minulle tullessa mittarissa oli 225tkm
moottorina oli 1.3i 4pykäläisellä vaihteistolla.
![Kuva](http://i6.aijaa.com/t/00985/14545336.t.jpg)
muutama tunti painepesurin kanssa touhusin niin sai siitä suuriinpiirtein puhtaan
![Kuva](http://i6.aijaa.com/t/00620/14545339.t.jpg)
![Kuva](http://i9.aijaa.com/t/00508/14545340.t.jpg)
hyllyssä olikin valmiina autoon vanteet ja korkeussäädettävä alustasarja, sain halvalla niin piti ostaa :D
![Kuva](http://i5.aijaa.com/t/00100/14545342.t.jpg)
![Kuva](http://i7.aijaa.com/t/00148/14545346.t.jpg)
Haaveissa oli päivitellä kunnon jarrut jokakulmaan ja mahdollisesti 1,9tdi pumppari moottori, mutta nettivaraosaa tutkittuani ajelin Hankoon trailerin kanssa, sieltä löytyy erittäin edullisesti tämä
![Kuva](http://i1.aijaa.com/t/00993/14545352.t.jpg)
![Kuva](http://i4.aijaa.com/t/00271/14545353.t.jpg)
kolmosen kanssakin meni noin kolme tuntia painepesurin kanssa niin näki mitä tuli ostettua
![Kuva](http://i6.aijaa.com/t/00305/14545354.t.jpg)
![Kuva](http://i6.aijaa.com/t/00963/14545355.t.jpg)
kolmonen oli tullessaan käyntihäiriöinen ja vika oli oletettavasti immossa, tutkin asiaa hallilla hetken aikaa, A: immoahan tässä ei ole ja B: myyjä esitteli minulle lisävaruste hälyttimen purkkia ja startin heräte kiertää sen kautta, virtalukolta suora heräte startille ja auto käymään.
Tekniikka oli siis täysin ehjä ja hyväkuntoinen.
Siitä se mopo sitten lipsahti keulille ja kolmosesta kaikki irti mitä tarvitaan,
Akselistot hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen
pienemmät osat sitruunahappokylpyyn.
![Kuva](http://i4.aijaa.com/t/00927/14545359.t.jpg)
![Kuva](http://i7.aijaa.com/t/00391/14545360.t.jpg)
![Kuva](http://i10.aijaa.com/t/00713/14545361.t.jpg)
![Kuva](http://i7.aijaa.com/t/00970/14545365.t.jpg)
![Kuva](http://i1.aijaa.com/t/00127/14545367.t.jpg)
![Kuva](http://i7.aijaa.com/t/00583/14545368.t.jpg)
Sitruunahappo on kyllä hyvä aine! nämä oli viikonlopun yli 10% liuoksessa
![Kuva](http://i4.aijaa.com/t/00323/14545369.t.jpg)
Moottorin ja vaihteiston pesin vielä kertaalleen kunnolla, jonka jälkeen vaihdoin uudet suojakumit vetareille ja raidetankoihin ,
uusi jakopää, tulpat, öljyt, suodattimet,
vaihdoin varuiksi uuden startin ja laturinkin
![Kuva](http://i1.aijaa.com/t/00224/14545375.t.jpg)
![Kuva](http://i10.aijaa.com/t/00638/14545376.t.jpg)
![Kuva](http://i1.aijaa.com/t/00860/14545377.t.jpg)
![Kuva](http://i7.aijaa.com/t/00420/14545378.t.jpg)
akselit sain pulverista takaisin, hain kaikki uudet nivelet, puslat yms. Ja kasailin jarrut, navat yms. paikalleen
sitruunahapotetut osat ovat siis pesty lämpimällä vedellä, pohjamaalattu ja pintamaalattu kuumankesto hopeaksi.
Kolmos Golfista siirtyis siis myös tehostettu ohjaus tuohon kakkikseen.
Kakkiksessa ei ollut vakaajia ollenkaan joten nekin tuli tuosta kolmosesta, eteen 20mm tanko ja takana se on ilmeisesti sama kaikissa missä se on.
![Kuva](http://i2.aijaa.com/t/00274/14545380.t.jpg)
![Kuva](http://i1.aijaa.com/t/00875/14545370.t.jpg)
![Kuva](http://i3.aijaa.com/t/00834/14545372.t.jpg)
![Kuva](http://i2.aijaa.com/t/00822/14545373.t.jpg)
![Kuva](http://i6.aijaa.com/t/00254/14545379.t.jpg)
Sitten oli aika purkaa tuo kakkis osiin ja tumpata uudet osat paikalleen, kaikkihan käy kolmosesta bolt on joten koko homma oli ohi kahdessa illassa ja auto taas käyntikuntoinen
eroavaisuuksia akselien osalta taitaa olla vain takana erillainen jarrupaineen säätimen kiinnitys sekä taka-akselin leveys ja etutukivarsien leveys, raide väli levenee MK3 osilla siis noin 30mm edessä ja takana
vanhat pois:
![Kuva](http://i9.aijaa.com/t/00696/14545474.t.jpg)
![Kuva](http://i4.aijaa.com/t/00976/14545475.t.jpg)
konehuoneen pesu
![Kuva](http://i4.aijaa.com/m/00215/14545476.jpg)
sopivat kannattimet käyttöön :D :D
![Kuva](http://i7.aijaa.com/t/00235/14545478.t.jpg)
uusi paikallaan
![Kuva](http://i8.aijaa.com/t/00041/14545479.t.jpg)
![Kuva](http://i5.aijaa.com/t/00577/14545481.t.jpg)
keula takaisin paikelleen, vaihdoin uuden keskikoon syylärin mutta pitää varmaan päivittää tuohon suurimpaan malliin, käy melko lämpöisenä kesällä koska flekti pyörii aika ahkerasti
![Kuva](http://i4.aijaa.com/t/00781/14545483.t.jpg)
vanhan tehostajan vaihdoin 9" malliin ja samalla 22,2mm pääsylinteri, jarruiksi tuli siis nuo kolmosen isot levyt ja satulat
![Kuva](http://i8.aijaa.com/t/00656/14545489.t.jpg)
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00339/14545385.t.jpg)
vanteiksi ostin tuollaiset tt audin speedlinet koska jako muuttui samalla 5x100
![Kuva](http://i6.aijaa.com/t/00056/14545485.t.jpg)
johtosarja oli helppo tehdä koska ovat korin kanssa erilliset molemmissa, etsin vain brittifoorumilta sulakerasian kytkikset ja liitin kaikki orkkis paikoileen
siivosin vain turhat pois ja sukitin sen uusiksi, samalla koitin siivoilla konehuoneen kaikki sähköt hieman siistimmäksi
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00821/14545356.t.jpg)
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00994/14545357.t.jpg)
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00884/14545358.t.jpg)
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00352/14545488.t.jpg)
pakoputken tein motonetin osista mutta on vielä hieman turhan kova ääninen, kokoa on 2" ja on kahdella vaimentimella mutta täytyisi hieman vielä modata jotta saa äänimaailman miellyttävämmäksi
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00201/14545491.t.jpg)
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00716/14545492.t.jpg)
leimalla kävin ja katsurilla ei ollut mitään huomauttamista, vertailu autona käytettiin GTI kr mallia.
kuukauden ajelin ja päätin alkaa myllyttämään maalipintaa siitä mutta kyllä tämä uutta maalia kaipaisi, sepä on siis seuraavana to do listalla
pientä aloittelua schollin s3+ ja lampaan villalla
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00264/14545493.t.jpg)
kyllä sieltä jonkunlainen kiilto löytyy
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00373/14545494.t.jpg)
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00992/14545497.t.jpg)
![Kuva](https://aijaa.com/img/t/00096/14545500.t.jpg)
tässä ensihätään pientä kertomusta, joka välissä en muistanut kuvia ottaa mutta yritetty on.
Onkos mielipiteitä isoista puskureista? tekisi mieli hankkia
Risut ja ruusut on enemmän kuin tervetulleita
Joonas