Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Eli 1.8 1-pisteruisku, vm.90 173tkm.
Tuli tossa hommattua Golhvi mitä on tullu laiteltua sieltä täältä.
Ongelmana on rötääminen silloin tällöin kiihdytettäessä, ensin harvoin ja nyt useammin. Tasakaasulla toimii aina mutta välillä kun laittaa tossun lattiaan ei tapahdu mitään, pitää nostaa petaali ja astua uudestaan niin sitten yleensä lähtee. Voiskohan olla bensan paine, ei ole tullut vielä mitattua.
Vaihdettu tähän mennessä:
Tulpat
Tulpanjohdot
Sytkäyksikkö
Jakajan kansi, pyörijäkin piti mutta oli väärä. Vanha ok näköinen.
Bensansuodatin
Ilmansuodatin
Kansipahvi, samalla milli pois kannesta ;)
Pumpun voisi vaihtaa mutta mistä semmosen sais kotomaasta, ei viittis ebaysta tilata kun kestää 1-2 viikkoa ja meno saattaa hiipua sitä ennen. Eihän tossa paine ole autodatan mukaan kuin 0.8-1.2bar että vois kai sinne jonkun yleismallinkin patentoida?
Tuli tossa hommattua Golhvi mitä on tullu laiteltua sieltä täältä.
Ongelmana on rötääminen silloin tällöin kiihdytettäessä, ensin harvoin ja nyt useammin. Tasakaasulla toimii aina mutta välillä kun laittaa tossun lattiaan ei tapahdu mitään, pitää nostaa petaali ja astua uudestaan niin sitten yleensä lähtee. Voiskohan olla bensan paine, ei ole tullut vielä mitattua.
Vaihdettu tähän mennessä:
Tulpat
Tulpanjohdot
Sytkäyksikkö
Jakajan kansi, pyörijäkin piti mutta oli väärä. Vanha ok näköinen.
Bensansuodatin
Ilmansuodatin
Kansipahvi, samalla milli pois kannesta ;)
Pumpun voisi vaihtaa mutta mistä semmosen sais kotomaasta, ei viittis ebaysta tilata kun kestää 1-2 viikkoa ja meno saattaa hiipua sitä ennen. Eihän tossa paine ole autodatan mukaan kuin 0.8-1.2bar että vois kai sinne jonkun yleismallinkin patentoida?
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Mulla omaan jettaan laitettu ihan sähkönen yleimallinen 3bar sähkönen bensapumppu takakonttiin. Tais maksaa 40€. Siinähän ruiskussa itsessään on sitten se bensapaineensäädin.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Bensansutaria kun vaihdoin auton pohjaan niin kattelin että siinä veressä taitaa olla myös pumppu, onko se ainoa pumppu vai onko tankissa toinen?
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
kyllä siellä tietääkseni on 2 pumppua. Tankissa on imupumppu ja taka-akselin etupuolella sitten se siirtopumppu.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Tankkasin vielä tankin täyteen mutta ei vaikuttanut. Jotenkin perstuntuma sanois että kun painaa kaasuläpän auki niin ei riitä soppa. Kai se täytyy bensanpainemittari viritellä.
Saakohan tonne tankkiin viriteltyä mitään fiksumpaa pumppua että pärjäis yhellä. Ja pitäisköhän painetta kikkailla ylöspäin kun lisäsin puristussuhdetta koneeseen about 9:1 --> 9.7:1 ?
Saakohan tonne tankkiin viriteltyä mitään fiksumpaa pumppua että pärjäis yhellä. Ja pitäisköhän painetta kikkailla ylöspäin kun lisäsin puristussuhdetta koneeseen about 9:1 --> 9.7:1 ?
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Kolmoskoristen vastaavat yksipisteruiskut on vain yhdellä pumpulla, joka on tankissa. Jospa sen saisi viriteltyä tilalle niin voi luopua siitä siirtopumpusta auton alla?
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
ite muistaakseni kokeilin laittaa sitä 3koppasen pumppuu 2koppasen tankkii, mutta mun tankissa oli eri halkasija siinä reiässä, joten ei sopinu sinne tankkii se 3koppasen pumppu.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Vaihdoin vielä puolan, ei vaikutusta. Boschilainen lambda tilauksessa, vaihdetaan kun tulee.
Analyyttista ajoa on tullut harrastettua ja perstuntuma tais olla ruosteessa: Kun kiihdyttäessä alkaa veto uupumaan niin kaasun pohjaan tallaaminen yleensä auttaa ja tehot palautuu. Tuskin siis bensanpaine putoaa.
Täytyy jatkaa pään raapimista, vois olla lambda (säätää kyllä jollain lailla), tai ehkä kaasuläpän asentotunnistin, tai se tai tuo tai ... Jos katti olis tukossa niin tuskin kulkis kaasu pohjassakaan.
Analyyttista ajoa on tullut harrastettua ja perstuntuma tais olla ruosteessa: Kun kiihdyttäessä alkaa veto uupumaan niin kaasun pohjaan tallaaminen yleensä auttaa ja tehot palautuu. Tuskin siis bensanpaine putoaa.
Täytyy jatkaa pään raapimista, vois olla lambda (säätää kyllä jollain lailla), tai ehkä kaasuläpän asentotunnistin, tai se tai tuo tai ... Jos katti olis tukossa niin tuskin kulkis kaasu pohjassakaan.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Ajelin motarilla eilen, jos ajaa 120 lasissa niin joutuu pitään kaasua melkein pohjassa ja koko ajan nypyttää. Välillä herää taas ja saa nostaa kaasua reilusti kun vauhti alkaa kiihtyä. 80 nopeudessa toimii lähes ok. Ehkä siis bensan paine kuitenki, laiskana en oo vieläkään mitannu... Jos katti olis tukossa niin ei varmaan nykis vaan pelkästään hyytyis?
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Tarkistapa se ruiskun ja imusarjan laippa, eikö se nuissakin ole ominaisuutena sen hajoaminen?
Eli irrotat romut siitä päältä, ei pelkkä vilkuilu välttämättä riitä.
Aiheutti ainakin nykimistä Ventossa kun oli rikki.
Eli irrotat romut siitä päältä, ei pelkkä vilkuilu välttämättä riitä.
Aiheutti ainakin nykimistä Ventossa kun oli rikki.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Unohdin mainita että ruiskun ja imusarjan välinen laippa on vaihdettu myös jo.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Millä ruiskulla tuo on?
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
1-pisteruiskulla niinkun heti ekassa viestissä kerroin. Mono-jetronic siis.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Kartaani kirjoitti:1-pisteruiskulla niinkun heti ekassa viestissä kerroin. Mono-jetronic siis.
Muistelin, että niitä yksipisteruiskuja on erilaisia. Eniveis, siinä ruiskuyksikön yläosassa on paineensäädin, jossa voi olla roskia/vettä/orava tai melkein mitä vaan, eli kannattaa kattoa, että se kalvo siellä sisällä pääsee liikkumaan kunnolla. Oman auton ruiskussa sinne oli mennyt vettä ja se esti sen kalvon liikkeen jossain määrin. Omassa autossa se ei kuitenkaan ollut se perusvika vaan mulla oli se katti tukossa. Mutta oireet olikin hiukan erilaiset kuin sulla.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Sekin on ollut mielessä kyllä, kun kerkiäis vaan ropaamaan. Bensapumpun pistin kuitenkin ebaysta tilaukseen ja katin ajattelin repästä kolmoskoppasesta jos sattuu sopiin kun sellanen sattu varaosa-autoks ilmestyyn. Ajattelin katista ottaa samalla turhat roinat sisuksista pois ahistamasta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Meinaakko vielä katsastaakin jossain vaiheessa?
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
H. Jormalainen kirjoitti:Meinaakko vielä katsastaakin jossain vaiheessa?
Meinaan kyllä, eihän se kovin monella ruuvilla ole kiinni. Katti siis.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
No jos et ala isommin virittämään, ni eipä sen tyhjentäminen ihmeitä hyödytäkään.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Iku kirjoitti:Kartaani kirjoitti:1-pisteruiskulla niinkun heti ekassa viestissä kerroin. Mono-jetronic siis.
Muistelin, että niitä yksipisteruiskuja on erilaisia. Eniveis, siinä ruiskuyksikön yläosassa on paineensäädin, jossa voi olla roskia/vettä/orava tai melkein mitä vaan, eli kannattaa kattoa, että se kalvo siellä sisällä pääsee liikkumaan kunnolla. Oman auton ruiskussa sinne oli mennyt vettä ja se esti sen kalvon liikkeen jossain määrin. Omassa autossa se ei kuitenkaan ollut se perusvika vaan mulla oli se katti tukossa. Mutta oireet olikin hiukan erilaiset kuin sulla.
Tarkastin juuri paineensäätimen kun sen kunto mietitytti jo valmiiksi enkä ole nyt päässyt työmaalle ropaaman kunnon vehkeillä niin bensanpaine on jäänyt mittaamatta. Säätimessä oli vähän shaissea, mutta ei paljoa. Putsailin sen kuitenkin ja laitoin yläpuolen peltikuppiin 1,5-1mm vahvan prikan (en mittaillut sen tarkemmin), tiedä sitten vaikuttaako mitään. Enivei, muutaman kilsan koelenkillä ei nypyttämistä tuntunut, motarille en vielä mennyt.
Pidän topicin ajan tasalla jos ongelma ei korjaantunutkaan. Kiitos osallistuneille!
P.S. Onkos kukaan mitään tän tyylistä kokeillut?
http://nerdgarage.de/how-tos/monojetronic-tuning/
Tuossa on menty 38 ---> 45mm kaasuläppään, en tiedä onko liian isosta haittaa, voishan sitä kokeilla vaikka 42mm läpällä. Onhan toi kaasuläppä melkonen kuristin tällä hetkellä, auto vaan pitäis säilyttää jokapäiväsessä ajossa, mitään liian radikaalia ei viitti kokeilla. Hmm.
Edit: Ajelin tänään vähän pidemmän lenkin ja vaikuttaa edelleen lupaavalta.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Tuntuis pelaavan edelleen, hyvä juttu.
Olen yrittänyt perehtyä tuohon kaasuläpän isontamiseen, joko 40 tai 42mm. 42 houkuttais enemmän mutta sen kokosia läppiä on heikosti saatavilla, vai tietääkö joku mistä sais? Ebaysta jotain kyllä löytyy. Onko tätä kukaan kokeillut? Mulla on kyllä toinenkin läppäkotelo josta vois tehdä koemallin, palaan asiaan jos saan aikaseks rakennella.
Olen yrittänyt perehtyä tuohon kaasuläpän isontamiseen, joko 40 tai 42mm. 42 houkuttais enemmän mutta sen kokosia läppiä on heikosti saatavilla, vai tietääkö joku mistä sais? Ebaysta jotain kyllä löytyy. Onko tätä kukaan kokeillut? Mulla on kyllä toinenkin läppäkotelo josta vois tehdä koemallin, palaan asiaan jos saan aikaseks rakennella.
Re: Golf mk2 1.8 8v ruiskun bensapumppu? (Rötää)
Sain varaosa-auton käsiini ja paloittelun jälkeen huomasin että sen bensanpaineen säätimen jousi oli paljon jäykempi. Eli mun bensanpaineen säätimen jousen oli joku aiemmin vaihtanut selvästi väärään ja liian löysään. Siirsin jäykemmän tilalle ja paine muuttu niin paljon että piti akku irottaa ja mukauttaa ruisku uusiks kun tukehtu koko ajan, nyt pelaa taas. Ihmettelin aiemmin kun pakoputken pää oli sisältä yhtä puhdas kuin ulkoa, nyt alkaa terve musta väri savuttamaan sisäpintaa :)
Sitä 42mm kaasuläppää oon edelleen vailla. Tilasin yhden 78 asteisen ja tajusin että astemäärä tarkoittaakin "sulkukulmaa", eli läppä sulkee 78 asteen kulmassa kanavan, eli läppä on soikea... Jos joku tietää mistä sais 42-43mm pyöreän läpän niin vinkkiä saa laittaa. Tai jos joku haluaa mulle sorvata semmosen.
Sitä 42mm kaasuläppää oon edelleen vailla. Tilasin yhden 78 asteisen ja tajusin että astemäärä tarkoittaakin "sulkukulmaa", eli läppä sulkee 78 asteen kulmassa kanavan, eli läppä on soikea... Jos joku tietää mistä sais 42-43mm pyöreän läpän niin vinkkiä saa laittaa. Tai jos joku haluaa mulle sorvata semmosen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa