Automaalaus opiskelijatyönä

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

Automaalaus opiskelijatyönä

ViestiKirjoittaja Splite » 19.3.2012 18:06

Mooro.

Ei kellään sattuis olemaan tietoa mitä automaalaus about maksaa opiskelijatyönä ?

Jos vielä tarkempaa tietoa löytyy joltain, niin paljonko mm. turun ammatti-instituutissa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.3.2012 18:40

turun ammatti-instituutissa?

Kysäseppä täältä, luultavasti saat nopeammin ja tarkemman vastauksen ilman mutuilua.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 20.3.2012 7:00

Salossa meni aikoinaan karkeesti +/-200€ pohjista-maaliin-lakkaan.
Luonnollisesti pelkät materiaalit, oppilaitos kun ei saa työstä ottaa.
Maalin ja lakan litrahinta ja kerroksethan määrää aika pitkälle hinnan,
jotkuthan haluaa ylimaalata ilman pohjia (hionta maalille ja uudet päälle) niin
silloin saattaa päästä 150€. Nämä silloin kun itse "opiskelin" eli 2002-2005

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 20.3.2012 18:16

Kiitoksia vastauksista.

Oishan se ihan järkevä ratkaisu jos tuohon hintaan saa, tai vaikka maksaisikin tuosta vielä enemmän hieman. Budjetti ei oikeen salli noita "kunnon" maalausyritysten hintoja.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 21.3.2012 7:36

...mut muista et tuloskin voi helposti olla jotain ihan muuta ku oikeessa maalaamossa. nimim. kokemusta on

omani maalautin 2 eri kertaa, ekan kerran amiksessa päättötyönä, sit oikeella ammattimaalarilla.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 21.3.2012 9:20

Kannattaa vähän kysellä onko siellä joku jolla oikeasti pysyy ruisku kädessä. Lupaat vaikka viellä vähän vaivanpalkkaa niin tulee takuulla parempi.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 21.3.2012 9:31

Itsekin automaalariksi ammattikoulussa opiskelleena neuvoisin viemään auton mieluummin aikuiskoulutuskeskukseen maalattavaksi.. Ainakin täällä homma toimii siellä hyvin, tulee kerralla hyvä ja nopeemmin saa auton takasin.
Viimeksi muokannut xniko, 21.3.2012 9:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 21.3.2012 9:32

Tampereella TAKK:ssa olen muutaman kerran autoa oikonuttanut ja maalauttanut. Hinta noin kolmas osa firmoista ja jälki on ollut ihan ok. Kuulemma tekevät tarvittaessa niin monta kertaa, että tulee hyvä.

Kovin nopeasti tuonne ei autoa saa ja korjaaminen kestää pitempää kuin firmoilla.

Toi polo jonka takaoven ja -kaaren siellä maalautin kuutisen vuotta sitten on edelleen hyvä.

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 22.3.2012 17:44

Kiitos vastauksista.

Tosiaan tuolla autolla mikä ehkä mahdollisesti menee maalattavaksi, ei ole kovin kiirettä koska kyseinen auto ei ole käyttöautona tällä hetkellä. Joten siinä suhteessa tuo opiskelijatyö olisi hyvä asia.

Pasuuna -98
-
Viestit: 135
Liittynyt: 28.10.2014 22:14

ViestiKirjoittaja Pasuuna -98 » 31.10.2014 10:02

Kyselin omaa punaista passat variantin maalausta takk, kiirettä on ja motivaatio näillä kouluttajilla on melkein nollausta. Sanoi että vois ehtiä ens vuoden puolella tai ehkä tänä vuonna mutts mitä ootte mieltä hinnoista? Konepelti, katto ja peräluukku arvio 600e. Koko auto 1500e. Onkohan tossa hinnassa maalit mukana vai pitkääkö ne ite ostaa? Pitäs tänään käydä näyttään autoa. Lommoja ei autossa ole mutta peräluukussa lasin alla vähän ruostetta. Punnitsen tässä et oisko se järkevää maalauttaa koko auto vai nämä perinteiset katto konepelti peräluukku? Saa jakaa mielipiteitä ja syy on miksi harkitsen, lakka lähtee painepesurilla kuoriutuun konepellistä ja katosta ja jäljelle jää ruma matta pinta läikkyjä.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 31.10.2014 16:48

Sitä takaluukkua ei ole mitään järkeä maalauttaa ellet ota lasia myös irti. Suurella todennäköisyydellä sieltä luukun sisäpuoleltakin löytyy ruostetta, onko takalasinpyyhkijä joskus jumitellut? Se vuotaa nesteet sisäpuolelle.
Katon maalautuksen yhteydessä on järkevä irroittaa kattokaiteet ja samalla uusia niiden tiivisteet (vesi tulee kohtalaisen helposti läpi, ainakin jos on pesty painepesurilla.) Samalla vaivalla kun tiputtaa kattopahvin pois vaimenteleekin sitten katon butyylimatoilla, vaikutus ajomeluun huomattava.

Eiköhän nuo ilmoitetut hinnat ole avaimet käteen -periaatteella.


Itse maalautin etelä-puolassa lomareissun yhteydessä farkun katon + takaluukun + takapuskurin, 200e kaikkine töineen ilman kuittia. Yhden miehen autotallifirma, mutta jäljestä sitä ei huomaa (eli siis 5/5 lopputulos.)


600 euroa noista kuulostaa siis hyvältä hinnalta, en lähtisi koko autoa maalailemaan jos siellä ei muualla ole sanottavaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 31.10.2014 17:48

no mutta punainen väri niin...
Itse maalauttelin omasta 3bg passatista takapuskurin, takaluukun(farkku) ja etuloksut niin semmoisen 600 eur oli kuitteineen (vähän ruostehommia + puskurissa vetokoukusta aiheutuneita käytön jälkiä).
Takapuskuri oli purettu ja irrallaan + itse purettu etuloksuista ja takaluukusta kaikki ylimääräinen. Työn jälki ammattimaalaamossa kyllä ihan laadukasta ja värisävyt just eikä melkein.

Pasuuna -98
-
Viestit: 135
Liittynyt: 28.10.2014 22:14

ViestiKirjoittaja Pasuuna -98 » 1.11.2014 11:22

Joo on avaimet käteen periaatteella joka sisältää maalit ja työn. Kysyin autoliikkeessä olevalta peltipuolen kaverilta jonka tiedän olevan todella tarkka, harrastaa sivussa autonmaalausta, kävin eilen näyttään passsttia ja sano ensiksi 600e mutta sit tiputti 500e joka sisältäs maalit, konepellin, katon ja peräluukun. Takalasimoottori vaihdettu hiljattain. Takaluukussa merkin alla vähän ruostetta eli korjais ne, ottais kaikki tarvittavat osat mm kattokaiteet irti, ikkunan joutuu ottamaan että saa hyvän jäljen ja kaikki paskat pois, kuulemma nykyisin ei kannata laittaa tiivistettä, se kun kerää kaiken paskan, moni asian todennut, uusiin kiia merkkisiin autoissa ei ole ikkunoissa tiivisteitä. Ja etulasissa keskellä tausta peilin kohdalla ja siitä repsikan ikkunaa kohti halkeama, tämä mennyt katsastuksessa läpi mutta sano että jos haluaa hyvän niin sekin otetaan pois jotta saa reunan siistiksi, hommaisi uuden lasin 130e ja ottaisi uuden ikkunan laitosta 70e. Eli 500e ja jos lasin uusii niin 200e lisää. Selitti työvaiheita niin on siinä kova homma, lakat pitää saada hyvin pois, myllyttää auton jotta saa värin natsattua uuden maalin kanssa yms. Ja vkl pe-su sais auton kuntoon, pohdin tässä. Eile pesurilla vedin raakasti lämmöllä konepeltiin niin lakat lensi aika helposti. Ja mielummin suosin jotain tuttua ja kalliita maalaus yrityksiä.

Pasuuna -98
-
Viestit: 135
Liittynyt: 28.10.2014 22:14

ViestiKirjoittaja Pasuuna -98 » 1.11.2014 11:24

Kaveri sano että hän ite vastustaa auton maalausta että tehdas maali on aina kaikkein paras. Mutta jos joutuu maalaan, maalaa vaan tarpeelliset / kriittisimmät paikat.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 203 vierailijaa