Hei.
Omassa Cordobassa on jo jonkun aikaa olleet tämmöset vikakoodit päällä;
00812 - Brake Pressure Release Solenoid (F84) 35-00 -
00778 - Steering Angle Sensor (G85) 49-00 - No Communications
01312 - Powertrain Data Bus 37-00 - Faulty
Nämä kaikki siis aiheuttavat ESP-vikavalon syttymisen ja ovat aktiivisia kokoajan (nollaus ei auta). Vikakoodit löytyy, kun menee testerillä abs:ään.
Tuosta G85-asentotunnistimesta en niinkään stressaa, mutta nuo muut koodit ihmetyttävät. Varsinkin tuo 00812. Tuosta ei oikeen löydy mitään tietoa mistään.
Coupe Cordoba ESP ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Coupe Cordoba ESP ongelmia
Alkuun vaihtoon jarruvalokytkin, halpa ja helppo kokeilla. Omassa ibizassa antoi kyseistä 00812 koodia juurikin tämän takia. Pahimmassa tapauksessa jarrutehostin vaihtoon. G85 sensori onkin sitten hivenen arvokkaampi, kun viimeksi tutkiskelin niin käytetytkin menivät 500€ lukemiin, uudet 800-900€ välissä. Voihan tämän tietysti purkaa ja tutkia olisiko huonoja juotoksia tms.
ESP:n pystyy koodaamaan pois, mikäli abs purkki on sama mitä ibizassa. Tällöin sammuu vikavalo, absit toimii ja katsastusmies ei valita :).
ESP:n pystyy koodaamaan pois, mikäli abs purkki on sama mitä ibizassa. Tällöin sammuu vikavalo, absit toimii ja katsastusmies ei valita :).
Re: Coupe Cordoba ESP ongelmia
Kiitos vastauksesta! Olen vaihtanut molemmat jarruvalokytkimet (cruisen ja valojen) ja ilmannut jarrut. Siltikin tuo solenoidi koodi on tuolla. :(
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Coupe Cordoba ESP ongelmia
Onks toi F84 kuinka kallis jos vaihtas?
Re: Coupe Cordoba ESP ongelmia
Mun käsittääkseni se on kiinteä osa jarrutehostimessa;
Osa 11.
Sitä ei voi vaihtaa muulla tavalla kuin vaihtamalla koko tehostimen. Tai näin olen foorumeilta lukenut.
Tota tehostinta samalla varaosanumerolla ei saa sitten mistään, paitsi marmorilta (maksaa 651e suoraan Espanjasta). Purkaamoilla olevat tehostimet samalla MK20 ESP-järjestelmällä pitäisi kuitenkin sopia vaikka varaosanumeron ensimmäiset 3 symbolia on eri. Ilmeisesti ne vastaa korinumeroa. Toinen ero myös noilla tehostimilla on se, että Seatin tehostin on 9-tuumaa, kun esimerkiksi Audi TT:ssä olisi 10-tuumaa.
Jos jollain löytyy vielä vinkkejä millä vois koittaa saada ton F84-solenoidin vikakoodin häipymään, niin antaa tulla vaan. :)

Osa 11.
Sitä ei voi vaihtaa muulla tavalla kuin vaihtamalla koko tehostimen. Tai näin olen foorumeilta lukenut.
Tota tehostinta samalla varaosanumerolla ei saa sitten mistään, paitsi marmorilta (maksaa 651e suoraan Espanjasta). Purkaamoilla olevat tehostimet samalla MK20 ESP-järjestelmällä pitäisi kuitenkin sopia vaikka varaosanumeron ensimmäiset 3 symbolia on eri. Ilmeisesti ne vastaa korinumeroa. Toinen ero myös noilla tehostimilla on se, että Seatin tehostin on 9-tuumaa, kun esimerkiksi Audi TT:ssä olisi 10-tuumaa.
Jos jollain löytyy vielä vinkkejä millä vois koittaa saada ton F84-solenoidin vikakoodin häipymään, niin antaa tulla vaan. :)
Re: Coupe Cordoba ESP ongelmia
Tänään tuli tutkittua lisää. Konehuoneessa ei mitään outoa, mutta jarrupolkimen yläpuolella jotain vieläkin oudompaa;

Tohon valkoseen piuhaan on liitetty tuo sininen pala, josta tulee toinen piuha mikä ei mene mihinkään. Samasta nipusta joku piuha meni jarruvalokytkimelle. Otin irti tuon sinisen palan ja koitin sähkökynällä saada virtaa tosta valkoisesta piuhasta, mutta ei mitään tapahtunut. Kellään mitään käryä mikä tuon valkoisen piuhan tarkoitus on? Kokeilin myös laittaa jarrun pohjaan ja katsoa tuleeko sähkökynään valoa, mutta ei tullut.
Viereisessä piuhanipussa meni ilmeisesti ratin asentotunnistin. Myöhemmin isompaan nippuun taisi liittyä kiihtyvyysanturit.

Tohon valkoseen piuhaan on liitetty tuo sininen pala, josta tulee toinen piuha mikä ei mene mihinkään. Samasta nipusta joku piuha meni jarruvalokytkimelle. Otin irti tuon sinisen palan ja koitin sähkökynällä saada virtaa tosta valkoisesta piuhasta, mutta ei mitään tapahtunut. Kellään mitään käryä mikä tuon valkoisen piuhan tarkoitus on? Kokeilin myös laittaa jarrun pohjaan ja katsoa tuleeko sähkökynään valoa, mutta ei tullut.
Viereisessä piuhanipussa meni ilmeisesti ratin asentotunnistin. Myöhemmin isompaan nippuun taisi liittyä kiihtyvyysanturit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa