Piirrustuksia mk2 turbon pakosarjalle??
Valvoja: ffp jäsenet
Piirrustuksia mk2 turbon pakosarjalle??
Jos jollain olis laittaa jonkinlaiset "tarkemmat" paperit, niin olisin kiitollinen.
jep jep... garretin t03 ajattelin tonne asentaa.. eli vaan pientä piristystä. en lähde hakemaan mitään hirveitä tehoja, vaan lähinnä "reenaamaan" tota turbotusta. Kun olisi mahdollisuudet tehdä toi sarja ite, mutta kun tarvitsisi saada jonkinlaiset "laskelmat" tms. sille ,että kuinka pitkät noiden pakosarjan putkien tulee olla, kuinka paksulla seinämällä jne...
kuvia en siis juurikaan kaipaa, vaan teknistä tietoa. TJSP.
kuvia en siis juurikaan kaipaa, vaan teknistä tietoa. TJSP.
"Kynttiläjalka" pakosarja.
Ei toi Daa sarjakaan taida ihan pulttaa kiinni olla, mulla toi ottaisi koneen takakannattimeen kiinni, mutta hukkaportiton turbo mahtuisi paremmin. Toinen mikä noissa kakkakopissa ahditaa on vaihdevivusto, vaijerikepillä saa reilusti lisää tilaa.
Ei toi Daa sarjakaan taida ihan pulttaa kiinni olla, mulla toi ottaisi koneen takakannattimeen kiinni, mutta hukkaportiton turbo mahtuisi paremmin. Toinen mikä noissa kakkakopissa ahditaa on vaihdevivusto, vaijerikepillä saa reilusti lisää tilaa.
"daa" sarja ei ottanut, eikä ahdin ottanut koneen korvaan kiinni (T03) kakkoskopassa.
http://ffp-motorsport.com/shows/acs2001/index.php?id=5
Tossahan se näkyy hyvin :)
http://ffp-motorsport.com/shows/acs2001/index.php?id=5
Tossahan se näkyy hyvin :)
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
ei se sen mielenkiintoisempaa ole muilta osin kuin siitä että 400-600mm putkilla tulee ilmeisesti 'paras' (???) ja kakkosmuruissa sun muissa kenkälaatikko-konehuoneisissa vehkeissä täytyy tuosta asiasta tinkiä tai tehdä kenkälaatikon laajennustoimenpiteitä....
taikka sitten ajatella järjellä miten saisi 4kpl 400mm putkea sykkyrälle sinne konehuoneeseen. Kasiveen kanssa ei mitään toivoa, 16veen kanssa voisi jopa onnistuakin.
taikka sitten ajatella järjellä miten saisi 4kpl 400mm putkea sykkyrälle sinne konehuoneeseen. Kasiveen kanssa ei mitään toivoa, 16veen kanssa voisi jopa onnistuakin.
onko noita pulssisarjoja jossain myynnissä?
tekeeköhän tällä mitään? ja miksi tota kutsutaan?
tekeeköhän tällä mitään? ja miksi tota kutsutaan?
Heh toi tulee II korisessa puoliksi konepellin läpi :))
Imusarja PG -> konepelti, 6-7cm
imusarja -> tulipelti, 12cm
kannen sarjojen tasosta -> tulipelti jota on hakattu taaksepäin niin paljon kuin menee, ottaa tulipelti jo lämppärin koteloon kiinni, 28cm.
Imusarja PG -> konepelti, 6-7cm
imusarja -> tulipelti, 12cm
kannen sarjojen tasosta -> tulipelti jota on hakattu taaksepäin niin paljon kuin menee, ottaa tulipelti jo lämppärin koteloon kiinni, 28cm.
Viimeksi muokannut Slantsix, 8.11.2004 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ota Ikonen huomioon, että kuvissa kone on kallellaan päivastaiseen suuntaan kuin konehuoneessa.
Ei varmaan ole paljoa eroa jos ollenkaan koneen korkeudessa mk1 vs. mk2 konehuoneissa?
Lisätilaa saa tekemällä tuollaisen "volvo" imusarjan, huomattava tilanlisäys imusarjan ja tulipellin väliin.
Antsa, varmasti lämmittää tai lämmitti mutta niinhän ne aina, ei läpihengittävissä ratkaisuissa ja ei se jarrulapun mukaan ainakaan ylivoimaisen paljon lämmittänyt :).
Ei varmaan ole paljoa eroa jos ollenkaan koneen korkeudessa mk1 vs. mk2 konehuoneissa?
Lisätilaa saa tekemällä tuollaisen "volvo" imusarjan, huomattava tilanlisäys imusarjan ja tulipellin väliin.
Antsa, varmasti lämmittää tai lämmitti mutta niinhän ne aina, ei läpihengittävissä ratkaisuissa ja ei se jarrulapun mukaan ainakaan ylivoimaisen paljon lämmittänyt :).
juu kyllähän noille aina ostaja löytyy, varsinkin jos tulevat myyntiin loppukuusta :D siis toi 2.0 8v ja 1.8 8v taitaa sopia sama sarja jos en väärin muista... joskus muutne oli puhetta et pitkät putket nostais vääntöö tai jotain...
taviiko imusarja tommosta pulssi systeemiä vai onko se ihan sama minnonen se on? luulis ainakin et se on tärkeetä et tulee tasanen määrä ilmaa kaikille sylkyille?
taviiko imusarja tommosta pulssi systeemiä vai onko se ihan sama minnonen se on? luulis ainakin et se on tärkeetä et tulee tasanen määrä ilmaa kaikille sylkyille?
Tossa valusarjakuvassa oleva läpihengittävä kansi olisi todellinen helpotus pakosarjan tekoon. Ja kolmoskoppasessa taitaa olla aavistus enemmän tilaa. Sellasesta jenkkikapistuksessahan tossa on kysymys. Voisi se mahtua niukin naukin kakkoseenkiin.
Broidin projektiin taitaa tulla tuubimutkista ja t-haaroista "tukkimalli" tai "kynttilänjalka" miten sen nyt haluaa sanoa. Niin ja MASSIIVINEN AGU koneen pakokaasujarru.
Broidin projektiin taitaa tulla tuubimutkista ja t-haaroista "tukkimalli" tai "kynttilänjalka" miten sen nyt haluaa sanoa. Niin ja MASSIIVINEN AGU koneen pakokaasujarru.
http://www.takaluukku.com/kuvat/golf_engine_1.jpg
http://www.takaluukku.com/kuvat/golf_engine_3.jpg
Tuollanen tuli vastaan surffaillessa
http://www.takaluukku.com/kuvat/golf_engine_3.jpg
Tuollanen tuli vastaan surffaillessa
http://www21.brinkster.com/metanolic/dwg.htm <- Tälläinen löytyi searchilla mutta laippojen/sivuston toimivuudesta ei ole tietoa
No niin 8v pakosarjan kannenpuolen laipan kuvaa vielä kaipailisin, dwg, dxf jne. Vanha on hukkunu
linkkiä tänne taikka mailiin jos löytyy
[email protected]
linkkiä tänne taikka mailiin jos löytyy
[email protected]
www.netikka.net/vepiku/Volsu1.dxf
www.netikka.net/vepiku/Volsu2.dxf
^ tallenna kohde nimellä. toinen noista 8v kannenlaippa (diesel) , toinen kkk k24 laippa diisseliin, mutta taitaa olla samat laipat. Kaverin kaveri on ne piirtäny/mitoittanu, mutta aika hyvin ne on onnistunu. En ota vastuuta jos ei jotakin miellytä. :)
www.netikka.net/vepiku/Volsu2.dxf
^ tallenna kohde nimellä. toinen noista 8v kannenlaippa (diesel) , toinen kkk k24 laippa diisseliin, mutta taitaa olla samat laipat. Kaverin kaveri on ne piirtäny/mitoittanu, mutta aika hyvin ne on onnistunu. En ota vastuuta jos ei jotakin miellytä. :)
Vieläkö löytyy paljon firmoja jotka leikkaa levyä mallin mukaan lukusilmällä, noin pienistä kappaleista?
Silloin kun vielä tein duunikseni polttoleikkauskuvia niin ainakaan kyseisen firman plasmalla ei kyllä leikelty mallin mukaan ainakaan noin pieniä kikkareita kuin pakosarjan laipat.
Joko piirrettiin pikaisesti cad:llä mallin mukaan, tai skannattiin ja muokattiin sopivaksi
Silloin kun vielä tein duunikseni polttoleikkauskuvia niin ainakaan kyseisen firman plasmalla ei kyllä leikelty mallin mukaan ainakaan noin pieniä kikkareita kuin pakosarjan laipat.
Joko piirrettiin pikaisesti cad:llä mallin mukaan, tai skannattiin ja muokattiin sopivaksi
Tai lähetät tämän sähköpostilla niin pojat poltta/plasmaa/laaseroi sen sulle
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/8VPAKO.dxf
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/8VPAKO.dxf
ahaa.. tossahan ois ideaa... pitänee alkaa harjotteleen piirtämistä.
tässähän on ollu juttua tosta laipan vahvuudesta. miten se nyt sitten oikeesti menee, mitä vahvempi sitä vähemmän taipuu? entäs se et pitääkös noi kanteen kiinni tulevien laippojen yhdessä oleminen, onko sillä jotain väliä?
edit:
jos noita 8v:n turbopakosarjoja sais teetettyä, niin paljonko olisitte niistä valmiita maksamaan?
jotain tän kynttilänjalan tyylistä se vois olla, kun on vähän helpompi tehdä ku sellanen jossa kaikki mutkat on oikeen mittasia...
tässähän on ollu juttua tosta laipan vahvuudesta. miten se nyt sitten oikeesti menee, mitä vahvempi sitä vähemmän taipuu? entäs se et pitääkös noi kanteen kiinni tulevien laippojen yhdessä oleminen, onko sillä jotain väliä?
edit:
jos noita 8v:n turbopakosarjoja sais teetettyä, niin paljonko olisitte niistä valmiita maksamaan?
jotain tän kynttilänjalan tyylistä se vois olla, kun on vähän helpompi tehdä ku sellanen jossa kaikki mutkat on oikeen mittasia...
niin tosiaan jos jollain on noita laippojen kuvia cadillä piirrettynä niin s-postiini jos viittiseitte heittää---> [email protected]
haussa 16v:n pakolaippa, T03:sen ja T04:sen
haussa 16v:n pakolaippa, T03:sen ja T04:sen
Mulle vois heittää t03 downpipe laipan kuvan+mitat postiin.
oon hukannut omani.
Tonne jos laittasi joku ystävällinen, [email protected], niin tarjoon joskus kaljat/kahvit kun tavataan.
oon hukannut omani.
Tonne jos laittasi joku ystävällinen, [email protected], niin tarjoon joskus kaljat/kahvit kun tavataan.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
16v koneella olevaan voi jo jonkin kokoista puhallinta iskettää ja parempaa pakosarjaa. 8v tekniikalla olevaan saa tulipelitä pistää sisäänpäin 3-4cm jos haluaa kynttilänjalka sarjan ja esim Holsetin h1d/e ahtimen.
Pirun ahasta siellä on 8v-tekniikalla.
Helpoin konsti saada tilaa on taottaa runkonumero iskunvaimentimen tolpan viereen konehuoneeseen ja hyväksyttää konttorilla. Sitten rällä käteen ja tulipelti v*ttuun.
Laippoja yms muuta löytyy semmoisesta paikasta kuin http://www.t3flange.com/
Pirun ahasta siellä on 8v-tekniikalla.
Helpoin konsti saada tilaa on taottaa runkonumero iskunvaimentimen tolpan viereen konehuoneeseen ja hyväksyttää konttorilla. Sitten rällä käteen ja tulipelti v*ttuun.
Laippoja yms muuta löytyy semmoisesta paikasta kuin http://www.t3flange.com/
Edelleen kaipaisin pakosarjan laippaa 8v koneeseen. Tulee tubokäyttöön ja pitää olla yhtenäinen kappale ei 4 erillistä laippaa. Tai jos jollain valmis toimiva sarja myynnissä niin privaa.
Autocad kuvat kelpaa myös mainiosti!!
http://i26.photobucket.com/albums/c118/ ... W_KR_1.jpg
malliltaan tommonen, käykö kr ihan perus 1.8 8v?[/img]
Autocad kuvat kelpaa myös mainiosti!!
http://i26.photobucket.com/albums/c118/ ... W_KR_1.jpg
malliltaan tommonen, käykö kr ihan perus 1.8 8v?[/img]
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa