1.8t kierrokset heittelehtii
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t kierrokset heittelehtii
Audi ttnkanssa ongelmia, menee kun 1.8 vapari tehoiltaan tällä hetkellä.
Edellisenä päivänä ahtoi 0.8bar hyvin koko ajan (vakio), seuraavana päivänä ahdot 0.4bar max ja liikkuu kuin vapari.
Selkeä ilmavuotoa muistuttava ääni tms kuuluu vasemmalta puolelta (imupuoli), mutta syytä tälle ei selvinnyt koska ahtopaine testikin tuli tehtyä?
Tehtyjä toimenpiteitä:
- N75 vaihdettu
- Ahtopaine testejä tehty, yksi vuoto joka korjattu > ei vaikutusta.
- Imuputki irroitettu ja katsottu turbon kunto, kaikki kunnossa.
- Downpipen liitos, turbon-pakosarjan välinen liitos tarkastettu
- Turbo ulkoisesti tarkastettu, ei halkeamia.
- Hukkaportti testattu, tanko ainakin liikkuu.
Olisiko ideoita mitä seuraavaksi kannattaisi puuhastella?
Edellisenä päivänä ahtoi 0.8bar hyvin koko ajan (vakio), seuraavana päivänä ahdot 0.4bar max ja liikkuu kuin vapari.
Selkeä ilmavuotoa muistuttava ääni tms kuuluu vasemmalta puolelta (imupuoli), mutta syytä tälle ei selvinnyt koska ahtopaine testikin tuli tehtyä?
Tehtyjä toimenpiteitä:
- N75 vaihdettu
- Ahtopaine testejä tehty, yksi vuoto joka korjattu > ei vaikutusta.
- Imuputki irroitettu ja katsottu turbon kunto, kaikki kunnossa.
- Downpipen liitos, turbon-pakosarjan välinen liitos tarkastettu
- Turbo ulkoisesti tarkastettu, ei halkeamia.
- Hukkaportti testattu, tanko ainakin liikkuu.
Olisiko ideoita mitä seuraavaksi kannattaisi puuhastella?
Viimeksi muokannut Mikaell, 12.4.2016 1:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Vuoto, onkohan paineistettu oikealla tavalla?
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Täytynee tehdä viellä tänään uudestaan ahtopaine testi.
Olen tehnyt sillätavalla, että imuputkeen itsetesteri ja venakopalta lähtevä huohotus ja pancaken letku tulpattuna.
Olen tehnyt sillätavalla, että imuputkeen itsetesteri ja venakopalta lähtevä huohotus ja pancaken letku tulpattuna.
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Tulipas tehtyä tuo ahtopaineistus uudestaan, sellanen juttu tällä kertaa että paineet eivät pysy juurikaan sisässä.
Isompaa vuotoa ahtoputkistossa ei havaittavissa missään, vauhdillakun pistää painetta sisään pysyy 0.5bar pari sekunttia jonka jälkeen laskee heti pois.
Voimakas suhina kuulunee turbon lähistöltä, voisiko olla mahdollista että hukkaportti väsähtänyt ja läppä päästää koko ajan painetta läpi?
Tsekkaan viellä mahdolliset vikakoodit keskiviikkona uudestaan kun olen auton kimpussa.
Isompaa vuotoa ahtoputkistossa ei havaittavissa missään, vauhdillakun pistää painetta sisään pysyy 0.5bar pari sekunttia jonka jälkeen laskee heti pois.
Voimakas suhina kuulunee turbon lähistöltä, voisiko olla mahdollista että hukkaportti väsähtänyt ja läppä päästää koko ajan painetta läpi?
Tsekkaan viellä mahdolliset vikakoodit keskiviikkona uudestaan kun olen auton kimpussa.
Re: 1.8t ahtamis ongelma
voi olla, voithan kokeilla tuntuu se hukkaportin tanko miten kireeltä mut sehän ei kyl kerro sen läpän kuntoo.-
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Siis eihän hukkaportin läpällä ole mitään tekemistä ahtovuodon kanssa, koska se sijaitsee pakopuolella.
Päästää osan pakokaasuista ahtimen ohi.
Päästää osan pakokaasuista ahtimen ohi.
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Ei kone absoluuttisen tiivis olekaan. Kaasuläppä laskee vähän läpi. Aina on joku ventiili siinä asennossa että paine karkaa männän päälle ja renkaitten läpi kampikammioon. Ellei peräti satu olemaan vaihtoasento jossain sylinterissä että menee paine suoraan pakoputkeen. Imusarjaan liitettyjä letkuja pitkin menee niin pitkälle kunnes tulee takaiskuventtiili tai itse toimilaite vastaan. Tavoite on selvittää ettei suhise väärästä paikasta.
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Juu vika selvisi en muistanut tänne päivitellä, N75 oli alkanut kiukuttelemaan minkä takia ei ahtanut kunnolla.
Vaihdoin uuden N75, johan rupesi ahtoja tulemaan mutta nytten piikkaa ahdot tappiin.
Aikalailla niin paljon kun mittarissa riittää aina sinne 2.0bar asti, N75 letkut tarkistettu että on oikeinpäin.
Tilasin jo uuden hukkaportin kellon huomenna asentelen sen.
Tämä yliahtaminen ei silti aiheuta minkäänlaisia vikakoodeja.
Paineilmalla kokeilessa kyllä vanhan hukkaportin tanko liikkui, olisko muita ideoita jos huomenna hukkaportin vaihdolla ei rupea ongelmat selviämään?
Vaihdoin uuden N75, johan rupesi ahtoja tulemaan mutta nytten piikkaa ahdot tappiin.
Aikalailla niin paljon kun mittarissa riittää aina sinne 2.0bar asti, N75 letkut tarkistettu että on oikeinpäin.
Tilasin jo uuden hukkaportin kellon huomenna asentelen sen.
Tämä yliahtaminen ei silti aiheuta minkäänlaisia vikakoodeja.
Paineilmalla kokeilessa kyllä vanhan hukkaportin tanko liikkui, olisko muita ideoita jos huomenna hukkaportin vaihdolla ei rupea ongelmat selviämään?
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Uusi hukkaportin kello laitettu kiinni, tankoa säädelty ja vielläkin ahdot nousee niin pirusti.
Tehot vastaa aikalailla vaparia, ei anna mitään vikakoodeja.
Olisko ideoita mitä lähtee purkamaan seuraavaksi?
Tehot vastaa aikalailla vaparia, ei anna mitään vikakoodeja.
Olisko ideoita mitä lähtee purkamaan seuraavaksi?
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Miten voi liikkuu ku vapari vaik ahtaa non paljon, pitäs se ainai jonkun aikaa kivasti mennä ennen ku limp modee.
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Ei mene limp modeen ollenkaan, en oo viittiny pahemmin kokeilla ettei tule öljyt tuulilasille. :)
Itekkin miettinyt, että olisko katti/putkisto tukossa että sieltä tulisi vastapainetta ja sen takia hukkaportin läppä menisi takaisin kiinni ja ahdot nousee tappiin (?)
Täytyykin repiä putkistoa viellä irti ja toivoa että olis siellä syy..
Itekkin miettinyt, että olisko katti/putkisto tukossa että sieltä tulisi vastapainetta ja sen takia hukkaportin läppä menisi takaisin kiinni ja ahdot nousee tappiin (?)
Täytyykin repiä putkistoa viellä irti ja toivoa että olis siellä syy..
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Kyllä aika vahvasti putkiston vialta kuulostais. Eräässä remmiahdetussa nous paineet kanssa heti yli kahteen kiloon ku kaasua tarjos kun katti oli paskana.. Toivotaan, että on tällainen "helppo" vika :)
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Remmiahdetussa noin käykin, mutta ei pakokaasuahdetussa. Suosittelen asiantuntevaa diagnosointia ennen suurempia tuhoja ja viikkojen turhaa työtä.
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Juu kyl se pakokaasu ahtimessa sillee et jos ahdot nousee noinki hyvin ni kyl putkisto virtaa. Veikkaan N75 ilman ohjauksessa jotain hämminkii. Paljon pyydetty ja toteutettu ahtopaine? Esim 200rpm-5000rpm. Mistä seuraat ahtopaineita?
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Tsekkasin ihan piruuttaan viellä katinkin, ihan kunnossahan se näytti olevan.
Ahtopainemittari sekä VCDS:llä, auto tosiaan täysin vakio.
Toi "uusi" N75 tosiaan ostettu käytettynä ja myyjän mukaan toimiva kapine kyseessä, ihan btw voisko niin huono munkki olla että sekin nyt vaan olisi paskana. :D
Ahtopainemittari sekä VCDS:llä, auto tosiaan täysin vakio.
Toi "uusi" N75 tosiaan ostettu käytettynä ja myyjän mukaan toimiva kapine kyseessä, ihan btw voisko niin huono munkki olla että sekin nyt vaan olisi paskana. :D
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Voihan se olla ja onko oikea N75? Mikäs osanmero ja mikä sun rek?
Re: 1.8t ahtamis ongelma
On oikea N75 kyseessä, tuollainen kun esim. Slamitilla myynnissä.
http://www.slamit.net/product/6153/n75- ... seat-skoda
Täytyy huomenna taas ihmetellä ja pajottaa tota laitosta, en tiiä jaksaisko uhrata viellä n75 rahaa. Joltain kaverilta vois tietty ensin sen verran lainata autosta missä varmasti toimii.
http://www.slamit.net/product/6153/n75- ... seat-skoda
Täytyy huomenna taas ihmetellä ja pajottaa tota laitosta, en tiiä jaksaisko uhrata viellä n75 rahaa. Joltain kaverilta vois tietty ensin sen verran lainata autosta missä varmasti toimii.
Re: 1.8t ahtamis ongelma
nii kaikkihan ne venttiilit näyttää samalta, osanumero?
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Perskules, eipä tullut mielenkään tämä ero remmi- ja pakoahdetuissa.. Eikös tää N75 oo vähän niiku enemmä ominaisuus ku vika näissä.. :)?
Re: 1.8t ahtamis ongelma
Uutta N75 kokeiltu sillä ei merkitystä/vaikutusta, säätelin tuota hukkaportin tankoa viellä nyt tuntuisi ahtopaineet pysyvän kurissa tosin ihmetyksiä riittää edelleen..
1,2,3 ahtaa 0.9bar, pysyy hyvin.
4 lyökaasun pohjaan jää 0.5bar.
Asiasta kukkaruukkuun, uusi ongelma ilmennyt ajossa kun lyö isommilta kierroksilta kytkimen pohjaan niin kierrokset heilahtaa sinne 500rpm ja välillä meinaa sammua. Kaasuläppä sopeutettu uudelleen, ei vaikutusta.
Tekee saman myös tyhjäkäynnillä kun nostaa kierrokset sinne 4trpm ja päästää kaasun.
Ideoita?
1,2,3 ahtaa 0.9bar, pysyy hyvin.
4 lyökaasun pohjaan jää 0.5bar.
Asiasta kukkaruukkuun, uusi ongelma ilmennyt ajossa kun lyö isommilta kierroksilta kytkimen pohjaan niin kierrokset heilahtaa sinne 500rpm ja välillä meinaa sammua. Kaasuläppä sopeutettu uudelleen, ei vaikutusta.
Tekee saman myös tyhjäkäynnillä kun nostaa kierrokset sinne 4trpm ja päästää kaasun.
Ideoita?
Re: 1.8t kierrokset heittelehtii
Mitenkäs huohottimen kunto? Itsellä sen tukkoisuus teki tuota kierrosten notkahtelua. Onkos Bypass missä jamassa? Voisiko sitä ohjaava venttiili olla rikki, että pitäisi auki kokoajan...
Re: 1.8t kierrokset heittelehtii
Bypass on jonkinaika sitten just uusittu se on forgen tekele, en uskoisi että siinä vikaa.
Huohotinta en oo sen tarkemmin tiiraillut viellä täytyy varmaan perjantaina ottaa se työn alle kun aikaa löytyy. :)
Kaasuläpän irrotin ja putsasin se ei ainakaan auttanut vikaan millään tavalla.
Huohotinta en oo sen tarkemmin tiiraillut viellä täytyy varmaan perjantaina ottaa se työn alle kun aikaa löytyy. :)
Kaasuläpän irrotin ja putsasin se ei ainakaan auttanut vikaan millään tavalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa