Angel eyes valojen kirkkaudesta
Valvoja: ffp jäsenet
Angel eyes valojen kirkkaudesta
Eli onko kellään muulla samanlaista kokemusta, kun vaihdoin ventooni golffin mk3 angel eyes valot (fk:n tekemät) niin nyt kun ajelen lyhkäsillä valoilla niin vastaan tulijat vilkuttelevat valoja eli ilmeisesti ovat todella kirkkaat. Polttimot ovat lyhyissä ja pitkissä h7 55W. Valot ovat kyllä e hyväksytyt (tai niin ainakin completoksen sivuilla lukee).
Suurin syy vilkutteluihin lienee just noi väärin suunnatut valot.Ja toinen on kun vaihdetaan polttimoita ja laitetaan väärään asentoon. Töissä törmää joka päivä siihen kun on yritetty väkisin vaihtaa lamppua. Miten ihmeessä ne saadaakin niin väärin.Odotan vaan sitä päivää kun joku laittaa liitin osan umpioon...
Tuli laitettua tuollaset FK:n Angel Eyesit mk3 golfiini,mutta ongelmana on valojen suuntaus. Näyttää juuri sinne mihin ei pitäisi näyttää,eikä niistä kahdesta valkoisesta säätöruuvista tapahdu yhtään mitään,vaikka ne on "paikoillaan". Tai tapahtuu ja tapahtuu..sain valojen suuntauslaitteen mukaan niitä aavistuksen alaspäin,mutta ei noilla vielä voi ajaa. Lisäksi pitäs saada aavistuksen verran ojaanpäin suunnattua vielä.Tapahtuuko siitä pienestä mustasta ruuvista joka on umpioiden alapäässä,yhtään mitään vai tapahtuuko kaikki säätö näistä kahdesta valkoisesta ruuvista?
Eikö kellään ole tosiaankaan ollu mitään ongelmia näitten kans? Nyt on lähivalot jotenkin siellä päin (virityksiä tekemällä) ,mutta pitkät näyttää edelleen n.25m etäisyydeltä about 1,5-2 metrin korkeuteen. Siis miten noitten säätö tapahtuu? Toisesta valkoisesta korkeus ja toisesta sivuttais säätö? Kumpi on kumpi? Mikä on musta "säätöruuvi" alhaalla,kun sitä ei saa kuin väkisin väännettyä?
Tohon säätöön sen verran vielä, että kolffin suuntaus menee 10 m matkalla enemmän alaspäin kuin 10 cm. Olisko oikea lukema 14 cm? Lampussa lukeepi oikea luku. ( 1,4 % ??)
Kolmosessa on toinen säätöruuvi mukavasti siellä lokasuojan sisällä. Omat lamput jouduin säätämään irtiottamalla ja kokeilemalla.
Samalla kannattaa tsekata ettei se säätömekanismi ole irti sieltä lampun sisältä. Mulla toisessa lampussa oli, mutta noi olikin käytetyt.
Kolmosessa on toinen säätöruuvi mukavasti siellä lokasuojan sisällä. Omat lamput jouduin säätämään irtiottamalla ja kokeilemalla.
Samalla kannattaa tsekata ettei se säätömekanismi ole irti sieltä lampun sisältä. Mulla toisessa lampussa oli, mutta noi olikin käytetyt.
Mun enkeleis on ainaki umpion pääl sellanen kolo mistä ristipää ruuvimeisselil voi säädellä umpiota.eli siis ruuvimeiseli menee säätöruuviin,umpion taakse. Toisesta umpiosta oli toinen säätömekanismista irti,mutta niitä toisia säätöjä (lokarin puoleiset) ei pääse millään katsomaan että miten toimii,ilman että hajottaa umpiota. Nää lokarinpuoleiset säädöt on molemmissa virattomat,eli ei mitään tapahdu. Ajovalot on suht ok,mutta pitkät näyttää edelleen korkeuksiin..mitä tehdä?
Näkeekös nuilla fk:n enkelin silmuilla oikein suunnattuna mihinkään? Eli onko valokuvio kohdallaan?
Kuka muu nuita FK:n valoja muuten tuo maahan kuin completos? Ei oikein huvittais sieltä tilailla. Focukseen pitäis saada enkelin silmut. Muistaakseni jossain completoksen mainoksessa olen sellaiset nähnyt myynnissä FK:n merkillä. Kuitenkaan sellaisia ei completoksen eikä fk-automotiven sivuilta löydy? Mistähän nuo löytäis?
Onko nuissa fk:n valoissa se rinkuloiden valaistus toteutettu ledeillä vai vaihdettavilla polttimoilla?
Kuka muu nuita FK:n valoja muuten tuo maahan kuin completos? Ei oikein huvittais sieltä tilailla. Focukseen pitäis saada enkelin silmut. Muistaakseni jossain completoksen mainoksessa olen sellaiset nähnyt myynnissä FK:n merkillä. Kuitenkaan sellaisia ei completoksen eikä fk-automotiven sivuilta löydy? Mistähän nuo löytäis?
Onko nuissa fk:n valoissa se rinkuloiden valaistus toteutettu ledeillä vai vaihdettavilla polttimoilla?
Viimeksi muokannut Matti M, 10.12.2004 19:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kysyppäs tuolta ---> http://www.autovaruste.net/ tai tuolta ---> http://www.kennyscarstyling.fi/
-
- -
- Viestit: 628
- Liittynyt: 23.7.2003 17:18
jatketaas taas, kun on vähän enemmän kokemusta näistä..
eli onkos muilla semmosta ongelmaa noitten "silmien" pikku polttimoiden kanssa, että niihin muodostuu semmosta hopean väristä juttua, joka estää sen valon näkymisen, eli kai ne lämpenee niin paljon että ne ikäänkuin sulaa ne polttimoiden lasit, tai siis ju nou.. meinasin äsken vaihtaa kaikki rikkinäiset polttimot uusiin, mutta eihän ne rikki ollutkaan, mutta ne ei vaan läpäissyt sitä valoa, suunnilleen puolet 16 lampusta tämmösiä..
eli onkos muilla semmosta ongelmaa noitten "silmien" pikku polttimoiden kanssa, että niihin muodostuu semmosta hopean väristä juttua, joka estää sen valon näkymisen, eli kai ne lämpenee niin paljon että ne ikäänkuin sulaa ne polttimoiden lasit, tai siis ju nou.. meinasin äsken vaihtaa kaikki rikkinäiset polttimot uusiin, mutta eihän ne rikki ollutkaan, mutta ne ei vaan läpäissyt sitä valoa, suunnilleen puolet 16 lampusta tämmösiä..
Matti M: www.kitupiikki.net:issä myydään joihinki autoihin ja kohtuu halvallaki vielä...
Itse meinasin tehdä pylväsporakoneen istukan kiristimestä, mikä lie oikealta nimeltään, tehdä helpokkeen rälläköimällä ne tapit päistä pois ja kiristämällä sen porakoneen päähän ja sillä surautella, vois onnistua hienosti, taikka sitten rikkoa koko säädön. Noiden valojen säätö tosiaan on ihan hrrseestä, noita rullia kun ei pysty paikallaan juuri muuten pyörittämään kuin talttapäisellä meisselillä pari pykälää kerrallaan.
Auto sopivasti tallin oven eteen, tasamaalle ja 10m/10cm on toiminut. Lyijykynällä vaikka riipu oveen siihen kohtaan missä valokeila on ja muuta ku rullaamaan, välillä kattoo että kiertääkö edes oikeaan suuntaan. Jo luulis onnistuvan..
Sisemmät valkoiset, elikäs pitkien puoleisessa päässä on sivuttaissäätö ja ulommaiset vaikuttaa korkeuteen. Ja se musta "säätöruuvi" mitä olet väkisin väännellyt on pelkkä tulppa joka otetaan pois jos autossa on korkeudensäätömoottorit.
<asentaja>
...Siis miten noitten säätö tapahtuu? Toisesta valkoisesta korkeus ja toisesta sivuttais säätö? Kumpi on kumpi? Mikä on musta "säätöruuvi" alhaalla,kun sitä ei saa kuin väkisin väännettyä?
Auto sopivasti tallin oven eteen, tasamaalle ja 10m/10cm on toiminut. Lyijykynällä vaikka riipu oveen siihen kohtaan missä valokeila on ja muuta ku rullaamaan, välillä kattoo että kiertääkö edes oikeaan suuntaan. Jo luulis onnistuvan..
Sisemmät valkoiset, elikäs pitkien puoleisessa päässä on sivuttaissäätö ja ulommaiset vaikuttaa korkeuteen. Ja se musta "säätöruuvi" mitä olet väkisin väännellyt on pelkkä tulppa joka otetaan pois jos autossa on korkeudensäätömoottorit.
Semmone juttu, että laitoin golffiin fk:n annelinsilimät ja niissä on sumarit ja mun alkuperäisissä umpioissa ei ollu nii onko kellää tietoa että mitä pitää tehä että ne sumarit saa toimiin? Siinä valokatkaisijassa ei ainakaa oo semmosta asentoa että ne toimis. Pitääkö asentaa ite katkaisijat, johdot, rele yms???
Timzy: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =sumuvalot
tossa ohjeet niitten sumuvalojen kytkentään.
tossa ohjeet niitten sumuvalojen kytkentään.
enkelin silmät..
moi! säädätin merkkiliikeessä noi enkelit..lyhkäset on hyvät kun vertaa orkkisvaloihin mut pitkät..vähemmän hyvät..mut laitoin hellan 1000ff.ja näkee nyt! muuten on hienot valot eikä kukan ole vilkutellu!
eiks noista enkeleistä pysty maalata sen koko reunakromin mustaks ilman että se vaikuttaa valokuvioon.....eiks se valokuvio synny niistä ympyrä peilipinnoista.....siis jos haluaa.
Löytyki jo vastaus. http://ffp-motorsport.com/tuning/umpmaal/index.php
Löytyki jo vastaus. http://ffp-motorsport.com/tuning/umpmaal/index.php
Angel eye pimeänä???
Huomasin tuossa että apukuskinpuolelta toinen rinkula näyttäisi olevan muita himmeämpi. Otin umpion irti ja sieltähän oli yksi polttimo lähtenyt kokonaan irti, mutta kaikki olivat kyllä ehjiä. Vähän aikaa pyörittelin umpiota käsissä ja nyt sitten yksi polttimo pimeni kokonaan.
Polttimot oli tummuneet ympäriinsä ja polttimon päässä näyttäisi olevan joku hopean värinen "kupu".
Pystyykö tuonne laittamaan ihan normaalit polttimot vai pitääkö olla semmoset missä "kupu" on hopean värinen?
Mistä voi johtua että toinen rinkula palaa himmeämmin?
EDIT: Kysyin tuota polttimo hommaa jälleenmyyjältä ja sanoi että valojen mukana tulevat polttimot on P*******Ä! Ollut muillakin ongelmia. FK taitaa työntää halvimmat mahdolliset polttimot valoihin. Pitää käydä huomenna ostamassa uudet polttimot. Onneksi ei mene ku 16kpl:)
Polttimot oli tummuneet ympäriinsä ja polttimon päässä näyttäisi olevan joku hopean värinen "kupu".
Pystyykö tuonne laittamaan ihan normaalit polttimot vai pitääkö olla semmoset missä "kupu" on hopean värinen?
Mistä voi johtua että toinen rinkula palaa himmeämmin?
EDIT: Kysyin tuota polttimo hommaa jälleenmyyjältä ja sanoi että valojen mukana tulevat polttimot on P*******Ä! Ollut muillakin ongelmia. FK taitaa työntää halvimmat mahdolliset polttimot valoihin. Pitää käydä huomenna ostamassa uudet polttimot. Onneksi ei mene ku 16kpl:)
että kaukonäkö heikkenee vai lähivaloteho kasvaa?
molemmat.
Kokeilin sen takia noin ,että molemmat palaa,koska nuo pitkät valaisevat suht hyvin ja pitkälle,mutta tien penkereet jää hieman varjoon.Nyt on valoa minulle riittävästi,tosin hivenen lyhyemmälle matkalle.No jos lakkais köyhtymästä niin vois tilata niels'itä lisää valotehoa.Mutta kun auto on enää niin vähän aikaa liikenteessä niin odotellaan ensi syksyä.
Eli miten voin säätä mun valoja(enkelit)... eli niistä valkoisista napeista säätäminen ei enää auta! Käänsin niitä alas päin aluksi se toimi ihan hyvin mutta en kerenny saamaan ne tarpeeks alas. Nyt siitä valkoisesta napista ei tapahdu mitään :/ Eli se on varmaankin irtonu se säätömekanismi jotenkin. Mutta kun ei sinne pääse käsiksi. :( No sain valot alaspäin silleen että sörkin tuota alempaa nappia tai tulpaa mihin se säätömoottori tulee. Mutta nyt ne on liian alhaalla. Joten pitäis saada koko lamppu auki jotenkin mutta kun se lasi on kiinni sikaflexillä ja nipsukkeilla! En viitti hajoittaa lasiakaan... Onko kellään ollu samallaista ongelmaa!?
Joo mutta kun en ole pistäny niitä moottoreita kiinni valoihin. Vaan ne on ihan irti siinä. En viittiny pistää kiinni ennen kuin tiedän onko niissä vika vai missä. Joten sielä päässä se vika ei ole. Kytkimenkin ole vaihtanu ja ei siinäkään vika ole. Joten jossain kytkimen ja moottorin välissä on vikaa. Voi olla sulake pesästä joku piuha irti tai sitten jotain muuta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa