2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Moikka onko normaalia tämmöinen naputus koneelta. Tuntuu että yksi nostin naputtaa kylmänä. Mittarissa 240tkm ja öljyt LL 11tkm sitten vaihettu. Öljyä on yli puolen välin.
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Tottapa kaikki nostimet naputtaisivat, jos se normaalia olisi.
Forte-käsittely saattaa auttaa.
Forte-käsittely saattaa auttaa.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Paljon forte käsittelyt maksaa? Onko mahdollista tehdä itse? Mutta liittyykö käsittelyyn riskejä jos huollossa käytän tai itse teen? Myös välillä dieseli ääniä pitää. Siitä joskus kirjoittelin tänne. Mutta ketju ja kiristin on vaihdettu 40tkm sitten viime keväänä laakkosella ja tuosta 30 asteen pakkasella laittoi p0011 vikakoodin ja silloin vaihdettiin öljyt ja muutama päivä sen jälkeen kun kelit lauhtu dieselääni loppui.Viikonloppuna luultavasti vaihdan öljyt. Mutta epäilen että ei auta.
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Forte-käsittely lyhykäisyydessään: Käytetään moottori kuumaksi. Lisätään Forte Motor Flushia öljytilavuuden mukainen määrä (yleensä riittää yksi pullo, 0.5 l). Käytetään moottoria n. 2000 rpm ilman kuormitusta puolen tunnin ajan. Vaihdetaan öljyt ja suodatin.
Öljypohjan irrotus ja pesu, sekä öljysihdin puhdistaminen tai vaihto, olisi hyvä lisä jos kone on kovin karstainen. Ei pahaa tee kuitenkaan, vaikka ns. varmuuden vuoksi.
Pystyy tekemään itse, nosturi olisi hyvä olla käytössä.
Kannattaako tehdä itse, kysy korjaamosta tarjous ja laske sen mukaan. Jos viet auton sovittuna aikana korjaamolle kuumana, pitäisi työ mennä alle tunnin läpi ilman öljypohjan irrotusta ja pesua. Öljypohjan irrotus ja asennus on muistikuvan mukaan vajaan tunnin työ ohjeaikaisesti. Vanhojen vehkeiden kanssa toki saattaa olla yllätyksiä edessä, esim. huonoja ruuveja tms.
Öljypohjan irrotus ja pesu, sekä öljysihdin puhdistaminen tai vaihto, olisi hyvä lisä jos kone on kovin karstainen. Ei pahaa tee kuitenkaan, vaikka ns. varmuuden vuoksi.
Pystyy tekemään itse, nosturi olisi hyvä olla käytössä.
Kannattaako tehdä itse, kysy korjaamosta tarjous ja laske sen mukaan. Jos viet auton sovittuna aikana korjaamolle kuumana, pitäisi työ mennä alle tunnin läpi ilman öljypohjan irrotusta ja pesua. Öljypohjan irrotus ja asennus on muistikuvan mukaan vajaan tunnin työ ohjeaikaisesti. Vanhojen vehkeiden kanssa toki saattaa olla yllätyksiä edessä, esim. huonoja ruuveja tms.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Pitääkös tässä myös huuhdella forten jälkeen kone öljyllä vai onko tarpeellista? Eli öljyt koneeseen ja vaihtaa uudestaan?
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Ei öljyjä yleensä kahteen kertaan vaihdeta. Makukysymys toki.
Kuuman öljyn mukana irronnut noki tulee periaatteessa melko hyvin pois.
Öljypohjan irrotus ja pesu ainakin tekevät sen tuplaöljynvaihdon tarpeettomaksi.
Kuuman öljyn mukana irronnut noki tulee periaatteessa melko hyvin pois.
Öljypohjan irrotus ja pesu ainakin tekevät sen tuplaöljynvaihdon tarpeettomaksi.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Milläs pohja pestään? Dieselillä vai? Mites tiiviste ja pulttien kiristysmomentit mistä ne saisi? Minkälainen homma se sihti on irroittaa ja puhdistaa? Vai hommaako uuden suosiolla? Ja mistä saa tilattua forten aineet?
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Pohja kannattaa pestä vaikka Brakecleanerilla/rasvanpoistajalla yms.
Forten litkuja saa esim tuolta:
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... th=396_407
Tässä kerrotaan sihdin irroiuksesta jne:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89737
"ELSAssa sanotaan öljypohjan tiivisteestä näin:
It is essential to use a moulded gasket again if sump was previously fitted with such a gasket.
Eli jos siellä on tiiviste, niin sitten sellaista pitää käyttää jatkossakin. Jos taas pelkkä tiivisteliima, niin sitten sitä."
Pultit tais olla , ensin kädellä kiertäen kehää "rannemomenttiin" + 8Nm + 45 astetta, siis edelleen kehää kiertäen.
Google on tosi kätevä, mutta tuhlasin nyt noin 4minuuttia omasta elämästäni tähän :)
Forten litkuja saa esim tuolta:
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... th=396_407
Tässä kerrotaan sihdin irroiuksesta jne:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89737
"ELSAssa sanotaan öljypohjan tiivisteestä näin:
It is essential to use a moulded gasket again if sump was previously fitted with such a gasket.
Eli jos siellä on tiiviste, niin sitten sellaista pitää käyttää jatkossakin. Jos taas pelkkä tiivisteliima, niin sitten sitä."
Pultit tais olla , ensin kädellä kiertäen kehää "rannemomenttiin" + 8Nm + 45 astetta, siis edelleen kehää kiertäen.
Google on tosi kätevä, mutta tuhlasin nyt noin 4minuuttia omasta elämästäni tähän :)
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Oon lukenut tuon googlen läpi varmaan ja aina löytyy erijutut jne :D mikäs tiivisteliima olisi hyvä kun ei ole varmuutta onko axx koneisessa ihan liimalla vai tiiviste? Mites tuo forten advanced motor flushi eroaa normi forten pesusta? Oisko hyvä vetää myös top end treatment mukaan öljyn sekaan? Ja tuo ohje on 1.8t moottorista mutta ei varmaan hirveästi eroa ole
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Ota marmoritiskiltä sekä sihti että tiivisteliima.
Osienpesukone on hyvä ja helppo öljypohjan pesuun. Muutenkin onnistuu.
Osienpesukone on hyvä ja helppo öljypohjan pesuun. Muutenkin onnistuu.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Pitääpä huomenna kysyä hintoja. Tilaanko samalla forten top end treatmentin vai onko tarpeellinen?
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Ei auttanut venttiilin naputukseen forte käsittely. Ketju ja kiristinkin rallattaa taas että joutuukohan kolmannen kerran vaihtaa senkin 40tkm sisällä .. vai voisiko naputus johtua tuosta kiristimestä?
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Mittaa / mittauta öljynpaineet.
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Onko tarkastettu nokka-akselien kunto. Omassa autossa imunokan vaihto edessä, koska oli kulunut korkeapainepumpun painikupin kohdalta.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
Re: 2 tfsi venttili naputtaa kylmänä muutaman minuutin
Paininkuppi vaihdettu 10tkm sitten ja samalla katsoin niin ei ollu kupista paljoa mustaa lähtenyt ja näytti myös painaja olevan kunnossa. Käynnistyksessä pitää kovan rallatuksen kylmänä välillä. Ja sen jälkeen nostin naputtaa vähän aikaa. Kuumalla konella ääni muuttuu dieseliksi. Nämä alkoivat talvella 30 pakkasten aikaan ja vaihdettiin öljyt mobil esp 5w30 ja kelin lauhtuessa loppui äänet. Nyt siis alkanut uudestaan pitämään ääntä. Edellinen omistaja on ketjun ja kiristimen vaihdattanut 2 kertaa laakkosella josta sain tietää vasta kun kävin paikalliselta vw huollolta kysymässä kun jakohihnan vaihdosta ei ollut tietoa. Pakkasten aikaan tuli p0011 vikakoodi joka viittaa yliajoitukseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa