VW Bora 1.4 BCA vikakoodit P0401, P0403, P0123
Valvoja: ffp jäsenet
VW Bora 1.4 BCA vikakoodit P0401, P0403, P0123
Boraani syttyi tällä viikolla EPC ja moottorin vikavalo. Luin koodit, jollain halpis testerillä ja näytti vikakoodeja mitä otsikossa on. Viittaisi siis pakokaasujen takaisin kierrätysjärjestelmään ja EGR:ään. Koitin putsata EGR:än karstasta ja sen putken mikä lähtee EGR:ltä koneen taakse. Nollasin koodit ja kokeilin uudestaan vikavalot syttyivät about 5km ajon jälkeen uudestaan. Otin uudestaan EGR:än irti silleen että liitin jäi kiinni ja eihän koko EGR venttiili tehnyt mitään kun laitoin virtoja päälle ja käynnistin auton. Elikkä varmaankin joutuisi uutta EGR:ää alkaa ostelemaan koska luultavasti jumittunut? Vai olisiko viisaimmilla jotain sanottavaa :D kiitos jo valmiiksi!
Re: VW Bora 1.4 BCA vikakoodit P0401, P0403, P0123
Uusi EGR ja sopeuta se, putsaa kaasuläppä ja sopeuta se.
Re: VW Bora 1.4 BCA vikakoodit P0401, P0403, P0123
Onnistuuko sopeutus vain VAG comilla? Vai pystyykö muuten sopeuttamaan?
Re: VW Bora 1.4 BCA vikakoodit P0401, P0403, P0123
Kummatkin muillakin testereillä onnistuu, ei varmaa kuitenkaa ihan halpis paskoilla.
Re: VW Bora 1.4 BCA vikakoodit P0401, P0403, P0123
Voisko joku kertoa miten VDCS ( VAG-COM 409.1) pystyy sopeuttamaan kaasuläpän ja EGR:än. Tai mistä osiosta se tehdään ja miten? Itse en osaa vielä oikein käyttää tuota testeriä.
Re: VW Bora 1.4 BCA vikakoodit P0401, P0403, P0123
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... nment_(TBA)
Most VW/Audi/Seat/Skoda gasoline engines with Exhaust Gas Recirculation (EGR)
Prerequisites (General):
Ignition ON
Engine OFF
Battery voltage at least 11.5 V
[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Select Group 074.
[Go!]
MVB 074.1: Min Position in Volts
MVB 074.2: Max Position in Volts
MVB 074.3: Potentiometer voltage
MVB 074.4: Adaption status: (Run/OK/etc)
[Switch to Basic Settings]
MVB 074.4: Adaption status: (Run) then it should change to (ADP OK)
[Switch to Measuring Blocks]
[Close Controller, Go Back - 06]
Special Notes:
For ECU's using ME 7.5, the coolant temp needs to be between 10 and 50 °C.
In case the adaptation fails switch OFF the Ignition for 30 Seconds, then switch it ON and try again.
Most VW/Audi/Seat/Skoda gasoline engines with Exhaust Gas Recirculation (EGR)
Prerequisites (General):
Ignition ON
Engine OFF
Battery voltage at least 11.5 V
[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Select Group 074.
[Go!]
MVB 074.1: Min Position in Volts
MVB 074.2: Max Position in Volts
MVB 074.3: Potentiometer voltage
MVB 074.4: Adaption status: (Run/OK/etc)
[Switch to Basic Settings]
MVB 074.4: Adaption status: (Run) then it should change to (ADP OK)
[Switch to Measuring Blocks]
[Close Controller, Go Back - 06]
Special Notes:
For ECU's using ME 7.5, the coolant temp needs to be between 10 and 50 °C.
In case the adaptation fails switch OFF the Ignition for 30 Seconds, then switch it ON and try again.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa