Romurautaa: MK2 Golf 20VT

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.12.2007 12:40

Työkaveri noita tasapainotuksia tekee työpaikalla. On kunnon tasapainotus vehkeet, ku tasapainotetaan niittomurskaimen roottoreita yms. Kampura ois tosiaan hyvä olla samassa paketissa!

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 10.12.2007 13:36

En kyllä ala sen takia kampuraa purkamaan pois moottorista.. Joten vauhtipyörä olkoon nyt aluksi tuommoinen tonnikeiju.. Katsotaan sitten ehkä ensitalvena tai sitä seuraavana, jos pistäisi koneen osiksi ja laittaisi muutenkin vähän vahvempaa osaa jotta kestäisi alkaisi kestämään samalla sen ns. Ison Voiman (tm)

Master Power-tyyppistä ratkaisua tässä on mietitty seuraavaksi hankinnaksi projektiin..

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.12.2007 14:40

Tai sitten lainaat/ostat toisen kampuran mihin tuo vauhtipyörä sopii kiinni, kyllä mä lähtisin keventämään tuota tonnikeijua.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Kampura

ViestiKirjoittaja gryger » 10.12.2007 18:20

Täältä löytyy G60 akseli jos passaa tuo limppu siihen...Tai sopii kun sovitat ;) Moposportin ohje aikoinaan nuorille mopomiehille ;)

Ja on sitten täysin tilaa viemässä tallissa että on ilmainen jos tarvit.No posti/Mhuollon kiikutukset joudut hoitaan.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 10.12.2007 20:26

Juuri kävin tänään itse puntaroimassa nuita vauhtipyöriä kun tilasin valmiiksi sorvatun version etelästä ja oli pakko vielä varmistaa, että oliko siitä otettu poies niin paljon kun myyjä sanoi, eli 680g...Vakio Gti:n vauhtipyörä painoi 4959g ja tämä kevennetty versio 4494g...eli ei ihan pitänyt myyjän sanat paikkaansa...puntaroitu hi-tech vaa'alla, joka ilmoittaa gramman tarkkuudella...paljoohan tuosta ei oo otettu pois, mutta jospa sillä joku vaikutus olisi...näkee sitten kun saa koneen kasaan...alaväännöthän siinä hieman kärsii...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.12.2007 20:42

Vääntö ei sinänsä mihinkään katoa, mutta sitkeyttä häviää tietyllä tavalla. Mitä enemmän painoa ulkokehältä pois, sitä enemmän se luonnollisesti vaikuttaa. Sorvausksen lisäksi monesti hyvä jyrsiä paineasetelman ulkokehältä muut kuin kiinnityspinnat pois.

kalsket
-
Viestit: 394
Liittynyt: 23.7.2003 10:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja kalsket » 12.12.2007 10:37

Jetan limppua joskus kevensin suht isolla kädellä. Herkkyyttä tuli kyllä koneen käytökseen melkoisesti, sutimen loppu heti eikä vartin päästä siitä kun jalan nosti kaasulta (talvella). Vastaavasti valoihin tumppaaminen helpottui varsin huomattavasti ja tyhjäkäynnin säätäminen vaikeutui. Jotain se antaa ja jotain ottaa.

Tässä tapauksessa ei minkään sorttisita tasapainotusta tehty ja ihan nätisti se tuntui autossa toimivan, kuten kaverillakin joka itse vastaavan tempun teki.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.12.2007 22:02

Apurungossa pohjamaalit niskassa.
Takavasemmalla häämöttää kasausvaiheessa oleva takatolppa..

Jarrusatulat hieroin puhtaaksi ja vedin valkoiseksi 600C° kuumakestomaalilla.

Sitten mielenkiintoinen tilanne.

Niputtelin takatolppia ja huomasin, että alempi pusla ei oiken istu tuon KW:n ylälautasen päälle.

Kuuluuko niiden asettua noin vai pitäisikö puslasta sorvata hieman pois, jotta istuvat paremmin?
Lautasesta meinasin ensin sorvata, mutta silloin sieltä häviää se olake, joka osuu iskarin varressa olevaan paksennukseen..

Löytyy muuten noista Prothanen puslista sama varaosanumero, sekä VW/Audi-logot kuin alkuperäisistä puslista :) Taidettu tehdä valumuotti käyttäen OEM-osaa lestinä.. Alaosa vain erilainen kun orkkiksessa.. SIksi tuo yllä mainittu sopivuusonkelma..

Tuommoisella tökötillä meinasin suojata tolpan korkeussäädön kierteet käytön aikana..

Jaa niin ja sitten ostin itselleni uuden lelun jolla tuo rottelo pitäisi värjätä joskus jonkin väriseksi..

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 28.12.2007 9:52

kierre osiin kannatta laittaa ns. kuivavoitelurasvaa. Kestää pitkään pinnassa, eikä tartu hiekka ja pöly kiinni. LIQUI MOLYlla on ainakin tuotetta. PTFE-spray muistaakseni.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 28.12.2007 10:29

Lehtilä kirjoitti:Kuuluuko niiden asettua noin vai pitäisikö puslasta sorvata hieman pois, jotta istuvat paremmin?

Kun vertaat noita alkuperäisiin pusliin, huomaat että Prothaneista puuttuu hieman tavaraa... Sopivan paksujen/kokoisten aluslevyjen avulla nuo luultavasti saisi sopimaan.
Itseltäkin taitaa löytyä asentamattomat tuollaiset. Ei löytynyt siihen hätään sopivia prikkoja niin laitoin alkuperäiset kumiset.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.12.2007 10:44

Lähinnä ryytymistä ja hapettumista estämään tuota tököttiä ajattelin. Tuo jättää liuottimen haihduttua suojaavan kalvon.
Onhan kierteet joka tapauksessa putsattava hyvin ennen muuterien säätöä, vaikka olisi mitä ruiskittu..

Pitää tosiaan verrata noita puslia alkuperäisiin ja miettiä mitä sinne väliin laittaa.
Jos sorvaisi vaikka polyeteenistä sopivat välilaipat..

MEga3
-
Viestit: 19
Liittynyt: 17.4.2007 16:11

ViestiKirjoittaja MEga3 » 28.12.2007 13:00

Mistä muuten ostit tuon DevilBissin? ja oliko pahan hintanen? jos saa kysyä? itelle pitäs hankkia uusi ruisku...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.12.2007 13:16

Pro-Väri Turku, 158€
tuo on ns. Harrastelijamalli, ammattimallit on siitä n. 300€ ylöspäin.. Suurin ero ammattimalleihin lienee suuttimessa. Tuossa pitäisi olla laadukas ja ammattimalleissa vielä laadukkaampi :)
ammattiruiskun suutin maksaa tuon ruiskun verran..

MEga3
-
Viestit: 19
Liittynyt: 17.4.2007 16:11

ViestiKirjoittaja MEga3 » 28.12.2007 14:01

juu, eipä tuo pahan hintanen ollukkaan, mitta eikös tuohon malliin saa jo varaosiakin, suuttimet, neulat ja muut?
pitäs tosiaan investoida uusi iso ruisku, pikku ruisku itellä on SATA ninijetti, mutta ei viihtis ostaa SATA ruiskua ison ku maksaa niin pirusti...
ilmotteleppa ku pääset maalaamaan tuolla DevillBissillä että kuinka se pellaa...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.12.2007 14:12

Pitäisi joo saada kaikkia varaosia..
Katsotaan nyt milloin pääsee testaamaan.. Ei välttämättä ihan pian vielä :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.1.2008 22:41

Hain tänään matkahuollosta tuommoisen kotilon: Mitsubishi TD04HL-16T
Svenska pojkar on sitä mieltä, että tuolla pääsis sinne +/-300 hv kieppeille, joten ehkä hieman ylimitoitettu tuohon Golfiin. 192 hv ei pitäisi olla ongelma tuolla mutkalla..

Ahtimen laipoista tars piirrellä kuva ja viedä leikattavaksi.. Sit LVI-likkeen kautta hakemaan muovikassillinen mutkia.

Kaveri nikkaroi tuommoiset jarruletkut G60-jarrujen kaveriksi jotta päästään turhasta letkujen pullistelustakin eroon..

Että semmosta tälläkertaa.. Pohja on puoliksi maalattu. Vielä pitää parista paikkaa kaivaa massat pois ja vetää maalit päälle. Moottorin kannatinkumien jäykistystä olisi luvassa ja sen semmoista.

Palaillaan...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.1.2008 22:55

Noihan letkut on kuin alkuperäiset ;) http://www.tdiparts.com/catalog/product ... cts_id=285

Tuleeko sulla se pieni mutkalla oleva jarruputken pätkä noiden letkujen ja satulan väliin? Jos tulee niin onko mitään käsitystä kyseisen osan tarpeellisuudesta?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.1.2008 23:10

Kyllä tuohon tulee se kovasta putkesta väännetty kiekura.

Olisiko sen takia että jos jarruletkun veisi perille asti, siihen tulisi liian jyrkkä mutka tai se tulisi muuten epäedulliseen asentoon.
Tuota kiekuraa käyttämällä saadaan jarruletku vietyä suoremmin runkoon..

Yksi mahdollinen vuotokohta lisäähän se on mutta en muuta haittaa sen kiehkuran olemassaolosta keksi.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.1.2008 23:24

Onko kellään tietoa, minkälainen tiiviste tuohon inlettiin kuuluu?
kuvassa näkyy olake, jonka ulkohalkaisija on 70mm.
Tuleeko tuohon ihan peltitiiviste, jossa on tuo 70mm reikä, vai tuleekohan tuohon sellainen spiraalin mallinen tiiviste, jossa on kapeaa peltisoiroa ja tiivistemassaa rullalla.. Samanlainen siis kun muistaakseni kuplan pakosarjan tiiviste ja PV Suzukin ;)

Olen vain laippaa mitoittamassa ja pitäisi tietää tuon reijän halkaisija..

edit: siis tällainen

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 4.1.2008 23:28

eivät svenskit käytä tiivistettä, vaan hoitavat paljaalla. Eli pakosarjassa on olakkeen vastike.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.1.2008 23:51

Tuommoiset laipat tars poltella 10mm pellistä irti..

Inlet
outlet

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 5.1.2008 13:56

Mul ois jossain tallin perukoilla yks ylimääräinen rosteri outlet. Jos kiinnostaa...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 5.1.2008 14:02

SolidWorksillako piirtelet noita laippoja?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 5.1.2008 15:05

Juhis: Siis juurikin tiiviste vai? Onko käyttämätön?
Pistäs mailiin mulle kuva siitä ja jos se on oikeanlainen niin olisin siitä kiinnostunut.

Entris: SolidWorksilla piirtelen juu..

Nyt olis jarrusatulat nipussa.
Etupään kanssa ollaan nyt odottavalla kannalla. Laakerit ja nivelet marmoritiskiltä, ATE Powerdiscit ja palat Dopilta ni sais lyödä läjään..

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 6.1.2008 10:17

Ei tiiviste vaan toi laippa, piti laittaa omaan autoon sama ahdin ja sitä varten ton teetätin. Jäi sitten laittamatta. Mulla on cad kuva siitä. (.DWG)

Inletin tiiviste pitäs kyllä löytyä, uusi volvon muoveissa.

Laita vaikka meiliä jos kiinnostaa noi juhis( ät) alien2nrs.com

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 9.1.2008 23:56

Voipi olla että saan nuo laipat teetettyä ihan asevelityyppisesti. Niiden aika ei muutenkaan ole varsinaisesti ihan vielä..ehkä..

Tuommoisen muovirenkaan sorvailin tuohon ylälautasen ja puslan väliin, että tukee vähän isommalta alalta.

Etujarrusatulat alkais olemaan tikissä..
Kuva1
Kuva2


Pyörän navoista irroiteltiin vanhat laakerit sekä ABSien reikälevyt joiden ruuveille piti antaa pillillä vähän lämpöä että aukesivat.

Marmoritiskiltä hain pahviaatikollisen perus kauraa, niveliä, laakereita, tulppia ym. tuiki tarpeellista sälää..

Kiitos Teemu M:lle puskureista sekä alustan osista. Luonnollisestihan pikkupuskurit ovat OUT ja isot muodissa, eikö? ;)

Etukelkka sekä ohjausvaihde


Pohjassakin alkaa olla jo kauden muotivärit niskassa..

Koneen korvakkeet purettuna odottamassa fiksausta, maalausta sekä pienimuotoista jäykistystoimenpidettä..

Tuommoisen tankin hain matkahuollosta. 12 Gallonaa eli jotai 42 litran huitteilla vissii... Tuolle tars alkaa jotain paikkaa ihmettelemään takaluukkuun..

Välillä täytyy keskittyä vähän arkisempiin rojekteihin kun pitäisi vanha sotaratsu valjastaa talveksi työkuntoon ;)

Näillä mennään ->-->-->

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 26.1.2008 0:16

Tänään raapaisin edestä lokasuojat irti. Ei tuo vanha suomiauto vain lakkaa yllättämästä. Ei juurikaan kuppaa lokarin alla.
Eihän se tietysti väärin ole. Saapahan vetää melkein suoraan värin päälle.

Pariin paikkaan piti hieman pohjamaalia varoiksi roiskaista kun jurrutin harjalaikalla paskoja pois.
vasen
oikea

Kuumailmapuhaltimen, taltan sekä lastan kanssa tuli kaavittua hieman äänieristeitä irti kajuutasta.. Hidasta ja vaivalloista hommaa mutta kai se kannattaa..

Tuommoiset jakkarat sekä polttoainepumppu tuli matkahuollon tätiltä viikolla..

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 26.1.2008 21:14

Miten sitten löysitkin noin ruosteisen hytin tuohon tarkoitukseen.

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 15.3.2008 12:19

mitenkähän täällä jaksellaan ku ei oo näkyny eikä kuulunu uusia uutisia?!?

mielenkiinnolla odotellaan!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 15.3.2008 13:08

On tainnu Massikka-prokkis ajaa Vokkelon edelle?? ;)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 15.3.2008 16:24

Ei se Massikka vaatinut kuin pari päivää hellää huolenpitoa :)

Tässä on ollut vähän talossa ja tallissa pieniä viimeistelyhommia sun muita että ei ole hirveästi ehtinyt Golffin kanssa aikaa viettää.. Ja jotain perhe-elämää ja sen semmosta yritelty viettää :)

Jos sitten kesäksi 2009 sais tuon liikkeelle ;)

No tässä kuitenkin jotain:

Etupyöräkotelot maalattuna: Klik

Varapyöräkotelon paikalle hepattu ruosteinen pellinpala: Klak

Etupään romut alkaa pikkuhiljaa hakea paikkaansa.
Jarrulevyt ovat Nordmann-merkkiset ja tulivat Dopilta jopa ihan kotiinkuljetuksena :D Plop

Yleiskuva etupäästä: Töks

Että semmosta.. Pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan :)
Täksi kesäksi tuskin valmistuu, sen verran hitaasti tuntuu etenevän..

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Valmistuu

ViestiKirjoittaja gryger » 15.3.2008 17:16

Hyvännäköistä settiä tulee;) Tuo valkoinen väri toimii näköjään hyvin alustassa.

spete
-
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2003 9:49

ViestiKirjoittaja spete » 15.3.2008 19:19

Hieno rojekti! Mitäpä on tuo maali/tökötti, millä olet pohjan ja ym. systeemit maalannut??

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 15.3.2008 21:56

Se on Tikkurilan Temadur-merkkistä polyuretaanimaalia.

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 17.3.2008 8:18

Se on Tikkurilan Temadur-merkkistä polyuretaanimaalia.


Ruiskutettua vaiko pensselöityä?

Mitkä jarrupalat laitoit Nordmannien kylkeen?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 17.3.2008 13:36

Sekä pensselillä että ruiskulla menee.. Ruiskukäyttöä varten on tietty ohennettava ja jos pintaa meinaa vetää, niin pitää kaiketi vetää pari harsokerrosta ja sitten märäksi. Joten hieman työläämpää on tehä pintaa tuolla kuin tavan automaaleilla.

Paloiksi tulee ainakin aluksi ihan ATE:n palat. Katsotaan, miten pelittää ja hommataan sitten parempaa palaa jos noiden teho ei miellytä tai jos vanteet likaantuu liikaa..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 24.3.2008 2:37

Mallasin tänään vähän eturengasta paikalleen.
Toinen kuvatus

Ahdasta meinaa olla. Puoli milliä saa riittää :D

Sitten tankin sovittelua.

Tankin pohjassa on tuommoinen pahka

Pohjapeltiin leikkasin sille sopivan kolon
Toinen kuvakulma

Sitten heppasin kolmion malliset peltisoirot

Elikä tankki tulee asennettavaksi lähdöt sivulle päin ja lähdöt menee suoraan auton alle.
Pumppu tulee alkuperäiselle paikalle pultattuun levyyn kiinni ja polttoaineputket menevät alkuperäistä reittiään konehuoneeseen.

korkki vaihtuu JAZ:n omasta korkista Skootterin alumiiniseen ja lukolliseen korkkiin, joka asennellaan oikeaan takapilariin.

Tankkiin alkuperäisen korkin tilalle tulee laippa, jossa on putkilähtö korkille.. Näin saadaan kosla tankattua ulkoa päin.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 24.3.2008 9:13

Mistä teet laipan?
Tee yks ylimääräne ni ostan sulta pois =)

Miten suljet ton kolon ettei vedet tuu sisälle, mutta bensalinjat kuitenki ulos?
Hitsaat umpeen ja kumiläpiviennillä letkut läpi?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 24.3.2008 12:16

Kaipa se laippa tulee tehtäväksi aineista jaloimmasta, eli AISI 316, eli hapan, eli happoinen, eli haponkestävä teräs.

Pitänee vähän tutkailla tässä sopivaa putkikokoa sille. Kosa korkin päässä oleva rötö on sisämitaltaan 53mm ja putki pitäis olla suurempi kuin se. Tai sitten tekee heti korkin jälkeen supistuksen 51mm putkelle.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 18.5.2008 19:32

Taas on monen viikon tauon jälkeen ehtinyt hetken keskittyä tuohon autoonkin..
Pahoittelen kännykameralla otettuja kuvia..

Elikä ns. rautapuolen hommia sain tehtyä.

-Vasen takakaari vaihtoon

-Oikeaan sisälokariin sai tinailla uutta peltiä jonkin verran koska tankin täyttöputken ja korin väliin oli pesiytynyt ajan saatossa märkää moskaa.

-Turvakaarien heppailuhommia. Luuppalan satsi alkaa pikkuhiljaa olla käytetty. Vielä LVI-liikkeestä muutama metri putkea lisää niin alkaa olemaan sekin homma hoidossa..

-Penkin ja ratin paikkojen suunnittelua ja ihmettelyä..

-Moottorinohjauksen ja siihen liittyvää rojua pistin tilaukseen ameriikan yhdysvalloista perjantaina..

Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Kuva5


Auto ei vieläkään ole pyörillään mutta roikkukoon tuossa nyt vielä jonkin aikaa..
Saa nähdä, kauanko taas menee kun ehtii jatkamaan :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.5.2008 9:45

Tuli myös kyseltyä vähän tyhmiä konttorilta..

- Kuskin penkissä on oltava pituus-säädön mahdollistavat kiskot alla. Hantin penkki saa olla kiinteä. Kippiä ei tarvita, mikäli ei ole takapenkkejä.

- Kiinteät nelipistevyöt kevannevat(?). Eli ei tarvitsis olla joko rullallisia 4-pistevöitä tai orkkisvöitä kiinteiden rinnalla.. Tuota selvittelen vielä.

- Tuulilasille on toteutettava huurteenpoisto. Pelkkä puhallin ei kelpaa, vaan ilman on oltava lämmitettävää. (tämä on ihan ymmärrettävää, kunhan kysyin)

- Nopeusmittari ei saa olla poiskytkettävissä (tämä liittyy siihen moottorinohjaussysteemiin, siitä lisää tuonnenpana)

- Pyyhkijöille oltava kaksi nopeutta, tihku ei pakollinen.

- Suuntavilkuille sekä kaukovaloille oltava omat merkkivalonsa.

- Tankille ei tarvitse tehdä erillistä koteloa, kunhan täyttöputki sekä kaikki huohotukset johdetaan auton ulkopuolelle.


Spekuloikaa siitä..

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.5.2008 9:58

Ei kannata kysellä liikaa, kun tulee vaan paha mieli. Mulla ei noista montaa kohtaa toteudu.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 19.5.2008 10:14

Juuri näin.

Vyöt kelpaa ainakin jos vaan löytyy hyväksynnät ja on kunnolla kiinni autossa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.5.2008 10:27

Mielummin kyselen ensin ja teen vasta sitten kun että teen ensin ja sitten puran ja teen uudestaan..

Eihän ne inssit aina kaikkea koiruutta huomaakaan mutta parempi olla niiden kanssa väleissä niin helpottaa loppupelissä tätä harrastusta huomattavasti eikä tarvii joka katsastukseen mennä kylmä rinki persiissä..

Nykyään tuo autonrakennus on kuitenkin helpottunut aika reilusti siitä jeesustelusta mitä esim. vielä 10 vuotta sitten oli.. (tai no saihan ennenkin vielä niitä kivoja turbolupia)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 19.5.2008 22:11

Eiköhän nuo katsastukset o helpoimpia tässä autonrakentelussa, selkeet ohjeet ja säännöt..
mitä sitte kierretään kaikin hyviksi havaituin tavoin, muka syystä:)

Paljonko meinasit vielä laittaa putkea ja mihin.

Hyvähyvä että täälläkin jotain uutta..

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 19.5.2008 23:15

omani katsastin hetki sitten ja muutoskatsastettiin turvakehikko ja kuusipistevyöt autoon ja penkit on kyllä kiinteästi kun tauti lattiassa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.5.2008 8:01

Opinions: pääkaaresta takatolppiin ainakin tulee toiset putket.. Eli se etu- ja pääkaaren välinen sivuputki tavallaan jatkuu pääkaaren "läpi" takatolppaan samaan kohtaan mihin pääkaaren yläkulmista tulevat takaputket tulevat.
Lisäksi ristidiagonaalit takaputkien väliin, takapoikkituki, etu- ja pääkaaren väliin katon alle diagonaali kulmasta kulmaan ja jotain pientä..

Ja jos vielä jaksaa harrastaa, niin etukaaresta etutolppiin pituussuuntaiset putket, poikkituki sekä jotain pientä..

Sadekaukalo olis tarkoitus poistaa kokonaan mutta ensin täytyy saada tuo rakkine pyörilleen jotta voi hinata sen trailerille ja konttorilla käydä näyttämässä uuden runkonumeron..

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.5.2008 16:36

Toi vyö asia oli konttorin tieto?
Vyö asioita kyselin aikoinaan akelta ja tämmöistä vastasivat:

Käyttöönottovuodesta 1981 alkaen on auton etumaisen rivin reunapaikoilla vaadittu rullavyö, joten vyö, jossa ei ole kelauslaitetta, ei kelpaa kuin ennen vuotta 1981 käyttöönotetussa autossa. Lisäksi turvavöiden kiinnityspisteiden tulee täyttää auton käyttöönottoajankohtana voimassa olleet turvavyön kiinnityspisteitä koskevat vaatimukset.

Tuomas Peltokangas
Tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus


Toki jos leimaa samalla ukolla joka kerta niin miksei menis läpiki. Joku voi kuitenkin puuttua asiaan.
Itellä on siis tuon aken vastauksen takia vakio etu vyöt paikallaan.
Melko huomaamattomat ne siellä turvakaaren takana on =)

mcpete
-
Viestit: 170
Liittynyt: 27.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja mcpete » 19.6.2008 8:25

Joko golffissa on kohta pyörät alla ja väri päällä?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.6.2008 12:58

Ei taas ole kerinnyt mokoman kanssa vehtaamaan pitkiin aikoihin. :)

Talliin sain sentään tehtyä 6 metriä työtasoa ja muutaman laatikoston, joten pikkuhiljaa alkaa saamaan tallissa tavaroita omille paikoilleen ettei tarvitse niitä potkia aina paikasta toiseen.

Eli kun saa sitä romumäärää vähän siivoiltua niin se Golfikin sieltä ehkä jostain paljastuu ja pääsee sitä jatkamaan.

Seuraavaksi olisi vuorossa pohjan takaosan maalaus, bensa-, sekä jarruputket ja sitten vihdoin akselit paikalleen ja pyörilleen se rakkine..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.6.2008 23:40

Tässä suopean vaimon ansiosta olen parit ahkerat illta viettänyt tallissa ja tässä tulos..

Pohja maalattuna. Takapyöräkaivot on vielä maalaamatta mutta niissä on vielä muutenkin kaikkea pientä hommaa.

Bensalinjat ja pumppukin heilahti paikalleen. Letkuista iso kiitos jälleen hoviletkumies Timpalle.

Vähän ylimääräistä letkua vielä..

Ja sitten se tärkein asia, jota ollaan odoteltu kuin kuuta nousevaa!
siinä
se
nyt
on

Vanteet on vielä jotkut väliaikaisratkaisut kunnes saan auton omat vanteet tuon taustalla näkyvän classicin alta pois ;)

Sisustassa on vielä hommaa..

Ja vielä lopuksi pakollinen penkin sovitus kuva.

Lisäksi j_u_k_i:lle kiitoksia vaijerikaasuläpästä joka saapui tänään matkahuollolla..

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 24.6.2008 7:30

Kyl vaan hienoo syntyy, jokos nyt sitten perjantaina pääset Golffilla jokirantaan

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 24.6.2008 8:09

Voi olla tiukkaa :)

Tarttis repiä mokoma trailerille ja käydä vähän konttorin setää moikkaamassa tässä läihpäivinä..

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 24.6.2008 14:54

mä ooon sanaton tästä aina, thumps up !
ps, kehtaako tolla pohjal muka ajaa jossain ettei mee likaseks ? =)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 24.6.2008 15:08

Kyllä kait sillä aurinkoisella poutasäällä kehtaa ajella..jos ei hiekkateille poikkea ;)

Kalle H
-
Viestit: 242
Liittynyt: 19.4.2004 17:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalle H » 24.6.2008 15:12

hyi hyi, kun jarrusatulat ovat nyt jo ihan likaiset.

Nuo kuumakestomaalithan kovettuvat usein vasta, kun ne lämpiävät ensimmäisen kerran kunnolla. Itse pistin satulat uuniin n. 1vrk maalauksen jälkeen (ilman tiivisteitä) 225C, jonka jälkeen tahmea maalipinta muuttui lakankovaksi, suosittelen. Uuniin ei tarttunut edes mitään hajuja tms.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 25.6.2008 9:33

^ Katsotaan nyt, miten pitkään nuo jarrut yleensäkään riittää vai pitääkö swapata isommat jossain vaiheessa.

Huomasin mielenkiintoisen jutun tuossa eilen vaihtaessani autoon toisia renkaita.
molemmat etupyöränlaakerit lonksuvat melko runsaasti. Ulkokehä on tiukasti olka-akselissa ja napa taasen on tiukka sisäkehään, mutta kuulat/rulla - mitä siellä sisällä liekään - lonksuvat melko reilusti.

Onkohan mulla tullut asennuksessa joku perustavanlaatuinen moka vai mahtaako esim. vetarin asennus kiristää niitä jotenkin? Merkillistä...

Ja laakerit ovat siis ihan uudet..

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 25.6.2008 9:56

Kyllä ne laakerit vaatii vetarit kavereikseen. Nuljuu pyörät melkoisesti kun rattia kääntelee...

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 25.6.2008 10:26

siis aivan mahtavaa! täytyy hattua nostaa ku jaksaa tommosta projektia ruveta noin huolella tekemään, ja ei varmaan oo vielä hirveen kauaa rassattu? näyttää hyvää vauhtia valmistuvan! tuleeko katulaillinen?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 25.6.2008 10:52

Ja jos laakeria ei kiristä vetonivelellä, menee se melko nopeasti paskaksi kun autoa liikutellaan. Jos tekniikka olisi paikallaan, laakerit olisivat jo nyt paskana, mutta olet voinut säästyä katastrofilta, jos heti kiristät ne.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 25.6.2008 13:24

Joo auto on työnnetty kerran tallista ulos ja takaisin sisään, joten toivotaan ettei pahempaa damagea ole laakereihin tullut..

Pitänee pistää joko uloimmat nivelet paikalleen tahi joku reilu läpipultti + mutteri ja isot aluslaatat.

nipa: Ihan kilpien väliin tuo olisi tarkoitus sovittaa..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.6.2008 13:28

Siirrätkö runkonumeroa vai miksi konttorille?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 25.6.2008 13:29

Juu, sadekaukalo saa luvan lähteä ja numerot pitäs johonkin muualle hakata..

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 27.6.2008 14:14

nuo turvakaaret olet hitsannut koriin kiinni, kun se oli vielä telineessä?
onko 2-kopan kori niin kestävä, ettei se pääse taipumaan mihinkään suuntaan...

eli turvakaaret uskaltaa hitsata kunnolla kiinni ,vaikkei auto ole vielä pyörillään...?
mitä luuppala otti kaarisarjasta?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.6.2008 22:54

Telineessä oli ja vaakatasossa.. Kyllä tuollainen tyhjä korikehikko sen verran jämäkkä luulisi olevan, ettei mihinkään taivu..
Sitten sen näkee joskus kun ovia alkaa sovittamaan ;)

Kaarisatsi kustansi alle 200€. Ovat vesijohtoputkea, ei Cromoa. Riittänee katuautoon :)

Aamulla konttorille..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.6.2008 23:27

Kyllä neloskoppagolffin korikin piti jigiin kiinnittää, jotta siitä suora tuli kaaria hitsatessa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 27.6.2008 23:28

Ai. Aamullako me sovittiin? Eikö puolenpäivän aikaan sovittu että mä ja karpo mestoilla:)

Ykkösmurun kaaret hitsattiin/juotettiin uusiksi kiinni Tigillä kun se oli vartaassa, sitte vaihdettiin helmat ja kaaret sekä reilut siivut pohjaa..

Ovet sopi kohtuudella, muutama säätö prikka. Mutta kun laitto pyörilleen niin pohjasta halkes maalit ja hiukan muutti "pehmeät" pellit muotoaan..
Että ei haittaa,ehkä:)
Viimeksi muokannut Opinions, 28.6.2008 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 28.6.2008 10:16

Jokos on kilvet?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 28.6.2008 10:37

Kyllä ne kivet taitaa olla edelleen hyvässä tallessa siellä kotitallin vintillä.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 28.6.2008 15:31

Kyllä ne kilvet taitaa olla edelleen hyvässä tallessa siellä kotitallin vintillä.


Ei välttämättä pidä täysin paikkaansa:)

(sitä paitsi kuka hullu pitää kiviä kotitallin vintillä:)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.6.2008 23:10

Yhdistelmä valmiina konttorille lähtöön.. Ehkä hieman heppoinen veturi?-)

Kiitokset vielä Opinions konttorikyydistä Karpolla
Runkonumeron osalta homma jälleen bueno ja kehtasivat vieläpä rokottaa 45€ muutoskatsastuksesta, ryökäleet..
Nyt saa repäistä tuon sadekaukalon tuosta hiiteen.

Ja niistä kilvistä puheenollen...

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 29.6.2008 1:09

Hyvä aihio on kyllä !

Sportpolo
-
Viestit: 57
Liittynyt: 2.1.2004 18:41

ViestiKirjoittaja Sportpolo » 29.6.2008 22:10

Mielenkiintoinen projekti ja vieläpä tässä ihan lähiseudulla.
Miten nykyään menevät nuo prosenttisäännöt, onko sellaisia vielä? Tai no, jos joutuu maksamaan autoveron jostain vm. 1987 autosta niin se tuskin on kovin paljoa...

Kysyn siksi, koska jos sitä innostuisi itsekin tekemään jotain vastaavaa.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 29.6.2008 22:44

Kanta-autotarkastus poistui ja prosenttien määrät eri osakokonaisuuksille muuttuivat hieman.

Olikohan niin että jos ajoneuvon muutosprosentit ylittävät 49%, siitä tulee "uusi auto" ja sen tulisi täytää katsastushetkellä voimassa olevat pakokaasumääräykset, törmäyshommelit yms. Eli hommasta ei selviä pelkällä veron maksamisella.
Tuollainen muistikuva meikäläisellä on, voin olla väärässäkin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.6.2008 22:53

49,9% saa olla vaihdettua osaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 30.6.2008 7:17

Alta 40% taitaa tuolla jäädä prosentit..

Nykyään ei tarvitse tehdä kanta-autotarkastustakaan jos prossat menee yli 35%.

En ymmärrä niitä vouhottajia, jotka yrittävät pitää prosentit mahd. pienenä vaikka sitten vilpillä.. (itse en ikinä ole tietenkään moiseen syyllistynyt ;D)
Se on loppupelissä aivan sama, onko autossa 25%, 35% vaiko 45% vaihdettuja osia. Pääasia että mahdollisen kolarikorjauksen jäljet korjataan riittävän hyvin ;)

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 30.6.2008 9:10

Mihinkäs golf malliin vertailu tässä tapauksessa tehdään?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 30.6.2008 9:52

Golf G60 160hv +20% = 192hv.

Juige
-
Viestit: 51
Liittynyt: 16.7.2007 16:01

ViestiKirjoittaja Juige » 30.6.2008 10:57

Mikä on letkun sisähalkaisija mitä käytit bensalinjoihin?

Fede
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.7.2008 9:32

bensa letkut

ViestiKirjoittaja Fede » 21.7.2008 9:53

Joo 2 koppaset ei oo autoja ne on sairaus !
Mut katselin kuinka joku jaksaa tsemppiä. Mut osui silmiin noi bensa letkut ei ihan paras mahdollinen valinta. Tuli kokeiltua, joskus nuorempana ton tyyppinen letku kestää kyllä painetta, mut imupuolella menee vähän ajan päästä sisältä ruttuun (seuraus pumppu hajoo vikaa ei löydy vituttaa ) muistaakseni täytyis olla, esim hydrauliikka imuletkua tai vastaava. Vaikee kyl kattoo kuvasta, mut laita korvan taakse

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 21.7.2008 10:52

Hienovaraisesti vihjailtu samaa..
Vaikkakin tota mulla itelläkin on pätkät.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 21.7.2008 11:33

Juu tiedossa on. ihan tavis PU-putkea tuohon ajattelin mutta kaveri sattui tuommoiset tuomaan..

Nuo on helppo onneksi vielä vaihtaa jos niikseen tulee.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 21.7.2008 13:16

teflooni-punosletkua, soon hjyvä!

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 21.7.2008 21:57

Pienen googlaamisen jälkeen annoin myös itselleni ymmärtää, että nykyiset bensat haurastuttaa tuota "tavis" kumiletkua.. Silti ihmettelen, miksi sellaista bensaletkuksi myydään alan liikkeessä jos se ei kestä?!

Semmonen "kunnon" teräspunosletku maksaa persettä vaille hevosen joten ennemmin laitan kunnon PUR-letkut niin kuin alkuperäisenäkin on.. Sitä rahaa kun menee vielä muuallekin niin mielestäni 50€/m bensaletkusta on melko paljon..:/

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 22.7.2008 7:22

Pienen googlaamisen jälkeen annoin myös itselleni ymmärtää, että nykyiset bensat haurastuttaa tuota "tavis" kumiletkua.. Silti ihmettelen, miksi sellaista bensaletkuksi myydään alan liikkeessä jos se ei kestä?!


Niinpä. Itselläni on sellainen kokemus jo 90-luvulta, että mikä tahansa letku ei kestänyt dieselpolttoainetta, vaan nämä suuttimien väliset paluuletkut alkoivat vuotaa jo samana päivänä kun ne oli uusittu. Sitten kun löytyi paremmin kestävää letkua, sitä pitikin ostaa 10 metrin pätkä varastoon.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 22.7.2008 11:28

Juigelle unohtui vastata: 8mm tais muistaakseni olla painepuoli ja imupuoli sekä paluulinja 10mm.. Tai sitten 10 ja 12.. Mutta tuota ekaa vaihtoehtoa muistelen. Voin tarkistaa jos muistan.
Ei ole sen konttorikeikan jälkeen juuri ehtinyt tuohon paneutua kun on ollut kaikenmaailman pihahommia sun muita juttuja päällä.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 19.8.2008 18:43

Prokkis vähän jäissä :D Mitään ihmeitä tapahtunu?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.8.2008 7:23

Joo eipä juuri ole ehtinyt pariin kuukauteen mitään tekemään
Pihahommat ja talon/tallin ulkopuolen viimeistelyhommia tullu tehtyä.

Sen verran on sentään tapahtunut, että eilen ehtoolla sahasin sadekaukalon irti.

Myöskin vannevalinta meni uusiksi jarrupäivityksen takia, eli niitä 15" Keskineitä ei autoon laiteta vaan pistetään jotain 16" vannetta hakuun.
Jarrusatulat muuttuivat siis Golf G60:n jarruista Audi S2:n kaksimäntäisiin. Levyt pysyvät samoina 280mm:sinä

Myöskin nämä kohutut bensalinjat mennee vaihtoon. Kaveri eilen soitteli ja kerto lukeneensa tämän viestiketjun ja hämmästeli itsekin suuresti, miten hydrauliikkaliikkeestä bensaletkuna ostettu letku voi mukamas niin syvältä olla.
No kuitenkin, linjat vaihtunevat järeämpiin tässä jossain vaiheessa. Materiaali vielä auki.

Jaa niin, koneen etukannakkeen alle tulevan poikkipalkin päihin sorvasin polyeteenistä uudet puslat vanhojen kumisten tilalle.

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 20.8.2008 9:25

Mikä oli ideana satuloiden vaihdossa?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.8.2008 10:56

Lähinnä kun sattui sopivasti saamaan, sopivat bolt-on noihin napoihin, sekä ohan niissä ny tietty ruutia ihan eri lailla.

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 20.8.2008 12:32

Mistä kävit tota letkua ostamassa? Noihin ralli vehkeisiin ne tota laitta (koska on notkeaa ja "metalli" sukka pitää olla päällä), mutta erona on se että niitä uusitaan suht tiuhaan ja näin ongelmia ei pääse syntymään, mutta katu autoon en myy metriäkään tota bensaletkuksi! Dieseliä ja öljyä kestää hyvin, mutta bensa tulee ajanmittaan läpi, hajut tulee läpi ihan kuukausissa. :(

Teflon letku on kovasana, mutta tarvii ihan omat liittimen, mitkään klemmarit ei pidä ja on huomattavasti jäykempää.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.8.2008 12:52

Turusta eräästä hydrauliikka-alan liikkeestä se on ostettu. Samaa letkua taitaa melkein joka puljussa olla.

Haponkestävä teräsputki jollain PU/teflon yms. letkun pätkillä höystettynä tällähetkellä kummittelee mielessä.

Miten kupariputki käyttäytyy bensalinjoissa?

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 20.8.2008 13:02

Miten kupariputki käyttäytyy bensalinjoissa?


Lukaseppa vaikka tuo läpi, on jotain juttua vaikka vanhaa tekstiä onkin:

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... opic=25583

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 20.8.2008 14:33

PUR letkua vaan. Ei sinne metallia tartte, jos läpiviennit teet huolella...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 20.8.2008 14:55

Haponkestävä teräsputki jollain PU/teflon yms. letkun pätkillä höystettynä tällähetkellä kummittelee mielessä


Hyvähyvä!

12/10mm rst. putki taipuu ainakin kohtuu helposti ja toimii..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 18.9.2008 18:21

Taas on autoa kaivettu romujen ja pölyn keskeltä vähän näkyville..

Tuossa ne puslat jotka sorvailin POM:sta korvaamaan alkuperäiset löysät kumipuskat.
Puslat paikallaan.

Koneen takakannakkeen siivosin, maalasin ja täytätin polyuretaanilla jotta saisi vähän suurempia heilahteluja kuriin..

Sitten menin myymään tuon Mitsun ahtimen tuosta kun epäilin ettei sillä sitä 192hv taida saada ja ostin "legendaarisen" Garretin GT2860RS diskoperunan. (ainiin, tosiaan se konekin on jo heilahtanut paikalleen).

Sitten ajattelin että tuskin sillä perunallakaan sitä tehotavoitetta täytetään joten myin senkin pois ja tänään hain matkahuollosta tuommoisen torven, jolla ehkä nipin napin päästään siihen maagiseen 192hv:aan.
Karvalakkimalli kun on, niin sille piti ostaa kaveriksi ulkoinen portti. Tässä lapsukaiset vierekkäin..

Jos saan huomenna tuohon kotiloon sopivan laipan sekä kasan käyriä, niin alan kenties lauantai illan iloksi hahmottelemaan pakosarjaa..

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 18.9.2008 19:35

No nyt rupee ainakin föönillä oleen kokoo! Tekeeköhän tiukkaa sovitella tuo tonne tulipellin ja koneen väliin...

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

grillikausi lopuillaan

ViestiKirjoittaja gryger » 18.9.2008 19:37

Joko on grillille tarvetta siellämain? Ensi vkolla olisi tuloa siihen suuntaan niin voisin poiketa samalla ihailemaan tuota 192hv Holsettia ;)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 18.9.2008 21:06

Kaippa tuo tuonne mahtuu, jos ei suosiolla ni väkisin.. Ei maar, kyllä siellä tilaa pitäs olla.

Gryger: Mulla ei grillille enää taida tarvetta olla enkä muista, koska sitä taas täälläpäin tarvittiin, joten ei kai sillä paniikkia..
Teretulemast hämmästelemään..

edit: vautsi kolmas sivu..

EreZ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.9.2004 12:17

ViestiKirjoittaja EreZ » 19.9.2008 22:43

No nyt alko näyttään turbo puolikin kiinnostavalta.
Mitkäs ovat holsetin mitat?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa