2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja Sparco » 23.4.2016 17:25

Pihaan tuli 223tkm ajettu AXX koneinen Golf GTI. Tyhjäkäynnillä nokkaketju pitää hieman meteliä, mutta ei kierroksilla. Ääni tulee moottorin oikealta puolen edestä päin katsottuna. Olen aikeissa varata ensi viikolla remontti ajan tuolle nokkaketjulle + kiristimelle. Mitä kaikkea sieltä kannattaa samalla uusia ja onko työ teetettävä laakkosella vai onnistuuko tuo esim AD ketjulta? Hihnan vaihtokin olisi ensi vuonna tiedossa, olisiko syytä tämänkin uusia samalla?

Myös joku termostaatti jumissa kun ajossa ei nouse lämmöt kuin 70C. Mistä kaikkialta termareita löytyy? Auto manuaali.

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja Sparco » 23.4.2016 17:48

Lisäksi mitä öljyä tässä kannattaa käyttää? Huoltovälit pidän kiinteänä 10-15tkm/12kk.

golffari 4
-
Viestit: 84
Liittynyt: 19.10.2014 20:14

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja golffari 4 » 23.4.2016 19:23

Mikähän vuosimalli autosi on. ? Ei välttämättä tarvi Laakkosta tuo homma.
Viimeksi muokannut golffari 4, 23.4.2016 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja Sparco » 23.4.2016 19:37

Auto on 2005.

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja Sparco » 24.4.2016 9:48

http://www.ebay.com/itm/Genuine-Audi-A3 ... SwrklVCyw0

Uskaltaako noita ebaysta ostaa, sanotaan kyllä että on alkuperäisiä osia. Säästäisi hyvän summan vrt. Laakkosen osiin.

Jakopäätä ei ilmeisesti tarvitse purkaa kiristimen ja ketjun vaihdon takia?

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja Sparco » 24.4.2016 10:46

Riittääkö kun uusii vaan ketjun ja kiristimen vai onko syytä uusia myös nokan säädin tai jotain muuta? Minkälaisen avaimen tarvii ajoittimen irroitukseen? Mielellään tilais kaikki osat etukäteen niin ei tarvii autoa seisottaa, jos joku osa puuttuu ja joutuu tilaamaan sen.

golffari 4
-
Viestit: 84
Liittynyt: 19.10.2014 20:14

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja golffari 4 » 24.4.2016 11:34


Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja Sparco » 24.4.2016 12:35

Tuo remppa tehtykkin jo laakkosella 2013, 40tkm sitten... Löytyi kuitit huoltokirjan välistä. Onkohan työllä ja osilla minkälainen takuu.

der_wagen
-
Viestit: 132
Liittynyt: 5.11.2009 8:55

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja der_wagen » 24.4.2016 13:23

Omassa autossa rallatus ainoastaan väheni ketjun ja kiristäjän vaihdolla, eli vaatisko sitten myös nokkakeppien vaihdon uusiin, jos/kun ketjun mukana menee yleensä rattaatkin. Ja ehkä tärkemäpi kysymys tuossa on vielä se, että miksi ketju on ylipäätään venynyt - voisko johtua laskeneista öljynpaineista jolloin kiristin ei toimi enään kunnolla?

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja Sparco » 24.4.2016 13:49

Paha mennä sanomaan. Mobil 1 new life 0w-40 öljyä tuossa laitettu 2 edellisellä kerralla ja samalla linjalla taidan jatkaa. Huoltokirja sanoo et vw.502 luokitus pitää täyttyä jos ei huollata longlife ohjelmalla.

golffari 4
-
Viestit: 84
Liittynyt: 19.10.2014 20:14

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja golffari 4 » 24.4.2016 15:39

Omaani vaihdoin vuosi-vaihtovälin öljyt n,12tkm tulee mittariin vuodes. ennnen siin oli long lifet aika pikeä oli kun tuli pois, oon sitä mieltä, ei ainaka huonommaks tee vaikka vuosittain vaihtaa, kustannukset ei ole isot. Öljyn merkillä ei niinkään ole väliä luokitus vaan kohillaan on. 502.00/504.00. Shell Helix Ultra 5W-40 Tuota olen käyttänyt eipä oo tarvinnu lisäillä, on tasaantunut jo long lifen jälkeen,

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja timetuned » 24.4.2016 16:11

Cam follower alkaa kans ääntämään kun kulumaa tulee http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21722.0

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja Sparco » 24.4.2016 16:17

Cam follower tarkoitus vaihtaa ensi viikon aikana kun ei ole tietoa onko sitä vaihdettu vielä. Onkos näistä öljypumppuja mennyt tai ollut ongelmaa öljynpaineiden kanssa? Ajattelin että seuraavassa öljynvaihdossa tarkistaisi imusihdin kunnon.

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja Sparco » 28.4.2016 11:14

Paininkuppi vaihdettu ja olihan tuosta vanhasta musta pinnoite kokonaan hävinnyt. Käyntiääni ei kyllä muuttunut miksikään. Ketju tai jokin rolahtaa kun painaa tyhjäkäynnillä ihan vähän kaasua niin että kierrokser käy vähän yli 1000rpm. Kytkin pohjassakin sama juttu. Ääni tulee ainoastaan kun polkaisee kaasua hiukan. Isossa rempassa -13 vaihdettu myös nokkien säädin. Voiko kaksoismassa aiheuttaa tuon äänen, autolla ajettu kuitenkin jo 223tkm. Vedossa ei kuitenkaan täristä tai poikkea normaalista. Auto on vakio tehoinen.

volkkaristi94
-
Viestit: 57
Liittynyt: 1.1.2016 12:20

Re: 2.0 TFSI nokkaketjun ja kiristimen vaihto

ViestiKirjoittaja volkkaristi94 » 14.5.2016 9:23

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 321?page=1 jos itse haluat tehdä niin tuolla lähtisin tekemään jos englanti taittuu?
Tämä ohje käy axx koneiseen myös.
Muistaa vaan vaihtaa sen pultin mikä on nokan säätimessä uuteen. Oletko kysellyt fixuksesta jne halvempia osia. Jostain luin että osat saisi alle 200euron.
Omalla vastuulla tietty nämäkin


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa