Mk2 GTi 16, seosongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 GTi 16, seosongelmaa
Katsastuksen pakokaasumittauksessa ilmeni, että CO arvo on liian korkea, jotain luokkaa 4,7. Seos siis liian rikas? Auto on vm -86 (KR?) ja seissyt tallissa lähes ajamattomana reilun vuoden. Kun lopulta sai alustan ja jarrut kuntoon niin päästömittaukseen sitten tyssäsi..:( Omasta mielestäni auto starttaa nätisti niin kylmänä kuin lämpimänäkin. Ruisku on säädetty huollossa joskus pari vuotta sitten. Mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Tulppien vaihto? Lämpöaikakytkin? Kylmäkäynnistyssuutin?
Voiko tuohon samaan ongelmaan liittyä se, että jos kone käy pitkään tyhjäkäynnillä (useita minuutteja) niin kone alkaa jonkin verran savuttamaan (vaaleaa savua)?
Voiko tuohon samaan ongelmaan liittyä se, että jos kone käy pitkään tyhjäkäynnillä (useita minuutteja) niin kone alkaa jonkin verran savuttamaan (vaaleaa savua)?
Minkäslainen homma tuon KR koneen säätäminen/säädättäminen muuten on? Itse en tajua hölkäsen pöläystä tuosta asiasta. Onko kenelläkään tietoa missä tässä Jyväskylän alueella olisi paikka mikä säätäisi tuon ruiskun ja mitä se yleensä kustantaa? Vai onko tuota yleensäkkään edes kovin tarpeellista säätää kun päästömittauksissa ei mitään ihmeellistä ole ilmaantunut. Onko esim. kulutukseen tai kulkuun kovin suuria vaikutuksia saatavilla?
eemeli, itse käyn aina tuossa / (tässä) muuramen mäkisen autohuollolla mittauttamassa päästöjä ja tänä vuonna joutu jopa säätämään vähän (eli ei ois menny läpi konttorilla) rikkaammalle, se äijä onneks tuntee ton k-jetin ja sääti parissa sekassa sen ja tulosti päästöt ja sen jälkeen katsastukseen. Homman hinta säätöineen oli 10errkiä.
Sja, muistelin että mullakin oli hc arvo liian suuri ja joku arvo oli päälle 1000 ja sitten säädettiin rikkaammalle ja tippu johonki abaut 400:taan, näin sanoo muistikuva....
ice2000, mistä/mitkä/mikä numero niillä o-renkailla on, kun yritin viime kesänä metsästää koko jyväskylästä niitä ja autosähköltä ois saanu mutta ois pitäny viiä joku vanha näytille että ne ois osannu kattoo oikeen...
Sja, muistelin että mullakin oli hc arvo liian suuri ja joku arvo oli päälle 1000 ja sitten säädettiin rikkaammalle ja tippu johonki abaut 400:taan, näin sanoo muistikuva....
ice2000, mistä/mitkä/mikä numero niillä o-renkailla on, kun yritin viime kesänä metsästää koko jyväskylästä niitä ja autosähköltä ois saanu mutta ois pitäny viiä joku vanha näytille että ne ois osannu kattoo oikeen...
Enpä muista renkaiden numeroita, mutta kr:n kuva löytyi ETKA:sta ja o-renkaita oli kolme per suutin, mutta sen suutinputken tiivisteen jätin vaihtamatta, kun en uskaltanut alkaa repimään sitä pois. Voin yrittää kaivella numeroita.
Edit. http://www.elcats.ru/vw/parts.asp?mdl=070&unit=6E703532
tuolta löytyy kuva ja varaosanumerot. Suuttimen o-renkaat ovat numerot 16, 13 ja 16a.
Edit. http://www.elcats.ru/vw/parts.asp?mdl=070&unit=6E703532
tuolta löytyy kuva ja varaosanumerot. Suuttimen o-renkaat ovat numerot 16, 13 ja 16a.
juu, saa niitä volkkariltaki :DD ja ne maksaa vaivaiset 22,50 kappale (ne isot) tai sitten ne kusetti mua rankasti, 2 kertaa kysyin ja sama vastaus joten se jäi siihen...
Jyväskylän autostartti(vai mikä se nyt on, myy kaikkee boschin kamaa) niin ne antaa oikeen (pienempään hintaan) mutta pitäs olla näyttökappale että osaavat antaa oikeat kun niitten tietokone ei sanonu mitään. Lähinnä mittoja haen, miten levee ja sisähalkasija // jos jollain sattus lojumaan vielä joku rikkinäinen jossain ja viittis ottaa mittaa?
Jyväskylän autostartti(vai mikä se nyt on, myy kaikkee boschin kamaa) niin ne antaa oikeen (pienempään hintaan) mutta pitäs olla näyttökappale että osaavat antaa oikeat kun niitten tietokone ei sanonu mitään. Lähinnä mittoja haen, miten levee ja sisähalkasija // jos jollain sattus lojumaan vielä joku rikkinäinen jossain ja viittis ottaa mittaa?
Paljonkos sja:lla mahto olla mittauksessa HC-arvo? Kyllä tommosessa K-jet pelissä suuttimien tiivisteet ja sytytysosat on yleisimmät vikapaikat. Tietty paskaahan sinne pikkuruisiin putkiin ja kanaviin kertyy ajan saatossa, että jonkinlainen säätökin lienee paikallaan. Myöskin seosruuvilla on taipumusta pyöriskellä itsekseen.
http://ffp-motorsport.com/tuning/kjetring.php
Syksyllä makso Tampereen Laakkosella 3e/kpl, mutta Bosch kauppiaalta saa halvemmalla.
Syksyllä makso Tampereen Laakkosella 3e/kpl, mutta Bosch kauppiaalta saa halvemmalla.
Viimeksi muokannut reynolds, 5.1.2005 0:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
HC arvo oli 326. Suuttimien o-renkailla on kyllä jo ikää ja kilometreja (ainakin 100 tkm) takana, joten taidan uusia ne. Samaten ton kylmäkäynnistyssysteemin toiminta pitänee varmistaa.
Itse asiassa nyt oli eka kerta kun auto katsastettiin kylmissä olosuhteissa. Aiemmissa kesäaikaan tehdyissä katsastuksissa ei ole ollut ongelmia päästöjen kanssa (mitä nyt pakoputki vuotanut silloin tällöin). Volkkarin service manual-opuksessa mainitaan, että ennen säätöjä moottorin pitäisi olla niin lämmin että flekti herää henkiin. Katsastuksessa en kyllä huomannut että tuulettaja ois pyörinyt vaikka kyllä lämpömittarin mukaan koneesa oli normaalilämmöt...
Kuinka paljon tuota seosruuvia kannattaa kotioloissa käännellä laihemmalle, luokkaa neljänneskierros max?
Itse asiassa nyt oli eka kerta kun auto katsastettiin kylmissä olosuhteissa. Aiemmissa kesäaikaan tehdyissä katsastuksissa ei ole ollut ongelmia päästöjen kanssa (mitä nyt pakoputki vuotanut silloin tällöin). Volkkarin service manual-opuksessa mainitaan, että ennen säätöjä moottorin pitäisi olla niin lämmin että flekti herää henkiin. Katsastuksessa en kyllä huomannut että tuulettaja ois pyörinyt vaikka kyllä lämpömittarin mukaan koneesa oli normaalilämmöt...
Kuinka paljon tuota seosruuvia kannattaa kotioloissa käännellä laihemmalle, luokkaa neljänneskierros max?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
joo, ite kävin just viime viikolla päästöt mittauttamassa ja hirvee säätöhän siitä tuli, ei niinkään itse päästöjen säätö vaan paikan löytäminen joka täyttää seuraavat kriteerit
a) on HALPA :)
b) tekee heti (ei ensi viikolla)
c) on koneet kunnossa
d) osaa hommansa
noh 4:ssä paikassa sitten oli a) hinta hyvä b) laitteet kunnossa (2paikassa rikki) ja vielä osaavaa porukkaa
Ongelmia oli että HC arvo oli aivan liian korkee ja seos liian laihalla, mittaaja sano että jostain syystä kone ei polta kaikkee mitä se saa ?!? Mitähän tää vois tarkottaa ? Itse vaihdan kyllä myös noi kumit kun ne on aivan varmasti finaalissa. Lopuksi sitten löytyi lailliset arvot ja autokin kulkee paremmin säädön jälkeen ja mikä parasta, päälle 20min säätö 12,50€ :)
ja admineille vielä, tuli vielä mieleen että ton o-rengaskoon ja albumi numeronhan vois liittää tonne olikos se nyt "16v faq tai muu".
a) on HALPA :)
b) tekee heti (ei ensi viikolla)
c) on koneet kunnossa
d) osaa hommansa
noh 4:ssä paikassa sitten oli a) hinta hyvä b) laitteet kunnossa (2paikassa rikki) ja vielä osaavaa porukkaa
Ongelmia oli että HC arvo oli aivan liian korkee ja seos liian laihalla, mittaaja sano että jostain syystä kone ei polta kaikkee mitä se saa ?!? Mitähän tää vois tarkottaa ? Itse vaihdan kyllä myös noi kumit kun ne on aivan varmasti finaalissa. Lopuksi sitten löytyi lailliset arvot ja autokin kulkee paremmin säädön jälkeen ja mikä parasta, päälle 20min säätö 12,50€ :)
ja admineille vielä, tuli vielä mieleen että ton o-rengaskoon ja albumi numeronhan vois liittää tonne olikos se nyt "16v faq tai muu".
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ongelmia oli että HC arvo oli aivan liian korkee ja seos liian laihalla, mittaaja sano että jostain syystä kone ei polta kaikkee mitä se saa ?!? Mitähän tää vois tarkottaa?
jos seos on liian laiha niin kone tosiaan ei pysty polttamaan kaikkea, koska sylinterissä on vain pienellä alueella palamiskelpoista seosta. muualla esim palotilan reunoilla oleva seos ei kerkiä palamaan tai on palamiskelvotonta.
Itse äsken purin o-renkaat ja kyllä ne oli ihan järkyttävässä kunnossa (kiven kovia ja epämuodostuneita). Uusia asentaessa onnistuin murjomaan jo 2 uutta "isompaa" rengasta rikki joten pitänee tilata lisää :D
Tässä vielä Boschin varaosanumerot:
3 430 210 603 (-000) Pienet o-renkaat
3 430 210 606 (-000) Isot o-renkaat
toi loppu -000 oli paljon pienemmällä fontilla kuin alkunumerot, en sitten tiiä onko niillä merkitystä...
Itse ostin saksasta ja koko sarja 4kpl ja 4kpl makso 15,50€ (isot jotain ~2,5€ ja pienet jotain 1,2€)
Tässä vielä Boschin varaosanumerot:
3 430 210 603 (-000) Pienet o-renkaat
3 430 210 606 (-000) Isot o-renkaat
toi loppu -000 oli paljon pienemmällä fontilla kuin alkunumerot, en sitten tiiä onko niillä merkitystä...
Itse ostin saksasta ja koko sarja 4kpl ja 4kpl makso 15,50€ (isot jotain ~2,5€ ja pienet jotain 1,2€)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
o-renkaat vaihdettu. Olikin jo aika, vanhat kuin kovaa muovia ja hajosivat käteen murusiksi. Eipä asettunut vieläkään tyhjäkäynti (korkeahko 1200rpm ja vaeltelee hieman), eikä tunnu käyvän kylmänä lainkaan tyhjäkäyntiä.
Eli apuilmaventtiili tuntui liikkuvan jouheesti jousivoimaa vasten kun sitä painelin, sähkön kanssa en naksutellut. Sen olisi voinut tietysti varmistaa. Ilmavuotoja en vielä löytänyt putkistosta kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välistä. Ehkä etsin niitä vielä tarkemmin.
Miten voidaan todeta, että lämpöaikakytkin on kunnossa?
Eli apuilmaventtiili tuntui liikkuvan jouheesti jousivoimaa vasten kun sitä painelin, sähkön kanssa en naksutellut. Sen olisi voinut tietysti varmistaa. Ilmavuotoja en vielä löytänyt putkistosta kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välistä. Ehkä etsin niitä vielä tarkemmin.
Miten voidaan todeta, että lämpöaikakytkin on kunnossa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa