Potilas A2 -03, 1.4 pumppusuutin.
Ajettu 460tkm, oireena välillä huono käynnistyminen ja saattaa tyhjäkäyntiä käydä huonosti välillä.
Nyt pelannut hetken aikaa muuten hyvin mutta hälyytys kellot alkoivat soida kun normaalisti öljyä hukkaava moottori alkoi kehittää lisää öljyä öljypohjaan...
Mittatikussa öljy noussut sentin verran ylärajasta.
Jotkut ajaneet tietämättömänä suutinvikaisella ja öljyn vaihdossa ihmetellään kun öljyä tulee 2-3l liikaa pois johtuen dieselin sekoittumisessa. Onkohan kuinka suuri riski rikkoa moottori jos ajaa niin että öljyä on pikkuisen liikaa tikussa?
Muistaakseni 0,5l on öljytilavuus alarajasta ylärajaan, eli nyt olisi öljyä liikaa joku alle puoli litraa moottorissa?
Auto menee suuttimien tarkastukseen heti kun vapaa aika saadaan, siihen asti pitäis pärjätä...
Eli, VCDS näkee jostakin suutin dataa, muistaako joku mistä? Jotain muutakin noissa vikana kun pelkkä vuoto kun oireillu aikasemmin huonolla tyhjäkäynnille ja käynistymisellä.
Huomenna olis 100km ajoe niin voisi logia katsella ajan kuluksi.
1.4TDI suuttimen VCDS vianhaku/vuotavilla suuttimilla ajo
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.4TDI suuttimen VCDS vianhaku/vuotavilla suuttimilla ajo
Se diesel siellä öljyn seassa lienee isompi ongelma kuin öljyn lievä "yli täyttö". Muuttaa öljyn ominaisuuksia. Eli suosittelen öljyjen vaihtoa jos on pakko ajaa niin ei moottorissa pääse ainakaan siksi syntymään ylimääräistä kulumista. Nokka-akseli noissa pumppareissa taitaa ensimmäisenä ottaa itseensä..
Re: 1.4TDI suuttimen VCDS vianhaku/vuotavilla suuttimilla ajo
Lisäksi huono suutinkuvio voi aiheuttaa mäntävaurion…
Re: 1.4TDI suuttimen VCDS vianhaku/vuotavilla suuttimilla ajo
150km ajon aikana VCDS näytti suuttimille arvoiksi 1. syl 0.02mg/str, 2 syl -0,64mg/str, 3 syl 0.59mg/str ja tyhjäkäynnillä 1syl 0.40mg/str, 2 syl -0.75mg/str, 3 syl 0.35mg/str.
Kakkosen suutin näyttää koko ajan ajossa ja tyhjäkäynnillä tuota -0,64mg - -0,75mg/str.
Öljyt vaihdoin samalla, tuli ulos 5,5-6l ja tilavuus jotakin 4l tuossa.
Kakkosen suutin näyttää koko ajan ajossa ja tyhjäkäynnillä tuota -0,64mg - -0,75mg/str.
Öljyt vaihdoin samalla, tuli ulos 5,5-6l ja tilavuus jotakin 4l tuossa.
Re: 1.4TDI suuttimen VCDS vianhaku/vuotavilla suuttimilla ajo
Niin mainittakoon vielä, että pummareiden suuttimien vuodolla taidetaan useinmiten tarkoittaa sitä kun polttoainetta vuotaa suutinrungon ja kannen välisten o-renkaiden välistä suoraan öljytilaan.
Kyseessä ei siis ole varsinaisesti suutinvika.
Näissä kun polttoainekavat on kannessa ja niissä tandempumpun tuottama paine.
Voi aiheuttaa käynnistys yms ongelmia sitä kautta että kavavat pääsee tyhjenemään itsekseen, tai johtuen (pahasta) vuodosta ja/tai kuluneesta tandempumpusta suuttimille menevä syöttöpaine jää alhaiseksi.
Kyseessä ei siis ole varsinaisesti suutinvika.
Näissä kun polttoainekavat on kannessa ja niissä tandempumpun tuottama paine.
Voi aiheuttaa käynnistys yms ongelmia sitä kautta että kavavat pääsee tyhjenemään itsekseen, tai johtuen (pahasta) vuodosta ja/tai kuluneesta tandempumpusta suuttimille menevä syöttöpaine jää alhaiseksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 107 vierailijaa