Vanhan Lynxin sytytys dilemma.

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

Vanhan Lynxin sytytys dilemma.

ViestiKirjoittaja Jani.K » 10.5.2015 11:36

Katkojan kärjillä varustettu 2 sylinterinen lynxi, kipinää ei tule kuin toiseen tulppaan kerrallaan. Molempiin ei kuitenkaan nykiessä... Pohjalevyn olen vaihtanu. Toisesta käytin kondensaattorit irti, testasin ilman niitä. Sytytyspuolat, ulkopuoliset pitäisi olla mittarin mukaan järissään...? Tulee mieleen ensiöpuola kentän sisällä että se vuotaa välillä syystä tai toisesta maihin? Onko mahdollista?

_jomppa_
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.12.2009 13:44

ViestiKirjoittaja _jomppa_ » 12.6.2015 22:55

Koita selata, löytyiskö tuolta apua http://kelkkalehti.com/keskustelu/

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 18.6.2015 9:18

Tarkenna pikkuisen, mistä moottorista kyse? Rotax, Kohler, Sachs?

Onko siis niin, ettei moottori käy molemmilla pytyillä?
Onko vika satunnainen, vai keskittyy jompaan kumpaan sylinteriin?

Molemmat kärjet on suorat ilman piikkejä ja oikein säädetty?

Puolat voi vaihtaa keskenään, siirtyykö vika?

Tulpanjohdot ja hatut helpot ja halvat, kannattaa uusia joka tapauksessa.
Onko tulpat r-mallia, onko tulpanhatuissa häiriönpoistajat? Ei pidä olla molempia..

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 19.6.2015 22:11

Molempiin tulpan johtoihin tulee virtaa, vain toiseen saa kipinän... Toisen saa iskemään ns kynsille. Eli molempiin saa kipinän muttei yhtä aikaa. Puolia on minulla kasa, toimivia. Pohjalevyjä oon myös kokeillu, kärjet on viilattu. Niin ja ilman tulpan hattuja ja uusilla ja toimivilla tulpilla luonnollisesti.

Rotax 343

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 17.12.2015 19:24

Tosiaan tuolta kelkkalehden foorumilta saa huonosti apua, tai siellä ei ole tietoa...

No sain tämän käymään hetkeksi. Kärjetön pohjalevy, mutta kärjellisen magneetto. Moottori kävi väärinpäin... Sytytyksen säätö vauhtipyörästä kehää kääntämällä. No yritti ja pöksähti pari kertaa. Kipinä hävisi, mitä vitt... Ei kai tämä totta voi olla? Menikö cdi boksi, vai läjähtikö tuo käytetty pohjalevy?


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 212 vierailijaa