60-120 km/h
Valvoja: ffp jäsenet
Nykyinen ahdinkombo ilmeisesti vaatii tämän suoritteen aloittamisen 2:lla, jotta saadaan tarpeeksi nopea aika. :D Tos Kiikalassa tuli koestettua 60-120 5s, kuuden vedon keskiarvo. Noin sekuntti lisää, jos kolmosella lähtee vetää.
Viimeksi muokannut diffas, 22.10.2013 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nii en tiiä, mullaha toi on sama loota, samoilla välityksillä kuin bensakoneissa, kolmoseen asti. Snadistihan tuo saisi pidempi olla, eli lisää jengaa koneseen. :D
Vertailun vuoksi, kun auto kiertää pidemmälle: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zfAql98MJ0 :D
Vertailun vuoksi, kun auto kiertää pidemmälle: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zfAql98MJ0 :D
Vertailin noita vaihteiden vaihtonopeuksia/koneen kierroksia ja aikalailla samat on skodassakin. Eli kakkosella jos menee sinne punarajalle 4700-4800rpm, niin mittarissa 80-85km/h ja kolmosella samat kierrokset niin 120-125km/h mittarin mukaan. Heittoa Skodan mittarissa semmoiset 6-8km/h noissa nopeuksissa, joten nelosta saa pukata oikeaan 120km/h nopeuteen. Tosin eihän tuo enää vedä siellä 4300rpm jälkeen niinkuin nuo oikeasti viritetyt laitteet. Mut lopetanpa jonninjoutavan lätinän tähän ja odottelen lisää tuloksia ja videoita :)
Aikaa kulunut rutosti edellisestä mittauksesta. Kulkineet vaihtuneet moneen kertaan Ocun jälkeen. Nyt taas lapsetti ja tuli mittailtua. Nyt mittavälineenä Race Crono ja autona uusi bmw 320da. Täytyy pojat sanoa, että v.2006 mallin ocu 140 hv tdi oli kova luu aikoinaan. Tällä bemarilla päästään hät hätään samoihin aikoihin vaikka tässä pitäisi tehoa olla +40 hv.
80-120 km/h 5,1-5,3 s (Useita vetoja)
60-120 km/h 6,9 s
70-140 km/h 9,8 s
80-140km/h 9 s
Tässä tomaatissa kiihdytykset tehty Kick Down menetelmällä sport+ ohjelmalla. Aloitus nopeus on ollut muutamia km alta alkunopeus. Ei tällä pärjää sille 170 hv pumppari passatille millä aikoinaan kävin leikkimässä.
Otan tähän vielä bemarin oman tehokitin joten tuloksia sen kanssa tulevaisuudessa. Mutta uskoisin, että karvan verran auttaa sekin.
Laittakaahan tänne muutkin uusien vakiopelien aikoja.
80-120 km/h 5,1-5,3 s (Useita vetoja)
60-120 km/h 6,9 s
70-140 km/h 9,8 s
80-140km/h 9 s
Tässä tomaatissa kiihdytykset tehty Kick Down menetelmällä sport+ ohjelmalla. Aloitus nopeus on ollut muutamia km alta alkunopeus. Ei tällä pärjää sille 170 hv pumppari passatille millä aikoinaan kävin leikkimässä.
Otan tähän vielä bemarin oman tehokitin joten tuloksia sen kanssa tulevaisuudessa. Mutta uskoisin, että karvan verran auttaa sekin.
Laittakaahan tänne muutkin uusien vakiopelien aikoja.
Lupolla saatu kakkostavoite täyteen, eli sekkarilla mitattu keskiarvo asettuu nyt 6 sekkaan 60-120 kiihdytyksessä.
http://www.youtube.com/watch?v=bVXMxEEwt2A&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=bVXMxEEwt2A&feature=youtu.be
Tuliko testattua myös ennen ohjelmointia, että millaisia lukemia työnsi?
Vakiona arvot oli 60-120km/h 10,4s 80-120km/h 8,1s
Että ihan kehitystäkin tapahtui muutakin ku vain rahojen menetystä :)
Tuosta joltaki sivulta luin A4 125kW Quatron arvoja niin ihan samoissa näytti olevan, että melkein vois uskoa että on tehoa sen 124kW mitä ohjelmointi lupas :)
Anteeksi, mutta eihän tuo ole 60-120 kiihdytys, jos vedon aloittaa jo viidestäkympistä
Tarkoitushan tuolla mittaustavalla on ilmeisesti eliminoida ahtimen lagin (joka osalla porukasta on ahdinjumpan jälkeen ihan kohtuullisen suuri) vaikutusta mittaustulokseen ja antaisi näin ollen aika herkästi väärän kuvan auton potentiaalista.
Aiheesta on kylläkin väitelty jo alkusivuilla, mutta oliko virallista kantaa, ma en tieta. Ainakin puhuttiin nopeinta tapaa kiihdyttää auto alkunopeudesta 60kmh loppunopeuteen 120kmh, jolloin tyyli olisi kyllä vapaa.
Tästä toimintatavasta on ollut vääntöä riittämiin. Tässäkin threadissa kaikki eivät edes kerro miten on mitattu ja paljon kaikkea muuta kuin 60-120 aikoja. Tein omani tuolla tavalla ja kerroin "speksit" ja tulokset.
Tuo about 50 tuli valittua juuri siksi että jos VCDS:llä mitaten koettaa ajaa siinä 60 tuntumassa niin ajanotto lähtee käyntiin heti kun ylittyy 60. Eli jos koetan ajaa tasaista 60 nopeutta ja hetkellisesti nopeus käy 61, sitten laskee 59:ään ja kaasu pohjaan niin voi olla jo pari sekuntia ekstraa ajassa kun oikea veto lähtee. Ahtolagia saa jarrullakin pienennettyä ja sen käytön luvallisuudesta saadaan varmasti keskustelua aikaiseksi.
Tuo about 50 tuli valittua juuri siksi että jos VCDS:llä mitaten koettaa ajaa siinä 60 tuntumassa niin ajanotto lähtee käyntiin heti kun ylittyy 60. Eli jos koetan ajaa tasaista 60 nopeutta ja hetkellisesti nopeus käy 61, sitten laskee 59:ään ja kaasu pohjaan niin voi olla jo pari sekuntia ekstraa ajassa kun oikea veto lähtee. Ahtolagia saa jarrullakin pienennettyä ja sen käytön luvallisuudesta saadaan varmasti keskustelua aikaiseksi.
.Ahtolagia saa jarrullakin pienennettyä ja sen käytön luvallisuudesta saadaan varmasti keskustelua aikaiseksi
Ot:a tulee että paukkuu:
Tjaa, tuo toimii sähkökaasullisissa? Oma kokemus uudempien autojen brake boostingista löytyy tasan kerran ja tällöin jarrupedaali tiputti sähkökaasun pois pelistä jarrutuksen ajaksi - taitanee olla turvallisuus näkövinkkeli.
Samaa mieltä, että kannattaa ilmoittaa tapa jolla mittaus suoritettu, niin pysyy toiset hieman kärryillä siitä menosta. Jatkakaa toki - on mielenkiintoista seurata että millaisia aikoja saatte aikaiseksi.
Nyt laitettu Bemmin oma kitti ja mittavälineenä vbox.
Vakio:
80-120 5,2 s
60-120. 7,0 s
Kitti
80-120 4,7 s
60-120. 6,4 s
Eli nyt vasta ollaan samassa kuin aikoinaan ajamasi uusi 170 hv essari pasuuna.
Täytyy vielä kokeilla ajaa uusiksi kunhan hiukan lisää metrejä tulee tolla kitillä mittariin. Nyt ajoin noin ajot heti kitin asennuksen jälkeen.
Vakio:
80-120 5,2 s
60-120. 7,0 s
Kitti
80-120 4,7 s
60-120. 6,4 s
Eli nyt vasta ollaan samassa kuin aikoinaan ajamasi uusi 170 hv essari pasuuna.
Täytyy vielä kokeilla ajaa uusiksi kunhan hiukan lisää metrejä tulee tolla kitillä mittariin. Nyt ajoin noin ajot heti kitin asennuksen jälkeen.
Jotain pientä päivitystä tännekin. Isommat suuttimet ja ahdin vaihdettu viimekerrasta, tosin softa ei ole vielä ihan täysin valmis,
mut aletaan oleen ns. kartalla. Saattaispa jopa ehkä kymmenyksen parantua jos vieelä ripeemmin kykenis vaihtaa.
Ja vähä myös vetäviä lisää, kun nyt meinaa kovin herkästi tonne rajottajalle karata. :)
Tein kaveriksi tollaisen havainnolistavan videon, mis näkee oikean vaihteen merkitys. :)
60-120 4.56s
80-120 2.72s
mut aletaan oleen ns. kartalla. Saattaispa jopa ehkä kymmenyksen parantua jos vieelä ripeemmin kykenis vaihtaa.
Ja vähä myös vetäviä lisää, kun nyt meinaa kovin herkästi tonne rajottajalle karata. :)
Tein kaveriksi tollaisen havainnolistavan videon, mis näkee oikean vaihteen merkitys. :)
60-120 4.56s
80-120 2.72s
Päivitetään taas aikoja nyt vuorossa uutuus Volvon 8-lovisella automaatilla.
Volvo S60 T5 MY 2014 245 hv:
80-120 km/h 4,3 s (ajettu 700 km)
Ajettu 2 tkm.
80-120 km/h 4,2 s
60-120 km/h 5,8 s
70-130 km/h 6,4 s
V70 T5 MY 2014 245 hv:
80-120 km/h 5,1 s
60-120 km/h 6,7
S80 D4 MY2014 181 hv:
80-120 km/h 5,8 s
60-120 km/h 7,8 s
Sitten uusi octavia 1.4 combi man.
80-120 km/h 5,5 s
70-130 km/h 8,4 s.
Audi A6 ultra
80-120 km/h 5,7 s
70-130 km/h 9 s
Octavia yllätti taas kerran pirteydellään. 190 hv Audi nöyrtyy.
Volvo S60 T5 MY 2014 245 hv:
80-120 km/h 4,3 s (ajettu 700 km)
Ajettu 2 tkm.
80-120 km/h 4,2 s
60-120 km/h 5,8 s
70-130 km/h 6,4 s
V70 T5 MY 2014 245 hv:
80-120 km/h 5,1 s
60-120 km/h 6,7
S80 D4 MY2014 181 hv:
80-120 km/h 5,8 s
60-120 km/h 7,8 s
Sitten uusi octavia 1.4 combi man.
80-120 km/h 5,5 s
70-130 km/h 8,4 s.
Audi A6 ultra
80-120 km/h 5,7 s
70-130 km/h 9 s
Octavia yllätti taas kerran pirteydellään. 190 hv Audi nöyrtyy.
Viimeksi muokannut octavisti, 6.10.2014 18:32. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Sen verran muutosta edelliseen, että viime viikonlopun lastuvirityksen johdosta menee nyt 3.vaihteella sen mitä aiemmin 2+3 vaihteella, eli nyt menee kolmosella 60-120 ~4.6s, 80-120 ~2.7s. 100-160 ~5.8s. Jotenki tuntuu et isommalla vaihteella olisi muutos isompi. Ei osaa sanoa oikein tarkkaan. 2. vaihteella on turha haaveilla pidosta enään oikeastaan. :D
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
60-120 km/h 6,8 s tuli parin vedon (sama pätkä eri suuntiin) keskiarvoksi. Mitattu race chronolla ja tulosta vielä vähän videolta varmisteltu. Pakko oli vedon aikana vaihtaa kolmoselta neloselle n. satkun vauhdissa. Pelkällä kolmosella tulos 7,9 s.
Autona passat 3BG 1.9TDI AVF jossa BV43 ahdistin ja omaa käsialaa oleva softa. Tehoista ei tietoa mutta vähän enemmän kuin vakiossa kuitenkin.
Autona passat 3BG 1.9TDI AVF jossa BV43 ahdistin ja omaa käsialaa oleva softa. Tehoista ei tietoa mutta vähän enemmän kuin vakiossa kuitenkin.
Aikaa kulunut rutosti edellisestä mittauksesta. Kulkineet vaihtuneet moneen kertaan Ocun jälkeen. Nyt taas lapsetti ja tuli mittailtua. Nyt mittavälineenä Race Crono ja autona uusi bmw 320da. Täytyy pojat sanoa, että v.2006 mallin ocu 140 hv tdi oli kova luu aikoinaan. Tällä bemarilla päästään hät hätään samoihin aikoihin vaikka tässä pitäisi tehoa olla +40 hv.
80-120 km/h 5,1-5,3 s (Useita vetoja)
60-120 km/h 6,9 s
70-140 km/h 9,8 s
80-140km/h 9 s
Tässä tomaatissa kiihdytykset tehty Kick Down menetelmällä sport+ ohjelmalla. Aloitus nopeus on ollut muutamia km alta alkunopeus. Ei tällä pärjää sille 170 hv pumppari passatille millä aikoinaan kävin leikkimässä.
Otan tähän vielä bemarin oman tehokitin joten tuloksia sen kanssa tulevaisuudessa. Mutta uskoisin, että karvan verran auttaa sekin.
Pahoittelen offtopic-viestiä ilman tulosta ketjuun, mutta kerrottava on....
Oli tuossa päivän verran ajossa manuaalivaihteinen BMW 320D vm 2003. Ohjelmoitu 150->180hv (ei tietoa onko valmisohjelma vai penkissä). Ei hirveästi herättänyt tunteita tuo oletettu 180hv tuossa autossa. Keskialueella 2500-3500rpm veti kohtuullisesti, mutta ylhäällä ei tapahtunut mitään. Oletin saavani jotain eroa perstuntumassa(missä yleensä pienikin ero tuntuu) tuohon evry-skodaan, mutta ei...veikkaisin, että kasilla alkavia lukemia tuollakin sais vain 60-120 välillä. Painoeroa ei liene hirveitä, veikkaisin 1400kg bemarille, kun skoda on 1350kg omamassaltaan. Ykkösellä ja kakkosella lappu lattiaan ei myöskään riemunkiljahduksia aiheuttanut, mutta moottoritiellä 5 vaihteella satasen vauhdista vääntöä riitti rivakkaan nopeudennostoon kyllä. Autoon on uusittu ahdin hiljattain, jonka jälkeen ohjelma laitettu sisään. Ei sattuis jollain olemaan vastaavasta autosta 60-120 väliä testattuna? Skodalla taisin mittailla alle 9s lukemia joskus 1Hz gepsillä, joka nyt ei vielä kerro totuutta suuntaan tai toiseen...ei tuosta nyt 2.0tdi 140hv autot ohi mene kuitenkaan.
Tässä oman kulkineen tuorein 60-120 km/h veto, http://youtu.be/82zwgENvcT4. 6,9s laskettua 67-127 km/h mittarinopeuden väliltä, ihan tuolla ylärekisterissä puutuu, mutta muuten vetää suht hyvin. Just ja just menisi ehkä 3 vaihteellakin, mutten viitsinyt vedättää.
Kamitecilla laitettuna Milltekin downpipe ja turbotecin ohjelma. Taitaa siellä se 200 hepokattia ehkä ollakin, ei tullut penkitettyä. Kiitoksia vielä Kamitecin suuntaan :)
Kamitecilla laitettuna Milltekin downpipe ja turbotecin ohjelma. Taitaa siellä se 200 hepokattia ehkä ollakin, ei tullut penkitettyä. Kiitoksia vielä Kamitecin suuntaan :)
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 4.3.2007 16:48
Nyt kun autoon taas tehty vähän rauta-muutoksia, osittain pakon sanelemana, niin saatu jotain oikeaseen suuntaan vieviä tuloksiakin. Positiivista on että nyt auto sysää samoihin mittoihin kuin aiemmin _rajummalla_ softalla.
60-120 kolmosella, 4.6sekuntia ja samassa vedossa 80-120 2.4sekuntia. Varsinkin yläpäässä tuntuis veto raikkaammalta kuin aiemmin.
Niin siis autoon vaihdettu uudet pakosarjat, yhdysputket ja kollektori. Ja ahdin modattu gtx28:sta siten että pantu sisään isompi gt30r:n pakosiipi - eli nyt gtx3063r. :)
60-120 kolmosella, 4.6sekuntia ja samassa vedossa 80-120 2.4sekuntia. Varsinkin yläpäässä tuntuis veto raikkaammalta kuin aiemmin.
Niin siis autoon vaihdettu uudet pakosarjat, yhdysputket ja kollektori. Ja ahdin modattu gtx28:sta siten että pantu sisään isompi gt30r:n pakosiipi - eli nyt gtx3063r. :)
Nyt mittauksessa uusi bmw 520da (190 hv).
80-120 km/h 5,7 s
60-120 km/h 7,7 s
70-130 km/h 8,7 s
Paino tekee näköjään tehtävänsä. Eli ohituskiihtyvyys näköjään sama kuin Volvon S80 D4:lla. Nyt kun ilmat viileni niin 0,1 s lähti arvoista pois:)
Laitetaan tähän taas uusi verrokki eli BMW 520da (190hv) g30
80-120 km/h 5,6 s
60-120 km/h 7,3 s
Eli uutuus karvan verran nopeampi. Ero tulee uudemman pienemmästä painosta.
80-120 km/h 5,7 s
60-120 km/h 7,7 s
70-130 km/h 8,7 s
Paino tekee näköjään tehtävänsä. Eli ohituskiihtyvyys näköjään sama kuin Volvon S80 D4:lla. Nyt kun ilmat viileni niin 0,1 s lähti arvoista pois:)
Laitetaan tähän taas uusi verrokki eli BMW 520da (190hv) g30
80-120 km/h 5,6 s
60-120 km/h 7,3 s
Eli uutuus karvan verran nopeampi. Ero tulee uudemman pienemmästä painosta.
Viimeksi muokannut octavisti, 18.5.2017 20:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sen verran edelliseen, et nyt saa onnistumaan jo alta 4sekunnin 60-120 vedon, jos kakkosella lähtee vedättää. Mukana pieni annos kaasua, jolla saa vaihtolagin pois.
Ihan jotain pientä huojumis outoutta on vedossa, mut ehkä se löytyy jostain...tai ajetaan ulos :D
Mut pieni liikkuva kuvakoostehan on ihan jees kans, eli jospa tästä[/url]
Ihan jotain pientä huojumis outoutta on vedossa, mut ehkä se löytyy jostain...tai ajetaan ulos :D
Mut pieni liikkuva kuvakoostehan on ihan jees kans, eli jospa tästä[/url]
Edelliseen vertailuksi A6 sedan 3.0 TDI 180kW 60-120 km/h, aloitus noin 50:stä.
vakio 5,7 s
viri: 4,8 s
Vaihdekeppi manuaalipuolella ja molemmissa tapauksissa vaihtoi 3 -> 4:lle.
Biturbon ZF:ssä on pidemmät välitykset ja Biturbo antaa kierrättää pidemmälle, siinä menee koko väli kolmosella. Aika saattaisi vähän parantua jos aloittaisi kakkosella.
vakio 5,7 s
viri: 4,8 s
Vaihdekeppi manuaalipuolella ja molemmissa tapauksissa vaihtoi 3 -> 4:lle.
Biturbon ZF:ssä on pidemmät välitykset ja Biturbo antaa kierrättää pidemmälle, siinä menee koko väli kolmosella. Aika saattaisi vähän parantua jos aloittaisi kakkosella.
Tuli ehkä vähä optimistesti lisättyä syöttöä pienille ahdoille. Ei toi hukkis siltikään meinaa juuri sen paremmin heräillä, ehkä ihan vähän. Jos ei keskialueelle vetoa lisää niin ainaki ylös vähä lisempää, eli ihan täys hönky sinne melkein 5500rpm. Paranis ajat vieläki, jos sais joku 200rpm alempaa herää. :)
https://www.youtube.com/watch?v=qO31OCA0IhA
ps. 5500 on liian vähän. :]
https://www.youtube.com/watch?v=qO31OCA0IhA
ps. 5500 on liian vähän. :]
Samaa ahinta tos kovasti itekin kattelin sillä silmällä, varsinkin tolla 52:lla kompuralla. Päädyin kuitenkin hommaamaan pykälää pienemmällä pakosiivella olevan K26:n, johon sitten tuo 52mm efr kompura kiinni olisi tarkoitus saada. Eli sama kompura ku siin sxe:ssa.
Tähän nykyiseen suoraanhan ei juurikaan löydy pakopesää mistään, eli täytyy gt28 pesästä aina koneistaa. Täs on nyt tuo 56.5/54 (90 trim) pakosiipi. Gt28:iin löytys aftermarkettina twinscrolli pesä, johon tän siiven sais koneistettu. Finturbolta kuitenkin sanoivat että tää siipi ei tuu toimimaan kovin hyvin twinscrollina, kun ei o sillalailla suunniteltu. Jossain gt35-> sarjan siivissa alkaa olemaan semmoinen profiili sitten mikä alkaisi tukemaan.
Tähän nykyiseen suoraanhan ei juurikaan löydy pakopesää mistään, eli täytyy gt28 pesästä aina koneistaa. Täs on nyt tuo 56.5/54 (90 trim) pakosiipi. Gt28:iin löytys aftermarkettina twinscrolli pesä, johon tän siiven sais koneistettu. Finturbolta kuitenkin sanoivat että tää siipi ei tuu toimimaan kovin hyvin twinscrollina, kun ei o sillalailla suunniteltu. Jossain gt35-> sarjan siivissa alkaa olemaan semmoinen profiili sitten mikä alkaisi tukemaan.
Re: 60-120 km/h
Nyt kunnon mopokoneen tuloksia.
BMW 118i my 2016 eli kolmemukinen 1.5 l ja 136 hv. Ajettu 800 km.
60-120 km/h 9,9 s.
80-120 km/h 6,7 s.
Tehdasohjelmistopäivityksen jälkeen ja 1500 km ajettuna arvot tippu "selkeästi" :)
9.7/6,6
BMW 118i my 2016 eli kolmemukinen 1.5 l ja 136 hv. Ajettu 800 km.
60-120 km/h 9,9 s.
80-120 km/h 6,7 s.
Tehdasohjelmistopäivityksen jälkeen ja 1500 km ajettuna arvot tippu "selkeästi" :)
9.7/6,6
Re: 60-120 km/h
Seat Leon topsport tdi. arl koneella.
60-120 5,9s
80-120 4,2s
tehoboksilla syöttoä vähän nostettu ja takapönttö poistettu muuten täysin vakio.
Kohta menee ohjelmoitavaksi niin mitataan uudestan.
60-120 5,9s
80-120 4,2s
tehoboksilla syöttoä vähän nostettu ja takapönttö poistettu muuten täysin vakio.
Kohta menee ohjelmoitavaksi niin mitataan uudestan.
Re: 60-120 km/h
Ja sitten pikaset testit uudella VW passat 280 hv nelikolla.
700 km ajettuna
80-120 km/h 3,6 s.
60-120 km/h 5,0 s.
3000 km ajettuna
80-120 km/h 3,5 s.
60-120 km/h 4,8 s.
60-160 km/h 10,1 s.
Bmw 530e
3000 km ajettuna
80-120 km/h 4.0 s
60-120 km/h 5.5 s
Vaihteisto Sportilla d-asennossa 0.5 s huonommat ajat.
700 km ajettuna
80-120 km/h 3,6 s.
60-120 km/h 5,0 s.
3000 km ajettuna
80-120 km/h 3,5 s.
60-120 km/h 4,8 s.
60-160 km/h 10,1 s.
Bmw 530e
3000 km ajettuna
80-120 km/h 4.0 s
60-120 km/h 5.5 s
Vaihteisto Sportilla d-asennossa 0.5 s huonommat ajat.
Viimeksi muokannut octavisti, 4.8.2019 9:25. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Re: 60-120 km/h
Käyttis, B7 3,0TDIQ sorkitulla softalla, 6,03 videolta mitattuna, pelkästään nelosvaihteella. Pitää joskus kokeilla vaihtojen kanssa.
Re: 60-120 km/h
Kesäkäyttis 1,9 Tdi pd muutamalla pikku modilla.
60-120 väliä on turha mittoa ton ahtimen kanssa joten otin neljä 80-120km/h vetoa
1. 2,73s
2. 2,77s
3. 2,88s
4. 2,71s
Eli keskiarvoksi tulee 2,7725s
60-120 väliä on turha mittoa ton ahtimen kanssa joten otin neljä 80-120km/h vetoa
1. 2,73s
2. 2,77s
3. 2,88s
4. 2,71s
Eli keskiarvoksi tulee 2,7725s
Re: 60-120 km/h
Täytyisköhän Tero perustaa uusi, vaikka 100-240km/h topikki? Ei jäisi vaihdevälityksistä kiinni ja kertoisi suorituskyvystäkin enemmän. Tai vaikka edes 100-200 niin tulis enemmän kuin kolme verrokkia listaan ;D
Re: 60-120 km/h
^Melkeempä pitääs.
Ainut vaa et jollekkin 100-200 välille on paljon hankalampaa löytää sopiva suljettu alue.
Oisko joku 100-160 sopiva väli?
Muistaakseni sitä väliä käytetään aika yleisesti.
Ainut vaa et jollekkin 100-200 välille on paljon hankalampaa löytää sopiva suljettu alue.
Oisko joku 100-160 sopiva väli?
Muistaakseni sitä väliä käytetään aika yleisesti.
Re: 60-120 km/h
100-160 on ihan jees, eikä sen tarttis olla edes pelkästään diesel puolella. Ei kyllä tämäkään topikki. :)
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 21.4.2005 12:18
Re: 60-120 km/h
p0wer kirjoitti:Täytyisköhän Tero perustaa uusi, vaikka 100-240km/h topikki? Ei jäisi vaihdevälityksistä kiinni ja kertoisi suorituskyvystäkin enemmän. Tai vaikka edes 100-200 niin tulis enemmän kuin kolme verrokkia listaan ;D
Vertailua omasta kamppeesta tosin Volvo S40 T4. Pahoittelut jos aiheuttaa näppyjä, mutta näkyy tässä topicissa olevan muitakin vääränmerkkisillä suoritettuja mittauksia... ;)
10hz GPS 160-220km/h 4.2s eli eikös toi ole aika vastaava kuin tämä 60-120km/h vertailu mittaus.
Videota:
https://youtu.be/KRjwaQBHJLw
Re: 60-120 km/h
Uutta setuppia kiusittu eilen illalla rutkasti. Nyt ilman mitään lisäpulloja menee nyt alta 4s , keskiarvona 3.9s. Tuntuis paremmin sysäävän pikkuvaihteilla vrt. edellinen setuppi. Vaihdettu jäykemmät venajouset ja ahtimeen isompi pakosiipi. 160 asti ihan joutuisaa kulkua.
Re: 60-120 km/h
Octavia 2 (-05) 1.9 tdi pd (105/250)kulkineella 60-120km/h 11.8s vakiona. Ohjelmalla piristettynä 10.16s sama väli.(Videolta mitattuna molemmat) Nelosella vedetty ilman vaihtamista.
Eihän tuo mikään raketti ole, mutta eron huomaa vakioon ja softalla saisi vielä huomattavasti enemmänkin kyllä irti jos haluaisi. Tehoa ja vääntöä(maksimi lakennallisesti n.290Nm) otettu ulos maltillisesti, kun tarkoitus on yrittää pitää vakio kaksoismassa kasassa. Ja ohjelma on omaa käsialaa.
Eihän tuo mikään raketti ole, mutta eron huomaa vakioon ja softalla saisi vielä huomattavasti enemmänkin kyllä irti jos haluaisi. Tehoa ja vääntöä(maksimi lakennallisesti n.290Nm) otettu ulos maltillisesti, kun tarkoitus on yrittää pitää vakio kaksoismassa kasassa. Ja ohjelma on omaa käsialaa.
Re: 60-120 km/h
Noniin herätetään henkiin tämäkin topikki vaihteeksi. Kovin hiljaista ollut, kuten muuallakin.
Uutta lukemaa taas tauluun uuden vireyden johdosta. https://youtu.be/MYuUvZUOsuE
60-120 3.69sek
60-160 7.64sek
100-160 5.24sek
100-200 11.04sek
Uutta lukemaa taas tauluun uuden vireyden johdosta. https://youtu.be/MYuUvZUOsuE
60-120 3.69sek
60-160 7.64sek
100-160 5.24sek
100-200 11.04sek
Re: 60-120 km/h
Aika karu vehe alkaa oleen diffas tuo sun audi. Modit ei taijja mahtua yhelle A4:lle.
Mites laatikko, mitä sille on täytyny tehä näille lukemille?
Mites laatikko, mitä sille on täytyny tehä näille lukemille?
Re: 60-120 km/h
No ei tossa oikeasti hirveen paljoa ole tehty. Isommat suuttimet, iso turbo, vähä pientä kannen porttausta, venttiilijouset kireemmät, iso välijäähy, siirtopumppu ja syöttöpumpun muokkaus hieman. Loppupelissä aika perus muutokset.
Monissa asioissa on pioneerina joutunut kokeilemaan eri vaihtoehtoja ja oppimaan kantapään kautta.
Monissa asioissa on pioneerina joutunut kokeilemaan eri vaihtoehtoja ja oppimaan kantapään kautta.
Re: 60-120 km/h
Tänään oli tarjolla hieman vähemmän jäistä tietä täällä etelässä ja pakkohan se oli käydä hieman kokeilemassa.
60-120 = 5.6s
Loiva ylämäki, märkä asfaltti, pito hukassa alle 80km/h.
Gps Acceleretion softa luurissa, tarkkuus -+3m. Lappupohjaan 58km/h...
-08 fabia combi, 1.9tdi; Firad 70%, gtb1756vk+
60-120 = 5.6s
Loiva ylämäki, märkä asfaltti, pito hukassa alle 80km/h.
Gps Acceleretion softa luurissa, tarkkuus -+3m. Lappupohjaan 58km/h...
-08 fabia combi, 1.9tdi; Firad 70%, gtb1756vk+
Re: 60-120 km/h
Nyt mitattu uusi Volvo XC40P8 (408 Hv).
80-120 km/h 2.72 s
60-100 km/h 2,12 s
60-120 km/h 3,72 s
Akun varaustaso vaikuttaa suorituskykyyn näissä patteriautoissa. Yllä olevat lukemat 75 % akulla. Verrokiksi 25 % varaustasolla arvot 0,2-0,3 s huonommat. Luultavasti arvot paranisi hiukan jos akku + 90 %.
80-120 km/h 2.72 s
60-100 km/h 2,12 s
60-120 km/h 3,72 s
Akun varaustaso vaikuttaa suorituskykyyn näissä patteriautoissa. Yllä olevat lukemat 75 % akulla. Verrokiksi 25 % varaustasolla arvot 0,2-0,3 s huonommat. Luultavasti arvot paranisi hiukan jos akku + 90 %.
Re: 60-120 km/h
Täällä ei olekkaan pitkään aikaa mitään uutta ollut.
Kävin tässä uutta moottoria vähä koestaa dragyllä takapihalla ja samalla videologitin erinäköisiä viisareita. Eihän
silmällä kerkee noita kattoa ajon aikana.
Tolleen niinku tos videossa, eli 0-ahdolta aika likelle 60:sta lappu lattiaan ja menoksi. Veto alkaa tuntumaan vedolta
vasta siinä 80-90välissä, eli parempi varmaan olis aloittaa taas kakkos vaihteelta ja kelata siit kolmoselle. No tälleen nyt mennään: 60-120 oli 4.79s, 80-120 2.55s, 100-160 5.4s ja 100-200 11.77s.
https://www.youtube.com/watch?v=-_-lXNlUZjM
Kävin tässä uutta moottoria vähä koestaa dragyllä takapihalla ja samalla videologitin erinäköisiä viisareita. Eihän
silmällä kerkee noita kattoa ajon aikana.
Tolleen niinku tos videossa, eli 0-ahdolta aika likelle 60:sta lappu lattiaan ja menoksi. Veto alkaa tuntumaan vedolta
vasta siinä 80-90välissä, eli parempi varmaan olis aloittaa taas kakkos vaihteelta ja kelata siit kolmoselle. No tälleen nyt mennään: 60-120 oli 4.79s, 80-120 2.55s, 100-160 5.4s ja 100-200 11.77s.
https://www.youtube.com/watch?v=-_-lXNlUZjM
Re: 60-120 km/h
tossa joku yrmäytys kakkiksella, muutaman vuoden takaa :) https://www.youtube.com/watch?v=pij3NqFQK0s
edit, prkl tää olikin diisseli topikki, sorry bensalenkkarihan tää on :)
edit, prkl tää olikin diisseli topikki, sorry bensalenkkarihan tää on :)
Re: 60-120 km/h
Sen verran ollut kuollutta, että eikai se haittaa että jotain edes postailee :P
Re: 60-120 km/h
60-120 4,4s P-gearilla mitattuna. A6 3.0tdi
Re: 60-120 km/h
Käyttis A6 3.0 BITDI
60 - 120 4,26s
80 - 120 3,07s
Ei niin käyttis MK4 golf ( E85 )
100 - 200 3,71s
0 - 200 6,43s
Mittalaitteena Dragy
60 - 120 4,26s
80 - 120 3,07s
Ei niin käyttis MK4 golf ( E85 )
100 - 200 3,71s
0 - 200 6,43s
Mittalaitteena Dragy
Re: 60-120 km/h
Piti kokeilla myös pienemmällä vaihteella. Kyllähä se ihan ok jo.
https://www.youtube.com/watch?v=eMhnc9zuBw4
https://www.youtube.com/watch?v=eMhnc9zuBw4
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15.2.2022 23:48
Re: 60-120 km/h
Täähän on mielenkiintonen topic! Täytyypi laittaa tuo 60-120kmh dragyyn ja lähtee kokeilee omalla ja asiakkaiden autoilla!
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15.2.2022 23:48
Re: 60-120 km/h
Auton Ohjelmointi kirjoitti:Täähän on mielenkiintonen topic! Täytyypi laittaa tuo 60-120kmh dragyyn ja lähtee kokeilee omalla ja asiakkaiden autoilla!
BMW F31 330d
60-120kmh 4.5s (suti lähdössä)
https://www.autonohjelmointi.fi/
Viimeksi muokannut Auton Ohjelmointi, 27.10.2023 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 60-120 km/h
No sen verran pitää päivittää että uudella korilla viime viikolla malmilla alkoi jo pikkuhiljaa vaihteenvaihdotkin sujumaan.
Tohon välille ku itellä aina sattuu yksi vaihteenvaihto, niin riippuen siitä niin aika on mitä on. Malmilla useammassa vedossa kuitenkin siinä matala 3.6x. Paras 3.61s.
Kyseessä siis just uudelleen kyhätty (edellinen meni kesällä banaaniksi tolppaan) B5 2.5tdi stage 3turbokitilla ja säätämättä.
Tohon välille ku itellä aina sattuu yksi vaihteenvaihto, niin riippuen siitä niin aika on mitä on. Malmilla useammassa vedossa kuitenkin siinä matala 3.6x. Paras 3.61s.
Kyseessä siis just uudelleen kyhätty (edellinen meni kesällä banaaniksi tolppaan) B5 2.5tdi stage 3turbokitilla ja säätämättä.
Re: 60-120 km/h
VW Passat b8 BITDI softa
60-120 4,85 s
60-120 4,85 s
Re: 60-120 km/h
Kaivettu pressun alta savukoneet esille ja viimeisimpien polttoainepuolen muutosten jälkeen.
60-120s väli sujahtaa sopivasti 3.17sekunttiin. 100-160kmh väli irtos 4.26se.
60-120s väli sujahtaa sopivasti 3.17sekunttiin. 100-160kmh väli irtos 4.26se.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa