Caddy a.k.a Käkkylä (myyty)
Valvoja: ffp jäsenet
Sakke, oisin ilmottanu mut kun ei ollu numeroa enää, ja itseasiassa koitin sitä kysellä nollakakkosestakin tossa muutama viikko sitten, mut kun ei sieltä(kään) saanut. Olisin samalla tullu vilkasee sitä KR-konetta, sikäli kun sulla sellanen vielä jossain lojuu..?
Puerco, joo, Eurasta mentiin Raumalle...
Puerco, joo, Eurasta mentiin Raumalle...
Ilmeisesti tarvis pistää pystyyn joku bongaa käkkylä -topic, kun täällä suurin osa tekstistä on sitä että missä mut kullonkin on nähty.
Mutta joo, Juzi voi lukea mun mielipiteen radalle.comista Autot ja liikenne -osiosta.
Sisusta on nyt pieniä säätöjä vajaa valmis, mutta muuten auton ulkokuori on vielä TODELLA vaiheessa. Putkisto tarvis tehdä uusiksi, korin reijät laittaa umpeen, moottoritila laittaa näyttelykuntoon etc etc...
Pitkä matka on vielä siihen että se olis todella hyvä. Kuten olen itse todennut, on auto tällähetkellä ns. kaukaa kaunis :)
BTW: Jos jollain olis lähellä tai jemmassa muuten muutamia caddyn tai golfin yms. saranatappeja oviin, otan vastaan kahvikupillisen hinnalla ;)
ja vielä muistin virkistämiseksi että mistä on lähdetty liikkeelle 02.04.2008:
ja
Mutta joo, Juzi voi lukea mun mielipiteen radalle.comista Autot ja liikenne -osiosta.
Sisusta on nyt pieniä säätöjä vajaa valmis, mutta muuten auton ulkokuori on vielä TODELLA vaiheessa. Putkisto tarvis tehdä uusiksi, korin reijät laittaa umpeen, moottoritila laittaa näyttelykuntoon etc etc...
Pitkä matka on vielä siihen että se olis todella hyvä. Kuten olen itse todennut, on auto tällähetkellä ns. kaukaa kaunis :)
BTW: Jos jollain olis lähellä tai jemmassa muuten muutamia caddyn tai golfin yms. saranatappeja oviin, otan vastaan kahvikupillisen hinnalla ;)
ja vielä muistin virkistämiseksi että mistä on lähdetty liikkeelle 02.04.2008:
ja
Viimeksi muokannut agee, 13.5.2009 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työn alle joutui (tai pääsi) käkkylän lava. Jotain juttua oli tossa aikaisemmin siitä, että mitä sen kanssa tekisi, ja millä sen päällystäisi tms.
Lava-autossa tila tavaroiden kuljetukseen on kuitenkin pääasiassa lavalla, joten mitään monen sadan carbon-look päällysteitä en sinne halunut pilaantumaan ja hajoamaan.
Päädyttiiin helpoimpaan(?) mahdolliseen, eli korikittiin, hiomalaikkaan, hiomapaperiin, ruoste-esto pohjamaaliin ja vanhaan kunnon mustaan peltikattomaaliin. Kovin urakka oli saada pyöränkoteloista edes jotenkin suorat.
Kittiä siis kului:
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2294.jpg
Eikä lavan pohjakaan ihan hirveässä kunnossa ollut, mutta muutama "paha" ruostekohta sieltä kuitenkin löytyi:
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2304.jpg
ja
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2307.jpg
Kuskin puoleisen takapyörän edessä siis noi pahimmat. Takalaudasta löytyi pieniä reijänalkuja, sekä tietysti saumoista ruostetta, mutta ruoste-esto pohjamaali päätettiin laittaa koko lavan pohjalle:
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2322.jpg
Kun pohjamaali oli aikansa (noin tunnissa) kuivunut, oli aika taas ottaa kittipurkki ja lasta esiin, ja käydä läpi vielä pahimmat paikat, jotta sai edes suurimmat kuprut piiloon. Loppujen lopuksi, kiroilun säestämän hiomisen jälkeen päästiin vihdoin maalaamaan lava sellaiseksi kun se olikin :)
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2329.jpg
Ja sitten kun lava oli kokonaan maalattu...
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2331.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2332.jpg
Pyöränkaaresta tuli ihan ok.
Lava-autossa tila tavaroiden kuljetukseen on kuitenkin pääasiassa lavalla, joten mitään monen sadan carbon-look päällysteitä en sinne halunut pilaantumaan ja hajoamaan.
Päädyttiiin helpoimpaan(?) mahdolliseen, eli korikittiin, hiomalaikkaan, hiomapaperiin, ruoste-esto pohjamaaliin ja vanhaan kunnon mustaan peltikattomaaliin. Kovin urakka oli saada pyöränkoteloista edes jotenkin suorat.
Kittiä siis kului:
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2294.jpg
Eikä lavan pohjakaan ihan hirveässä kunnossa ollut, mutta muutama "paha" ruostekohta sieltä kuitenkin löytyi:
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2304.jpg
ja
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2307.jpg
Kuskin puoleisen takapyörän edessä siis noi pahimmat. Takalaudasta löytyi pieniä reijänalkuja, sekä tietysti saumoista ruostetta, mutta ruoste-esto pohjamaali päätettiin laittaa koko lavan pohjalle:
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2322.jpg
Kun pohjamaali oli aikansa (noin tunnissa) kuivunut, oli aika taas ottaa kittipurkki ja lasta esiin, ja käydä läpi vielä pahimmat paikat, jotta sai edes suurimmat kuprut piiloon. Loppujen lopuksi, kiroilun säestämän hiomisen jälkeen päästiin vihdoin maalaamaan lava sellaiseksi kun se olikin :)
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2329.jpg
Ja sitten kun lava oli kokonaan maalattu...
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2331.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk305/agee11/DSCN2332.jpg
Pyöränkaaresta tuli ihan ok.
Viimeksi muokannut agee, 9.5.2009 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paranemaan päin lavakin menossa! Vielä kun noi jatkopalat sais näkymättömiin ja ylimääräiset reiät pois niin olis hiano.
Pitäis itsekki cäddystä maalata lavaa uudelleen mut ei tarvis ku pohjaan vetästä joku kestävä musta pinta, sivut on korin värissä ja ihan suht hyvässä kunnossa.
Käyny mielessä miranol ja muut sen tyyliset maalit. Mutta ulkonäön perusteella oli hieno semmonen mitä jossain tv-ohjelmassa näin ruiskutettavan auton lavalle, jotain pinnotetta se oli ja jätti semmoisen röpelöpinnan. Onko foorumilaisilla tietoa vastaavanlaisesta tuotteesta ja mistä sitä saa? Sori muuten pieni offtopic
Pitäis itsekki cäddystä maalata lavaa uudelleen mut ei tarvis ku pohjaan vetästä joku kestävä musta pinta, sivut on korin värissä ja ihan suht hyvässä kunnossa.
Käyny mielessä miranol ja muut sen tyyliset maalit. Mutta ulkonäön perusteella oli hieno semmonen mitä jossain tv-ohjelmassa näin ruiskutettavan auton lavalle, jotain pinnotetta se oli ja jätti semmoisen röpelöpinnan. Onko foorumilaisilla tietoa vastaavanlaisesta tuotteesta ja mistä sitä saa? Sori muuten pieni offtopic
Melko röpelöisen pinnan saa, kun hiertää maalin sekaan kvartsihiekkaa. Pitävä pinta, mutta saattaa naarmuttaa taakkaa.
Jatkopalojen liitokset on aika haastava piilottaa. Runsaalla kerroksella pakkelia tämä voisi onnistua, mutta sauma elää ja alta hiipii kosteus. Tinaaminen tulisi myös mieleen, ellei nurkka olisi lasikuitua.
Jatkopalojen liitokset on aika haastava piilottaa. Runsaalla kerroksella pakkelia tämä voisi onnistua, mutta sauma elää ja alta hiipii kosteus. Tinaaminen tulisi myös mieleen, ellei nurkka olisi lasikuitua.
Vedät epoksia peltipuhtaan lavan pohjalle, ruiskutat siihen päälle kiveniskumassaa joko ruiskulla (saa säädettyä ruiskutuspaineella haluamansa röpöisyyden, enemmän painetta = sileempi jälki ja päinvastoin) tai saa myös spraykannuna. Ja on myös päällemaalattavissa jos haluaa, mutta voi jättää sellaiseksikin..
Bongasin tämän myös muistaakseni Liedossa Zoolandian "parkkisella" vappuna..?
Bongasin tämän myös muistaakseni Liedossa Zoolandian "parkkisella" vappuna..?
Tänään tuli haettua uus vetonivel oikeelle eteen, rupes pitää nii hirveetä mekkalaa et pakko se on ennen ruotsiin lähtöä uusia. Myös takalauta saa Mannermaan Pekalta uuden ulkoasun huomiseen mennessä.
Yritän vielä kaiken muun hässäkän keskellä laittaa lavan reunat piiloon tiikkilistoilla, jotka on jo kolmannet kun hain biltemasta. Saas kattoa kuinka käy - huomenna jo toivottavasti kuvaa uudesta takalaudasta ;)
Yritän vielä kaiken muun hässäkän keskellä laittaa lavan reunat piiloon tiikkilistoilla, jotka on jo kolmannet kun hain biltemasta. Saas kattoa kuinka käy - huomenna jo toivottavasti kuvaa uudesta takalaudasta ;)
Lavan reunan komisteluun löytyy esim. lasiliikkeistä monenlaisia alumiini- ja messinkilistoja. Omaani laitoin pressun etureunaa kiinni pitämään eloksoidun alulistan.
Kiitokset, tosin toissapäivänä repes etupuskuri melkeen irti, eli JOS JOLLAIN OLIS TURUN ALUEELLA MYYDÄ/LAHJOITTAA HYVÄKUNTOISTA MK2 PIKKUPUSKURIA niin otetaan ilolla vastaan. YV:llä tai s-postilla tavoittaa...:)
Etunivel paukuttaa vieläkin, että jos sais sen kuntoon ennen VW Openia ni vois mennä nykäsemään varttimailin...
Etunivel paukuttaa vieläkin, että jos sais sen kuntoon ennen VW Openia ni vois mennä nykäsemään varttimailin...
Noniin, nyt parani sounditkin kertarysäyksellä kun päätin peruuttaa sen rokkarin tilauksen josta kirjoittelin jo aiemmin. Olivat tilanneet tavaraa jenkkilästä tosiaan helmikuussa, mutta eivät uskaltaneet sanoa koska tavaraa saadaan suomeen asti.
Joten, rokkarin tilalle ostin merkkiuskollisena kaverina Focalin Bus 25 10" aktiivisubin, jonka istutin penkkien väliin verhoituun takaseinään karhutarralla. Kyllä muuten pysyy.
Esitestien ja pienoisen säätämisen jälkeen sointi on ehkä hieman metallinen ja kova, tosin mulla ei oo aikasemmin ollut yhtään aktiivisubbaria, joten vaikea sanoa onko se normaalia tollaselle, vai johtuuko ohkaisesta metalliseinästä elementin takana?! Resonointia??
Pieneen tilaan antaa ihan mukavan potkun kun saa säädöt vaan kohdilleen. Laitan muutaman kuvan halukkaille joku kerta tässä...
Mulla ois ylimääräisiä soittimia myynnissä, eli ainakin kaks 8" JBL:ää (yhen kesän soitetut) ja sitten ois vajaa parivuotias 12" rokkarin puch (ostetussa kotelossa josta on uusittu elementti) ja sille DLS;n vahvistin. Tarjota saa,,,;)
Joten, rokkarin tilalle ostin merkkiuskollisena kaverina Focalin Bus 25 10" aktiivisubin, jonka istutin penkkien väliin verhoituun takaseinään karhutarralla. Kyllä muuten pysyy.
Esitestien ja pienoisen säätämisen jälkeen sointi on ehkä hieman metallinen ja kova, tosin mulla ei oo aikasemmin ollut yhtään aktiivisubbaria, joten vaikea sanoa onko se normaalia tollaselle, vai johtuuko ohkaisesta metalliseinästä elementin takana?! Resonointia??
Pieneen tilaan antaa ihan mukavan potkun kun saa säädöt vaan kohdilleen. Laitan muutaman kuvan halukkaille joku kerta tässä...
Mulla ois ylimääräisiä soittimia myynnissä, eli ainakin kaks 8" JBL:ää (yhen kesän soitetut) ja sitten ois vajaa parivuotias 12" rokkarin puch (ostetussa kotelossa josta on uusittu elementti) ja sille DLS;n vahvistin. Tarjota saa,,,;)
WANTED!!
Uusi tai vähänkäytetty akseli oikeelle eteen, eli se pidempi. Kaikkine kilkkeineen, saa tarjota YV:llä tai sähköpostilla [email protected]
Uusi tai vähänkäytetty akseli oikeelle eteen, eli se pidempi. Kaikkine kilkkeineen, saa tarjota YV:llä tai sähköpostilla [email protected]
Siinä tulee mukana johtosarjat, eli "virtakaapeli" (noin. 4mm paksua) kaiutinjohdot, mikäli haluat kytkeä sen ovikaiuttimien kanssa samaan, sekä maajohto ja heräte.
Mulla se ottaa virran suoraan akulta 15mm virtakaapelin kanssa, jossa sulake välissä luonnollisesti. Sulakkeelta menee (noin 2-3cm) alkuperäistä 4mm virtakaapelia siihen liittimeen joka on basson takana. Elki periaatteessa joudut kytkemään kaikki johdot sen oman liittimen johtojen kanssa, (kuvassa oikealla) koska siinä ei oo mitään mahdollisuuksia kytkeä sitä muuten. SItten mulla tulee soittimelta RCA:t jotka kytkin kiinni normaalisti. Sointi on puhdas, ja tosta nyt ei mitään paineita oteta ulos, mutta tollaseen pieneen koppiin se antaa ns. "apubasson" :)
Kannattaa ajaa se kunnolla sisään ennen todellista paukutusta, sointi vaan paranee. Olen ollut tyytyväinen. Mahtuu varmasti leonissa penkin alle piiloon.
Mulla se ottaa virran suoraan akulta 15mm virtakaapelin kanssa, jossa sulake välissä luonnollisesti. Sulakkeelta menee (noin 2-3cm) alkuperäistä 4mm virtakaapelia siihen liittimeen joka on basson takana. Elki periaatteessa joudut kytkemään kaikki johdot sen oman liittimen johtojen kanssa, (kuvassa oikealla) koska siinä ei oo mitään mahdollisuuksia kytkeä sitä muuten. SItten mulla tulee soittimelta RCA:t jotka kytkin kiinni normaalisti. Sointi on puhdas, ja tosta nyt ei mitään paineita oteta ulos, mutta tollaseen pieneen koppiin se antaa ns. "apubasson" :)
Kannattaa ajaa se kunnolla sisään ennen todellista paukutusta, sointi vaan paranee. Olen ollut tyytyväinen. Mahtuu varmasti leonissa penkin alle piiloon.
Joo, pohjoisen pläjäys tuli tehtyä ja joku kuvakin GTi:ssä näkyi olevan.
Nyt on tosiaan suunnitteilla purkaa koko vehje kappaleiks ens talvena, maalata uudestaan ja mahdollisesti ilmajousittaa se. Uus tekniikkakaan ei olisi pahitteeksi, joten tämä kesä mennään ainakin näillä.
Väri pysyy samana, hyväksi todettuna sellaisena, pohjat täytyy tehdä uudestaan ja kaikki mahdolliset peltiosat joita saa ostettua, vaihdetaan uuteen...:)
Nyt on tosiaan suunnitteilla purkaa koko vehje kappaleiks ens talvena, maalata uudestaan ja mahdollisesti ilmajousittaa se. Uus tekniikkakaan ei olisi pahitteeksi, joten tämä kesä mennään ainakin näillä.
Väri pysyy samana, hyväksi todettuna sellaisena, pohjat täytyy tehdä uudestaan ja kaikki mahdolliset peltiosat joita saa ostettua, vaihdetaan uuteen...:)
Meinasin mennä hakemaan jostain noi pikkupuskurin vilkunlasit ja päätykiinnikkeet, mutta mitä turhia ku mulla on auto mistä voin "lainata" ne kesän ajaks... On se helppoa.
Huomasin muuten että tos golffissa on pyyhkimet "väärin" päin...:)
Meinasin tollasta maskia hommata myös jostain, mutta tulin toisiin ajatuksiin koska toi punanen raita ei sovi millään muotoa mihinkään auton muuhun väritykseen.
Huomasin muuten että tos golffissa on pyyhkimet "väärin" päin...:)
Meinasin tollasta maskia hommata myös jostain, mutta tulin toisiin ajatuksiin koska toi punanen raita ei sovi millään muotoa mihinkään auton muuhun väritykseen.
Voihan sitä tietysti, maalari malaa ja mä maksan :)
Motonetin tilauksesta ei oo kuulunu mitään. Ihmettelin vaan et miks motonetissa toi lippa on kaksosanen, vaikka alunperin se on yhtenä kappaleena?! Onk tarvikkeesta jouduttu tekemään kopiona erilainen?
Muutenkin auto on menossa (sikäli kun rahaa on) niin maalarille jossain kohtaa kevättä, eli se menee taas siihen etten pääse tolla runiin...:) Hifejä pitää päivitellä ja Turussa siihen kuumeeseen löytyy kaksikin hyvää kauppaa - eli jo aikaisemmin loistavasti palvellut http://www.hifimesta.fi ja sitten "uutena" kauppana ihan keskustassa sijaitseva Debba http://www.debba.fi
Debban valikoimista löytyy edullisia ja laadukkaita (Rockford Fosgate) venekaiuttimia ulkoasennukseen...:)
Mutta motonetin tilausta odotellen...
Motonetin tilauksesta ei oo kuulunu mitään. Ihmettelin vaan et miks motonetissa toi lippa on kaksosanen, vaikka alunperin se on yhtenä kappaleena?! Onk tarvikkeesta jouduttu tekemään kopiona erilainen?
Muutenkin auto on menossa (sikäli kun rahaa on) niin maalarille jossain kohtaa kevättä, eli se menee taas siihen etten pääse tolla runiin...:) Hifejä pitää päivitellä ja Turussa siihen kuumeeseen löytyy kaksikin hyvää kauppaa - eli jo aikaisemmin loistavasti palvellut http://www.hifimesta.fi ja sitten "uutena" kauppana ihan keskustassa sijaitseva Debba http://www.debba.fi
Debban valikoimista löytyy edullisia ja laadukkaita (Rockford Fosgate) venekaiuttimia ulkoasennukseen...:)
Mutta motonetin tilausta odotellen...
kuuleman mukaan on juu. En mä sitä edes ole ajatellut, onko se yks- vai kaksosanen alunperin. Tosin motonetin varastollakin ne taitaa olla aika kiven alla kun ei ole mitään kuulunut...
Niin ja sen verran päivitystä tietoihin, että nyt on heivattu Focalin 10" aktiivisubi pois, ja tilalle laitellaan kevään aikana jo paljon viime keväänä kaivattu Rockford fosgate P3L-S12. On siis 12" elementti suljetussa kotelossa.
Mitat on: yläreuna 8,5cm ja alareuna 13cm. Korkeus 34,5cm ja leveys 70cm.
Sopiva nelikanavainen vahvistin vielä tohon, uusi akku autoon ja ovikaiuttimiksi tulee Rockfordin 6,5" kolmitiekaiuttimet. Erillissarjaa mietin ensin, mutta tila on niin pieni että se on toisaalta ihan sama, onko siellä suunnattavat midit ovissa vai onko ne a-pilarissa. Eikä mun hifikorva ole niin herkkä kaikille hienosäädöille - kun se ei mihinkään kisoihin ole menossa kuitenkaan...:)
Niin ja sen verran päivitystä tietoihin, että nyt on heivattu Focalin 10" aktiivisubi pois, ja tilalle laitellaan kevään aikana jo paljon viime keväänä kaivattu Rockford fosgate P3L-S12. On siis 12" elementti suljetussa kotelossa.
Mitat on: yläreuna 8,5cm ja alareuna 13cm. Korkeus 34,5cm ja leveys 70cm.
Sopiva nelikanavainen vahvistin vielä tohon, uusi akku autoon ja ovikaiuttimiksi tulee Rockfordin 6,5" kolmitiekaiuttimet. Erillissarjaa mietin ensin, mutta tila on niin pieni että se on toisaalta ihan sama, onko siellä suunnattavat midit ovissa vai onko ne a-pilarissa. Eikä mun hifikorva ole niin herkkä kaikille hienosäädöille - kun se ei mihinkään kisoihin ole menossa kuitenkaan...:)
Motonetin lipan sovittelua...
Tossa touhutessani kattelin kuskin lokasuojan kaarta, ja totesin että siinä on ennen kevättä reikä. Motonetin lokasuojat on mitä on, jotenka taidan hakea jostain muualta. Siis olen vaan kuullut sellasta huhua et ne voi sopia paikalleen, jos ostat kymmenen ku tarviit yhden.
Eli jos jollain hyväkuntoista peltiosaa on edullisesti kaupan niin...;) Voisin ottaa molemmat etulokasuojat...
lokasuojat
Ite laitoin caddyyn ja ykkösavoon tarvikeloksut klokkerholmin luettelosta. Istui hakkaamatta siististi paikalleen eikä rakoja juurikaan tarvinnu sovitella.
lokkerholomit
Täytyy kaivaa muistitikulta kuvat niin näätte. Listan saumat millilleen oikialla kohalla. Oletko kokeillu noita klokkerholmeja ?
En tiiä alkaako offtopic kello soimaan, mutta tässä on fotoa omasta kuskin lokasuojasta. Ei tietoa valmistajasta, edellinen omistaja vaihtanut. Osittain voi olla myös sen syytä että auto lienee kolaroitu tuohon nurkkaan joskus.
Täällä foorumilla jollain tais olla mk1 projekti missä näytettiin tarkasti miten loksut saa sopimaan hyvin, mutta en nyt muista kenen se oli. Ei oo hetkeen päivittänyt.
Tässä kuva
Täällä foorumilla jollain tais olla mk1 projekti missä näytettiin tarkasti miten loksut saa sopimaan hyvin, mutta en nyt muista kenen se oli. Ei oo hetkeen päivittänyt.
Tässä kuva
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Ongelmahan noissa tyypillisesti on,että nokastaan liian lyhyt= ei ole muoto eikä mitta oikea konepellin kanssa
Seuraavana tuleekin listojen kiinnikkeiden reiät,eli ne lähtee syöksyyn väärään korkoon= hitsaa umpeen ja tee itse uudet.
Sitten itse suoja on liian kupera/kovera (kummin tuo nyt sitten oikea muoto onkaan), eli se sisäpelti mikä kiinnitetään a-pilarin juuresta runkoon on hitsattu väärään asentoon,eli aiheuttaa juurikin tuon Redin kuvan kaltaisen tilanteen kun se kanittaa liian pyöreäksi itse suojaa.
Ja päästään itse a-pilarin juuren jossa se rako jää aivan liian suureksi koska se suoja kanittaa väärään muotoon ja samalla se ei pääse laskeutuun tarpeeksi alas johtuen liiasta peltimäärästä joka on jäänyt siihen taitteeseen (mikä jää siis piiloon kokonaan,mutta estää suojaa painumasta tarpeeksi alas)
Viimeisenä ne kylkien pokkaukset nousee yleensä liian ylös johtuen juuri tuosta sisemmän pellin väärästä asennosta ja sen aiheuttamasta muodonmuutoksesta.
On muuten ihan hirviän näköstä kun ensin itse suoja ei mene kyljen mukaan sinne päinkään ja kyljen pokkaus parhaillaan sijansa verran väärässä korossa ja grande finalena vielä siihen a-pilarin juureen mahtuu lähes peukalo väliin.
Itse ratkaisin kyseiset ongelmat vähän ehkä erikoisella tavalla,mutta ainakin löytyy säätöä tarvittaessa joka suuntaan ja varmaan pienemmällä vaivalla ois päässyt jos ois vaan hitsannut uudestaan kiinni sen sisemmän pellinlärpäkkeen.
Seuraavana tuleekin listojen kiinnikkeiden reiät,eli ne lähtee syöksyyn väärään korkoon= hitsaa umpeen ja tee itse uudet.
Sitten itse suoja on liian kupera/kovera (kummin tuo nyt sitten oikea muoto onkaan), eli se sisäpelti mikä kiinnitetään a-pilarin juuresta runkoon on hitsattu väärään asentoon,eli aiheuttaa juurikin tuon Redin kuvan kaltaisen tilanteen kun se kanittaa liian pyöreäksi itse suojaa.
Ja päästään itse a-pilarin juuren jossa se rako jää aivan liian suureksi koska se suoja kanittaa väärään muotoon ja samalla se ei pääse laskeutuun tarpeeksi alas johtuen liiasta peltimäärästä joka on jäänyt siihen taitteeseen (mikä jää siis piiloon kokonaan,mutta estää suojaa painumasta tarpeeksi alas)
Viimeisenä ne kylkien pokkaukset nousee yleensä liian ylös johtuen juuri tuosta sisemmän pellin väärästä asennosta ja sen aiheuttamasta muodonmuutoksesta.
On muuten ihan hirviän näköstä kun ensin itse suoja ei mene kyljen mukaan sinne päinkään ja kyljen pokkaus parhaillaan sijansa verran väärässä korossa ja grande finalena vielä siihen a-pilarin juureen mahtuu lähes peukalo väliin.
Itse ratkaisin kyseiset ongelmat vähän ehkä erikoisella tavalla,mutta ainakin löytyy säätöä tarvittaessa joka suuntaan ja varmaan pienemmällä vaivalla ois päässyt jos ois vaan hitsannut uudestaan kiinni sen sisemmän pellinlärpäkkeen.
Saatanan saatana! Ei riitä pelkkä takahelmojen maalaus, kun ainoa mikä niitä piti enää kasassa oli maali. Käytännössä pitkittäistä takahelmakoteloa ei kuskin puolella enää ole, ja apukuskin puoleinenkin on jokseenkin hapero.
Etupyörien takanakin on reikää oikeen reilusti, kuskin puolella pohja revennyt irti helmapalasta. Hienoa hienoa. Nyt tarvii käydä peltisepän kanssa keskusteluja siitä, et mitä tää lysti maksaa ja onko järkeä?
Nimim. Paalissako parempi tulevaisuus?
Etupyörien takanakin on reikää oikeen reilusti, kuskin puolella pohja revennyt irti helmapalasta. Hienoa hienoa. Nyt tarvii käydä peltisepän kanssa keskusteluja siitä, et mitä tää lysti maksaa ja onko järkeä?
Nimim. Paalissako parempi tulevaisuus?
Ei, oon reilun kaupan kannattaja. Joko korjataan tai sitten paalataan, eteenpäin en enää anna ;)
"...on kai pakko laittaa helmat roskikseen. Eikö käkkylässä riitä mikään, eikö hellittäisi hetkeksikään, mieletön ruoste. Mekin yritimme uskotella, että hankkisimme uuden helman, lokasuojan viereen. Kun agee aina töissä itki, se sai sitten ne lokaritkin ja peltisepän eteisessä, me öisin paleltiin. Se taisi olla taas ruosteessakin, mä jostain siihen pakkelin varastin, mä en tiedä mitä teen..." Leevi And The Leavings - Elina, mitä mä teen
"...on kai pakko laittaa helmat roskikseen. Eikö käkkylässä riitä mikään, eikö hellittäisi hetkeksikään, mieletön ruoste. Mekin yritimme uskotella, että hankkisimme uuden helman, lokasuojan viereen. Kun agee aina töissä itki, se sai sitten ne lokaritkin ja peltisepän eteisessä, me öisin paleltiin. Se taisi olla taas ruosteessakin, mä jostain siihen pakkelin varastin, mä en tiedä mitä teen..." Leevi And The Leavings - Elina, mitä mä teen
Viimeksi muokannut agee, 9.4.2010 10:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jeps. No hyvä et jollain edes parani päivä :)
Pidän muuten blogiakin, en tosin autosta, mutta muuten osoitteessa http://arvonblogi.blogspot.com aiheena mm. kaikki.
Pidän muuten blogiakin, en tosin autosta, mutta muuten osoitteessa http://arvonblogi.blogspot.com aiheena mm. kaikki.
Noni. Eilen oli taas melkoinen ruljanssi.
Lähettiin Vantaalle Eurocruisingiin, ja menomatkalla kehä III:lla rupes laturin valo palamaan himmeesti. Ajattelin sen johtuvan kaameesta vesisateesta, ja vika poistuikin hetkeksi kun päästiin perille. Lähettiin takaspäin Turkuun, ni Lohjan kohdilla loppu akusta virta. Onneks tajusin mennä Lohjan ABC:lle keksimään ratkaisuja. Poliisikin sattui sopivasti paikalle, ja tuli kyselemään et miks valot ei olllu päällä. Sanoin, et antakaa mulle toimiva laturi, ni mä laitan ne päälle. Poliisi vielä kysys et missä kaukana mä asun, ja kun kerroin asuvani Turussa, totesi poliisikin että ajaminen sinne ilman valoja on aika riskiä. Älä helvetissä...! :)
Lähin (ehkä) toimiva laturi olis ollu Mäntsälässä, iso kiitos vaan Ernolle vaivannäöstä, joka keskellä yötä irroitti jo melkeen golffista yhden laturin - kaatosateessa, kuinkas muutenkaan.
Päätettiin kuitenkin jättää auto Lohjalle, ja nyt tarttis lähtee trailerilla hakemaan käkkylä himaan sieltä.
Naureskeltiin vaan eilen, et mikä ihme niis Eurocruising -reissuissa oikeen on.. Tää oli jo toinen kerta, viimeks putos koko laturi...;)
Lähettiin Vantaalle Eurocruisingiin, ja menomatkalla kehä III:lla rupes laturin valo palamaan himmeesti. Ajattelin sen johtuvan kaameesta vesisateesta, ja vika poistuikin hetkeksi kun päästiin perille. Lähettiin takaspäin Turkuun, ni Lohjan kohdilla loppu akusta virta. Onneks tajusin mennä Lohjan ABC:lle keksimään ratkaisuja. Poliisikin sattui sopivasti paikalle, ja tuli kyselemään et miks valot ei olllu päällä. Sanoin, et antakaa mulle toimiva laturi, ni mä laitan ne päälle. Poliisi vielä kysys et missä kaukana mä asun, ja kun kerroin asuvani Turussa, totesi poliisikin että ajaminen sinne ilman valoja on aika riskiä. Älä helvetissä...! :)
Lähin (ehkä) toimiva laturi olis ollu Mäntsälässä, iso kiitos vaan Ernolle vaivannäöstä, joka keskellä yötä irroitti jo melkeen golffista yhden laturin - kaatosateessa, kuinkas muutenkaan.
Päätettiin kuitenkin jättää auto Lohjalle, ja nyt tarttis lähtee trailerilla hakemaan käkkylä himaan sieltä.
Naureskeltiin vaan eilen, et mikä ihme niis Eurocruising -reissuissa oikeen on.. Tää oli jo toinen kerta, viimeks putos koko laturi...;)
:D olipas siinä sitten actionia. Kävin siinä pällistelemässä mutta en auton alle uskaltanut. Minkä korkoisilla paloilla toi takapää on madallettu? Itselle tulossa huomenna sorvarilta 2" pidemmät pultit ja tuleva korkeus kiinnostaa. 2" oli vähän sellane kompromissi ratkaisu.
Hyvän näköne se oli! Edelleen.
Hyvän näköne se oli! Edelleen.
Siel on 50mm palat takana, ja katdsastusmies hyväksyi ne ainoastaan sen takia, kun U-pultit on sellasta keskisormenpaksusta rautaa. Kaveri teki ne mulle telakalla jostain ruostumattomasta materiaalista.
Nyt se kuskin loksu jostain, tai vaikka molemmatkin etuloksut. Toi putoo kohta helvettiin koko etupää tosta autosta...:) Mä en mee motonettiin niitä hakemaan, haluan jostain SOPIVAT...
Nyt se kuskin loksu jostain, tai vaikka molemmatkin etuloksut. Toi putoo kohta helvettiin koko etupää tosta autosta...:) Mä en mee motonettiin niitä hakemaan, haluan jostain SOPIVAT...
Tästäkin sen verran lisäinfoa, että just äsken päätin vaihtaa värin kesän aikana. Myös takalauta saa samalla uuden ilmeen, mikäli maalari osaa toteuttaa mun vision...;) Mutta ainakin runiin lähen vanhalla paskalla kuosilla, ihan sama. Mutta jos vaikka BIFFIIN sais jo uuden lookin...
kallis väri voi olla...
kallis väri voi olla...
Haaveet, kaikenlaiset haaveet. Jo foorumin avaustopikissa sanotaan että projektiosastolle sellaset autot joissa jotain tapahtuukin. No niin no. Tän vois heivata kokonaan kävijöiden kaluston puolelle mun puolesta.
Kesän aikana ei muuta tapahtunut kuin mittaristoon tuli kilometrejä 10 000km, loksuihin ruostetta ja takalautaan peräänajossa kolhu.
Nyt syksyllä kuitenkin sen verran plussaosastoon merkintää, että auto pääsi mukaan erääseen uusista Vares -elokuvista yhden pahiksen autoksi. Näkyy siis elokuvassa muutaman kerran pääkuvissa. Elokuva on Keltainen leski -romaaniin perustuva pätkä, jonka olisi tarkoitus tulla ulos alkukeväästä DVD ja TV -levitykseen.
Alkaa mennä kiinnostus koko autoon, että josko joku tosta haluis itelleen käyttöpelin, niin hinnasta kun päästään sopuun "TUTTU TV:STÄ" -statuksella...;)
Eipä mulla muuta.
Kesän aikana ei muuta tapahtunut kuin mittaristoon tuli kilometrejä 10 000km, loksuihin ruostetta ja takalautaan peräänajossa kolhu.
Nyt syksyllä kuitenkin sen verran plussaosastoon merkintää, että auto pääsi mukaan erääseen uusista Vares -elokuvista yhden pahiksen autoksi. Näkyy siis elokuvassa muutaman kerran pääkuvissa. Elokuva on Keltainen leski -romaaniin perustuva pätkä, jonka olisi tarkoitus tulla ulos alkukeväästä DVD ja TV -levitykseen.
Alkaa mennä kiinnostus koko autoon, että josko joku tosta haluis itelleen käyttöpelin, niin hinnasta kun päästään sopuun "TUTTU TV:STÄ" -statuksella...;)
Eipä mulla muuta.
Leffa ulkona.
Viime kesänä en ajanut metriäkään. Tänä keväänä ja kesänä ois tarkoitus laittaa auto siihen kuntoon että se liikkuukin taas.
Etulokasuoja on ruostunut puhki ja siinä ammottaa kiva reikä. Akun alla on runkopalkissa reikä. Muuta en syksyllä ehtinyt huomaamaan kun auton talliin paiskasin.
Surullista katseltavaa kun ei oikeen enää kiinnosta...
Viime kesänä en ajanut metriäkään. Tänä keväänä ja kesänä ois tarkoitus laittaa auto siihen kuntoon että se liikkuukin taas.
Etulokasuoja on ruostunut puhki ja siinä ammottaa kiva reikä. Akun alla on runkopalkissa reikä. Muuta en syksyllä ehtinyt huomaamaan kun auton talliin paiskasin.
Surullista katseltavaa kun ei oikeen enää kiinnosta...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa