Talvi tulee, vaggilaisten kahvat jumissa?
Valvoja: ffp jäsenet
Talvi tulee, vaggilaisten kahvat jumissa?
No niin. Taas heti kun pikkuisen pakkasta niin alkoi taas tuo prkln ovien temppuilu!
Lukot aukee kyllä, ja kahvat liikkuu, mutta ei nipsi ilmeisesti tartu mihinkään, ja ovi ei siis aukea.
Onko kukaan kehittänyt kyseiseen ongelmaan pysyvästi toimivaa ratkaisua, vai pitääkö ruveta itse kehittämään?
Lukot aukee kyllä, ja kahvat liikkuu, mutta ei nipsi ilmeisesti tartu mihinkään, ja ovi ei siis aukea.
Onko kukaan kehittänyt kyseiseen ongelmaan pysyvästi toimivaa ratkaisua, vai pitääkö ruveta itse kehittämään?
search.php :
t=24426&highlight=lukot+jäässä,
t=25500&highlight=lukot+jäässä <-- edit: oho, vanheni ja katosi
t=24426&highlight=lukot+jäässä,
t=25500&highlight=lukot+jäässä <-- edit: oho, vanheni ja katosi
Viimeksi muokannut jmr, 9.2.2006 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Otat lukkomekanismin irti ja laitat sinne sisään lisäjousen, jolla autetaan alkuperäisen jousen toimintaa. Itse laitoin hiljattain jouset lukkoihin, eikä vielä ole mitään ongelmaa ollut.
Tuossa olisi muutama kuva miten laitoin jousen: http://www.iwn.fi/~mpuis-12/lukko/
Jouset maksoi 60c/kpl alkuperäisenä tarvikkeena " lukon lisäjousi".
Tuossa olisi muutama kuva miten laitoin jousen: http://www.iwn.fi/~mpuis-12/lukko/
Jouset maksoi 60c/kpl alkuperäisenä tarvikkeena " lukon lisäjousi".
OT: Mistä tuo jäätyminen johtuu? Keskittyykö ongelma vain tietyn tyyppisiin kahvoihin?
Kyselen siksi, kun oman II-golfini lukot eivät ole ikinä olleet jäässä (paitsi yhden kerran, kun pesin autoa ulkona pakkasella). Lisäksi öljyän noita tosi harvoin. Matkustajan puolelta on vieläpä lukosta se suojaläppä rikki ja sekin tuntuu aina vaan aukeavan...
Tosin takaluukun lukko lakkaa toimimasta heti kun lämpötila laskaa alle viiden plusasteen :)
Kyselen siksi, kun oman II-golfini lukot eivät ole ikinä olleet jäässä (paitsi yhden kerran, kun pesin autoa ulkona pakkasella). Lisäksi öljyän noita tosi harvoin. Matkustajan puolelta on vieläpä lukosta se suojaläppä rikki ja sekin tuntuu aina vaan aukeavan...
Tosin takaluukun lukko lakkaa toimimasta heti kun lämpötila laskaa alle viiden plusasteen :)
Vittu mikä kylähuoltamo. Porukoilla on Vento kakkosautona ja lukot ovat jatkuvasti jäässä. Hain vw:ltä jouset ja sain asiallisesti vielä asennuskuvan mukaan. Faija oli tänään ollut kyläpajassa ja asentaja oli todennut, että en ymmärtänyt mitä hyötyä jousesta on ja en laittanut niitä jousia sinne. Oli kyllä öljynnyt ja puhdistanut ne. Jos ei itsellä järki riittänyt, niin ei siitä suurta vaivaa olisi ollut, jos ne siihen olisi asentanut. Perkele.
Tuossa viime vkoloppuna putsasin vanhempien Golf III:sta kaikki noi lukkojutut. Lukkomekanismi vaan pöydälle ja paineilmalla sit puhaltaa moskat pois. Sitten kunnolla, lähes uittaa ne öljyssä, ja samalla räplätä sitä mekanismia niin, että kaikki nivelet varmasti liikkuu. Öljynä käytin aseöljyä, ei pitäisi jäätyä. Samalla metodilla putsasin myös varsinaiset lukkopesät. Eli haitat ja jouset vaan varovaisesti irti -> putsaus -> öljyäminen -> kasaan. Ei ole enään jäätynyt. Ovetkin aukeavat nyt helpommin.
Outoa muuten että tosta mun Audista ei ole lukot ikinä olleet jäässä. Kerran olen putsannut siitä lukot ja siitäkin on jo useampi vuosi.
Outoa muuten että tosta mun Audista ei ole lukot ikinä olleet jäässä. Kerran olen putsannut siitä lukot ja siitäkin on jo useampi vuosi.
Mä uitin siskon Cordoban lukot ihan täyssynteettisessä moottoriöljyssä ja valutin liiat pois. Ennen tätä pesin kaikki alkuperäiset vassut pois. Lisäjousikin laitettiin. Hyvin ovat lukot kuulemma pelanneet vaikka pahimmillaan pakkasta on ollut lähes 20 astetta. Ennen jäätyi kuulemma jo parissa asteessa niin ettei autoon päässy sisään ku takaovista :)
Sama vika, jouset laitettu, eikä enää ongelmia ole. Ei se paljon auta niitä lukkoja rasvata kun siihen osaan mikä jäätyy kiinni, ei pääse käsiksi kuin lukon purkamalla. Ei ne mekanismit edes tahdo jäätyä, jos on kokoajan pakkasta, vaan aina kun heittelee 0 ja -5 välillä, niin kondensiovesi jäädyttää lipareen alas kun ovi on lukossa, ja kun lukon avaa niin lipare ei palaudu ja näinollen se ei myöskään osu siihen avausmekanismiin.
Hassua sinänsä, että jos ovia ei pidä lukittuna, ja kun lähtee liikkeelle, niin ovi aukeaa ensimmäisellä kerralla, mutta läppä jää alas, eikä enää aukea uudestaan kunnes auto on lämmennyt kunnolla.
Hassua sinänsä, että jos ovia ei pidä lukittuna, ja kun lähtee liikkeelle, niin ovi aukeaa ensimmäisellä kerralla, mutta läppä jää alas, eikä enää aukea uudestaan kunnes auto on lämmennyt kunnolla.
erilainen lukko http://www.agthompsonfamily.com/vw/DoorLocks3.jpg tälläinen...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”