autodoc väärien osien palautus

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja hanski » 9.1.2021 10:12

onko joku tässä onnistunut?

olen tuolta osia vuosien ajan tilannut, aina on toiminut hyvin ja tullut sitä mitä tilattu.
nyt kuitenkin tuli muovipusseissa osia, joihin liimattu oikea, tilattu tuotekoodi,
mutta osat väärän kokoisia pusseissa, mitä he ilmoittavat tuotetiedoissa osan mitoiksi. eikä näin ollen myöskään sovi paikalle autoon.

eli kyseessä väärät osat, joka todistettu heille sähköpostilla lähetetyissä kuvissa, kuvattu mitta vieressä jne.., mutta ei!

tätä sähköpostivääntöä on nyt viikon verran vetkuteltu ja kysytään samoja asioita uudestaan ja uudestaan, alkaa niikus riittää!
kyseessä on 160e. euron osat, ei siis mikään järjettömän iso summa, mutta alkaa vitxx kun ei ole aikomustakaan myöntää tehtyä virhettä!

ja tiedän kyllä, suomestakin näitä osia saa ja palautukset toimivat helpommin, se hintalappu perässä vaan on nykyään aika ratkaiseva tekijä.
Viimeksi muokannut hanski, 9.1.2021 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja samza » 9.1.2021 10:17

minulla tuli kesällä yksi väärä osa joka oli noin 35euron arvoinen. Kuvia pyytivät jne ja sitten mukisematta palauttivat rahat ja sain pitää "väärän" tuotteen itselläni. Olen kyllä aina tilauksiin laittanut sen erikseen maksettavan palautusjutun (olikohan sillä 200 pvä palautusaika)

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja hanski » 9.1.2021 10:27

Käyttämällä vaihtoehtoista toimintoa "Turvallinen tilaus", voit laajentaa tavallisen palautusoikeuden mahdollisuuksia. Jos maksat 5,95 € suuruisen pienen lisämaksun, me tarjoamme sinulle täyden palautusoikeuden ja ilmaisen palautuksen ilman erillistä syytä ensimmäisten 100 päivän aikana.

joo tämä palautusjuttu siellä on lopussa. itse olen kyllä alkuvuosien jälkeen tämän rastin poistanut, kun todettu kauppa toimivaksi, tähän asti.
onko tässä sitten syy, ettei palautus olekkaan enää niin helppoa?

Bäri
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.11.2020 9:25

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja Bäri » 10.1.2021 11:40

Tuo palautus on suurin syy miksen mielellään käytä autodocia, jos on tullut väärät osat niin oon pitänyt ne vaan kiltisti ja tilannut jatkossa muualta. Esim. Aeromotors on useasti ollut halvempi, varmemmin oikeat osat ja huomattavasti nopeampi toimitus.

tkp
-
Viestit: 71
Liittynyt: 16.8.2012 15:57

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja tkp » 12.1.2021 15:07

Onhan sinulla joka tapauksessa kahden viikon lakisääteinen palautusoikeus. Palautuksesta voit tosin joutua maksamaan postikulut.

joki7
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.6.2017 21:37

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja joki7 » 13.1.2021 5:15

Itse olen pyrkinyt turvaaamaan oman selustan mahdollisemman hyvin, eli tuotteesta, tiedoista, tilausvahvistuksesta otan aina kuvakaappaukset. Joskus jopa kysyn etukäteen sähköpostilla, tuleeko nämä tuotteet.

En ole maksanut koskaan autodocin 5.95€ keksittyä lisämaksua, enkä missään nimessä maksaisi.

Ostan vain verkkokaupan antamien tuotetietojen perusteella, kauppa vastaa mitä ovat myymässä ja listaamassa. Kauppa palauttaa minulle rahat tai toimittavat tuotteen jota olin ostamassa.

Jos paypal maksulla niin sinne heti auki valitus, ytimekäs, kaikilla tiedoilla, kuvilla.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aeromotors on ollut jopa edullisempi, nopeampi toimitus viron kautta, asiakaspalvelu parempi, sieltä on enemmän tilauksia nykyään. Taitaa paketitkin olla teipattu kiinni kunnolla

Autodocista tullut aina mitä ostettu ja tilattu, hyvä normaali paketointi.

Ennemmin menen aeromotorsin kauppaan jos sieltä löytyy mitä haluan.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja hanski » 17.1.2021 21:32

joki7 kirjoitti:Itse olen pyrkinyt turvaaamaan oman selustan mahdollisemman hyvin, eli tuotteesta, tiedoista, tilausvahvistuksesta otan aina kuvakaappaukset.

Ostan vain verkkokaupan antamien tuotetietojen perusteella, kauppa vastaa mitä ovat myymässä ja listaamassa.

näin olen myös itse toiminut.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja hanski » 17.1.2021 21:43

tämä saatiin lopultakin taputeltua maaliin asti jollakin tavalla.

vaadittiin todella pitkät hermot ja 17 kappaletta sähköpostiviestejä , ennenkuin meni perille, he olivat toimittaneet väärät osat, vaikka eivät sitä missään kohtaa myöntäneetkään, vaikka sen pystyi todistamaan useilla valokuvilla( joita pyydettiin uudestaan ja uudestaan..) ja valmistenumeroilla!

väärät osat jäivät mulle, oikeita en tilalle koskaan saanut, palauttivat perjantaina rahat vääristä osista tilille.
vaikka tämä nyt jollakin tavalla ratkesi, kyllä tästä vääntämisestä jäi todella paska fiilis!!!

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.1.2021 9:10

Virhe todennäköisesti tapahtunut jo toimittajan päässä, eikä autodocin lähettämössä. Itsekin aikoinaan sain vääränkokoisen laakerin vaikka pahvipakkaus ja sen leimat oli oikeasta (erikokoisesta) osasta peräisin.

tkp
-
Viestit: 71
Liittynyt: 16.8.2012 15:57

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja tkp » 21.2.2021 18:37

Tässä nyt tuli henkilökohtaista kokemusta siitä miten autodocin takuut toimii. Sieltä tuli valmiiksi rikkinäinen oven lukkolaite. Alkuviikosta täytin heidän nettisivuilta palautuslomakkaan ja tänään tuli vastaus että takuupyyntö on hyväksytty. Mutta joo, saihan tuonne lähettää kuvat osasta ja "todisteet" siitä että lukon on asentanut ammattitaitoinen henkilö, laitoin sitten kopion ammattikoulun päättötodistuksesta vuodelta 1993 :)

Mutta tosiaan tässä alkaa miettimään että kannattaako sittenkin maksaa se 10€ lisää paikalliselle ad-varaosalle tai fixukselle ja väärä/viallinen osa tilanteessa ei tarvitse muuta kun marssia kauppaan sisään ja vaihtaa osa, kun odotella pari viikkoa että saa ehjän osan autodocilta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.2.2021 21:51

Sparetolle kyllä kaikki pisteet.
Ilmoitin viallisesta osasta, seuraavana päivänä tuli vastaus että kuriiri hakee paketin ilmoittamastani osoitteesta seuraavana päivänä. Ja niinhän se haki.

Ja kaikenhuippu oli että osan tilauksen ja asennuksen (eli milloin huomasin vian) väli oli 8kk.

Epe
-
Viestit: 139
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

Re: autodoc väärien osien palautus

ViestiKirjoittaja Epe » 21.11.2023 13:17

En suosittele osien tilaamistaAutodocista enkä mistään sen kymmenestä aputoiminimestä (kannattaa varmistaa onko sopimus kumppani Autodoc vaikka sivusto olisi eri). Tilasin osat joissa oli valmistusvirhe eli liian suuren holkit. Puolen tunnin chat asiakaspalvelu keskustelun ja yli kymmenen sähköpostin jälkeen sain palauttaa osat heidän rahdilla. Osien palauttamisesta on nyt kulunut 1,5 kuukautta enkä ole vieläkään saanut rahoja. Asiasta olen laittanut pari sähköpostia ja aina vastataan että kunhan varasto ehtii ottaa osat vastaan jne.

Monelle ovat vaihtaneet "merkkiosan" heidän omaan Strak-merkkiin asiakkaalle ilmoittamatta ja hintaa muuttamatta. Ja väittäisin että minulle tekivät saman, koska olin tilaamassa Moog osat. En ymmärtänyt silloin ottaa kuvakaappausta ostoskorista koska pari edellistä tilausta oli onnistunut hyvin. Pieni mahdollisuus on että olen painanut viereistä tuotetta vahingossa, mutta en usko tähän.
En voi ymmärtää heidän toimintaa, miksi pilata asiakassuhde ja yrityksen maine tilanteessa jossa virhe on selvästi heidän. Ja pahinta että kiistelemme kympeistä.

Yhteenvetona sanoisin että omalla riskillä jos tilaa niin ehkä ok, mutta jos saa mitä sattuu niin riskin kantaa itse. Jatkossa ainakin itse ostan paikallisesta varaosaliikkeestä tai tilaan Virosta ja maksan kympin enemmän.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa