Kakkis ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Kakkis ongelma
Pitkään foorumia seuranneena koin nyt tarpeelliseksi tehdä tunnukset ja kysyä viisaammilta neuvoa.
Elikkäs kakkikseen on vaihdettu aikanaan 1.8 gti pf kone. No nyt lämpimällä koneella auto sammuu kun kierrokset laskee, saatoin toki painaa kytkintäkin pohjaan kun risteysalueelle saavuin ja siihen jäi. Ei ääntäkään kuulunut kun sammui vain, lähti tosin käyntiin uudestaan. Tässähän pitäisi olla sähkönen ruisku mutta minun silmään näyttäisi ihan kaasari olevan tässä, jonkusortin frankensteinin hirviö siis. Mutta mistä lähteä testaamaan?
Elikkäs kakkikseen on vaihdettu aikanaan 1.8 gti pf kone. No nyt lämpimällä koneella auto sammuu kun kierrokset laskee, saatoin toki painaa kytkintäkin pohjaan kun risteysalueelle saavuin ja siihen jäi. Ei ääntäkään kuulunut kun sammui vain, lähti tosin käyntiin uudestaan. Tässähän pitäisi olla sähkönen ruisku mutta minun silmään näyttäisi ihan kaasari olevan tässä, jonkusortin frankensteinin hirviö siis. Mutta mistä lähteä testaamaan?
Re: Kakkis ongelma
Laita valokuva konehuoneesta ensi alkuun; kenties joku tunnistaa, mistä moottorista oikeasti kyse.
Re: Kakkis ongelma
Jep niin teen, heti kun vaimo pääsee töistä ja saa vuorostaan vahtia poikaa.
Se on varmaa että PF kone on mutta tässähän pitäisi digifant olla käsittääkseni vakiona mutta minun silmään päällisinpuolin näyttää kyllä kaasarilta
Se on varmaa että PF kone on mutta tässähän pitäisi digifant olla käsittääkseni vakiona mutta minun silmään päällisinpuolin näyttää kyllä kaasarilta
Re: Kakkis ongelma
Noniin nyt on aukaistu koteloita
[img] [/img]
Ja mikähän tuo anturi on? Ei johtoa mennyt mihinkään tuosta :D
Olisin kokeillut käyttää käynnissäki mutta pakkanen oli vieny akusta tehot mennessään
[img] [/img]
Ja mikähän tuo anturi on? Ei johtoa mennyt mihinkään tuosta :D
Olisin kokeillut käyttää käynnissäki mutta pakkanen oli vieny akusta tehot mennessään
- Liitteet
-
- IMG-20160414-WA0061.jpeg (1.34 MiB) Katsottu 6573 kertaa
Re: Kakkis ongelma
mun silmään toi näyttäis ihan pierburgin 2e2 kaasarilta. voin olla väärässä.
Re: Kakkis ongelma
Joo häätyy huomenna katsella paremmin jos löytyy mallimerkintä
[img] [/img]
Maadoituskin saattaa olla hitusen pielessä :D
Ja imusarjassa tuskin kuuluisi olla letkutonta paikkaa?
Ilmanputsarin kotelossa oli kyllä reikä letkulle joka oli jesarilla lyöty umpeen, kuuluukohan sinne tämä letku?
[img] [/img]
Maadoituskin saattaa olla hitusen pielessä :D
Ja imusarjassa tuskin kuuluisi olla letkutonta paikkaa?
Ilmanputsarin kotelossa oli kyllä reikä letkulle joka oli jesarilla lyöty umpeen, kuuluukohan sinne tämä letku?
- Liitteet
-
- IMG-20160414-WA0064.jpeg (1.29 MiB) Katsottu 6561 kertaa
Re: Kakkis ongelma
2E2 on tämä.
Se on imukanavan lämpöanturi. Kuvien perusteella siihen pitäisi kytkeä ruskea johto.

Ylläolevassa kuvassa vihreän "pallon" alapuolella näkyy alipaineletku jonka pitäisi tulla ilmanpuhdistinkotelon kylkeen. Toinen pää liitetään kaasuttimen takana / alaosassa olevaan lähtöön.
Imuilman esilämmityskin näyttäisi puuttuvan.
Ja mikähän tuo anturi on? Ei johtoa mennyt mihinkään tuosta
Se on imukanavan lämpöanturi. Kuvien perusteella siihen pitäisi kytkeä ruskea johto.

Ylläolevassa kuvassa vihreän "pallon" alapuolella näkyy alipaineletku jonka pitäisi tulla ilmanpuhdistinkotelon kylkeen. Toinen pää liitetään kaasuttimen takana / alaosassa olevaan lähtöön.
Imuilman esilämmityskin näyttäisi puuttuvan.
Viimeksi muokannut jii_bee, 14.4.2016 22:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Kakkis ongelma
No tattista vain! Mihin tuon johon pitäis mennä? Ossaa lähteä kattomaan mihin on johto karannu
Re: Kakkis ongelma
jii_bee kirjoitti:2E2 on tämä.Ja mikähän tuo anturi on? Ei johtoa mennyt mihinkään tuosta
Se on imukanavan lämpöanturi. Kuvien perusteella siihen pitäisi kytkeä ruskea johto.
Ylläolevassa kuvassa vihreän "pallon" alapuolella näkyy alipaineletku jonka pitäisi tulla ilmanpuhdistinkotelon kylkeen.
Imuilman esilämmityskin näyttäisi puuttuvan.
Enpä hoksannu että tekstiä jatku kuvan alapuolelle. Kyseinen johto oli kyllä kotelossa kiini mutta enpäs hoksannut kattoa mihin se oli kiinnitetty. Ja missä kuuluisi olla tuo esilämmitys?
Re: Kakkis ongelma
Juu, vastaukset kannattaa usein lukea ajatuksen kanssa.
Tulee niissä samoissa johtonipuissa kaasuttimen oikealle puolelle kuin muutkin kaasuttimen tarvitsemat johdot. Niistä sen pitäisi löytyä.
Esilämmitysputki (5) tulee tuon pakosarjan lämpöpellin (1) ja ilmanpuhdistinkotelon väliin.
Sopivan pituinen pätkä sopivalla sisähalkaisijalla olevaa paperialumiinihaitariputkea niin puute on korjattu.

Mihin tuon johon pitäis mennä? Ossaa lähteä kattomaan mihin on johto karannu
Tulee niissä samoissa johtonipuissa kaasuttimen oikealle puolelle kuin muutkin kaasuttimen tarvitsemat johdot. Niistä sen pitäisi löytyä.
Ja missä kuuluisi olla tuo esilämmitys?
Esilämmitysputki (5) tulee tuon pakosarjan lämpöpellin (1) ja ilmanpuhdistinkotelon väliin.
Sopivan pituinen pätkä sopivalla sisähalkaisijalla olevaa paperialumiinihaitariputkea niin puute on korjattu.

Re: Kakkis ongelma
jii_bee kirjoitti:Juu, vastaukset kannattaa usein lukea ajatuksen kanssa.Mihin tuon johon pitäis mennä? Ossaa lähteä kattomaan mihin on johto karannu
Tulee niissä samoissa johtonipuissa kaasuttimen oikealle puolelle kuin muutkin kaasuttimen tarvitsemat johdot. Niistä sen pitäisi löytyä.Ja missä kuuluisi olla tuo esilämmitys?
Esilämmitysputki (5) tulee tuon pakosarjan lämpöpellin (1) ja ilmanpuhdistinkotelon väliin.
Sopivan pituinen pätkä sopivalla sisähalkaisijalla olevaa paperialumiinihaitariputkea niin puute on korjattu.
Suuri kiitos! Katsellaan josko pyssykylästä saisi sopivaa tuubia
Re: Kakkis ongelma
Ja onko edes mithään ylipätevää selitystä miksi se olisi otettu edes pois?
Re: Kakkis ongelma
Meinaat tuota ilmanottoputkea? Ne hajoaa ajan myötä.
Eiköhän Hokkasella ole tuota putkea hyllyssä...
Eiköhän Hokkasella ole tuota putkea hyllyssä...
Re: Kakkis ongelma
Axi kirjoitti:Meinaat tuota ilmanottoputkea? Ne hajoaa ajan myötä.
Eiköhän Hokkasella ole tuota putkea hyllyssä...
Joo oli siellä, mutta ihmetyttää että miksi tulpattu tuosta ilmanputsarista tuo reikä tuolle, siihen on kyllä semmonen kartiomallinen tehofiltteri laitettu paikoilleen niin liekkö jotaki virkaa sillä?
Re: Kakkis ongelma
ymmärsinkö nyt oikein:
- ilmanottoputki (26) on heitetty mäkeen ja korvattu Tuuning-filtterillä?
- esilämmitysputki (5) on myös poistettu ja sen reikä on tukittu ilmanpuhdistinkotelosta jesseteipillä?
Ja jatkoa aiempiin ohjeistuksiin:
Se aiemmin mainitsemani alipaineletku
tulee siis osan 24 taaempaan liitäntään. Jos letkun unohtaa laittaa paikoilleen, tyhjäkäynti häviää kun automaattirikastin kääntää rikastinläpän auki... tai niin ainakin itse olen huomannut.
Yksi perus-tarkistuskohde on myös imusarjan ja jarrutehostimen välisen muoviputken ja varsinkin sen päässä olevan letkun kunnon tarkistus. Jos se on rikki, tuloksena on imuvuoto.
- ilmanottoputki (26) on heitetty mäkeen ja korvattu Tuuning-filtterillä?
- esilämmitysputki (5) on myös poistettu ja sen reikä on tukittu ilmanpuhdistinkotelosta jesseteipillä?
Ja jatkoa aiempiin ohjeistuksiin:
Se aiemmin mainitsemani alipaineletku
Ylläolevassa kuvassa vihreän "pallon" alapuolella näkyy alipaineletku jonka pitäisi tulla ilmanpuhdistinkotelon kylkeen.
tulee siis osan 24 taaempaan liitäntään. Jos letkun unohtaa laittaa paikoilleen, tyhjäkäynti häviää kun automaattirikastin kääntää rikastinläpän auki... tai niin ainakin itse olen huomannut.
Yksi perus-tarkistuskohde on myös imusarjan ja jarrutehostimen välisen muoviputken ja varsinkin sen päässä olevan letkun kunnon tarkistus. Jos se on rikki, tuloksena on imuvuoto.
Re: Kakkis ongelma
jii_bee kirjoitti:ymmärsinkö nyt oikein:
- ilmanottoputki (26) on heitetty mäkeen ja korvattu Tuuning-filtterillä?
- esilämmitysputki (5) on myös poistettu ja sen reikä on tukittu ilmanpuhdistinkotelosta jesseteipillä?
Ja jatkoa aiempiin ohjeistuksiin:
Se aiemmin mainitsemani alipaineletkuYlläolevassa kuvassa vihreän "pallon" alapuolella näkyy alipaineletku jonka pitäisi tulla ilmanpuhdistinkotelon kylkeen.
tulee siis osan 24 taaempaan liitäntään. Jos letkun unohtaa laittaa paikoilleen, tyhjäkäynti häviää kun automaattirikastin kääntää rikastinläpän auki... tai niin ainakin itse olen huomannut.
Yksi perus-tarkistuskohde on myös imusarjan ja jarrutehostimen välisen muoviputken ja varsinkin sen päässä olevan letkun kunnon tarkistus. Jos se on rikki, tuloksena on imuvuoto.
Juurikin tällainen viritys siinä on. Ja tuon jarrutehostimen letkun vaihdoin tuossa vuoden vaihteessa ko oli repaleinen. Ja katsompas vielä tuon putsarin letkun nyt kun käytän sitä vähän ajelulla
Re: Kakkis ongelma
[img]
Tämmönen viritys
[/img]Tämmönen viritys
- Liitteet
-
- IMG_20160415_203241.jpg (3.68 MiB) Katsottu 6377 kertaa
Re: Kakkis ongelma
[img]
[/img]- Liitteet
-
- 1460741751999-1568946700.jpg (3.69 MiB) Katsottu 6375 kertaa
Re: Kakkis ongelma
Kiinnihän se alipaineletku näyttää olevan. Jälkimmäisestä kuvasta havaitsen vihreän pallon alapuolella irrallaan olevan kaksinapaisen johtoliittimen (tuo missä on kumi päällä) jonka kuuluisi olla kiinni kaasuttimessa.

Kuvassa vasemmalla (= kaasuttimen takana) näkyvät liittimet joista jompaan kumpaan sen pitäisi olla kytketty. Liittimien rungot ovat eri malliset, joten niitä ei pitäisi olla mahdollista kytkeä väärin.

Kuvassa vasemmalla (= kaasuttimen takana) näkyvät liittimet joista jompaan kumpaan sen pitäisi olla kytketty. Liittimien rungot ovat eri malliset, joten niitä ei pitäisi olla mahdollista kytkeä väärin.
Re: Kakkis ongelma
jii_bee kirjoitti:Kiinnihän se alipaineletku näyttää olevan. Jälkimmäisestä kuvasta havaitsen vihreän pallon alapuolella irrallaan olevan kaksinapaisen johtoliittimen (tuo missä on kumi päällä) jonka kuuluisi olla kiinni kaasuttimessa.
Kuvassa vasemmalla (= kaasuttimen takana) näkyvät liittimet joista jompaan kumpaan sen pitäisi olla kytketty. Liittimien rungot ovat eri malliset, joten niitä ei pitäisi olla mahdollista kytkeä väärin.
No mietinki että mikä perkeleen johto siellä roikkuu :D mikäs sillä on virka?
Re: Kakkis ongelma
Jos liitin passaa mustaan pyöreään alipainekelloon, sillä on oma tehtävänsä rikastinläpän toiminnassa kylmäkäynnistyksen aikana.
Jos taas siihen toiseen mahdolliseen, se ohjaa venttiiliä joka puolestaan vaikuttaa 3/4 säätimen toimintaan. Jälkimmäisen irti olemisen, johdon katkeamisen tms. kyllä huomaa: tyhjäkäynnin kierrosluku on jatkuvasti sellaiset 3000 rpm.
2E2 on siitä mainio kaasutin että sen toiminta ei ainakaan parane siitä että sen osia jätetään pois käytöstä... :)
Jos taas siihen toiseen mahdolliseen, se ohjaa venttiiliä joka puolestaan vaikuttaa 3/4 säätimen toimintaan. Jälkimmäisen irti olemisen, johdon katkeamisen tms. kyllä huomaa: tyhjäkäynnin kierrosluku on jatkuvasti sellaiset 3000 rpm.
2E2 on siitä mainio kaasutin että sen toiminta ei ainakaan parane siitä että sen osia jätetään pois käytöstä... :)
Viimeksi muokannut jii_bee, 16.4.2016 9:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kakkis ongelma
jii_bee kirjoitti:Jos liitin passaa mustaan pyöreään alipainekelloon, sillä on oma tehtävänsä rikastinläpän toiminnassa kylmäkäynnistyksen aikana.
Jos taas siihen toiseen mahdolliseen, se ohjaa venttiiliä joka puolestaan vaikuttaa 3/4 säätimen toimintaan. Jälkimmäisen irti olemisen, johdon katkeamisen tms. kyllä huomaa: tyhjäkäynnin kierrosluku on jatkuvasti sellaiset 3000 rpm.
Joo ei niin korkealla kyllä ole. Eilen kyllä tuli ajoa kylän pintaan n.80km ja ei tainnut kun kerran sammahtaa. Pienellä pintakaasulla pystyi ihan hyvin ajamaan
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa