VW 1.9 TDI talvella?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Juselius
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.8.2003 9:23

VW 1.9 TDI talvella?

ViestiKirjoittaja Juselius » 15.9.2004 9:56

Morjens
Mitenköhän mahtaa pärjätä talvisaikaan noilla VAG -konsernnin dieseli malleilla täälä pohjois-suomessa? Kun noilta eri 'foorumeilta' lueskelee ko. asiaan liittyvää niin toiset kehuu että auto on kuin sauna ja toiset taas joutuu nauttimaan automatkasta kaikki talvivaatteet päällä ja ikkunat umpijäässä.
Autossa siis on lohkolämmitin + sisälämmitin, muttei webastoa tai eberiä. Kertokaahan nyt niitä oikeita (aikusten oikeesti) kokemusperäisiä tuntemuksia...

Riittääkö esim. se keulan suoja pakkasilla?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.9.2004 11:10

Mulla ei tosta 150-heppaisesta (ARL) oo kuin viime talvelta kokemuksia, mutta niin kylmää pakkasta ei ollut täällä Länsi-Suomessa, etteikö toi olisi 10km työmatkan aikana lämmenny normaalilämpöihin ja pidemmällä matkalla niitä myös siellä pitänyt. Jossain valoissa seistessä saattaa hetkellisesti lämmöt hiukan laskea.

Veljellä on vanhempi 110-heppainen (AFN), se ei talvella tahdo lämmetä millään sinne 90 asteeseen, lasit pysyy kyllä silti auki siinäkin.

Molemmat ilman mitään keulapeitteitä tai ebereitä.

Boraaja

ViestiKirjoittaja Boraaja » 15.9.2004 11:26

Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Viime talvena tarkeni 100hv PD Borassa ihan hyvin eikä ikkunat olleet jäässä. Lohko+sisätilanlämmitin oli käytössä ja auto oli yöt katoksessa. Keulassa ei ollut suojaa. Ainoastaan kovimmilla pakkasilla olisi auto voinut olla hiukan lämpimämpi. Siksi taidan laittaa maskipeitteen täksi talveksi.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 15.9.2004 11:46

Mulla on Golf IV ja 81 kw TDI

Toissa jouluna oli Multialla pakkasta -34,5 astetta ja hyvin tarkeni.

Ajan kyllä aina reippaasti jos on paljon pakkasta niin pysyy lämmöt mutta kaupunki ajossa meinaa lämmöt laskea

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 15.9.2004 11:54

Octaviassa (110hp) riitti myös lämpö talvella. Tosin kovimpina pakkasaamuina pääsin kangasalta melkein pälkäneelle ennenkuin oli neula 90 asteessa. Mutta tuolloinkin sisällä oli jo 10km ajon jälkeen ihan normilämpö. Kaupunkiköröttelyssä ei tahdo lämpö riittää, ainakaan 20 yli olevissa pakkasissa. Peitettä ei ollut keulalla koko talvena, enkä ajatellut semmoista tulevinakaan laittaa. Eber/webasto toisi varmaan kaupunkiköröttelyyn lisälämpöä.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 15.9.2004 13:54

Jos ei peittele keulaa, niin 90 hp AHU ei ole mikään sauna talvella. Lyhyillä matkoilla en odotakaan lämpöä ensimmäisinä minuutteina, mutta jos on lähemmäs 20 pakkasta ja ajelet pitkää matkaa pienillä kierroksilla (<2000), niin lämmin ilma loppuu ensimmäisenä jaloilta, jos et sitä sinne erityisesti climalla ohjaa. On sitä bensa-autoissakin paleltu ja en tätä nyt mitenkään erityisen kylmänä voi pitää. Normaalit talvivaatteet riittää ja lämpöä tulee kun on hetken ajellut.

Työkaverille (Passat TDI '03 om.) olivat viimetalvena tampereen laakkosella sanoneet että aja nelosella jos palentaa :)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 16.9.2004 12:22

olivat viimetalvena tampereen laakkosella sanoneet että aja nelosella jos palentaa :)


heh=)

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 20.9.2004 18:49

Kyllä minunkin autossa on talvella tarennut, mutta se mikä eniten ärsyttää kovilla pakkasilla on se, että ei kyllä todellakaan pysy kuin tuulilasi ja puolet etusivulaseista sulana kun alkaa pakkasta olla -20 tai enemmän.

jiipee
-
Viestit: 177
Liittynyt: 29.7.2003 2:05

ViestiKirjoittaja jiipee » 21.9.2004 19:20

kyllä eberi ainaki variantti passatissa oli tarpeen kovimmilla pakkasilla, kone 100hp PD.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 22.9.2004 15:40

hyvin tarkenee, mutta kilometreja pitää ajaa enemmän kuin bensa peleillä
ennenkuin lämpenee. kierroksien käyttö auttaa myös asiaan eli
alle 2000 rpm kylmenee yli -20 pakkasessa.Eli nelosta peliin 80 km
rajoitusalueella.

Timba
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.10.2004 15:05

Eberiä 74kW TDI:hin ?

ViestiKirjoittaja Timba » 4.10.2004 15:42

Ensimmäinen dieselautotalvi lähestyy uhkaavasti ja olen nyt jo auton hankinnasta saakka arponut mahdollista Eberin hankintaa ja lukenut eri palstojen kirjoitukset aiheesta.

Lauantaiaamuna autoilin tavallisuudesta poiketen pihalta lähtien ja koneen lämmöt olivat 90-asteessa vasta noin 20min autoilun jälkeen vaikka ulkolämpötila oli vasta n. +3 C. Tästä mahdollinen eberin hankinta pompsahti loikan eteenpäin.

Olen ajatellut hiukan 4,3kW:sen eberin hankintaa, mutta kotimaan hinnat hiukan kauhistuttaa, lisäksi ns. merkkiliikkeiden yms. ammattitaitoon luottaminen on viime vuosina jäänyt kortille. Ajattelinkin mahdollisesti tilailla saksasta tai ostaa harmaatuonti 4,3kW:sen eberin ja asentaa sen itse.

Auto majailee normaalisti kotona yöt tallissa, mutta harraste, työ, loma, mökki yms. ajoa riittää, joten eberi kyllä ajaisi asiansa muutenkin kuin vain mukavuudesta.

Kokonaisuudeksi ajattelin 4,3kW:sta minikellolla sekä mahdollisesti TP-5 -kaukosäädintä, mikäli budjetti riittää. Käyttölaitteksi ajattelin minikelloa, jotta saisin mahdolliset vikakooditkin näkyville.

Mutta seuraavat asiat hieman arveluttaa ja kaipaisinkin näihin kommentteja kokemuksien pohjalta:

- 4,3kW:sen riittävyys tai lähinnä kannattaisiko samantien laittaa 5kW:nen vai pärjääkö nelosella ?
- Laitteen ongelmaherkkyys ?
- takuukysymykset saksantuliaisille ?
- Kokemuksia saksalaisista toimittajista
esim. http://www.turgermancarparts.de

Asennuksiin liittyen:
- palstojen mukaan kahta tapaa on käytetty eli haaroittaa nafta suotimelta tai vetää omana linjana tankilta. Kummallakin tavalla on puolesta puhujansa. Suotimelta haaroittaminen houkuttelisi, mutta toimintavarmuus arveluttaa mm. duunikaverilla oli Seatissa ongelmia naftahaaroituksen kanssa ja ongelma ratkesi omalla linjalla ?
- mahdollisen valtuutetun asentajan käyttäminen / asennuksen hyväksyttäminen ?

Eli tilaanko venkeen ja asennen sen itse vai ostanko perussetin kalliimmalla asennuksineen, jostain kokemusta osaavasta paikasta ?
Kokemusta autoasennuksista ja varsinkin sähköistä löytyy, lisäksi asennuspaikat löytyy omasta takaa.

Asennusalustana: Golf variant TDI 74kW (ATD) -04

porhio
-
Viestit: 151
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja porhio » 5.10.2004 22:09

> Käyttölaitteksi ajattelin minikelloa, jotta saisin mahdolliset vikakooditkin näkyville.

Minikello ei osaa näyttää vikakoodeja, ellei sitten uusimpiin malleihin ole tullut tuota toimintoa.

> pärjääkö nelosella ?

Helposti.

> - Laitteen ongelmaherkkyys ?

Kerran olen joutunut vaihtamaan vesitilan O-renkaat parivuotiaaseen laitteeseen.

> - palstojen mukaan kahta tapaa on käytetty eli haaroittaa nafta suotimelta tai vetää omana linjana tankilta.

Jouduin siirtämään haaran suodattimelta tankin viereen. Ei siis tankkiin asti.

> - mahdollisen valtuutetun asentajan käyttäminen / asennuksen hyväksyttäminen ?

Laitteen myyjä pyysi jostain syystä poikkemaan sarjanumeroiden kanssa asennuksen jälkeen.

GOLF_TDI
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.9.2004 14:13

ViestiKirjoittaja GOLF_TDI » 6.10.2004 10:04

Terve,

itselläni on juurikin Golf variant TDI 74kW (ATD) -03 + Eber 4,3kw minikellolla.

Näppärä peli ja hyvin on toiminut. Jotain juupas eipäs leikkiä voi synnyttää siitä, että riittääkö toi 4,3kw peli farmari auton lämmittömiseen. Minulle on ainakin riittänyt, makuasia...

Mun tapauksessa valtuutettu VW asentaja oli sitä mieltä, että kun kysessä on pumppari, niin vedetään löpölinja tankista asti, jotta ei tule mitään epämääräisiä ongelmia.

Mitä tulee muuten ko. auton talviominaisuuksiin, niin mainio peli ajella mutta ei lämpene;). Tuon ongelma Eber ratkaisee täysin.

Erittäin käytännöllinen laite, jolla on myös "luksusarvoa" :).

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 6.10.2004 23:25

ATD, ja ei tarkene. Kylmä, varsinainen natsipakastin. Jos ei jalkoja palella niin ikkunat on jäässä / päinvastoin.

AnttiS

ViestiKirjoittaja AnttiS » 11.10.2004 10:27

Heikki J. kirjoitti:Veljellä on vanhempi 110-heppainen (AFN), se ei talvella tahdo lämmetä millään sinne 90 asteeseen, lasit pysyy kyllä silti auki siinäkin.

Mun AFN lämpenee ainakin tällaisella syyskelillä ihan hyvin. Lasit jäässä, ei lohkossa: taajamassa 6km ajon jälkeen lämmöt 70 asteessa ja pari kilsaa motaria, jolloin lämmöt 90 asteessa. Viimetalvenakin tais lämmöt pysyä ihan hyvin 90 asteessa, vaikka oli enemmänkin pakkasta.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 11.10.2004 11:14

Onkohan joku hakenut sitä alkuperäistä keulapeitetta G3:seen merkkiliikkeestä, onkohan pahasti ylihinnoiteltu?
Pitää muistaa kysyä jos tulee tällä viikolla käytyä siellä...
[E] Keulapeitteen saatavuus oli nollissa. Eivät kuulemma tee niitä täällä enää.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 11.10.2004 21:53

1Z + 1.6bensan syyläri + keulapahvi = kylmä, kun perkele kovemmilla pakkasilla :/

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 12.10.2004 11:38

^juuri näin!on muuten aivan stanan kylmä.mut loppuu se kylmyys tänä talvena ku teen pieniä muutoksia...=)

jti
-
Viestit: 25
Liittynyt: 7.7.2004 12:51

ViestiKirjoittaja jti » 13.10.2004 12:35

Osaako kukaan sanoa tuon esille tulleen www.turgermancarparts.de liikkeen luotettavuutta, jos sieltä menis tilaamaan eberin?
Entä onko kellään suositella jotain muuta saksalaista liikettä, josta eberin voisi luotettavasti tilata?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 13.10.2004 13:58

Helmikuussa pistin tilisiirtona 600e juurikin tuonne turgermanille
ja reilun viikon päästä sieltä tuli eberi d4w sc -lämppäri kotiovelle asti.

Laitoin ensin sähköpostitse parit kyselyt ja sitten täyttelin nettipankissa ton ulkomaille(eu) menevän tilisiirron ja siihen vielä varmuuden vuoksi mahdollisimman tarkasti mitä olin tilaamassa(lyhyesti kylläkin).

Ja nyt näyttääpi siltä, että piakkoin saisi tehdä taas uuden tilauksen..

jti
-
Viestit: 25
Liittynyt: 7.7.2004 12:51

ViestiKirjoittaja jti » 27.10.2004 12:15

Tuleeko tuossa D4W SC- lämppärin mukana kaikki tarvittavat osat automaatti-ilmastoituun autoon?
Asennustelinettä (?) ei taida tulla?

vtwin
-
Viestit: 227
Liittynyt: 29.7.2003 11:16

ViestiKirjoittaja vtwin » 27.10.2004 14:57

hmmm.. tämähän rupesi minuakin kiinnostamaan.

Jos 700 EYPOlla saa eberin Passatiin, niin sehän alkaa olemaan sopuhintanen.

Mukana varmaan asennusohjeet + ~kaikki tarpeellinen?

edit: hintaa korjasin..

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 27.10.2004 17:19

saako jostakin keulan peitettä valmiina mikä sopis hyvin paikalle 1.9tdi -99 golffiin???

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 27.10.2004 21:23

hanski: saa, jos ei oman paikkakunnan merkkiliikkeestä, niin ainakin pörhöltä (?) kuulemma saa.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 28.10.2004 8:01

Onkohan kellään kuvaa kuin hirveeltä semmoinen näyttää?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 28.10.2004 8:28

hommaat mustaa ohutta muovia ja leikkaat sen vaan sen keula-aukon kokoseksi, sit pari pientä reikää muoviin ja mustilla nippusiteillä kiinni, avot! eikä maksa montaa euroa

e: ainakin 307 pökötis tollanen omatekele näytti aivan 100% alkuperäseltä eikä nyt ainakaan tuu rumemmaksi keulailme

Sami.
-
Viestit: 448
Liittynyt: 26.1.2004 18:05

ViestiKirjoittaja Sami. » 30.10.2004 16:53

Mitenköhän mahtaa pärjätä talvisaikaan noilla VAG -konsernnin dieseli malleilla täälä pohjois-suomessa?


Heh!! ja profiilissa lukee Oulu... mie oon vissiin Siperiassa(inari).


-30 jälkeen piti hanskat laittaa käteen ku ei lämmin riittäny.
Ei auttanu vaikka vuoras keulan umpeen, tosin siihenkin löyty lääke nimeltään webasto.

jti
-
Viestit: 25
Liittynyt: 7.7.2004 12:51

ViestiKirjoittaja jti » 4.11.2004 8:40

No niin.. tuli illalla viesti turgermancarpartsilta, että eberi kaukosäätimen kera on laitettu UPS:in kuljetettavaksi.
Saas nähdä millon paketti tulee :-)

Timba
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.10.2004 15:05

Eberin TP5 -kytkis/vinkkejä ?

ViestiKirjoittaja Timba » 8.11.2004 8:59

Saksasta viikko sitten saapunut 4,3kW:n eberi ja "kontillinen" asennustarvikkeita on nyt suht onnistuneesti paikoillaan.
Asennus meni hienosti ja suurimpana ihmetyksenä oli jäähdytysjärjestelmän ilmaus, joka sekin lopulta sujui hienosti konetta käyttämällä. Eberi lähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä ja toimii tehokkaasti, ainakin autotallissa suoritettujen koekäyttöjen aikana.

Ainoastaan asennettu TP5:nen ei suostu saamaan yhteyttä ?
Laitokseen liitetty painonappi toimii hienosti, mutta kaukosäätimen yhteys ja sen opettaminen ei onnistu yhteyden puuttuessa. Olisiko jollain heittää vinkkiä TP5:sen kytkentään, mikä olisi väänyt huomioimatta ?
TP5:selle tulee kymmennen johdinta, joista 3kpl painikkeelta, 2kpl lämpöanturilta ja 5kpl itse eberiltä (sähkö, maa, käyntisignaali, diagnostiikka sekä puhalluksen ohjaus).
TP5:sen kytkennöissä hieman ihmetytti mm. ilmoitettu hälyttimen katkaisujohdin, jolle en kuitenkaan löytänyt selkeää liitäntää...
Tänään illalla olisi tarkoitus tutkia kytkentää ja aloittaa se turhien johtimien poistamisella ja jättämällä paikoilleen ainoastaan oleelliset.

Asennustarvikkeita muuten jää puolikontillista ylimääräiseksi, koska setissä on varauduttu kaikkien eri A3 ja Golf IV:ten asennukseen.

Samalla asennettu Defan letkulämppärikin tuntui ihan tehokkaalta laitokselta. Tuon asentaminen sujuu heittämällä samassa yhteydessä, kun nesteet on pihalla. Suurempaa puuhastelua tuottaa liitoskaapelin sijoituksen, kiinnityksen sekä eitin miettiminen, riippuen tietenkin siitä mihin ja millälailla pistokkeen haluaa.

T: Timppa

kahe
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.7.2004 22:38

ViestiKirjoittaja kahe » 8.11.2004 21:40

Kiinnostaisi myös tietää, miten TP5 kytketään, kun on viikkokello käytössä. Aikomuksena on tilata tuo kake tuolta Saksasta. Eber asentaja ei kertonut, miten tuo laitetaan. Ei kuulemma tule suoraan liitin kiinni kellon taakse. Vanhoissa kuulemma toimikin näin, mutta ei uudessa kellossa. Tiedä sitten mitä puhui.

Paljonko muuten oli toimituskulut turgermancarpartsilta?

Timba
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.10.2004 15:05

TP5:nen

ViestiKirjoittaja Timba » 9.11.2004 9:44

Toimituskulut saksasta oli n.17e, ainakin omalta osaltani ja toimitus saapui postiin.

Olin jo lähettämässä viestiä saksaan ettei TP5:nen toimi, mutta keksin katsoa englantilaiset asennusohjeet vielä kerran, koska suomennoksessa on paljon mokia.

Englanniksi neuvottiin opettamisesta seuraavaa, joka puuttui kokonaan suomennoksesta:

Ensin pitää painaa TP5:sen punaista kiinteää painiketta 3-5sek, jolloin
punainen merkkivalo vilkkuu ja opettaminen voidaan aloittaa.
Tämän jälkeen kaukosäädin meni heti opetus tilaan ja toimii opettamisen jälkeen nyt todella hienosti !

Itseäkin kiinnostaa tuo minikellon ja TP5:sen rinnankytkentä, laitoin nyt minikellon TP5:sen rinnalle, mutta tyhmästä kytkennästä johtuen kumpikaan ei tajua miten toinen laite koitaa ohjata. Eli ohjaukset voi suorittaa joko minikellosta tai TP5:sta, mutta ei sekä että esim. minikellolla päälle ja TP5:lla pois. Omalta osalta tuo minikello on lähinnä backuppi, mikäli TP5:nen ei toimisi tai kaukosäädin unohtuu esim. kotiin/töihin.

jti
-
Viestit: 25
Liittynyt: 7.7.2004 12:51

ViestiKirjoittaja jti » 10.11.2004 9:28

Kerpeles. Nyt on viikon verran ollu rahat turgermancarpartsin tilillä ja vieläkään ei oo paketti lähtenyt tulemaan.
Tilattiin kimppatilauksena 5kpl ebereitä tp5 kaukosäätimillä ja näistä kertyvä rahasumma on siis maksettu.
Ilmoittelivat perjantaina, että eivät mukamas ole saaneet lähetykseen kaikkia osia kasattua. Mene ja tiedä.
Hieman hirvittää kuitenkin, kun noin 4kEuroa on maksettu ja mitään vastinetta sille ei näy. :-/
Täytynee odotella vaan kärsivällisesti.

Timba
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.10.2004 15:05

Eberin toimitusaika saksasta

ViestiKirjoittaja Timba » 10.11.2004 10:16

Itselläkin tilauksen saapuminen ehti jo koetella hermoja ja laitoinkin jo kyselyä mm. paketin seurantakoodista, mutta kotiin päästyäni löysin postin tuoman pakettikortin.

Tilauksen saapuminen kesti maksamisesta tasan 2 vkoa. Lähetteen yms. päivämäärien mukaan postitus kesti viikon.

Kärsivällisyyttä !

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

Eberin kaukosäädin

ViestiKirjoittaja Pora » 10.11.2004 10:58

Itseäkin kiinnostaa tuo minikellon ja TP5:sen rinnankytkentä, laitoin nyt minikellon TP5:sen rinnalle, mutta tyhmästä kytkennästä johtuen kumpikaan ei tajua miten toinen laite koitaa ohjata. Eli ohjaukset voi suorittaa joko minikellosta tai TP5:sta, mutta ei sekä että esim. minikellolla päälle ja TP5:lla pois. Omalta osalta tuo minikello on lähinnä backuppi, mikäli TP5:nen ei toimisi tai kaukosäädin unohtuu esim. kotiin/töihin.

Juuri noi siinä käy, molemmat ohjaa toisistaan riippumatta. Backup:na riittää se punainen valopainike mistä lämmittimen saa päälle, jos kaukosäätimestä on patterit tyhjät tai jäänyt kotiin. Tuota kallista patteria saa sitten partco:lta hintaan 8,1e alv0%.

... ja 5kpl itse eberiltä (sähkö, maa, käyntisignaali, diagnostiikka sekä puhalluksen ohjaus).
TP5:sen kytkennöissä hieman ihmetytti mm. ilmoitettu hälyttimen katkaisujohdin, jolle en kuitenkaan löytänyt selkeää liitäntää...
Puhalluksen ohjausta ei kait tarvitse mihinkään kytkeä. Minikellossa oli muistaakseni ulkopuolinen johdin taustavalolle(olisiko ollut sininen) autoliikkeen asentajat olivat kytkeneet virheellisesti sen siniseen diagnostiikkajohtoon, joka tulee eberiltä. Pitääpä kaivaa paperit, josko siitä hälyttimen johdosta olisi jotain mainintaa...

jti
-
Viestit: 25
Liittynyt: 7.7.2004 12:51

ViestiKirjoittaja jti » 15.11.2004 8:50

Voi vit**!
Alkaa hermostuttamaan jo ihan kunnolla.
Edellisen kerran olen saanut turgermancarpartsilta vastauksen puolitoistaviikkoa sitten perjantaina (5.11.). Silloin ilmoittivat, että lähettävät paketin tiistaina 11.11.
Olen useana päivänä laittanut heille postia, jossa pyydän heitä kertomaan onko paketti lähtenyt ja mikä on paketin seurantakoodi, mutta mitään vastausta ei ole tullut.
Puhelimella siellä ei vastata. Lisäksi heille on lähetetty faxi, mutta siihenkään ei ole tullut vastausta.
Vaikka paketti tuliskin tällä viikolla, niin todella huono asiakaspalvelu heillä on. En suosittele!
Alussa, ennen kuin rahat oli maksettu, vastaukset tulivat muutaman tunnin viivellä, mutta rahojen maksun jälkeen vastauksiin ei ole kiinnostusta juuri löytynyt.
Lassomiehen paikka! ;)

jti
-
Viestit: 25
Liittynyt: 7.7.2004 12:51

ViestiKirjoittaja jti » 16.11.2004 8:07

Jo helpotti pahin tuska.
Illalla tuli postia (puolentoista viikon jälkeen), että paketti on _vasta_ nyt lähetetty ja rahdin tulo kestää 6 päivää.
Kuulemma UPS:in vika... olisi tuosta voinut kuitenkin ilmoittaa paljon aikaisemmin.
Saa nähdä mitä kiviä ovat pakettiin laittaneet :)

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 18.11.2004 13:35

Olisko Timba:lla tai jollain muulla laittaa jakoon TP5:n mukana tullutta kytkentäkaavioita/ohjetta? Lähinnä kiinnostaa kuinka se tulee kiinni viikkokelloon. TP5 lähtee ennen pitkää tilaukseen ja kovasti kiinnostaa kuinka helposti sen saa kiinni.

jcf
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.3.2004 23:28

ViestiKirjoittaja jcf » 18.11.2004 18:49

Eikös se tule eberiin suoraan kiinni? Koitan kaivaa, jos noissa papereiden mukana olisi se ohje...

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 18.11.2004 20:17

Varmaan niin mutta onko plug'n'play?

Timba
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.10.2004 15:05

TP5 + minikello -kytkentä

ViestiKirjoittaja Timba » 19.11.2004 8:07

TP5:sen alkuperäisissä ohjeissa ei ole mainintaa minikellon kytkennästä.
Oma minikello on varakäyttömahdollisuutena TP5:sen oman punaisen merkkivalopainikkeen lisäksi. Eli on tällä hetkellä irti autosta, mutta helposti liittimiin kytketävissä. En tiedä kuinka asentamot kytkennän tekevät, mutta ainakin itse järkeilemällä onnistuin kytkemään sen ainoastaan TP5:sen rinnalle eli käyttö oli mahdollista vain jommalla kummalla, muttei ristiin esim. TP5:ella päälle ja minikellolla pois.

Omassa kytkennässä minikello oli kytketty suoraan lämppärille meneviin/tuleviin kaapeleihin (12V, maa ja käyntisignaali).

Ongelmana ainakin omalta osalta oli ettei TP5:sen painikkeen merkkivalo indikoinut onko laite päällä vain poissa minikellon ohjatessa.

Joku jolla toimii rinnakkaisjärjestelmä (TP5 + minikello) voisi varmaankin valottaa toimiiko ohjaustavat fiksusti yhteen vai selostamallani tavalla tyhmästi erillisinä järjestelminä.

jcf
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.3.2004 23:28

ViestiKirjoittaja jcf » 19.11.2004 16:54

Ainakin minulle imoitettiin, ettei ole mahdollista saada kimppaan minikelloa ja TP5:sta. Joten joko kellosta tai sitten siitä punaisesta napista ja TP5:sta laite päälle ja pois. Ei sitä ristiin saa toimimaan. Sinänsä harmi, mutta näinkin pärjää.

EDIT: siis nämä on mulla näin, ja jos joku on saanut ne kimppaan kertokoon!

TurboCompound
-
Viestit: 17
Liittynyt: 15.11.2004 19:55

ViestiKirjoittaja TurboCompound » 19.11.2004 19:41

Oisko tästä apua vaikkei olekkaan TP5 kytkentäkaavio.
Periaate, luulis olevan samanlainen. Voihan sitä ainakin miettiä käviskö noin tai ei. Parempi ois kun pystys verrata TP5 liitos liitymiin että onko samanlailla....
Huom coolant heater.....With relay...

http://www.espar.com/pdfs/remote.pdf

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 20.11.2004 0:23

Niin siis tämä on se vanha kake mikä menee plugnplay kiinni viikkokelloon. Kovasti kiinnostaa meniskö TP5:n yhtä helposti.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 20.11.2004 3:46

nyt se on nähty.lämmöt nuosi hieman normaali korkeammalle ensimmäisen kerran talvikelillä.ja riitti lämmintä.syylärin molemmin puolin paksut pahvit,moottoritilan pohja ja sivut muovitettu...eipä tuohon tarvinnukkaan kummempaa reseptiä...jipii.!

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 20.11.2004 11:55

Pit, älä nyt polta sitä konetta kuitenkaan jos on syylärin molemn puolin pahvit??

jcf
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.3.2004 23:28

ViestiKirjoittaja jcf » 20.11.2004 21:23

Ei se TP5 mene, koska siinä on pikkuisen lisäominaisuuksia: sisälämpötilan/ ulkolämpötilan näyttö, lämmityksen/ tuuletuksen jakson keston asetus, tuuletus/ lämmitys ja sitten tietenkin tuo normaalia päälle/ pois ja sitten ohjelmointi kolmella ohjelmalla. Tuon takia se tarvitsee erilaisen kytkennän, kuin tuo päälle/ pois kauko-ohjain.

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pora » 21.11.2004 21:52

Ei tuo TP5 yhteensopimattomuus johdu mitenkään noista ominaisuuksista, se vain ei ole yhteensopiva.

Minikelloon voi liittää "älykkäästi" TP4i kaukosäätimen. TP4i lähettää käynnistyskäskyn "sarjaliikenteellä" minikellolle. TP5:ssa tuota ominaisuutta ei ole.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 22.11.2004 8:08

Ei tuo TP5 yhteensopimattomuus johdu mitenkään noista ominaisuuksista, se vain ei ole yhteensopiva.

Minikelloon voi liittää "älykkäästi" TP4i kaukosäätimen. TP4i lähettää käynnistyskäskyn "sarjaliikenteellä" minikellolle. TP5:ssa tuota ominaisuutta ei ole.


Mitenkäs noi kytkennät viikkokelloon, osa2?

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 22.11.2004 8:39

Pora: Osaatko kertoa jotain tuosta sarjaliikenteestä? Tai linkkejä mistä siitä löytää tietoa.

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pora » 22.11.2004 12:01

EsaT: En valitettavasti tiedä mitään ko. sarjaliikenteen protokollasta. Lienee samanlaista kuin lämmittimen lähettämä vikakoodisignaali TP5:lle/viikkokellolle sitä sinistä johtoa pitkin.

Lohkokaaviota tutkimalla päättelin tuon olevan sarjaliikennettä. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Vikakoodeja on kymmeniä, joten esim. jännitetasolla noiden ilmaisu on epätodennäköistä.

Käynnistyskäskyt lämmittimelle kulkee lohkokaaviossa FET:n kautta. Tuo TP4i:n ja minikellon välisessä yhteydessä ei näy samanlaista rakennetta. Periaatteessa monitoroimalla TP4i:n ja minikellon liikennettä voisi saada selville protokollan. Sitten esim. PIC:llä tehtäisiin laite joka yhdellä digitaalitulolla liipaisee sarjaliikenneviestin minikellolle.

Toisaalta TP5:sta ei saa ohjattua ulkoisesti päälle ja pois joten... TP4i kaiketi antaa vain käynnistys-/sammutuskäskysarjaliikennepulssin minikellolle, mutta TP5:ssä on lähtö lämmittimelle joka asetetaan tai nollataan aivan kuten minikellossa.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 22.11.2004 12:10

saleksi:uskon että se palamisen vaara on olematon kuitenkin näillä kulutuslukemilla ja pakkasilla...flektinkin otin jo irti,sitä en tarvitse talvella.

on muuten huomattava vaikutus ollu lämpöjen nousuun ku kylmästä lähtee ajamaan.ei palele kauhean kauan...

Watercooled
-
Viestit: 166
Liittynyt: 25.8.2003 16:56

ViestiKirjoittaja Watercooled » 22.11.2004 18:14

Ei kyllä liity threadiin sen kummemmin mutta kyselisin tosta tilauksesta tuolta turgermancarpartsilta; Tehdäänkö tilaus ostoskärrinkautta ja saako sieltä jonkin koodin jolla pankkisiirto tehdään vai miten ?
Ei oikein toi saksa taivu ja baabeli antaa aika ihmelauseita

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 24.11.2004 23:06

Pakkasta auton mittarin mukaan -8, toisen mittarin mukaan -9.6 C. Rääkästään kone tulille ilman lohkolämmitintä. Kaupunkiajossa ilman pahveja lämmintä tulee hyttiin n. 17 minuutin päästä. :) Loput 330 km oli jo ihan lämmintä...

ibiza tdi
-
Viestit: 20
Liittynyt: 16.10.2004 21:00

ViestiKirjoittaja ibiza tdi » 25.11.2004 9:02

Watercooled:

Minä ainakin pyysin tarjouksen e-maililla ja englanniks. Niitten vastauksesta sit löydät pankkitiedot ja eiku verkkopankkiin maksamaan... Ja tietysti siinä vaiheessa kannattaa vielä ilmoittaa mitä tilaa ja oma osoitekin hyvä laittaa mukaan.. ; )

jhh
-
Viestit: 187
Liittynyt: 25.7.2003 1:55

ViestiKirjoittaja jhh » 25.11.2004 13:46

Miten tuo rahtaus puoli? Jotkut väittää, että tämä UPS toisi kotiovelle asti. Pitäneekö paikkansa?

jti
-
Viestit: 25
Liittynyt: 7.7.2004 12:51

ViestiKirjoittaja jti » 25.11.2004 14:25

UPS tuo kotiovelle asti.
Oman tilauksen sain lopulta tänä aamuna perille.
Puuttu yks minikello.. prkl! En oo tyytyväinen.

porhio
-
Viestit: 151
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja porhio » 25.11.2004 22:33

Paljonko TP5 + rahti maksaa esim. tuosta mainitusta puljusta?

Edit: No siinähän se 300 e lukee. Päällä kenties vähän lisäkuluja tänne kauas.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 26.11.2004 10:41

1,6D Jetta tosi lämmin talvella! viime talvenakin -30pakkasilla tarkeni hyvin, ei yhtään palellu ku auto lämpes :)

vtwin
-
Viestit: 227
Liittynyt: 29.7.2003 11:16

ViestiKirjoittaja vtwin » 26.1.2005 12:10

Ovat http://www.turgermancarparts.de/ pojat laittaneet lapun luukulle; mitähän lie tapahtunut?

Toivottavasti kaikki jotka jotain ovat tilanneet, ovat myös tavaransa saaneet.

Jyke_
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.1.2005 8:35

ViestiKirjoittaja Jyke_ » 30.1.2005 5:55

Passat 1.9 tdi/98 AHU kyllä nostaa mottorin lämmöt nopeasti 90 asteeseen, ja tulipellistä läpimenevät letkut ovat kyllä kuumat mutta lämppärinkennolta EI lämmintä saa sisälle.
Tuntuisi myös vaikka puhallin-nopeus 4:sella niin virtausmäärä on melko pieni=>

-Raitisilmasuodatin tukossa?
-lämppärinkenno tukossa/roskainen?

(Autossa ei ole ilmastointia.)

Kuinka lämmintä pitäisi tulla sisälle jos lämmöt 90:ssä ja kuinka paljon???

Volvo V70 TDi varmaan kyllä lämpiäisi ;)

timora-e
-
Viestit: 13
Liittynyt: 8.11.2005 17:47

ViestiKirjoittaja timora-e » 25.1.2006 12:58

Mulla Passat 1.9 tdi ja webasto...ei vaan tarkene ilman kalsareita ajella yli -10 asteen. nostaa moottorin lämmöt ihan normaaliksi muutaman kilsan jälkeen.. mutta ei niin ei. Webaston kanssa lämpenee hieman enemmän mutta ei todellakaan tarpeeksi. Mikäs se nyt mättää?

Jouni_K
-
Viestit: 63
Liittynyt: 23.7.2003 11:18

ViestiKirjoittaja Jouni_K » 25.1.2006 13:48

Sama vika timora-e:n kanssa. 1.9 tdi 130hp -01 tomaatti + Eberi. Koneen lämmöt nousee nopeasti 90 asteenseen jopa -30 kelillä mutta sisällä on olo kuin jääkaapissa jopa -10 kelillä. Ilman eberiä tulis varmaan paleltumia. Kuumaa puhaltaa vain sisäkierrolla.

Mitä tehty:
- Raitisilmasuodatin vaihdetttu
- Eberi putsattu huollossa
- Eberin vesipumppu vaihdettu huollossa

Mitä tekemättä:
- Järjestelmän ilmaus. Lotinaa havaittu eberiltä.
- Lämmityslaitteen kennon puhdistus. Tämä voi olla kivassa paikassa.

Lisää ehdotuksia?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 25.1.2006 18:02

Se moottorin lämpötilamittari näyttää 90 astetta suunnilleen välillä 50-100 astetta... elikkä ei se varmasti kovin lämmintä puhallakkaan vaikka mittari näyttäisikin 90 astetta:)

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 26.1.2006 11:16

Tuli juuri ennen pakkasten loppua laitettua puskuriin coolerin ritilän eteen pahvi ja tuntui, että olisi vähän auttanut. Ritilä on lohkolämmittimen pistokkeen ruuveilla kiinni, niin en saanut pahvia suoraan kennon eteen. Onko joku katsonut VAG-COM:illa nostaako imulämpöjä? En itse kerennyt.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 26.1.2006 11:52

itse tukin keulaa, syylarin taakse pahvi.. suurin merkitys oli laittaa coolerille menevät ilma röörit kokonaan tukkoon.. yli 30 astetta pakkasta oli ja ei mitään ongelmaa.. lämmitys laitetta ei pystyny pitämään täysillä. kun kuuma olisi tullu. ja konekin kävi nätimmin kun sinne ei niin kylmää ilmaa ahdettu...

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 26.1.2006 12:07

maantiellä tarkenee...kaupungissa ei....
ja nelosvaihteella lämpenee paremmin maantieajossa , enemmän kierroksia-enemmän ainetta jne..
myös säädöt vaikuttaa,jos säädetty todella laihalle-on kylmä
jos taas juuri ja juuri pakokaasutestistä läpi niin tarkenee mainiosti...

crk1
-
Viestit: 56
Liittynyt: 24.12.2004 13:01

ViestiKirjoittaja crk1 » 1.2.2006 14:40

Outoa että joillakin AFN koneet ei lämpene. Mulla nousee kohtuullisessa ajassa
sinne 90 asteeseen ja lämmintä on sisällä riittänyt aina jopa yli -30 asteen pakkasessa.

Eikös noissa ole vakiona joku sähköinen lisälämmitys, niin olen ainakin
ymmärtänyt? Olisko noissa ongelmatapauksissa sitten ao. systeemi rikki?

Niin, mun Passatti on vielä niitä pahamaineisia "talvikelvottomia" saksan
tuonteja. ;-)

Pekka

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 1.2.2006 16:20

Jos ajat maantiellä niin kyllä dieselillä kelpaa ajella hienosti!
Eriasia taas on kun -20 ja joudut ruuhka+valo yhdistelmässä istumaan. Jäätyy siinä se 2.0 bensavehje myös vieressä.

Itsellä on 110hv ASV-moottorinen Dieseli ja hyvin tarkenen. Moottorilämmöt tosiaankin tippuvat jos ei pääse ajelemaan vaan pitää tyhjäkäynnillä runkuttaa.

Webasto tulee omaani ensi talveksi antamaan lisälämpöä tarvittaessa sekä auttamaan kun pitää ~15min varoituksella irrottautua

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 1.2.2006 17:22

Itellä on kyl lämmintä tullu ja välillä vähän liikakin ja kone 1,8 , vissiin kansi paffi heikolla hapella (:(:

AnttiS
-
Viestit: 55
Liittynyt: 14.11.2005 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja AnttiS » 1.2.2006 20:07

Mulla on Golffissa AFN, ilman niitä lisävastuksia. Suunnilleen samalla tavalla lämpenee ja lämmintä tulee, kuin vanhassa AAZ Golffissa.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 1.2.2006 22:18

Ei ainakaan tällä afn:n "hukkaenergialla" koppi ole lämmin - tai on se nyt lämpimämpi kuin aikaisemmin jolloin oli egr:ssä vielä sokea laippa paikoillaan. Aatonaattona kun ajelin kervosta rovaniemelle niin äänekosken kohdalla loppu pinna hytinään ja piti laittaa egr takaisin toimintaan. Se vaikutti jonkin verran (nokea tulee kanssa nyt aika perkuleesti putkesta), mut kovalla pakkasella (enemmän kuin -20C) koppi pysyy haaleana. Ens talveksi tosiaan voisi tilailla lisälämppärin - jos vielä tällä autolla tulee ajeltua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa