Rotax 503 kestävyys.
Valvoja: ffp jäsenet
Rotax 503 kestävyys.
Onko tuollaisen kestämisestä millaisia kokemuksia? itsellä kelkka jossa tuo moottori ja toinen kerta nyt kun kampiakseli laakeroidaan. Nytkin kampiakselissa sylinterien välissä olevat laakerit rikki, kahisee. muut laakerit täysin ehjät. Onkohan noihin lohkoihin tehty kenties parannuksia (uusia öljyreikiä) aikojen saatossa kun kone tainnu ollla tuotannossa 20v luokkaa.
-
- -
- Viestit: 170
- Liittynyt: 23.7.2003 8:21
- Viesti:
Eiköhän tuo kone ole yks kestävimmistä.
Tuolta vois paremmin tietoo löytyä...
http://www.kelkkalehti.com/keskustelu/
Kannattaa varmaan laittaa koneen ikä, ajokilometrit yms. "turha " tieto mukaan
Tuolta vois paremmin tietoo löytyä...
http://www.kelkkalehti.com/keskustelu/
Kannattaa varmaan laittaa koneen ikä, ajokilometrit yms. "turha " tieto mukaan
Harvemmin alakerran kanssa ollut ongelmia. Mäntiä ja pyttyjä saa olla jopa pidemmillä reissuilla varalla mukana.
Moottorityyppi on ehkä halvin, yleisin ja helpoin rempata mitä tiedän. jos pakolämmöt saa pysymään 650--690 C` 10cm. männänpäästä mitattuna niin moottoria voi kehua pomminvarmaksi.
Kampiakselin laakereiden pettämiseen tulee mieleen pari syytä. epätasapainoinen kytkin, kiero kampi, tai huono asennus. myös tarvike männissä voi olla jopa 15g. painoeroa
Moottorityyppi on ehkä halvin, yleisin ja helpoin rempata mitä tiedän. jos pakolämmöt saa pysymään 650--690 C` 10cm. männänpäästä mitattuna niin moottoria voi kehua pomminvarmaksi.
Kampiakselin laakereiden pettämiseen tulee mieleen pari syytä. epätasapainoinen kytkin, kiero kampi, tai huono asennus. myös tarvike männissä voi olla jopa 15g. painoeroa
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa