Mk2 20vt puuhastelua
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 20vt puuhastelua
Morjensta pöytään, vähän alkaa jäljessä projekti topicci mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Elikkäs aihiona 1,3 karvalakki kakkis jolla ajeltiin viime kesä tälläsenä.
lähtöpiste
Syksyllä tuli Facebook kirppiksellä vastaan halpa mk3 edition joka haettiin elinten luovuttajaksi odottomaan tulevaisuuden projektia.
Ja se koppa oli pahuuden vallassa vaikka kuinka yritti kattoa sillä silmällä että jos sen olisi elvyttänyt niin sillä ei ollut tulevaisuutta.
Jonkin aikaa aikaa kului kunnes löytyi "sopiva" tekniikan luovuttaja.
Audi a3 1,8t automaatti
Siitä lähti oikeestaan projekti sitten kunnolla käyntiin.
moottori irti
kakkiksen isolohko irti
Pienten siistimisten jälkeen päästiin tähän vaiheeseen.
layout
MK3 oli purettu jo tässä vaiheessa lihoiksi ja otettu kaikki tarvittava.
uudet vakiopuslat ja nivelet mk3 apurunkoon se näytti tältä.
mk3 apurunko
mk3 apurunko paikallaan ja jarrujen mallailua 280mm
Sitten lähdettiin shoppailemaan loimaalle benecarssiin vaihdelaatikkoa ja vaijereita mk4:sta.
02J 100mm laipoilla, vaihdevivut ja startti
Vivut meni aika kivuttomasti paikalleen pienillä modauksilla.
mk4 vivustot
Postipate toi kovan vauhtiksen ja vakiokytkimen.
kytkin+vauhtis
moottori paikalleen ja kuvassa tehostaja vaihtunut
Tämän jälkeen päästiin koko projektin vaikeimpaan osioon meikäläiselle elikkä sähköihin.
ClubGti foorumilta otin ohjeet ce2 boksiin ja sokkona vaan ohjeiden mukaan pinnistä pinniin. tämän näköinen siitä tuli
Johdot paikalleen ja Terolle kiikuttamaan boksi ajoneston poistoon.
Samalla reissulla tarttui myös välijäähdytin matkaan. Kiitokset vielä Terolle!
mallailua keulaan
Pinnit mittasin ja uskalsin laittaa boksin kiinni johtosarjaan.
Vagcomi kiinni ja jumankekka sehän juttelee boksin kanssa.
Mutta harmaita hiuksia aiheutti startin herätteen liittimen paikaltaan unohus ja bensapumppu oli ryytynyt kun oli seissyt viimevuodesta. Ne ongelmat kun saatiin selätettyä saatiin savut otettua ja sitä hymyn määrää.
Seuraavaksi olisi vuorossa öljynpainemittareiden ja veden lämpötila anturin vaihto.
ja letkuja ja putkia mutta tässä kaikki tällä kertaa ja jatkossa pyritään päivittämään sitä mukaan kun tapahtuu!
Elikkäs aihiona 1,3 karvalakki kakkis jolla ajeltiin viime kesä tälläsenä.
lähtöpiste
Syksyllä tuli Facebook kirppiksellä vastaan halpa mk3 edition joka haettiin elinten luovuttajaksi odottomaan tulevaisuuden projektia.
Ja se koppa oli pahuuden vallassa vaikka kuinka yritti kattoa sillä silmällä että jos sen olisi elvyttänyt niin sillä ei ollut tulevaisuutta.
Jonkin aikaa aikaa kului kunnes löytyi "sopiva" tekniikan luovuttaja.
Audi a3 1,8t automaatti
Siitä lähti oikeestaan projekti sitten kunnolla käyntiin.
moottori irti
kakkiksen isolohko irti
Pienten siistimisten jälkeen päästiin tähän vaiheeseen.
layout
MK3 oli purettu jo tässä vaiheessa lihoiksi ja otettu kaikki tarvittava.
uudet vakiopuslat ja nivelet mk3 apurunkoon se näytti tältä.
mk3 apurunko
mk3 apurunko paikallaan ja jarrujen mallailua 280mm
Sitten lähdettiin shoppailemaan loimaalle benecarssiin vaihdelaatikkoa ja vaijereita mk4:sta.
02J 100mm laipoilla, vaihdevivut ja startti
Vivut meni aika kivuttomasti paikalleen pienillä modauksilla.
mk4 vivustot
Postipate toi kovan vauhtiksen ja vakiokytkimen.
kytkin+vauhtis
moottori paikalleen ja kuvassa tehostaja vaihtunut
Tämän jälkeen päästiin koko projektin vaikeimpaan osioon meikäläiselle elikkä sähköihin.
ClubGti foorumilta otin ohjeet ce2 boksiin ja sokkona vaan ohjeiden mukaan pinnistä pinniin. tämän näköinen siitä tuli
Johdot paikalleen ja Terolle kiikuttamaan boksi ajoneston poistoon.
Samalla reissulla tarttui myös välijäähdytin matkaan. Kiitokset vielä Terolle!
mallailua keulaan
Pinnit mittasin ja uskalsin laittaa boksin kiinni johtosarjaan.
Vagcomi kiinni ja jumankekka sehän juttelee boksin kanssa.
Mutta harmaita hiuksia aiheutti startin herätteen liittimen paikaltaan unohus ja bensapumppu oli ryytynyt kun oli seissyt viimevuodesta. Ne ongelmat kun saatiin selätettyä saatiin savut otettua ja sitä hymyn määrää.
Seuraavaksi olisi vuorossa öljynpainemittareiden ja veden lämpötila anturin vaihto.
ja letkuja ja putkia mutta tässä kaikki tällä kertaa ja jatkossa pyritään päivittämään sitä mukaan kun tapahtuu!
Re: Mk2 20vt puuhastelua
siistinnäköinen aihio ja asiallista kerrontaa!
Hienoa että näitä alkaa ilmestymään ihan liikenteeseenkin asti enempi ja enempi.
Jatka samaan malliin vaan!
Itse mietin että miten mahtaa välitykset sattua kakkikseen 02j laatikolla, maantieajoa jos miettii?
Hienoa että näitä alkaa ilmestymään ihan liikenteeseenkin asti enempi ja enempi.
Jatka samaan malliin vaan!
Itse mietin että miten mahtaa välitykset sattua kakkikseen 02j laatikolla, maantieajoa jos miettii?
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Laatikon välitys on vähän mysteeri vielä kun on malliltaa egr elikkä diesel mk4:sta mutta siinä toivossa että pienet renkaat hiukan keventää välitystä.
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Tulevaisuuden(?) kakkisharrastat(?) voisi arvostaa jos joku tekisi johtosarjasta selkeän kaavion tms että tyhmempikin tajuaa.
Re: Mk2 20vt puuhastelua
jaa se olikin diisselin loota, no sitten voi olla aika jebat välit. jatkakaa :)
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Tuo johtosarjaidea jo kaikille muutoksen tehneille, tehkääs meille perässätulijoille helpotusta ettei kaikkien tarvi keksiä pyöriä uudelleen...
Viimeksi muokannut PLe, 1.1.2020 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Jos englanti taittuu hiukankin ni näillä ohjeilla on aika selkeä tehdä https://www.clubgti.com/forums/index.ph ... ss.267196/
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Täällä on tuo EGR-koodin laatikko mk3 TDI:n perässä, jossa rengakoko 195/55-15". Todellisessa 100km/h nopeudessa kierrokset aika lailla 2500rpm, joten vois olla ihan sopiva bensakoneen jatkoksi jos tuosta mainitusta hitusen pienentää renkaan vierintäkehää.
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Hoh hoh, tuntuu kyllä aikas monimutkaiselta....?
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Tänään tuli taas vapaapäivänä hieman touhuttua keulan palikoita paikalleen, näpräämiseen menee yllättävän paljon kun yrittää nätisti saada letkua ym sopimaan jouhevasti paikalleen.
Gtin jäähdytin 525mm tuli haettua motonetista huimaan 44€ hintaan, lähdöt paremmalla puolella kun 1,3 vakiosyylärissä!
öljynpaine anturit paikalleen
keulan palikat rupee löytymään paikalleen
keula valmiina
ecun orkkis teline a3:sta paikalleen
Gtin jäähdytin 525mm tuli haettua motonetista huimaan 44€ hintaan, lähdöt paremmalla puolella kun 1,3 vakiosyylärissä!
öljynpaine anturit paikalleen
keulan palikat rupee löytymään paikalleen
keula valmiina
ecun orkkis teline a3:sta paikalleen
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Hyvännäköstä tekemistä.
Oisko mahku ladata kuvat suoraan tänne niin ei tarvitsis linkkejä aukoa?
Oisko mahku ladata kuvat suoraan tänne niin ei tarvitsis linkkejä aukoa?
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Taas tuli touhuttua vähän golffin kimpussa ja tallia siivoiltua.
Uusi kytkinletku tuli haettu lind-teciltä ja laitettua kytkimeen nesteet sisään.
Ahtoputket löysi paikkansa konehuoneesta ja konetta tuli käyteltyä lämpimäksi ja testattua flektin toiminta.
Vikojakin kerkesi tulemaan toinen oli oma moka nokka akselin johto oli irti ja toinen oli ecm rele oli vähän hapettunut niin välillä heitti sammuksiin ja hävitti sytytysvirran 87 lähdöstä.
Täytyy uusi 32 rele tilata siihen.
Ats cupit lähti kiertoon ja nyt mennään ainakin aluksi noilla mitä nurkista löytyy, 5x100 15tuumaset tuntuu olevan aika kiven alla mutta seuraillaan mitä myyntiin tulee.
Ja taka-akseli pitäs viedä puhallukseen ni sais projektii etiäpäin.
Tässä vähän kuvia.
Uusi kytkinletku tuli haettu lind-teciltä ja laitettua kytkimeen nesteet sisään.
Ahtoputket löysi paikkansa konehuoneesta ja konetta tuli käyteltyä lämpimäksi ja testattua flektin toiminta.
Vikojakin kerkesi tulemaan toinen oli oma moka nokka akselin johto oli irti ja toinen oli ecm rele oli vähän hapettunut niin välillä heitti sammuksiin ja hävitti sytytysvirran 87 lähdöstä.
Täytyy uusi 32 rele tilata siihen.
Ats cupit lähti kiertoon ja nyt mennään ainakin aluksi noilla mitä nurkista löytyy, 5x100 15tuumaset tuntuu olevan aika kiven alla mutta seuraillaan mitä myyntiin tulee.
Ja taka-akseli pitäs viedä puhallukseen ni sais projektii etiäpäin.
Tässä vähän kuvia.
- Liitteet
-
- IMG_20200118_161351.jpg (3.45 MiB) Katsottu 11381 kertaa
-
- IMG_20200118_161611.jpg (4.19 MiB) Katsottu 11381 kertaa
-
- IMG_20200118_152808.jpg (4.41 MiB) Katsottu 11381 kertaa
-
- IMG_20200118_161154__01.jpg (3.62 MiB) Katsottu 11381 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Tuollaset ois kitkoilla jouten: https://www.facebook.com/groups/2737240 ... 8473638990
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Lasinpesu säiliö tuli haettua biltemasta 1,5l ja mk3 vakaajallisen taka-akselin puhalsin ja heitin temadur maalit päälle samaa kuin apurungossa ja tukivarsissa.
- Liitteet
-
- Taka akseli
- IMG_20200126_151629.jpg (4.8 MiB) Katsottu 11166 kertaa
-
- Lasinpesu säiliö
- IMG_20200122_172213.jpg (3.1 MiB) Katsottu 11166 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Postista tänään aito chinese alusta nyt alkuun, tuli heitettyä etutolpat samantien kiinni ja säädettyä lopulliseen korkoon.
- Liitteet
-
- IMG_20200127_191037.jpg (4.74 MiB) Katsottu 11096 kertaa
-
- IMG_20200127_185212.jpg (3.96 MiB) Katsottu 11096 kertaa
-
- IMG_20200127_170641.jpg (4.21 MiB) Katsottu 11096 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Taka akseliin uudet puslat paikalleen ja akseli paikalleen uusien iskareiden kanssa.
Nyt odotellaan vielä uusia takalevyjä, mitäs vaijereita ootte käyttänyt kolmosen taka-akseli jarru combon kanssa?
Nyt odotellaan vielä uusia takalevyjä, mitäs vaijereita ootte käyttänyt kolmosen taka-akseli jarru combon kanssa?
- Liitteet
-
- IMG_20200129_191258.jpg (4.88 MiB) Katsottu 10889 kertaa
-
- IMG_20200129_191518.jpg (3.83 MiB) Katsottu 10889 kertaa
-
- IMG_20200129_194128__01.jpg (3.9 MiB) Katsottu 10889 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
eiköhän ne käsijarruvaijerit mene "korin mukaan"edelleenkin, vaikka mitä oem takasatulaa sinne sovittelisi. Eli karkeasti isolasi/pikkulasi erilaiset vaijerit. Ero johtuu muistaakseni eripituisista vaijerin läpivientiputkista ja olikohan eroja jopa itsessään käsijarrukahvassakin..
En tiedä autosi vuosimallia tarkalleen, mutta tuo kun näkyy olevan "isolasikakkis" niin kai sinne se late version levyjarrullisen takapään vaijeri käy
eli vaikka motonetista
24-7169
Käsijarruvaijeri 2 GolfJettaToledoL
Käsij vaijeri GolfJettaToledoL
Sopivuudet:
- GolfGTi-II 9.88->1991 (2/auto, takaLEVYT)
Hinta: 11,90€/kpl
voin toki olla väärässäkin, mutta tuota kokeilisin itse :)
En tiedä autosi vuosimallia tarkalleen, mutta tuo kun näkyy olevan "isolasikakkis" niin kai sinne se late version levyjarrullisen takapään vaijeri käy
eli vaikka motonetista
24-7169
Käsijarruvaijeri 2 GolfJettaToledoL
Käsij vaijeri GolfJettaToledoL
Sopivuudet:
- GolfGTi-II 9.88->1991 (2/auto, takaLEVYT)
Hinta: 11,90€/kpl
voin toki olla väärässäkin, mutta tuota kokeilisin itse :)
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Ero johtuu erilaisesta kahvarakenteesta ja satuloista, vanhan mallin autoissa/satuloissa vaijeri menee satulan/akselin alapuolelta, uudemmissa yläpuolelta.
Suojaputki muistaakseni on muissa sama paitsi G60.
Suojaputki muistaakseni on muissa sama paitsi G60.
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Takalevyt saapui ja tuli nakattua paikalleen uusilla laakereilla ja ilmattua samantien.
Vaijerit vielä uupuu, oli melkee sopivat hyllyssä jostain jääny mutta oli liian pitkät. Täytyy käydä vielä ne ostamassa.
Kytkin vielä tarvis ilmata ja ilmanputsari kehitellä kun vakioboksi ei mahdu paikalleen. Meinasin koteloida jonkun yleissuodattimen ja ilmanoton tehdä maskin takaa.
Tässä vähän kuvia.
Vaijerit vielä uupuu, oli melkee sopivat hyllyssä jostain jääny mutta oli liian pitkät. Täytyy käydä vielä ne ostamassa.
Kytkin vielä tarvis ilmata ja ilmanputsari kehitellä kun vakioboksi ei mahdu paikalleen. Meinasin koteloida jonkun yleissuodattimen ja ilmanoton tehdä maskin takaa.
Tässä vähän kuvia.
- Liitteet
-
- IMG_20200212_192104.jpg (4.21 MiB) Katsottu 10461 kertaa
-
- IMG_20200212_184120.jpg (4.25 MiB) Katsottu 10461 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Auto rupee olemaan kulmien säätöä vaille valmis leimalle.
Vedot tuntu hieman olevan hukassa mutta syyksi paljastui huono bensapumppu joka lopulta lopetti toimintansa.
Uudella pumpulla laitto kyllä kiihdytyksessä suupielet korviin.
Autossa oli paikallaan ostaessa joku vanha ooppelin tankin ulkopuolinen pumppu ja nyt tilalle tuli kaverilta vähän ajettu bilteman 044 kopio surisemaan.
Jossain kohtaa voisi jonkun tankin sisäisen värkätä mutta kattellaan sitä joskus.
Huohotin säiliö tuli tehtyä rosterista tigillä mallia pommin kestävä ja sammutin takaluukkuun ihan vaan varmuudeksi.
Lumentulo haittaa nyt suuntaukseen menoa, ei auta kun odottaa että baana aukee.
Tässä muutamat kuvat...
Vedot tuntu hieman olevan hukassa mutta syyksi paljastui huono bensapumppu joka lopulta lopetti toimintansa.
Uudella pumpulla laitto kyllä kiihdytyksessä suupielet korviin.
Autossa oli paikallaan ostaessa joku vanha ooppelin tankin ulkopuolinen pumppu ja nyt tilalle tuli kaverilta vähän ajettu bilteman 044 kopio surisemaan.
Jossain kohtaa voisi jonkun tankin sisäisen värkätä mutta kattellaan sitä joskus.
Huohotin säiliö tuli tehtyä rosterista tigillä mallia pommin kestävä ja sammutin takaluukkuun ihan vaan varmuudeksi.
Lumentulo haittaa nyt suuntaukseen menoa, ei auta kun odottaa että baana aukee.
Tässä muutamat kuvat...
- Liitteet
-
- 20200228_183623.jpg (3.35 MiB) Katsottu 9943 kertaa
-
- 20200229_145016.jpg (3.43 MiB) Katsottu 9943 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Päivitystä...
Kulmat kävin suuntaamassa ja saatiin hyvin kohdalleen, taka akselia piti vähän kääntää, toisesta etupyörästä camberia ja auraukset.
Viime vklp tuli haettua koko talven etsimisen jälkeen uudet vanteet. Oz racing ultraleggerat koossa 16x7 et35 ja niihin pyöräytettiin uudet renkaat koossa 195/50-16.
Huomenna olisi tarkoitus mennä leimasedälle hakemaan tuomio.
Jännittää vaikka kaikki pitäis olla niinkun kuuluu mutta huomenna se selviää.
Kulmat kävin suuntaamassa ja saatiin hyvin kohdalleen, taka akselia piti vähän kääntää, toisesta etupyörästä camberia ja auraukset.
Viime vklp tuli haettua koko talven etsimisen jälkeen uudet vanteet. Oz racing ultraleggerat koossa 16x7 et35 ja niihin pyöräytettiin uudet renkaat koossa 195/50-16.
Huomenna olisi tarkoitus mennä leimasedälle hakemaan tuomio.
Jännittää vaikka kaikki pitäis olla niinkun kuuluu mutta huomenna se selviää.
- Liitteet
-
- IMG_20200318_201917_837.jpg (2.94 MiB) Katsottu 9478 kertaa
-
- IMG-20200318-WA0014.jpg (120.58 KiB) Katsottu 9478 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Hyvin istuu vanteet alle :)
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Noniin eihän se läpi mennyt mutta ei loppupeleissä paljoa tullut sanomista.
Elikkä päästöissä oli kierroksilla häikkää lambda arvo 0,890 ja co 2,61 vinkkejä otetaan vastaan.
Ja lappuja täytyy vielä vähän täydentää, puuttui lähtökohdan vertailutiedot ja suuntaus lapusta alustan merkki ja korko.
Jaaa ozit vähän hankas lokasuojaan täytyy kaaria vähän muokata ja ehkä hiukan nostaa jos ei saa tarpeeksi tilaa.
Vielä jäi epäselväksi että oliko nyt niin että g60 on saanut ilman abs jarruja? Vai verrataanko gti 16v?
Millasilla vertailulapuilla ootte näitä toteuttaneet?
Elikkä päästöissä oli kierroksilla häikkää lambda arvo 0,890 ja co 2,61 vinkkejä otetaan vastaan.
Ja lappuja täytyy vielä vähän täydentää, puuttui lähtökohdan vertailutiedot ja suuntaus lapusta alustan merkki ja korko.
Jaaa ozit vähän hankas lokasuojaan täytyy kaaria vähän muokata ja ehkä hiukan nostaa jos ei saa tarpeeksi tilaa.
Vielä jäi epäselväksi että oliko nyt niin että g60 on saanut ilman abs jarruja? Vai verrataanko gti 16v?
Millasilla vertailulapuilla ootte näitä toteuttaneet?
-
- -
- Viestit: 166
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Eiköhän sitä siihen G60 verrata, sehän on se mallisarjan tehokkain...
Re: Mk2 20vt puuhastelua
G60 vertaillaan, 16v riittää vain 139hv asti.
ABS on lisävaruste.
ABS on lisävaruste.
Re: Mk2 20vt puuhastelua
oliko sulla joku syy hankkia tuuman liian korkeat renkaat? ajattelin ennakkoon, että katsastusmies olis niistä jupissut varmimmin..
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Mutu tuntumalla sanosin että 5x100 jaolla 15" vanteet järkevällä et:llä vähän kivenalla
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Juu taitanee olla paljon parempi valikoima ja halvempi hinta 16" ku 5 pultti 15" kans, omaani joudun jarrujan takia laittaa 16"
Re: Mk2 20vt puuhastelua
No tarkoitin siis että kun kakkiksen oikea rengaskoko on 195/50-15, 195-45/16, 205/40-17 jne . Niin näihin verrattuna 195/50-16 on 25mm korkeampi jotenka en ihmettele että vähän raapii jo pienelläkin madalluksella.
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Juu renkaat olis saanu olla kieltämättä 45 profiililla mutta menkööt nyt näillä, ei ollut paljosta kiinnk nyt mahtuu pyörimäään ja vanteisiin olen erittäin tyytyväinen.
Ja renkaat on sen puolen parempi 50 profiililla ku toi china express alusta on niin saamarin kova.
Päästö hommakin selvisi, elikkä kun tein vwvotexin ultimate deleten sai/n249/evap/pcv niin sellanen aivopieru että en laittanut ohjeen vastuksia ja kun joku noista antaa koodia niin lukitsee lambdan säädön ja menee rikkaalle.
Mutta nyt kaikki ylimääräset koodattu pois ja lambdakin lähti säätämään.
Alkuviikolla uusi yritys leimalle josko se tällä kertaa menis läpi
Ja renkaat on sen puolen parempi 50 profiililla ku toi china express alusta on niin saamarin kova.
Päästö hommakin selvisi, elikkä kun tein vwvotexin ultimate deleten sai/n249/evap/pcv niin sellanen aivopieru että en laittanut ohjeen vastuksia ja kun joku noista antaa koodia niin lukitsee lambdan säädön ja menee rikkaalle.
Mutta nyt kaikki ylimääräset koodattu pois ja lambdakin lähti säätämään.
Alkuviikolla uusi yritys leimalle josko se tällä kertaa menis läpi
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Noniin nyt on saatu leima paperiin, miljoonan lappusen jälkeen!
Melkeen 200km nyt tullut mittariin ja hyvin tuntuu rokkaavan.
Seuraavaksi vähän putkiston parantelua ja koodailuja...
Melkeen 200km nyt tullut mittariin ja hyvin tuntuu rokkaavan.
Seuraavaksi vähän putkiston parantelua ja koodailuja...
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Downpipe tuli tehtyä 2,5 tuuman putkesta ja nyt siis koko putkisto alusta loppuun 2,5 putkea.
Etulippaan puhkosin reijät ja tein ilmaohjurit tukivarsiin jarruille.
Niitä vielä hieman taittelen paremmin.
Samalla tuli huomattua että laatikon stefa vuotaa vetarin laipasta ja tuli samantien otettua auki malliksi.
Vakioputsari koteloa aloin muokkaamaan ja oikeestaan valmiiksikin sain mutta siitä kuvaa myöhemmin.
Etulippaan puhkosin reijät ja tein ilmaohjurit tukivarsiin jarruille.
Niitä vielä hieman taittelen paremmin.
Samalla tuli huomattua että laatikon stefa vuotaa vetarin laipasta ja tuli samantien otettua auki malliksi.
Vakioputsari koteloa aloin muokkaamaan ja oikeestaan valmiiksikin sain mutta siitä kuvaa myöhemmin.
- Liitteet
-
- Jarruilma ohjurit
- 20200331_194649.jpg (3.36 MiB) Katsottu 8705 kertaa
-
- Downpipe uusiksi
- 20200325_115824.jpg (2.3 MiB) Katsottu 8705 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
oisit tehnyt suoraan 3" dp:n :) eikö tuo eka liitos nyt ole muuten "väärin päin" lähtemässä?
Re: Mk2 20vt puuhastelua
2,5 virtaa tapeeksi näihin tehoihin, jaksaa hyvin pitää ahdot tasasena loppuun asti ja juu oli näköjää vanha kuva kerran sen laipan käänsin, moka kävi merkkauksissa kun ei saanu paikan päällä hepattua :E
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Nyt on tuunattu leikkaa liimaa kotelo, kamalan näkönen mutta hiljeni imuäänet ja pääsi vapaavirtaus suodattimesta eroon mikä on tärkein juttu.
Mammeli teki Vaihdekeppiin pussukan ja nupiksi joku kakkiksen varastosta pyörimästä.
Laatikon stefa vaihdettu ja käyty vähän polkemassa, hyvin tuntuu kulkevan. Nyt 700km ajettu swapin jälkeen!
Mammeli teki Vaihdekeppiin pussukan ja nupiksi joku kakkiksen varastosta pyörimästä.
Laatikon stefa vaihdettu ja käyty vähän polkemassa, hyvin tuntuu kulkevan. Nyt 700km ajettu swapin jälkeen!
- Liitteet
-
- 20200330_171940.jpg (3.56 MiB) Katsottu 8618 kertaa
-
- 20200401_202109.jpg (2.66 MiB) Katsottu 8618 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Yksi vika saatiin aikaseksi, elikkä auto jätti tienvarteen ja huomasin että bensapumppu ei käynyt.
Sitten mittailemaan ja viaksi paljastui tarvike sulakepohjan löysät liittimet jolloin ecu rele ei saanut virtaa ja mykäksi meni boxi sekä pumppu, asia korjattii nyt laittamalla kaikki väliaikaset tarvike sulakepohjat romukoppaan ja laitoin orkkis paikoilleen ecu rele boxiin tyhjille paikoille sulakkeet.
Modattu vakioputsari heivattii samalla mäkeen ja kaverilta seatin bsr intake kitti paikalleen.
A3 vakiovanteet tuli hommattu jos noihin laittaisi semisliksit alle kun vähän on pito ongelmia alle 100kmh vauhdeissa : D
Sitten mittailemaan ja viaksi paljastui tarvike sulakepohjan löysät liittimet jolloin ecu rele ei saanut virtaa ja mykäksi meni boxi sekä pumppu, asia korjattii nyt laittamalla kaikki väliaikaset tarvike sulakepohjat romukoppaan ja laitoin orkkis paikoilleen ecu rele boxiin tyhjille paikoille sulakkeet.
Modattu vakioputsari heivattii samalla mäkeen ja kaverilta seatin bsr intake kitti paikalleen.
A3 vakiovanteet tuli hommattu jos noihin laittaisi semisliksit alle kun vähän on pito ongelmia alle 100kmh vauhdeissa : D
- Liitteet
-
- 20200415_093658.jpg (6.95 MiB) Katsottu 8117 kertaa
-
- 20200417_162756.jpg (3.95 MiB) Katsottu 8117 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Tarviko nuo iskari-jousi-stydeemit leimalappuja?
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Valmistajan lapun vaativat että on kyseiseen automalliin tarkoitettu mutta ei tarvinnut olla kumminkaan tuv lappu.
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Tuli pyöräytettyä semi sliksit alle audin vakio sleepperi vanteilla nyt istuu silmään ja ajettavuus/pito parani kyllä vrt vanhoihin renkaisiin.
- Liitteet
-
- 20200501_184147.jpg (4.07 MiB) Katsottu 7267 kertaa
-
- 20200501_184157.jpg (5.08 MiB) Katsottu 7267 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Penkit tuli tilailtua, tarkotus olisi laittaa syksyllä/talvella kunnon kaaret ja vyöt sisään sekä käydä kori läpi ja ylimaalata.
Näin kesällä vähän heikosti edistyy kun muuta rojektia päällä niinkuin aina.
Onko porukalla kokemuksia tt vaihdevälin lyhentimestä tai oikeestaan vivusta, vähän turhan pitkältä tuntuu keppi tällä hetkellä?
Näin kesällä vähän heikosti edistyy kun muuta rojektia päällä niinkuin aina.
Onko porukalla kokemuksia tt vaihdevälin lyhentimestä tai oikeestaan vivusta, vähän turhan pitkältä tuntuu keppi tällä hetkellä?
- Liitteet
-
- 20200705_202940.jpg (5.95 MiB) Katsottu 5653 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
mistä penkki ostettu
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Tuli värkättyä paikoilleen, aika täyteen tuli kabiini.
Puolasta suoraan bimarcon sivuilta tilasin jalkojen ja postien kanssa noin 500e kotiin kuljetettuna.
Puolasta suoraan bimarcon sivuilta tilasin jalkojen ja postien kanssa noin 500e kotiin kuljetettuna.
- Liitteet
-
- thumbnail_processed.jpg (270.52 KiB) Katsottu 5302 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Älä sitten ihmettele jos saat hylsyn noista penkeistä leimalla. Tuollaisia penkkejä kun ei saisi hyväksyä kadulle missä on noi päätuet noin pitkät.
Re: Mk2 20vt puuhastelua
voisit pikku hiljaa vastaa että mistä ostit penkit ja omat mittas tietää mahtuuko noihin
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Passat3BG kirjoitti:voisit pikku hiljaa vastaa että mistä ostit penkit ja omat mittas tietää mahtuuko noihin
Tossa ylhäällähän lukee mistä ostettu
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Niimpä niin...
Rupesi rötäämään vedätettäessä ja viaksi osottautui puola, täytyy laittaa varmaan kaikki puolat tilaukseen kun näytti sekalaista sarjaa kaikki olevan.
Turvakaaret tilattu valmiiksi taivutettuna ja tulee viralliset fia kirjan mukaiset.
Mites katsastus setä on teillä kaariin suhtautunut juuri näkyvyyden suhteen? Penkit nyt jää mysteeriksi näkyvyyden takia??
Auto laitettu nyt myös seisontaan, kun lomat loppuu.
Noin 4000km tuli mittariin ja hauskaa oli, nyt on hyvä lopettaa kun vehkeet suht ehjänä tältä kaudelta.
Rupesi rötäämään vedätettäessä ja viaksi osottautui puola, täytyy laittaa varmaan kaikki puolat tilaukseen kun näytti sekalaista sarjaa kaikki olevan.
Turvakaaret tilattu valmiiksi taivutettuna ja tulee viralliset fia kirjan mukaiset.
Mites katsastus setä on teillä kaariin suhtautunut juuri näkyvyyden suhteen? Penkit nyt jää mysteeriksi näkyvyyden takia??
Auto laitettu nyt myös seisontaan, kun lomat loppuu.
Noin 4000km tuli mittariin ja hauskaa oli, nyt on hyvä lopettaa kun vehkeet suht ehjänä tältä kaudelta.
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Pukitettu ja alotettu purkamaan tavaraa kaarien tieltä!
- Liitteet
-
- 20200822_193920.jpg (1.29 MiB) Katsottu 4187 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Vklp tuli oltua tiiviisti tallissa ja pääkehikko löysi paikkansa, aika homma kyllä veistellä ja hitsutella mutta edistyyy
- Liitteet
-
- 20200906_212329.jpg (2.92 MiB) Katsottu 3561 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Kaaria värkkäilty ja ostoksia tullut tehtyä.
Turbo päivittyy k04-001 -> k04-023 ja suuttimiksi tuli 386cc boschit, ne olisi tarkotus talven aikana laittaa.
Vyöksi tuli sabeltin 6 pistevyöt.
Turbo päivittyy k04-001 -> k04-023 ja suuttimiksi tuli 386cc boschit, ne olisi tarkotus talven aikana laittaa.
Vyöksi tuli sabeltin 6 pistevyöt.
- Liitteet
-
- 20200918_084153.jpg (2.17 MiB) Katsottu 2995 kertaa
-
- 20200918_084057.jpg (2.43 MiB) Katsottu 2995 kertaa
-
- 20200918_084126.jpg (2.15 MiB) Katsottu 2995 kertaa
-
- 20200916_200459.jpg (1.66 MiB) Katsottu 2995 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Kaaret maalailtu ja äänieristyksiä laitettu kattoon.
Kojelautaa vähän pienellä sahalla veisteltiin että sopii paikalleen.
Sisustaa myös laitettu nippuun jos tällä viikolla sais sisustan valmiiksi ni pääsisi nostamaan konetta keulilta.
Kojelautaa vähän pienellä sahalla veisteltiin että sopii paikalleen.
Sisustaa myös laitettu nippuun jos tällä viikolla sais sisustan valmiiksi ni pääsisi nostamaan konetta keulilta.
- Liitteet
-
- Nimetön.png (2.03 MiB) Katsottu 2287 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Penkit paikallaan ja vyöt heitetty hollille, rupee näyttää kätevältä kauppakassilta ; D
- Liitteet
-
- 20201014_092442.jpg (1.94 MiB) Katsottu 2165 kertaa
Re: Mk2 20vt puuhastelua
Heräte facebookki ostoksia tuli tehtyä 20e omp poikkituki konehuoneeseen ja laittelin päänsuojaksi pehmustetta kaariin.
Polttoaine linjat tuli ostetttu uudet kupariset ja ne olisi tarkoitus uusilla letkuilla vääntää sekä uudet kiinnikkeet bensapumpulle ja suodattimelle, nykyiset oli vähä hosumalla tehty!
pikkuhiljaa etiäpäin
Polttoaine linjat tuli ostetttu uudet kupariset ja ne olisi tarkoitus uusilla letkuilla vääntää sekä uudet kiinnikkeet bensapumpulle ja suodattimelle, nykyiset oli vähä hosumalla tehty!
pikkuhiljaa etiäpäin
- Liitteet
-
- thumbnail_20201105_202025.jpg (203.76 KiB) Katsottu 1296 kertaa
-
- thumbnail_20201104_161239.jpg (292.45 KiB) Katsottu 1296 kertaa
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa