VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

ViestiKirjoittaja Tuomas » 8.5.2004 10:03

Jos joku aloittaa uuden vr6 topicin jossa kysytään jotain aikaisemmin käsiteltyä niin ohjataan tänne. Jos kysyy jotain fiksua eli uutta niin sitten ei tietenkään ohjata tänne.
Viimeksi muokannut Tuomas, 6.6.2005 7:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 8.5.2004 11:13

Ja jokuhan voi tehdä vaikka sellaisen VR6 tietopaketin kokemuksiinsa / tietopohjaansa nojaten, ni ei aina tarvii jauhaa samasta asiasta.

Samaa tietysti kaivataan 1,8T nykimisistä/virityksestä/eri venttiileistä jnejne.

Siittä vaan jos aikaa ja mielenkiintoa sekä ennenkaikkea tietoa riittää

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 6.7.2004 18:36

Ei lainkaan huono idea. Itelleni on tulossa Vr6 vielä tällä viikolla. Toivotaan että auto toimii niinku pitää. Mutta se on tutulta asentajalta se lupautui korjaamaan kaikki mitä menee rikki n. 6kk sisällä. Voin pistää huomenna parikuvaa joss vaan saan sen jo huomenna kotia.

TVJK
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.10.2003 23:50

ViestiKirjoittaja TVJK » 7.7.2004 1:22

Onnittelut uudesta autosta ja VR6:sta. Toivottavasti pelaa hyvin ja kuten olet linkeistä jo lukenut, niin VR6:n "heikkolenkki" on jakopää --> sanovat täällä. Ei se loppujen lopuksi ole niin "heikkolenkki" kuin täällä antavat ymmärtää. Itsellä ei ole ollut ongelmia sen kanssa (kun sen huoltaa) ja toisaalta kaikkihan hajoaa, jos NIITÄ ei huolla.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 7.7.2004 9:43

Mitäs tommonen VR6 Vento/Golf/passat vie bensaa maantie/kaupunki ajolla?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 7.7.2004 13:59

Riippuupi kaiketi "kengän raskaudesta..." Itellä meni Hesasta tullessa viime talvena (nastat alla) motarilla 7,2 ajotietokoneen mukaan, tuntuupi olevan ainakin tää versio kohtuullisen paikkansa pitävä... Vauhtia oli semmonen tasanen 100-110 kok ajan...
Kaapunkissa pyörii 9 litran molemmin puolin, tosin enemmänkin saa menemään... :)

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 7.7.2004 15:49

ois kiikarissa VR6 Passat, en vaan tiedä "uskaltaako" semmosta hommata. Lueskelin nuo jutut tuosta yläpuolelta (linkit) ja näköjään mielipiteet VR6:sta jakautuu aikaslailla puolet ja puolet. Tekniikan päälle kun en oikeen jymmärrä, mutta jakopäästä tuolla oli aika paljon keskustelua...
Mitä huonoja puolia on VR6:ssa, muutakin kun tuo jakopää?

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 7.7.2004 19:59

Koe ajo suoritettu. Olipas veikee vekotus ne äänet oli jotain. Murisi ihan kivasti ku laitto kaasua. Vikojakin löyty lasinpyyhkimien kytkin ei toiminut muutakun nopemmalla pykälällä. myyjä lupas laittaa kuntoon.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.7.2004 18:45

Onko tuo VR6 oikeasti polttoaine taloudeltaan parempi kun G60? Kaupungissa 9 litraa VR6? Miten ihmeessä voi olla mahdollista?

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 8.7.2004 18:57

mitä oon kuullu mitä ihmiset puhuu niin noin 11kaupungissa ja matkassa 8 tietämille. Íte en oo viel keskikulutusta päässy mittailee.

TVJK
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.10.2003 23:50

ViestiKirjoittaja TVJK » 9.7.2004 9:07

Mulla on keskikulutus kaupunkiajossa ~ 9,5 ja maantieajossa ~ 8,0-8,5. Eivät ole ajotietokoneen lukemia vaan mitattuja/laskettuja lukuja. Raskaampi kenkä tietenkin nostaa kulutusta.

Jummi
-
Viestit: 51
Liittynyt: 21.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Jummi » 9.7.2004 9:56

ajotietokone näyttää kaupunki ajossa ~10l matka ajossa 8,5l, nuo on melkeimpä minimi kulutukset mihin oon päässy.

cronos
-
Viestit: 115
Liittynyt: 27.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja cronos » 9.7.2004 14:52

Ajotietokoneen mukaan maantiellä menee rauhallisella ajolla 7.5-8l/100km, kaupungilla 9-10l/100km.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 9.7.2004 18:12

Kysyisin onko kellään minkään laisia sähköongelmia?? Tottakai jotain mutta. Siis ihan sytytys puolella ei starttaa kunnolla/ nykii tjsp???

TVJK
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.10.2003 23:50

ViestiKirjoittaja TVJK » 9.7.2004 21:58

Toistaiseksi ei ole ollut mitään sähköongelmia. Vähän aikaa sitten oli ongelmana muutama nykäisy (ikäänkuin kone olisi sammunu) tasaisella ajolla ja risteykseen tullessa kytkimen pohjaanviennin jälkeen kierrokset kävi alhaalla ja palasi normaaliksi (muutaman kerran kone sammui). Samalla myös tyhjäkäynti souti käynnistämisen jälkeen. Tyhjäkäyntimoottorin ja läppärungon puhdistaminen auttoi eli nyt kone käy ja kukkuu normaalisti puhdistuksien jälkeen. Muita ongelmia ei ainakaan vielä ole esiintynyt.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 11.7.2004 13:10

Elikkä joss puhutaan Vr6 vakio viosta niin puhutaan jakopäästä. Muuta kummempaa vikaa ei ole? vai onko? kertokaa te jotka tiedätte koneesta enemmän.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 11.7.2004 14:16

Automaattilaatikot ilmeisen herkkiä hajoamaan. Just naapurin sälliltäkin laukes omasta VR6:sta. Lisäksi sillä on ollut ongelmia keskuslukituksen kanssa.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 11.7.2004 16:22

juuh. Noh onneks ei oo tomaatti. Keskuslukitus tuossa omassakin reistaili. Mutta töissä pojat laitto kuntoon. Oli joku kosketus häikkä kuskin ovessa.

Silverionu
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.7.2004 9:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Silverionu » 12.7.2004 9:30

Terve,

minulla on automaati vr6 ja ei see hajoaa.. bensa kulutus maantiellä noin 6,5-7,5, kaupunkissa 9-12. Asun Tallinnassa nii täälä on vähän agressivisempi liikentelu kuin Helsinkissä.

Autonkäyttäjä

ViestiKirjoittaja Autonkäyttäjä » 12.7.2004 10:58

Mulla on 160tkm mittarissa ja jakopää pitää vähän ääntä, pitäs vaihtaa. Sit keskuslukossa on tyypillinen VW ongelma, eli johdot poikki kuskin oven ja karmin välillä. Samasta voi johtua että kuskin sähköikkuna ei toimi, paitsi että ne sähköikkunan muoviset "sliderit" on myös kulutustavaraa ja vaihto on aika työläs.

Lisäks kun toi kone on aika painava ja alusta on sama kun gti:ssä, syö etupään niveliä, alapalloja ja raidetangonpäitä. Noi etuvakaajan "koiranluut" on aika kulutustavaraa. Iskaritkin on jo aika sohlot mut eikai ne alkuperäset nyt muutenkaan ole olleet kovin "jäykät".

Vielä sitten on ihan niitä normaaleja golf vikoja eli virtalukko paskana (toimii, mut avain lähtee käydessä irti) ja taka-akselin kumityynyt pehmeet. Eikä unohdeta ajoittain jumittavaa käsijarrua, siis ne takasatulat on ainakin 3 tyypissä vielä ihan kannikasta.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 12.7.2004 11:09

Sit keskuslukossa on tyypillinen VW ongelma, eli johdot poikki kuskin oven ja karmin välillä.

En tiedä VR6:sta, mutta meitä autonkäyttäjiä on varmasti moneen lähtöön, joten kuuluisiko noiden olla jo tämän verran ajetussa poikki? Omassa mk3:ssa on vähän enemmän mittarissa ja piuhat on (ainakin vielä) kunnossa ja hyvännäköiset päälle päin. Samaten foorumilaisen JariR:n variantissa, jossa on vielä muutama tuhat enemmän mittarissa. Pätkäajo tietysti vaikuttaa kuluttavasti noihin... ja olisiko vanhemmissa erilaatuiset piuhat?

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 12.7.2004 18:42

Vai että alustan osatkin menee väljiks perkeles. Noh joss menee yhtä paljon tukivarsia ku passatissa NIIN ei prkl :) Noh noi osat nytt mitään hirveitä maksa. Alusta sarja pitäisi omaan laittaa jahka saan tarpeeksi rahaa. Ja vanteet vaihtoon tihee puolaset BBS ei oo mun silmiin hyvät.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 12.7.2004 18:43

Siis miten voit päästä 6.5 matka ajossa. Siis sen täytyy olla ihan hetkellinen alamäessä. :)

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 13.7.2004 10:21

Just tänään ajelin tänne Kouvolaan duuniin ja maantiellä matka-ajossa kulutus oli MFA:n mukaan pitkän aikaa 7,5 -vauhtia semmonen tasanen satku. Eli jos kaikki on kunnossa niin ei se niin mahoton se kulutus ainakaan tolle koneelle oo...

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 21.7.2004 22:23

Onko muilla kulutuksen kanssa ongelmia ?
MFA:n mukaan kulutus kun ajaa 80km/h 5-vaihteella on 11.6L/100km.

Vag-Com kattottu löytyiskö vikaa. Yks nakutuksen tunnistin oli hajalla, korjattu kyllä nyt. HC-arvo oli korkea mutta johtui katin ja pakosarjan tiivistevuoduista, korjattu myös.
Tulppia oon ajatellu että niissä olis vikaa, kun kone ei oikeen käy kunnolla, tyhjä käynnillä tuntuu sellaasta pientä nykimistä. Tulpat on 1v vanhat Bosch:n ne 4-kärkiset tulpat. Uudet Briskin tulpat on kyllä tilattu.
Tulpan johdot olis kyllä tarkootus kattoa läpi, ne meinaan oli aika huonossa hapessa kun tulpat vaihdoin, 2kpl piuhoja uusin kun hajos.

Tuon suuren kulutuksen huomasin toukokuussa kun kävin pidemmällä matkalla, joten aina se ei niin ole ollut.
Ja vikaa... vikaa... vikaa.... vikaa... on edelleen johnain, mutta missä ?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 21.7.2004 22:41

Ovat puhuneet Hall-anturista, se kuulemma hajotessaan lisää aika paljon kulutusta. Lisäx sanovat että niitä on kuulemma ihan törkeesti vaihdettu VR6:ssa.
Siitä, että näkyykö se mahdollinen hall-anturin vika testerillä, en osaa sanoo sitten mitään... Toisaalta, luulis kyllä näkyvän mut tiä noista sit...

Autonkäyttäjä

ViestiKirjoittaja Autonkäyttäjä » 22.7.2004 11:49

Mulla kuluttaa tasasella 90-100 nopeudella (mittarin mukaan) noin 8,5l/100km ja MFA ei heitä kun ehkä noin 0,1l/100km. Noin 130kmh nopeudessa menee noin 10-11l/100km. Kaupungissa kesällä noin12 ja talvella noin 13-14l/100km. Mut kaupunkiajossa siis riippuu hirveesti onko istunu melkeen koko tankillisen ruuhkassa vai mitä.

Mutta koneessa kun on tuota tehoo,, siis vähän enemmän kun jossain 1.1 polossa, niin kiihdyttelyt vaikuttaa PALJON kulutukseen. Varsinkin maantiellä jos tekee pari reipasta ohitusta /100km niin sen näkee heti MFA:sta.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 22.7.2004 21:48

Onko uudemmissa vr6:ssa hall anturi kun niissä on suorasytkä? otin iteltä virranjakajan irti mutta en saanu siitä kantta auki. Kuinkahan toi mahtaa onnistua??

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 26.7.2004 14:13

Ainakin mulla tippu reilusti kulutukset ton uuden sytytysjohtosarjan myötä.. kulutus 43 litraa toissaviikonlopun reissulla 450km matkalla päällä 3 aikuista ja kamat ja motarilla vauhtia oli 130-140km/h.

Junnu VR6
-
Viestit: 127
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 29.7.2004 17:09

Onko ketään vaihtanu tota hall anturia? Poxsi antaa vika koodin, että välillä ei toimi.
Välillä kierokset yhtäkkiä putoaa vaihdettaessa isommalle vaihteelle.
Luultavasti omanikin on ns suora sytkä. Ei ainakaan ole pyreällä virranjakajan kannella.
Kertokaa joku viisaampi mitä kyseinen anturi maksaa vai saako sitä erikseen kun Airistonauto väitti, että joutuu ostamaan koko virranjakajan???

Junnu VR6
-
Viestit: 127
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 29.7.2004 22:47

Kertokaas arvon vw gurut onko toi kyseinen hall anturin ohjaus yksikköl mikä pitäisi vaihtaa

Eli kyseessä villeristo tomaatti 93
Kiitoksia

Asia virheiden korjaus
Viimeksi muokannut Junnu VR6, 4.8.2004 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wannabee
-
Viestit: 170
Liittynyt: 25.7.2003 15:36

Polttoainejärjestelmän puhdistus

ViestiKirjoittaja Wannabee » 3.8.2004 17:38

Mistä löytyy hyvä semmonen aine? Olen kuullut että Redline (SI-1) olis hyvää, mutta en tiedä jos se edes myydään suomessa?

Vanha duunari joka on ollut yli 30 vuotta VAG-huoltamossa suosittelin että VR:n polttoainejärjestelmä olis hyvää puhdistaa aina silloin ja tällöin..

Onks joku käyttänyt sitä tai vastaava ja huomaisitteko eroja?

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 7.8.2004 10:24

Kyllä mä lorauta pari kertaa vuodessa sinne tankkiin Forten polttoainejärjestelmän puhdistus ainetta. Ne on muutenkin hyviä nuo Forten aineet. Moni tuttu asentaja on kehunu niitä.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 20.8.2004 16:38

Hmm. Kuinkas kauan startteilette Vr6:sianne esim. monta sekkaa on on starttaus asennossa??? vai lähteekö heti kun näyttää avainta? Meinaan omassa saa aina hetken jurnata enenku lähtee mutta lähtee sitten niinku pitää...
Ps. Ei ois pitänyt laittaa ilmastointia kuntoon saatana ku iskee ilmastoinnin päälle tuntuu ku olis jarru pohjassa...

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 20.8.2004 23:42

onhan akku kunnossa?? Itellä kans oli akusta kiinni kun ei meinannu starttailla heti.. mites tulpat? ..aivan turpa täynnä kyllä mutta silti postaan..=))

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 21.8.2004 14:38

Akku on kunnossa ja tulpat vaihettu...
Mankassa näkyy akun jännite ja se on jotain 12,6v

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 23.8.2004 21:37

kävästiin tossa kaverin kanssa erästä saksantuonti ville-ristoa (92 muistaakseni ja noin 100tkm ajettu) katsomassa..... päällimmäisenä pomppasi huomioon seuraavia asioita:

- etuapurunko (missä koneen etukannatin) oli säännöllisesti ruosteessa puoliskojen liitoskohdista. pintaruosteelta vaikutti, mutta silti pisti todella ihmetyttämään!

- moottoritilaan tulevat, ilmeisesti auton pääjohtosarjat, näiden johtojen suojiksi kierretyt teipit/tms materiaalit käsittämättömällä tavalla hapertuneet hötöksi...?!

- aluvanteet (ne 'hunajakennomaiset' bebsit) oli kohtuu tehokkaasti kuoriutunu maalistaan, jotenkin ihan kummasti kesinyt maali pois?

mun mielestä joku nyt haiskahtaa?? esim. nuo johdot......kuitenkin suurin osa konehuoneen johdoista ja liittimistä näytti ihan brännäreiltä... lisäksi jäähdytysjärjestelmän putkien ulkopinnassa oli jotain ihmeen vihreetä 'sammalta' tms.....jotain joka oli tosi tiukassa siinä putken pinnassa....?! Ja kuinka voi ei-suolatuilla teillä 12 vuotta vain matkanneen auton etu-apurunko lähteä tuollalailla pintaruostumaan???

kertokaa villeristo-omistajat minkälaisia omat autonne ovat näiltä osin?

eeosva

ViestiKirjoittaja eeosva » 23.8.2004 22:02

- moottoritilaan tulevat, ilmeisesti auton pääjohtosarjat, näiden johtojen suojiksi kierretyt teipit/tms materiaalit käsittämättömällä tavalla hapertuneet hötöksi...?!

Ihmetellyt samaa muutamassa Autio.net autossa. Taitaa olla aikas yleinen ilmiö...

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 23.8.2004 23:13

ei mun kasiseiskassa koko ikänsä suomen teillä suolassa kyllästetyssä kakkosmurussa ainakaan ole apurunko tuolla tavalla ruosteessa kuten tässä eräässä ville-ristossa oli!?

asiasta toiseen..... missäspäin keski-eurooppaa ne suur-tulvat olikaan pari vuotta takaperin?

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 24.8.2004 14:58

Minulla on kyllä omassa letkut ja johdot ihan kunnossa!
Apurunko ruosteessa ei oo. Ainiin kysymys taas milläs vois tarkistaa kilometrien aitouden? esim. VW tai Vag-Comilla?

hill-tun
-
Viestit: 65
Liittynyt: 10.12.2003 11:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja hill-tun » 3.9.2004 16:40

Voi olla kyllä tyhmä kymysys, mutta minkälaisella työkalulla olette repineet tulpanjohdot vex omista veeärristänne.
Minulla ainakin oli niin prkleen tiukassa ja kun ei minun nakkisormilla oikein päässyt tuolta juuresta asti vetämään vaan joutui johdosta kiskomaan ja kuinkas ollakkaan eikö se viimeinen piuha katkennut. prkl.

Ja ei täällä minun asustamalla tuppukylässä yxikään korjaamo tai varaosa piste tunne semmoista työkalua ja yhdessäkään huoltamolla/korjamolla eivät ole vaihtaneet tulppia ko. autoon...

Ja volkkarin liikkeelle EN mene, vaihdattamaan tulppia!

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 3.9.2004 16:46

Siinä tangossa millä pidetään konepelti ylhäällä ni pitäs olla sellanen muovinen työkalu millä ne saa nätisti pois! Itekki ekalla kerralla revin ne käsin ja yllättäen hajos kans yks tulpan johto! Suosittelen että jos joudut ostaa uuden tulpanjohdon ni osta alkuperänen, mulla tuli tarvike osan kans ongelmia kun se löi läpi!

tm
-
Viestit: 135
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja tm » 3.9.2004 17:09

tuossa huono valokuva http://tutka.net/~tm/avain.jpg ja tuossa mitat jos meinaat itse tehdä.. http://littlespiderdesign.com/vdub/spark_plug_tool.pdf

hill-tun
-
Viestit: 65
Liittynyt: 10.12.2003 11:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja hill-tun » 3.9.2004 20:22

Joo niin minullakin lyö läpi nuo uudet tulpanjohdot ja ne on tarvikeosat...
Ja joku viisaampi on varmaan tarvinnut sen työkalun kun ei minulla enää sitä ole.
Tein pikasesti alkuperäisille johdoille työkalun, mutta yllätys yllätys sehän ei käykkään uusien johtojen ulosvetämiseen on vähän erilaiset peltikuoret joten ei saa otetta kuoresta...

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 4.9.2004 12:47

Tossa juttua tulpanjohtojen irroitukseen sopivan työkalun tekemisestä ja piuhoista yleensä...
Ite tein ton mukaan ja hyvä tuli...

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 14.9.2004 19:36

Perkeles. Ku hämää kylmänä ku starttaa saa joskus sahata aikas kauankin. Sitten kun starttaa putkesta tulee höyryä hetken aikaan haiskahtaa bensalle??? Mikähän on vikana???
Kansipahvi?

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 14.9.2004 19:48

Ja toinen juttu on se että voisiko mitenkään vaikuttaa asiaan kun käytän 95E bensaa mitä olette ite käyttäneet huomaatteko mitään eroja??

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 15.9.2004 17:42

Löytyi sitten syy miksi kone käy vähän epätasaasesti tyhjäkäynnillä ja savuttaa poljettaessa. Mutta ei kuitenkaan normaali ajossa.

Vika paikannettiin 1-sylinteriin ja 6-sylinteriin. Vuotaa öljyä joko ylä- tai alapuolelta.

Epäilen kyllä venttiiliin varsia joista vuoto tulee. Vai olisko joku kuullut että olis vaihdettu männänrenkaita koneeseen ?

Huomenna menee ohivuototestiin, toivottavasti vika löytyy.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 15.9.2004 17:58

Eikös puristukset ollu kohdallaan?
Kuullostaisi oudolta jos männän renkaat on menny jos puristukset on kohdallaan.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 15.9.2004 18:06

Puristukset oli 10.5-11 luokkaa. Joten kunnossa.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 15.9.2004 18:09

Paljon vr6:sen ohje arvot on??
Jostain luin joskus 10-12 mutta en ole varma.

Junnu VR6
-
Viestit: 127
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 16.9.2004 13:11

Onko kellään ongelmaa kylmän koneen kanssa, kun tehot tuntuvat uupuvan kylmänä?

Onko tämä ominaisuus vai vika?

jusa
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.4.2004 13:03

ViestiKirjoittaja jusa » 16.9.2004 14:43

10.5

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 16.9.2004 18:25

Kuten tuolla aikaisemmin taisin sanoa kun kysyin sitä että mitä bensaa käytätte oletteko huomanneet mitään eroja?? 95E vai 98E.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 16.9.2004 21:38

Ei nyt mitään radikaalia eroa 95 ja 98 välillä. Ainut suurempi ero pienempi kulutus 98:lla, reilut puoli litraa sadalla. Ja mitattu ajotietokoneella. Eli ei täysin tarkka. Ei kiihdy tai kulje sen paremmin, mielestäni. Ja käynnissäkään en suurta eroa ole huomannut. Taitaa olla melko sama kummalla ajaa.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 16.9.2004 22:07

VW:n huoltokirjassa, ainakin oli maininta että tehoa ja vääntöä on enemmän kun käyttää 98 bensaa. Heppoja oli muistaakseni 2-4 enemmän ja vääntöä 10-15Nm välillä.

jusa
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.4.2004 13:03

ViestiKirjoittaja jusa » 17.9.2004 1:13

mun autossa(-93 vr6) ainakin huomaa selkeää eroa. kone on selvästi virkeämpi.. tiedä sitten vaikuttaako et kone on chipattu mut ainakin kulkuun,käyntiin ym se vaikuttaa.

kerran ihmettelin kauan et mikä täs nyt on kun auto ei oo entisensä, sit sain tietää et muija oli tankannut 95E, ajoin loppuun ja täytin 98E, pienen ajon jälkeen sen huomasi et meno parantui.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 20.9.2004 20:56

Tota kertokaas joku mistä selvii useimmiten jos kansipahvi on mennyt siis yleisimpiä oireita ym. Pelkään pikkasen että kansipahvi ois menny.

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 21.9.2004 17:32

1: jäähdytysnesteen seassa oljyä... 2: avaa paisunta säiliö, ja auto käynnissä katso kupliiko säiliössä. ja varo sitten, neste voi olla poppaa :) en nyt ole noista sata varma, joten viisaammat jatkakoon.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 21.9.2004 17:55

Jos tiputtaa öljyä, yleensä siis ykköspytyn kohdilta. Ja ei tiputa aina, välillä saattaa mennä useampi päivä ettei auton alla ole mitään. Toisena päivänä taas ihan reilu lammikko. Siinä yksi ton paisuntasäiliön lisäks.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 21.9.2004 19:00

Juuh lähdempä tästä kokeilemaan nestetta ei ole maahan vuotanut!
Juuh ei se millään tavoin "kuplinu" ainut että näytti siltä kun nestettä tulee siitä jostain jäädytin-neste letkusta paisuntakammioon.
Eli turhaa ajattelua ajattelin vaan että vois olla kun savuttaa kylmänä jonkin verran.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 22.9.2004 14:41

Kertokaas joku, miten VR6 koneet eroaa toisistaan Golfissa, Passatissa ja Corradossa.

Corradossa on tietääkseni enemmän potkua (näin olen antanut itselleni kertoa) kuin Golfin VR6:ssa. Entäs sitten tuo Passat, onko siinä samanlainen motti kuin Golfissa tai Corradossa vai onko siinä taas omanlaisensa kone?

Sitten vielä, onko Golf Variantia tehty VR6:lla? Yhtään tuollaista ei ole tullut vastaan missään enkä ole vielä onnistunut mistään kaivamaan tietoa siitäkään onko tuollaisia koskaan valmistettu (tai kukaan olisi itse rakentanut).

Entä löytyykö Mk 4 Golfeja suorakutosella vai onko nuo uudet kaikki V6 -koneella?

Tyhmiä kysymyksiä, sori Kuva

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 22.9.2004 16:00

Elikkäs Corradoa on ainakin tehty VR6 24Valve =192hp Golf varianttia on tehty samalla mutta 4x4 :) Ja on golffiakin tehty tuolla =192hp.
Ja varmaan myös passattia siitä tosin en ole varma. Eiköhän golfin 12Valve 174hp ole samakuin passatin 12valve motti näin sanoisin. Jatkakaa jos olen väärässä.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 22.9.2004 16:21

Noita VR6 Golf Varianteja ei taida ainakaan toistaiseksi montaa löytyä Suomesta?

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 22.9.2004 16:28

Ohjan noita joka toisessa Pörssissä myynissä :)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=136227
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=153351
Siinä on jo kaksi :) Eli ei mitään MEGA harvinaisia.
Älä unohda että onhan ventoa tehty kyseisellä koneella.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=152360

Siinäpä niitä.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 22.9.2004 16:42

Nonni... ei muuta kuin ostamaan :D

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 25.9.2004 16:29

kyl corradossa on ihan 12 venttiilinen kone mut 2.9l ja 190hp, sama ku syncro golffeissa... ja kaikki alkuperäset vr6 variantit on syncroja jos en ihan väärässä oo...

tm
-
Viestit: 135
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja tm » 27.9.2004 13:17

Minkälaisia jarruja porukka on vaihtanut alkuperäisien tilalle? Nykyiset alkaa olemaan heikossa hapessa ja pitäisi hommata uudet. Kannattaako marssia suoraan vw:lle vai saako samalla rahalla tai halvemmalla jostain muualta saman veroiset tai paremmat jarrut eteen/taakse?

hill-tun
-
Viestit: 65
Liittynyt: 10.12.2003 11:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja hill-tun » 27.9.2004 14:27

Minulla on nykyään alla EBC:n levyt (vakio koko, uritetut) ja palat (vihreät) sekä edessä että takana. Ja olen ollut niihin tyytyväinen, eikä ne ole ihan älyttömän hintaisetkaan.

Tulevaisuuden hankinta listalle kylläkin kuuluu jarrujen päivittäminen isompiin, esim bremboihin

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 27.9.2004 21:06

Kuinkas monella pöntöllä teillä on putkistot ? Aattelin jos ottaisin keskimmäisen pöntön pois ja suora putki tilalle. Mitenkä muuttuu äänet ? Kokemuksia ?

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 29.9.2004 15:45

en tiedä jos ottaa pelkästään sen poies,ei kai se häiritsevästi ainakaan muutu...mull ei ole kuin takapönttö ja katti toistaiseksi paikallaan ja äänet on aivan mahtvat...ei sellaset putkiviriäänet vaikka vähän kovat onkin, ainakin n.2500rpm kohilla kumisee kylläkin aika ilkeesti matka-ajossa

jusa
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.4.2004 13:03

ViestiKirjoittaja jusa » 5.10.2004 13:14

mulla on 3" putkea kolmella läpi puhaltavalla pöntöllä plus katti. kyl siit yhen vois välistä ottaa kait pois. on meinaan imuäänet lähes kovemmat kuin pakoäänet.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 6.10.2004 15:47

Eihän tuosta 3'' putkesta ole mitään hyötyä kun se katti kuristaa sen 2,25'. Ellei sitten hommaa kisa kattia 3' liitoksilla.

Kunhan saan virtaselta tuon uuden rosterisen takapöntön niin pistän katin tilalle suoran putken pikalaipoilla ja sitten johain vaiheessa ostaa kisakatti siihen tilalle.

On muuten penkitys varattu vkolle 45.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

Tekniikanvaihto VR6

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 6.10.2004 18:38

Lisätäänpäs tämä tänne, kun jatkuvasti kysellään...

Eli kohteena Vento CL ja tekniikanluovuttajana viisiovinen VR6 Golf.

Vaihtoon menee ainakin seuraavat osat:
-Kone lisälaitteineen (Laturin voi soveltaa vanhasta).
-Vaihteisto vipuineen.
-Pakoputkisto.
-Etu/taka akselistot jarruineen (myös jarruputket).
-Mittaristo.
-Sähköt paria johtosarjaa vaille kaikki.
-Bensapumppu.
-Puskurin runko syyläreineen.
-Lisäksi kaikkea pikkusälää prosenttirajojen sisällä (sähköikkunat, penkit ovipahvit).

Lisätkää jos unohdin jotain...

jusa
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.4.2004 13:03

ViestiKirjoittaja jusa » 6.10.2004 19:45

joo katin poisto voisi olla myös vaihtoehto...

jusa
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.4.2004 13:03

mitä pyytää

ViestiKirjoittaja jusa » 11.10.2004 0:01

Eli mitä tuosta vois pyytää. Oon hakenut sen saksasta enkä oo varma pyyntihinnasta. Auton kuva näkee galleria->kävijöiden galleria ja sieltä jusa-nimimerkillä oleva vr6. kuva kertoo tuhat sanaa.

Autossa ei oo klommon klommoa. Laatikko vaihdettu(158tkm ajettu),painelaakeri,syyläri, täyd.kansiremontti tehty, öljyt/filtteri(-T!! myös pa)/hihna ymymym. vaihdettu uuteen. ajokilom. 170tkm. vm-93, 3kk ajetut 215/40-17 renkaat. vanteet suorat. putkisto hartmann 3",hartmann chippi. keskuslukitus, ohjaustehostin, kattoluukku(alkup.) häläri, erillissarjoja auto täynnä. kw säädettävä alusta. jarruremontti tehty. sisustus täydellinen. autoon tehty sitä sun tätä tuuninkia, kuten kuvista näkee. katsastuksessa ei huomautuksia. kaikki toimii! autossa ei oo ilmastointia,turhaa tehonhukkaa ;D. ainiin, bbs-aluvanteet talveksi kitkoilla(2kpl renkaista huonot). musta metalliväri.

nyt haluan biimerin, siks myyn tän.

jusa
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.4.2004 13:03

ViestiKirjoittaja jusa » 12.10.2004 22:59

heittäkää nyt jotain arvioita. kiitos suuri!

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 13.10.2004 10:57

Pistin sulle aihetta sivuten privaa!

hill-tun
-
Viestit: 65
Liittynyt: 10.12.2003 11:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja hill-tun » 16.10.2004 19:05

Mistähän kannattaisi rueta paikallistamaan vikaa, kun aina monttuun ajaessa (iso tai pieni) niin takapäästä kuuluu jumalaton kolaus. Ei oikein kuulosta kovin terveeltä. Katsastuksessa eivät huomauttaneet mistään iskareista tai muustakaan...

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 17.10.2004 15:14

mulla sama juttu...kai...monttuun ajaessa tuntuu ku iskari olisi korvattu jollain rautatangolla,pamahtaa tajuttoman ikävästi...taitaa mennä nuo H&R:t vaihtoon ja tilalle jotkut supersportin säädettävät kynät...

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 17.10.2004 15:43

hil-tun: Golf3:ssa veikkaisin takapään puslia.

hill-tun
-
Viestit: 65
Liittynyt: 10.12.2003 11:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja hill-tun » 17.10.2004 19:17

hil-tun: Golf3:ssa veikkaisin takapään puslia.


Jep, kiitoksia. Pitänee rueta purkamaan takapäätä. Kuhan kerkiää, sitten joskus!

nico...
-
Viestit: 107
Liittynyt: 25.9.2003 11:28

ViestiKirjoittaja nico... » 20.10.2004 11:47

Teillä jolla tollanen VR6 löytyy manuaalilaatikolla, mites paljon teillä liikkuu vaihdekeppi sivuttais-suunnassa kun vaihde on päällä? Kävin koeajamassa -94 VR6:n ja siinä se keppi heilus sellaset pari senttii. Ei taida olla ihan ok loota. Vai?

jusa
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.4.2004 13:03

ViestiKirjoittaja jusa » 20.10.2004 14:20

mul on jo toinen loota meneillään. molemmissa sivuttaisliike suht isoo.. parantui kyllä viimeisestä laatikosta. nykyinen ajettu 159tkm. siinä on aikast paljon puslia ym joiden vaihto olisi ilmeisesti suotavaa jos on paljon ajettu auto..

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 21.10.2004 15:35

Missä kohtaa tollasessa VilleRistossa pitäis toi jakopää ym. tarkastaa ja/tai vaihtaa (siis km lukema)? Mulla tuli auton mukana huoltokirja, missä on leimoja VAG:lta, mut en osaa saksaa sen vertaa et tietäisin et mitä autolle on missäkin huollossa tehty... Eli toinen kysymys olis, et millä nimellä toi jakopääremontti on saksaksi?

Ja millasia kartiosuodattimia jengi on pirsseihinsä laittanu ja onko huomattu mitään eroja orkkissuodattimeen verrattuna? Olis kiva saada parannettuun hiukan imuääniä... ;)

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 21.10.2004 17:28

Jakopään remppa kannattaa tehä 200tkm kohalla tai sitten kun alkaa rallaatus kuulumaan tyjäkäynnillä, kuten mulla 187tkm kohalla.

Kannattaa hommata sellanen kartiosuodatin josta saat päästä vedettyä imuputken konehuoneen ulkopuolelle ottamaan raitista ilmaa. Esimerkiksi BMC tai Simota kartiosuodatin. K&N suodatin oli ihan perseestä. VR:n konehuoneessa kun on sen verran kuuma että se vetää vain kuumaa ilmaa tyhjäkäynnin aikana ja raitista ilmaakaan ajon aikana ei pahemmin saa. Täs on vain mun mielipide.

K&N heitin nurkkaan ja laitoin vakiokotelon kiinni. Tarkotus olis kyllä tilata Simotan suodatin ebaystä, maksaa 59e.

jusa
-
Viestit: 126
Liittynyt: 20.4.2004 13:03

ViestiKirjoittaja jusa » 21.10.2004 19:22

mulla on kartiosuodin. tuskin siitä lisätehoja tulee tosiaan ku kuumaa ilmaa saa. 1hv voi tulla silti. täytyy kyhätä siihen pieni "seinä" jakamaan konehuone ja suodin vaikka muovista. ja sit kylmää ilmaa putken avulla etumaskista. imuäänet ne on kyllä kivat tuossa villeristossa.. ;)

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 22.10.2004 13:05

Minä teetätin omaani jakopään remontin kun autolla oli ajettu 140 tkm, ei sieltä kyllä mitään ollu vielä oikein rikki mutta sainpahan mielen rauhan jakopään suhteen!

Mulla on omp:n kartio suodatin omassani ja kyllä sillä tosiaan tulee aika muikeat imu äänet! Minä vedin maskista 2" alumiini putken suodattimelle että sais sitä raitista ilmaa edes ajossa! Kyllä se ainakin tunnosti että olis ottanu kierroksia herkemmin ja kulutus tippu ainaki ajotietokoneen mukaan pikkusen, mutta eipä siitä juuri muuta hyötyä ollu!

Omp makso jotain 50 egeä!

hill-tun
-
Viestit: 65
Liittynyt: 10.12.2003 11:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja hill-tun » 23.10.2004 18:37

Teillä jolla tollanen VR6 löytyy manuaalilaatikolla, mites paljon teillä liikkuu vaihdekeppi sivuttais-suunnassa kun vaihde on päällä? Kävin koeajamassa -94 VR6:n ja siinä se keppi heilus sellaset pari senttii. Ei taida olla ihan ok loota. Vai?


Minulla heilu alussa samalla tavalla ja siitä kepin alapäästä puuttui lukkorikka. Sen laitettuani loppui hillitön kepin heiluminen

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 24.10.2004 20:23

Pitääpä nyt kysästä muutama juttu. Alkaa epätoivo pikku hiljaa hiipiä puseroon.

Sain viimeinkin Golffin remontista, tutulla kaverilla vähän projekti venähti. (Reilu 2 kk.) Vaihdettiin vuotava kannentiiviste, ketjut, laahaimet, kiristimet, tulpat, venttiilikopan tiiviste ja venttiilinvarren kumit. Tänään sitten ajelin tuossa reilut 300 km kotiin. Ihme nypytystä pitää pienillä kierroksilla - tyhjäkäynti - 2500 rpm. Nypytti tosin ennen remppaakin, ei noin paljon tosin. Veto kuitenkin kohdillaan ja nypytys loppuu kun kierroksia yli tuon 2500.

Nyt sit kun pääsin kotipihaan niin sytty nesteiden varotusvalo. Lämmöt oli koko matkan ihan normaalit, mitä nyt vähän nousivat jos joutui ruuhkassa seisoskelemaan. Auto pois käynnistä ja konepelti auki. Sellasta höyryä nous koneen takaosasta. Ei paljon mut niin että näki. Ei kone tuntunu kauheen kuumalta eikä päällisin puolin näkyny mitään roiskeita yms. Mitä nyt tossa pimeydessä näki.

Tempasin konepellin kiinni ja läksin sisälle. Nyt tässä kiristelen hampaita ja mietin mikä vikana. Meniköhän siitä taas kannentiiviste? Mites teillä on ilmennyt noi kansiviat ihan ensimmäisiä kertoja?

Tekis mieli ajaa suohon koko vehje... Saakeli, että harmittaa. Tosta vehkeestä on tulossa pikkuhiljaa sellanen todellinen "saksapommi", mistä ihmisiä kovasti varotellaan...

juha.
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 21.1.2004 12:13

ViestiKirjoittaja juha. » 24.10.2004 21:12

^voihan se olla et huollossa sössineet, ei olis eka kerta..

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 24.10.2004 21:44

Oli paisuntasäiliö vuotanu kuiviin. Ilmaisesti jostain letku vähän huonosti. Täytin säiliön ja auto huomenna pajalle. Onneks ei motarilla alkanu vilkuttamaan valoa ja pääsin "onnellisesti" kotiin. Kivoja vekottimia nää VR:ät.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 24.10.2004 21:58

Jossain letkussa pieni halkeema. Ja vuotaa silloin vain kun kone on kuumana ja painetta enemmän. Pirunmoisia löytää.

Itelläni sama vika parissa letkussa, ei vuoda kun pätkä ajoa on nyt vain, mutta huomenna olis tarkotus hakee uudet vesiletkut.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 25.10.2004 0:57

Paljonko koko letkuviidakon uusiminen kustantaa?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 25.10.2004 9:38

Kohtahan tuo selviää kuinka monta letkua menee uusiks. Tuon vuodon pitäs olla aika selvä kyllä. Pakosarjan päälle tiputtaa, oli aamullakin kun auton huollon pihaan ajoin ihan kivat höyryt pellin alla.

Junnu VR6
-
Viestit: 127
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 25.10.2004 10:35

Olen tässä huomannut, että noiden letkujen laadussa on kanssa parantamisen varaa.
Itselläni vuoti sisäkennolta tuleva t- haarainen letku. Vuotaa muuten mukavasti kannen tiivisteen päälle..
Vaihdoin myös tuon sähköisen vesi pumpun joka on siinä samassa letku *elvetissä. Oli lapa päässyt irti prikasta ja hiertänyt itsensä putken läpi. Kerroppa muuten Hannu 2 mitä putkille tuli hintaa?
Omana kokemuksena:
T-haara putki 62 e.
Kietovesipumppu 100 e paikkeilla.
VW liikestä.

Lisätään viellä oma kysymys joukkoon.
Onko kukaan vaitanut lohkon etupuolella pyöreässä kotelossa olevaa tiivistettä. Kotelossa on avaimen kiinike joten saa auki. Vaikea selittää mutta itselläni tihkuttaa öljyä kyseisestä tiivisteestä. Eli onko vaike vaihtaa ja mikä on varaosanumero?

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 25.10.2004 19:22

Eli tarkotat varmaan öljynlauhdutinta. Sinne menee kaksi o-rengasta. Vaihdoin kesällä ne. Helppo homma. Eikä oo kalliita edes.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 27.10.2004 15:45

Eipä ole autosta kuulunut mitään. Mitään ei tapahdu kyllä pääkaupunkiseudulla alta viikossa/kahdessa.

Vähän mietityttää tuo outo nykiminen. Luin tosta jostain, että olis tehny tollasta just kannentiivisteen takia. Olisi juuri meikäläisen tuuria, että ois menny uudelleen.

Ilmeisesti siis vaihtoehdot ton nykimisen suhteen ovat: tulpanjohdot, likanen maffi, lambda, virranjakajan kansi + pyörijä ja... Jotain muuta? Ja tietysti toi kansipahvi...

Tulpat on vaihdettu remontin yhteydessä. Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu kuuulema entisen omistajan toimesta. Tiedä sitten, oli kuulema vaihtanut tulpatkin mutta kyllä ne vanhat oli...

Ja onko paha rasti vaihtaa termari? Tuo jäi kansiremontissa vaihtamatta. Varmaan vaihtokunnossa myös.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 28.10.2004 8:57

Kerropas kun jotain uutta kuulet, itelläkin semmosta kummallista nypyttämistä, pääosin pintakaasulla. Vaihdettu on tulpat, tulpanjohdot, lambda, virranjakajan kansi & pyörijä, sekä kummatkin etuosan lämpötila-anturit. Letkuja on tarkisteltu ja joitain vaihdettukin. Ruisku oli taannoin irti ja puhdistuksessa, samoin tyhjäkäyntimoottori. Forteakin on tankkiin laitettu vaan ei poistu nypyttäminen... :o Lähtee ymmärrys kohta...

Toi termarin vaihto on muuten pikkasen kinkkinen homma; joutuu tottakai vedet laskemaan pois ja irrottamaan koko jakajan alla olevan termarikotelon. Kandee jonnii verran varata aikaa sen tekemiseen ja kattella kunnolla se kotelon kunto, mulla ainakin oli kotelo jo menossa halki. Mitä lie bakeliittiseosta se on... Kuulemma vakiovika että ne menee ajan kanssa pas... rikki.
Viimeksi muokannut tpv, 30.10.2004 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 28.10.2004 15:39

tpv -> et ole ainut. Ite en ole löytänyt mitään vikaa minkä takia kone tärisee tyhjäkäynnillä. En ennen se kävi ihan tasaasesti, kolikon olis voinu laittaa pystyyn.

Huomena haen kaverilta ohmi mittarin ja mittailen antureita läpi, kun ei tuo vikamuistikaan mitään kerro.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa