Noniin eli kakkis pomppasi katsastuksesta päästöistä, käy turhan rikkaalla. Ensin meinasin että en tehe asialle mitään mutta sainpas tuossa päähäni että jos kävisi nyt puuhastelemassa kun lauhtui kelikin.
1.8pf motti ja pierupurkki 2e2 paikalla.
Tyhjäkäynnillä vähän röpöttää ja yskii ja puskee savua.
Onko kaasutin eka mistä lähteä setvimään? Kauan olen yrittänyt tätä vältellä
CO oli 5.6
Ja HC alimmilleen sai katsastusmies 650 asti
Kakkakoppa
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Kakkakoppa
Tyhjäkäynnillä vähän röpöttää ja yskii ja puskee savua.
Tämä varmaan lämpimällä moottorilla..?
Kuulostaa kovasti liian rikkaalta seokselta. Onko rikastinläppä tuolloin auki?
Re: Kakkakoppa
Siinä kun rupeat vikaa etsimään niin vaihda jokainen alipaineletku minkä löydät.
Minäkin vaihdoin ja leimalla pomppas, kaikki näytti ehjiltä mutta lähemmin tarkasteltuna JOKAINEN letku oli juuresta halki. Ilmeisesti huonolaatuista letkua..
Halkeamia vielä hankala huomata ellei ota letkua käteen ja hiukan taivuttele.
Käyntikin muuttui huomattavasti tasaisemmaksi ja loppui röpöttelyt.
Minäkin vaihdoin ja leimalla pomppas, kaikki näytti ehjiltä mutta lähemmin tarkasteltuna JOKAINEN letku oli juuresta halki. Ilmeisesti huonolaatuista letkua..
Halkeamia vielä hankala huomata ellei ota letkua käteen ja hiukan taivuttele.
Käyntikin muuttui huomattavasti tasaisemmaksi ja loppui röpöttelyt.
Re: Kakkakoppa
jii_bee kirjoitti:Tyhjäkäynnillä vähän röpöttää ja yskii ja puskee savua.
Tämä varmaan lämpimällä moottorilla..?
Kuulostaa kovasti liian rikkaalta seokselta. Onko rikastinläppä tuolloin auki?
Joo kyllähän se auki oli se läppä, yritin säätää sitä seosruuviakin mutta en hoksannut olevan vaikutusta, vai pitääköhän antaa sopeuttaa? Mutta todennäköisesti kallistutte tekin kaasariin missä vika olisi?
Re: Kakkakoppa
2E2:ssa seosta ei "ruuvata" vaan säätöalue on loppujen lopuksi aika pieni... varttikierros... puoli kierrosta. Muistaakseni.
Alipaineletkut kannattaa tosiaan uusia. Jos ne vuotavat kaasutin ei toimi.
Motonetin alipaineletku on ollut ihan toimivaa.
Jos rikastinläppä aukeaa, veikkailisin seuraavaksi jumittavaa vahatermostaattia.
Paljonko tyhjäkäyntikierrokset ovat lämpimällä moottorilla..?
Alipaineletkut kannattaa tosiaan uusia. Jos ne vuotavat kaasutin ei toimi.
Motonetin alipaineletku on ollut ihan toimivaa.
Jos rikastinläppä aukeaa, veikkailisin seuraavaksi jumittavaa vahatermostaattia.
Paljonko tyhjäkäyntikierrokset ovat lämpimällä moottorilla..?
Re: Kakkakoppa
jii_bee kirjoitti:2E2:ssa seosta ei "ruuvata" vaan säätöalue on loppujen lopuksi aika pieni... varttikierros... puoli kierrosta. Muistaakseni.
Alipaineletkut kannattaa tosiaan uusia. Jos ne vuotavat kaasutin ei toimi.
Motonetin alipaineletku on ollut ihan toimivaa.
Jos rikastinläppä aukeaa, veikkailisin seuraavaksi jumittavaa vahatermostaattia.
Paljonko tyhjäkäyntikierrokset ovat lämpimällä moottorilla..?
No siellä se hurraa 800-900 välillä, ennen kuiten ollut siinä 1100rpm mikä on turhan korkea.
Mutta projektina olisi tässä nyt laittaa weberin kaasari paikalleen, pitää ensin vain jostain se hommata
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa