Piirrustuksia mk2 turbon pakosarjalle??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

Piirrustuksia mk2 turbon pakosarjalle??

ViestiKirjoittaja Aud-i » 27.10.2004 10:47

Jos jollain olis laittaa jonkinlaiset "tarkemmat" paperit, niin olisin kiitollinen.

Lebi
-
Viestit: 282
Liittynyt: 23.7.2003 17:23

ViestiKirjoittaja Lebi » 27.10.2004 13:35

Tarttis varmaan tietää hiukan että mihin koneeseen se on tulossa?

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 28.10.2004 10:46

lähdetään nyt siitä että se on 1.8 8v gt/gti:n...

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 28.10.2004 13:15

Siis tarvihetko laipoille piirustukset vai mitä?

tuossa on kuva yhdestä sarjasta:
Daa

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 28.10.2004 14:25

Tuo sarja ei mahdu olemaan, jos ei muuta tulipeltiä. 8v:ssä normi kynttilänjalka sarja mahtuu hyvin olemaan ja hyvän turbon kanssa toimii aika pitkälle. Ei nouse pakopaine liian suureksi. Tilanpuute aiheuttaa ongelmia, eikä parasta mahollista pakosarjaa oikein pysty tonne tekemään.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.10.2004 14:28

Oma sarja on 12cm laipasta laippaan ja turbokaan ei ole mitenkään iso, niin silti sai vasaraa näyttää tulipellille...

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 29.10.2004 8:51

jep jep... garretin t03 ajattelin tonne asentaa.. eli vaan pientä piristystä. en lähde hakemaan mitään hirveitä tehoja, vaan lähinnä "reenaamaan" tota turbotusta. Kun olisi mahdollisuudet tehdä toi sarja ite, mutta kun tarvitsisi saada jonkinlaiset "laskelmat" tms. sille ,että kuinka pitkät noiden pakosarjan putkien tulee olla, kuinka paksulla seinämällä jne...

kuvia en siis juurikaan kaipaa, vaan teknistä tietoa. TJSP.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.10.2004 9:34

Pidempiä putkia pakosarjaan ei saa ellei muuta turbon paikkaa jonnekkin vaihdelaatikon/paisuntasäiliön luo tai muokkaa tulipeltiä ja lämppärin koteloa.

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 29.10.2004 9:54

joo siis ei sillä ole juurikaan minulle merkitystä, kunhan vaan sais ne "oikeat" mitat/ suhteet. Ja se että sen murkulan sais mahtumaan sinne ilman suurempia tappeluita...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 29.10.2004 12:06

Melkeempä voisi väittää että tuo "DAA" sarja mahtuu ilman tulipeltikolistelua. Ainakin silloin kun se oli mun autossa. Ahdin on aika alhaalla ja kun kone on kallellaan taakse ahdin siirtyy eteenpäin.
Hmm. Olikohan etukumityyny erikorkunen silloin....

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.10.2004 12:10

Alaspäin on tilaa reilummin, et vois toi vaikka mahtuakkin. Onko tosta DAA sarjasta enempää kuvia?


Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 29.10.2004 15:09

Noi kuvat selventää asiaa aika paljon. Juu kyllähän tuo taitaa mahtua... Ihan järkevältä tekeleeltä näyttää muutenkin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.10.2004 14:49

"Kynttiläjalka" pakosarja.
Ei toi Daa sarjakaan taida ihan pulttaa kiinni olla, mulla toi ottaisi koneen takakannattimeen kiinni, mutta hukkaportiton turbo mahtuisi paremmin. Toinen mikä noissa kakkakopissa ahditaa on vaihdevivusto, vaijerikepillä saa reilusti lisää tilaa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 31.10.2004 21:03

"daa" sarja ei ottanut, eikä ahdin ottanut koneen korvaan kiinni (T03) kakkoskopassa.

http://ffp-motorsport.com/shows/acs2001/index.php?id=5

Tossahan se näkyy hyvin :)

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 2.11.2004 10:59

joo... hyvinhän on kommenttia tullut, mutta kun olis kiva saada joku noiden putkien pituutta koskeva dokumentti... jotain raakaa faktaa.

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 2.11.2004 16:59

erään suomalaisen turbo-gurun suusta: "lähestulkoon kaikki näkemäni toimivat turbopakosarjat ovat olleet 400-600mm pituisilla ensiöputkilla".

eli jotain tuollaista.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 5.11.2004 8:20

eikö kaikki putket pitäis olla saman pituiset

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 5.11.2004 8:27

näinhän minäkin olen kuullut...

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 5.11.2004 10:24

Mä jostain muistan kuulleeni juttua, että pituudella ei ole niin paljoa väliä jos jää alle 300hp:n. On kai sillä kuitenkin jotain hyötyä, mutta vasta noissa lukemissa alkaa kunnolla vaikuttamaan.

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 5.11.2004 16:06

niin, siis putket saman pituiset ja pituuksien haitari on tuo 400-600mm.

kyllä sillä oikeasti ahdetussakin on merkitystä millainen pakosarja on, ei sinne voi mitä tahansa kynttilänjalkaa laittaa jos oikeesti hyvän haluaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.11.2004 16:10

Mä en usko tohon alle 300hp juttuun, koska jos peltisarja vaikuttaa 90hp koneessa, niin pitäähän kunnon pakosarjan vs huonompi, vaikuttaa 200hp-300hp koneessakin.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 5.11.2004 17:26

No mites onko bensa ja dieselkoneessa samat mitat hyvät? Eikös dieselin pakokaasut ole kylmempiä?

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 7.11.2004 15:40

nonniin, tämähän menee nyt mielenkiintoseks. On muuten pieni sorvaaminen 400-600mm putkille että ne saa vielä mahtuun suosiolla tonne konehuoneeseen, ja että kaikki toimis vielä... ja sikäli mikäli ne kaks keskimmäistäkin ois yhtä mittaset...

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 7.11.2004 18:42

ei se sen mielenkiintoisempaa ole muilta osin kuin siitä että 400-600mm putkilla tulee ilmeisesti 'paras' (???) ja kakkosmuruissa sun muissa kenkälaatikko-konehuoneisissa vehkeissä täytyy tuosta asiasta tinkiä tai tehdä kenkälaatikon laajennustoimenpiteitä....

taikka sitten ajatella järjellä miten saisi 4kpl 400mm putkea sykkyrälle sinne konehuoneeseen. Kasiveen kanssa ei mitään toivoa, 16veen kanssa voisi jopa onnistuakin.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 7.11.2004 23:22

Kyllä ne saa sinne. Mutta mulla toimi kynttilänjalkasarja paremmin kun 40-45cm putkilla tehty pulssisarja. Syytä en tiiä.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.11.2004 0:07

onko noita pulssisarjoja jossain myynnissä?
tekeeköhän tällä mitään? ja miksi tota kutsutaan?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.11.2004 0:12

Toi on just kynttiläjalka mallia.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.11.2004 0:28

eli tollakin tekee jotain? kuinka herkästi noita suomesta löytää?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 8.11.2004 1:02

Tee-se-itse versiona varmaan suosituin pakosarjamalli kolperoon, noita jenkkien pakosatseja en ainakaan ole nähnyt missään myynnissä. Ehkäpä noita sais tilattua jonkun kautta, esim. proturbo tms?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 8.11.2004 1:38

Turbotecin kautta voi tilata tollasen pakosarjan, mutta hintaa sille tulee n.350e
Pulssisarjan tekoon ei varmaan ykskään turbofirma rupee ihan pienestä rahasta. On meinaan sellanen sovittelu ja mallailu, että ei mitään järkee... Ja tarvii olla auto paikanpäällä.

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 8.11.2004 11:49

vaikuttas varsin hyvältä...
muuten... voortin rst-escortin pakosarjan "putket" on jokainen putki eri mittainen... =)

MRI
-
Viestit: 216
Liittynyt: 31.8.2003 19:50

ViestiKirjoittaja MRI » 8.11.2004 11:56

...
Viimeksi muokannut MRI, 19.12.2009 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 8.11.2004 11:56

milläs tavalla ylipitkät putket vaikuttavat käytännössä?
ja onko toi kynttilänjalka se parhaaksi todettu? vissiin.. siis kotinäpertelijälle paras=)

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 8.11.2004 13:51

Siinä on "pitkä" putkinen sarja 8V:ssä, tosin mk1 korissa ilman peltikaukaloa.
Jos olisin mk2:sta ahtamassa niin leikkaisin ehdottomasti siitäkin pois ton peltikaukalon ja ahdin ylös. Saa paljon helpommin kulkemaan isommankin pakoputken.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.11.2004 14:05

Heh toi tulee II korisessa puoliksi konepellin läpi :))
Imusarja PG -> konepelti, 6-7cm
imusarja -> tulipelti, 12cm
kannen sarjojen tasosta -> tulipelti jota on hakattu taaksepäin niin paljon kuin menee, ottaa tulipelti jo lämppärin koteloon kiinni, 28cm.
Viimeksi muokannut Slantsix, 8.11.2004 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.11.2004 14:10

varmaan jo jonnin verran lämmittää toi turbo/pakosarja tota 6-syl volvon? modifoitua imusarjaa?

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 8.11.2004 14:47

Ota Ikonen huomioon, että kuvissa kone on kallellaan päivastaiseen suuntaan kuin konehuoneessa.
Ei varmaan ole paljoa eroa jos ollenkaan koneen korkeudessa mk1 vs. mk2 konehuoneissa?
Lisätilaa saa tekemällä tuollaisen "volvo" imusarjan, huomattava tilanlisäys imusarjan ja tulipellin väliin.
Antsa, varmasti lämmittää tai lämmitti mutta niinhän ne aina, ei läpihengittävissä ratkaisuissa ja ei se jarrulapun mukaan ainakaan ylivoimaisen paljon lämmittänyt :).

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.11.2004 14:53

onkos kuvia kun motti on paikoillaan?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.11.2004 15:17

PG imusarja on 14cm laipasta->kanavan pisimmällä olevaan kohtaan kun taas 8V Gtin imusarja 20cm.... Paljons toi Volvon imusarja on?

Edit Onkos tulipellin muokkaukseen tullu mitään rajoituksia? Vai saako sitä muokata kunhan ei lujuus heikkene?

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 8.11.2004 17:17

Antsa, tossa yllä olevassa kansiossa pari kuvaa missä kone paikallaan.
Ei oo tarkkoja mittoja muistissa, ton koneen myin vuosia sitten.
Pari vuotta sitten kaveri vaihtoi kakkakoppaansa myös tollasen imusarjan ahtimenvaihdon yhteydessä, juuri tilan lisäämiseksi.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.11.2004 17:25

mulla ei kyl näy ku kolme kuvaa koneesta joka on penkissä...

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 8.11.2004 17:28

Taitaakin olla asiallisin sijoitusvaihtoehto isolle föönille. Mahtuu kunnon downpipekin :))

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 8.11.2004 17:34

Kyl ne siellä on, paina refreshiä tai jotain...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 8.11.2004 17:44

hellalettas et on aika slimfit tyylinen konehuone :D

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 9.11.2004 17:23

jaahas

Kuva

en olis ihan varma et toi sitten sopiii jotenki johonki kone huoneeseen

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 9.11.2004 17:45

Kyllähän tuon pitäs istua, kun konetta kallistetaan siihen asentoon missä se kakkakopassakin siellä makaa.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 9.11.2004 21:59

aika pitkälle toi kyllä työntyy.. mitenkäs jos ne putket tekee alhaalla sellaisen lenkin ja sit takas ylös sais putket pikkasen pidemmiksi ja ahtimen jopa lähemmäksi.. ainaki lähemmäksi kun tuossa atp:n (?) sarjassa

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.11.2004 2:04

Kumpi sit on parempi, lyhyt ja suora vai pitkä ja mutkanen?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 10.11.2004 8:27

Joku pätevä seppä vois tekaista vaikka kymmenen kappaleen sarjan 8v pakosarjoja missä putket on saman mittaiset, kun näyttää tarvetta olevan.

Tekis sen kakkoskorin mittojen mukaan niin eiköhän sen sais ykköseenkin istumaan lekan ja rälläkän kanssa.

Innokkaita tekiöitä??

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.11.2004 9:13

Pipo_esa, hyvä idea! Eikös tuo sarja kävisi myös dieseliin suoraan, varmaan löytyy ostajia myös siltä puolelta (minä ainakin). Ai niin, EGR:lle semmoinen 'hukkaportin' laippa pitää olla. :)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 10.11.2004 10:09

juu kyllähän noille aina ostaja löytyy, varsinkin jos tulevat myyntiin loppukuusta :D siis toi 2.0 8v ja 1.8 8v taitaa sopia sama sarja jos en väärin muista... joskus muutne oli puhetta et pitkät putket nostais vääntöö tai jotain...

taviiko imusarja tommosta pulssi systeemiä vai onko se ihan sama minnonen se on? luulis ainakin et se on tärkeetä et tulee tasanen määrä ilmaa kaikille sylkyille?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 10.11.2004 11:19

Tossa valusarjakuvassa oleva läpihengittävä kansi olisi todellinen helpotus pakosarjan tekoon. Ja kolmoskoppasessa taitaa olla aavistus enemmän tilaa. Sellasesta jenkkikapistuksessahan tossa on kysymys. Voisi se mahtua niukin naukin kakkoseenkiin.
Broidin projektiin taitaa tulla tuubimutkista ja t-haaroista "tukkimalli" tai "kynttilänjalka" miten sen nyt haluaa sanoa. Niin ja MASSIIVINEN AGU koneen pakokaasujarru.

lauri
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2003 22:14

ViestiKirjoittaja lauri » 11.11.2004 8:33

Tuollasen kynttilänjalan tekee näppärästi vaikka suorastakin plootusta. Voin toimittaa kuviakin jos on tarvetta ja sarjan omistaja haluaa esitellä sitä.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 13.11.2004 0:47


Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.11.2004 5:15

Tuo ei käy II koriseen golffiin....

paavo1
-
Viestit: 41
Liittynyt: 10.8.2003 21:25

ViestiKirjoittaja paavo1 » 13.11.2004 7:46

Yllä oleva moottori on alunperin ollut tarkoitus laittaa putkirunkoiseen karman chiaan.
Tuskin sopii golffiin.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.11.2004 6:04

Tossahan on 16v kansi, eikä 8v, mihin tässä nyt pakosarjaa ollaan tekemässä. Tuossa pakosarjassa turbo voi ottaa kiinni koneen takakiinnikkeeseen, jos ei sitä muuteta toisen malliseksi.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 14.11.2004 12:58

Kas, kattelin vaan notta kolffin pakosarja :))

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 19.12.2004 13:22

niin tuota tuli vaan tässä ihan ohimennen mieleen, että millasia pakosarjoja noissa sarjavalmisteisissa turbo vehkeissä esim. 1.8 20v t ja vaikka 150hp 1.9 tdi.
kun mun muistin mukaan ihan kaikissa ei ois integroituna se pakosarja siihen antimeen.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 18.4.2005 23:29

muistasko joku sen sivun missä oli cadilla piirretyjä imusarjan/pakosarjan niitä laippoja kanteen/turboon.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 18.4.2005 23:34

http://www21.brinkster.com/metanolic/dwg.htm <- Tälläinen löytyi searchilla mutta laippojen/sivuston toimivuudesta ei ole tietoa

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 18.4.2005 23:35

Ei vieläkään löytyis pätevää sepää tekee noita 8v pakosarjoja vaikka 10 kpl?

Mulla alkas olee tarvetta ja nähtävästi monella muullakin

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 18.4.2005 23:39

ei toimi

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 18.4.2005 23:40

jos löytys tarkat piirrustukset ja mitat niin saisin semmosia kyllä teetettyä...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 4.5.2005 15:23

No niin 8v pakosarjan kannenpuolen laipan kuvaa vielä kaipailisin, dwg, dxf jne. Vanha on hukkunu

linkkiä tänne taikka mailiin jos löytyy

[email protected]

vekkuli
-
Viestit: 191
Liittynyt: 6.8.2003 21:23

ViestiKirjoittaja vekkuli » 5.5.2005 22:11

joskus niitä pakosatsin laippoja täällä yritin tyrkyttää, kun kaveri niistä kuvat piirsi. mutta ei ollut kiinostuneita. kuvia en anna koska olen kaverille sen luvannut.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 5.5.2005 22:26

Ne oli jollakin jaossa joskus vuosi sitten, mulla pitäis olla printti mittoineen jossakin tallessa, täytyy yrittää piirtää siitä taikka mitata kannesta/pakosatsista.

Täytyy laittaa kotisivuille jakoon se sitten, niin saa muutkin tarvitsevat

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 5.5.2005 22:54

www.netikka.net/vepiku/Volsu1.dxf
www.netikka.net/vepiku/Volsu2.dxf

^ tallenna kohde nimellä. toinen noista 8v kannenlaippa (diesel) , toinen kkk k24 laippa diisseliin, mutta taitaa olla samat laipat. Kaverin kaveri on ne piirtäny/mitoittanu, mutta aika hyvin ne on onnistunu. En ota vastuuta jos ei jotakin miellytä. :)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.5.2005 0:42

jos jollain on 16v:n ja t03:sen vstaavat niin oisin kiitollinen...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.5.2005 13:23

8v ja 16veen laipat on helppo tehdä kun ostaa tiivisteen ja vie jollekkin joka leikkaa plasmalla tjs.

Edit: itse tein niin tuon downpipen laipan

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 6.5.2005 14:14

Niin siis tolla tavallahan voi tehdä mitä vaan. Onhan siellä ahtimen ja pakosarjankin välissä jokin tiiviste(yleensä?) tai sitten piirrät sen laipan millimetripaperille ja viet "sorvarille".

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 6.5.2005 15:42

Vieläkö löytyy paljon firmoja jotka leikkaa levyä mallin mukaan lukusilmällä, noin pienistä kappaleista?

Silloin kun vielä tein duunikseni polttoleikkauskuvia niin ainakaan kyseisen firman plasmalla ei kyllä leikelty mallin mukaan ainakaan noin pieniä kikkareita kuin pakosarjan laipat.

Joko piirrettiin pikaisesti cad:llä mallin mukaan, tai skannattiin ja muokattiin sopivaksi

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.5.2005 16:40

muuten toi sorvarille vieminen ois ihan ok idea, mutta minä asun inarissa...
ois helpompi jos vois s-postilla lähettää kuvat ja sitten se joka noi tekee vois mulle laitta postissa... täältä on vähän turhan kallista lähteä rovaniemelle leikkauttaan paloja...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.5.2005 16:52

Anagonda kirjoitti:piirrät sen laipan millimetripaperille ja viet "sorvarille".

Teet tuon ja postitat sorvarille, ja se postittaa sulle valmiit laipat takaisin.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 6.5.2005 17:00

Tai lähetät tämän sähköpostilla niin pojat poltta/plasmaa/laaseroi sen sulle

http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/gti/8VPAKO.dxf

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.5.2005 17:01

ahaa.. tossahan ois ideaa... pitänee alkaa harjotteleen piirtämistä.

tässähän on ollu juttua tosta laipan vahvuudesta. miten se nyt sitten oikeesti menee, mitä vahvempi sitä vähemmän taipuu? entäs se et pitääkös noi kanteen kiinni tulevien laippojen yhdessä oleminen, onko sillä jotain väliä?

edit:
jos noita 8v:n turbopakosarjoja sais teetettyä, niin paljonko olisitte niistä valmiita maksamaan?

jotain tän kynttilänjalan tyylistä se vois olla, kun on vähän helpompi tehdä ku sellanen jossa kaikki mutkat on oikeen mittasia...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 11.5.2005 21:10

niin tosiaan jos jollain on noita laippojen kuvia cadillä piirrettynä niin s-postiini jos viittiseitte heittää---> [email protected]

haussa 16v:n pakolaippa, T03:sen ja T04:sen

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 12.5.2005 12:36

mulla on sitten cad piirrustus tosta ilmamäärämittarin laipasta, johon on tarkotus hitsata 3" putkenpätkä kiinnikkeeksi kartiofiltterille...

edit: typoja fiksattu

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 16.5.2005 13:31

no nyt on sitten 8v:n, 16v:n ja T03:sen laipat piirrelty cadilla.
saas nähän onko sinnepäinkään...

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 9.6.2005 15:08

Siinä ois nyt turbottajalle pakosarja ja ahdin myynnissä, jos täällä on muitakin kun haaveilijoita...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.6.2005 21:31

pitäsköhän laittaa porukka tilaus noista laipoista?
mulla ois kuvat ainakin 8v,16v ja t03

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.8.2005 12:06

Mulle vois heittää t03 downpipe laipan kuvan+mitat postiin.
oon hukannut omani.
Tonne jos laittasi joku ystävällinen, [email protected], niin tarjoon joskus kaljat/kahvit kun tavataan.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 22.2.2006 20:33

Onko näitä kasiveen sarjoja nyt joku tehnyt?
Tarttis saada edes yksi hyvä kuva sarjasta niin voisi haaveilla oman tekemistä. Topicin alussa olevan "daa" sarjan menin myymään, vaan jäi silti toi homma kaivertamaan niin pitäs pakosarja saada.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.2.2006 22:09

Huhuillaan taas tekiämiehiä, kai nyt täältä ostajia 10 sarjalle saadaan?

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 22.2.2006 22:43

Jollain valmiita laippoja myydä?

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 22.2.2006 23:22

Jos toimittaa meikäläiselle laipat, piirustukset ja putkitavarat, niin voisin varmaan jokusen sarjan tiggailla kasaan. Privalla saa yhteyttä jos on kiinnostusta.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 27.3.2006 23:25

Hei, meikä vois ostaa yhen 8v koneen pakosarjan laipan ja yhden to3 laipan, löytyykö keltään? tai löytyykö ton to3 laipan kuvia?

Edit. joo toimittaja löyty jo

Ana
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.4.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Ana » 17.4.2006 21:11

Paljos tota kakkosgolffin tulipeltiä uskaltaa hakata taaksepäin et saa edes jonkun kokosen ahtimen mahtuun sinne???

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 18.4.2006 0:36

Kai sinne "jonkun kokosen" ahtimen saa hakkaamatikin. Erityisesti 16v mutta 8v-koneista nyt kai oli puhetta.
Paljolti riippuu millasen pakosarjan tekee. Turbodieselissäkin sopii ahdin ihan hyvin olemaan, joskin se on melko pieni. Kojetaulua poies ja tutkailemaan jos moukarihommiksi menee.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.4.2006 13:34

16v koneella olevaan voi jo jonkin kokoista puhallinta iskettää ja parempaa pakosarjaa. 8v tekniikalla olevaan saa tulipelitä pistää sisäänpäin 3-4cm jos haluaa kynttilänjalka sarjan ja esim Holsetin h1d/e ahtimen.
Pirun ahasta siellä on 8v-tekniikalla.
Helpoin konsti saada tilaa on taottaa runkonumero iskunvaimentimen tolpan viereen konehuoneeseen ja hyväksyttää konttorilla. Sitten rällä käteen ja tulipelti v*ttuun.

Laippoja yms muuta löytyy semmoisesta paikasta kuin http://www.t3flange.com/

Ana
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.4.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Ana » 18.4.2006 19:07

millanes pakosarja sit ois paras ja mieluiten kuvia???

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 19.4.2006 11:17

Määrittele paras?

Ana
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.4.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Ana » 19.4.2006 14:11

No sellanen minkä saa mahtuu sinne ja jos niitä kuvia löytys???

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.4.2006 16:33

Riippuu tehotavoitteista.
Kynttiläjalka malli 12cm pakolaipasta turbon laippaan ja mitsun tdo4 hl15g7 menee "helposti" kun on tulipeltiä hakannu 3-4cm sisäänpäin. Enempää ei voi hakata koska ottaa lämppärin koteloon kiinni.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.5.2006 1:11

Jokos niitä pakosarjan laippoja sais? Kesäloma alkaa kohta ja kaljaakin on

kipa
-
Viestit: 57
Liittynyt: 9.5.2006 16:26

ViestiKirjoittaja kipa » 23.11.2006 4:52

Pakosarjan laippoja kaipailisin minäkin. Tai vaikka valmista satsia 8v to3 laipalla

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 23.11.2006 11:29

Tuolta vois kysellä, tai sitten tuolta.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 21.12.2006 0:05

1.8t 20v pakosarjan laippaa olisin vailla, kellään ylimääräistä?

kipa
-
Viestit: 57
Liittynyt: 9.5.2006 16:26

ViestiKirjoittaja kipa » 18.2.2007 13:51

Edelleen kaipaisin pakosarjan laippaa 8v koneeseen. Tulee tubokäyttöön ja pitää olla yhtenäinen kappale ei 4 erillistä laippaa. Tai jos jollain valmis toimiva sarja myynnissä niin privaa.

Autocad kuvat kelpaa myös mainiosti!!

http://i26.photobucket.com/albums/c118/ ... W_KR_1.jpg

malliltaan tommonen, käykö kr ihan perus 1.8 8v?[/img]


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa