Corrado Up-Grade (Puskin valmis viimein)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 28.8.2004 21:44

On se hiaano!

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 28.8.2004 22:50

Hieno on - oikeesti, kuten puhuttiin, pohjia ei voi koskaan tehdä liikaa. Harjoitus tekee mestarin =)

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 28.8.2004 23:17

Hieno on - oikeesti


En voi vastustaa kiusausta,näin parin paukun jälkeen...

Ihan AIKUISTEN oikeesti !

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.8.2004 23:25

Heh, heh. Nythän tuon vois sitten laittaa myyntiin jos väkeä kerran miellyttää. Tarjouksia..? Ostas sitten Dopilta taas uuden ja alkas alusta...

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 29.8.2004 14:18

Mites noi kattolistat oli muute kiinni?

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 29.8.2004 15:34

Juu, eipä ni ollu näkökään oikeestaan millään...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.8.2004 16:16

Repimällähän ne joo lähtee! Ja helposti vielä.

Edit: uusin lisävaruste on säädettävä tihkunrele! Asensin sen lauantaina ja hienosti toimii Corrossa! Sadettakin oli lauantaina niin pääsi heti testaamaankin käytännössä! Hyvä ominaisuus.

Furious
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.9.2003 11:42

ViestiKirjoittaja Furious » 30.8.2004 7:56

Edit: uusin lisävaruste on säädettävä tihkunrele! Asensin sen lauantaina ja hienosti toimii Corrossa! Sadettakin oli lauantaina niin pääsi heti testaamaankin käytännössä! Hyvä ominaisuus.


Siis miten tota käytetään? meinaan eihän siinä viiksessä ole varsinaista tihkun säätöä?

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 30.8.2004 8:12

Otetaan tihku pois päältä ja odotetaan haluttu aika ja kytketään tihku takas. Sitten tihku toimii samalla aikavälillä (odotus pois päältä). Omasta mielestä vähän hankala tsydeemi mutta parempi kuin ei mitään. Portaaton säätö plussaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.8.2004 10:44

Kätevin olisi tosiaan joku pieni rulla josta voi aikaa lisätä tai liukukytkin jossa on muutama eri aika ohjelmoituna.
Tosin volkkarin viiksen etuna on se, että saat säädettyä tarkasti sen koska lasi todella on tarpeeksi märkä jotta pyyhin sen kuivaa. Ei tarvi arvailla mitään tai testata.

Edit: Rele on muuten lähtöisin Golf 3:sta.

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 30.8.2004 11:30

Hankitko marmoritiskiltä?
Viimeksi muokannut J.N, 21.7.2007 23:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.8.2004 11:45

Ei maksanut mitään. Kaverilta sain.

Reilukerho: mitä jos menis ja ottas vaikka volkkarilta koeajoon tai vastaavasta autoliikkeestä Golf3 ja kattos mikä rele se sieltä löytyy alarivistä toinen vasemmalta. Releen päässä nro. 99.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 30.8.2004 12:34

Tuo rele löytyy ihan varaosanakin (omasta maksoin aikanaan 25e). Pelaa ainakin 2-koppaisessa ja uudemmissa (missä tuon pitäis olla jo feature pl. mallit jossa jaksokytkin)

Sport6N
-
Viestit: 871
Liittynyt: 23.7.2003 14:52

ViestiKirjoittaja Sport6N » 30.8.2004 17:03

Toi onkin kätevä keino säästää korjauskuluissa, kun käy hakeen samanmoisen auton koeajoon ja vaihtaa siitä ehjää palikkaa omaan ja vie takasin =D

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.8.2004 17:45

Ja sitten ihmetellään, kun käytetyissä autoissa on kaikke pikkuvikaa, ja liikkeen piikkiin korjaus :uDDD

Vähän sama, kun tuo kapakeista tuoppien ja tuhkisten pölliminen, ihmiset vie niitä, mutta kaupasta ei monikaan veisi karkkipatukkaa.

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 30.8.2004 18:40

Pitänee hankkia kyllä omaankin kulkineeseen.
Viimeksi muokannut J.N, 21.7.2007 23:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.8.2004 23:19

Tuo rele löytyy ihan varaosanakin (omasta maksoin aikanaan 25e).

Oliko tuo hinta ihan VW:n tiskillä. On käynyt monta kertaa hankinta mielessä, mutta kun olen niin pihi...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.8.2004 21:37

Jahas jos vaihtas seuraavaksi ahtimen pikkuremmin...Ahdin osastolta vaan pari vastausta tarvin asiaan liittyen.
Lastun asennus on myös edessä. Pitääkös muuten akunnapa irroittaa?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 31.8.2004 22:14

Öö, ei mielestäni ole tarvetta irroittaa akun napaa, mutta ei siitä haittaakaan ole. Virrat vaan virtalukosta pois päältä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 4.9.2004 18:01

Argh. Ihminen voi olla sitten laiska. Olis virilastu ja uusi pikkuremmikin ahtimeen, mutta ei jaksa vaihtaa niitä! Kohta se varmaan sitten poikii ku pamahtaa remmi poikki...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.9.2004 18:36

Kohta se varmaan sitten poikii ku pamahtaa remmi poikki...


Eipähän lopu tekeminen!! =)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 4.9.2004 20:51

niin, mukavahan se on ettei lopu harrastehommat kesken.. tylsäähän se olis vaan ajella niillä autoilla koko ajan ;)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.9.2004 14:33

Tosiaan sain äsken lastun asennettua. Harmi kun ei tullut kameraa matkaan. Varmaan olisi jotain ehkä kiinnostanut nähdä miten homma menee. Itseä aiemmin ainakin kiinnosti, mutta nyt jo sen osaanki!
Itse vaihtaminen oli helppoa. Virrat pois. Boxi löytyi Corradossa vesikourusta. Siitä suojat, raitisilmasuodin ja liitin irti (metalliklipsu ja toisessa reunassa sarana) ja paineletku irti.
Boxin toisessa päässä oli kolmeruuvia ja toisessa 4 kpl. Ne auki.

Sisuskalut vedetään ulos.
Seuraavaksi valkoinen muovisuoja (kosteussuoja?) pitää raottaa/taittaa ja se lähtee nyppäsemällä kaksi mustaa nappia irti. Tämän alta paljastuu toisesta reunasta 2 ruuvia. Ne auki. Sitten levy on vielä kiinni mustilla klpsuilla jotka ovat samat joissa oli ne kaksi mustaa nappia. Purista niitä kasaan, ulompi ensin (vaikein osuus mielestäni, ovat tiukat). Sitten piirilevy taittuu ulos johtoliittimen suuntaan (toimii saranana), pystyyn. Nyt näet 5 ruuvia ja vastamutterit. Ne auki. Nyt lähtevät lastun peltiset suojakotelot irti molemmin puolin. Lastu näkyykin jo ja se irtoaa leveällä talttapäällä kammeten varovasti. Sitten vaan kasaus uudella lastulla. Piiri levyn taitto takas ja saa painaa aika lujasti että klipsut menevät takaisin levyyn kiinni.

Suhteellisen kivuton homma, mutta jännittihän se tietenkin, että ei vaan riko mitään. Lastusta on ihan selvästi hyötyä persdynon mukaan. Ennen loppui menohalut 4500 rpm->, tai siis tunsi heti että kiihtyvyys väheni ja vääntö katosi. Nyt vääntää ja kiihtyy tasaisesti ylös asti. 68 mm pylpyrä mulla jo olikin valmiiksi jos joku ihmettelee että eikö alavääntöä tullutkaan? En ainakaan sen huomannut lisääntyneen. Sitä oli jo mukavasti aiemminkin.

Luulin aluksi, että jotain jo rikoin, mutta unohdin laittaa boxiin tulevan paineletkun kiinni...

Maskin maalaus menee vielä kertaalleen uusiksi... taas kiehui maali. Samoin kattoluukku menee TAAS kerran maalaukseen. Eilen huomasin luukussa oudon samentuman. Ilmeisesti maali on imeytynyt pohjamaaliin ja se tekee siihen sellaisen läiskä joka auringon paisteessa näyttää vaaleammalta ja hämärässä näyttäs että lakkaa olisi liian laihasti. Jälk on ilmestynyt vasta muutama päivä sitten... Ihme juttuja!
Viimeksi muokannut Levis, 7.9.2004 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 7.9.2004 16:34

Noista "ihmeellisistä", pikkuhiljaa ilmestyvistä maalipinnan vioista saat syyttää ainakin osittain nykyisiä maaleja ja kittejä ja muita pohjustustarpeita: ne kun on näet kehitetty semmosiks että ammattimaalaamojen läpimenoajat minimoituu, eli siis että kitit ja maalit päästään jopa muutaman minuutin kuluttua jatkokäsittelemään. Siinä kuitenki sivuvaikutuksena esiintyy semmonen ikävä efekti, että viikon-parin kuluessa maalauksesta sieltä maalista/kitistä/tms. ikäänkuin haihtuu vielä jotain (liuotinta tms?) ja juuri korjatut virheet sekä hiomajäljet tulee näkyviin, vaikka maalauksen jälkeen pinta onkin virheetön.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 7.9.2004 21:42

Jii:Nykymaalit YM. tarvikkeet lantrataan ionisoidulla vedellä.. Eikä haihdu minuutissa.. Maalaamo saa kyllä syyttää itseään, jos alkeellisia virheitä päästää läpi!

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 8.9.2004 9:07

Nykymaalit YM. tarvikkeet lantrataan ionisoidulla vedellä


Jaa tarkotat vesiohenteisia maaleja? Ne ei kyllä tietääkseni vielä ole syrjäyttäneet näitä perinteisempiä liuotimaaleja, ja lisäks vesiohenteisten maalien kanssa käytetyt pohjustustarpeet ja lakat on kuitenkin liuotinohenteisia, siis samoja kun "normaalisti".

Tietenkään maalaamoista ei sais tulla sellasta jälkeä, mutta kommenttini kosketteleekin lähinnä tätä harrastustoimintaa, jossa ei olla ihan samoilla resursseilla liikkeillä kun ammattilaiset. Eikös tässäkin tapauksessa kaveri ollu ite tehny pohjatyöt, eli lopputulos ei kuitenkaan oo kokonaisuudessaan maalaamon vastuulla.

OT, tiedetään.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.9.2004 12:26

No itse tein pohjat, mutta eivät ne pohjat (hiomiset) tai kitit sieltä läpi näy. Vaan ihan niiden oma ruiskuttama pohjamaali tulee esiin. Autossa ei näy hiontajäljet tai kiehumista (ainoastaan maskissa jonka he itse pohjamaalas ja veti pinta värin) vaan tuo pohjamaali tulee näkyviin maalin alta. Sanoivat että ehkä olisikin pitänyt heidän vetää musta pohjamaali. Eli en oikein osaa ottaa tuosta mitään vastuuta itselleni. Pohjatkin he hyväksyivät ja totesivat hyviksi ja eivät mitään edes korjanneet vaikka sanoin että tehkää niin jos jotain löytyy, kyllä maksan sen. Toivottavasti huominen on se viimeinen kerta...

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 8.9.2004 13:50

Ookoo... vaikuttaa maalaamon omalta mokalta, kai ne sen korjaa omaan piikkiin, pohjineen kaikkineen? Oliskohan siellä nyt sattunu löytymään jotkut keskenään sopimattomat yhdistelmät pohjamaaleja ja pintavärejä? Joskus esim. eri valmistajien tuotteet ei vaan kertakaikkiaan pelaa yhteen.

VRookie
-
Viestit: 362
Liittynyt: 6.1.2004 3:15

ViestiKirjoittaja VRookie » 8.9.2004 15:13

itse asiassa vesiliukoset maalit ovat jos monien ammattimaalarien suosimia. ainakin kouvolassa monet käyttää spies heckerin vesiohenteisia. suurin osa on jo siihen vaihtanut.

Sport6N
-
Viestit: 871
Liittynyt: 23.7.2003 14:52

ViestiKirjoittaja Sport6N » 8.9.2004 20:40

Ja onhan tossa sekin pointti että kun tekee itse pohjat ja kertoo maalarille että millä aineilla ne on tehty, niin voisi olettaa että jos maalari ei tiedä käykö ko. pohjamaalit pintavärin kanssa yhteen, niin kokeilee ennenkuin vetää koko autoa yli... Ammattitaitoa se on meikän mielestä tuokin, mutta ei liity tähän kun on pelkästä maskista kyse eli turhahan sitä on lähteä erikseen kokeilemaan.

Yleinen käytäntöhän taitaa olla että maalari ei ota vastuuta ruostumisista ja maalin lohkeiluista yms. mikäli pohjat on tehty itse, jotkut maalarithan ei tosin suostu maalaamaankaan omatekoisille pohjille.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.9.2004 21:28

Pohjien tekemistä aloittaessa kysyin maalrilta että käykö kyseinen pohjamaali heidän maalien kanssa ja kävihän ne. Mikään laittamani maali ei ole kiehunut läpi. Spray tölkistä oli vielä tuo maali. Jossain ylempänä viestiketjussa lukee sen maalin merkkikin.
Nuo kiehunnat tulivat ihan heidän omista maaleistaan. Omaa pohjaväriä se ei ollut.
Tänään huomasin lisää outoja piirteitä maalista. Osasta kohtaa maalista on kadonnut kiiltoa ja pinta muuttunut kädellä tunnusteltaessa karkeaksi. Ihan kuin pinnassa olisi maalisumua! Vahakaan ei poistanut niitä. Niitä on siis noissa aiemmin maalatuissa pinnoissa. Kohdat eivät ole niitä joissa olen käyttänyt pohjamaalia. En tiedä auttaako myllytys vai uusi lakka. Vituttaa nää kaikki vastoinkäymiset.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 8.9.2004 21:30

Jii:Sikkensillä jo linja vesissä pohjasta pintaan. Täytyy seurata aikaansa! Ja jos pintaLAKAN alta näkyy pohjamaali, kuten Levis textaili, maalarin kannattais ainakin ostaa paremmat valot koppiinsa..

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 9.9.2004 11:01

Oolrait... Omista "vesiväri"kokeiluista onki jo jonkin aikaa, ja tietenki kehitys kehittyy kokoajan. Silloin oli pelkästään värit vesiohenteisia. Myös tuo mun maalarituttu käyttää edelleen muita kuin vesiohenteisia tarpeita, joten omat HARRASTELUT sen mukaan... Olikos tässä Leviksen projektissa muuten vesiohenteiset tarpeet vai "perinteiset", ni voidaan lopetella väittelyt siitä millaset maalit kenelläkin on käytössä?!? (Kommenttihan lähtikin siitä, että maaliin ilmestyi jälkikäteen virheitä.)

Ainii, se Leviksen auton maalarin työn laatu kait jo kaikille selviskin...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.9.2004 17:33

Se karkeus maalissa oli ainakin katon osalta lakkasumua joka oli päässyt paperien väliin. Lähti pois hiontavahalla. Toivottavsti saavat sen atuon huomenna sellaiseen kuntoon ettei sitä tarvi sinne enää viedä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.9.2004 17:34

Ovatko siis maksaneet kiltisti kaikki korjaukset, mitä on tullut, vai oletko joutunut kustantamaan osan?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.9.2004 18:07

Ei ole mitään tarvinut maksaa, muuta kuin se eka maalautus. Edes niitä vandaalejen tekemiä naarmuja ei tarvinut maksaa.
Edit: Tottahan niiden pitääkin korjata ne viat. Harmillistahan se on puolin ja toisin että jotain aina menee pieleen, tavalla tai toisella.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 10.9.2004 9:34

Millä ihmeellä ne ne naarmut maksamatta korjasi, eihän se nyt ollut niitten vikaa, millä ihmeellä sää ne puhuit tekemään uudelleen?

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 10.9.2004 9:48

Millä ihmeellä ne ne naarmut maksamatta korjasi, eihän se nyt ollut niitten vikaa, millä ihmeellä sää ne puhuit tekemään uudelleen?

Olisiko vakuutus korvannut?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.9.2004 11:35

Ei korvannut vakuutus mitään. 180€ oli hintana konepellille ja ovelle jossa naarmut olivat. Sitten ku olisin maksnut niin kysyin että paljos olen velkaa? Vastaus oli, että "et mitään. olet saanut sen verran paljon juosta täällä näiden ongelmien takia, että ei tästä mitään tarvi maksaa." NOissa välimaalauksissa tein itse noita pohjia pariin kertaan vaikka heidä maalaus mokasta oli kyse eli ne pääs helpommalla. Nyt eilen en tehnyt pohjia siihen kattoluukkuun ja en edes irrottanut sitä. Saavat nyt tehdä pohjat itse siihen. Ei ole iso työ vesihioa kattoluukkua tai irottaa sitä ja sen 4 ruuvia.

Edit: Nyt on alkanut tekemään mieli uutta rattia. Ku tulisi vastaan joku edukas perus 3-puolanen musta kehäinen ratti niin voisi sellaisen vaikka ostaakin. Edukas n.50€.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 13.9.2004 14:09

Taas takaisku. Oikean puolen ovi piti myllyttää kun siinä oli jäänyt lakkavalumien poisto naarmuja ihan ekasta maalauksesta. No eivätpä lähteneetkään myllyttämällä pois! Nyt menee ovi ja takaluukun kansi uudelleen lakkaukseen tai jopa maalukseen.. OU jee!

Kattoluukku näyttää nyt hyvältä, mutta maski ei ole täydellinen vieläkään ja sellaseksi taitaa jäädä. Käyttämäni liima ilmeisesti reagoi jotenkin kitin tai pohjamaalin kanssa. Ei kupli tai kiehu, mutta se sauma vetäytyy aina sisäänpäin. Pirun outo. Nyt tekivät ihan maalaamossa pohjat itse ja ei onnistunut. No seuraavassa maskissa sitten eri metodi. Liimat jätetään pois. KAi tuostakin vielä lisäkittailulla hyvä tulis.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.9.2004 19:10


Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.9.2004 17:29

Auto olis nyt sitten "valmis". Asensin vikan tuning härpäkkeen ulkopuolelle eli diffuusorin. En tosin ole varma oliko tuo paremman näköinen ennen sitä vai jälkeen. Teki möhkömmän näköisen perästä.

Nyt on siis korisarjaa, vanteet, alusta, lastu, popit yms. Mitähän sitä sitten seuraavaksi tekis... PAkoputkisto olisi varmaan seuraava haaste katista taaksepäin. Vuotaa nääs se keskipönttö hieman. Osaakos joku sanoa minkä kokonen putki kävis suoraan sen katin perään? 2.25", 2.5" vai 3"??.

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Pohj ... uusori.jpg

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.9.2004 17:49

Katista lähtee 2,25" putki.

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 30.9.2004 18:22

..
Viimeksi muokannut J.N, 21.7.2007 23:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 30.9.2004 18:45

Ne valot vaan sattuu olemaan aika arvokkaita nii on jääny vielä iteltänikin ostamatta =)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.9.2004 19:01

Just tänää mulle tarjottiin tuning valoja taakse. 200€ olisi ollut hinta käytetyllä parilla.

Itse haluaisin kirkkaat/punaset/savu takavalot, en mitään bling-bling lexus valoja, mutta en todellakaan maksa niistä 200->. 100€ voin maksaa ja jos siihen hintaan ei saa niin sitten en osta. Ja eihän niitä saa. Voishan noi vakiot tummentaa tietenkin jollain musta-lakalla...
Tällä hetkellä ei varanto siis riitä valoihin joilla tuntuisi olevan Corradon kohdalla ainakin katteet melko pilvissä.
Harmi kun noista ei voi itse poistaa tuota oranssia väriä noista linsseistä ja tehdä kirkkaat savu malliset itse.

Edit: Katsoin juuri paljonko on rahaa uponnut muutoksiin.... noin 2100€. Ilmankos on rahat loppu kesän jälkeen. Ainoa teetetty toimitus oli vanteiden alumiini hitsaus ja maalautus. Muuten itse väännetty.

Dietrich RS puskuri, Jom helmat, Eibach -50 mm jouset, Spax iskarit, hälyt, Boge kaasuiskarit, Borbet T 9x16 vanteet, lukkopultit, lohkolämppäri sisähaaroineen, vanteenkorjaus, rengastyöt, moottoriöljyt, öljynsuodin, vaihteistoöljyt, ilmansuodin, alustamassa, kotelomassa, spraytölkki autonväriä, bitumimatto 5 mm, rele 4 kpl, starttimoottori, kaasujousi konepeltiin, kangaslattiamatot, hiontaväri spray, kitti ,pohjamaali, antenni + peilikolmiot, hiomapaperit, ,FK takahelma, maalautus, muutama tunti omaa aikaa. Lisäksi sitten popit joka on ihan oma lukunsa se.
Viimeksi muokannut Levis, 30.9.2004 19:25. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Jute
-
Viestit: 969
Liittynyt: 23.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Jute » 30.9.2004 19:15

Ehkä on parempi olla laskematta... ;)

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 30.9.2004 20:29

Hyvähyvä. Jotenkii näyttää tuossa diffuusori-kuvassa pakoputki törröttävän kaukana takapuskurista. IMO ois parempi, jos putkenpää ois vähän lyhyempi... Ei muuta tälläkertaa. ;)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.9.2004 20:54

Putkenpää tulee lyhentymään kunhan sais itsensä taas auton alle selälleen rakentamaan uutta putkistoa. Mä vaan vihaan rakentaa niitä putkia selällään maatessa! Polttaa itsensä ja koko ajan saa raahautua auton alta pois ja takas ku sovittelee niitä osia. Mutta kai se on tehtävä.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.9.2004 21:33

Hyvältä näyttää! Tekee helmalinjasta tasasemman ku on toi diffuusori. Ja usko vaan, aika halvalla oot päässy...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 30.9.2004 22:26

No nyt korjasit sen viimeisen asia joka hivenen häiritsi silmiäni,muuten tyylikkäässä autossa. Puskureiden ja helmojen linja täytyy olla samalla korkeudella.
Mitä sitä rahan menoa laskemaan... kaikki menee kuitenkin mitä tuleekin.
On se komia!

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 30.9.2004 22:40

oisko kuvaa sivusta? aika matalalta näyttää *peukut pystyyn*

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.9.2004 22:58

korjasit sen viimeisen asia joka hivenen häiritsi

Tuo palikka on ollut tallissa jo monta kuukautta mutta en ole viitsinyt vaan sitä asentaa. Kuvittelin hankalammaksi.
Tuossa hieman sivummasta. Täytys pestä toi auto ja ottaa pari tyylikkäämpää kuvaa muistoksi sitten jos joskus luopuu siitä.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Pohj ... 20sivu.jpg
Viimeksi muokannut Levis, 30.9.2004 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 30.9.2004 23:28

Ihq :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.9.2004 23:30

Ihq :)

Excuse me?

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 30.9.2004 23:34

Näin erään vihreän raadon rautatieaseman lähellä tänään vilaukselta. Levis: käy kuvaamassa jossakin missä on hieno maisema taustalla ja teetä pari digikuvaa paperille asti. On aika edullista tilata pelkästään parikin kuvaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.9.2004 23:37

Voishan tuota teettämistä harkita kunhan vaan löytys joku sopiva tausta. Syksyhän pukkaa niskaan ja ruska iskee. Vois olla hieno ku olis lehtiä auton alla ja pari puuta siinä ja auringon laskua...
Ajoin muuten tänään rautatieaseman tunnelin ali pari kertaa ja kävin poliisilaitoksella.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 1.10.2004 15:12

Levis: Mikä oli numero siinä corradon vakio tihkureleen päädyssä?

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 1.10.2004 15:32

Levis kirjoitti:...alarivistä toinen vasemmalta. Releen päässä nro. 99.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.10.2004 15:43


Levis wrote:
...alarivistä toinen vasemmalta. Releen päässä nro. 99.

Ei muuten MaxxJJ ollut Corradossa 99. Tais olla 19 ja 99 oli GOlffissa.
Viimeksi muokannut Levis, 1.10.2004 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sport6N
-
Viestit: 871
Liittynyt: 23.7.2003 14:52

ViestiKirjoittaja Sport6N » 1.10.2004 15:44

sopivan "retrot" noi orkkisvalot, turha niitä on mennä vaihtamaan.

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 1.10.2004 17:16

Aivan... Siinä kysyttiinkin sitä Corradon releen numeroa... My bad.
Viimeksi muokannut J.N, 22.9.2006 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.10.2004 0:10

Tänään puuhasin jotain ihan muuta taas ku Corradoa. Asensin mutsin kolmos kolperoon lohko/sisälämppärin piuhat. Modasin sen lämmittimen piuhan pään siihen VW-merkkiin joka on maskissa. Tuli ihan hieno. Täytyy laittaa kuva joku päivä näytille niin voi raati arvostella oivallusta.

iHuichée!
-
Viestit: 622
Liittynyt: 20.10.2003 9:09

ViestiKirjoittaja iHuichée! » 2.10.2004 10:41

Levis se ei tyydy tavanomaiseen kun puhutaan lämppärin pistokkeesta.. hyvä niin, kuvia ja ideoita jakoon kaikelle kansalle..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.10.2004 13:55

Ei ole kerinnyt kuviakaan napsimaan kun töissä pitää olla. Se pistoke on vielä mustana siinä kromimerkin keskellä upotettuna pinnan tasalle, mutta en tiedä aionko sitä edes maalata hopeiseksi vain jätänkö sen niin. Rikkoo härskisti nyt sen merkin muodot. Ja eipä meitin mutsia se niin kiinnostakaan. Kunhan joku on!

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 4.10.2004 18:46

Siinä olis reilusti uusia kuvia. Pari hyvääkin joukkoon on eksynyt.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Uusia/

Golffin pistoke kuvia.
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/G ... istoke.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/G ... stoke2.jpg

Pistokkeen yläkulmista tuli hieman liikaa otettua pois tavaraa, mutta ei sitä huomaa normaalista näkökulmasta.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.10.2004 20:46

Tuohon pistokkeen kanteen kun vielä maalaisi puuttuvan osan kuviosta. Tai oikeastaan koko merkin maalaus mustaksi voisi olla siistimpi vaihtoehto.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 4.10.2004 21:05

avot

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 4.10.2004 21:33

SS, molempia mietin jo. En tiedä mitä teen tai teenkö mitään. Mutsin auto ku on. Ehkä samalla sen merkinkin suhaan ku ovesta yhden kukkasen poistan jonain päivänä ja maalaan sen.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 6.10.2004 21:33

Levis: Missä maalaamossa teetit korrosi?? Kiinnostaa ihan näin ammattini puolesta..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.10.2004 21:56

Lahdessa Saksalan automaalaamossa maalattu. Mites nyt sillain kiinnostaa?

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 6.10.2004 22:04

Ihmettelen vaan, miten maalaamolla on varaa(??) tehdä takuuseen noin monta kertaa.. En onnekseni kyllä käytä DeBeerin kamoja.. PPG:n systeemit sentään toimii..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.10.2004 22:09

OT: Tyytyväinen asiakas tulee kuitenkin pidemmän päälle halvemmaksi kuin tyytymätön. Riippumatta siihen yhteen asiakkaaseen kohdistuneista kuluista...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.10.2004 22:20

Dartin maalaus aikoinaan tuli eräälle maalaamolle kalliiksi....

Eka kerta, kiertoilma ei toiminu(tjsp), auto täynnä roskia, mutta ei yhtään valumaa :)
Viikko hiontaa...
Toinen kerta, kiertoilma toimi, mutta maalari unohti laittaa lämmityksen päälle, koko auto valu ylhäältä alas saakka. Ei ollu roskia :))
Maalaamon porukka hioi auton seuraavaksi, kun itellä ei sormet enään kestäny.
Kolmas kerta onnistui :)))

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.10.2004 11:04

Mun Ascona on maalattu samassa paikassa ja siitä tuli kyllä kerralla ihan hyvä. Nyt on vaan osunut enemmän ja vähemmän huonoa tsäkää. Suurimmat murheet aiheutti tuo maalin huono peittävyys.
Vikalla käyttö kerralla eivät maalanneet onneksi enää. Kliinerillä poistivat huonosta peittelystä johtuen pari sumujälkeä. Tulihan toi auto niille kyllä hieman kalliiksi...

Milläs muuten kannattas laseista poistaa maalisumua? Taitaa olla mun omia sumutuksiakin niihin hieman mennyt. Huomasin vaan toissapäivänä ku aurinko paistoi pitkästä aikaa. Jättääkö kliineri(vaha) jotain kalvoa vai puhdistasko se? Sivulaseissa ei niin väliä kyllä vaikka kalvoa jäis, mutta tuulilasiin ei tarvis moista jäädä!

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 7.10.2004 11:57

Lasit puhdistuu parhaiten metallilastalla tms. raappaamalla. Jollain vahalla/tahnalla voi myös lähteä, ja sitäpaitsi monet vahaa auton ikkunat muutenki autonvahauksen yhteydessä (myös tuulilasin).

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.10.2004 13:22

No eikös siitä vahasta jää siihen lasiin sellainen kalvo joka näkyy häiritsevästi auringon paistaessa?

Sport6N
-
Viestit: 871
Liittynyt: 23.7.2003 14:52

ViestiKirjoittaja Sport6N » 7.10.2004 14:11

Ei se vaha tuulilasilla oo mitenkään häirinnyt.. Ainut mikä seuraus sillä on ollut on parempi näkyväisyys vesisateella.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.10.2004 14:32

Lasit puhdistuu parhaiten metallilastalla tms. raappaamalla.

En suosittele, metallilastasta saattaa jäädä naarmuja. Ainakin itse olen saanut tuulilasiin naarmun metallireunaisella jääraapalla. Kyse oli tosin erään Toyotan lasista...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.10.2004 16:06

No täytyy kokeilla sitä kliineriä niihin sivulaseihin ainakin. Maalista se poisti hyvin sumut. Tuulilasissakin on vaan parissa kohdassa reunoilla eli voi nekin sitten puhdistaa, ei haittaa vaikka pelaisikin se vaha. Jos siis edes peilaakaan.

Riki
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.7.2003 13:08

ViestiKirjoittaja Riki » 7.10.2004 16:11

Eikö lasista ois helpoin poistaa maalisumu ohentimella?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.10.2004 16:53

Tuntui irtoavan melko huonosti ohentimella. Kokeilin kyllä. Kliinerillä aikakin maalista lähti hienosti. Kokeilen varmaan huomenna sitä puhdistusta.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 7.10.2004 21:57

Ohisumut lähtee lasista parhaiten uudella katkoveitsenterällä. Kannattaa kokeilla, eikä tuu naarmuja!! Levis: DeBeerin peittävyydestä yks henk.koht. kokemus, Orkkua maalatessani DeBeerin lamborghinin oranssi massa (1.8 L) = 3.6l maalausvalmiina, riitti puoleenväliin autoa.. Vitutuspäissäni mixasin PPG:n purkeista metallihohto/helmiäisvihreen ja koko auton maalaamiseen ympäriinsä meni 2.5L ohennettua massaa.. Eli taitaa laatukin jotain plussia tarjota..

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 7.10.2004 22:21

vaatii kyllä toisellekki puolelle samalaista ulostuloa

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.10.2004 9:17

Vai ei DeBeer oikein vakuuta? No ei se muakaan vakuuttanut. Harmaata pohjamaalia tuo vihreä ei ainaakaan peitä yhtään. Mustan olisi varmaan peittänytkin?

Vai lisää pakoputkenpäitä vaatis? No niitä ei tule koska se vaatisi puskimen maalautuksen. Tuo toinen ulostulo lyhenee kyllä vielä kunhan teen tuon putkiston uusiksi. Täytyy mennäkin tänään kyselemään rosteriputken hintaa. Pari mutkaa ja ainakin 2 m suoraa putkea. Jos on kovin kallista tavalliseen putkeen verrattuna niin sitten otan tavallista. On varmaan helpompi hitsatakin.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 8.10.2004 13:04

Oranssi on vittumainen väri...eipä ole PPG:t eikä Sikkenssit peittäneet oikein hyvin -> maalari noituu kun massaa menee ihan tuhottomasti. Toinen juttu on se, että eihän sillä ohenteella maalta, vaan massalla!
Paintmaster taitaa kyllä tietää nämä asiat paremmin, mutta tulipahan sanottua.

julius
-
Viestit: 133
Liittynyt: 22.5.2004 14:56

ViestiKirjoittaja julius » 8.10.2004 13:21

asiasta kukkapurkkiin.. mitähän putkesta pakoputki kannattas väsätä? onkohan tuo lvi-liikkeiden rosteriputki liian pehmeää? joka tapauksessa happonen, tuubikäyrillä ja tigillä hitsaten...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.10.2004 18:12

Itsekin tarvisin putkea, mutta ei oikein tiedä mistä lähtisi kyselemään. Täytynee ostaa varmaan sellasta Simonssin tai vastaavan suoraa putkea ja valmiita mutkia jos ei löydy toista vaihtoehtoa. Onkohan kellään kuvastoa esim. AD-varaosille ja viittis kattoa mitä sellanen 1,5-2 m rosterinen 2,5" putki mahtaa maksaa jos sellanen löytyy. Oman kuvaston heitin joku aika sitten roskiin...

Edit: Puhdistin tänään nuo maali roiskeet pois laseista. Hyvin lähti kliinerillä. Isoimmat köntit tapettiveitsen terällä. Nyt auto on maalinpuolesta hyvässä kunnossa ja muutenkin siisti. Ostakaa joku?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 8.10.2004 20:45

Itsekin tuota putkea aattelin ja tulin siihen tulokseen,että tsi... Ja on nuo tavalliset putket sen verran halvempia,että teen niistä.Tossa muutama hinta esim-> http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu48.html

Vielä kun joku viisas kertoisi mistä vaimentimet,kun en mitään supersprintin 500e pönttöjä osta. Ihan siitä syystä,ettei perse kestä...

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 10.10.2004 12:26

kattelin nuita tsi tuningin hintoja tossa. nii kyllä tuohon hintaan saa jo romarilta rosteria että jos hyvän putken meinaa tehä =)

julius
-
Viestit: 133
Liittynyt: 22.5.2004 14:56

ViestiKirjoittaja julius » 12.10.2004 15:37

jaa-a, taidanpas ostaa ihan lvi-liikkeestä kovinta 2" rosteria ja valmiita käyriä. kattoo sitten miten kestää

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 12.10.2004 15:48

Mikäs muuten tuollaisen normaalin rosteripakoputken seinämävahvuus on?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 12.10.2004 15:49

Vielä kun joku viisas kertoisi mistä vaimentimet,kun en mitään supersprintin 500e pönttöjä osta. Ihan siitä syystä,ettei perse kestä...


Vilaiseppas täältä, ei ainakaan pahan hintaisia. Kaverilla on tälläinen pömpeli E kadetissa ja laatu on ainakin hyvä, eikä äänetkään ole yhtään hassumman kuuloiset.


Edit: Samat pöntöt löytyivät näköjään myös tältä foorumilta, klik.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 12.10.2004 16:43

Eivät nuo kalliita kyllä ole, mutta enpä uskaltaisi tuollaista pistää itse pelkästään jos välipöntönkin poistaa. Tuohon hintaan vaimennus ei voi kovin suurta olla.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 12.10.2004 21:00

Taidanpa tuolta pöntön tilata ja kahtoa kuinka pörisee... Ja vaikka ensin ilman välivaimenninta. Kun on nuo marteliukset ja simonssit tullu nähtyä ja kuultua.

Pug309
-
Viestit: 147
Liittynyt: 26.7.2003 14:22

ViestiKirjoittaja Pug309 » 13.10.2004 11:34

Muista sit kertoa miltä kuulostaa!

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 13.10.2004 21:38

Muistan,mutta menee kevääseen... nyt ruvetaan valmistelemaan auton maalaukseen menoa jms.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.10.2004 11:27

Tympäännyin irtonaiseen käsijarrun päälimuoviin ja korjasin sen patentilla. Jäi aina takinhihaan kiin ja putos lattialle. Sen saa tarvittaessa irtikin vielä etten kuitenkaan liimannut sitä. Tein neljä reikää siihen aivan päätyyn ja pujotin nippusiteen niistä läpi ja kiristin sen kahvan ympärille. Musta kun on väriltään niin ei sitä korjausta edes huomaa mustalla n.siteellä. Jos jotain kiinnostaa ja on tarvetta kuvalle niin se järjestyy.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 15.10.2004 13:52

Voisit näpätä oikeestaan kuvan, mulla nimittäin on taas kerran samaa vikaa =)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.10.2004 18:23

Siinä olis kuvaa. Nippusiteen kokoiset viillot vaan. Muovikin on pehmeää ja näin ollen ei halkea helposti. Ylhäältä päin ei edes huomaa korjausta. Sauma/kiristin osoittaa tietenkin vielä alaspäin. Hyvä näin. Kauan tuosta kärsin ku se irtoili. 10 min meni sitten suunnittelussa/korjaamisessa. Miksen siis tehnyt tuota jo vuosi sitten..?

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... haalla.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... 4ll%e4.jpg

Käsittenlin tänään Autoglymin nahkanhoitoaineella penkit ja ovipahvit. Kävin AtomicShopista hakemassa. Täytyy sanoa, että kannattava ostos. Eukkokin huomas eron, ainakin hajusta! : )

ps. seuraava postaaja taitaa saada sanoa EKA!


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa