Esitelläämpä nyt se omakin auto.
Foorumia luettu useampi vuosi mutta nyt vasta harrasteauton myötä sain aikaiseksi avata aiheen tähän topiciin.
Eli keväällä tuli ostettua otsikonn mukainen avopulkka. Yksi kännyräpsy tulokunnossa:
Omaan makuun sitä on ensihätään muokattu:
-sinkkuvalo-maskilla sekä kirkkailla umpiolilla
-repsu-vanteilla (7x15 et 30+165/45R15 nankangeilla)
-TA-TECHNICS coili satsilla.
Näillä mennään tämä eka kesä (ainakin).
Aika näyttää mihinkä suuntaan rakentelu suuntautuu.
Talvella ehkä tarkoitus kone avata sekä laatikolle tehdä jotain, 2-vaihteen synkronointi ainakin kaipaa hellyyttä.
Pari kuvaa, stancea ei ole hierottu kohdalleen, takaa vaatii hieman nostoa, nyt säätövaraa 50mm alaspäin (ei apujousia paikallaan)
Vanteista puuttuu keskilätkät vielä kun tarvii korkeuden kanssa jumpata..
Sisusta perus harmaa joten siitä kuvia myöhemmin.
Maalipinta ei ole niin siisti kuin kuvista voisi päätellä, hieman on ylivalottunut. Jos innostus piisaa niin jossain vaiheessa olisi tarkoitus ylimaalata ja samalla vaihtaa rätti mustaan (?)
Lucifer´s 1989 Golf Cabriolet 1.8 Karmann
Valvoja: ffp jäsenet
Lucifer´s 1989 Golf Cabriolet 1.8 Karmann
Viimeksi muokannut lucifer, 14.6.2013 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valkonen rätti vois olla aika haasteellinen pitkän päälle pitää puhtaana ja musta tois sitä kontrastia mitä tohon kaivattais.
Tietty tallissahan tää majailee eli ei olis missään vaiheessa puiden armoilla ja kun ajetaan niin jos katto alhaalla niin sufletti päällä tietty.
Tuulisuoja olis tarkoitus talvella hommata.
Jos katto mustaks niin sopiskos sitten musta bra?
Toi harmaa katto on mitä ilmeisemmin alkuperäisvärinen ( autosta tuloste kun auto oli uutena autokoulussa uudellamaalla ja takakontin päällä istuu Janina Frostell ).
Tietty tallissahan tää majailee eli ei olis missään vaiheessa puiden armoilla ja kun ajetaan niin jos katto alhaalla niin sufletti päällä tietty.
Tuulisuoja olis tarkoitus talvella hommata.
Jos katto mustaks niin sopiskos sitten musta bra?
Toi harmaa katto on mitä ilmeisemmin alkuperäisvärinen ( autosta tuloste kun auto oli uutena autokoulussa uudellamaalla ja takakontin päällä istuu Janina Frostell ).
Re: Lucifer´s 1989 Golf Cabriolet 1.8 Karmann
Päiviteelläs tätäkin.
Ihmeitä ei ole tapahtunut, ehti jopa seistä muutaman vuoden ajamattomana odottamassa sopivaa inspiraatiota.
Mutta jotain tapahtunutkin:
-g60 etujarrut adaptereilla omissa olka-akseleleissa, brembon levyt, EBC green stuff palat
-g60 takajarrut, brembon levyt, EBC green stuff palat
-käsijarruvaijerit ns. custom made mk1 jarrukonversioihin (jostain briteistä, en muista mistä)
-T4 portterin 25,4mm pääsylinteri
-mk2 jarruvalokytkin (polkimen liike jää uudella sylkyllä pari milliä vajaaks, paloi jarruvalot kokoajan)
-Taka-akseli hiekkapuhallettu ja maalattu, kasattu alkup puslilla
-Audi A8 D2 16" winterfelgenit, papukiillotettu Rimfixillä, Epytec:n 20mm jaonmuutos adapterit 4x100 --> 5x112
Renkaat tällä hetkellä 165/40R16, tahtoo olla liian pienet halkaisijaltaan, wheel gappia vielä liikaa mutta vakaajasta 7cm maahan eli ei alemmas enää.
Mikä olis parempi koko et sais pyöräkoteloa vähän enemmän täyteen? Kuitenkin nyt mahtuu hyvin pyörimään noilla ja varaa olis laskea, sen verran sisään jää vanne tolla adapterilla.
Ihmeitä ei ole tapahtunut, ehti jopa seistä muutaman vuoden ajamattomana odottamassa sopivaa inspiraatiota.
Mutta jotain tapahtunutkin:
-g60 etujarrut adaptereilla omissa olka-akseleleissa, brembon levyt, EBC green stuff palat
-g60 takajarrut, brembon levyt, EBC green stuff palat
-käsijarruvaijerit ns. custom made mk1 jarrukonversioihin (jostain briteistä, en muista mistä)
-T4 portterin 25,4mm pääsylinteri
-mk2 jarruvalokytkin (polkimen liike jää uudella sylkyllä pari milliä vajaaks, paloi jarruvalot kokoajan)
-Taka-akseli hiekkapuhallettu ja maalattu, kasattu alkup puslilla
-Audi A8 D2 16" winterfelgenit, papukiillotettu Rimfixillä, Epytec:n 20mm jaonmuutos adapterit 4x100 --> 5x112
Renkaat tällä hetkellä 165/40R16, tahtoo olla liian pienet halkaisijaltaan, wheel gappia vielä liikaa mutta vakaajasta 7cm maahan eli ei alemmas enää.
Mikä olis parempi koko et sais pyöräkoteloa vähän enemmän täyteen? Kuitenkin nyt mahtuu hyvin pyörimään noilla ja varaa olis laskea, sen verran sisään jää vanne tolla adapterilla.
- Liitteet
-
- Kännyräpsy
- Audi A8 D2 wheels.jpg (511.77 KiB) Katsottu 20986 kertaa
Re: Lucifer´s 1989 Golf Cabriolet 1.8 Karmann
Vaihtoehtoja monen mk1 tyypin kanssa samaa aiheitta puhuttu.
Sopivia kokoja ovat
165/45
165/50
175/50
195/40
Kun saisi 175/ 185 kokoa matalana.
Sopivia kokoja ovat
165/45
165/50
175/50
195/40
Kun saisi 175/ 185 kokoa matalana.
Re: Lucifer´s 1989 Golf Cabriolet 1.8 Karmann
Olisikohan syytä siirtää projektiosioon tämä?
Pari vuotta sitten tätä varten ostettu sijaismoottori oli sen verran kulunut sylinteriputkistaan että ylikoon männät olivat ensimmäisenä ostoslistalla.
Kun ei tavallisia tahdo löytyä niin toimittajaksi valikoitui Wössner koossa 81,5
Siitä sitten jos talvella moottori kasaisi itsensä niin tekniikan vaihto voisi olla taas askeleen lähempänä.
Pari vuotta sitten tätä varten ostettu sijaismoottori oli sen verran kulunut sylinteriputkistaan että ylikoon männät olivat ensimmäisenä ostoslistalla.
Kun ei tavallisia tahdo löytyä niin toimittajaksi valikoitui Wössner koossa 81,5
Siitä sitten jos talvella moottori kasaisi itsensä niin tekniikan vaihto voisi olla taas askeleen lähempänä.
Re: Lucifer´s 1989 Golf Cabriolet 1.8 Karmann
samza toi näyttää aika hyvältä noin, paljon sulla matkaa matalimmasta kohdasta?
Mulla ainakin etukallistuksenvakaaja tai mikä lie poikkituki on alinkohta.
Mulla ainakin etukallistuksenvakaaja tai mikä lie poikkituki on alinkohta.
Re: Lucifer´s 1989 Golf Cabriolet 1.8 Karmann
alatukivarsien kiinnikkeet on alimpana ja just mahtui mitallistettu 2x2 alle eli oisko n 50mm. Öljypohja kutakuinkin samassa tasossa :(
Re: Lucifer´s 1989 Golf Cabriolet 1.8 Karmann
Ajokausi lähenee, vielä hieman kylmä että viitsisi ottaa ajoon.
Talven aikana ei ihmeempiä tapahtunut, Porsche Scripted -kahvat asensin.
Possun kahvat ovat puolet painavammat kuin alkuperäiset ja myöskin tuntuvat tukevammilta koska alkuperäiset ovat muovirunkoiset ja Porschen ovat alumiinivalua.
Yleensä nämä Porschen kahvat ovat kiilloitetut mutta taidan mennä mustilla ainakin hetken koska valkoinen ja musta sopivat kontrastin puolesta omaan silmään.
Alkuperäinen maski vaihtui merkittömän tilalle, sisempiin lamppuihin tuli mattakalvon mutta saattaa vielä lähteä pois.
Joku aikanaan asentanut lohkolämppärin pistokkeen maskin merkkiin...uusi merkki siis ostoslistalle
Myös toista rattia hahmottelin paikalleen mutta omaan silmään tuo Dino on parempi, kuvissa Dinon ratista puuttuu vielä töötin ympäriltä ruuvit peittävä jalopuurinkula.
Talven aikana ei ihmeempiä tapahtunut, Porsche Scripted -kahvat asensin.
Possun kahvat ovat puolet painavammat kuin alkuperäiset ja myöskin tuntuvat tukevammilta koska alkuperäiset ovat muovirunkoiset ja Porschen ovat alumiinivalua.
Yleensä nämä Porschen kahvat ovat kiilloitetut mutta taidan mennä mustilla ainakin hetken koska valkoinen ja musta sopivat kontrastin puolesta omaan silmään.
Alkuperäinen maski vaihtui merkittömän tilalle, sisempiin lamppuihin tuli mattakalvon mutta saattaa vielä lähteä pois.
Joku aikanaan asentanut lohkolämppärin pistokkeen maskin merkkiin...uusi merkki siis ostoslistalle
Myös toista rattia hahmottelin paikalleen mutta omaan silmään tuo Dino on parempi, kuvissa Dinon ratista puuttuu vielä töötin ympäriltä ruuvit peittävä jalopuurinkula.
- Liitteet
-
- Possun kahvan paino.jpg (294.71 KiB) Katsottu 17819 kertaa
-
- OEM kahvan paino.jpg (263 KiB) Katsottu 17819 kertaa
-
- Possun kahva paikoillaan.jpg (221.24 KiB) Katsottu 17819 kertaa
-
- Maskit.jpg (236.14 KiB) Katsottu 17819 kertaa
-
- Ratit.jpg (1.03 MiB) Katsottu 17819 kertaa
Re: Lucifer´s 1989 Golf Cabriolet 1.8 Karmann
Tämä vaihtoi tänään omistajaa joten voi lukottaa.
Nähtäväksi jää tuleeko muista harrasteista topicia..
Nähtäväksi jää tuleeko muista harrasteista topicia..
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa