VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Jos joku aloittaa uuden vr6 topicin jossa kysytään jotain aikaisemmin käsiteltyä niin ohjataan tänne. Jos kysyy jotain fiksua eli uutta niin sitten ei tietenkään ohjata tänne.
Viimeksi muokannut Tuomas, 6.6.2005 7:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onnittelut uudesta autosta ja VR6:sta. Toivottavasti pelaa hyvin ja kuten olet linkeistä jo lukenut, niin VR6:n "heikkolenkki" on jakopää --> sanovat täällä. Ei se loppujen lopuksi ole niin "heikkolenkki" kuin täällä antavat ymmärtää. Itsellä ei ole ollut ongelmia sen kanssa (kun sen huoltaa) ja toisaalta kaikkihan hajoaa, jos NIITÄ ei huolla.
Riippuupi kaiketi "kengän raskaudesta..." Itellä meni Hesasta tullessa viime talvena (nastat alla) motarilla 7,2 ajotietokoneen mukaan, tuntuupi olevan ainakin tää versio kohtuullisen paikkansa pitävä... Vauhtia oli semmonen tasanen 100-110 kok ajan...
Kaapunkissa pyörii 9 litran molemmin puolin, tosin enemmänkin saa menemään... :)
Kaapunkissa pyörii 9 litran molemmin puolin, tosin enemmänkin saa menemään... :)
ois kiikarissa VR6 Passat, en vaan tiedä "uskaltaako" semmosta hommata. Lueskelin nuo jutut tuosta yläpuolelta (linkit) ja näköjään mielipiteet VR6:sta jakautuu aikaslailla puolet ja puolet. Tekniikan päälle kun en oikeen jymmärrä, mutta jakopäästä tuolla oli aika paljon keskustelua...
Mitä huonoja puolia on VR6:ssa, muutakin kun tuo jakopää?
Mitä huonoja puolia on VR6:ssa, muutakin kun tuo jakopää?
Toistaiseksi ei ole ollut mitään sähköongelmia. Vähän aikaa sitten oli ongelmana muutama nykäisy (ikäänkuin kone olisi sammunu) tasaisella ajolla ja risteykseen tullessa kytkimen pohjaanviennin jälkeen kierrokset kävi alhaalla ja palasi normaaliksi (muutaman kerran kone sammui). Samalla myös tyhjäkäynti souti käynnistämisen jälkeen. Tyhjäkäyntimoottorin ja läppärungon puhdistaminen auttoi eli nyt kone käy ja kukkuu normaalisti puhdistuksien jälkeen. Muita ongelmia ei ainakaan vielä ole esiintynyt.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 12.7.2004 9:21
- Viesti:
Mulla on 160tkm mittarissa ja jakopää pitää vähän ääntä, pitäs vaihtaa. Sit keskuslukossa on tyypillinen VW ongelma, eli johdot poikki kuskin oven ja karmin välillä. Samasta voi johtua että kuskin sähköikkuna ei toimi, paitsi että ne sähköikkunan muoviset "sliderit" on myös kulutustavaraa ja vaihto on aika työläs.
Lisäks kun toi kone on aika painava ja alusta on sama kun gti:ssä, syö etupään niveliä, alapalloja ja raidetangonpäitä. Noi etuvakaajan "koiranluut" on aika kulutustavaraa. Iskaritkin on jo aika sohlot mut eikai ne alkuperäset nyt muutenkaan ole olleet kovin "jäykät".
Vielä sitten on ihan niitä normaaleja golf vikoja eli virtalukko paskana (toimii, mut avain lähtee käydessä irti) ja taka-akselin kumityynyt pehmeet. Eikä unohdeta ajoittain jumittavaa käsijarrua, siis ne takasatulat on ainakin 3 tyypissä vielä ihan kannikasta.
Lisäks kun toi kone on aika painava ja alusta on sama kun gti:ssä, syö etupään niveliä, alapalloja ja raidetangonpäitä. Noi etuvakaajan "koiranluut" on aika kulutustavaraa. Iskaritkin on jo aika sohlot mut eikai ne alkuperäset nyt muutenkaan ole olleet kovin "jäykät".
Vielä sitten on ihan niitä normaaleja golf vikoja eli virtalukko paskana (toimii, mut avain lähtee käydessä irti) ja taka-akselin kumityynyt pehmeet. Eikä unohdeta ajoittain jumittavaa käsijarrua, siis ne takasatulat on ainakin 3 tyypissä vielä ihan kannikasta.
Sit keskuslukossa on tyypillinen VW ongelma, eli johdot poikki kuskin oven ja karmin välillä.
En tiedä VR6:sta, mutta meitä autonkäyttäjiä on varmasti moneen lähtöön, joten kuuluisiko noiden olla jo tämän verran ajetussa poikki? Omassa mk3:ssa on vähän enemmän mittarissa ja piuhat on (ainakin vielä) kunnossa ja hyvännäköiset päälle päin. Samaten foorumilaisen JariR:n variantissa, jossa on vielä muutama tuhat enemmän mittarissa. Pätkäajo tietysti vaikuttaa kuluttavasti noihin... ja olisiko vanhemmissa erilaatuiset piuhat?
Onko muilla kulutuksen kanssa ongelmia ?
MFA:n mukaan kulutus kun ajaa 80km/h 5-vaihteella on 11.6L/100km.
Vag-Com kattottu löytyiskö vikaa. Yks nakutuksen tunnistin oli hajalla, korjattu kyllä nyt. HC-arvo oli korkea mutta johtui katin ja pakosarjan tiivistevuoduista, korjattu myös.
Tulppia oon ajatellu että niissä olis vikaa, kun kone ei oikeen käy kunnolla, tyhjä käynnillä tuntuu sellaasta pientä nykimistä. Tulpat on 1v vanhat Bosch:n ne 4-kärkiset tulpat. Uudet Briskin tulpat on kyllä tilattu.
Tulpan johdot olis kyllä tarkootus kattoa läpi, ne meinaan oli aika huonossa hapessa kun tulpat vaihdoin, 2kpl piuhoja uusin kun hajos.
Tuon suuren kulutuksen huomasin toukokuussa kun kävin pidemmällä matkalla, joten aina se ei niin ole ollut.
Ja vikaa... vikaa... vikaa.... vikaa... on edelleen johnain, mutta missä ?
MFA:n mukaan kulutus kun ajaa 80km/h 5-vaihteella on 11.6L/100km.
Vag-Com kattottu löytyiskö vikaa. Yks nakutuksen tunnistin oli hajalla, korjattu kyllä nyt. HC-arvo oli korkea mutta johtui katin ja pakosarjan tiivistevuoduista, korjattu myös.
Tulppia oon ajatellu että niissä olis vikaa, kun kone ei oikeen käy kunnolla, tyhjä käynnillä tuntuu sellaasta pientä nykimistä. Tulpat on 1v vanhat Bosch:n ne 4-kärkiset tulpat. Uudet Briskin tulpat on kyllä tilattu.
Tulpan johdot olis kyllä tarkootus kattoa läpi, ne meinaan oli aika huonossa hapessa kun tulpat vaihdoin, 2kpl piuhoja uusin kun hajos.
Tuon suuren kulutuksen huomasin toukokuussa kun kävin pidemmällä matkalla, joten aina se ei niin ole ollut.
Ja vikaa... vikaa... vikaa.... vikaa... on edelleen johnain, mutta missä ?
Ovat puhuneet Hall-anturista, se kuulemma hajotessaan lisää aika paljon kulutusta. Lisäx sanovat että niitä on kuulemma ihan törkeesti vaihdettu VR6:ssa.
Siitä, että näkyykö se mahdollinen hall-anturin vika testerillä, en osaa sanoo sitten mitään... Toisaalta, luulis kyllä näkyvän mut tiä noista sit...
Siitä, että näkyykö se mahdollinen hall-anturin vika testerillä, en osaa sanoo sitten mitään... Toisaalta, luulis kyllä näkyvän mut tiä noista sit...
Mulla kuluttaa tasasella 90-100 nopeudella (mittarin mukaan) noin 8,5l/100km ja MFA ei heitä kun ehkä noin 0,1l/100km. Noin 130kmh nopeudessa menee noin 10-11l/100km. Kaupungissa kesällä noin12 ja talvella noin 13-14l/100km. Mut kaupunkiajossa siis riippuu hirveesti onko istunu melkeen koko tankillisen ruuhkassa vai mitä.
Mutta koneessa kun on tuota tehoo,, siis vähän enemmän kun jossain 1.1 polossa, niin kiihdyttelyt vaikuttaa PALJON kulutukseen. Varsinkin maantiellä jos tekee pari reipasta ohitusta /100km niin sen näkee heti MFA:sta.
Mutta koneessa kun on tuota tehoo,, siis vähän enemmän kun jossain 1.1 polossa, niin kiihdyttelyt vaikuttaa PALJON kulutukseen. Varsinkin maantiellä jos tekee pari reipasta ohitusta /100km niin sen näkee heti MFA:sta.
Onko ketään vaihtanu tota hall anturia? Poxsi antaa vika koodin, että välillä ei toimi.
Välillä kierokset yhtäkkiä putoaa vaihdettaessa isommalle vaihteelle.
Luultavasti omanikin on ns suora sytkä. Ei ainakaan ole pyreällä virranjakajan kannella.
Kertokaa joku viisaampi mitä kyseinen anturi maksaa vai saako sitä erikseen kun Airistonauto väitti, että joutuu ostamaan koko virranjakajan???
Välillä kierokset yhtäkkiä putoaa vaihdettaessa isommalle vaihteelle.
Luultavasti omanikin on ns suora sytkä. Ei ainakaan ole pyreällä virranjakajan kannella.
Kertokaa joku viisaampi mitä kyseinen anturi maksaa vai saako sitä erikseen kun Airistonauto väitti, että joutuu ostamaan koko virranjakajan???
Polttoainejärjestelmän puhdistus
Mistä löytyy hyvä semmonen aine? Olen kuullut että Redline (SI-1) olis hyvää, mutta en tiedä jos se edes myydään suomessa?
Vanha duunari joka on ollut yli 30 vuotta VAG-huoltamossa suosittelin että VR:n polttoainejärjestelmä olis hyvää puhdistaa aina silloin ja tällöin..
Onks joku käyttänyt sitä tai vastaava ja huomaisitteko eroja?
Vanha duunari joka on ollut yli 30 vuotta VAG-huoltamossa suosittelin että VR:n polttoainejärjestelmä olis hyvää puhdistaa aina silloin ja tällöin..
Onks joku käyttänyt sitä tai vastaava ja huomaisitteko eroja?
Hmm. Kuinkas kauan startteilette Vr6:sianne esim. monta sekkaa on on starttaus asennossa??? vai lähteekö heti kun näyttää avainta? Meinaan omassa saa aina hetken jurnata enenku lähtee mutta lähtee sitten niinku pitää...
Ps. Ei ois pitänyt laittaa ilmastointia kuntoon saatana ku iskee ilmastoinnin päälle tuntuu ku olis jarru pohjassa...
Ps. Ei ois pitänyt laittaa ilmastointia kuntoon saatana ku iskee ilmastoinnin päälle tuntuu ku olis jarru pohjassa...
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
kävästiin tossa kaverin kanssa erästä saksantuonti ville-ristoa (92 muistaakseni ja noin 100tkm ajettu) katsomassa..... päällimmäisenä pomppasi huomioon seuraavia asioita:
- etuapurunko (missä koneen etukannatin) oli säännöllisesti ruosteessa puoliskojen liitoskohdista. pintaruosteelta vaikutti, mutta silti pisti todella ihmetyttämään!
- moottoritilaan tulevat, ilmeisesti auton pääjohtosarjat, näiden johtojen suojiksi kierretyt teipit/tms materiaalit käsittämättömällä tavalla hapertuneet hötöksi...?!
- aluvanteet (ne 'hunajakennomaiset' bebsit) oli kohtuu tehokkaasti kuoriutunu maalistaan, jotenkin ihan kummasti kesinyt maali pois?
mun mielestä joku nyt haiskahtaa?? esim. nuo johdot......kuitenkin suurin osa konehuoneen johdoista ja liittimistä näytti ihan brännäreiltä... lisäksi jäähdytysjärjestelmän putkien ulkopinnassa oli jotain ihmeen vihreetä 'sammalta' tms.....jotain joka oli tosi tiukassa siinä putken pinnassa....?! Ja kuinka voi ei-suolatuilla teillä 12 vuotta vain matkanneen auton etu-apurunko lähteä tuollalailla pintaruostumaan???
kertokaa villeristo-omistajat minkälaisia omat autonne ovat näiltä osin?
- etuapurunko (missä koneen etukannatin) oli säännöllisesti ruosteessa puoliskojen liitoskohdista. pintaruosteelta vaikutti, mutta silti pisti todella ihmetyttämään!
- moottoritilaan tulevat, ilmeisesti auton pääjohtosarjat, näiden johtojen suojiksi kierretyt teipit/tms materiaalit käsittämättömällä tavalla hapertuneet hötöksi...?!
- aluvanteet (ne 'hunajakennomaiset' bebsit) oli kohtuu tehokkaasti kuoriutunu maalistaan, jotenkin ihan kummasti kesinyt maali pois?
mun mielestä joku nyt haiskahtaa?? esim. nuo johdot......kuitenkin suurin osa konehuoneen johdoista ja liittimistä näytti ihan brännäreiltä... lisäksi jäähdytysjärjestelmän putkien ulkopinnassa oli jotain ihmeen vihreetä 'sammalta' tms.....jotain joka oli tosi tiukassa siinä putken pinnassa....?! Ja kuinka voi ei-suolatuilla teillä 12 vuotta vain matkanneen auton etu-apurunko lähteä tuollalailla pintaruostumaan???
kertokaa villeristo-omistajat minkälaisia omat autonne ovat näiltä osin?
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
Voi olla kyllä tyhmä kymysys, mutta minkälaisella työkalulla olette repineet tulpanjohdot vex omista veeärristänne.
Minulla ainakin oli niin prkleen tiukassa ja kun ei minun nakkisormilla oikein päässyt tuolta juuresta asti vetämään vaan joutui johdosta kiskomaan ja kuinkas ollakkaan eikö se viimeinen piuha katkennut. prkl.
Ja ei täällä minun asustamalla tuppukylässä yxikään korjaamo tai varaosa piste tunne semmoista työkalua ja yhdessäkään huoltamolla/korjamolla eivät ole vaihtaneet tulppia ko. autoon...
Ja volkkarin liikkeelle EN mene, vaihdattamaan tulppia!
Minulla ainakin oli niin prkleen tiukassa ja kun ei minun nakkisormilla oikein päässyt tuolta juuresta asti vetämään vaan joutui johdosta kiskomaan ja kuinkas ollakkaan eikö se viimeinen piuha katkennut. prkl.
Ja ei täällä minun asustamalla tuppukylässä yxikään korjaamo tai varaosa piste tunne semmoista työkalua ja yhdessäkään huoltamolla/korjamolla eivät ole vaihtaneet tulppia ko. autoon...
Ja volkkarin liikkeelle EN mene, vaihdattamaan tulppia!
Siinä tangossa millä pidetään konepelti ylhäällä ni pitäs olla sellanen muovinen työkalu millä ne saa nätisti pois! Itekki ekalla kerralla revin ne käsin ja yllättäen hajos kans yks tulpan johto! Suosittelen että jos joudut ostaa uuden tulpanjohdon ni osta alkuperänen, mulla tuli tarvike osan kans ongelmia kun se löi läpi!
tuossa huono valokuva http://tutka.net/~tm/avain.jpg ja tuossa mitat jos meinaat itse tehdä.. http://littlespiderdesign.com/vdub/spark_plug_tool.pdf
Joo niin minullakin lyö läpi nuo uudet tulpanjohdot ja ne on tarvikeosat...
Ja joku viisaampi on varmaan tarvinnut sen työkalun kun ei minulla enää sitä ole.
Tein pikasesti alkuperäisille johdoille työkalun, mutta yllätys yllätys sehän ei käykkään uusien johtojen ulosvetämiseen on vähän erilaiset peltikuoret joten ei saa otetta kuoresta...
Ja joku viisaampi on varmaan tarvinnut sen työkalun kun ei minulla enää sitä ole.
Tein pikasesti alkuperäisille johdoille työkalun, mutta yllätys yllätys sehän ei käykkään uusien johtojen ulosvetämiseen on vähän erilaiset peltikuoret joten ei saa otetta kuoresta...
Löytyi sitten syy miksi kone käy vähän epätasaasesti tyhjäkäynnillä ja savuttaa poljettaessa. Mutta ei kuitenkaan normaali ajossa.
Vika paikannettiin 1-sylinteriin ja 6-sylinteriin. Vuotaa öljyä joko ylä- tai alapuolelta.
Epäilen kyllä venttiiliin varsia joista vuoto tulee. Vai olisko joku kuullut että olis vaihdettu männänrenkaita koneeseen ?
Huomenna menee ohivuototestiin, toivottavasti vika löytyy.
Vika paikannettiin 1-sylinteriin ja 6-sylinteriin. Vuotaa öljyä joko ylä- tai alapuolelta.
Epäilen kyllä venttiiliin varsia joista vuoto tulee. Vai olisko joku kuullut että olis vaihdettu männänrenkaita koneeseen ?
Huomenna menee ohivuototestiin, toivottavasti vika löytyy.
Ei nyt mitään radikaalia eroa 95 ja 98 välillä. Ainut suurempi ero pienempi kulutus 98:lla, reilut puoli litraa sadalla. Ja mitattu ajotietokoneella. Eli ei täysin tarkka. Ei kiihdy tai kulje sen paremmin, mielestäni. Ja käynnissäkään en suurta eroa ole huomannut. Taitaa olla melko sama kummalla ajaa.
mun autossa(-93 vr6) ainakin huomaa selkeää eroa. kone on selvästi virkeämpi.. tiedä sitten vaikuttaako et kone on chipattu mut ainakin kulkuun,käyntiin ym se vaikuttaa.
kerran ihmettelin kauan et mikä täs nyt on kun auto ei oo entisensä, sit sain tietää et muija oli tankannut 95E, ajoin loppuun ja täytin 98E, pienen ajon jälkeen sen huomasi et meno parantui.
kerran ihmettelin kauan et mikä täs nyt on kun auto ei oo entisensä, sit sain tietää et muija oli tankannut 95E, ajoin loppuun ja täytin 98E, pienen ajon jälkeen sen huomasi et meno parantui.
Kertokaas joku, miten VR6 koneet eroaa toisistaan Golfissa, Passatissa ja Corradossa.
Corradossa on tietääkseni enemmän potkua (näin olen antanut itselleni kertoa) kuin Golfin VR6:ssa. Entäs sitten tuo Passat, onko siinä samanlainen motti kuin Golfissa tai Corradossa vai onko siinä taas omanlaisensa kone?
Sitten vielä, onko Golf Variantia tehty VR6:lla? Yhtään tuollaista ei ole tullut vastaan missään enkä ole vielä onnistunut mistään kaivamaan tietoa siitäkään onko tuollaisia koskaan valmistettu (tai kukaan olisi itse rakentanut).
Entä löytyykö Mk 4 Golfeja suorakutosella vai onko nuo uudet kaikki V6 -koneella?
Tyhmiä kysymyksiä, sori
Corradossa on tietääkseni enemmän potkua (näin olen antanut itselleni kertoa) kuin Golfin VR6:ssa. Entäs sitten tuo Passat, onko siinä samanlainen motti kuin Golfissa tai Corradossa vai onko siinä taas omanlaisensa kone?
Sitten vielä, onko Golf Variantia tehty VR6:lla? Yhtään tuollaista ei ole tullut vastaan missään enkä ole vielä onnistunut mistään kaivamaan tietoa siitäkään onko tuollaisia koskaan valmistettu (tai kukaan olisi itse rakentanut).
Entä löytyykö Mk 4 Golfeja suorakutosella vai onko nuo uudet kaikki V6 -koneella?
Tyhmiä kysymyksiä, sori
Ohjan noita joka toisessa Pörssissä myynissä :)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=136227
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=153351
Siinä on jo kaksi :) Eli ei mitään MEGA harvinaisia.
Älä unohda että onhan ventoa tehty kyseisellä koneella.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=152360
Siinäpä niitä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=136227
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=153351
Siinä on jo kaksi :) Eli ei mitään MEGA harvinaisia.
Älä unohda että onhan ventoa tehty kyseisellä koneella.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=152360
Siinäpä niitä.
Eihän tuosta 3'' putkesta ole mitään hyötyä kun se katti kuristaa sen 2,25'. Ellei sitten hommaa kisa kattia 3' liitoksilla.
Kunhan saan virtaselta tuon uuden rosterisen takapöntön niin pistän katin tilalle suoran putken pikalaipoilla ja sitten johain vaiheessa ostaa kisakatti siihen tilalle.
On muuten penkitys varattu vkolle 45.
Kunhan saan virtaselta tuon uuden rosterisen takapöntön niin pistän katin tilalle suoran putken pikalaipoilla ja sitten johain vaiheessa ostaa kisakatti siihen tilalle.
On muuten penkitys varattu vkolle 45.
Tekniikanvaihto VR6
Lisätäänpäs tämä tänne, kun jatkuvasti kysellään...
Eli kohteena Vento CL ja tekniikanluovuttajana viisiovinen VR6 Golf.
Vaihtoon menee ainakin seuraavat osat:
-Kone lisälaitteineen (Laturin voi soveltaa vanhasta).
-Vaihteisto vipuineen.
-Pakoputkisto.
-Etu/taka akselistot jarruineen (myös jarruputket).
-Mittaristo.
-Sähköt paria johtosarjaa vaille kaikki.
-Bensapumppu.
-Puskurin runko syyläreineen.
-Lisäksi kaikkea pikkusälää prosenttirajojen sisällä (sähköikkunat, penkit ovipahvit).
Lisätkää jos unohdin jotain...
Eli kohteena Vento CL ja tekniikanluovuttajana viisiovinen VR6 Golf.
Vaihtoon menee ainakin seuraavat osat:
-Kone lisälaitteineen (Laturin voi soveltaa vanhasta).
-Vaihteisto vipuineen.
-Pakoputkisto.
-Etu/taka akselistot jarruineen (myös jarruputket).
-Mittaristo.
-Sähköt paria johtosarjaa vaille kaikki.
-Bensapumppu.
-Puskurin runko syyläreineen.
-Lisäksi kaikkea pikkusälää prosenttirajojen sisällä (sähköikkunat, penkit ovipahvit).
Lisätkää jos unohdin jotain...
mitä pyytää
Eli mitä tuosta vois pyytää. Oon hakenut sen saksasta enkä oo varma pyyntihinnasta. Auton kuva näkee galleria->kävijöiden galleria ja sieltä jusa-nimimerkillä oleva vr6. kuva kertoo tuhat sanaa.
Autossa ei oo klommon klommoa. Laatikko vaihdettu(158tkm ajettu),painelaakeri,syyläri, täyd.kansiremontti tehty, öljyt/filtteri(-T!! myös pa)/hihna ymymym. vaihdettu uuteen. ajokilom. 170tkm. vm-93, 3kk ajetut 215/40-17 renkaat. vanteet suorat. putkisto hartmann 3",hartmann chippi. keskuslukitus, ohjaustehostin, kattoluukku(alkup.) häläri, erillissarjoja auto täynnä. kw säädettävä alusta. jarruremontti tehty. sisustus täydellinen. autoon tehty sitä sun tätä tuuninkia, kuten kuvista näkee. katsastuksessa ei huomautuksia. kaikki toimii! autossa ei oo ilmastointia,turhaa tehonhukkaa ;D. ainiin, bbs-aluvanteet talveksi kitkoilla(2kpl renkaista huonot). musta metalliväri.
nyt haluan biimerin, siks myyn tän.
Autossa ei oo klommon klommoa. Laatikko vaihdettu(158tkm ajettu),painelaakeri,syyläri, täyd.kansiremontti tehty, öljyt/filtteri(-T!! myös pa)/hihna ymymym. vaihdettu uuteen. ajokilom. 170tkm. vm-93, 3kk ajetut 215/40-17 renkaat. vanteet suorat. putkisto hartmann 3",hartmann chippi. keskuslukitus, ohjaustehostin, kattoluukku(alkup.) häläri, erillissarjoja auto täynnä. kw säädettävä alusta. jarruremontti tehty. sisustus täydellinen. autoon tehty sitä sun tätä tuuninkia, kuten kuvista näkee. katsastuksessa ei huomautuksia. kaikki toimii! autossa ei oo ilmastointia,turhaa tehonhukkaa ;D. ainiin, bbs-aluvanteet talveksi kitkoilla(2kpl renkaista huonot). musta metalliväri.
nyt haluan biimerin, siks myyn tän.
hil-tun: Golf3:ssa veikkaisin takapään puslia.
Missä kohtaa tollasessa VilleRistossa pitäis toi jakopää ym. tarkastaa ja/tai vaihtaa (siis km lukema)? Mulla tuli auton mukana huoltokirja, missä on leimoja VAG:lta, mut en osaa saksaa sen vertaa et tietäisin et mitä autolle on missäkin huollossa tehty... Eli toinen kysymys olis, et millä nimellä toi jakopääremontti on saksaksi?
Ja millasia kartiosuodattimia jengi on pirsseihinsä laittanu ja onko huomattu mitään eroja orkkissuodattimeen verrattuna? Olis kiva saada parannettuun hiukan imuääniä... ;)
Ja millasia kartiosuodattimia jengi on pirsseihinsä laittanu ja onko huomattu mitään eroja orkkissuodattimeen verrattuna? Olis kiva saada parannettuun hiukan imuääniä... ;)
Jakopään remppa kannattaa tehä 200tkm kohalla tai sitten kun alkaa rallaatus kuulumaan tyjäkäynnillä, kuten mulla 187tkm kohalla.
Kannattaa hommata sellanen kartiosuodatin josta saat päästä vedettyä imuputken konehuoneen ulkopuolelle ottamaan raitista ilmaa. Esimerkiksi BMC tai Simota kartiosuodatin. K&N suodatin oli ihan perseestä. VR:n konehuoneessa kun on sen verran kuuma että se vetää vain kuumaa ilmaa tyhjäkäynnin aikana ja raitista ilmaakaan ajon aikana ei pahemmin saa. Täs on vain mun mielipide.
K&N heitin nurkkaan ja laitoin vakiokotelon kiinni. Tarkotus olis kyllä tilata Simotan suodatin ebaystä, maksaa 59e.
Kannattaa hommata sellanen kartiosuodatin josta saat päästä vedettyä imuputken konehuoneen ulkopuolelle ottamaan raitista ilmaa. Esimerkiksi BMC tai Simota kartiosuodatin. K&N suodatin oli ihan perseestä. VR:n konehuoneessa kun on sen verran kuuma että se vetää vain kuumaa ilmaa tyhjäkäynnin aikana ja raitista ilmaakaan ajon aikana ei pahemmin saa. Täs on vain mun mielipide.
K&N heitin nurkkaan ja laitoin vakiokotelon kiinni. Tarkotus olis kyllä tilata Simotan suodatin ebaystä, maksaa 59e.
Minä teetätin omaani jakopään remontin kun autolla oli ajettu 140 tkm, ei sieltä kyllä mitään ollu vielä oikein rikki mutta sainpahan mielen rauhan jakopään suhteen!
Mulla on omp:n kartio suodatin omassani ja kyllä sillä tosiaan tulee aika muikeat imu äänet! Minä vedin maskista 2" alumiini putken suodattimelle että sais sitä raitista ilmaa edes ajossa! Kyllä se ainakin tunnosti että olis ottanu kierroksia herkemmin ja kulutus tippu ainaki ajotietokoneen mukaan pikkusen, mutta eipä siitä juuri muuta hyötyä ollu!
Omp makso jotain 50 egeä!
Mulla on omp:n kartio suodatin omassani ja kyllä sillä tosiaan tulee aika muikeat imu äänet! Minä vedin maskista 2" alumiini putken suodattimelle että sais sitä raitista ilmaa edes ajossa! Kyllä se ainakin tunnosti että olis ottanu kierroksia herkemmin ja kulutus tippu ainaki ajotietokoneen mukaan pikkusen, mutta eipä siitä juuri muuta hyötyä ollu!
Omp makso jotain 50 egeä!
Teillä jolla tollanen VR6 löytyy manuaalilaatikolla, mites paljon teillä liikkuu vaihdekeppi sivuttais-suunnassa kun vaihde on päällä? Kävin koeajamassa -94 VR6:n ja siinä se keppi heilus sellaset pari senttii. Ei taida olla ihan ok loota. Vai?
Minulla heilu alussa samalla tavalla ja siitä kepin alapäästä puuttui lukkorikka. Sen laitettuani loppui hillitön kepin heiluminen
Pitääpä nyt kysästä muutama juttu. Alkaa epätoivo pikku hiljaa hiipiä puseroon.
Sain viimeinkin Golffin remontista, tutulla kaverilla vähän projekti venähti. (Reilu 2 kk.) Vaihdettiin vuotava kannentiiviste, ketjut, laahaimet, kiristimet, tulpat, venttiilikopan tiiviste ja venttiilinvarren kumit. Tänään sitten ajelin tuossa reilut 300 km kotiin. Ihme nypytystä pitää pienillä kierroksilla - tyhjäkäynti - 2500 rpm. Nypytti tosin ennen remppaakin, ei noin paljon tosin. Veto kuitenkin kohdillaan ja nypytys loppuu kun kierroksia yli tuon 2500.
Nyt sit kun pääsin kotipihaan niin sytty nesteiden varotusvalo. Lämmöt oli koko matkan ihan normaalit, mitä nyt vähän nousivat jos joutui ruuhkassa seisoskelemaan. Auto pois käynnistä ja konepelti auki. Sellasta höyryä nous koneen takaosasta. Ei paljon mut niin että näki. Ei kone tuntunu kauheen kuumalta eikä päällisin puolin näkyny mitään roiskeita yms. Mitä nyt tossa pimeydessä näki.
Tempasin konepellin kiinni ja läksin sisälle. Nyt tässä kiristelen hampaita ja mietin mikä vikana. Meniköhän siitä taas kannentiiviste? Mites teillä on ilmennyt noi kansiviat ihan ensimmäisiä kertoja?
Tekis mieli ajaa suohon koko vehje... Saakeli, että harmittaa. Tosta vehkeestä on tulossa pikkuhiljaa sellanen todellinen "saksapommi", mistä ihmisiä kovasti varotellaan...
Sain viimeinkin Golffin remontista, tutulla kaverilla vähän projekti venähti. (Reilu 2 kk.) Vaihdettiin vuotava kannentiiviste, ketjut, laahaimet, kiristimet, tulpat, venttiilikopan tiiviste ja venttiilinvarren kumit. Tänään sitten ajelin tuossa reilut 300 km kotiin. Ihme nypytystä pitää pienillä kierroksilla - tyhjäkäynti - 2500 rpm. Nypytti tosin ennen remppaakin, ei noin paljon tosin. Veto kuitenkin kohdillaan ja nypytys loppuu kun kierroksia yli tuon 2500.
Nyt sit kun pääsin kotipihaan niin sytty nesteiden varotusvalo. Lämmöt oli koko matkan ihan normaalit, mitä nyt vähän nousivat jos joutui ruuhkassa seisoskelemaan. Auto pois käynnistä ja konepelti auki. Sellasta höyryä nous koneen takaosasta. Ei paljon mut niin että näki. Ei kone tuntunu kauheen kuumalta eikä päällisin puolin näkyny mitään roiskeita yms. Mitä nyt tossa pimeydessä näki.
Tempasin konepellin kiinni ja läksin sisälle. Nyt tässä kiristelen hampaita ja mietin mikä vikana. Meniköhän siitä taas kannentiiviste? Mites teillä on ilmennyt noi kansiviat ihan ensimmäisiä kertoja?
Tekis mieli ajaa suohon koko vehje... Saakeli, että harmittaa. Tosta vehkeestä on tulossa pikkuhiljaa sellanen todellinen "saksapommi", mistä ihmisiä kovasti varotellaan...
Olen tässä huomannut, että noiden letkujen laadussa on kanssa parantamisen varaa.
Itselläni vuoti sisäkennolta tuleva t- haarainen letku. Vuotaa muuten mukavasti kannen tiivisteen päälle..
Vaihdoin myös tuon sähköisen vesi pumpun joka on siinä samassa letku *elvetissä. Oli lapa päässyt irti prikasta ja hiertänyt itsensä putken läpi. Kerroppa muuten Hannu 2 mitä putkille tuli hintaa?
Omana kokemuksena:
T-haara putki 62 e.
Kietovesipumppu 100 e paikkeilla.
VW liikestä.
Lisätään viellä oma kysymys joukkoon.
Onko kukaan vaitanut lohkon etupuolella pyöreässä kotelossa olevaa tiivistettä. Kotelossa on avaimen kiinike joten saa auki. Vaikea selittää mutta itselläni tihkuttaa öljyä kyseisestä tiivisteestä. Eli onko vaike vaihtaa ja mikä on varaosanumero?
Itselläni vuoti sisäkennolta tuleva t- haarainen letku. Vuotaa muuten mukavasti kannen tiivisteen päälle..
Vaihdoin myös tuon sähköisen vesi pumpun joka on siinä samassa letku *elvetissä. Oli lapa päässyt irti prikasta ja hiertänyt itsensä putken läpi. Kerroppa muuten Hannu 2 mitä putkille tuli hintaa?
Omana kokemuksena:
T-haara putki 62 e.
Kietovesipumppu 100 e paikkeilla.
VW liikestä.
Lisätään viellä oma kysymys joukkoon.
Onko kukaan vaitanut lohkon etupuolella pyöreässä kotelossa olevaa tiivistettä. Kotelossa on avaimen kiinike joten saa auki. Vaikea selittää mutta itselläni tihkuttaa öljyä kyseisestä tiivisteestä. Eli onko vaike vaihtaa ja mikä on varaosanumero?
Eipä ole autosta kuulunut mitään. Mitään ei tapahdu kyllä pääkaupunkiseudulla alta viikossa/kahdessa.
Vähän mietityttää tuo outo nykiminen. Luin tosta jostain, että olis tehny tollasta just kannentiivisteen takia. Olisi juuri meikäläisen tuuria, että ois menny uudelleen.
Ilmeisesti siis vaihtoehdot ton nykimisen suhteen ovat: tulpanjohdot, likanen maffi, lambda, virranjakajan kansi + pyörijä ja... Jotain muuta? Ja tietysti toi kansipahvi...
Tulpat on vaihdettu remontin yhteydessä. Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu kuuulema entisen omistajan toimesta. Tiedä sitten, oli kuulema vaihtanut tulpatkin mutta kyllä ne vanhat oli...
Ja onko paha rasti vaihtaa termari? Tuo jäi kansiremontissa vaihtamatta. Varmaan vaihtokunnossa myös.
Vähän mietityttää tuo outo nykiminen. Luin tosta jostain, että olis tehny tollasta just kannentiivisteen takia. Olisi juuri meikäläisen tuuria, että ois menny uudelleen.
Ilmeisesti siis vaihtoehdot ton nykimisen suhteen ovat: tulpanjohdot, likanen maffi, lambda, virranjakajan kansi + pyörijä ja... Jotain muuta? Ja tietysti toi kansipahvi...
Tulpat on vaihdettu remontin yhteydessä. Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu kuuulema entisen omistajan toimesta. Tiedä sitten, oli kuulema vaihtanut tulpatkin mutta kyllä ne vanhat oli...
Ja onko paha rasti vaihtaa termari? Tuo jäi kansiremontissa vaihtamatta. Varmaan vaihtokunnossa myös.
Kerropas kun jotain uutta kuulet, itelläkin semmosta kummallista nypyttämistä, pääosin pintakaasulla. Vaihdettu on tulpat, tulpanjohdot, lambda, virranjakajan kansi & pyörijä, sekä kummatkin etuosan lämpötila-anturit. Letkuja on tarkisteltu ja joitain vaihdettukin. Ruisku oli taannoin irti ja puhdistuksessa, samoin tyhjäkäyntimoottori. Forteakin on tankkiin laitettu vaan ei poistu nypyttäminen... :o Lähtee ymmärrys kohta...
Toi termarin vaihto on muuten pikkasen kinkkinen homma; joutuu tottakai vedet laskemaan pois ja irrottamaan koko jakajan alla olevan termarikotelon. Kandee jonnii verran varata aikaa sen tekemiseen ja kattella kunnolla se kotelon kunto, mulla ainakin oli kotelo jo menossa halki. Mitä lie bakeliittiseosta se on... Kuulemma vakiovika että ne menee ajan kanssa pas... rikki.
Toi termarin vaihto on muuten pikkasen kinkkinen homma; joutuu tottakai vedet laskemaan pois ja irrottamaan koko jakajan alla olevan termarikotelon. Kandee jonnii verran varata aikaa sen tekemiseen ja kattella kunnolla se kotelon kunto, mulla ainakin oli kotelo jo menossa halki. Mitä lie bakeliittiseosta se on... Kuulemma vakiovika että ne menee ajan kanssa pas... rikki.
Viimeksi muokannut tpv, 30.10.2004 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa