Kansigallup
Valvoja: ffp jäsenet
Kansigallup
Jeps... elikkäs pistetäänpä tällanen pikkunen galluppi, että kellä on vaihdettu kansi/kannentiiviste ja missä km-määrässä.
Itellä 1.6td 300000km ja kansi vaihtoon, ihan vakio peli. Sitten tähän toiseen 1.9td:hen(AAZ) 200000km ja uus kansi, kilometreistä ei täyttä varmuutta.
Itellä 1.6td 300000km ja kansi vaihtoon, ihan vakio peli. Sitten tähän toiseen 1.9td:hen(AAZ) 200000km ja uus kansi, kilometreistä ei täyttä varmuutta.
Viimeksi muokannut shaka, 2.9.2004 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
1.6TDic Kansi vaihtoon 468tkm. Aikaisemmasta en tiedä kun olen itse ajanut vasta 80tkm ja risat tällä. Entinen omistaja oli hukannut kaiken mahdollisen paperista olevan tositteen ko. autosta...
Viimeksi muokannut majuri, 2.10.2004 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Borasta -00 tdi 115 PD AJM kansi vaihtoon. Ajettu 135 tkm. Nesteet ei kestänyt paisuntasäiliössä ja säiliön seinämässä "rasvaa". Vikaa käyty arvuuttelemassa useaan kertaan. Keritty vaihtaa jo termostaatti ja vesipumppu enen tätä. Kansi oli syöpynyt ykkösen juuresta. Syynä on kuulema vaihtelut lämpötilassa... Huolettomat 2 vuotta edessä...?
Eikö niissä kansissa ole mitään mahdollisuutta antaa tekohengitystä? Eikö kannattaisi ainakin kokeilla, vaikka en asiata käytännön tasolla mitään tiedäkään. Taidan pistää oman koslan vaihtoon ennen kiloeurojen remonttia. Voisi kyllä jälleen kerran kysyä, että eikö kannen kuuluisi varsinkin dieselissä kestää VÄHÄN enemmän kuin 130t? Pelkät tiivisteethän ovat tosin olleet volkkareissa aina kulutustavaraa.
Miten muualla euroopassa, jossa on esimerkiksi AJM-koneita käsittämättömästi enemmän? Niitä uusia kansia vartenhan pitää olla oma tehtaansa?
Miten muualla euroopassa, jossa on esimerkiksi AJM-koneita käsittämättömästi enemmän? Niitä uusia kansia vartenhan pitää olla oma tehtaansa?
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13.10.2003 9:34
Hese:
Kansia ei voi kuulema koneistaa, koska pumpun ajotukset mene pieleen. Volkkarilla on semmonen politiikka, että rikkinäinen kansi jää korjaamolle. Ehkä niitä sitten tunaillaa jossakin ja laitetaan kiertoon, silloinhan uusille ei tehtaita tarvita :) Toki antavat vaihtarille 2 vuoden takuun. Mitä tuossa surfailin, niin näyttää noita AJM:n kansia paukkuvan muuallakin euroopassa. Kyllä niissä kansissa täytyy jokin suunnittelu lapsus olla.
Kansia ei voi kuulema koneistaa, koska pumpun ajotukset mene pieleen. Volkkarilla on semmonen politiikka, että rikkinäinen kansi jää korjaamolle. Ehkä niitä sitten tunaillaa jossakin ja laitetaan kiertoon, silloinhan uusille ei tehtaita tarvita :) Toki antavat vaihtarille 2 vuoden takuun. Mitä tuossa surfailin, niin näyttää noita AJM:n kansia paukkuvan muuallakin euroopassa. Kyllä niissä kansissa täytyy jokin suunnittelu lapsus olla.
Kai se vika aiheutuu siitä pahvisen kannentiivisteen pettämisestä, jota ei heti huomata ja syövyttää kannen? Tehdashan työllistää huoltomiehiä ja myy varaosia kivasti säästämällä kerran tiivisteessä "pari" euroa. Jos olisivat myöntäneet, että nää alkupään tiivisteet on paskoja, niin fiksusti olisi kerrottu, että vaihtakaa kannentiiviste hihnan vaihdossa parempaan. Kannattaisi varmaan vaihdattaa itsekin tiiviste varmuuden vuoksi.
Äkkiseltään voisi ajatella, että ajoitusten korjaamiseksi jollakin tavalla kannattaisi hieman suunnitella ja nähdä vaivaa, jos vaihtokansi maksaa 3k€. Menetelmällä olisi varmasti markkinoita AIKA reilusti.
Äkkiseltään voisi ajatella, että ajoitusten korjaamiseksi jollakin tavalla kannattaisi hieman suunnitella ja nähdä vaivaa, jos vaihtokansi maksaa 3k€. Menetelmällä olisi varmasti markkinoita AIKA reilusti.
Joopa joo, meilläkin tuossa AJM:ssä kannen vaurioitumisen syy oli se että pahvi petti ja vuoto vesikanavaan syövytti jäljet. Jos pahvi olisi vaihdettu heti ensimmäisten oireiden ilmaannuttua (paine nousi ja puski paisuntasäiliöstä öpaut litran nestettä pihalle, toimi sitten muistaakseni useamman kuukauden ilman mitään oireita), niin homma olisi varmaan ollut sillä hyvä.
Vaan eipäs vaihdettu, koska Stokkalla sanottiin kirkkain silmin että anna mennä vaan, ei se siitä hajoa, katotaan sitten kun uudestaan oireilee. En uskonut ja lampsin toiselle Stokkalle ja siellä sama homma; " meillä on kuukaus jonoo ja ei se siitä hajoa, anna mennä vaan". Ja kun kysäisin, että eikös näistä ole kansipahveja mennyt niin vastaus oli tietenkin kielteinen. Hipheihuraa.
Merkkikorjaamoilla tuntui lisäksi olevan ongelmana se, että ei tiedetä mitä tuolle kannelle saa tehdä. Molemmissa Stokkan paikoissa, sekä Lohjan Autolassa puhuttiin, että kantta koneistetaan jos on tarve. Joka paikassa kysyin asiaa selvästi, joten ei voinut olla kyse siitä etteikö korjaamon jengi olisi tiennyt mitä tarkoitan. Lohjalla sitten kesällä aikaa varatessa korjaamopäällikkö piti ongelmana sitä että heidän käyttämä koneistamo on lomalla, sovin sitten että käytän itse kannen muualla.
Siinä vaiheessa kun kansi oli irti ja olin nostamassa sitä Avensiksen konttiin (TD, 270 tkm, koneelle ei ole tehty mitään :D ), niin tämä asiantuntija sai sanottua että ei sitä saa koneistaa. Ei siinä kestänytkään kuin puoli vuotta, että joku kertoi. Noh, asiasta lähti VV-Autolle melko rankkaa palautetta sillä seurauksella, että maahantuoja maksoi 1/3 kannesta ja tarvikkeista.
Vaan eipäs vaihdettu, koska Stokkalla sanottiin kirkkain silmin että anna mennä vaan, ei se siitä hajoa, katotaan sitten kun uudestaan oireilee. En uskonut ja lampsin toiselle Stokkalle ja siellä sama homma; " meillä on kuukaus jonoo ja ei se siitä hajoa, anna mennä vaan". Ja kun kysäisin, että eikös näistä ole kansipahveja mennyt niin vastaus oli tietenkin kielteinen. Hipheihuraa.
Merkkikorjaamoilla tuntui lisäksi olevan ongelmana se, että ei tiedetä mitä tuolle kannelle saa tehdä. Molemmissa Stokkan paikoissa, sekä Lohjan Autolassa puhuttiin, että kantta koneistetaan jos on tarve. Joka paikassa kysyin asiaa selvästi, joten ei voinut olla kyse siitä etteikö korjaamon jengi olisi tiennyt mitä tarkoitan. Lohjalla sitten kesällä aikaa varatessa korjaamopäällikkö piti ongelmana sitä että heidän käyttämä koneistamo on lomalla, sovin sitten että käytän itse kannen muualla.
Siinä vaiheessa kun kansi oli irti ja olin nostamassa sitä Avensiksen konttiin (TD, 270 tkm, koneelle ei ole tehty mitään :D ), niin tämä asiantuntija sai sanottua että ei sitä saa koneistaa. Ei siinä kestänytkään kuin puoli vuotta, että joku kertoi. Noh, asiasta lähti VV-Autolle melko rankkaa palautetta sillä seurauksella, että maahantuoja maksoi 1/3 kannesta ja tarvikkeista.
Sama tarina se oli mullakin. Vikaa arvuuteltiin ja "ei ainakkaan kannentiiviste vuoda", vaikka itse sitä ehdotinkin. Ajoa vaan. Mitä sitä nyt ammattimiehiä neuvomaan. Ilmeisesti käytäntö on sitten se, että vaihdetaan kansi "alenuksella", eikä tiivistettä kun ensimmäiset oireet vuodosta ovat ilmenneet. Tiedusteluu siitä, että eikös se ole vähän teidän moka jos, ette ole ajoissa ottaaneet asiaa todesta ja olette vitkutelleet, niin ei kuulema voi tietää kumpiko, kansi vai pahvi on hajonut eka:)
Eivätkä täälläkään olleet tietoisia muista hajonneista kansista/tiivisteistä. On pojilla pokkaa!
Kahden vuoden sisään on merkkiä vaihdettava. Vai pettääköhän joku muu paikka ennen sitä? Jännää...
Eivätkä täälläkään olleet tietoisia muista hajonneista kansista/tiivisteistä. On pojilla pokkaa!
Kahden vuoden sisään on merkkiä vaihdettava. Vai pettääköhän joku muu paikka ennen sitä? Jännää...
Kansigallup
2000 - AJM, 175,000 kaikki kunossa!
Ei mullakaan pieniä teho-oireita lukuunottamatta ole ollut ongelmia. Menihän niistä vanhoistakin dieseleistä kansia ja pahveja eikä niissä ollut tehoa sen enempää kuin muitakaan hyviä ominaisuuksia.
Tuo merkkihuoltojen välinpitämöttömyys ja asenne, että kielletään kaikki vikojen yleisyys viimeiseen asti, jotta ei vaan jouduttaisi korvaamaan mitään, tuntuu uskomattomalta. Kyllä siinä moni maksaisi 500€ mielellään tiivisteenvaihdosta vaikka turhaan, jos se säästää mahdollisesti kannen vaihdolta.
Täällä näitä juttuja lukeneena voisi ainakin vetää johtopäätöksen, että heti ensioireiden jälkeen selviää tiivisteen vaihdolla, myöhemmin kannen.
Tuo merkkihuoltojen välinpitämöttömyys ja asenne, että kielletään kaikki vikojen yleisyys viimeiseen asti, jotta ei vaan jouduttaisi korvaamaan mitään, tuntuu uskomattomalta. Kyllä siinä moni maksaisi 500€ mielellään tiivisteenvaihdosta vaikka turhaan, jos se säästää mahdollisesti kannen vaihdolta.
Täällä näitä juttuja lukeneena voisi ainakin vetää johtopäätöksen, että heti ensioireiden jälkeen selviää tiivisteen vaihdolla, myöhemmin kannen.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Samat johtopäätökset itsekin vedin kuin Hese.
Semmosta vielä, että eilen illalla kotona päissäni mietin, että mitäs jos kaikki täällä pahvi/kansiremontin kokeneet tekisivät tästä jonkin sortin joukkokanteen maahantuojalle, koska selvästihän alkuperäinen kannentiiviste on väärästä materiaalista, jos ei se kestä kuin 150-300 tkm. Olis pieni mahdollisuus saada hyvitystä remontista ja vielä hajoamattomat tiivisteet voisi vaihtaa sopuhintaan.
Onko ajatuksena ihan lapsellinen?
Semmosta vielä, että eilen illalla kotona päissäni mietin, että mitäs jos kaikki täällä pahvi/kansiremontin kokeneet tekisivät tästä jonkin sortin joukkokanteen maahantuojalle, koska selvästihän alkuperäinen kannentiiviste on väärästä materiaalista, jos ei se kestä kuin 150-300 tkm. Olis pieni mahdollisuus saada hyvitystä remontista ja vielä hajoamattomat tiivisteet voisi vaihtaa sopuhintaan.
Onko ajatuksena ihan lapsellinen?
Semmosta vielä, että eilen illalla kotona päissäni mietin, että mitäs jos kaikki täällä pahvi/kansiremontin kokeneet tekisivät tästä jonkin sortin joukkokanteen maahantuojalle, koska selvästihän alkuperäinen kannentiiviste on väärästä materiaalista, jos ei se kestä kuin 150-300 tkm. Olis pieni mahdollisuus saada hyvitystä remontista ja vielä hajoamattomat tiivisteet voisi vaihtaa sopuhintaan.
Onko ajatuksena ihan lapsellinen?
Ei alkuunkaan, koska silloin maahantuoja joutuisi ottamaan ainakin kantaa kansiongelmiin kirjallisesti. Laita toimeksi vaan...! ;-)
Ilmamassaanturit ovat olleet myös mystisen laaduttomia ja aiheuttaneet paljon vaivaa ja kustannuksia auton omistajille. Itse vaihdoin Maf;in Vehosta ostettuun Pierburgiin, täältä saadun infoon luottaen. Monet kiitokset ryhmälle! Hyvin on toiminut nyt jo 25,000km.
Olisihan hyvä jos, näitä ongelmia (tiivisteiden heikkouksia, korjaamoiden ja maahantuojan toimintatapoja) ruodittaisiin yleisesti mediassa. Jokin auto tai vastaava lehti olisi varmaan hyvä kanava. Josko sillä sitten olisi vaikutusta asioiden paranemiseen? Paikallisella merkkikorjaamolla puriseminen ei ainakaan ole tuottanut tulosta. Ilmeisesti ongelman alkulähde on maahantuojan puolella, koska olen ymmärtänyt että merkkihuollon saama palaute ympäri Suomen tuntuu olevan melko negatiivista? Siis vikoja arvuutellaan, ollaan joustamattomia, älytömät jonot... Kannattaisi varmaan panostaa sisäiseen tiedonkulkuun, koulutukseen ym. asioihin enemmän. Eipä silti, asiat taitaa olla samassa jamassa merkistä riippumatta. Minulle ainakin huollon toimivuus, näyttelee isoa osaa seuraavan auton ostopäätöksessä. On tässä sen verran v-käyrä nousemaan päässyt.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Niin, löytyykö sitten kiinnostusta? Omaan autoon ei ole sitä vielä tehty, joten joittenkin muiden olisi laitettava se valitus vireille. Sanotaan kymmenkuntakin tapausta tältä palstalta osallistuisi, mukana dokumentteina laskut ja kilometrimäärät yms. paperia. Siinä voivat olla ihmeissään maahantuojalla, kun semmonen määrä valituksia hyökyy heille.
Yksinään ollaan näissä asioissa aika heikoilla, sen olen huomannut jo pelkästään merkkihuoltoa vastaan kapinoidessani.
Yksinään ollaan näissä asioissa aika heikoilla, sen olen huomannut jo pelkästään merkkihuoltoa vastaan kapinoidessani.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13.10.2003 9:34
Valmiina osallistumaan ryhmäkanteeseen, kuitteineen. Hajoneen kansipahvinkin löytyy, on nyt varaston seinällä muistuttamassa VW'n laadusta.
Joo korjaamoissa on eroa, tuo Lohjan arvaustoimisto vaihdatti lämppärin ja 3'lla käyntikerralla antoi jopa mukaan litran jäähdytysnestettä kommentilla "tuu sit takas kun se loppuu". Siihen firmaan en enää kotteroani aja.
-H
Joo korjaamoissa on eroa, tuo Lohjan arvaustoimisto vaihdatti lämppärin ja 3'lla käyntikerralla antoi jopa mukaan litran jäähdytysnestettä kommentilla "tuu sit takas kun se loppuu". Siihen firmaan en enää kotteroani aja.
-H
Mä kyllä muistelisin, että joku kirjotteli joskus aiemmin oman pumpparinsa kansiremontista; että sillä olisi kansi käytetty koneistamolla suoristuksessa.. -vaikka VW:llä oli sanottu että sitä ei voisi koneistaa.
Saatan muistaa väärinkin..
Kuka koittaa ekana? -eikai se ainakaan kovin paljon kalliimmaksi tulisi, halvemmaksi kylläkin jos vaan onnistuu.
Saatan muistaa väärinkin..
Kuka koittaa ekana? -eikai se ainakaan kovin paljon kalliimmaksi tulisi, halvemmaksi kylläkin jos vaan onnistuu.
Itse vein vanhan kannen koneistamolle kiellosta huolimatta, olisi laitettu kiinni, jos maahantuoja ei olisi tullut hinnassa vastaan. Lohjan Autolaan pirssi meni sen takia, että siellä oli tuohon aikaan lyhin jono ja korjaamo, jossa normaalisti auto huolletaan oli lomalla.
Kuitista huomasin, että kansirempan yhteydessä oli autoon laitettu Mobilin 506.01 PD Longlife öljyt, vaikka ei saisi. Menin sitten parin päivän päästä mainitsemaan asiasta. Tiskillä sanottiin että saa sinne laittaa 505.01:n sijasta tuota 506.01-öljyä.
Arvasin etukäteen, että vastaus tulee olemaan tämä, joten olin edellisenä päivänä faxilla kysynyt maahantuojan kantaa siihen että saako tuota Longlifeöljyä laittaa vanhempaan pumppusuutindieseliin, vastauksena tuli että ei saa, joten tiskillä näytin VV-Auton vastausta, kyllä tuli pieni hiljainen hetki :D . Ukko sitten tarkisti asian ja oikeassahan minä olin. Noh, vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä, saatikka sitten Vw-korjaamossa.
Siitä sitten vaan auto halliin ja 120 km ajettujen öljyjen tilalle uudet oikeanlaiset.
Kuitista huomasin, että kansirempan yhteydessä oli autoon laitettu Mobilin 506.01 PD Longlife öljyt, vaikka ei saisi. Menin sitten parin päivän päästä mainitsemaan asiasta. Tiskillä sanottiin että saa sinne laittaa 505.01:n sijasta tuota 506.01-öljyä.
Arvasin etukäteen, että vastaus tulee olemaan tämä, joten olin edellisenä päivänä faxilla kysynyt maahantuojan kantaa siihen että saako tuota Longlifeöljyä laittaa vanhempaan pumppusuutindieseliin, vastauksena tuli että ei saa, joten tiskillä näytin VV-Auton vastausta, kyllä tuli pieni hiljainen hetki :D . Ukko sitten tarkisti asian ja oikeassahan minä olin. Noh, vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä, saatikka sitten Vw-korjaamossa.
Siitä sitten vaan auto halliin ja 120 km ajettujen öljyjen tilalle uudet oikeanlaiset.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Voi h***etti mitä toimintaa merkkihuolloissa on. Mun täytyy sanoa, että onneksi tulee luettua tätä palstaa riittävän usein, jotta pystyy edes ne pahimmat sudenkuopat välttämään. Mulla kans muuten edellisessä huollossa (ei merkkihuolto) soittivat ja yrittivät myydä mulle longlifea. Sanoin kuitenkin, että laittakaa vaan sitä Nesteen City Standardia (22€/4l Citymarketista ; )) Oli kauhean huolissaan mun autosta, mutta suostui ne mun ostamat öljyt sinne laittamaan.
Se Maf on kyllä kans toinen jota ei voi ymmärtää. Bosch tekee paskan osan, jolla volkkari ja bosch sitten yhdessä rahastavat. Eihän tän näin oikeasti pitäs mennä.
Kerran muuten ittekin kysyin näistä kansiongelmista Espoon Stockalta, niin tottakai ei tiedetty semmosista mitään. Passatin tukivarret on niitä ainoita harvoja juttuja, joissa volkkarin on ollut pakko toimia.
Puskurissa oli kerran juttu näistä autojen tyyppivioista. Siinä mainittiin pasuunan tukivarretkin, mutta parhaat naurut sai, kun katteli ford-myyjän kiemurtelua, kun tuli puhe focuksen vetoakseleista ja niiden kestävyydestä. Se haastattelu loppui muistaakseni aika lyhyeen.
Se Maf on kyllä kans toinen jota ei voi ymmärtää. Bosch tekee paskan osan, jolla volkkari ja bosch sitten yhdessä rahastavat. Eihän tän näin oikeasti pitäs mennä.
Kerran muuten ittekin kysyin näistä kansiongelmista Espoon Stockalta, niin tottakai ei tiedetty semmosista mitään. Passatin tukivarret on niitä ainoita harvoja juttuja, joissa volkkarin on ollut pakko toimia.
Puskurissa oli kerran juttu näistä autojen tyyppivioista. Siinä mainittiin pasuunan tukivarretkin, mutta parhaat naurut sai, kun katteli ford-myyjän kiemurtelua, kun tuli puhe focuksen vetoakseleista ja niiden kestävyydestä. Se haastattelu loppui muistaakseni aika lyhyeen.
Jooh muistan kyseisen jutun. Kaikista paras oisko ollu Volvo. Kun kysyttiin jotain tiettyä vikaa. Niin ei tiedetty mitään mutta kun takana meni teksti jossa luki viat ja montako on korjattu tänävuonna siis jotain älyttömiä määriä autoja saman vian takia :) Siinä rupes naurattamaan.
Tämä siis puskurissa.
Tämä siis puskurissa.
Tääl olis kans yksi vitun ajm kansipahvi tapaus...
Olen pitänyt volkkaria laatuautona, mut ny alkaa usko karista ja merkki vaihtuu kohta vaikka perkele Suzukiin!
Jos mä oon menny ostamaan kalliin saksalaisen laatuauton, ni enpä olis odottanu et ne perkeleet on menny laittamaan kannen ja sylinterilohkon väliin jonku vitun aaltopahvin joka hädin tuskin kestää 120tkm.
Ja ny mä joudun maksamaan viä itteni kipeeks niitten töppäyksen takia... korjauksen hinta arvio oli n. 1000 euroa eikä ne hyvitä yhtään.
Ja sitte ku lukee noita esimerkkejä merkkiliikkeiden palveluksista, ni perkele teen sen remontin ite ennemmin ku vien sen niille kiskureille ihmeteltäväksi.
Pistetään vaan menemään se joukkokanne maahantuojalle ja asiaahan voisi tiedustella myös kuluttajansuoja-asiamieheltä.
UltimateVW:n sivuilla käydään myös keskustelua aiheesta:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=735
Eiku kannetta kannesta väkertämään...
Olen pitänyt volkkaria laatuautona, mut ny alkaa usko karista ja merkki vaihtuu kohta vaikka perkele Suzukiin!
Jos mä oon menny ostamaan kalliin saksalaisen laatuauton, ni enpä olis odottanu et ne perkeleet on menny laittamaan kannen ja sylinterilohkon väliin jonku vitun aaltopahvin joka hädin tuskin kestää 120tkm.
Ja ny mä joudun maksamaan viä itteni kipeeks niitten töppäyksen takia... korjauksen hinta arvio oli n. 1000 euroa eikä ne hyvitä yhtään.
Ja sitte ku lukee noita esimerkkejä merkkiliikkeiden palveluksista, ni perkele teen sen remontin ite ennemmin ku vien sen niille kiskureille ihmeteltäväksi.
Pistetään vaan menemään se joukkokanne maahantuojalle ja asiaahan voisi tiedustella myös kuluttajansuoja-asiamieheltä.
UltimateVW:n sivuilla käydään myös keskustelua aiheesta:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=735
Eiku kannetta kannesta väkertämään...
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
En tiedä, että onko tää jo vanha ; ) mutta tämmönen linkki löytys, johon jokainen kansipahvin vaihdon kärsinyt voisi kirjoittaa oman tarinansa. Voisi tehota, jos samasta asiasta tulisi hetkessä toistakymmentä tarinaa.
http://www.yle.fi/kuningaskuluttaja/ind ... utelomake/
Ja sit tietysti tietysti se joukkokanne sinne maahantuojan suuntaankin voisi vähän herätellä.
Itse siis en vielä ole pahviani joutunut vaihdattamaan, joten en pysty mitään laittamaan vireille. Tietty jos homma menis läpi, niin olisi mielenkiintoista nähdä, saisiko vaihdattaa ilmaiseksi/halvemmalla oman pahvinsa, ennenkuin leviää.
http://www.yle.fi/kuningaskuluttaja/ind ... utelomake/
Ja sit tietysti tietysti se joukkokanne sinne maahantuojan suuntaankin voisi vähän herätellä.
Itse siis en vielä ole pahviani joutunut vaihdattamaan, joten en pysty mitään laittamaan vireille. Tietty jos homma menis läpi, niin olisi mielenkiintoista nähdä, saisiko vaihdattaa ilmaiseksi/halvemmalla oman pahvinsa, ennenkuin leviää.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 11.7.2004 12:14
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Tuo kuningaskuluttaja olisi hyvä, koska niitä kiinnostaa myös tämä kannentiiviste homma näinkin vähän ajettuihin ja uusiin "laatu" autoihin. Pääsisi otsikoihin. Kuinkahan paljon noita tiivisteitä on oikeasti vaihdettu kun tuskin kaikki joilla on esim. AJM niin ei ole täällä kertomassa sitä tarinaa.
Toinen tapa olisi, että kaikki laittaisi vv-autoon sähköpostia aiheesta. Tästä tarvitsisi sopia kaikkien kanssa etukäteen, että kaikki olisivat mukana!
Toinen tapa olisi, että kaikki laittaisi vv-autoon sähköpostia aiheesta. Tästä tarvitsisi sopia kaikkien kanssa etukäteen, että kaikki olisivat mukana!
Kansia ei voi kuulema koneistaa, koska pumpun ajotukset mene pieleen. Volkkarilla on semmonen politiikka, että rikkinäinen kansi jää korjaamolle. Ehkä niitä sitten tunaillaa jossakin ja laitetaan kiertoon, silloinhan uusille ei tehtaita tarvita :) Toki antavat vaihtarille 2 vuoden takuun. Mitä tuossa surfailin, niin näyttää noita AJM:n kansia paukkuvan muuallakin euroopassa. Kyllä niissä kansissa täytyy jokin suunnittelu lapsus olla.
Volkkarissa on säätettava ajotus, nokkaakselin pyöran asentoa saa muutta. Kansipahvit ovat eripaksuset ja sen takia on säätömahtollisuus.
Volkkarissa on säätettava ajotus, nokkaakselin pyöran asentoa saa muutta. Kansipahvit ovat eripaksuset ja sen takia on säätömahtollisuus.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Pitäskös hommassa edetä niin, että ensin oltaisiin joukolla yhteydessä maahantuojaan ja jos (kun) ovat nihkeitä, niin sitten yritettäisiin kuluttajaneuvonnan ja kuningaskuluttajan kautta saada asiaa edistettyä?
Nyt jos vaan kaikki rempan jo kärsineet käärisisivät hihat ja tekisitte sen kanteen sinne maahantuojalle. Sähköpostit yms. laulamaan ja yhteinen vetoomus olis valmis. Mä voin myös osallistua kysymällä siitä, että mites me muut tulevaisuudessa tiivisteen vaihtamiseen joutuvat saamme asiat kuntoon.
Nyt jos vaan kaikki rempan jo kärsineet käärisisivät hihat ja tekisitte sen kanteen sinne maahantuojalle. Sähköpostit yms. laulamaan ja yhteinen vetoomus olis valmis. Mä voin myös osallistua kysymällä siitä, että mites me muut tulevaisuudessa tiivisteen vaihtamiseen joutuvat saamme asiat kuntoon.
Mielenkiinnolla seuraan keskustelua, kun itselläni olisi tarkoitus vaihdattaa tuo kannentiiviste ennen kuin käy mitenkään hullummin.
Golf on vuosimallia 2000 ja valitettavasti koneena AJM, jolla ajettu 111tkm.
Voi olla, että sillä pääsisi vielä pitkän matkaa ilman tiivisteen vaihtoa, mutta ei taida uskaltaa näitten puheitten perusteella... :)
Golf on vuosimallia 2000 ja valitettavasti koneena AJM, jolla ajettu 111tkm.
Voi olla, että sillä pääsisi vielä pitkän matkaa ilman tiivisteen vaihtoa, mutta ei taida uskaltaa näitten puheitten perusteella... :)
Nyt alkaa kyllä minuakin askarruttamaan... omassa kun valitettavasti tuo samainen AJM majailee pellin alla, mittarilukema näyttää nyt hieman yli 360tkm eikä huoltokirjasta löydy mainintaa tiivisteen vaihdosta. Kuitenkin luulisi olevan vaihdettu, mikäli niitä menee muissakin huomattavasti aiemmin.
Noh... kuitenkin mieltäni askarruttaa nyt seuraava:
Mikäli kansi otetaan irti ja vaihdetaan tiiviste, eikö kansi pitäisi taso-oikaista kuitenkin, kevytvaluahan se taitaa olla?!? Tätä vastaan sotii nyt tuo maininta, ettei saisi koneistaa lainkaan.
Mikä tässä mahtaa nyt sitten olla se lopullinen käytäntö? Ihan vaan sillä, jos vaikka vaihtelis tossa jossain vaiheessa ton oman tiivisteen...
Noh... kuitenkin mieltäni askarruttaa nyt seuraava:
Mikäli kansi otetaan irti ja vaihdetaan tiiviste, eikö kansi pitäisi taso-oikaista kuitenkin, kevytvaluahan se taitaa olla?!? Tätä vastaan sotii nyt tuo maininta, ettei saisi koneistaa lainkaan.
Mikä tässä mahtaa nyt sitten olla se lopullinen käytäntö? Ihan vaan sillä, jos vaikka vaihtelis tossa jossain vaiheessa ton oman tiivisteen...
Pistin Volkkarille viestiä aiheesta:
Terve!
Taloutemme Volkswagen on Passat 1.9TDI Pwd (85kw) vm.-00. Autolla on ajettu nyt noin 122tkm.
Kone on alkanut oireilemaan siten, että on pääteltävissä moottorin kannentiivisteen vuotavan.
Olen ollut yhteydessä asiasta jälleenmyyjäänne Hyvinkään Autokuvioon ja he kertoivat, että valmistaja ei hyvitä korjauksesta mitään vaan koko summan (arvio 900€) joutuu maksamaan itse vaikka kyseessä on selkeä valmistusvirhe.
Olen keskustellut aiheesta volkwagen harrastajien kanssa ja on ilmennyt, että tämä on hyvin yleinen vika tässä konetyypissä. Vika johtuu huonolaatuisesta ensiasennus kannentiivisteestä.
Selkeä valmistusvirhe ei ole riippuvainen takuuaikaan varsinkaan jos kyseessä on kallis ja laadukkaaksi oletettu auto!
Pyydän kunnioittavasti yhteydenottoa asian tiimoilta ja vaadin että valmistaja kantaa vastuuta tekemistään virheistä auton valmistuksessa.
Pistäkäähän muutkin kansipahviuhrit viestiä menemään niin saadaan ehkä jotain aikaiseksi ja jos ei auta ni sitten yhteyksiä kuluttajasuojaan tai kuningaskuluttajaan...
Terve!
Taloutemme Volkswagen on Passat 1.9TDI Pwd (85kw) vm.-00. Autolla on ajettu nyt noin 122tkm.
Kone on alkanut oireilemaan siten, että on pääteltävissä moottorin kannentiivisteen vuotavan.
Olen ollut yhteydessä asiasta jälleenmyyjäänne Hyvinkään Autokuvioon ja he kertoivat, että valmistaja ei hyvitä korjauksesta mitään vaan koko summan (arvio 900€) joutuu maksamaan itse vaikka kyseessä on selkeä valmistusvirhe.
Olen keskustellut aiheesta volkwagen harrastajien kanssa ja on ilmennyt, että tämä on hyvin yleinen vika tässä konetyypissä. Vika johtuu huonolaatuisesta ensiasennus kannentiivisteestä.
Selkeä valmistusvirhe ei ole riippuvainen takuuaikaan varsinkaan jos kyseessä on kallis ja laadukkaaksi oletettu auto!
Pyydän kunnioittavasti yhteydenottoa asian tiimoilta ja vaadin että valmistaja kantaa vastuuta tekemistään virheistä auton valmistuksessa.
Pistäkäähän muutkin kansipahviuhrit viestiä menemään niin saadaan ehkä jotain aikaiseksi ja jos ei auta ni sitten yhteyksiä kuluttajasuojaan tai kuningaskuluttajaan...
Vähän taas vierestä, mutta olin erään merkkiliikkeen varaosatiskillä äskettäin ja kuulin erään huoltoneuvojan selvitystä 81kw passatin jakohihnan vaihdosta. Oli vanhimpia kyseisiä autoja ja varmaan ajettu paljon. Kun neuvoja oli luetellut kiristimet, hihnat ja muut vaihdetut osat totesi lopuksi, että paisuntasäiliössä öljyä ja luultavasti kannentiiviste mennyt???
Kaveri nieli jutun ja tilasi ajan kannentiivisteen vaihdolle. Eikö asia olisi pitänyt huomata ennen hihnan vaihtoa ja keskeyttää työ ja kysyäasiakkaalta mitä tehdään? Olisi varmaan säästänyt aika kasan euroja, kun jakopäätä ei olisi tarvinnut purkaa kahdesti. Tietysti mikäli asia on liikkeessäkin huomattu vasta vaihdon jälkeen, mutta luulisi tarkistuksen olevan ennen hihnan vaihtoa.
Kaveri nieli jutun ja tilasi ajan kannentiivisteen vaihdolle. Eikö asia olisi pitänyt huomata ennen hihnan vaihtoa ja keskeyttää työ ja kysyäasiakkaalta mitä tehdään? Olisi varmaan säästänyt aika kasan euroja, kun jakopäätä ei olisi tarvinnut purkaa kahdesti. Tietysti mikäli asia on liikkeessäkin huomattu vasta vaihdon jälkeen, mutta luulisi tarkistuksen olevan ennen hihnan vaihtoa.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
No niin...
Volkkarilta saapui tänään positiivisen oloinen sähköpostiviesti:
Tervehdys!
Kiitos palautteestasi.
Kehoittaisimme sinua ottamaan Hyvinkään Autokuvion huoltoneuvojaan
uudestaan yhteyttä ja hän voi tehdä asiasta vikailmoituksen tänne
maahantuonnin takuuosastolle.
Ystävällisin terveisin,
Asiakaspalvelu
VV-Auto - konserni
Hitsaajankatu 7 B
00810 Helsinki
[email protected]
Huomenna menen Passatin kanssa huoltoneuvojan pakeille ja katsotaan kuinka homma edistyy...
Nyt kuitenkin kuulosti jo hieman paremmalta, eikä Volkkari vituta enää yhtään niin paljon.
Palataan huomenna asiaan...
p.s. Vaihdoin ton nimimerkin ku toi edellinen näytti niin hölmöltä :)
Volkkarilta saapui tänään positiivisen oloinen sähköpostiviesti:
Tervehdys!
Kiitos palautteestasi.
Kehoittaisimme sinua ottamaan Hyvinkään Autokuvion huoltoneuvojaan
uudestaan yhteyttä ja hän voi tehdä asiasta vikailmoituksen tänne
maahantuonnin takuuosastolle.
Ystävällisin terveisin,
Asiakaspalvelu
VV-Auto - konserni
Hitsaajankatu 7 B
00810 Helsinki
[email protected]
Huomenna menen Passatin kanssa huoltoneuvojan pakeille ja katsotaan kuinka homma edistyy...
Nyt kuitenkin kuulosti jo hieman paremmalta, eikä Volkkari vituta enää yhtään niin paljon.
Palataan huomenna asiaan...
p.s. Vaihdoin ton nimimerkin ku toi edellinen näytti niin hölmöltä :)
Hmmhmm... että tuollainen vastaus, tuosta nyt ei voi sanoa yhtään mitään. Kun itse kesällä tappelin tuossa kansiasiassa, niin oikein tarkoituksella halusin keskustella asiasta suoraan maahantuojan edustajan kanssa, koska korjaamoiden edustajat olivat enemmän tai vähemmän pihalla asiasta, tai sitten olisivat kuitenkin kiistäneet kaiken mahdollisen ja mahdottoman, jotta vaan ei tulisi esiin heidän omat virheensä.
Oli muuten aika show löytää henkilö, joka osasi auttaa. Siinä sai ohessa asiakaspalvelun neitikin hieman voimasanaa osakseen, kun pyysi odottelemaan vielä muutaman päivän, reilun viikon odottelu alkoi siinä vaiheessa pikkasen riepoa. Vastapuolen soitto tulikin sitten puolessa tunnissa, kun ensin oli esittänyt pari s- ja v-alkuista sanaa.
Maahantuojahan maksoi siis 1/3 kannesta ja osista. Itse kuitenkin tulkitsen tuon niin, että hinnanalennus on korvausta siitä että neuvoa kysyttäessä on merkkikorjaamoilla (3 kpl) puhuttu paskaa päin naamaa, ei niinkään korvauksena autossa ilmenevästä viasta. Remonttihan olisi tod.näk. ollut paljon halvempi, jos olisi tehty ajoissa vastoin merkkihuollon aja vaan- ja kyllä sitä kantta voi koneistaa-kommentteja. Tuosta korvauksesta päätti käsittääkseni joku korjaamoiden toiminnasta vastaava aluepäällikkö tjsp., ei tekniikasta/takuusta päättävä henkilö.
Oli muuten aika show löytää henkilö, joka osasi auttaa. Siinä sai ohessa asiakaspalvelun neitikin hieman voimasanaa osakseen, kun pyysi odottelemaan vielä muutaman päivän, reilun viikon odottelu alkoi siinä vaiheessa pikkasen riepoa. Vastapuolen soitto tulikin sitten puolessa tunnissa, kun ensin oli esittänyt pari s- ja v-alkuista sanaa.
Maahantuojahan maksoi siis 1/3 kannesta ja osista. Itse kuitenkin tulkitsen tuon niin, että hinnanalennus on korvausta siitä että neuvoa kysyttäessä on merkkikorjaamoilla (3 kpl) puhuttu paskaa päin naamaa, ei niinkään korvauksena autossa ilmenevästä viasta. Remonttihan olisi tod.näk. ollut paljon halvempi, jos olisi tehty ajoissa vastoin merkkihuollon aja vaan- ja kyllä sitä kantta voi koneistaa-kommentteja. Tuosta korvauksesta päätti käsittääkseni joku korjaamoiden toiminnasta vastaava aluepäällikkö tjsp., ei tekniikasta/takuusta päättävä henkilö.
Terve taas...
Joo ny on vika ilmoitus tehty ja meinasivat, että valmistaja tulee vastaan kustannuksissa kolmasosalla. Toisen kolmasosan voisi kuulemma vaatia liikkeestä josta olen 1½ vuotta sitten auton ostanut... katotaan ny kuinka käy.
Periaatteessa toi kolmas osa on vaan se siivu jonka merkkikorjaamo ottaa ylimäärästä jo pelkästään sillä että on merkkikorjaamo. Joten jos teettäisin homman jobbarilla enkä saisi Volkkarilta mitään, maksettavaksi jäisi sama summa.
Palataan taas...
Joo ny on vika ilmoitus tehty ja meinasivat, että valmistaja tulee vastaan kustannuksissa kolmasosalla. Toisen kolmasosan voisi kuulemma vaatia liikkeestä josta olen 1½ vuotta sitten auton ostanut... katotaan ny kuinka käy.
Periaatteessa toi kolmas osa on vaan se siivu jonka merkkikorjaamo ottaa ylimäärästä jo pelkästään sillä että on merkkikorjaamo. Joten jos teettäisin homman jobbarilla enkä saisi Volkkarilta mitään, maksettavaksi jäisi sama summa.
Palataan taas...
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Ny meni Volkkari vaihtoon... enkä enää suosittele kellekkään. Vaihtakaa vaikka raihatsuun!!!
Volkkarille jättämääni vikailmoitukseen sain vastauksen:
Valitettavasti emme osallistu korjauskuluihin. Syytkin tähän ovat selkeät; auton takuuaika on ylitetty, GW-aika on ylitetty eikä VV-Auto Oy ole maahantuonut kyseistä autoa. Voimassa olevan kuluttajasuojalain (KSL) mukaan virhevastuussa on auton viimeinen myyntiporras, tässä tapauksessa mainitsemasi autoliike. Kääntäen voisi kysyä, että olisiko heillä haluja kustantaa meidän maahantuomiemme autojen remotteja? Epäilen, ettei ole. On näköjään tarpeen, että neuvon meidän asiakaspalveluamme hieman lisää. Tämä sen vuoksi, ettei tämän tyyppisissä kysymyksissä asiakkaille pääsisi muodostumaan mielikuvaa siitä, että kyllä merkin maahantuoja maksaa, vaikkei olisi kyseisen auton kanssa olut ikinä missään tekemisissä.
Perkele! sanon minä...
Ei kai se maahantuojan tai auton myyjän vika ole että Volkswagen on mennyt tekemään paskan maanantaipäivän version AJM koneesta...
Valmistajan vikahan se on että tuote on susi eikä sen onnetoman myyjän!
Anteeksi kielenkäyttöni mutta nyt syö miestä rotan lailla...
Jatkan onnetonta taistoani isoa Volkswagenia vastaan...
Volkkarille jättämääni vikailmoitukseen sain vastauksen:
Valitettavasti emme osallistu korjauskuluihin. Syytkin tähän ovat selkeät; auton takuuaika on ylitetty, GW-aika on ylitetty eikä VV-Auto Oy ole maahantuonut kyseistä autoa. Voimassa olevan kuluttajasuojalain (KSL) mukaan virhevastuussa on auton viimeinen myyntiporras, tässä tapauksessa mainitsemasi autoliike. Kääntäen voisi kysyä, että olisiko heillä haluja kustantaa meidän maahantuomiemme autojen remotteja? Epäilen, ettei ole. On näköjään tarpeen, että neuvon meidän asiakaspalveluamme hieman lisää. Tämä sen vuoksi, ettei tämän tyyppisissä kysymyksissä asiakkaille pääsisi muodostumaan mielikuvaa siitä, että kyllä merkin maahantuoja maksaa, vaikkei olisi kyseisen auton kanssa olut ikinä missään tekemisissä.
Perkele! sanon minä...
Ei kai se maahantuojan tai auton myyjän vika ole että Volkswagen on mennyt tekemään paskan maanantaipäivän version AJM koneesta...
Valmistajan vikahan se on että tuote on susi eikä sen onnetoman myyjän!
Anteeksi kielenkäyttöni mutta nyt syö miestä rotan lailla...
Jatkan onnetonta taistoani isoa Volkswagenia vastaan...
Tuo on valitettavasti ihan oikea kommentti maahantuojalta, heidän ei tarvitse vastata tuotteista joita he eivät ole tuoneet maahan ja joiden takuuaika on ohi.
maahantuojan pitää toki merkinedustajana korjata viat jotka autotehdas maksaa (korjauskampanjat) takuu ajan jälkeenkin.
Autonvalmistajanhan pitäisi tuokin vika jo tunnustaa, mutta menihän siinä aikansa passatin alustan kolinoidenkin kanssa.
maahantuojan pitää toki merkinedustajana korjata viat jotka autotehdas maksaa (korjauskampanjat) takuu ajan jälkeenkin.
Autonvalmistajanhan pitäisi tuokin vika jo tunnustaa, mutta menihän siinä aikansa passatin alustan kolinoidenkin kanssa.
No niin...
Pistäkäähän jokainen joka on joutunut kärsimään viallisesta kansipahvista minulle sähköpostia. Kirjoittakaa viestiin lyhyesti ja ytimekkäästi tiedot autosta sekä oireista ja mahdollista korjauksista / kustannuksista.
Kerään viestit ja lähetän eteenpäin pienen johdannon kera.
S-osoite: [email protected]
Toivon, että jokainen kansipahviuhri ottaa osaa kanteeseen!
Eiku töpinäksi!
Pistäkäähän jokainen joka on joutunut kärsimään viallisesta kansipahvista minulle sähköpostia. Kirjoittakaa viestiin lyhyesti ja ytimekkäästi tiedot autosta sekä oireista ja mahdollista korjauksista / kustannuksista.
Kerään viestit ja lähetän eteenpäin pienen johdannon kera.
S-osoite: [email protected]
Toivon, että jokainen kansipahviuhri ottaa osaa kanteeseen!
Eiku töpinäksi!
Tämä topic kerää aina vain lisää kiukkua. Hyvä niin. Minulla ei vielä kansipahviongelmia, mutta jos tulee, niin tietävätpähän jällleenmyyjät etukäteen... Kaverilla muuten tuonti A6 v6 tdi ei käynnistynyt Suomessa toisena aamuna ja eräs Etelä-Suomen merkkihuolto etsinyt vikaa jo kolme viikkoa. Jos olisi eräälle toiselle kaverille käynyt samoin Audin kanssa, niin huollossa olisi jo haettu lähestymiskieltoa!
Onko ATJ kenties sama kone kuin AJM? Mulla lukee huoltokirjan tunnitetiedoissa ATJ. En löytäny merkintöjä konehuoneen puolelta. (ei ollut ainakaan oikean jousipilarin päällä kuten kirja väitti).
Mulla ajettu 159tkm ilman kansiongelmia. Tarkoitus on vaihtaa pahvi seuraavan jakohihnan vaihdon yhteydessä, mikäli alkuperäinen on tuota "maanantai erää".
Mulla ajettu 159tkm ilman kansiongelmia. Tarkoitus on vaihtaa pahvi seuraavan jakohihnan vaihdon yhteydessä, mikäli alkuperäinen on tuota "maanantai erää".
Eikö teidän kannata lopettaa autoilu kokonaan jos joka asiasta itketään ja kansi hommista sen verran diissel moottorin kannet eivät kestä pätkä ajoa. eli ajakaa se aina lämpöiseksi. ei 10km riitä.
kansi vammoja on toyotassa. nissanissa. volvossa. pösössä ynnä muissa merkeissä. omalla AGR aj.230tkm ilman vaivoja.
ukon AJM 340tkm ilman mitään ongelmia.
kansi vammoja on toyotassa. nissanissa. volvossa. pösössä ynnä muissa merkeissä. omalla AGR aj.230tkm ilman vaivoja.
ukon AJM 340tkm ilman mitään ongelmia.
Sain Passatin lintan myytyä pari kuukautta sitten ja nyt äijä soitteli, että oli mennyt kannentiiviste. Kyl mää oon niin tyyty!!! No sanoin, että ei se ole kuin vasta kolmas 300tkm aikana. No takuuseen se vissiin menee kun Laakkonen varmaan jälleen kerran on möhlännyt jotain?
Ostakaa pojjaat ihmeessä lisää noita AJM koneellisia...
Ostakaa pojjaat ihmeessä lisää noita AJM koneellisia...
Sopiiko 1.6td transporterin kansi suoraan Golfin td koneeseen?
-Olettaisin että sopii, mutta haluis varmuuden asiaan, kun kansi pahvit näkyvät olevan eri varaosanumeroilla...
Potilaana on -86 Golffi, kansi vuodellut jo pidemmän aikaa. Mutta alkoi vasta nyt nostelemaan lämpöjä, ni tartti avata se. Kannesta kaikki venttiilien välit mukavasti halki ja 2&3 palotilat syöpyneet.
-Olettaisin että sopii, mutta haluis varmuuden asiaan, kun kansi pahvit näkyvät olevan eri varaosanumeroilla...
Potilaana on -86 Golffi, kansi vuodellut jo pidemmän aikaa. Mutta alkoi vasta nyt nostelemaan lämpöjä, ni tartti avata se. Kannesta kaikki venttiilien välit mukavasti halki ja 2&3 palotilat syöpyneet.
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa