Nyt loppu tupakanpoltto!!

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

Nyt loppu tupakanpoltto!!

ViestiKirjoittaja Sami J » 30.7.2007 21:58

Tein tänään pyhän päätöksen jota olen jo kauan suunnitellut. Röökin kiskominen lopuu nyt. Poika alkaa olla sen ikänen, että se tietää mitä iskä tekee kun savupilvet pölähtelee pihalla. Eli nyt sitten se homma loppuu. Teen kaikkeni, ettei poika repsahda siihen paskaan. Se on kyl aika hyvä syy lopettaa ja vaimokin tykkää.....

Onko tääl muita, jotka yrittää samaa? Aletaan kimpas ja tuetaan toisiamme. Alkaa meinaan jo olemaan vaikeeta. Aamulla kiskoin viimesen askin tyhjäksi ja siitä tää nyt sit alkaa. Perkeles tosissani yritän!!!

Kaikki apu ja linkit jonnekin josta sais apua otetaan vastaan.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 30.7.2007 22:11

Zybanekuuria monet suositelleet, ja kuulemma helpottanut lopettaminen. Toisilla jopa onnistunut :-)

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 30.7.2007 22:30

jea noin sitä pitää.
itellä rupes tulee jotain saatanan hengenahdistuksia kesken autoilunkin, voi olla että siihen vaikutti se että pölliä meni reilu 20kpl päivässäkin. lopetin polttamisen ns, seinään, ja siirryin nicoretteen. eioo enään ollu yhtään hengenahdistuksia eikä flunssaakaan 2 vuoteen. ei haise enään ees vaatteet ja elämäkin on helpompaa :D
ja toivottavasti ei omatkaan penskat rupee polttamaan, vaikka minkäs teet jos näin käy? taino suomessahan on varmaan jo tupakoinnin täysikielto vuonna 2020.

ABE
-
Viestit: 135
Liittynyt: 20.1.2005 22:20

ViestiKirjoittaja ABE » 30.7.2007 22:31

Lähes joka krapula-aamu sitä suunnittelee lopettamista, aika monta kertaa siis yritetty, laihoin tuloksin!
Kokeilin tota kuuriakin joskus, ei mainittavaa helpotusta lopettamiseen, toisinsanoen siis turhaa rahanmenoa.
Itsestä se kaikki kiinni on, mä olen sitä mieltä ei siihen poppakonstit auta, mulla ei näköjään selkärankaa ole :)
Taidan mennä savuille...

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 30.7.2007 22:34

Ihan fiksu päätös. Ite tein ton saman päätöksen tismalleen samasta syystä. 3-vuotias napero istui viereen ja pyysi että annappas iskä mullekin yks tupakka. Katoin hölmönä ja änkytin, että nää on isojen juttuja ei näitä pienet polttele. Poika oli hetken hiljaa ja katto sitten suoraan silmiin ja tuumas tomerasti: Mutta sitten kun mä oon isompi niin mä poltan ainaskin yhtä paljon tupakkaa kuin iskä!

Muistin siinä itteni pikkupoikana kun oma isäukko veti autossakin pölliä.... Tuli semmonen fiilis että mun kohdalla perinne katkee. Totesin pojalle, että ei tartte, tumppasin saman tien enkä oo sen jälkeen polttanu. Tämä tapahtui vajaa kymmenen kuukautta sitten lokakuussa 2006. Isäkukkokin muuten tästä kuultuaan lopetti melkein tyystin talvella, vetää vaan pari kopallista piippua kuussa enää. Se on kova temppu kun on reilut 40 vuotta polttanu....

Välillä oli helvetin vaikeeta ja välillä helpompaa. Jonkin verran vaikeeta on aina välillä vieläkin. Tuli lopettamista ennen poltettua 20 vuotta vähintään toppa päivässä niin kerkes hyväksi tarttua se tapa. Ekaksi söin niko-niko-purkkaa kaks viikkoo. Sitten yks aamu havahduin siihen, että oli kiire syömään purkkaa ja nakkasin nekin roskiin.... Salmiakki-Leijonat on ollu yks parhaista avuista ja mahdollisimman väkevät hyper-super-fresh-ice-mint-purkat. Nykyään ei oikeestaan tuu syötyä niitäkään. Pari viikkoa sitten uskalsi jo ottaa jonkin verran keittookin. Sitä ennen ei paria kaljaa enempää millään. Nyt olin ihan kivassa seilissä ja loppuillasta ihmettelin miten vähän oli tehny tupakkaa mieli. Krapulaakaan ei ollu minkäänlaista kun ei tullu tupakoitua/oltua tupakansavussa kaljotellessa :)

Kiukkunen on tullu oltua välillä ja vaimolle suurkiitos ymmärtäväisyydestä. Sen verran karmee projekti kaiken kaikkiaan, että sen ittelleni lupasin, että jos joskus vielä ratkeen niin uudestaan en enää itteeni tällä lailla rääkkää. Mutta ei passaa ratketa ennen kuin muksut on isoja :)

Semmosta hommaa tää on, että on aika yksilöllistä. JOtkut kaverit sanoo, ettei oo lopetus tuntunu miltään. Mulle se taas on ollu taatusti elämän vaikein temppu. Mutta ei kaduta.

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 30.7.2007 22:42

Toukokuussa lopetin itse, ihan seinään. Kaverin kanssa kahvitellessa ihailin uutta LM:n askia, ja olin ottamassa savuketta sieltä, mutta olikin tyhjä. Siinä sitten iskostui mieleen ajatus, että entäpä jos.

Se, mikä minut yllätti koko hommassa, oli se, kuinka helppoa se loppujen lopuksi on, kun pääsee siitä ensimmäisestä hämmennyksestä eroon. Onhan se verrattavissa esimerkiksi siihen, että olet monta vuotta pukeutunut boksereihin, ja yhtäkkiä kuljetkin kommandona farkuissa. Kuulemma siihenkin tottuu. :D

Ainoita pieniä kaipauksen tunteita herää siinä vaiheessa, kun huomaa jonkun nautiskelevan hyvästä sikarista oikein sydämensä kyllyydestä. Olo on siinä kuin pikkupojalla, jonka tikkari putosi maahan ja kaveri herkuttelee omallaan. Siihenkin auttaa aina hetkellisesti mielikuva, jossa tämä samainen tyyppi yskii keuhkojaan pihalle, siinä missä itsellä ei ole minkäänlaista hengenahdistusta.

Toivottavasti tämä on jatkossakin yhtä helppoa. Ei muuta kuin voimia vain muillekin, jotka yrittävät päästä eroon siitä mokomasta. Ja toivottavasti moni yrittääkin. :)

ra.CE
-
Viestit: 179
Liittynyt: 23.7.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja ra.CE » 30.7.2007 23:16

itse olen kanssa ollut polttamatta muutaman kuukauden ja on se oikeesti kiva vetää aamulla edellisen illan vaatteet päälle kun ei haise röökille..sit kaiken muun hyvän lisäksi olen alkanut käydä silloin tällöin vähän lenkilläkin,jos sais tota kuntoakin kohoamaan..en voi muuta kuin suositella tuota lenkkeilyä,en tarkoita välttis mitään juoksu lenkkejä,mukava se on kävellenkin mennä,ottaa jonkun kaverin tai emännän mukaan ja lähtee johonkin kävelyreitille..tulee kyllä hyvä olo sen jälkeen..:)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 30.7.2007 23:43

Itsehän yritin viime vuonna vastaavaa: Linkki

Ei onnistunut, piru vie. Autoa ropatessa jokin juttu vastusti ja pummasin veljeltä hermosavut. Siitä se sitten taas lähti. Muutaman kuukauden olin polttamatta.

Vinkknä voisin sanoa, että lopeta kerrasta. Välillä tekisi mieli yrittää uudestaan,
mutta sitten muistaa millaista ne pari ekaa viikkoa oli. Ei jaksa itteään rääkätä.
No ehkä sitten kun karmeudet unohtuu ;)

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 31.7.2007 7:31

Kolme kuukautta meni mulla ennen ku sen röökin unohti. Korvaushoidolla. Ihan nikotiinitta voi mennä kauemminkin, en tiedä.

Mut ihan hyvin on pitänyt, 4 vuotta tulee syksyllä täyteen.

Mulla toimi jostain syystä sellanen kikka, että laskin koko ajan kauanko oon ollut ilman tupakkaa. Ensi alkuun piti laskea ihan tunneissa. Oli jotenkin helpompi kontrolloida itseään. "Nyt oon jo ollut x tuntia polttamatta, pari vielä ja sit on täys x+2".

Muistaakseni jossain 100 tunnin paikkeilla helpotti jo sen verran että ihan joka tunti ei tullut laskettua. Sitten siirryttiin päivien laskemiseen, viikkoihin, kuukausiin, vuosiin.

Uudestaan aloittamisen ehkäisemiseksi kirjoittelin päiväkirjaa. Ihan nettiin vaan, www.tupakka.org -sivuille (en tosin niitä löytänyt enää). Aina kun alkuahdistuksen jälkeen teki mieli niin kävin lukaisemassa kirjoituksiani.

Mitään muita tapojani en muuttanut, eli en lopettanut kahvinjuontia (kahvisavut), en syömistä (ruokasavut), en heräämistä (aamusavut), en mitään remppahommia (remppasavut), en juopottelua (kännitupakointi). Helpompi päästä eroon kun opettelee vaan kaikissa tilanteissa olemaan polttamatta. Ja ihan alusta asti. Tosta kyllä seuras ihan hauskojakin tilanteita. Mulla oli esimerkiksi sellainen tottumus, että lähtiessäni mopoilemaan olin tottunut aina menemään tietyn ajan jälkeen röökille, usein samaan paikkaan. Tupakanpolton kun olin ajokauden ulkopuolella lopettanut, niin kevätajelulla menin sitten taas tupakkipaikalle parkkiin. Siinä vasta havahduin että miks helvetissä mä nyt tähän pysähdyin, hymähdin ja jatkoin matkaa...

Yks hauska homma oli mitä asiasta oli hyötyä, allergiat hävisi suht kokonaan.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 31.7.2007 7:58

Pysykää tiukkana, lopettaneet!
Ehkä paras päätös mitä itse tein TASAN 7KK sitten.:)
Ei tulisi enää mieleenkään pistää pölliä suuhun, eikä sitä enää edes ajattele.
Sitä tottuu olemaan ilman röökiä ihan samoin kuin tottui joskus vetämään sitä.
Jotain 11 vuotta ehdin vetää ja kaksi pitempää yritystä on takana, 6 ja 9 kk mutta nyt tulee se ennätys,eli ei koskaan enää!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 31.7.2007 7:59

Kohta olen ollut polttamatta liki kolme vuotta ja lopettaminen oli yksi parhaimmista koskaan tekemistäni päätöksistä.

Zybania työterveyslääkäri minullekin suositteli ja sillä pääsin kerralla eroon. Kuuri maksoi silloin jotain 150€ tienoilla, mutta se raha tuli nopeasti takaisin säästönä. Säästöä tuli siitäkin, että en ole kahteen vuoteen uskaltanut käydä kuppilassa kaljalla, kun tupakansavu houkuttelee niin paljon. Itselläni laskin vuositasolla rahaa tupakkaan kuluneen 600€.

Yks hauska homma oli mitä asiasta oli hyötyä, allergiat hävisi suht kokonaan.


Tupakoinnin lopettamisella on uskomaton vaikutus elämänlaatuun, mm. hämäränäkö paranee sekä kaikki hajut ja maut aistii herkemmin. Parasta on se, että enää ei juurikaan tarvitse kärsiä flunssasta: aikaisemmin flunssa iski kolme-neljä kertaa vuodessa, nyt on flunssa ollut ehkä kerran kolmessa vuodessa.

Puhumattakaan tupakoimattomista ja tupakasta kärsineitten "sanattoman" hyväksynnän palautumisesta. Jännä ajatella, että nyt kun ei itse polta, sitä tavallaan säälii niitä raukkoja, joitten on pakko lähteä säännöllisesti vetämään röökit. En tiedä, tyhmistääkö tupakointi muutenkin ja sisältääkö savuke ihmisen luontaista epäsiisteyttä lisäävää ainetta, mutta talomme edustalta olen tänäkin kesänä kadulta kerännyt puolen tusinaa rutistettua tupakkiaskia.

Oikeasti, tupakoinnin lopettamista harkitsevia ei juurikaan tueta: työpaikoilla tupakoitsijat saavat varastaa työnantajansa aikaa melko vapaasti. Jos tupakoivia ei saa rangaista tavastaan, miksei kannusteta niitä, jotka lopettavat tai eivät polta?

Olen itse hyvin katkera edelliselle työnantajalleni, kun itse maksamaani Zyban -kuuria ei suostuttu korvaamaan millään tavalla työsuojelu- tms. varoista, vaikka selkeästi tälle koitui hyötyä siitä, että en ole useita päiviä vuodessa sairaslomalla flunssan vuoksi! Käsittääkseni jokainen sairaspoissaolopäivä maksaa työnantajalle luokkaa 100-200€. Vastaava lafka kyllä oli aikaisemmin rakentanut pihan perälle tupakoitsijoille varmaan pari tonnia maksaneen hienon tupakkamajan.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 31.7.2007 12:02

Jees.. onkos tääl sitten semmosia immeisiä jotka ei oo ikää palavaa tupakkia pitäny ees suussa?? tai maistanu/kokeillu?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 31.7.2007 12:37

Ite lopetin kessuttelun 28.08.2006, syynä oli aivan h*lvetillinen tupakkayskä. Muutamaan päivään ei tehny edes mieli, mutta sen jälkeen aloin pureskelemaan Nicotinellia. Niistä vaan tuli ientulehduksen oireita, jotenka vaihdoin hampaille terveellisempään, xylitoliakin sisältävään Nicoretteen. Alussa tuli mäsyttettyä vieroitusoireisiin myös kaikenlaista karamelliä ja housukaupoilla piti käydä. Nykyään paino onkin tippunut samalla tasolle kuin lopetettaessa.
Vieläkin purkkaa menee 30 palan aski viikossa, turhaa sitä tuttua miestä kiusaamaan ;). Olen myös parikertaa juovuspäissäni sortunut polttamaan muutaman pikkusikarin, mutta selvinpäin en laita savuketta suuhun, sen oon päättänyt vaikka muutaman kerran on tehnyt melkoisesti mieli.

Aikaisemmat parit yritykset lopettaa ovat jääneet viikon parin tauoiksi 11 vuoden tupakointiuralla.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 31.7.2007 12:55

Nyt kun lopettamisesta on jo oli 10 vuotta niin uskaltaa pikkujouluissa ja varpajaisissa poltella sikareita ja joskus pari tupakkiakin. Ei ole pelkoa että jäisi enää koukkuun.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 31.7.2007 13:00

Timo: Täällä on yks. Mielestäni en ole ikinä maistanut edes tupakkia. Tosin ikää on vasta 18v :D Mutta passiivista tupakointiahan tullee kun kavereitten kanssa hengailee.

E. siis lähinnä koulu aikana tulee passiivista tupakointia.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 31.7.2007 15:36

Jees.. onkos tääl sitten semmosia immeisiä jotka ei oo ikää palavaa tupakkia pitäny ees suussa?? tai maistanu/kokeillu?


Hep!

Polttanu en oo,maistanu ehkä joskus natiaisena,eikä oo kyllä ollu mitään syytäkään aloittaa.
Intissä kaverit kysel miksen polta,kysyin miks pitäs polttaa :)

MikaK
-
Viestit: 225
Liittynyt: 23.7.2003 17:13

ViestiKirjoittaja MikaK » 31.7.2007 16:39

Jees.. onkos tääl sitten semmosia immeisiä jotka ei oo ikää palavaa tupakkia pitäny ees suussa?? tai maistanu/kokeillu?

Myös täällä yksi ikänä en ole kokeillut enkä kokeile piste. ja passiivista tulee välteltyä rupee vaan hermostuttamaan tupakin savu. ja ikää on 22v , neki rahat pistän mielummin johonkin näkyvämpään. ja alkoholiakaan ei ole tullut maistettua 4 vuoteen. Ei yksin kertaisesti jaksa kiinnostaa kyseiset oheistuotteet =)

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 31.7.2007 16:49

Itse olen ollut nyt juhannuksesta asti polttamatta. Lopettamisen aloittamista helpotti ehkä se ,että olin kesälomalla eikä tarvinnut tarttua rutiineihin. Kieltämättä jännitti lähteä töihin kolmen viikon jälkeen, mutta hyvin on mennyt. Lopettamisesta voin puhua vasta kun olen ollut puolivuotta polttamatta. Mutta kyllä tää tuntuu nyt jo niiin hyvältä että... Usko ittees, sillä se onnnistuu!

vwnut
-
Viestit: 249
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 31.7.2007 16:55

^^Noilla rahoilla jotka säästää joupottelusta ja röyhyyttämisestä voipi tehä jo kummia, vaikka omille projekteille. Liityn Joukkoon savuttomaan 6.8. ja tarkoituksena pysyä siellä.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 31.7.2007 16:57

paljoko se spaadero-aski nykysellän maksaa, vitosen luokkaa? 5x365=1825

kaverin veli lopetti ja säästi rahat ja käväisi jossain karibialla

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 31.7.2007 17:02

Mä pistin kans kesäloman jälkeen maanantaina poikki ton sauhuttelun. Olinkin jo aiemin pätkittäin ja pitkään polttamatta, mutta aina on livennyt baaripolttelusta. Nyt se on kerrasta poikki ja pysyvästi. Prkl.

Juse
-
Viestit: 75
Liittynyt: 23.7.2003 10:33

ViestiKirjoittaja Juse » 31.7.2007 17:03

n. pariviikkoa tässä on tullu oltua tupakoimatta. Lomalla tässä nyt oon nii yllättävän helposti onnistunut.. Ei edes kaljotellessa oo vielä syttyny. Kuitenkin kymmenkunta vuotta tullut säännöllisesti polteltua. Toivottavasti kestää hermo olla savuttomana töissäkin. Onnea Sami J:n yritykselle..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 31.7.2007 18:32

Eipä tuota ole tullu savuketta ikänä polteltua, saati maisteltua. Joskus yläasteella kynnys aloittaa tupakointi oli ehkä matalimmillaan, mutta silti siitä pysyi erossa ja hyvä niin. Sama koskee alkoholia, tosin on maisteltu jne. mutta pääasiassa pyrin välttämään sitä. Ikää meikäläisellä vaivaiset 21 v.

Ainoa "turha" mihin nykyään menee rahaa on nuo autot ja kaikki niihin liittyvä :)

Passiivinen tupakointi on kyllä syvältä, armeijassa oli jatkuvasti päällä flunssa ja oli muutenki semmonen tahmea veto aina leireilläkin kun jatkuvasti joutu olemaan tupakinsavussa. Perkeleet kun kisko sitä norttia aina teltassakin niin oli järki lähteä, mutta onneksi siitä selvisi ja keuhkotki varmaan pikkuhiljaa palautumaan käsin rasituksesta :)

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 31.7.2007 20:34

Hmmm... Mielestäni kohta 36 vuotta tupakatta. Tosin viimeisen viiden vuoden aikana on tullut poltettua yhteensä noin 5-10 sikaaria kavereiden varpajaisissa. Mielestäni tuollaista kunnollisen sikaarin polttamista hienosti (alkuillasta :) konjamiinia nautiskellen ei voida pitää tupakointina.

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

ViestiKirjoittaja Sami J » 31.7.2007 20:37

Toinen päivä savuttomana menossa ja olo tuntuu jo paremmalta ku eilen. Alussahan tää toki vasta on ja tiän, että vaikeita aikoja tulee vielä.
Vitutti raskaasti, ku kävin tos kaverin luona ja se ei tajunnu mun lopettamista.
Alkas yllyttään, et älä ny viitti ja et retkahdat kuitenki. Jesus piti lähtee käveleen.
Oon viä pari viikkoo kesälomalla ja uskon et pystyn olemaan ainaki sen aikaa savuttomana. Töihinmeno onki sit aika kova koetus. On aika paska tilanne töis ja siä vedetään kyl hermot joka päivä tosi kireelle. Katotaan, mutta ainaki 100% yritän. Tarkotus olis et saisin kiskottua röökin kokonaan pois elämästä.

Onko kellää kokemuksia hypnoosihoidoista? Oon kuullu parikin juttua, että kaveri olis päässy kertaheitolla röökistä irti.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 31.7.2007 20:48

Jees.. onkos tääl sitten semmosia immeisiä jotka ei oo ikää palavaa tupakkia pitäny ees suussa?? tai maistanu/kokeillu?

Tänä vuonna tulee 37vuotta ilman tupakkaa, ei siis edes kokeilu sauhuja oo tullut vedettyä, sitä en kyl tiedä missä ne kaikki säästyneet rahat on:-(

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 31.7.2007 21:08

mulle on kertyny 19 vuotta ilman tupakkia..en oo edes kokeillu/maistanu eikä mieli tee vaikka kaverit välillä yllyttää..

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 31.7.2007 21:10

Jees.. onkos tääl sitten semmosia immeisiä jotka ei oo ikää palavaa tupakkia pitäny ees suussa?? tai maistanu/kokeillu?


Hep hep. Ala-aste aikoina pojat oli kovasti ottamas mua mukaa jonnekki nurkan taa vetää ekoja sauhuja mut sanoin että eipä sitä taida jaksaa lähtee eikä tullu lähettyy eikä oo koskaa tehny mielikää vetää niitä ekoja.
Tuttavaa lainatakseni "Heti kun joku kertoo minulle 1 niin hyvän syyn, että miksi pitäisi polttaa, mitä ei millään muilla keinoin voi saavuttaa niin sitten alotan."
Ei ole tässä vaiheessa elämää vielä kukaan sanonut syytä aloittaa eikä varmasti tulekkaa jos tulee nii menee nenä hommiks :D

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 31.7.2007 21:25

Ikänä en oo polttamaan oppinu. Joskus vuosia sitten on kyllä tullu maistettua.

Mukava lukea, että noin moni on tullut järkiinsä. :) Pysykää lopettajat kovana! /b d\

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 31.7.2007 21:58

Oho! Täällähän on paljon lopettaneita!! Tosin onhan täällä paljon kävijöitäkin.

Itse lopetin 16.9.2005!! n.12vuotta poltin, jossa oli 1vuosi välissä ilman savuja.
Em. 1vuoden olin polttamatta, kun löin niin monen kaverin ja vanhempieni kanssa vedon. Vuosi piti olla polttamatta! Nettosin silloista aikaa 4400mk! Ei ollu opiskelijalla varaa maksaa tuollaista summaa, niin oli pakko olla polttamatta. Vuoden kun olin ilman niin taskuun tuli rahat! Minne lie meni... =/
Melkein samantien repes autorempan yhteydessä kun vähä muka asiat vastusti.

Tää "lakko" on sitten LOPETUS. Siskon mieheni (se ei polta) kanssa löin 1000€vedon syksyllä 2005, kun oli taas keuhkoputkentulehdus. Sopimus kestää tämän vuoden loppuun ja jatkuu "herrasmiessopimuksena" siitä eteenpäin. No siskon mies sitten pisti lisää pontta kun laittoi syksyllä 2006 tililleni 1000€ ja sanoi, että luottaa siihen etten enää polta. Eli jos nyt polttaisin, niin pitäis maksaa 2000€. Ei perse kestäis tuollaista...

Monta monta monituista kertaa oon nähny unta, että oon jossakin polttamassa ja sitten tympäisee, että mitä ihmettä sitä on mennyt tekemään ja kohtaa herää hikisenä...HUHHUH...onneksi on tähän saakka ollut vaan unta. Vielä tekee mieli, varsinkin töissä ruoan jälkeen.

Oon nyt ruvennut laittamaan tämän vuoden alusta "tupakkarahaa" sellaiselle tilille jonne ei ole korttia. Niillä rahoilla sitten käyn tekemässä hyvällä mielellä ostoksia kaikkeen "turhaan" (viimeksi annelinsilmät).

TSEMPPIÄ KAIKILLE LOPETTANEILLE!

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 31.7.2007 22:21

Reilu 26 vuotta polttamatta, eli jos kokeilua ei lasketa niin en ole polttanut koskaan. Olen ostanut eläessäni 3 askia tupakkaa, joista kaksi ensimmäistä teininä kokeilumielessä 1996 ja kolmannen jostain selittämättömästä syystä juhannuksena 2001 aika kovassa humalatilassa.

Lähestulkoon kaikki kaverit jotka olen tuntenu lapsesta saakka, alottivat tupakoimaan 13-18 ikävuoden välillä ja nyt on osa saanut lopetettua. Yks lopetti sillä tavalla että se heräs yks marraskuinen yö hiessä kauheaan tupakanhimoon ja meni sitten parvekkeelle räntäsateeseen vetämään sätkää, ja siinä sitten mietti että onko sitä tosiaan näin paska jätkä että tämmösen takia pitää yölläki herätä. Veti siinä viimeisen röökin, nakkeli rislat ja filtterit yksitellen roskikseen ja ripotteli vielä Smart-topan sisällönkin perään. Taisi siinä kyyneleenkin tirauttaa, mutta siihen se tupakointi loppu. Ei varmasti ollu helppoa mutta niin se vain loppu.

Isä lopetti tupakoinnin vuonna 1985 samana päivänä ku muutettiin juuri valmistuneeseen omakotitaloon. Muutaman viikon oli aika pahalla päällä ja joi litrakaupalla mustaa kahvia, mutta sitten se meni ohi.

Aika paljonhan yhteiskunta on tuon tupakoinnin suhteen muuttunut, 90-luvun puolivälissähän tuota myytiin jo 16 vuotiaille ihan virallisestikin ja nykyään ei saa enää baareissakaan polttaa. Moni työntantajakin on kieltänyt tupakoinnin työpäivänä/työpaikalla ja teinpä minäkin lopun sauhuttelusta työpaikalla jätkien kahvihuoneessa, kun sitä varten on erillinen tupakkahuone olemassa...

Tsemppiä vaan kaikille tupakasta eroon pyrkiville.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 31.7.2007 22:46

Polttanu en oo,maistanu ehkä joskus natiaisena,eikä oo kyllä ollu mitään syytäkään aloittaa.


Liityn samaan joukkoon. Kerran maistanut röökiä ja kerran koittanu nuuskaa! Yök...Ei vaan ollu mun juttu, kun urheilu oli terveellisempää ja nautinnollisempaa!!!

_p3ksi
-
Viestit: 115
Liittynyt: 16.11.2006 16:14

ViestiKirjoittaja _p3ksi » 1.8.2007 0:05

Itsekkin tullu joskus hurjassa nuoruudessa tupakkaa maistettua mutta siihen se onneksi jäi..riittää kun joissakin kuppiloissa tulee käytyä missä on tämä siirtymä
aika ja siellä rööki miiluaa,että haisee vaatteet aamulla 'tosi' raikkaalle :D

Ei muutakun tsemppiä Sami J.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 1.8.2007 7:29

Itse lopetin tasan vuosi sitten. En hirveän pitkään ehtinytkään kyllä polttaa, noin 4 vuotta.

Mulla tota lopettamista tosin siivitti 3 kuukautta kestänyt röhä, joka loppu samantien ku lopetin polttamisen. Olo parani muutenkin kuukaudessa todella paljon.

Monta kertaa yritin pikkuhiljaa vähentämällä, mutta lopulta "seinään" lopettaminen oli se helpoin tapa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.8.2007 8:32

Kaveri tarjoaa aina kylässä käydessään pikkusikarin, eikä tuo ole aiheuttanut retkahdusta polttamiseen. Savuinen baari, viihteinen ilmapiiri ja baaritiskin takana houkutteleva sikaririvistö olisi ehkä ollut liikaa.
BTDT: tupakkaan retkahtaa muuten hyvin herkästi, joten ei kannata kokeilla. Eroon pääsy voi olla vaikeaa.

Useri
-
Viestit: 393
Liittynyt: 17.5.2005 13:33

ViestiKirjoittaja Useri » 1.8.2007 8:37

Mitäs mammanpoikia täällä oikein on ? puhellaan että lopetellaan ja hehkutellaan ettei olla koskaan alettukkaan...

Just mietin että kun en oo ittekään koskaan polttanu niin nyt sitten pitäs alottaa. Mutta kun en kehtais ihan röökiä alkaa heti vetämään. Onneksi kuitenkin ruokakauppaankin on tullut kaikki apuvälineet jolla alottaminen helpottus. Ottais siitä röökitiskin vierestä ekaks tarroja muutaman, sitten kun alkais ne tuntumaan luonnollisilta niin nikotiinipurkkaa. Sen jälkeen vois siirtyä jo kovempiin, inhalaattoriin. Sitte jossain vaiheessa kun keho on tottunu jo nikotiiniin ja käsi tottunut meneen huulelle niin vois kokeilla ostaa röökiaskin. Jos se vaikka siitä lähtis helpommin.

Tai sitten ei. Tsemiä niille ketkä pystyy lopettamaan, mitä oon kavereita kattonut niin paljon on puhetta kuulunut mutta lopettaminen on aina loppujenlopuks jääny vaan "tauoksi". Tai sitten muuttunu "en mä kokonaan ees meinannu, vaan vähentää vain".

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 1.8.2007 10:19

12 vee tuli vedettyä ekat sauhut ja siitä sitte enemmän ja vähemmän kuus vuotta tuli röyhyteltyä, reilu kaks askia / pvä pahimmillaan. 18 v kun tuli täyteen niin ajattelin, että sviddu tässä mitään järkee oo. Lopetin. Intti alko niin jostakin kumman syystä vuoden tupakoimattomuus unohtu, aluks tuli käytettyä nuuskaa ja aukissa ja johtajakaudella tuli polteltua askin verran pariin viikkoon + nuuskat päälle. Intti loppu niin loppu tupakointikin taas. Tuosta asti onkin tullut kännitupakointia harrastettua ja ei taida tuosta tavasta loppua tulla. Muutaman kaljan jälkeen maistuu rööki aika taivaalliselle ja saattaa mennä askin verran illassa. Selvinpäin ei tee yhtään mieli ja pelkästä hajusta tulee paha olo. Kyllä tuo tupakointi vaan sellanen koukuttaja on, että minä ainakaan en siitä varmaan ikuna eroon pääse. On ollut kyllä sellasiakin kännireissuja, ettei ole tullut tupakkaan koskettua mutta yleensä tulee jonkin verran ainakin poltettua. Onneks on nuo reissut aika lailla vähentyny, joten kännitupakointiakin tulee tehtyä aika vähän nykyään. Ei tuota kenellekään voi suositella, mitään hyvää tupakoinnissa ei ole. Minulla ja niinkuin monella muullakin tuo liittyy johonkin opittuun tapaan, esmes juuri kännäily. Aika moni taitaa poltella pikku pierussa, semmosetkin jotka ei muuten pitkällä tikullakaan tupakkaan koske.

mpo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 23.7.2003 9:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja mpo » 1.8.2007 10:34


mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 1.8.2007 12:54

Tupakoinnin lopettaminen olisi erittäin helppoa jos siitä ei pitäisi niin kovin paljoa. Tosin, tällä kesälomalla loppuu tuo käryttely (siksi aikaa kun loppuu, ei stressaamisen arvoinen asia. Jos ei polta niin ei polta, ja jos polttaa niin polttaa) se tuli päätettyä. Varsinaisia vieroitusoireita ei ole, eikä nikotiinipurkat & hömpät paljoa lohtua suo. Lienee siis enemmänkin tapa ja tätä vielä pahentaa se että 'se muka on niin prkl:een mukavaa' -> paljon muuta tekemistä jotta voi saada ajatuksia muualle.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 1.8.2007 21:30

Ikää 25v, enkä ole koskaan edes maistanut.

Paroni
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Paroni » 8.8.2007 10:48

Sunnuntaista asti ollut ilman röökiä ja nyt siis neljäs päivä menossa ilman.
Lueskelin viimeviikolla tätä ketjua ja päätin, et ku sunnuntaina herään niin siitä se sit alkaa. Aivan tajuton olo aina välillä, puskee kylmää hikeä ja välillä oksettaa ym. Laastaria pidän käsivarressa ja tuntuu tuovan jonkunlaista helpotusta.
Toivotaan että päätös nyt vaan pitää,ei kumminkaan varmaan ihan helpolla 12v vanhasta tavasta eroon pääse ja kaljan juontia on nyt sit vältettävä kuin ruttoa konsanaan.
Tsemppiä muille päätöksen tehneille, pysykää lujana..

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 8.8.2007 11:11

Mulla taas tekee pahaa tämän lukeminenkin ja alkaa sellanen tärinä että pakko mennä tästä tupakalle heti. Joskus olen ollut tarkoituksella reilun puoli vuotta lakossa ja musta tulee erittäin vittumainen ihminen ilman tupakkaa.

Lopetan kun on pakko tai kun se tuntuu viisaalta...

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 8.8.2007 12:09

Ahaa!
Sulla varmaan lukee selkärangassa:Nokia(kumisaappaat) tai juuri keksimäni:Etola, kaikkea kumista ja muovista.

Pakko vähän kannustaa:)

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 8.8.2007 12:45

Missä selkärangassa? Mikä se on?

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 8.8.2007 14:50

Toista viikkoa nyt mennyt savutta, kuis muilla?

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 8.8.2007 15:31

Tarkistelin, niin 10. päivä toukokuuta olen viimeisen käryyttänyt. Ja nyt ei enää edes 99% ajasta tee mieli. Ja tupakka on alkanut haisemaan pahalle, jopa se tupakansavu, ei pelkästään vaatteet.

<edit>
Ja kuten allaoleva mainitsi, niin mitään korvaushoitoja ei myös täälläkään tullut käytettyä. Tosin ainoastaan siksi, että olen ollut aivan käsittämättömän onnekas ja minulla ei ole ollut minkäänlaisia fyysisiä vieroitusoireita nikotiinista, kaikki on ollut henkisellä puolella. Voisi kyllä olla aivan eri juttu tämä lopettaminen, jos jotain fyysistä oirettakin olisi ilmaantunut. Muutakin kuin pientä pääkipua ja tärinää aluksi. :)
</edit>
Viimeksi muokannut Jarok, 9.8.2007 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

ViestiKirjoittaja Sami J » 8.8.2007 18:14

Reipas 1,5 viikkoo on nyt lopetuksesta ja olo paranee päivä poäivältä. Vaikeitaki hetkiä ollu, mutta oon pysyny päätöksessä. Laastareita ym korvikkeita en oo hommannu. Ne tuntuu musta huijaukselta. Kerrasta loppu tai ei ollenkaa. Tsemppiä muille lopettajille.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 9.8.2007 13:42

En ole ikinä röökin polttoa lopettaunut, mutta vahvojen (kipu-)lääkkeiden käytön kylläkin. Niiden lopettamista kyllä verrataan enemmänkin huumeisiin.
Siitä ei kyllä hermot sen herkemmin palanut, mutta ei hemmetti sitä hikoilua, päänsärykyä, tärinää, pötsi ihan sekasin yms. sontaa. Mutta ainoa keino miten keksin niistä päästä eroon on se, että ei vaan yksinkertaisesti osta lisää. Mullakin oli resepteissä veilä vaikka kuinka ja lääkäri/fysi tyrkytti lisää. En huolinut. Päivät tuntu kyllä armottoman pitkiltä. Mutta noin viikkoa myöhemmin olotila oli melkein normaali. Mieli teki kuin ruttoa saada lääkkeitä. Kuukauden päästä olo oli jo sitten sellainen että ei miettinyt kokoajan että pitäiskö hakea ja vetästä naamaan.

Ikävintä tässä on se, että kipulääkeitä tulen tarvitsemaan aina vähän väliä. Tuolla kerralla oli 8kk takana päivittäin ja aika isoja annoksia. Tällä hetkellä on taas 2kk samoja takana, ei ihan niin isona annoksena. Tässä vaan alkaa jo kohta kallistumaan siihen että lopettaa ja on tuskissa, koska varmaan oireet on pahemmat mitä kauemmin käyttänyt.

Joten oikeasti nyt voimia kaikille jotka yrittää lopettaa! Sitä vaaditaan, varsinkin kun se paska olo korjaantuu jo sillä yhdellä ja sen jälkeen ei pääse taas irti.
Omat vinkit onkin siis, että älkää missään nimessä ostako tupakkaa. Lopettamista ei niinkään tarvitse miettiä, miettii sitä että ei osta. Tällöin jos sulla on jäänyt yksi rööki johonkin sen voi vielä polttaa, mutta kannattaa säästää se. Eihän sitä ikinä tiedä koska tulee tiukka paikka... Yhtäkkiä voikin huomata että on ollut kuukauden ilman ja edelleen ne pari mitä jäi yli on hyllyssä odottamassa sitä pahaa päivää. Näin ainakin minulla näiden lääkkeiden kanssa.
Toinen vinkki on se, että avatkaa toinen tili. Pistätte nettipankista menemään joka vuorokausi yhden röökiaskin verran sinne toiselle tilille talteen. Parin viikon päästä kun sitä summaa jo katselee niin ihmeesti tulee lisää voimia kerätä vähän lisää rahaa.

Lopettamisen tekee vaikeaksi se että sitä miettii! Sen takia pitää miettiä röökin ostamista tai just rahan kerryttämistä.

Ja tosiaan itse en ole ikinä tupakkaa ostanut ja vissiin kaksi röökiä joskus hirveässä soosissa vetänyt. Mutta nämä omat kokemukset on noista lääkkeistä irti pääsemiseen, mitkä varmasti on jotain vastaavaa kuin röökistä irrottaminen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.8.2007 19:37

Viimeksi tänään lähimarketissa ruokaostoksia tehdessäni katselin, miten houkuttelevasti Moods -aski oli siinä aivan käden ulottuvilla houkuttelemassa. On se tosi voimakas tuo psyykkinen riippuvuus. Onneksi alkavat olla vähenemään päin ne paikat, joissa "tahtomattaan" joutuu tupakansavulle alttiiksi.

Onkohan Sosiaali- ja Terveysministeriön viisailla ihmisillä koskaan käynyt mielessä, että samalla kun tupakan jakelu on tehty kauppojen kassoilla helposti valvottavaksi, on tupakkiaskin nappaaminen ostosten sekaan samalla tehty helkatin helpoksi ja houkuttelevaksi?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 9.8.2007 21:55

triheadwolf: reilut 9 kk jo takana, ootko millon taas Kajjaanissa käymässä, voitais pian kuunnella uutta settiä ja vaikka samalla vertailla vierotusoireita :)

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 10.8.2007 7:58

reilut 9 kk jo takana, ootko millon taas Kajjaanissa käymässä, voitais pian kuunnella uutta settiä ja vaikka samalla vertailla vierotusoireita :)


Onnittelut hyvästä suorituksesta, nyt varmaan alkaa jo olla enempi normaali olo tupakoimatta kuin tupakan kanssa. Mites toi kupin ottaminen onnistuu tossa vaiheessa ilman tupakkaa? Mua kun vähän pelottaa että sitä ei voi ennen ens kesää ottaa kupin kuppia ilman että joutuu juoksujalkaa lähtemään tupakan ostoon :|

Kyllä tässä olisi tarkoitus ennen syksyä vielä tulla käväisemään, kunhan saan volkkarin taas kuntoon. Ei tolla mopolla viitti lähteä sohvaa hakemaan :D
Täytyy tulla kuuntelemaan :)

snowrakker
-
Viestit: 170
Liittynyt: 23.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowrakker » 10.8.2007 8:14

Takana kolme savutonta viikkoa. Aloitin samalla hetkellä kun kesäloma alkoi. Nikkispurkkaa menny (aika vähän kuitenkin). Vaikeinta oli tällä viikolla kun palas takas töihin. Käsittämättömän vahvoja nuo rutiinit (kahvitupakka yms.).

Selkeesti helpoin jossain rutiinien muutoksessa, mulla just esim. kesäloma. On niin paljon eri aikataulut ja rutiinit, että helpottaa huomattavasti.

Aikanaan vierotin kerran itteni nikotiinistä Pyynikinharjun avulla ;), aina kun halutti tupakkaa juoksemaan pururataa . Kun naaman väri palas takais harmaasta punaisen kautta normaaliksi ja tuli vähänkään tupakka mieleen niin uutta ravia vaan. (Autto aika paljon pitämään sen painonnousunkin kurissa)


Poltellu jostain v86 asti,. välillä ollu pari kertaa parin vuoden taukoja. Itse olen "nikotinisti", eli lopettaminen onnistuu helposti kun vain ottaa itseä niskasta kiinni ja heittää pois. Vaikeaa on olla retkahtamatta uudelleen. Kadehdin niitä jotka oikeesti lopettamisen jälkeen voi nauttia pikkusikarin hyvässä seurassa ja jättää sen siihen. Mulla se on aina joko/tai, ei voi polttaa sitä yhtäkään.

Yleensä retkahdus tullee jo tosi pitkän ajan päästä "Kyllä mä jo nyt voin turvallisesti yhen maistaa... Tää vaan, huomenna taas ei sitten polteta"

(Viunan kanssa mulla just toisteppäin, ei tuota mitään ongelmaa, eikä siis koskaan oo ollukkaan)


Lopettaminenhan on helppoa, ei tarvii jättää kun yksi tupakka polttamatta, se seuraava.

Tänään tulee eka tositesti, porukalla saareen saunoon yms...


Syy lopettamiseen ihan sama kuin ketjun aloittajalla, ettei tarvii muksuilta kuulla "Miks muka, poltathan ittekki ?"

Muksut 3 ja 5 , ikinä en ole niiden nähden polttanu, silti alkaa aina tupakkaleikit jos kylässä käy joku joka polttaa.

Vähän hirvittää miten painon kanssa käy, kuitenkin nyt jo aloittaessa 100-lasissa. Tosin just varattiin hallivuoro, sählyä 2 X 1.5 h / viikko joten jospa se siitä.

Ai niin, musta tulee lähes raivotautinen kun lopetan, ihmetyttää ihan itteäkin. Ekapäivinä nikkispurkka ja huumori auttaa (siis kun itse tiedostaa tuon kiihdytysrampin lyhyyden osaan "tajuta" hiiltyneeni nikotiinin puutteesta ja hieman jo nauraa itse sille )

Vitutuksen takia en enää lakkoa katkaise, enemmän vituttaa sen röökin jälkeen että tuli poltettua se.

(voi perkele, itsekkin kirjoitin, että lakko, olen siis LOPETTANUT)

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

ViestiKirjoittaja Sami J » 10.8.2007 21:15

Naurattaa kans se, että vaimokin puhuu kavereille, että isäntä yrittää lopettaa. Hemmetti en mä yritä, vaan mä oon jo lopettanu!!
Pian kaks viikkoo täynnä ja hyvältä tuntuu. Painokin on noussu pian 4kg. Aika uskomatonta kuinka nopeesti painoa sit kertyyki. Ruoka on maistunut kyl uskomattoman hyvältä.
Ostin maastopyörän ja nyt sit alan kiskoa kunnon lenkkejä tos lähimaastos. Kaupungin laidalla menee mettäs pitkiä polkuja joita meinaan päästellä. Lenkkeilyä oon lisännyt vaimon ja muksujen kans. Perkeles nyt on melkein ekan kerran sellanen olo, että kyl tää tästä. Tähän asti on pieni pelko (jota en oo tohtinu kellekkää myöntää) pyöriny mieles, ettei tästä tuu mitää.
Koitetaan jaksaa!

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 11.8.2007 2:15

5vuotta on kun tuli lopetettua röökin poltto,joskus humalassa tuli poltettua,nykyään nolla linjalla koska kännissä kun polttaa niin aamulla on sen takia kaamee olo.
Tsemmpiä Sami J:lle

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 11.8.2007 10:56

Sami J on kyllä oikealla asenteella liikkeellä. Itsekkin on seurannut tupakoivia tuttuja ja yksin sai lopetettua sydän kohtaukseen...

Ja jokunen omasta tahdosta.

Melkein kaikki tupakoitsijat puhuvat lopettamisesta. Miksi sitä edes aloittaa. Itsehän en polta enkä maistele.

mije
-
Viestit: 39
Liittynyt: 14.7.2006 17:37

ViestiKirjoittaja mije » 11.8.2007 12:35

On paljon helpompi lopettaa kun ei ajattele koko asiaa. Ei kannata kiusata itseään miettimällä, että miten selviän jostain tilanteesta ilman sauhuja.

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

ViestiKirjoittaja Sami J » 11.8.2007 20:25

Oltiin tänään serkun 50v juhlilla ja suurin osa ajasta oltiin pihalla, mahtava sää kun oli ja ohjelmaa koko ajan isossa teltassa. Porukka pyöri ympärillä ja monellakin oli rööki poskes. Vasta kotona heräsin ajattelemaan, että itseasiassa ei käyny kertaakaa mieles, et kaivampa askin plakkarista ja pistän kans savuksi. Uskomatonta. Vaimokin vasta äsken kysyi, että oliko vaikeeta olla juhlis, ku näin siä muitten polttavan. Totesin etten edes noteerannu niitten polttelua.

Paroni
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Paroni » 12.8.2007 11:28

Viikko tulee nyt tänään täyteen, muutamia tilanteita on tullut väistämättä eteen, esim. ku lähden kaupassa käymään, normaalisti aina se rööki suuhun ja sit menoks, nyt vaan ihmetellyt et onpas tyhjä aukko tms. 3vrk menossa ilman laastaria/purukumia, ruokaa menee ihan tajuttomasti J A ruoka on H Y V Ä Ä kun sitä on tarpeeksi, pitää katsoa missä vaiheessa uskaltaa puntarilla käydä, mutta toisaalta; ei muutama kilo tällaisessa "tuulen nussimassa vinkuheinässä" mitään tee, hyvää pelkästään (189cm/72kg).. Uskalsin jopa muutaman oluen juoda tossa perjantai iltana, 4 pulloa meni, ja IHME, ei tehnyt mieli. Grillatessa oli aika kiva kun pysty kahdella kädellä touhuamaan. Nyt ku on ollut aika kuumat kelit, niin mielellään mennyt iltaisin aina takapihalle haukkaamaan raitista ilmaa, ennen aina röökin kanssa, mutta ei enää. Perkele että mä haluun veikkoset pitää tämän päätöksen minkä olen tehnyt.

Raporttia seuraa taas kunhan aika on edennyt..

Tsemiä edelleen kaikille.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 12.8.2007 19:56

triheadwolf: Toi kupin otto homma stressasi muakin kun ei melkein vuoteen uskaltanu ottaa mitään. Olin ihan varma että kännissä ratkee. Nyt on pari kertaa tullu tintattua ja aika hauska tunne seuraavana aamuna herätä väsyneenä, mutta ilman mitään päänsärkyjä tai muita huonoja oloja??? Liekkö johtuneet tupakasta suurimmaksi osaksi? Eli on onnistunu jo tinttauskin kun on kulunut riittävästi aikaa :)

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

ViestiKirjoittaja Sami J » 15.8.2007 22:35

Nyt on sit oltu kesiksen jälkeen 3 päivää töis. Myönnän et herkkiä hetkiä on ollut, mut päätös on pitänyt.
Eilen oli kehitysryhmän kokous kajaanissa ja omalla autolla menin. Tuli päivän aikana ajettua 860km ja kyl siinä meinas monta kertaa ajatus karkailla tupakin ostoon seuraavalta huoltikselta.
Mut kyl tää tästä. Savua on edelleen tullut vain auton pakoputkesta.

Paroni
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Paroni » 16.8.2007 8:04

triheadwolf: Toi kupin otto homma stressasi muakin kun ei melkein vuoteen uskaltanu ottaa mitään. Olin ihan varma että kännissä ratkee. Nyt on pari kertaa tullu tintattua ja aika hauska tunne seuraavana aamuna herätä väsyneenä, mutta ilman mitään päänsärkyjä tai muita huonoja oloja? Liekkö johtuneet tupakasta suurimmaksi osaksi? Eli on onnistunu jo tinttauskin kun on kulunut riittävästi aikaa :)


Mä oon nähnyt viime öinä aika paljon painajaisia, olen ollut kaljalla kavereiden kanssa ja samantien ku oon baariin päässyt ja saanut kaljan eteen, niin käynyt röökiä ostamassa, sit muistanut muutaman röökin jälkeen et perkele, olen lopettanut ja heittänyt röökit pois. Uusi kalja, ja taas sama homma uudestaan. Tajuton morkkis ollut aamulla ku herännyt kunnes oon tajunnut et pentele.. se olikin vaan unta, ONNEKSI..

Hiukan kauhulla odotan myös ku koulut alkaa, ku kuljen joka viikonloppu autolla Raisio-Kotka väliä ja tähän mennessä siin 300km/suunta ajassa ei ole ollut muuta tekemistä kuin poltella röökiä, mut mut, jotain on kehitettävä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.8.2007 8:11

Tupakin kiskojat on kyllä nykyään pistetty niin ahtaalle, että missähän sitä polttaisi, jos vielä tupakoisin? Ennen oli tapana käydä pubissa töiden jälkeen ottamassa parit lasilliset ja röyhyttelemässä pikkusigge. Nyt ei onnistuisi sekään. Vaikka poltin, niin tyhmä en ollut, että olisin autossa polttanut.
Karjalaisen mielipidekirjoituksissa on varsin huvittavia mielipiteitä (parveke)tupakoinnista.

on pari kertaa tullu tintattua ja aika hauska tunne seuraavana aamuna herätä väsyneenä, mutta ilman mitään päänsärkyjä tai muita huonoja oloja

Tuon allekirjoitan: paljon parempi olo aamulla, kun alkoholinkäyttöön ei ole liittynyt tupakkaa.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 22.8.2007 23:07

se on jännä juttu että itte oon 5v polttanu aktiivisesti ja menee se topallinen päivään riippuu päivästä. sehän nyt ei isoissa ukon reppanoissa tunnu missään mutta ottaa sen huomioon että en ole autokortti iässäkään VIELÄ, ja kyllähän tämä perseestä on on tullu huomattua, jotkut puhuit että flunssaa on paljon, ite olen joskus 3v sitten ollut flunssassa, jos ei oteta lukuun joka talvista mopoilu nuhaa

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

ViestiKirjoittaja Sami J » 22.8.2007 23:07

Taas aika päivittää projektia. (ehkä viimesesen kerran) En edes muista kauanko oon nyt ollu polttamatta, mutta kauan ja hyvältä tuntuu.
Oli tänään aivan s.....n raskas päivä töis ja käämit paloi jatkuvasti. Mutta yhtäkää röökii en silti vetäny, vaikka tarjoajia pyöri kokoajan ympärillä. Itseasiassa ei käyny edes mielessä, et kaivampa askista röökin ja pistän palamaan.
Äsken vasta asian huomasin, ku tulin kotia ja käväsin saunas ja terassilla siemailin tummaa Guinnes Draught olutta.
Normaalisti tälläsenä päivänä on rööki savunnu vartin välein ja kun kotia oon päässy, ni kädet on haissu aivan saa...n kauheelle ja kieli on ollu kuin tervaa ja kurkus on ollu sellanen olo, et todellakin on päivän aikana vähä pölli palanu.
Äsken oikeen mietin ja vertailin olotiloja. Nyt maistoin oluen maun paremmin ku ennen. Olo oli mahtava, henki kulki, kieli ei ollu niinku tervattu, saunan jälkeen oli raikas olo ja kädet ei haissu enää savulle, niinku aina ennen. (ennen ne haisi, vaikka oli saunonu tuntikaupalla ja pessy ne sata kertaa)
VAU!!!

Kyl täytyy sanoo, että tämän olon takia on todellaki kannattanu kärsii hetken vierotusoireista ja ei ne ny niin pahoja edes ollu. Nyt voin sanoa, että oon lopettanu tupakan polton.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 23.8.2007 13:28

Monikos on jo retkahtanut?:))
Onko tuosta zybanesta (tms.) ollut huomattavaa apua?

Muistakaa sitten lopettaneet että ei ole teidän tehtävänne olla niitä pahimpia, lähes fanaattisia, tupakan vastustajia... näitä on yllättävän paljon.

Parveke tupakoinnista, mitä v*ttua se naapurille kuuluu mitä kukin kotonaan tekee, kunhan ei ruumiita tehtaile, sama asia kun mä alkaisin valittaa että en tykkää ruuan hajusta --> menkää ravintolaan syömään:))
Vrt. kahvi haisee jossain päin Helsinkiä...
Kyllä tännä hajuja sopii siinäkun makujakin, tuosta passiivisesta tupakoinnistakin on keksitty tehdä hometalojakin vaarallisempaa, melko naurettavaa.

Tämähän ei ollut mikään puolustuspuhe mitään kohtaan vaan kannanotto yleistä marinaa kohtaan:)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 23.8.2007 14:32

Parveke tupakoinnista, mitä v*ttua se naapurille kuuluu mitä kukin kotonaan tekee, kunhan ei ruumiita tehtaile, sama asia kun mä alkaisin valittaa että en tykkää ruuan hajusta --> menkää ravintolaan syömään:))

Niin no, vaikka en nyt parveke tupakointia vastustakkaan juurikaan, mutta sen verran täytyy tähän kommentoida, että ei tuota nyt mitenkään voi verrata ruuan hajuun.
Tupakan savu nyt kuitenkin haisee pahalle, varsinkin niiden nenään ketkä ei polta ja kyllä se on aika vittumaista kun pidät kämpää siistinä ja ns. hyvänhajuisena ja sit joku naapuri vetää röökiä parvekkeella sun asunnon vieressä ja se röökinhaju tulee sieltä sisälle. Ja eihän se kuulukaan naapureille mitä sä teet kotonas, mutta se parvekkeella poltto haisee niille naapureille.
Mun rapussa joku vanha patu vetää röökiä tuolla rappukäytävässä ja hississä. Se kyllä mua kummastuttaa aika pirusti. Täytyy kyllä joskus huomauttaa sille siitä.
Heh, itseasiassa just nyt tätä kirjoittaessa tuli oikeen mehevä röökin haju ikkunasta. Ja kyllä mua alkoi taas vähän vituttamaan.
Mutta onneksi ainakaan mun kämppään toi haju ei jää kun hetkeksi, joten ei nyt kovin älyttämästi haittaa.

Vrt. kahvi haisee jossain päin Helsinkiä...

Joo, ja ei siinä mitään jos se olis sellainen hyvä kahvinhaju, vaan kun toi kahvitehdas haisee palaneelle kahville. Ja se on todellakin melko voimakas haju mikä siitä lähtee.

snowrakker
-
Viestit: 170
Liittynyt: 23.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowrakker » 23.8.2007 15:11

10.08.2007 Tänään tulee eka tositesti, porukalla saareen saunoon yms...

Tiesin kai tota kirjoittaessani kuinka tolloin tulee käymään. Eli saaressa yöllä, hyvässä seurassa, hyvän ruuan jälkeen, muksujen nukkuessa , pari paukkua ja kaveri vieressä kaivaa kuubalaislaatikon esille ja sytyttää ittelleen...

Ei pysty, ei kerta kaikkiaan, pakko sytyttää.

Vaihtoehtoja tasan kaksi: Suorin vartaloin mereen ja uimalla mantereelle tai sitten polttaa se sikari ;)

Se jäi kuitenkin sitten siihen. En masennu, pari sikaria ja sen jälkeen ei taas mitään.

Eli tuota repsahdusta lukuunottamatta savutonta menoa edelleen.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 23.8.2007 15:28

Nyt loppui savuttaminen, kurkku ollut viimeiset pari päivää jonnin kipeä + hengityksen haju kaataisi varmasti karskeimmankin venäläisen kaivostyöläisen.
Lienee tulehtunut, maistuu ja haisee siihen malliin.

Jos huomisen pärjää niin viikonloppu helpottaa tilannetta kummasti (kun ei tarvi töissä repiä hiuksia päästänsä, tosin hommat muuttuu pikkuhiljaa ja aina vain harvemmin tarvii stressiä repiä. Vielä kun tavoista pääsisi eroon), tarvinnee vain jättää kaljan lipittäminen yhteen täyteläiseen (noita litkuja kun juo niin parin jälkeen jostain kumman syystä yleensä tekee mieli savuttaa..).

Marko.l
-
Viestit: 173
Liittynyt: 9.2.2004 19:41

ViestiKirjoittaja Marko.l » 23.8.2007 17:06

Onnittelut lopettaneille ja tsemppiä jatkoon! Lopettaminen olisi itselläkin ajankohtaista. Tyttö kun alkaa olemaan pikkuhiljaa siinä iässä, että alkaa ymmärtämään asioita/muistamaan niitä myöhemmin. Pari kertaa oon kokeillu lopettamista, heikoin tuloksin. Saas nähdä, että löytyykö sitä selkärankaa vai oonko mää vaan niin paska jätkä, että menee omat halut tytön hyvinvoinnin edelle.

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 23.8.2007 17:14

14.7. klo 9.30 paloi toistaiseksi viimeinen tupakka. Onhan tuota menny 20 vuotta ainakin 2 askia päivässä.

Päivät nro 33-35 olivat melkosen tupakanhimoisia, vaan kyllä niistäkin selvittiin.

Nicorette-purkkaa on menny n. 3-4 palaa päivässä. (pureskelen muutenkin paljon purkkaa). Päivä kerrallaan tässä mennään ja repsahdetaan jos niin sattuu käymään. Ei kannata stressata etukäteen.

Paroni
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Paroni » 23.8.2007 19:15

Edelleen olen ollut polttamatta myös, ihmeen helpolta tuntuu vielä tässä vaiheessa. Ilman laastareita ja purukumia menty jo kohta pari viikkoa, kai se pahenee tos vähän ajan päästä, sitä kauhulla odottelen. Miten joku voi pureskella tota nikotiini purukumia? Aivan tajuttoman pahan makuista ! Ennemmin nuolen vaikka tuhkakuppia ku pistän enää tollasta purukumia suuhun..

Nyt taidan ottaa loman alkamisen kunniaksi hiukan olutta, testataan luonteen lujuutta..

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 23.8.2007 19:58

Eipäs tuota itsellä tule enää mieli tupakkaa humalassakaan, eli voiton puolella todella ollaan. Tuntuu ihan oudolta jo ajatuskin, että sytyttäis - saatika polttais - tupakan. :) Tsemppiä vain muillekin, kyllä tää tästä. Pidetään vain tiukka linja päällä.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 23.8.2007 20:00

Itsellä tulee huomenna 2 viikkoa täyteen... Eikä oo ees ollu vaikeeta. Ehkä toi muutaman kaljan jälkeen tais olla viime viikonloppuna se pahin fiilis. Oon kyllä perkele ylpeä itestäni vaikkei näin saiskaa sanoa :D

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 23.8.2007 21:08

Tiukkaa linjaa vaan!
Viikon päästä tulee itselleni KAHDEKSAN KUUKAUTTA ILMAN röökiä!
Repikää siitä, täytyy kyllä itseään onnitella myöskin.
Enkka tulee ihan näillä näppäimillä ja nyt se kestää monttuun asti.
Ei koskaan enää!

Tony_L
-
Viestit: 122
Liittynyt: 4.8.2003 8:36

ViestiKirjoittaja Tony_L » 23.8.2007 21:56

Mulla tuli tänään täyteen kolme viikkoa ilman röökiä ja on ollut yllättävän helppoa. Viikonloppuna tuli otettua kaljaa eikä edes tehnyt mieli röökiä ja töissäkin pystyy hyvin olee ilman vaikka kaverit ramppaa röökillä vieressä vähän väliä. Vaimokin tykkää kun ei haise koko äijä enää röökille kun tulee lähelle.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 24.8.2007 11:50

Ens tiistaina tulee vuosi täyteen siitä ku selvinpäin poltin viimeisen tupakan.
Kuppia ottaessa vuoden saldo on 15 pikkusikaria, 3 hieman isompaa ja 2 tupakkaa.

Purukumia menee vieläkin muutama pala päivässä eli oon nikotinisti, siis seuraavaksi nikotiiniriippuvuudesta pitää päästä. Olen kyllä kokeillut normaalia purukumia Nicoretten sijaan, mutta kun sitä ei ole aina mukana, niin tulee heitettyä sitte Nicorette poskeen.

Monesti nähnyt unta ku otan tupakan ja sytytän, sekä jopa tuntenut sen sytytyksen jälkeisen ensi henkosen jälkeen tulevan hyvänolon tunteen. Eli aika syvästi psyykkisestikin riipuvainen ollut tuohon tupakkaan.

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 24.8.2007 12:56

Mulla taas on käynyt niin että joka ainoa kerta kun ratkesin ja kun vedin sen ekan niin jälkeenpäin mietin että eihän tosta saanut yhtään mitään kiksejä!Perkele, kun taas pitikin ratketa...
Nyt sit kun joskus saattaa käväistä mielessä niin muistelen niitä hetkiä.
Eli ajatelkaa kuten mä:Ei siitä saa mitään kiksejä jos alottaa ja se maistuu ihan paskalta!
Lyhyesti siis ihan turhaa hommaa...eikö?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 24.8.2007 13:14

joo. Tässä kun nyt tätä kesäflunssaa on sairastanut niin ei ole körssi maistunut juuri lainkaan. yskiessä sitä mustaa mömmöä sitä tulee miettineeksi että nauttiiko siitä todellakin niin paljon että on valmis räkimään sisuksistaan sellaista tavaraa ulos.

pari kertaa onnistunu "lopettamaan" ja 1-2 vuotta menny ilman mut jälleen kisuaa kentti huulessa...

nyt on hyvä sauma lopettaa kokonaan.

snowrakker
-
Viestit: 170
Liittynyt: 23.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowrakker » 24.8.2007 13:48

Nimimerkillä " Onko minussa vikaa kun kivekset ei mahdu kondomiin?"

eiku Paroni wrote : ;)

Miten joku voi pureskella tota nikotiini purukumia? Aivan tajuttoman pahan makuista ! Ennemmin nuolen vaikka tuhkakuppia ku pistän enää tollasta purukumia suuhun.

Varmaa on aika tymyä jos koko ajan puree....

pari puraisua sillointällöin ja huuleen muhimaan.(tai itte pidän kielen alla)

Paroni
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Paroni » 24.8.2007 17:40

Nimimerkillä " Onko minussa vikaa kun kivekset ei mahdu kondomiin?"

eiku Paroni wrote : ;)

Miten joku voi pureskella tota nikotiini purukumia? Aivan tajuttoman pahan makuista ! Ennemmin nuolen vaikka tuhkakuppia ku pistän enää tollasta purukumia suuhun.

Varmaa on aika tymyä jos koko ajan puree....

pari puraisua sillointällöin ja huuleen muhimaan.(tai itte pidän kielen alla)


Ahaa, enhän mä niitä ohjeita ymmärtänyt ku krapulapäissäni niitä ekaa kertaa lueskelin, mut kiitos vinkistä, nyt jos tulee paha paikka niin vois kokeilla uusiks tota nikotiinipurkkaa.. tänks :)

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 25.8.2007 14:15

Se mikälie merkkinen salmiakki on ihan ok kamaa, tosiaan sitähän pitää jauhaa aina sillon kun tekee mieli oikeasti sitä norttia, sen jälkeen huuleen/kielen alle jemmaan ja taas sitten sama homma jos käy hermojen päälle joku ;)
Siitä on helppo siirtyä ihan tavis jenkkisalmiakkiin, tai ainakin allekirjoittaneen. Sekasin noita tulee jauhettua, pääasia että on sitä jotain tekemistä just sillon kun normaalisti olis körssi käryämässä.

Paroni
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Paroni » 26.8.2007 11:46

Se mikälie merkkinen salmiakki on ihan ok kamaa, tosiaan sitähän pitää jauhaa aina sillon kun tekee mieli oikeasti sitä norttia, sen jälkeen huuleen/kielen alle jemmaan ja taas sitten sama homma jos käy hermojen päälle joku ;)
Siitä on helppo siirtyä ihan tavis jenkkisalmiakkiin, tai ainakin allekirjoittaneen. Sekasin noita tulee jauhettua, pääasia että on sitä jotain tekemistä just sillon kun normaalisti olis körssi käryämässä.


Joo, itse kun en ole osannut tota purukumia käyttää, niin ole pureskellut ihan tavallista jenkkiä, hyvin olen ainaskin vielä pärjännyt. Se on totta et sillöin ku rupee tekee mieli, niin jotain on sinne suuhun saatava, enkä nyt röökiä tarkoita..

Paroni
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

tilannepäivitystä

ViestiKirjoittaja Paroni » 7.9.2007 17:20

No niin, päivitetääs tilannetta.. Itse olen onnistunut edelleenkin tässä päätöksessä, ei ole rööki eksynyt huulien väliin. Koulu alkoi maanantaina (3.9) ja aika lailla on saanut taistella ettei lankea mutta onnistuttu on. Mites muut? onko jollain ilmestynyt sytkäri takaisin taskuun?

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 7.9.2007 17:53

juu, tässä ollaan firman futismatsin jälkipeleissä, viisi viikkoa ja viisi päivää on takana ilman savun savua. Nyt on kyllä todellinen koetus edessä, sillä olut ja muu juoma virtaa aika vapautuneesti... Mutta olen päättänyt lopettaa.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 9.9.2007 22:25

Ei savun savua kohta vuoteen. Perjantaina kaupassa käydessä hokas ihmetellä, että nykyään ei tunnu enää oudolta käydä kaupassa ilman että ostaa tupakkaa. Vähän väliä tulee noita huomioita että aina joku päässä ollut "outous" on ajan myötä hävinnyt kokonaan. Niitä on aina kiva hokata.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 10.9.2007 8:47

Juu, vielä mennään ilman savuja, kuusi viikkoa takana. Oli kyllä aika taistelemista tuon kupin kanssa että päätös pysyi ja piti, mutta tahto voitti ja savuttomana ollaan :D

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

ViestiKirjoittaja Sami J » 10.9.2007 10:02

Jepulis! Päätös pitää. Ei savun savua oo tullu vedettyä 30.7 jälkeen.

Välillä on vaikeita päiviä, mut muuten paremmalla puolella ollaan. Nytki niin kauhee räkätauti päällä, ettei tosiaankaa tuu mieleen vetästä röökiä.

Välillä vaikeinta on autolla ajo, kun ei oo mitää tekemistä. Ajatukset alkaa pomppia tupakis. Pitäs vissiin ratkoa jotain v..n sudokua ku on ratin takana.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 10.9.2007 10:21

Alussa itelläki autoillessa oli vähän sellanen tunne, jotta tekemistä pitäs saada.
Sekin jo helpotti ku raotti hieman ikkunaa, että saa kuulla tutun suhinan :)

Nykyään on vaikeinta ajaa yösydännä, ku väsyttää. Tupakan avulla sai ennen pidettyä vireystason päällä, eli tupakka paloi koko ajan.

snowrakker
-
Viestit: 170
Liittynyt: 23.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowrakker » 11.9.2007 11:28

Päivitys.

Kohta pari kuukautta takana. Vain ne saaressa vedetyt sikarit poltettu.

Nikotiinipurkkaakin menee enää vähän, tahtoo unohtua ottaa. Hyvä merkki eli nikotiinin tarve vähenee.

Nyt ei enää ihan 24/7 oo edes mielessä, että "Älä polta,älä polta, älä polta..."

Eli hetkittäin ei edes tarvitse aktiivisesti ajatella röökiä/lopettamista.

Paino sen samat 0.1 tonnia. Ei pudonnut, mutta ei yhtään noussutkaan (mikä oli siis alkutavoite, seuraavaksi kymppikilo pois)

Seppo K
-
Viestit: 14
Liittynyt: 23.11.2004 22:40

ViestiKirjoittaja Seppo K » 12.9.2007 3:04

kolme viikkoa ja kolme päivää ilman kessuja.

LeeNa
-
Viestit: 76
Liittynyt: 28.2.2006 11:18

ViestiKirjoittaja LeeNa » 12.9.2007 9:16

Ite päätin eilen lopettaa. Noh, tänä aamuna piti mennä polttamaan sitte aamusavut. Töiden jälkeen pitää hakea nikotiinipurkkaa tai laastareita.

Mulla ainaki on todella vaikeeta, ku mie mietin jo valmiiksi, että mie en saa huomenna aamusavuja...Ei vissiin sais ajatella sinne eteenpäin, ku yrittää selvitä vaan tästä hetkestä.

Päätin kyllä, että nyt se loppuu ku on tullu 10v poltettua, niin eiköhän se riitä jo nyt. Ja ku välillä tulee semmosia ihme sydämentykytyksiä ja hengästyttää, veikkaisin että nyt ois oikeesti aika lopettaa...Ennen ku se keuhkoahtauma tai keuhkosyöpä hyökkää :)

Vaikeeksi sen kyllä tekee se, että mies polttaa kuitenki. Töissä on helppoo mut kotona...

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 12.9.2007 9:33

Tsemppiä!
Olen sanonut ennenkin tässä topikissa että paras tapa on se että miettii mitä hyötyä tuosta blaadaamisesta muka on? Ei mitään!
En ainakaan itse keksi mitään todellista hyötyä koko hommasta.Korvien välissä se on kaikki.
8,5 kk takana......

snowrakker
-
Viestit: 170
Liittynyt: 23.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowrakker » 13.9.2007 14:44

Ei sitä kannata eestäpäin murehtia ettei saa aamusavuja, ruokasavuja, kahvisavuja tai iltasavuja. Vitutusta ja vaikeita hetkiä on takuulla luvassa sehän on selvä.

Hetki kerrallaan eteenpäin: "Nyt en polta tupakkaa"

Ittelle ainakin vaati tosiaan taas pitkään motivointia että jaksaa ryhdistäytyä. Siitä se on kiinni motivaatiosta ja itsekurista.

Mä rupesin psyykkaan itteä tyyliin " Ihmisille sattuu kaikenlaista paskaa ja kauheuksia ja ne kokoo ittensä taas pystyyn. On se kerpele jos joku nikotiini, jota en ees tartte mihinkään hallittee mua ja sen yli ei muka pääse..." Katotaan pärkkele !

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 16.9.2007 0:43

Kyseessä on nimen omaan asenne kysymys, välillä tulee vaikeita hetkiä, etenkin joku tarjoaa vielä. Mutta kummasti sitä on pystynyt nyt olemaan ilman jo 3kk.
Etenkin motivaatiota antaa kummasti se, että muija sanoo"saat valita hänen tai savujen väliltä..."

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 9.10.2007 22:05

Jahas nyt näköjään tuli oma vuoro kirjoittaa tähän topikkiin. Tupakointi loppui eilen klo.16.27 elikkäs reilu vuorokausi takana, noh alku sekin. Itse kävin hakemassa inhalaattoripaketin apteekista, ja hyvin mennyt tähän asti.

Itsellä tupakointia takana täyspäiväisesti vajaa 9vuotta ja nyt tuli sitten stoppi. Pidempään jo miettinyt lopettamista, ja eilen sen lopulta päätin että se paska on minun osaltani loppu :) kertaakaan aikaisemmin en lopettamista ole edes yrittänyt, aikoinaan jo päätin että sitä ei yritetä, se tehdään kerralla. Ja nyt se on loppu, piste. Tsemppiä kaikille muille hyvän päätöksen tehneille, pysykää tiukkana :)

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 10.10.2007 1:08

ei nyt itsellä vielä varsinainen lopettaminen mutta...
keväällä tuli vaihdettua käyttis uudempaan,hemmetin siisti siisti sisältä eikä varmasti koskaan poltettu->en ole raskinut itsekkään.
vähentänyt kummasti polttamista yleensäkkin,miltei aina kessu palaa juurikin auton ratissa.
noo,tuon harrasteromun ratissa tullut käryyteltyä mutta ei sillä nyt mahdottomasti kilometrejä tule onneksi..
aiemmin meni se aski per/päivä,nyt saanut pudotettua about puoleen.
tuo autossa polttamisen lopettaminen on vaikeaa pitkillä matkoilla mutta jotenkin se vain on mennyt.
vaimokkeen kanssa pistettiin lauantaina veto pystyyn,panoksena hänellä jotain muuta mutta minulla tupakoinnin lopettaminen!
samointein lopetin myös tuossa kakkosrottelossa savuttelun,sen kunniaksi siivosin oikein perusteellisesti ja eron kyllä huomaa,yleensä aina tullut se tunkkainen haju parin pvän siivouksen jäleen ja lasit taas harmaana.nyt jo kolmatta päivää siistinä :D
takaraja vedolle about vuosi eli 15.10.2008 olisi tarkoitus pärjätä ilman,mieluummin ennen..
katsotaan mitä tapahtuu,päivä päivältä täytyy vähentää,ikää tulee tuona päivänä 30v täyteen ja polttelua takana 17v..
aikaisemmin en ole edes koittanut lopettamista,nyt alkaa karu kuuri...

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 10.10.2007 15:42

Vieläkin sujuu kuin itsestään. Jos tämä nyt näin helppoa oli päästä tupakasta irti, niin olen kyllä yllättynyt. Viisi kuukautta takana ilman tupakkaa, viimeisetkin rippeet tupakanhimosta kaikonneet. Ei enää edes ruuhkassa tee mieli polttaa.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 10.10.2007 19:49

Tänään tuli täyteen 7pv ilman tupakkaa.
Juhannuksesta lähtien olin viikolla polttamatta mutta poltin viikonloppuisin.
Olut ja tupakka kun jotenkin kuuluu yhteen...
Vaan ei enää!Tuli viime lauantaina vedettyä siivo etukumara kaverin 30:llä ja suuri osa
vieraista poltti.Itse pysyin ilman röökiä ja pysyn hamaan tulevaisuuteen asti.
Tupakointia takana 13 vuotta.

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 10.10.2007 21:48

Viime viikon torstaina tuli vetastua 1 sikari. Taukoa oli melkein 12 viikkoa jo takana. Ei tuntunu juuri miltään. Ei paha, eikä hyvä. Nicorette-purkkaa menee 2-3 kpl/päivä.

Eipä tuosta sikarista tullu sen kummemmin edes morkkista. Ajattelin, etteipä taida taas vähään aikaan kokeilla, kun ei tuon paremmalta maistunu.

Paroni
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Paroni » 11.10.2007 12:51

Jep, hyvin on onnistunut porukka pitämään päätöksensä. Itse olen kaksi kertaa lipsahtanut ku olen kaljaa ollut kumoomassa, muutamia röökejä olen silloin polttanut, mutta muuten ei mitään ongelmia ole ollut, ei tee edes pätkääkään enää mieli.

Progress: mitäs on vaimokkeella panoksena :D


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa