Jarrunesteen vaihto ja abs
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrunesteen vaihto ja abs
Huomenna vaihdan nesteet autoon ja nyt olis kiva tietää tarviiko tuossa tosiaan tehdä ilmaus auton käydessä vai ei? Auto G60 Corrado -91.
Edit: ei tosiaan ole tuo abs tuttu millään lailla jarrunesteen vaihtoon liittyen tai muutenkaan. Tavallisilla jarruilla varustettu sen puoleen hoituu ilmauksineen.
Edit: ei tosiaan ole tuo abs tuttu millään lailla jarrunesteen vaihtoon liittyen tai muutenkaan. Tavallisilla jarruilla varustettu sen puoleen hoituu ilmauksineen.
Viimeksi muokannut Levis, 21.2.2004 0:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ellei jarrunestesäiliö pääse tyhjentymään ilmauksen aikana, ei ABS-yksikköön pitäisi päästä ilmaa. Eli sen kanssa pitäisi olla tarkkana. Muuten ilmaukseen tarvitaan Alfamerin oppaan mukaan erikoisvälineitä. Käsittääkseni tämä tarkoittaa VAG-COMia, jolla voi tuota ABS-yksikköä käskyttää ilmauksessa. Tähän ei siis pitäisi olla tarvetta, jos on tarkkana jarrunestesäiliön kanssa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mitäs yleensä tapahtuu jos sitten vaihtaa nesteen eikä ABS-moottori käy? Jääkö vanhaa nestettä johonkin vai mitä?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 26.8.2004 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Irroitin viikonloppuna etujarru satulat ja taka akselin autosta...Golf GTI 1.8T -99...
Nesteet valutin ulos tarkoituksella....(vaihtoa ajatellen....)
Mutta nyt...lisäsin nesteen ja aloin ilmaamaan....Minä kiinni letkussa ja 11mm kiintolenkissä....Veli oli polkemassa....
Omasta mielestäni sain kaikki nurkat ilmattua(??), mutta edelleenkin poljin painuu pohjaan saakka....!!
Onko tuo kytkin jotenkin kytköksissä tuohon samaan järjestelmään....ALfamer opuksessa puhuttiin vaan jotain senkin ilmaamisesta....(Miten kytkin edes ilmataan?)
AIkaisempaa kokemusta ei ole ABS-jarrujen ilmauksesta....
Nesteet valutin ulos tarkoituksella....(vaihtoa ajatellen....)
Mutta nyt...lisäsin nesteen ja aloin ilmaamaan....Minä kiinni letkussa ja 11mm kiintolenkissä....Veli oli polkemassa....
Omasta mielestäni sain kaikki nurkat ilmattua(??), mutta edelleenkin poljin painuu pohjaan saakka....!!
Onko tuo kytkin jotenkin kytköksissä tuohon samaan järjestelmään....ALfamer opuksessa puhuttiin vaan jotain senkin ilmaamisesta....(Miten kytkin edes ilmataan?)
AIkaisempaa kokemusta ei ole ABS-jarrujen ilmauksesta....
Nostetaas aihe uudelleen esille, kun ei haulla muutakaan löytynyt...
Passatista "posahti" takasatula ja toinen piiri tietytsi valui tyhjäksi. Laitoin uuden satulan ja ilmasin vuotaneen piirin -> ei hyvä. Ilmasin lisää, sama lopputulos.
Pudotin auton pyörilleen(näin eliminoin taka-akselin paineensäätimen mahdollisen "vastustamisen") ja ilmasin molemmat piirit. -> ei hyvä.
Auto käyntiin ja ilmaus.-> ei hyvä.
Onhan siinä tietytsi paremmat jarrut kuin vuotavalla piirillä, mutta ei niin hyvän ja kovan tuntuinen polkusin kuin ennen. Vuotavaa piiriä ilmatessa poljin on eri tuntuinen kuin sitä ei-vuotanutta piiriä ilmatessa. Eli jossain on ilmaa, mutta miten sen sais sieltä pois?!
Potilas on '94 parilitranen ABSeilla varustettu passatti.
Passatista "posahti" takasatula ja toinen piiri tietytsi valui tyhjäksi. Laitoin uuden satulan ja ilmasin vuotaneen piirin -> ei hyvä. Ilmasin lisää, sama lopputulos.
Pudotin auton pyörilleen(näin eliminoin taka-akselin paineensäätimen mahdollisen "vastustamisen") ja ilmasin molemmat piirit. -> ei hyvä.
Auto käyntiin ja ilmaus.-> ei hyvä.
Onhan siinä tietytsi paremmat jarrut kuin vuotavalla piirillä, mutta ei niin hyvän ja kovan tuntuinen polkusin kuin ennen. Vuotavaa piiriä ilmatessa poljin on eri tuntuinen kuin sitä ei-vuotanutta piiriä ilmatessa. Eli jossain on ilmaa, mutta miten sen sais sieltä pois?!
Potilas on '94 parilitranen ABSeilla varustettu passatti.
Kyllä ja kyllä. Monesti.
Takapäästä tuli ihan pienenpientä kuplaa aika pitkään, mutta nyt tulee vain nestettä jokaisesta ilmausruuvista. Ei ulkoisia vuotoja.
Edelleen on hämärän peitossa että vaatiiko tämä jotain toimenpiteitä vai ilmataanko kuten lukkiutuvatkin jarrut. Joissakin vehkeissä kun pitää tehdä abs yksikölle jotain (litiin irti tai ohjastusta diagnostiikkapistokkeen kautta tms) mutta tarviiko tässä?
Takapäästä tuli ihan pienenpientä kuplaa aika pitkään, mutta nyt tulee vain nestettä jokaisesta ilmausruuvista. Ei ulkoisia vuotoja.
Edelleen on hämärän peitossa että vaatiiko tämä jotain toimenpiteitä vai ilmataanko kuten lukkiutuvatkin jarrut. Joissakin vehkeissä kun pitää tehdä abs yksikölle jotain (litiin irti tai ohjastusta diagnostiikkapistokkeen kautta tms) mutta tarviiko tässä?
Golf III ABS
Kuinkas tuo jarrujen ilmaus, jarrunesteen vaihdon yhteydessä menee tämmösessä VR6 -golffissa (-93) ? Ilmeisesti voi tehdä kuten abässättömissä eli virtoja ei tarvi pitää päällä, sillon vaan sinne abs-pumppuun jää pieni määrä vanhaa nestettä?
Tuolta http://www.gti-vr6.net/library/wheels_tires_brakes/bleeding_brakes.html
mitä katsoin, niin varoitettiin, ettei sais polkea jarrua pohjaan ilmatessa, ettei pääsylinterin tiivisteet tilttais?
Tuolta http://www.gti-vr6.net/library/wheels_tires_brakes/bleeding_brakes.html
mitä katsoin, niin varoitettiin, ettei sais polkea jarrua pohjaan ilmatessa, ettei pääsylinterin tiivisteet tilttais?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa