Laitampa tarinaa hiukan "vahingossa" hommatusta tilapäis kulkineesta.
Aihiona tälläkertaa kovapeltinen, lapissa ikänsä viettänyt jetta mk1. Auto oli alkuperäiskuntoinen 1.6 imudiisseli, johon tähän mennessä olen asentanut modifioidun eibah jousisarjan, 15" kranssivanteet ja gti golffin etu-spoilerin.
Sisustaan on tullut gti jakkarat ja mk1 nelipuolainen turbodiesel ratti.
Tekniikkapuolella voimaa tuo 1.6 diesel höystettynä kkk turbolla, kevyemmällä v.pyörällä, td syöttöpumpulla sekä gti kytkimellä varustettu paketti. tallissa asennusta odottaa turboruuvi ja välijäähdytin.
Vanteiksi tulee jatkossa 7 / 13 ja 6 / 13 compomotive motorsport hunajakenno vanteet.
Kuvia projektista tulee kunhan saan niitä jotenkin tanne nettiin.
Tämä on ensimmäinen turbotukseni. Ahdetuista moottoreista kokemukseni rajoittuu g60 tekniikkaan joten vinkkejä projektiani kohtaan otetaan vastaan.
Jetta MK1 td-ic 1600
Valvoja: ffp jäsenet
Tekniikkapuolella voimaa tuo 1.6 diesel höystettynä kkk turbolla, kevyemmällä v.pyörällä, td syöttöpumpulla sekä gti kytkimellä varustettu paketti.
Johtuiskohan se kytkimen gti-titteli siitä, että ainakaan 1.6 GTi Sciroccoon (eikä siis varmaan golfiinkaan) ollut kuin se diiselin kytkin, eli jokin välikokoinen paketti tarjolla kirjoissa. Ainakin Sachs levyssä oli todella pitkät jouset, lieko sitten miksi?
Kytkin on kakkoskorisesta. niin suuri kuin vauhtipyörään sopii.
Nyt on turboruuvikin asennettu ja ahtopaineet säädetty 1.0 bar.
Syöttöä lisäämällä kokeiltu 1.5 bar. Välijäähdytin odottaa asentamista joten täytyy malttaa paineiden kanssa.
Jos joku haluaa ottaa kuvia jetasta ja laittaa niitä tänne niin sopii. itsellä ei ole Tietokoneessa kuva ohjelmia yms. vielä. Autohan sijaitsee rovaniemellä.
Nyt on turboruuvikin asennettu ja ahtopaineet säädetty 1.0 bar.
Syöttöä lisäämällä kokeiltu 1.5 bar. Välijäähdytin odottaa asentamista joten täytyy malttaa paineiden kanssa.
Jos joku haluaa ottaa kuvia jetasta ja laittaa niitä tänne niin sopii. itsellä ei ole Tietokoneessa kuva ohjelmia yms. vielä. Autohan sijaitsee rovaniemellä.
tässä yksi kuva konehuoneesta jonka olen ottanut jonkin aikaa sitten kännykällä :)
http://img181.imageshack.us/img181/4538/paukannj3.jpg
on se tuo mk1 jetta vaan niin asenne peli :)
http://img181.imageshack.us/img181/4538/paukannj3.jpg
on se tuo mk1 jetta vaan niin asenne peli :)
Vetokykyä riittää!
Kärryä tuli vedettyä viimeviikolla yli 2000km. Osan matkaa oli kaksi kelkkaa kärryssä, ja autossa viisi ihmistä, koira ja pirusti tavaraa.
Vaikka poliisin puntari osoittikin sakkoihin oikeuttavat lukemat, niin hymy palasi jo seuraavissa ohitustilanteissa katsellessamme kanssa-autoilijoiden hölmistyneitä ilmeitä ja mahtavia nokipilviä mäissä.
Matka-ajossa totesin ahdonalaisen syötön olevan turhaa nokea ja polttoaineen kulutusta. 6.7 L vs. 9.5 L / 100km. Ohitus tilanteet ovat kylläkin oma lukunsa.
Seuraavaksi siis magneetti venttiili pumpulle menevään letkuun...
Kärryä tuli vedettyä viimeviikolla yli 2000km. Osan matkaa oli kaksi kelkkaa kärryssä, ja autossa viisi ihmistä, koira ja pirusti tavaraa.
Vaikka poliisin puntari osoittikin sakkoihin oikeuttavat lukemat, niin hymy palasi jo seuraavissa ohitustilanteissa katsellessamme kanssa-autoilijoiden hölmistyneitä ilmeitä ja mahtavia nokipilviä mäissä.
Matka-ajossa totesin ahdonalaisen syötön olevan turhaa nokea ja polttoaineen kulutusta. 6.7 L vs. 9.5 L / 100km. Ohitus tilanteet ovat kylläkin oma lukunsa.
Seuraavaksi siis magneetti venttiili pumpulle menevään letkuun...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa