpostin vaihto käytiin AKEn kanssa.
KYSYMYS:
Tervehdys,
Mitä säännöksiä on koskien jälkiasennus xenon-valoja automalliin, johon on
saanut tehtaanlisävarusteena xenon valot?
Auto on opel astra vm.1998. Eli saako autoon laittaa tehtaan tarjoamat xenon
valot jälkeen päin ja tarvitseeko siihen asentaa ajovalojen korkeuden
automaattisäätö? Olen kuullut, että vanhempiin kuin 10/00 ei tarvitsisi ja
manuaalinen säätö riittäisi.
VASTAUS:
Terve.
Autoon voi vaihtaa Opelin valmistamat kaasupurkausvalot jälkiasennuksena ja ajovalojen manuaalinen korkeudensäätölaite riittää. Ajovalojen pesimet on sen sijaan kaasupurkausvalojen yhteyteen asennettava.
xxxxxx
Tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus"
Tuokin Ruotsin käytäntö noita lisäpitkiä kohtaan on mielenkiintoinen. Joku täältä samasta kylästä asuva oli joskus laittanu tekniikan maailman itkukirjeen et miks ruotsissa laki sallii käyttää 3 lisävaloa mutta suomi ei, niin ne vastas sieltä että ruotsissa on ihan sama laki kun täälläkin mutta kun ruotsalaiset polliisit ei välitä siitä paskaakaan että onko siellä 2 vai 3 lamppua keulassa. Ja niinpä näin torniossa xc70 poliisi volvon jossa oli 3 rallyetä keulassa ;P
Toimiiko muuten nuo "puskurista nousevat pesimet" Suomen talvessa miten. Joskus jossain Renault-mainoksessa ne herätti ainakin omalla kohdalla ihmetystä. Entä kun ne on parisenttisen jään peitossa ja päättääkin pestä hiukan valoja, napsahtaako poikki vai sanovatko vaan että "ei olla tänään pesemässä".
Olen koittanut aina pitää keulan jäättömänä pesureiden kohdasta, mutta eihän sitä aina viitsi/ muista. Tästä saa palkkioksi yleensä mukavan jääpalikan osuman tuulilasiin, kun 80:n vauhdissa pesee tuulilasia ja lampun pesuritkin pomppaa ylös ja irroittavat jäät. Toistaiseksi omassani ihan ok, mutta faijalta (taitaa olla laiskempi siivoamaan lumia) on muutama sulake palanut pesureista. Kaverin pökötissä niitä kuulemma uusitaan joka toisessa huollossa, kun jäävät ylös ja sitten irtoavat.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 15.5.2004 17:04
Tiedä nyt kuinka tyhmä kysymys tämä on, mutta mitä siis vaadittaisiin jos haluaa jälkiasentaa xenonit mk IV -01 golfiin. Ajovalonpesimethän siinä jo on, mutta tuohon vuosimalliin taitaa olla jo pakollista hankkia myös ne automaattinenkorkeudensäätö-palikat sinne?
ebay:stä esim tapaus
Eli jos tuollaisen vastaavan paketin hommaisi niin sen saisi suoraan napattua kiinni + ne korkeudensäätö-palikat. Mitäs muita vaihtoehtoja sitten on? Ostaa vain xenoni-kitti ja niihin sopivat valoumpiot? Mistäs näitä sitten pitäisi etsiä?
Jos joku viittii aikaansa uhrata ja vähän selventää tätä tilannetta, kun tunnun niin puskassa olevan
Edit: linkkiä
ebay:stä esim tapaus
Eli jos tuollaisen vastaavan paketin hommaisi niin sen saisi suoraan napattua kiinni + ne korkeudensäätö-palikat. Mitäs muita vaihtoehtoja sitten on? Ostaa vain xenoni-kitti ja niihin sopivat valoumpiot? Mistäs näitä sitten pitäisi etsiä?
Jos joku viittii aikaansa uhrata ja vähän selventää tätä tilannetta, kun tunnun niin puskassa olevan

Edit: linkkiä
Neloskoppaseen Golfiin pitää asentaa automaattinen korkeudensäätö, jos se on rekisteröity 1.10.2000 jälkeen.
Alkuperäinen Xenon-sarja ei sovi suoraan, vaan se tarvitsee lisäksi erilliset adapterikaapelit. Ja ilmeisesti ajovaloautomatiikka pitää poistaa käytöstä polttimoiden suojelemiseksi. Ja tietysti automaattinen korkeudensäätö tarvitaan.
Schweers-Computer-and-More myy saksan ebayssa E-hyväksyttyjä OEM-look xenon-sarjoja, mutta en kyselyistäkään huolimatta ole saanut vastausta kysymykseen löytyykö hyväksyntä myös Xenoneille.
Alkuperäinen Xenon-sarja ei sovi suoraan, vaan se tarvitsee lisäksi erilliset adapterikaapelit. Ja ilmeisesti ajovaloautomatiikka pitää poistaa käytöstä polttimoiden suojelemiseksi. Ja tietysti automaattinen korkeudensäätö tarvitaan.
Schweers-Computer-and-More myy saksan ebayssa E-hyväksyttyjä OEM-look xenon-sarjoja, mutta en kyselyistäkään huolimatta ole saanut vastausta kysymykseen löytyykö hyväksyntä myös Xenoneille.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
saako xenoja h4 kannoilla mistään?
kuinka xenon ja normi h4 lampun ravistelu kestävyys eroaa?
tuli tässä mieleen ku ei kelkassa oikein oo valoja (skidoo mxz 98-> h4 yks kipale) ja kaverilla on ranger mountain jossa sillä on 2 kpl xenon valoja jollain muulla kannanlla kuin h4. meinaan sen lyhyet on paremmat kuin mun auton vakio pitkät, pitkistä valoista puhumattakaan.
ot->
hox kelkkaan saa laittaa myös tukan paljastimen joten kyllä varmaan myös xenon valot..;)
<-ot
kuinka xenon ja normi h4 lampun ravistelu kestävyys eroaa?
tuli tässä mieleen ku ei kelkassa oikein oo valoja (skidoo mxz 98-> h4 yks kipale) ja kaverilla on ranger mountain jossa sillä on 2 kpl xenon valoja jollain muulla kannanlla kuin h4. meinaan sen lyhyet on paremmat kuin mun auton vakio pitkät, pitkistä valoista puhumattakaan.
ot->
hox kelkkaan saa laittaa myös tukan paljastimen joten kyllä varmaan myös xenon valot..;)
<-ot
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 15.5.2004 17:04
Ne jälkiasennus-tsydeemit on mun mielestä vähän niin ja näin varsinkin perineisissä umpioissa. Hajavaloa tulee liikaa ---> häikäsöö.
Tuota olen itsekin vähän miettinyt. Mutta mistäs sitten noita oem valoja tulisi kysellä? Mieluiten muitankin ehdotuksia kuin Laakkosen varaosatiskiltä;) Mitenkäs sä Ville olet junaillut tohon boraasi nuo xenonit?
Niels:in kautta hommasin omani. Rocco on joskus myynyt käytettynä noita Golfiin, Boraan ei tahdo käytettynä löytyä.
Molempien yht. tiedot löytyy yhteistyökumppanien tarjoukset- otsikon alta. Kannattaa sitten hommata ne uudemman malliset umpiot, missä on sytyttimet samassa paketissa.
Eikä se Laakkonen aina niin kallis ole, nuo meikäläisen umpiot olisi ollut muistaakseni ~500e kappale.
Niin, elämä on.
Tule miittiin ensi kerralla!
Molempien yht. tiedot löytyy yhteistyökumppanien tarjoukset- otsikon alta. Kannattaa sitten hommata ne uudemman malliset umpiot, missä on sytyttimet samassa paketissa.
Eikä se Laakkonen aina niin kallis ole, nuo meikäläisen umpiot olisi ollut muistaakseni ~500e kappale.
Niin, elämä on.
Tule miittiin ensi kerralla!
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 15.5.2004 17:04
Kiitoksia tiedoista täytyypä ruveta selvittelemään tilannetta tarkemmin, jenkki voorumeilta olen aika runsaasti näitä juttuja lukenut, mutta tilanne kun on siellä kuitenkin aivan täysin erilainen.
[OT]
Ja emmä tie uskallanko mä tulla sinne mittiin, oon niin nooob
tai sitten voisi yrittää tulla, ollaankos siellä nyt sit parillisina vai parittomina keksiviikkoina ja moneltas siellä ollaan?[/OT]
[OT]
Ja emmä tie uskallanko mä tulla sinne mittiin, oon niin nooob

Juu kyllä H4 kannalla olevia Kaasupolttimoita löytyy esim. www.xenonvalot.com.
Kun tuossa ylempänä oli juttua niistä E-hyväksytyistä umpioista niin mites sitten jos hommaa III Golffiin E-hyväksytyt IV Golffin xenon-look halogeeniumpiot ja niihin sitten xenonpolttimot? --> http://www.xenonvalot.com./xenonsys_fi.html
Ei vissiin onnistu sittenkään vaikka olisi pesuri (ja korkeudensäätö)? Jos ei onnistu laillisesti niin sitten r..otaan lakia. Sellaiset on saatava. Ja tuollaisessa linssityyppisessä IV Golf lookissa on hyvänä puolena se, että valokuvion ei pitäisi kaiken järjen mukaan häikäistä vastaantulijoita...
Ja voihan sen polttimon vaihtaa aina katsastukseen mennessä, ottaa vain polttimon irti umpiosta ja alkuperäisen johdon ja polttimon tilalle.
Ei vissiin onnistu sittenkään vaikka olisi pesuri (ja korkeudensäätö)? Jos ei onnistu laillisesti niin sitten r..otaan lakia. Sellaiset on saatava. Ja tuollaisessa linssityyppisessä IV Golf lookissa on hyvänä puolena se, että valokuvion ei pitäisi kaiken järjen mukaan häikäistä vastaantulijoita...
Ja voihan sen polttimon vaihtaa aina katsastukseen mennessä, ottaa vain polttimon irti umpiosta ja alkuperäisen johdon ja polttimon tilalle.
Kerrataas nyt taas: Pitää olla E-hyväksytyt kalikat, niin umpiot ku muutkin kilkkeet. Jos saat niillä aidoilla IV-koppasen valoilla ton toteutettua ni kerro mullekin miten. Ei nimittäin nelosen umpiot taida istuu kolmoseen ilman suurempaa modaamista. Ja kolmosen xenon-look umpioille ei aitoja xenoneita saa tehdä, ainakin täällä ne sen tietää ja konttorilla syynää noi tarkkaan. Umpiossa kun lukee mitä siellä saa olla sisällä...
Lampunpesimet pitää olla, samoin korkeudensäätö joka kyllä ainakin täältä Hämeestä konttorilta kysyttynä riittäs käsisäätöisenäkin vm -92 autoon. Uudemmissa sit pitää olla automatic...
Lampunpesimet pitää olla, samoin korkeudensäätö joka kyllä ainakin täältä Hämeestä konttorilta kysyttynä riittäs käsisäätöisenäkin vm -92 autoon. Uudemmissa sit pitää olla automatic...
Eihän niitä IV golffin valoja saakaan sovitettua III golffiin mutta tuolla ---> http://www.xenonvalot.com./xenonsys_fi.html myydään erikseen III Golffiin IV golffin xenonlookumpiot eli tarkoitin niitä alempia "look-valoja". Ylemmäthän ovat IV Golffiin sopivat xenonlook-umpiot joko ilman tai sisältäen xenonpolttimot. Ja eihän tuollaisen umpion asentaminen III Golffiin ole kiellettyä jos kys. umpio on E-hyväksytty. Toinen asia onkin, minkälaisen polttimon sinne laitat (halogen tai xenon). Nykyisillä xenonmuutossarjoilla ei vaadita suuria muutoksia valoihin eli otat vain pari piuhaa irti ja tadaa... taas on normaalit halogen-polttimot paikoillaan eikä katsastussedälläkään ole asiasta mitään jurputtamista.
Jaa, siis meinaat jaksaa vaihdella katsastukseen aina kilkkeet? No, käy se niinkin. Ite vaan en jaksais, oon ajanu takaa III:een aitoja xenon-umpioita joihin sais lailliset xenonit tehtyä. Vielä ei moisia vaan oo vastaan tullu...
Siis noihinhan voi laittaa xenon-polttimot sisään ja jotkut uskalikot on kai tehnykkin mut laillista se siis ei oo... Halogeneilla kylläkin... Tosin Hellalta kun kyselin halogen-umpion kestämisestä xenon-polttimolla niin sieltä sanottiin xenoneille jotta "ei missään tapauksessa..." Näin siitä huolimatta että niissä on samat projektorit.
Kyllä taas nähdään kuinka järjettömät nää härmän valomääräykset on; asutaan pimeimmässä kolkassa pallolla ja valoo ei saa laittaa ku puolet siitä mitä naapurimaissa...
Siis noihinhan voi laittaa xenon-polttimot sisään ja jotkut uskalikot on kai tehnykkin mut laillista se siis ei oo... Halogeneilla kylläkin... Tosin Hellalta kun kyselin halogen-umpion kestämisestä xenon-polttimolla niin sieltä sanottiin xenoneille jotta "ei missään tapauksessa..." Näin siitä huolimatta että niissä on samat projektorit.
Kyllä taas nähdään kuinka järjettömät nää härmän valomääräykset on; asutaan pimeimmässä kolkassa pallolla ja valoo ei saa laittaa ku puolet siitä mitä naapurimaissa...
sakasta tilasin, en nyt heti muista firman nimeä.
Asentamisesta en kyllä tehnyt mitään sen erikoisempaa numeroa. Aluksi irrotin umpoit ja totesin että ei ne polttimot sinne ihan noin vain sovi vaan jouduin hieman viilata umpioita niin että sain polttimot sopimaan sinne, kannatta sitten varoa ettei sinne umpimoon mene sitä pölyä siitä kannan viilaamisesta, on nimittäin vähemmän kivaa yrittää saada sitä paskaa sieltä jälkeenpäin pois. Seuraavaksi taivutin polttion pidikkeet niin että xenonit pysy jotakuinkin hyvin paikoillaan. Umpimoihin piti sitten porata reijät niin että sai xenoneihin menevät paksummat johdot vedettyä sisään ja samoista reijistä otin virrat ulos xenonien "virtabokseihin". Sulakeet vaihdoin 10A->15A
Asennuksen voisi varmaan suorittaa tyylikkäämmin muuta tälläkertaa näin. Valokuvio muuttui niin että hajavaloa riittää kyllä vähän joka suuntaan ja jouduin aika reilusti laskemaan valoja ettei jokainen vastaantuleva auto vilkuttaisi pitkillä. Tällähetkellä ei kyllä paljon eroa huomaa jos ajaa pitkillä taikka lyhyillä...Mutta nyt jälkeenpäin mietittyä niin hankkisin kyllä täydellisen xenon paketin ettei sitten katsastuksessa tarvi pelleillä, ja muutenkin vois suunnata valot hieman enemmän kohti taivasta.
Asentamisesta en kyllä tehnyt mitään sen erikoisempaa numeroa. Aluksi irrotin umpoit ja totesin että ei ne polttimot sinne ihan noin vain sovi vaan jouduin hieman viilata umpioita niin että sain polttimot sopimaan sinne, kannatta sitten varoa ettei sinne umpimoon mene sitä pölyä siitä kannan viilaamisesta, on nimittäin vähemmän kivaa yrittää saada sitä paskaa sieltä jälkeenpäin pois. Seuraavaksi taivutin polttion pidikkeet niin että xenonit pysy jotakuinkin hyvin paikoillaan. Umpimoihin piti sitten porata reijät niin että sai xenoneihin menevät paksummat johdot vedettyä sisään ja samoista reijistä otin virrat ulos xenonien "virtabokseihin". Sulakeet vaihdoin 10A->15A
Asennuksen voisi varmaan suorittaa tyylikkäämmin muuta tälläkertaa näin. Valokuvio muuttui niin että hajavaloa riittää kyllä vähän joka suuntaan ja jouduin aika reilusti laskemaan valoja ettei jokainen vastaantuleva auto vilkuttaisi pitkillä. Tällähetkellä ei kyllä paljon eroa huomaa jos ajaa pitkillä taikka lyhyillä...Mutta nyt jälkeenpäin mietittyä niin hankkisin kyllä täydellisen xenon paketin ettei sitten katsastuksessa tarvi pelleillä, ja muutenkin vois suunnata valot hieman enemmän kohti taivasta.
Eikös alkuperäiset lähivalo xenonit ole lähes aina projektori/linssi tyyppisessä umpiossa? Jolla ilmeisesti saadaan valokuvio tarkaksi ja hajavalo pois.
Haminassa käydessä näytti venäläisillä paljon olevan jälkiasennus xenoneja lähivaloissa ja sumuvaloissa. :D Aika järjen köyhyyttä, mutta vissimpä tuo sitten on niin hienoa.
Haminassa käydessä näytti venäläisillä paljon olevan jälkiasennus xenoneja lähivaloissa ja sumuvaloissa. :D Aika järjen köyhyyttä, mutta vissimpä tuo sitten on niin hienoa.
itsekin nyt myyn xenon jälki asennus sarjoja.
www.xenoncarlights.com
koht myös suomeksi
www.xenonautovalot.fi
...ja hieman halvempi kun se "toinen" firma.
www.xenoncarlights.com
koht myös suomeksi
www.xenonautovalot.fi
...ja hieman halvempi kun se "toinen" firma.
H1, H4, H7 ja sitten löytyy Bi-xenon H4. Sopivuus=Autoihin missä on valot. Valot ovat CE-hyväksyttyjä.
Sarjat sisältävät 2xpolttimot, 2xmuuntaja, tarvittavat johdot ja asennusohje. Sarja on todella helppo asentaa. Tuotteille annan 1v takuun.
Hinta 350€(+pk) ja Bi-xenon 400€. Jos tilaajia on useampi(min 5kpl) niin annan 5% alennuksen ja 10% jos tilaajia 10kpl tai enemmän. Yht.otot yv tai [email protected]
Sarjat sisältävät 2xpolttimot, 2xmuuntaja, tarvittavat johdot ja asennusohje. Sarja on todella helppo asentaa. Tuotteille annan 1v takuun.
Hinta 350€(+pk) ja Bi-xenon 400€. Jos tilaajia on useampi(min 5kpl) niin annan 5% alennuksen ja 10% jos tilaajia 10kpl tai enemmän. Yht.otot yv tai [email protected]
Tuolta lahden toiseltapuolelta saa myös noita edullisesti. xenon-eesti.ee
Kun olette noita jälkiasennussarjoja (jos joku on tosiaan näin tehnyt tästä kaikesta tämän viestiketjun häikimisjeesustelusta huolimatta) asennelleet niin oletteko poistaneet valomuistitoiminnon käytöstä. Varsin monessa autossahan valomuistiasennossa on hieman alhaisempi jännite eikä xenon välttämättä edes aina sillä asennolla syty.
Ja säästääkö valomuistiasennon poisto polttimoita ja sytyttimiä, kun valot eivät käynnistyksen yhteydessä syty yhtä turhaa kertaa.
Eli valomuistihan toimii niin että virrat päälle käännettäessä valot syttyy ja startessa taas x-koskettimen kevennysrele ne hetkeksi sammuttaa.
Ja säästääkö valomuistiasennon poisto polttimoita ja sytyttimiä, kun valot eivät käynnistyksen yhteydessä syty yhtä turhaa kertaa.
Eli valomuistihan toimii niin että virrat päälle käännettäessä valot syttyy ja startessa taas x-koskettimen kevennysrele ne hetkeksi sammuttaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Me ollaan töissä laitettu muutamiin ambulansseihin joko lisäpitkät ksenonina tai ne on ollut tietyissä hälytysvalopaneeleissa valmiina. Ja useasti asiakas haluaa ne kytkettävän niin, että ne vilkkuu myös silloin kun hälytysvalot on päällä. En siltikään ole kuullut, että olisi mennyt sytyttimiä.
Tosin ihan varmastihan nuo tuolla tavalla kuluu enemmän, mutta sytyttimet ainakin tuntuvat kestävän aika hyvin tuota räpsyttelyäkin
Tosin ihan varmastihan nuo tuolla tavalla kuluu enemmän, mutta sytyttimet ainakin tuntuvat kestävän aika hyvin tuota räpsyttelyäkin
wanha topikki mutta pakko on kirjottaa.. elikkäs tilasin itselle nuo jälki asennus xenonit ja olen ollu enemmänki ku tyytyväinen valotehoon. Valot on suunnattu ettei vissiinkää häikäise ketään muuta autoilijaa, koska kerran on väläytelty valoja noitten aikaan ja sekin oli sillon ku unohtui laittaa valot päälle. Auto johon laitoin kyseisen sarjan on -97 A3.
Ruotsin Bilprovningen on hyväksynyt Xenon-sarjat tieliikennekäyttöön koska ne tutkitusti vähentävät onnettomuuksia.
Epistä, Suomeen kanssa! Tuskin vaan. Vai millähän vaatimuksilla tuo on tehty? Pitääkö umpiossa olla Xenon hyväksyntä?
Voiko vanhaan autoon laillista Xenonia saada? Tuskin kovin moneen on tarjolla Xenonille tarkoitettua umpiota. Luulisi katsastuksessa riittävän kunnon valokuvio!
Voiko vanhaan autoon laillista Xenonia saada? Tuskin kovin moneen on tarjolla Xenonille tarkoitettua umpiota. Luulisi katsastuksessa riittävän kunnon valokuvio!
Niin luulisi mutta ei riitä. Umpiossa pitäisi olla xenon hyväksyntä ja semmosia tuskin löytää mistään vanhempiin autoihin. Boraan meinaan laittaa xenonit noihin fk:n umpioihin jossain vaiheessa. Siihen nyt saisi alkuperäsetkin xenonumpiot mutta kun ne on sen verta karun näköset niin ei oikein innosta
On joo enkelit ilman enkelinsilmiä. Ne on nyt kokolailla mustat, kuvia tuloo kunhan saan jostain kameran. Ja tosiaan mielestäni ne fk:t on hienommat kuin xenonit vakiona borassa. Se xenon umpio on ihan siisti jos sen maalaa mustaks, jossain oon nähny kuvan sellasista. Makuasioita joten aika turhaa kiistellä, onneksi saa valita mitä palikoita autoonsa laittaa
Onkos kukaan tilannut tuolta ebaystä esim. näitä Linkki. Ajattelin vain kun aikaisemmin tuolla sanottiin että halvalla ei saa kuin eriväristä valoa, niin tekeekö näillä sitten mitään... Xenonit tulisi kiinni Hellan Luminator lisäpitkiin, noiden Diudin orkkis xenoneiden kaveriksi, jos sitten alkaisi näkemään näillä keleilläkin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 51 vierailijaa