Tarina lähti siitä liikkeelle kun ensimmäisiä kertoja tälle vuotta käytin ilmastointia ja sen jälkeen syttyi vikavalo. Auto toimi kuitenkin ja valo kuittaantui nollauksella pois moneksi viikoksi. Tuolloin koodi oli epälooginen signaali lambdalta.
Tuosta auto jäi sitten vähemmälle käytölle kun tuli työauto ja nyt kun otin auton taas ajoon niin lykkäs koodia kokoajan ja piti vähän tutkia. Oli sitten menny lambdan johdot flektin väliin jotenkin ja kaikki poikki. Korjasin ne ensin abikoilla mutta ei auttanut niin tilasin sitten uuden aidon ngk:n lambdan. Vaihdoin lambdan ja koodiksi jäi tuolloin "o2 heater malfunction" kun luin bluetooth mokkulalla ja kännykällä koodit.
Jatkoin tuossa pari päivää sitten tutkimista lisää ja autodatan ohjeilla mittasin molemmat lambdat ehjiksi. Otin sitten vcds lite:n avuksi ja rupesin tutkimaan lisää niin sieltähän löyty sitten koodiksi P1385 ja vw koodina 17793 eli internal control module failure. Toinen koodi oli P1196, vw:nä 17604 o2 bank 1 sensor 1 heater circuit electrical malfunction. Lambdan sulake ei missään vaiheessa ole ollut rikki.
Mittailin sitten kaikki lambdan johdot ettei osu mikään maihin ja tutkin johtosarjaa akun alta ja siitä kiskosta mitä pitkin se menee eculle. Ei ollu johtoja rikki missään. Kun ajaa auton lämpimäksi kunnolla ja nollaa koodit ei mitään koodeja tule ennenkuin auto jäähtyy ja lambdaa pitää taas lämmittää. Oma päätelmä on nyt että johdot kun on menny rikki lambdasta niin jotenkin se on polttanut ecun tuosta.
Golf mk4 1.6 16v ecu rikki?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk4 1.6 16v ecu rikki?
Viimeksi muokannut ZuGE, 27.6.2016 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf mk4 1.6 16v ecu rikki?
Niin mitä koodeja tulee uudestaan takaisin? mitä tarkoitat NGK ja alkuperäisellä??
Re: Golf mk4 1.6 16v ecu rikki?
Luotijuna kirjoitti:Niin mitä koodeja tulee uudestaan takaisin? mitä tarkoitat NGK ja alkuperäisellä??
Nuo 17604 ja 17793. Alkuperäisellä tarkoitan sellaista kuin siellä on alunperin, ei sellaista jossa joutuu johdot itse yhdistelemään vaan täysin bolt-on. Alkuperäinen kun on myös NGK tekele.
Re: Golf mk4 1.6 16v ecu rikki?
Tuleeko lämmitysvastukselle virtaa? Onko lämmitysvastus ehjä?
Re: Golf mk4 1.6 16v ecu rikki?
DarkWing kirjoitti:Tuleeko lämmitysvastukselle virtaa? Onko lämmitysvastus ehjä?
On. Mittasin molemmat lambdat ehjiksi autodatan ohjeilla missä mitataan vastukset ja jännitteet. Tyhjäkäynnillä lämmitysjännite sama kuin akun napajännite ja vastus vähän yli 5ohm.
Re: Golf mk4 1.6 16v ecu rikki?
Sitten mittaisin vielä lämmityspiirin kuormittamalla johtoja, eli laita lämmitysvastuksen johtoihin lamppu, vaikka 21w ja katso syttyykö se.
Re: Golf mk4 1.6 16v ecu rikki?
Käytin auton viime tiistaina vwllä ja testasivat ecu rikki. Suostuivat laittamaan purkaamo ecun. Torstai aamuna sain noutaa takasin, nopeeta toimintaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa