3bg passatin ratin irroitus
Valvoja: ffp jäsenet
3bg passatin ratin irroitus
Eli pitäisi vaihtaa tuo villku / vakkari viiksi. Näyttää kohtuu yksinkertaiselta, mutta tuo airbagillisen ratin irroitus hieman epäilyttää. Pitääkö esim akkua ottaa irti? Onko airbag miten kiinni ratissa? Rattihan on mallia perus ilman mitään lisätoimintoja tai nappuloita. Sen verran haulla sain selville, että joku pirun lujassa oleva liitin pitää irroittaa? Kaikki vinkit tervetulleita.
En tiedä onko apuja Passattin, mutta IV-korisesta Golfista tullut muutamaan kertaan vaihdettua. Eli itse olen ottanut akun kengän irti ja odotellut tovin. Sitten ohjauspyörä 90 astetta oikealle ja ratin takaa reiästä meisselillä bagin lukituksen vapatus, sama homma vasemmalle kääntäen -> bagi irtoaa. Bagin johto irti. Seuraavana sitten zxn-avaimella keskiön lukitus pultti auki. Loppu pelkkää purkamista. Kannattaa merkitä ratin asento akseliin, jos ei ole alkuperäisissä merkeissään.
Kasatessa pitäisi kait joka kolmannella kerralla uusia pultti ja luonnollisesti momenttiin kiristys. Momentti selvinnee netin syövereistä, itse en enää muista.
Kasatessa pitäisi kait joka kolmannella kerralla uusia pultti ja luonnollisesti momenttiin kiristys. Momentti selvinnee netin syövereistä, itse en enää muista.
Re: 3bg passatin ratin irroitus
Beetlestä pitäisi ottaa ratti irti, mutta en kyllä tunne mitään klipsua/jousta ratin takaa aukosta. Tasapäämeisseli ei edes mene aukkoon ellei ole aivan pirun kapea. Youtuben videoista ymmärsin, että meisseli tosiaan pitäisi saada niin ylös kuin mahdollista joten taitos meisseliin pitää kääntää.
Kokeilin löytää 4" naulalla kohtaa, mutta kun ei sekään mene sisään vaan tökkää johonkin ja aukosta tulee jopa jotain harmaata muoviputua ulos.
Minkä kokoinen ja pituinen meisseli pitäisi olla? Tässä videossa näyttäisi olevan ylöspäin käyrä.
Tässä videossa taas meisseli on kamalan paksunkin näköinen, ihan kuin tuommoinen ei menisi Beetlen rattiin ollenkaan!
Kokeilin löytää 4" naulalla kohtaa, mutta kun ei sekään mene sisään vaan tökkää johonkin ja aukosta tulee jopa jotain harmaata muoviputua ulos.
Minkä kokoinen ja pituinen meisseli pitäisi olla? Tässä videossa näyttäisi olevan ylöspäin käyrä.
Tässä videossa taas meisseli on kamalan paksunkin näköinen, ihan kuin tuommoinen ei menisi Beetlen rattiin ollenkaan!
Re: 3bg passatin ratin irroitus
Ei vaan löydy mitään klipsiä tai oikeaa kohtaa. Väänsin kapeasta tasapäästä aika täydellisen muotoisen 90 asteen kulman työkalun, mutta ei löydy klipsiä kanittamalla ylös eikä alaspäin.
Ilmeisesti meisseli kärki pitäisi olla vielä pikkaisen viisto jompaankumpaan suuntaan, alas ilmeisesti.
Käsivoimat loppui kun koitin vartin kanitella meisseliä reiän pohjassa joka suuntaan :D


Ilmeisesti meisseli kärki pitäisi olla vielä pikkaisen viisto jompaankumpaan suuntaan, alas ilmeisesti.
Käsivoimat loppui kun koitin vartin kanitella meisseliä reiän pohjassa joka suuntaan :D


Re: 3bg passatin ratin irroitus
Tämän ohjeen 1.15 kohdassa näyttäisi, että aika lyhytkin meisseli kelpaa kunhan se on aika pieni ja lisäksi ei meisseli saa painaa täysin syvälle koska silloin jousta ei saa painettua.
Uutta kokeilua taas viikolla.
Uutta kokeilua taas viikolla.
Re: 3bg passatin ratin irroitus
Kysytään vinkkiä Pirkanmaalta, olisko joku spesialisti joka on irrottanut VW ratin keskiön? En meinaa perkuleellakaan saada minkäänlaisella meisselillä keskiötä irti jotta pääsisi vaihtamaan New Beetlen airbag-kehän.
Saisko jeesiä keneltäkään?
Saisko jeesiä keneltäkään?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa