Mustosjussin volkkarit

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

Mustosjussin volkkarit

ViestiKirjoittaja mustonenj » 14.8.2013 12:13

Veeärrän koneen lauettua oli aika siirtyä takaisin lähtöruutuun, kyseinen yksilö tuli haettua Porista.

Tehtyä: Pientä siistimistä, kulutusosien vaihtoa jne
Alustana tuningartin coilit, pyörät 3sdm 0.05 16x8 ja 16x9.

Tulossa aikanaan koneenpäivitys agg tai ady malliseen, jahka sopiva kokonainen auto on sopuhintaan saatavilla. Bägejäkin mietitään, saa nähdä. Ylimaalaus on ainakin tulossa, ellen jollain ihmeellä löydä Royal Blue ovia.

Kuva
Viimeksi muokannut mustonenj, 2.11.2014 20:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 15.8.2013 0:01

Hyvin passaa kyllä vanteet tähänkin. Pikkasen muuttui ulkonäkö. Vielä kun saat kaaret valmiiks ja hierottua asennon kohalleen ni alkaa olee aika jepa.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 15.8.2013 4:39

Hirvee miina :D :D

Ei vaan. kyllähän näissä aina riittää potentiaali kun vaan jaksaa harrastaa. Ja kai tuohon moottorivalikoimaan voi myäs 2E:n laskea mukaan? ;)

Menit sit hommaan siitä corradosta noi vanteet :D Sopii ihan pirun hyvin :)

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 15.8.2013 11:48

Demon, 2e konetta ei mielellään, noi uudemmat on toiminnaltaan vähän parempia olleet, ja kulutus ollut omasta mielestäni jostain syystä pienempi.

Ja corradossakin on vanteet vielä paikallaan, huomaa jako ;) Näähän tuli samaan aikaan kun rosteni sai omansa.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 24.8.2013 22:12

Mitä eroa AGG ja ADY koneissa on? kumpikihan on 2,0i? ja mitä vaatii kun vaihtaa tuohon Jettaan tuo isomman koneen? Jettasihan taitaa olla 1.8i

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.8.2013 0:55

Ei kai siihen muuta tarvi ku kone,(laatikko) ja moottorinohjaus ja konehuoneen johdot?
Liekkö sen kummempaa askartelua.
Jarrut ja alusta vastaamaan 115hv edestä eli käytännössä 16venttiilisen (129/139hv) jarrut tai ottaa luovuttaja-autosta.

Mitä eroa AGG ja ADY koneissa on?

[mutu]Oliko eri sähköjärjestelmän toimittaja? Viisaammat korjatkoon?
Itse moottorissa ei ole eroa juurikaan,puristukset hieman pienemmät AGG:ssä.[/mutu]

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 25.8.2013 1:31

Hieno Jetta. Seuraillaan kuinka projekti kehittyy :)

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 25.8.2013 9:43

Kertokkee mistä löydän tiedot Golf/Vento/Jetta:n jarruista/alustasta eli löytyykö jostain netistä tiedot koottuna vai kömminkö auton alle mittanauhan/työtömitan kanssa......

jmo
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.1.2009 9:30

ViestiKirjoittaja jmo » 25.8.2013 12:39

Ajelitkos tällä vararenkaan voimin Jyväskylässä?

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 25.8.2013 16:46

Tämä yksilö on 1.3 ruiskukoneella. Ajokuntoinen luovuttaja-auto olisi siis hakusessa niin saisi koko paketin apurunkoineen päivineen nostettua paikoilleen. Tankkihan menee myös vaihtoon ja samaan syssyyn myös taka-akseli.

Eli plug&play periaatteella mennään.

jmo: Vararenkaalla ajellaan, joku ystävällinen raksapena oli leväyttänyt motarille kakkosnelosia, tuloksena ainakin pilalle mennyt rengas, vannetta en ole vielä koneessa käyttänyt, toivotaan ettei mennyt kieroksi.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 25.12.2013 22:15

Jetta seisoo hallin nurkalla odottaen uutta tekniikkaa.

Käyttis/projekti autoksi lisääntyi myös hiukan harvinaisempi kakkis.

Eli siis usa-model gti vuodelta -91, tuotu Jamaikan kautta Suomeen.
Koneena 1.8 4-pisteruisku, jonka jatkona automaatti, tehoina otteessa 118kW :)
Autosta löytyy myös automaattinen?-ilmastointi, kattoluukku, sekä ehjä gti-sisusta mustilla pilari ja kattoverhoiluilla.

Golf oli jäänyt katsastamatta jarruletkun ja pielessä olevien päästöjen takia, sekä pohjassa oli tunkkauksen jäljiltä tullut reikä. Haperoiden korjaus hoitui helposti, päästöjen syyksi osottautui pielessä ollut apuakseli, joka heitti yli 90 astetta, sekä sytytysjohdot olivat todella huonot.

Lasit olivat veivimalliset, asennusta kuitenkin odottaa jo sähkömalliset orkkis-osat.

Väri on joidenkin mielestä se ainoa oikea kakkiksen väri, tosin vaihtunee minun toimesta johonkin pirteämpään koska punainen ei oikein lämmitä.

Kesän vanteistus todennäköisesti on halkaisijaltaan joko 17 tai 18 tuumaiset, aika näyttää. Pienoinen "ysäri-look" on kuitenkin ollut mielessä jo pidemmän aikaa.

Vanha kuva edellisen omistajan ajoilta:

Kuva

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 26.12.2013 10:44

Onpas isot vanteet tulossa kakkikseen :O

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.12.2013 10:53

17-18 on kyllä aika karu kakkikseen. Tonttiin ja 15" alle :)

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 26.12.2013 11:01

Eikä mitä, 17" venomit ostoon :)
Ihan helposti kun nykyisin saa niin ohutta narua vanteen päälle.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 26.12.2013 12:14

asiallinen aihio. ja eiköhän ne 17" liene tulevana kesänä muodissa eli ilman muuta isoja vanteita ja pieniä renkaita kiitos ;)

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 30.12.2013 8:09

Kuvia ja tarinaa automaatti-ilmastoinnista? Itselle ainakin ihan nevöhööd, että näissä olisi autoilmastointeja ollut.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.12.2013 11:32

^ http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1576158
It's aftermarket from Italy and it isn't OEM quality

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 30.12.2013 13:54

No jopas. :)

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 2.11.2014 21:32

Kirjoitellaanpa tännekkin välillä, getari vaihtoi omistajaa.

Jetasta on kone tiputettu pois, ja tekniikan luovuttajaksi ostettiin jenkkimallin 3-koppanen aba-tekniikalla.
Kuva
Käyttiksinä palvelee edelleen vanha uskollinen caddy, sekä heinäkuussa hommattu muumifarkku.
Kuva
Kuva

Kesäkuun alussa tuli haettua jetalle tekniikanluovuttajaksi 2 litrainen vento, mutta totesin sen olevan liian hyvässä kunnossa osiksi laittoon, niin sekin jäi nyt odottelemaan leikkaaliimaa leikkejä. Osia kuitenkin hommattu jenkkimallista ja jahtigolffista jne..
Tästä pieni kuva josta arvaajat voi arvailla mitä tapahtuu:
Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.11.2014 21:37

2door Vento.

_T3_
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.2.2013 10:36

ViestiKirjoittaja _T3_ » 3.11.2014 16:35

Sanon samaa kun ylempi. On se vento 2 ovisenaki saakelin herkku!

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 12.11.2014 8:20

Hieno tuo kakkoskorinen. Melkein jo sen itse hain kun oli myynnissä, mutta sitten myyjä soitti että tunkki meni läpi lattiasta niin jätin sitten väliin. Nyt kyllä harmittaa.

Yhden moisen omistaneena ei voi kuin kehua. On kertaluokkaa jämäkämpi kori tuossa US versiossa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.11.2014 13:56

Ei kai siinä muuta eroa ku liimalasi normi eurokakkikseen, pl.G60/Rallye?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.7.2015 13:50

Joko Ventossa ovimäärä vähentynyt?

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 14.12.2015 18:56

Vento on purettuna ladon takana odottamassa joko motivaatiota tai romumiehen noutoa.
Passattiin olen keskittynyt hommaamaan osia ja tekemään sitä kesäkuntoon.

Tähän topicciin en olekkaan siitä kuvia laittanut joten tässä olisi, vähän ensikesän luukkia haettu viimeisessä kuvassa:
Kuva
Kuva

Kuva

Gotit on tosiaankin 17 tuumaiset, saa nähdä miten järkevästi saan ne istumaan mutta pakko ne tuohon on kuitenkin laittaa.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 14.12.2015 19:25

Hieno passatti. Hyvä että vanhatkin pidettiin kunnossa. Iso peukku.

tomppa9
-
Viestit: 223
Liittynyt: 14.2.2006 16:06

ViestiKirjoittaja tomppa9 » 15.12.2015 17:43

Tää on tyylikäs! Siis toi sun Passattis. Mukava nähdä vaihteeks kasassakin oleva kolmekakkonen, vaikkakin vain kuvissa. Aika tuhdit on kyllä noi sun vanteet. Mielenkiinnolla odottelen miten ne istuu tuonne alle.

Mitäs muita muutoksia tähän oli suunnitelmissa? Vai voiko vielä paljastaakaan? Jotainhan jo tiedänkin :)

Lisää vaan kuvia ja juttua kehiin. Mua kiinnostaa ainakin!

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

Re: Mustosjussin volkkarit

ViestiKirjoittaja mustonenj » 4.9.2021 12:57

Vuosien jälkeen ajattelin tännekin päivitellä mitä tallissa tapahtuu.

Passat on edelleen nippeleinä, tosin pikkuhiljaa kasaankinpäin sitä on saatu.

Edellinen talvi meni entisöidessä 16v mk3 golfia. Hetken aikaa sillä kesällä ajoin, ensikesäksi ei muita suunnitelmia ole kuin vannepäivitys, taakse spoilerit sekä projekt zwon peilit.

Kolmantena odottelee käsittelyä -84 polar silber kakkis, tähän tuskin muuta tehdään kuin vähän peltitöitä, alusta ja vanteet.


Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

Re: Mustosjussin volkkarit

ViestiKirjoittaja Ripa » 8.10.2021 8:16

2021 on selvästi comebackien vuosi tälle foorumille.

Tuota Passatin valmistumista odotellaan mielenkiinnolla. Eihän noita näe enää missään ja vielä noin hienossa värissä. MIkäs tekniikka Passattiin on tulossa?

Golfia tulikin Bug In Finissä tutkittua ja makia tuote sekin. Erikoisia osia jotka itselle aivan ennen näkemättömiä kun ole mk3 maailmaan niin perehtynyt.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa