Onko kokemusta mistä johtuisi, kun pitkän ajon jälkeen parkkeeraa auton muutamaksi minuutiksi ja sitten yrittää lähteä liikkeelle, niin kone käy vajaalla.
Eikä aina, mutta useita kertoja.
Esim. 50 min ajoa, 5minuutin tauko ja liikkeelle rykien ja ryskäten.
Käynti kaupassa ja auto toimii taas ihan normaalisti.
Vikakoodien perusteella oletin ensin, että kampiakselin asentotunnistin olisi syypää, mutta seuraavalla kerralla, kun vika ilmeni, ei tunnistin enään herjannut.
Ei kai EGR aiheuta kuvatun laista misfire vikaa??
Skoda Octavia I -04, 1.6 bensa (AVU 75kw)
Vikakoodit 8.päivä
Chassis Type: 1U (1U - Skoda Octavia (1997 > 2011))
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 56 76
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 06A-906-033-AVU.lbl
   Part No: 06A 906 033 BG
   Component: SIMOS33 1.6l 2VG00HS4600  
   Coding: 00031
   Shop #: WSC 31480  
   VCID: 65827BE2FD319616ED-5184
   TMBHX41U542854273     SKZ7Z0C2122245
5 Faults Found:
17811 - EGR System 
            P1403 - 35-10 - Regulation Deviation - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
            P0300 - 35-10 -  - Intermittent
16685 - Cylinder 1 
            P0301 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16688 - Cylinder 4 
            P0304 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16725 - Camshaft Position Sensor (G40) 
            P0341 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1C0-907-37x-ASR.lbl
   Part No: 1C0 907 379 K
   Component: ASR FRONT MK60      0103  
   Coding: 0013313
   Shop #: WSC 31480 000 00000
   VCID: 3228D0BEAC7F31AEB8-5184
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory - Intermittent 
Vikakoodit 19.päivä
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 06A-906-033-AVU.lbl
   Part No: 06A 906 033 BG
   Component: SIMOS33 1.6l 2VG00HS4600  
   Coding: 00031
   Shop #: WSC 31480  
   VCID: 65827BE2FD319616ED-5184
   TMBHX41U542854273     SKZ7Z0C2122245
4 Faults Found:
17811 - EGR System 
            P1403 - 35-10 - Regulation Deviation - Intermittent
16685 - Cylinder 1 
            P0301 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16688 - Cylinder 4 
            P0304 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
            P0300 - 35-10 -  - Intermittent
Readiness: 0000 1000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1C0-907-37x-ASR.lbl
   Part No: 1C0 907 379 K
   Component: ASR FRONT MK60      0103  
   Coding: 0013313
   Shop #: WSC 31480 000 00000
   VCID: 3228D0BEAC7F31AEB8-5184
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
			
									
									
						Octavia I - käyntihäiriö kuumalla koneella
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Octavia I - käyntihäiriö kuumalla koneella
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16684/P0300/000768
Tuon perusteella lähtisin sitä kampiakselin tunnistinta vaihtamaan ekaksi vaikka ei toisella kertaa tullutkaan.
			
									
									
						Tuon perusteella lähtisin sitä kampiakselin tunnistinta vaihtamaan ekaksi vaikka ei toisella kertaa tullutkaan.
Re: Octavia I - käyntihäiriö kuumalla koneella
Kiitti linkistä.
Tässä olinkin jo itselleni naureskellut, että vaatii nykyään satojen eurojen diagnostiikan ja monikieliset ohjesivustot, että tulee ajatelleeksi vian poissuljentaa josta aikaisemmin olisi suoraan aloitettu..
"Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s)"
Kipasen tänään hakemassa tulpat ja tsekkaan johdot, on ainakin yksi edullinen vika poissuljettu.
			
									
									
						Tässä olinkin jo itselleni naureskellut, että vaatii nykyään satojen eurojen diagnostiikan ja monikieliset ohjesivustot, että tulee ajatelleeksi vian poissuljentaa josta aikaisemmin olisi suoraan aloitettu..
"Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s)"
Kipasen tänään hakemassa tulpat ja tsekkaan johdot, on ainakin yksi edullinen vika poissuljettu.
Re: Octavia I - käyntihäiriö kuumalla koneella
Tuon perusteella lähtisin sitä kampiakselin tunnistinta vaihtamaan ekaksi vaikka ei toisella kertaa tullutkaan.
En minä vaan lähtisi. G40 on nokka-akselin (camshaft) asentotunnistin.
Re: Octavia I - käyntihäiriö kuumalla koneella
Jos koneessa on tulpanjohdot, on siinä varmaan myös vain yksi puola. Ja sehän antaa samaan aikaan kipinän 1. ja 4. sylinterille. Eli kannattaa se puola tarkastella huolella.
			
									
									
						Re: Octavia I - käyntihäiriö kuumalla koneella
Ite veikkaisin kanssa puolaa, kun on tosiaan kaksoiskipinäpuola.
			
									
									
						Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa