Auto on Audi A3 AGU koneella ja vaijeri kaasulla -98. Ongelma on mystinen. Auto toimii nätisti kylmänä ja ensimmäisellä ajolla.
Itse ongelma: Auto sammui ajosta välillä niin, että se hyytyy eli sammuu. Bensa haisee mielestäni. Hyytymisen jälkeen sitä ei saa käyntiin. Ajonesto valo sammuu kyllä ja auto lähtee käyntiin mutta sammuu lähes samantien.
Eilen sain auton käyntiin uudelleen niin, että otin MAF johdon irti ja auto toimi taas hyvin.
Kaikki muuten toimii vedot ovat kunnossa ja nykimistä ei ole.
Autoon on vaihdettu jo kaasuläppä (Vikakoodi), Kampiakselinasentot. (Tarvike AD), Bensapumppu (Alkuperäinen). Nokka-akselin asentotunnistin oli tarvike myös.
Autosta tuli viimmeksi vikakoodit AutoCommilla:
18010 +-30V jännite -Katkonainen (Tämä koodi tullut uudestaan nollauksen jälkeen)
16505 -Kaasupolkimen asentotunnistin A-Piirin suorituskykyongelma
16486 -Ilmamassa- tai ilmamääräpiirin alhainen syöttö -katkonainen
Live tilassa ihmettelimme sytytyksen ajoitusta 840 kier, sytytyksen ajoitus oli -12,75 eykk 1600 -17.25.
Onko jollain heittää vinkkiä?
1.8 20VT sammuilu
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.8 20VT sammuilu
Ettei vaan ole ilmamassa rikki?
Kokeile seuraavan kerran kun ei käynnisty ottaa taas maffin piuha irti. Jos lähtee käyntii, niin vaihda uusi maffi.
Kokeile seuraavan kerran kun ei käynnisty ottaa taas maffin piuha irti. Jos lähtee käyntii, niin vaihda uusi maffi.
Re: 1.8 20VT sammuilu
DarkWing kirjoitti:Ettei vaan ole ilmamassa rikki?
Kokeile seuraavan kerran kun ei käynnisty ottaa taas maffin piuha irti. Jos lähtee käyntii, niin vaihda uusi maffi.
Osaako joku sanoa miten tuo Maffin piuhan otto vaikuttaa mitä ECU:ssa tapahtuu mitkä anturit silloin toimivat? Varmaan nokka-akseli ja kampiakselin tietoa tarvitaan?
Anturi oli kyllä siistin näköinen. Katselin live dataa tuossa kapulasta. Osaako joku sanoa näkyykö Mafin heitto arvoissa?
Akkujännite 13.93
Ennakko -32.3
Ilmamassa 11.4
Lämpötila 88,5
Kaasuläpän kulma 12.6
Mot. Kuormitus 1.15ms
Pyörintänopeus 3080
Suihkutusaika 2.24ms
Re: 1.8 20VT sammuilu
Veikkaisin että ecussa on piirrettynä ns.hätäkäyttö kartta. Kun maffin otat irti niin, ecu rupee käyttämään tätä karttaa kun ei saa tietoa maffilta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa