Nyt loppu tupakanpoltto!!

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

rulppa
ffp jäsen
Viestit: 78
Liittynyt: 28.7.2003 10:02

ViestiKirjoittaja rulppa » 12.10.2007 9:03

Tohon on tollanen hassu ohjelmakin jos se jotakuta motivoi, sellanen ku silkquit, google tietää.

Seven months, two weeks, 9 hours, 9 minutes and 50 seconds. 4527 cigarettes not smoked, saving 905,36 €. Life saved: 2 weeks, 1 day, 17 hours, 15 minutes.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 15.10.2007 16:22

Jahas aika päivitellä, juuri näillä minuuteilla tuli ensimmäinen savuton viikko täyteen :) Suurin vieroitusoire on tähän asti ollut koko viikonpunottaneet silmät :D

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 25.10.2007 22:59

yllättävän helppoa tämä vähennys..
en ole vielä edes yrittänyt olla ilman mutta vähennys ainakin ollut todella helppoa.
kahvisavut on vaan edelleen se täysin pakollinen,samoin jos erehtyy olutta ottamaan.
mutta silti olen yllättynyt itseeni että pärjää ihan sillä muutamalla per päivä,tästä kun vielä saa itseään niskasta kiinni ja nipistää vielä vähemmäksi.aikaa onneksi on.. :)
se ns.tapatupakointi kaveri- yms.porukassa tuntuu olevan se pahin,sen olen miltei jo jättänyt.

snowrakker
-
Viestit: 170
Liittynyt: 23.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowrakker » 26.10.2007 10:16

En halua oll ilonpilaaja, mutta..

Ylensä se vähennys ei juurikaan johda mihinkään. "Ei tätä lasketa" ja poltat saman minkä ennenkin (et vaan laske kaikkea).

Heität vaan nikkispurkan naamaan ennen kahvituntia niin on nikotiinit sisällä etukäteen eikä tarvii röökille mennä. Röökistä saa instant-fixin, korvikkeen kanssa pitää ennakoida
(se on vähän sama kuin I-koppasella dieselgolffilla rekan ohitus. Onnistunut ohitus perustuu hyvään ennakointiin ja täydelliseen yllätykseen)

Tietty hienoo jos oikesti onnistut vähentään.
_____________________
Seuranta

Savuttomuutta 07/07 -
poislukien 2 siggee 1 spaddu

Hasa
-
Viestit: 124
Liittynyt: 6.9.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Hasa » 26.10.2007 10:25

Täällä kans eräs öyhyyttäjä lopetti.
Lopetin 30v synttäreihini tossa reilu kk sitten.
Alku oli hieman hankalampaa, mutta nyt alkaa jo helpottaa. Alkuun kädet kaiveli parin viikon ajan vaistomaisesti taskuja, kun ulos meni.
Olen joka päivältä vitosen laittanu sivuun lopettamisen säästön kunniaksi... vähän sekin kannustaa. Melkein kymmenen vuotta tulikin käryttyä. Laskeskelin vetäneeni keuhkoihin semmoiset 10k€. Nyt voisi siis olla ostamassa 15k€ käytettyä kakkosautoa tuon viiden tonnin sijaan.. :)

mije
-
Viestit: 39
Liittynyt: 14.7.2006 17:37

ViestiKirjoittaja mije » 26.10.2007 19:07

Kannattaa lukea Allen Carrin kirjoittama kirja Stumppaa tähän. Itse luin kirjan kesällä eikä ole sen jälkeen tarvinnut tupakkaa polttaa. Se on aikamoista aivopesua suurimmaksi osaksi, mutta ihan hyödyllistäkin tietoa löytyy kun viitsii kokonaan lukea.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.10.2007 19:13

Nyt, kun ei ravintelissa saa enää polttaa, uskaltaisi varmaan pistäytyä. Kohtalaisen pitkä tauko on tullut pidettyä ravintolajuomisenkin suhteen, siellä kun on ollut helpompi retkahtaa. Säästöä tuokin.

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 26.10.2007 21:45

En halua oll ilonpilaaja, mutta..

Ylensä se vähennys ei juurikaan johda mihinkään. "Ei tätä lasketa" ja poltat saman minkä ennenkin (et vaan laske kaikkea).

itseasiassa lasken,erittäin tarkkaankin.. ;)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 27.10.2007 11:26

No niin puolitoista viikkoa on nyt mennyt savuttomana. 3 viikkoa on tullut käytyä lenkillä,joista 1.5 viikon lenkit on suoritettu juoksemalla. voi ristus sitä mustan mänkin määrää mikä lähtee kunnon juoksun jälkeen...huh.huh. tyyli oli että kerrasta poikki ei mitään vähennyksiä. takana lähes 10 vuoden polttelut. joskus oli vuodenkin paussi mutta nyt olen löytänyt tuosta kuntoilusta uuden korvikkeen polttelulle. voin olla ylpeä itsestäni. ehkä painokin tippuu ja jospa ne tytötki huomais että läski on alkanut liikkumaan lopultakin...

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

Vuosi täynnä

ViestiKirjoittaja itkonen » 29.10.2007 7:10

Eilen tuli sitten vuosi täyteen ilman henkostakaan.

Wisa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Wisa » 4.11.2007 18:21

Osallistunpa minäkin.

Päätös on kytenyt jonkin aikaa, koska hengenahdistus on jo alkanut haitata töitä. Tämä topikki oli sitten se kynnys, joka laukaisi lopetuspäätöksen itsellä.
Taustaksi: poltin ensimmäisen pöllini 14-vuotiaana, kun toverini (kirottu olkoon) tarjosi ja ajattelin, ettei nyt yhteen voi jäädä koukkuun. No EI NIIN, saatana. Kuukautta myöhemmin paloi jo aski päivässä, koska se nyt vaan tuntui niin -tun hyvältä.
Takana on siis nyt kaksikymmentä vuotta taukoamatonta tupakointia, josta kymmenen viimeisintä kolmatta askia päivässä. Herään muutaman tunnin välein yölläkin tupakantuskaan, jolloin lääkkeitä on tasan yksi.

Haastetta siis riittää. Kerroin työterveyslääkärille haluavani irti röökistä (hmm, sanan kirjoittaminenkin tuottaa mielihyvää) ja pidimme palaverin. Tuloksena Zyban-kuuri ja fyysisiin oireisiin muutama Nicorette-purkka päivässä.
Tätä kirjoittaessa olen viidettä päivää kuivilla tupakasta. Tunnen olevani sikäli voiton puolella, että tänään kävi jo muitakin asioita mielessä. Purkka täytyy heittää huuleen käsien alkaessa täristä, tai silloin kun useamman kerran peräkkäin unohtaa, mitä on juuri tekemässä.
Eilen jo uskalsin muutamalla oluella käydä. Virhe, tupakkaa ei tehnyt mieli, mutta Zybanin kanssa viisi tuoppia sai aikaan yhdeksän richterin kankkusen, joka ei tunnu menevän ohi.

Tämä tästä, tsemppiä kohtalotovereille, tarvitsen sitä vielä itsekin.

snowrakker
-
Viestit: 170
Liittynyt: 23.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowrakker » 8.11.2007 14:54

Tsemppiä !

Itse ollut jo irti sen reilu 3kk. Pakko ollut ottaa sportti repertuaariin. Nyt on just se mun pahin 3kk:n repsahdusvaihe. On ikäänkuin päässy irti ja ei tarvii edes päivittäin taistella ettei polta, niin tulle välillä mieleen "Pitäskö ihan vaan huvikseen yksi vetasta ja kattoo maistuuko jo pahalle"

Sähly 1-2 krt / vko, uintia ja viime perjantaina 5 km lenkki ekaa kertaa kymmeneen vuoteen.
Kiesus että on rankkaa touhua satakiloiselle...Mutta eipä tuu rööki mieleen.

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 12.11.2007 19:11

Missäs kaikki retkahtaneet ovat?

Mä ihan jo luulin että tänne rupeais tulemaan niitä "perkele nyt palaa taas" viestejäkin...

Mutta tsemppiä täältäkin..

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 12.11.2007 20:50

Mä oon siten retkahtanu, jotta viikonloppusin tulee kaljan jälkeen vedettyä vanilja Hoffnareja.

Wisa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Wisa » 18.11.2007 18:56

Updeittia. Yhdeksättätoista päivää irti, ja elämä hymyilee. Kaikki on käynyt helpommin kuin ikinä olisin pitänyt mahdollisena. Lääkitys on siis kohdallaan. Myös Nicoretten jauhaminen jäi, olen siis kokonaan nikotiinitta.

En aio, enkä voi retkahtaa yhteenkään pölliin enää ikinä. Varpajaissikaritkin jäävät polttamatta. Minun täytyy suhtautua tästä lähtien tupakkaan kuin alkoholistin viinaan: ei yhtään, ei missään tilanteessa, ikinä. Aloittaminen kävi niiiiin helposti aikanaan, toinen kerta olisi vielä helpompi.

Jo nyt huomaa positiivisia muutoksia terveydessä. Henki kulkee ihan tuelta helpommin, haju- ja makuaistit ovat herkistyneet, ym. se tavallinen crap. Kaljalla olen käynyt muutaman kerran. Hämmentävää kyllä, kaljapäissään tupakkaa tekee vähemmän mieli kuin selvinpäin. Taidan siis muuttaa baariin...

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 18.11.2007 19:53

Nyt olen ollut ilman tupakkaa 6 viikkoa 4päivää eikä todellakaan tee edes tiukaa.

marspatukka
-
Viestit: 133
Liittynyt: 21.9.2007 17:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja marspatukka » 18.11.2007 20:08

About pari viikkoa ilman, oon lopettanu jo päivien laskemisen. 5 vuotta tuli poltettua, karkas vaan skidinä homma käsistä. Ajattelin sillon joskus että lopetan ku oon iso, no iso en oo vieläkään mutta toi 5v pisti vähän miettimään. Nuuskaa kylläkin käytän, joten mitään mahdollisia nikotiinin vierotusoireita ei oo näkyny. Tavasta oon kuitenkin päässy hyvin irti, ei tuu enää mieleenkään lähtee röökille ulos. Varsinkin töissä ajattelin tupakoimattomuuden tuottavan ongelmia, mutta eipä näillä keleillä houkuttele lähteä ulos jäätymään.

Seuraavana oliskin tää nuuskan lopettaminen, mutta otetaan nyt askel kerrallaan.

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

ViestiKirjoittaja Sami J » 19.11.2007 23:18

Pitääpä ketjun alottajanki kertoa mitä mun lopettamiselle kuuluu.
Elikkä puhtaalla omallatunnolla jatketaan ja hyvin menee. Tän kuun lopus tulee 4kk täyteen, enkä yhtäkää savua oo vetäny 30.7.07 jälkeen. Olo on aivan mahtava, koska tää on ollu uskomattoman helppoa ja ainaki mun mielestä tää on ollu iso juttu mun elämäs.

Sitten todella mahtavan tsempin on antanut se, että aika moni muukin tällä foorumilla on päättäny lopettaa röökaamisen, mun jälkeen. Päivittäin oon käyny kattomas, et joko joku olis taas päätäny lopettaa. Hyvää kommenttia ja palautetta on tullut ja toivon että tästä olis ollu muillekki apua.

Hieno homma!! Jatketaan samaan malliin ja tsemppiä kaikille muille lopettajille!

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 20.11.2007 18:54

Itellä on toi lopettaminen ollut suunittelu asteella jo pitkään. Chambix kuurinki ostin jo kesällä valmiiksi ja odotellut lisä motivaatiota tässä ettei menisi se kuuri täysin hukkaan:). Ensi vuoden puolella ois helpompaa se lopettaminen ku kieltävät meillä työaikana tupakoinnin vuoden lopussa. Itekki sauhuutellut yli 7 vuotta.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 9.12.2007 23:29

JUMA kirjoitti:20€urolla mukana.
Samalla tässä vois haastaa kaikki tupakoinnin lopettaneet 5päivän tupakkarahalla mukaan!
Niitä tupakoinnin lopettaneita näyttäs tällä foorumilla olevan aika paljon... ;-)


Kokemuksesta voin sanoa, että on paljon helpompaa kuin tupakoinnin lopettaminen.

Sinne siis!
->http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=70738
->http://www.joulupata.fi

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.12.2007 8:02

kieltävät meillä työaikana tupakoinnin vuoden lopussa

Osoittaa työnantajalta selkärankaa tuollainen toiminta. Kuten jo aiemmin totesin, edellisellä työnantajalla riitti rahaa rakentaa hieno tupakkamaja polttajille, mutta ei vieroituskuuriin lopettajille.
Itseäni hieman harmittaa, kun työpaikan etuoven edessä on nykyään tupakkapaikka ja jostakin se pieni tupakansavu sitten tunkeutuu sisälle. Pitänee esittää isännöitsijälle reklamaatio. Ikuisuuskysymys lienee se, että tupakkapaikka polttajien jäljiltä on lähes poikkeuksetta törkeässä kunnossa.

swantte
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.9.2003 18:17

ViestiKirjoittaja swantte » 10.12.2007 10:41

Itse polttelin kymmenisen vuotta ja pystyin lopettamaan kertalaakilla. Lopetin syksyllä 94, en ole sen jälkeen polttannut edes humalassa. Parina ensimmäisenä viikkoona olin sairas, kuumeilua ja oksentelua. Laastareita tai purkkaa ei lopettamiseen ole tarvittu.

Swantte

parempi olo ja kunto, eikä haise vaattet pahalle, jne

Wisa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Wisa » 16.12.2007 18:22

Neljäskymmenesseitsemäs päivä ilman. Ai miten niin päivä kerrallaan? Helppoa kuin heinänteko ollut edelleen. Kolme viikkoa sitten lopetin Zyban-kuurinkin jo, kun en enää tuntenut sitä tarvitsevani. Hyvin on irti röökistä pysytty ilmankin. On muuten sitten sen verran toimiva ja tehokas lääkitys, että jos joku vielä miettii tupakoinnin lopettamista, voin lämpimästi suositella. Työterveyslääkäri tuskin jättää reseptiä kirjoittamatta.

Paino on pari kiloa noussut, mutta so fucking what, menee varmaan satunnaisvaihtelun piikkiin, eikä se nyt maata merelle vie. Olo on selvästi parempi kuitenkin. Vielä keväällä kiroilin ja vastustin baaritupakkalakia ärhäkästi, nyt olen vilpittömästi sen puolella. Käännynnäisen elkeitä...

Paroni
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Paroni » 20.12.2007 23:52

Mä retkahdin.. meni se reilu 3kk:tta ihan helposti ja sit alkoi etsimällä etsimään syitä, että voisin röökin polttaa, ja niitähän löytyi. Se oli sellaista polttelua silloin tällöin, eli ei koko aikaa. No koulussa alkoi koeviikot pyörimään joulun alla ja röökiä paloi, meni melkein se aski päivässä. Päätin, että ku viimeinen koe on tehty, niin sitten on myös se viimeinen rööki poltettu. Nyt taas viikko takana ilman sauhuja.
Piti nähtäviin aloittaa, että pystyi taas lopettamaan.

Jatketaan samaan malliin..

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 21.12.2007 20:18

Tänään tuli kaksi kuukautta täyteen tupakoinnin lopettamisesta eli ei savuakaan ole tullut otettua. Söin pari liuskaa Champixia osittain puolella annoksella alkuun ja sittemmin jo pari viikkoa ollut ilman mitään. Todella helppoa ollut tähän saakka, varsinkin kun vertaa siihen ettei mitään sen kummempaa motivaatiota ollut edes lopettaa. Yksi päivä syksyisessä räntäsateessa seisoskellessa vain tuli mieleen, että ei tässä kauheasti järkeä ole ja siitä se lähti. No, mistäpä sen tietää, mihin tämä etenee mutta ajatuksena olisi tosiaan välttää uudelleen aloittamista viimeiseen saakka. 15 vuotta melko tarkkaan ehti polttaa, joten kohtuu hyvin siinä ehti tottua tuohon.

Elämänlaadussa en ole huomannut muutosta edelliseen kovinkaan huomattavasti ainakaan vielä. No hajuaisti on parantunut mutta se on oikeastaan negatiivinen asia, koska kaikki ympärillä olevat hajut eivät todellakaan ole miellyttäviä. Syystä tai toisesta kalja ei maistu myöskään enää ollenkaan, joten siemailen nykyisin enää väkeviä. Mikä hämmästyttävintä, paino on pudonnut viisi kiloa mennen jo alle yhdeksänkympin. Oluen jättämiseen tuo tuskin liittyy, koska en ole muutenkaan juonut kuin pari-kolme pulloa viikossa.

Hyvä alku, etten sanoisi ja olen todella ylpeä itsestäni tähän saakka. Baarissakin tullut käytyä ja suurinosa kavereista polttaa edelleen, mutta eipä nuo minua haittaa. Voin samalla lailla käydä heidän kanssaan "tupakilla" polttamatta itse tai häiriintymättä savusta. Tupakin haju on jännä sinänsä, koska se ei aiheuta intohimoja eikä inhoa vaan on täysin neutraali tuoksu muiden joukossa.

progress
-
Viestit: 144
Liittynyt: 5.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja progress » 21.12.2007 21:26

mulla on koko projekti jotenkin tökännyt paikalleen.. :(
ei sikäli,auto(i)ssa en polta edelleenkään,töissäkään nyt sen kummemmin mene,kotona parit iltasavut..
sikäli lupaavalla pohjalla että ei enää tulee vedettyä miltei ketjussa kuin ennen mutta tähän se nyt tuntuu tökkäävän,niskasta täytyisi itseä ottaa ja kovaa...

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 22.12.2007 0:09

Yleisesti tulee vedettyä joka perjantai-iltaisin kaikkea missä on prosentteja. Ja sätkää tekee mieli, mutta kessuttelut (sikarin poltot) jääny kokonaan pois, vaikka tekee mieli. Nytki olis Hofnareja tossa pihalla auton peräloosterissa, mutta ei jaksa lähtee.

Hasa
-
Viestit: 124
Liittynyt: 6.9.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Hasa » 12.2.2008 9:39

Kirjotellaas tänne vaihteeksi.
Kohta tulee 5kk täyteen smoberina. En ole poltellu ja tuossa joulun tienoilla heitin nikoretetkin pois. Alkaa jo helpottaa tupakanhimo. Ei enää edes välttämättä ihan joka päivä ole tupakat mielessä.

Ei tämä mitään ihan helppoa ollut, mutta jospa se olisi vaivansa arvoista. Rahaakin on säästynyt jo ihan kiva summa. Pääsee ostamaan vaikka kotiteatterivahvistinta.

Wisa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Wisa » 16.2.2008 19:46

Yli kolme ja puoli kuukautta ollut ilman, eikä tee pätkääkään mieli. Painoa on tullut jo kymmenkunta kiloa lisää, eikä sitä ennenkään liian vähää ollut, eli seuraava elämänhallinnallinen projekti on jonossa.

Keskiolut on vain alkanut maistua niin perrrhanan hyvältä... Josko se olisi sitä vähenneltävä seuraavaksi.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 16.2.2008 20:09

Yli kolme ja puoli kuukautta ollut ilman, eikä tee pätkääkään mieli. Painoa on tullut jo kymmenkunta kiloa lisää, eikä sitä ennenkään liian vähää ollut, eli seuraava elämänhallinnallinen projekti on jonossa.


Laskeppas huvikseks paljonko on tullut säästöä tuon kolmen kuukauden aikana. Jos aiemmin poltit kerta kolmatta askia päivässä.

Itselläni on periaatepäätös, että tupakkaa en polta, mutta sikaria voin silloin tällöin polttaa. Tämä silloin tällöin on ehkä kerran kuukaudessa tai parissa, jos joku "sopiva" hetki on tullut. Viimeksi tämä hetki oli kummilapsen varpajaiset.

Tupakoinnin kielteisyyteen on syynä se, että isällä on astma, jonka on saanut tupakoinnista. Ok, osasyynä on myös työ, mutta ei tuo tupakointi ole ainakaan parantanut astmaa. En sitten tiedä onko astma perinnöllistä, mutta hyvähän se on pysyä irti tupakasta.

Niin ja Wisa, paino lähtee lenkkeilemällä :)

Wisa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Wisa » 16.2.2008 20:44

Säästöähän voi laskea tulleen noin kympin päivässä, eli kolmisensataa kuussa... Se on ihan kiva juttu, mutta ei silti ensisijainen vaikutin lopettamiseen. Vaikka paino on noussutkin, kaikkinainen oleminen ja eläminen tuntuu vain jotenkin kepeämmältä, myös tietyt miehiset elämänalueet...

Wisa, paino lähtee lenkkeilemällä :)


Ei. En juokse. En ikinä, enkä milloinkaan, vaikka aseella uhattaisiin. En ole koskaan juossut. Niin kiire ei ole tähän päivään tullut, etten olisi kävellen ehtinyt. Liikkumiseen löytyy n+1 kappaletta muitakin tapoja kuten uinti, polkupyöräily tai vaikkapa halko- tms. savotta.

Armeijassa olen ollut viimeksi pakotettu ottamaan juoksuaskeleita, samoin kuin murtomaahiihtämään. Joitakin asioita ei vain voi vapaaehtoisesti tehdä... :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 16.2.2008 21:05

Voitais Ville käydä aamuisin vaikka sauvakävelee, sävy sävyyn verkkarit jne.

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 17.2.2008 14:00

1 kk ja 3 viikkoa oon ollu savuttomana. Aluksi meni Sisua ja Mynthonia hirveitä määriä mut enää ei tarvi mitään korviketta :)

Parempi puolikas vielä tosin polttaa :(

marspatukka
-
Viestit: 133
Liittynyt: 21.9.2007 17:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja marspatukka » 17.2.2008 16:41

Ilman tupakkia kolmatta kuukautta :) . Jokunen pölli on tullu kännissä poltettua, ei kyllä tee enää sillonkaan oikeestaan mieli. Nyt on taidettu ihan kunnolla päästä irti, pyöriny toi ykskin pikkuaski tossa varmaan 3 viikkoa kun jäi ryyppyreissulta yli, eikä yhtään houkuttele.

Multivalve
-
Viestit: 191
Liittynyt: 31.1.2008 18:17

ViestiKirjoittaja Multivalve » 18.2.2008 9:17

Armeijassa olen ollut viimeksi pakotettu ottamaan juoksuaskeleita, samoin kuin murtomaahiihtämään. Joitakin asioita ei vain voi vapaaehtoisesti tehdä... :)

Koskaan en ole hiihtämisestä pitänyt ja armeija vahvisti käsityksiäni jo 21 vuotta sitten. Sen koommin en ole suksia jalkaani sovitellut.

Jotta pysyttäisiin aiheessa niin mainitaan että tupakki oli kaverini öpaut 30 vuotta mutta lemppasin tervapeikon pihalle reilut 2 kk sitten. Nollatoleranssi on pitänyt myös jurrissa ja vieläpä täysin ongelmitta.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 24.2.2008 14:20

Muijalle tuli luvattua et sitten ku vene on ostettu ni lopetan. Siitähän se sit lähti, 7vuorokautta takana :) Yllättävän helpolla menny toistaiseksi.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.4.2008 0:41

ilmottaudun kerhoon.. no nappula kuitenki olen vielä. kerrotaan silti. eli ennen ku ammattikouluun menin poltin ensimmäiset kunnon savut. no yskin keuhkoni pihalle.. eihän siitä vielä oppinu niin olin kummien luona sit kyläs ja heidän pojan kans oltiin jossain palloilemassa ja se tarjosi tupakin. no sit olin muutaman viikon ilman tupakkia ja luokkakavereilta sit pummasin tupakin. aluksi meni yks tupakki päiväs. sit alkoi meneen jo tsippiaski kunnes lopulta normaaliaski mallua. siinä käryttelin sit puoli vuotta askia per päivä ja huomasin että kallista. siirryin sätkiin ja polttaminen jatkui posket lommollaan.. nuuskahan sit tietenki tuli matkaan jossain vaiheessa (tosin jäi nykyisen muijan takia pois).
eli nyt olen polttanu tuota noin suunnilleen 5-vuotta. kunnes perjantaina olin haaparannalla hakemassa risloja itselle. kun samalla ajattelin että no ostan pari purkkia nuuskaa illoiksi koneen ääressä ettei tarvi laukkoa tupakil koko aikaa. meni puoli tuntia ja aloin miettiin että miks v*tus mie poltan. sanoin eukolle että nyt loppu ja pidän nuuskaa huules että saan unohettua tupakoinnin tavan.
nyt perjantain jälkeen tullu poltettua 4 tupakkia eli aamusavut ja sit toiset muuten vain ja tänään ku ajeleskelin kaupunkiin niin nakkasin savukkeen huuleen ja poltin niin alkoi vaan sattuun keuhkoon.

huomenna koittais pitää täysin savuttoman päivän. aski löytyy kuitenki autosta että jos alkaa liikaa haluttamaan mutta nyt ei ainaskaan pariin päivään ole tullut vielä niin kovia tuskia. jotenki vain tuntuu hyvältä ku voin kirkkain mielin olla että nyt se vois onnistua.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.4.2008 7:43

Supersmoker on aikamoinen keksintö. Eivät vain terveys- ym. viranomaiset ole ihan varmoja, millä perusteilla tuon voisi kokonaan kieltää. Monet ovat tupakan korvikkeena siirtyneet juuri nuuskaan, mutta sen terveysvaikutuksien kerrotaan olevan paljon haitallisemmat kuin savukkeen.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.4.2008 10:59

siitäki on ollu monia tutkimusta että onko se nuuska niin vaarallista ku siitä annetaan ymmärtää..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.4.2008 11:50

Haitoista voi kysyä vaikka omalta hammaslääkäriltään.

Jos savukkeen korvaa nuuskalla, voi joutua ojasta allikkoon: nuuskassa on noin 20 kertaa enemmän nikotiinia kuin tupakassa ja aiheuttaa nopeasti kemiallisen riippuvuuden, josta on vaikea irtautua. Nikotiini muuttaa jo pieninä annoksina sisäeritystoimintaa, rasittaa sydäntä ja häiritsee ruoansulatuksen luonnollista toimintaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.4.2008 11:56

siitäki on ollu monia tutkimusta että onko se nuuska niin vaarallista ku siitä annetaan ymmärtää..

Samaa meinasin sanoa. Vaikka itse en nuuskaa käytäkään niin mulla on ainakin sellainen mielikuva että kyllä se nyt terveellisempää on kuin tupakka. Mene ja tiedä, en ole mikään tohtori... Mutta se on tosi, että siihen kyllä jää koukkuun vielä pahemmin kuin tupakkaan. Joskus aikoinaan nauratti, kun kaverilla oli nuuskat lopussa ja vanhatkin oli varmaan jo pari kertaa käytetty. Nikotiini tuskissaan kostutti hieman talouspaperia ja pyyhki sillä purkkien pohjia ja pisti paperitupon huuleen. Kuulemma ihan vähän helpotti tuskia, kun edes pientä makua sai :D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.4.2008 12:15

On se helppoa ku on "raitis" ku raitiovaunu :)

Mitähän nikotiinia tai muuta riippuvutta aiheuttavaa nuissa kakkakopeissaki on, kun kattoo taas tuota pihaaki..

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 8.4.2008 10:17

Nyt on kulunut 6kk ilman tupakkaa joten uskallan/kehtaan kertoa keinoni lopettamiseen.

Koko lopetus kustansi €40.Ei paha hinta vai mitä?Tuon summan sai menemään helposti työviikossa röökiin.
Sitten se suuri tunnustus: kävin suggestioterapeutilla eli kansanomaisesti HYPNOOSI-hoidossa.
Aluksi kun kuulin moisesta hoidosta olin HIEMAN epäilevä, mutta kuultuani kaverinkaverinkumminkaimansiskonäidin päässeen tällä irti tupakasta,päätin kokeilla koska
kustannukset eivät olleet suuret.
Hoito kesti 1.5h ja alkuun nämä:"Tunnet itsesi rentoutuneeksi ja levolliseksi"-tyyppiset puheet pistivät suupielet nykimään...
Tämän 1.5h kestäneen session jälkeen en ole käyttänyt korvaavia nikotiinivalmisteita ENKÄ
OLE POLTTANUT TUPAKKAA.
Mielestäni loistava sijoituskohde tuolle €40. Suosittelen!
Tosin vaatii omaa motivaatiota lopettaa röökin veto.Tämä vain vahvistaa motivaatiota.
Kesää kohti ilman rahinoita keuhkoissa!

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 8.4.2008 10:22

Itse tiedän myös porukkaa joka on tuon avulla lopettanu. Esim. veljeni pomo joka veti kolmatta askia päivässä, lopetti siihen päivään kun tuollaisessa kävi.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 12.4.2008 8:19

Omalla kohdalla loppui tupakointi ja nuuskan käyttö pääsiäisenä. Päätöksenä oli ihan muksut ja elämäni haaveen toteutuminen. vieläkään ei ole palanut ja eikä nuuskaa tullut käytettyä. Laastareilla avittelin viikonverran ja sekin jäi pois, perkeleesti menee PAX pastilleja, jokin korvikehan on aina tilalle keksittävä.. :)

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 13.5.2008 9:13

Minäkin olen tässä lopettamaan päin. Tossa luin tupakoinnin lopettamisesta, ja käsitin asian niin, että seinään lopettaminen ei olisi terveellistä. Sen verran tässä vaiheessa vielä on itseään säälittävä, että aamusavut tulee poltettua. Samoin päivän mittaan yksi tupakki menee. Aikavälillä 9-19 ei tuu poltettua ollenkaan, eli työmatkat ja työpäivä on savuton. Purkkaa sitten kun alkaa kädet liikaa täristä. Eiköhän tää tästä :) Ja syy lopettamiseen on aivan rahakysymys, alkoi vituttaa kun mietti miten paljon tulee poltettua rahaa.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 13.5.2008 9:47

Ite oon lopettanu tupakoinnin jo muutama kuukausi sitten, eikä niksoja oo tullut. Paitti että sikareita tulee silloin tällöin pössyteltyä :D

Hasa
-
Viestit: 124
Liittynyt: 6.9.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Hasa » 4.9.2008 18:26

Nostellaas tää taas ylös, niin saadaan muitakin innostumaan lopettamiseen.
Kohta tulis itsellä vuosi täyteen polttamatta. Rahaa on säästynyt ihan mukava summa.

Kokeilin tuossa jurripäissään ottaa savutki. Entiseen malliin vahingossa imaisin keuhkoon, niin tuntui kuin ois keuhkoputki tulessa. Ei ainakaan alkanu tehdä mieli enempää.

Keuhkot ei oo enää ilmapallot, niillä saa jo happeakin verenkiertoon. Huomannu pyöräillessä pientä eroa vanhaan.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 4.9.2008 20:04

Edellinen kerta jäi yritykseksi, nyt on pitänyt kohta pari kuukautta. Tää on ihan helppoa näin, pystyy jo oluenkin juomaan ilman että alkaa päätä kiristämään :D

Enää ei tartte ku muistaa että ei savun savua enää ikinä. Vaikka kuinka tuntuisi että ei se siitä lipeä. Vaan kun lipeää, siitä on kokemusta melkoisen monta mulla :D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.9.2008 8:58

Kesällä koulutuspäivän päätteeksi yhteistyökumppani tarjosi illan lisukkeineen. Vaikka Cohiba maistuikin ihan muikealle, oli aamulla niin paskamainen olotila kaikkinensa, että ei ihan heti -ainakaan selvinpäin- tule maistettua mitään tupakkatuotetta.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 5.9.2008 12:22

Kävin hakemassa kuurin lopettamisen tueksi, taisi olla Champix, monella tuo helpottanut lopettamista todella paljon ja kukaan tutuistani ei ole retkahtanut.

Alottanu en vielä ole mutta seuraavan kunnon krapulan jälkeen sen aloitan, katotaan kuinka täs nyt sitten käy.

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

ViestiKirjoittaja Sami J » 5.9.2008 12:55

Pitkästä aikaa lueskelin koko pinon läpi ja muistelin yli vuoden takaisia ajatuksiani. Nyt vuosi ja 1kk tuosta, kun tämän pinon alotin. Savuakaa en oo tänä aikana maistanu ja päätös pitää.
Vaimo on pitäny päiväkirjaa mun lopettamisesta ja palkitsi mut vuosipäivänä kivalla lahjalla. Ostettiin pari kuukautta sitte uus passatti ja vaimo asennutti siihen vuosipäivän kunniaksi sun guardin kalvot laseihin. Ja mikä parasta, makso kaiken itte. Kannatti lopettaa.. :)
Tsemppiä kaikille lopettaneille ja lopettamista ajatteleville.

snowrakker
-
Viestit: 170
Liittynyt: 23.7.2003 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowrakker » 5.9.2008 13:50

Päivää lajitoverit, nimeni on Snowrakker olen nikotinisti.

Eli lainaan sanontaa.

"Yksi tupakka on liikaa, tuhat liian vähän"

Huhtikuun alussa täysin savuton lakko loppu. Työkeikalla huomasin ostaneeni täysin selvinpäin hotellin respasta tupakka-askin. Huhtikuusta heinäkuuhun poltin aivan kuten ennenkin. Heinäkuussa taas kerrasta poikki ja sporttia peliin. En siis yhtäkään, en savuakaan voi näköjään ottaa... Käsittämättömintä on just tuo tapa. 3 kk - 6 kk menee helposti mutta sitten vaan tulee se "No kyllä se tää yksi kestää polttaa" ja kun ne vielä maistuu niin stnan pahallekkin ne ekat.

Wisa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Wisa » 7.9.2008 21:01

Kymmenen kuukautta ilman tupakkia tuli kuun taitteessa täyteen. Tämä topikki oli apuna ja innoituksen lähteenä päätöstä tehdessä, siitä suuri kiitos aloittajalle ja osallistujille.

Tupakan mielitekoa ei ensimmäisen kuukauden jälkeen ole ollut juuri lainkaan. Nyt muidenkin polttama rööki on alkanut haista pahalle, tähän asti tuoksu on ollut miellyttävän puolella. Näin se vieroittuminen etenee.

Mielenkiintoinen ilmiö on ollut kessuttelun tunkeminen uniin. Muutaman kerran, viimeksi toissayönä, olen langennut turmioon ja sitten herännyt lankeemuksen tuottamaan -tutukseen. Uni ei edes tule heti uudestaan, kun ottaa päähän niin ankarasti, vaikkei oikeasti olekaan sytyttänyt.

Kaapissa olisi vielä puolisen askia. Joutanee heitellä pois, lienevät kuivuneet jo. Aattelin, etten enää lankea.

Multivalve
-
Viestit: 191
Liittynyt: 31.1.2008 18:17

ViestiKirjoittaja Multivalve » 8.9.2008 6:50

9 kk tulee itsellä täyteen.
Mielenkiintoinen ilmiö on ollut kessuttelun tunkeminen uniin

Sama meininki. Unessa kun on joskus tupakkaa polttanut niin herätessä on aivan törkeä vitutus päällä kunnes tajuaa että se oli vain unta.

Tsemppiä kaikille!

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 8.9.2008 7:27

Heh, enpä oo onneks yksin noiden painajaisten kanssa. Itsellä reilut 8 kk savuttomana enkä aio enää pistää huuleen, reilut 23 vuotta opettelin, se riitti!

Wisa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Wisa » 1.11.2008 19:01

Vuosi ilman röökiä täynnä. Kiitos topikin aloittajalle, tämä oli yksi niistä syistä, mikä sai minut ajattelemaan, että lopettaminen voisi olla mahdollista.

Röökiä ei tee enää mieli lainkaan. Hajukin tuntuu nykyään karmealta. Paino nousi pahimmillaan viitisentoista kiloa, mutta suurin osa siitä on jo karissut. Nyt täytyy vain pitää mieli lujana. Muuan toverini sai pojan tuossa hiljan, mutta ymmärsi, miksi kieltäydyin sikarista. Kuten totesin, en voi polttaa lainkaan. Muuten lähtisi lapasesta välittömästi, sen verran itseäni tunnen.

ESE
-
Viestit: 30
Liittynyt: 12.11.2008 14:24

ViestiKirjoittaja ESE » 14.11.2008 14:46

oon polttanu 20 vuotta mut viimesen 10kk ajan ollut polttamatta töissä...saavutus kai sekin :)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.10.2010 9:08

Itsellä nyt takana huimat 19h... Jännä nähä kuinka käy.

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 7.10.2010 11:19

...jaa tämmönenkin topicci täällä.
Marras Joulukuun vaihteessa tulee kolomevuotta täyteen lopettamisesta ilman mitään purukumeja saati laastareita.
31 vuotta kerkesin vetämään ja loppuaikana 2,5 toppaa vihretä smarttia selevinpäin ja pienessä vielä enemmän.

Jaksuja kaikille lopettaneille ja niille ketkä aikoo lopettaa.
Ittellä n:2kk.pahat oireet
-Unettomuus
-Käsien vapina
-Ei pystyny keskittyy
-Vaimon mielestä yhtä helppo käsiteltävä kuin viritetty ja viimesenpäälle herkkä pommi :)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.10.2010 13:45

Kaivoin tämän esiin kun muistin aikanaan lueskelleeni tätä. Polttanut olen reilun 6v ja normaalisti meni 1.5-2 askia päivässä. Kerran n.5v sitten olin kuukauden polttamatta ja retkahdin. Päätin sittemmin että en tupakkalakkoon ala ikinä vaan poltan minkä poltan ja sitten lopetan. Miljoona kertaa harkinnu ja aikonut mutta aina jäänyt.

Eilen aamuna sitten päätin kun taskussa oli alle puolillaan oleva aski, että uutta en enää osta. Varsinaista yksittäistä syytä ei ole, mutta ajattelin, että aina keksii syitä ostaa vielä yhen, joten miksei nyt... Toivottavasti tämä pitää, usko ja motivaatio ei aivan huipussaan :) Ja vasta vuorokausi takana. Nikotiinipurkalla nikkis pysynyt hallinnassa, mutta tapa ja henkinen riippuvuus kyllä tosiaankin kova.

Lähteekö joku mukaan koittamaan?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.10.2010 14:28

Nyt sit vielä samaan rysäykseen aloittaa säännöllisen lenkkeilyn, pistää vaikka tavoitteeksi vuoden päästä joku puolimaratoni. Alkais akkakin epäillä, että sillä on varmaan joku toinen nainen, eikai sitä muuten niin tarttisi ittestä pitää hyvää huolta :)

Veikkaan, että elämänlaatu kohenis ainakin roimasti.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 7.10.2010 14:58

Noh noh, nyt menee jo hullutteluks =) Tosin nyt rapian puolen vuoden aikana saanut painoa pois parisenkymmentä kiloa ruokavaliolla, ja kun ei ole tupakkia huulessa niin jotakin koko ajan natustettava, joten liikunnan lisäys olisi paikallaan.

Nyt olen ajatellut et vielä tän päivän saan syödä mitä vaan ja sitten enintään purkkaa, sokerittomia pastilleja ja jotain kasvista/hetelmää...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.10.2010 21:33

pakkohan se vissiin on itekki alottaa nyt. ku ei tuossa topassa enään moneen sätkään oo ja jälkikasvua tulossa parin kuukauden päästä niin hyvähän se olis lopettaa. vaimokekki haluais minun lopettavan ku hän on ollu siitä asti polttamatta ku positiivinen tulos tuli.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 8.10.2010 7:04

Noniin, siellä on ainaki selkee syy ja motivaattori! Eikä se lopettaminen ainakaan yhtään sen helpompaa ole sen seuraavankaan topan jälkeen. Ja onnea tulevasta perheenlisäyksestä.
Itsellä rapia 40h takana ja viime yö oli kyllä kokolailla levoton...

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 8.10.2010 8:08

Sattumalta bongasin tämän topicin ja huomasin, että tänään tulee 3 vuotta savuttomana täyteen. Vaikka tuntuu, että ei siitä niin kauaa ole :D

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.10.2010 9:12

Onkos moni tässä topicissa lopettanut jo repsahtanut?

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 8.10.2010 10:28

Kohta tulee neljä vuotta lopettamisesta. Alkaa pahimmat oireet olla ohi :)

Late
-
Viestit: 249
Liittynyt: 23.7.2003 8:08

ViestiKirjoittaja Late » 8.10.2010 21:14

Heinäkuussa napsahti 9 vuotta siitä kun järkiinsä tuli... Kumma että silti niitä "säästyneitä" rahoja ole missään näkynyt, ainakaan siis minulla. Tiedä kenelle ovat menneet.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 8.10.2010 22:54

1,5 vuotta ilman savun savua...Nicotinellin lakritsi purukumilla onnistuin lopettamaan ja sitä saattaa mennä vieläkin pari kipaletta illassa jos lähtee lasia kallisteleen tai oikein tiukka paikka tulee...:) passaa muuten oluen kanssa yllättävän hyvin yhteen...Joskushan tuo ihan tapana tekee vieläkin mieli, mutta ainakin tähän asti olen malttanut pysytellä erossa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.10.2010 2:14

Melkein 15 vuotta ollut tupakoimatta (poislukien herkuttelusikarit) ja silti vielä näkee välillä unta jossa polttaa. Samaten välillä tulee takauma ja meinaa pyytää kaverilta röökiä kun joku muu laittaa samassa porukassa palamaan.

Hämmästyttävän tiukassa noi tavat...

Qubik
-
Viestit: 66
Liittynyt: 14.8.2010 11:02

ViestiKirjoittaja Qubik » 9.10.2010 9:55

Kidutusta se tupakkin hylkääminen. mä meen nyt röökille ja nautiskelen vähä aikaa.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 9.10.2010 13:47

Nyt on ollu tiistaista asti paha angiina eikä malppi oo maistunu.Puhelin itsekseni että kun ja jos kipeeks tuun niin koittaa olla jatkossa ilman malppia..nyt kuitenkin ollu jo 4,5pv ilman.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.10.2010 14:12

itsellä oli kaks vuotta sitten keuhkokuume ja ei tupakki maistunu viikkoon kunnes kavereiden kans kahvilla olin ja kaveri laitto palamaan johon sanoin että antaa parit savut että miltä maistuu vaikka ei mieli tehny ja siitä se sit jatku.

Mut vois alottaa lakon nyt. Välillä ilmottelen miten on menny

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 12.10.2010 12:48

Pistetään nyt päivitystä. Huomenna tulee viikko täyteen ja fyysiset oireet jo vähissä. Eilen en jauhanut yhtään nikotiinipurkkaa, enkä tänäänkään ainakaan vielä.

Korvikkeeksi tullut sisut, leijonat ym. pastillit. Aivan uskomattoman määrän pystyy ihmisen elimistö tuottamaan kaasua kun kolme-neljä askia jotain sokton sisua vetää... Emäntä ei erityisemmin arvosta.

Hasa
-
Viestit: 124
Liittynyt: 6.9.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Hasa » 12.10.2010 15:33

Reilu kolme vuotta olly ny öyhyyttämättä.
Saa nähdä millon aloittaa uudelleen. :)
Fyysistä kuntoakin pitäny aavistus parannella, kun sillon tupakanpolton lopettaessani uhosin maratoninkin juosta ennen 40v synttäreitä. Pari on nyt niitäki juostu, niin nyt vois alottaa taas polttamisen. No ehkä ei kuitenkaan.

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 12.10.2010 21:54

Reilu kolme vuotta täälläkin ilman röökaamista. Eipä oo käynny ees mielessä enää pitkilleen. :)

Sami J
-
Viestit: 109
Liittynyt: 24.7.2003 13:54

ViestiKirjoittaja Sami J » 19.10.2010 23:02

Katoppas ku osui tuttu keskusteluaihe silmiiin. Enpä edes muistanu tällasta alottaneeni. Aina vain tänne kirjotellaan ja tehdään isoja päätöksiä. Hienoa! Siitä on nyt pian 3v ja 3kk kun tämän ketjun alotin. Savuttomaa elämää täs jatketaan, vaikka täytyy myöntää et vaikeitakin kausia on ollut. Elämä kun ei aina ole niin yksinkertaista ja helppoa. Mut niinäkin aikoina oon saanu pidettyä itteni kuris. Ei nyt mitään vakavaa oo sattunu, mut vaimon synnytyksenjälkeinen masennus ym ei oo mikää helppo asia näin aviomiehenkää kannalta katsottuna. Mut asiat on nyt paremmin ja perhe elämä kukoistaa. Tuon 30.7.07 jälkeen on perhekin kasvanut vielä yhdellä samperin vilkkaalla tytöllä. Sekin jo tuossa kesällä täytti vuoden. Lapsia on nyt tarpeeksi, kolme riittää. Sanoin vaimollekkin, että enempää ei sit tule. En osta vanhaa koulua, enkä vanhaa linja-autoa. Oli kyl itekki samaa mieltä.

Nyt mieltä vaivaa uusi asia. Oma terveys. Olen tuntenut jo jonkin aikaa kummaa ahdistusta hengityksessä. En tiedä vielä mikä vaivaa. Lääkäriin pitäisi mennä, mutta oireista jotain päätellen, epäilen et vois olla keuhkoahtaumatauti. Isäni on käynyt saman läpi, kun olin aivan pieni. Silloin hänkin poltti ja lopetti, kun sairastui. Eli jos tauti minullakin todetaan, niin itteeni saan syyttää. Katsotaan nyt mitä lääkäri löytää.
Eli siinä taas yksi syy, miksi kannattaa lopettaa savuuttelu. Heikkoina hetkinä olen aina ajatellut lapsiani. Millaisen isän heille haluaa tarjota, millaisen elämän heille haluaa tarjota. Isän, joka kärsii sairastumisestaan, joka kuolee ennenaikaisesti johonkin tupakanaiheuttamaan sairauteen. Mikä lapsille on tärkeämpää ja terveellisempää kuin se, että molemmat vanhemmat on läsnä. Ja varsinkin pojalle on aivan hiton tärkeetä, että hänellä on isämalli lähellä. En nyt tuomitse yksinhuoltajia, heillä on kuitenkin hyvä syy siihen, miksi asiat on niin.
Noniin tää menee nyt syvälliseksi jutuksi, mut oikeesti nää asiat on mulle tärkeitä. Varsinkin nyt kun epäilen vakavasti et mun asiat ei oo hyvin.
Palaan asiaan, kun tiedän enemmän. Mut toivotan suuret tsempit tämän ketjun jatkajille ja niille, jotka ovat täällä ollet alusta lähtien.
Hyvää jatkoa -Samppa-

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 2.2.2015 22:15

Minkä takia muuten piti Suomeen tulla nuuskanmyyntikielto, mutta ei Ruotsiin? Ei tässä nykysysteemissä ole mitään järkeä. Tupakkatuotteiden verot maksetaan nykyisin Suomessa suurelta osin kaikkiin muihin naapurimaihin paitsi Norjaan.

Laivalta tuli taas haettua lasti. Viikkarilla oli tammikuun ajan ainakin L*# tarjouksessa, torni taisi olla reilu parikymppiä, tosin pussinuuskassa ainakin 180g purkkikoko. Tuli myös ostettua EP##. Br##ze-nuuskaa, suurinpiirtein sama maku kuin vicks-sininen-kossussa. Siitä voikin sitten pikkuhiljaa siirtyä pelkkään vicks-kurkkupastelleihin ja kossuun, niin näin pääse eroon tupakkatuotteista ilman suurempia kuumotuksia. Kätevää, eikö totta?

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 4.2.2015 20:21

Elokuussa 2013 näin Savon Sanomissa ilmoituksen, jossa etsittiin ihmisiä tupakoinnin lopettamislääke kokeiluun. Soitin ja pääsin mukaan, sain ilmaiset lääkkeet ja tarkan seurannan, sekä kilometrikorvaukset lääkärikäynneistä. 28.8.2013 poltin viimeisen tupakan. Puoli vuotta olin seurannassa, mutta heidän pyytäessä jatkoin seurantaa vielä toisen puoli vuotta, ihan vaan siksi, etten vaan ratkeaisi. Olo on ihan hiton paljon parempi nykyään, vaikka tupakoin vain 24 vuotta...

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 11.3.2015 9:36

Kivipöly se vasta vaarallista on keuhkoille näin keväällä! Yleisesti ottaen Suomessa vähätellään hiekoituksen aiheuttamaa kivipölyongelmaa.Tänä talvena vielä jouduttu paljon hiekoittamaan ja nastarenkaat vielä jauhaa hiekan hienoksi pölyksi joka sitten tasapuolisesti päätyy kaikkien kaupunkilaisten keuhkoihin eikä tule ikinä sieltä pois.

Aina jaksetaan meuhkata passiivisen tupakoinnin aiheuttamasta vaarasta samaan aikaan kuin kivipölyongelmasta vaietaan vaikka kyseessä on paljon vakavempi terveyden uhka.

Mutta jotain hyötyä sentään tupakoinnistakin on:

Tupakointi näyttää ehkäisevän Parkinsonin tautia
Tupakoitsijoiden on toistuvasti osoitettu sairastuvan Parkinsonin tautiin muita harvemmin, kertoo tuore tutkimus. Tupakointia ei kuitenkaan voi suositella taudin ehkäisyyn sen lukemattomien terveyshaittojen takia.


http://yle.fi/uutiset/tupakointi_naytta ... ia/5529959

ikkeikke
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.3.2019 17:05
Viesti:

Re: Nyt loppu tupakanpoltto!!

ViestiKirjoittaja ikkeikke » 15.3.2019 17:39

arkitupakointi on jo jäänyt kokonaan, mutta tuopin kanssa palaa edelleen ketjussa. eipä tuo iso vaiva olisi lopettaa kokonaan tai edes siirtyä sähköröökiin. astmaatikkona vielä vähemmän tarvetta moiselle


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa