Hei,
Olisiko jollakulla hyvää arviota mitä mahtaa suurinpiirtein maksaa vm 2001 1,6l Hatchback Golffiin EGR'n vaihto?
Mottorivalo on sytytellyt itseään kiihtyvään tahtiin vikakoodiksi ilmoitellen P0402. Tätä on jatkunut jo melkoisen pitkään (useamman kk) siten että vian alkaessa ensimmäisiä kertoja ilmaantua, vikakoodin nollaus piti moottorivalon sammuksissa melko pitkään. Nykyään valo syttyy käytännössä heti nollaamisen jälkeen takaisin, pysyen poissa sen verran että katsastusmies ei sitä nää. :D
Kilometrejä on takana noin 230K joten mahtaako pelkkä putsaaminenkaan enää riittää? Ja jos riittää, pitääkö setti sopeuttaa ja mitä tämä mahtaa kustantaa? :)
Kiitos avusta jo etukäteen!
VW Golf IV EGR
Valvoja: ffp jäsenet
Re: VW Golf IV EGR
Vaihto ei vissiin mikään kauhea temppu ole, sen verran hyvin näkyvillä pitäis olla. Sopeutus vie minuutin VCDS:llä. Venat näkyis summamutikassa katsottuna maksavan noin 100e. Sitä en tiedä sanoa mikä noista menee rikki ja korjaantuuko se puhdistamisella.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 4.7.2016 15:45
Re: VW Golf IV EGR
Kiitos tiedosta! Ehkei tuo siis aivan niin paha rasti ole kuin ehti jo pelätä! :)
Re: VW Golf IV EGR
Hei, täällä on paljon tietäviä ihmisiä niin osaatteko neuvoa minua tässä asiassa kun itsellä alkavat ideat loppumaan. Kyseessä on 1.8t gti golf iv -99 autoon ei ole tehty muuta kuin lastu.
elikkäs, auto pelittää muuten hyvin paitsi kun kiihdyttää kaasupohjassa niin 3000-4000rpm kohdalla alkaa paha nykiminen. Ahdot pysyy ennallaan, puolat antaa hyvän kipinän ja tulpat ok, bensan paineet katsottu koneella ja ne kanssa ok, n75 venttiili uusittu, maffi uusi.. tais olla vielä jotain mutta en ees muista mitä kaikkea olen tarkistanut, mistä lähden vikaa vielä etsimään?? jos teillä tai kavereilla on ollut samanlaisia ongelmia niin kertokaa ihmeessä mistä on viat löytyny. Kiitos jo etukäteen
elikkäs, auto pelittää muuten hyvin paitsi kun kiihdyttää kaasupohjassa niin 3000-4000rpm kohdalla alkaa paha nykiminen. Ahdot pysyy ennallaan, puolat antaa hyvän kipinän ja tulpat ok, bensan paineet katsottu koneella ja ne kanssa ok, n75 venttiili uusittu, maffi uusi.. tais olla vielä jotain mutta en ees muista mitä kaikkea olen tarkistanut, mistä lähden vikaa vielä etsimään?? jos teillä tai kavereilla on ollut samanlaisia ongelmia niin kertokaa ihmeessä mistä on viat löytyny. Kiitos jo etukäteen
Re: VW Golf IV EGR
Luultavasti puolavika tai sytkävahvistin jos semmonen löytyy. Ei anna vikakoodeja, pitäs näkyy misfirenä testerillä kun ajelee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa