pajalle.com:n talleilla tapahtuu
Valvoja: ffp jäsenet
pajalle.com:n talleilla tapahtuu
Edit 22.5.2007: Muutin vähän otsikkoa, keräillään tähän samaan topiciin vähän kaikkea meidän talleilla tapahtuvaa, Karttusten tyyliin :)
Roadsterista oli etupuskuri heti Saksasta tultuaan jo valmiiksi hiukan rikki, ja tuossa talven jääratakarkeloissa se hajosi sitten vielä hiukan lisää. Takapuskurinkin mukana tuli tuliaisina naarmuja, minne lie muurari peruutellut.
Puskureita pitää siis hiukan laitella/maalailla. Takapuskurin alta paljastui kohtuullisen kokoinen tasapainotuspaino, mikä lienee senkin merkitys.
Etupäähän tulee sitten hiukan lasikuitua. Yritys on, että tämän viikonlopun aikana sekin saataisiin samaan pohjamaalin sävyyn kuin on muukin auto.
Pannaan nyt loppukevennykseksi vielä vaikkapa ohjeet, miten TT:stä irroitetaan puskurit. Täyttyypä ainakin paremmin projektikertomuksen "vaatimukset".
Etupuskuri:
1. Akun suojamuovi irti
2. Konehuoneen etureunan suojamuovit irti
3. Puskurin yläreunasta 6kpl torx-ruuveja irti
4. Auton alta kaksi ruuvia irti
5. Sisälokarit etureunasta sen verran auki, että niiden taakse pääsee puuhastelemaan.
6. Avaa mahdollisten lampunpesureiden letkun liitos vasemmalta puolelta puskurin sisäpuolelta (sisälokarin takaa). Varaa jokin astia valmiiksi, jos et halua että nesteet valuvat pitkin maita ja mantuja.
7. Sieltä sisälokarien takaa välijäähdyttimien vierestä kummaltakin puolelta kaksi 10mm mutteria irti.
8. Nykäise puskuri irti suoraan eteenpäin vetäen.
Takapuskuri:
1. Yläreunasta nurkista irti suojamuovit. Irroita alta paljastuvat torx-ruuvit (2 per puoli).
2. Auton alta kaksi torx-ruuvia irti.
3. Sisälokarit takareunasta sen verran auki, että alle mahtuu nippanappa puuhastelemaan.
4. Sisälokarin takaa kummaltakin puolelta kaksi 10mm pulttia pois.
5. Puskurin sivut irtoavat kun vetää sivulle ja samalla painaa hiukan eteenpäin (kohti auton keulaa)
6. Nykäise puskuri irti suoraan taaksepäin vetäen.
Roadsterista oli etupuskuri heti Saksasta tultuaan jo valmiiksi hiukan rikki, ja tuossa talven jääratakarkeloissa se hajosi sitten vielä hiukan lisää. Takapuskurinkin mukana tuli tuliaisina naarmuja, minne lie muurari peruutellut.
Puskureita pitää siis hiukan laitella/maalailla. Takapuskurin alta paljastui kohtuullisen kokoinen tasapainotuspaino, mikä lienee senkin merkitys.
Etupäähän tulee sitten hiukan lasikuitua. Yritys on, että tämän viikonlopun aikana sekin saataisiin samaan pohjamaalin sävyyn kuin on muukin auto.
Pannaan nyt loppukevennykseksi vielä vaikkapa ohjeet, miten TT:stä irroitetaan puskurit. Täyttyypä ainakin paremmin projektikertomuksen "vaatimukset".
Etupuskuri:
1. Akun suojamuovi irti
2. Konehuoneen etureunan suojamuovit irti
3. Puskurin yläreunasta 6kpl torx-ruuveja irti
4. Auton alta kaksi ruuvia irti
5. Sisälokarit etureunasta sen verran auki, että niiden taakse pääsee puuhastelemaan.
6. Avaa mahdollisten lampunpesureiden letkun liitos vasemmalta puolelta puskurin sisäpuolelta (sisälokarin takaa). Varaa jokin astia valmiiksi, jos et halua että nesteet valuvat pitkin maita ja mantuja.
7. Sieltä sisälokarien takaa välijäähdyttimien vierestä kummaltakin puolelta kaksi 10mm mutteria irti.
8. Nykäise puskuri irti suoraan eteenpäin vetäen.
Takapuskuri:
1. Yläreunasta nurkista irti suojamuovit. Irroita alta paljastuvat torx-ruuvit (2 per puoli).
2. Auton alta kaksi torx-ruuvia irti.
3. Sisälokarit takareunasta sen verran auki, että alle mahtuu nippanappa puuhastelemaan.
4. Sisälokarin takaa kummaltakin puolelta kaksi 10mm pulttia pois.
5. Puskurin sivut irtoavat kun vetää sivulle ja samalla painaa hiukan eteenpäin (kohti auton keulaa)
6. Nykäise puskuri irti suoraan taaksepäin vetäen.
Viimeksi muokannut Heikki J., 22.5.2007 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis eikö nuo ole alunperin autossa? Ainakin selkeesti on autoon tarkoitettu.Takapuskurin alta paljastui kohtuullisen kokoinen tasapainotuspaino,
Mitä noilla painoa on about? vai ruuvasitko ollenkaan irti.
Onkohan TT:n omistajat kaikki niin kukkakeppejä ja ruffat sitten tukevampia....siis saksanmaalla näin, ei sentään suomessa.
Mutta juu mielenkiintoista kyllä tuo...
Takapuskurista kitattiin takakulman kolhun lisäksi vanhoja saksalaisia kilven kiinnitysruuvien reikiä. Myös etupuskuri vaati hiukan kittiä.
Sitten puskureihin vedettiin hiomaväri, joka hiottiin kuivuttuaan nelisataisella paperilla sileäksi. (Samaan aikaan taustalla Peksi ja Jaska vaihtavat etukulmaa 4motion Passattiin.)
Päivän hieromisten lopuksi Jaska veti puskureihin ensin nimbus-harmaan värimassan, ja hetkeä myöhemmin sitten vielä lakan. Huomenna sitten näkee tuliko tuosta yhtään auton värinen.
Tuleva uusi TeeTee sitten viimein tuon maskin saa:
http://www.fourtitude.com/news/uploads/ ... 00_066.jpg
Sitten puskureihin vedettiin hiomaväri, joka hiottiin kuivuttuaan nelisataisella paperilla sileäksi. (Samaan aikaan taustalla Peksi ja Jaska vaihtavat etukulmaa 4motion Passattiin.)
Päivän hieromisten lopuksi Jaska veti puskureihin ensin nimbus-harmaan värimassan, ja hetkeä myöhemmin sitten vielä lakan. Huomenna sitten näkee tuliko tuosta yhtään auton värinen.
TT ois saanu tulla jo tehtaalta ton näköisenä...
Tuleva uusi TeeTee sitten viimein tuon maskin saa:
http://www.fourtitude.com/news/uploads/ ... 00_066.jpg
[OT] Ne lisäpainot puskureiden alla ovat korin värähtelynvaimentajia. Avoissa rungon vääntöjäykkyys pienenee verrattuna umpimalliin, jolloin ajonopeuksilla kori saattaa alkaa värähtelemään. Toiminta perustuu ns.dynaamiseen vaimennukseen, jossa lisämassa on joustavasti kiinnitetty runkoon. Lisämassa värähtelee vastakkaisessa vaiheessa korin värähtelyyn ja vaiheet kumoavat toisensa. Lähes kaikista avoista taitaa löytyä tuollaisia lisäpainoja puskureiden alta. [/OT]
Ja kyllä, tuo maski sopiikuin nenä päähän TT:seen.
Ja kyllä, tuo maski sopiikuin nenä päähän TT:seen.
Noniin. Auto on nipussa, ja hyvä siitä tuli. Puskurit on ihan hiukan vaaleammat kuin muu auto, mutta eikös ne uusissakin autoissa usein :)
Puskuri kasattuna
Kuva koko autosta
Tuo maski huutaa kyllä nyt kaveriksi jotain vähintään 19" kromivanteita. Tulevan kesän vanteista ei ole mitään lopullisia päätöksiä vielä... rahatilanne kyllä aika raskaasti rajoittaa vaihtoehtoja :(
Ja Rascal, kyllä tästä puskuriswapistä ainakin tulee, Passatista en vielä tiedä. Muutama kuva siitä tuli kyllä otettua tuossa puskurihomman ohessa. Passatissakin alkaa olla etukulma jo vaihdettuna. Siihen siis vaihdettiin tuo vasen etuneljännes, joka oli kolarissa aika pahasti vaurioitunut.
Puskuri kasattuna
Kuva koko autosta
Tuo maski huutaa kyllä nyt kaveriksi jotain vähintään 19" kromivanteita. Tulevan kesän vanteista ei ole mitään lopullisia päätöksiä vielä... rahatilanne kyllä aika raskaasti rajoittaa vaihtoehtoja :(
Ja Rascal, kyllä tästä puskuriswapistä ainakin tulee, Passatista en vielä tiedä. Muutama kuva siitä tuli kyllä otettua tuossa puskurihomman ohessa. Passatissakin alkaa olla etukulma jo vaihdettuna. Siihen siis vaihdettiin tuo vasen etuneljännes, joka oli kolarissa aika pahasti vaurioitunut.
Viimeksi muokannut Heikki J., 12.3.2006 22:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Puskurin ja maskin ostin kaverilta Raumalta. Puskurin valmistaja on PPI, niillä on siellä ihan nettikauppa mistä noita saa ostaa. Puolitoista tonnia saa varata rahaa verojen ja rahtien kanssa :)
Kannattaa muuten vähän löysätä niitä ohjurimuoveja jotka on lokasuojassa kiinni, että saa ne puskurin sivut irti/kiinni. Toimi ainakin mulla paremmin kuin pelkkä vetäminen. Samoin kapeareunainen 10mm "deep socket" hylsy kandee varata niitä pultteja varten, ei sinne muuten pääse käsiksi.
Itse ostin OEM-miehenä V6 puskurin, jopa ihan samasta syystä kuin sinunkin puskurin vaihto tuli :-) Laitan kuvan tähän threadiin kunhan saan maalattua ja kiinni.
Itse ostin OEM-miehenä V6 puskurin, jopa ihan samasta syystä kuin sinunkin puskurin vaihto tuli :-) Laitan kuvan tähän threadiin kunhan saan maalattua ja kiinni.
Nyt kuvat myös omilla sivuilla:
http://pajalle.com/cars.php?id=022&lang=fi&page=4
http://pajalle.com/cars.php?id=022&lang=fi&page=4
Kaikki rahat kun ovat tuossa autossa ja puskurissa kiinni, pitää tyytyä vanhoihin vanteisiin :( Mielellään olisin kyllä jotkin 19" kromit alle lyönyt, mutta keksitään nyt sitten noihin vanhoihin jotain uutta. Nuo vanteet on jo mulle jonkinlainen "kirous", kolmatta kevättä peräkkäin noita tulee nyt sitten hierottua. Saa nähdä saako niitä tämän jälkeenkään myytyä :)
Hiontaväri vedettynä
Hiontaväri vedettynä
Tollanen siitä sit tuli. Alunperin oli tarkoitus enemmän oranssia, mutta taitaa olla parempi ku tuli vähän pronssisempi. Auringonpaisteessa aika oranssi, iltahämärissä aika ruskea, muuten siltä väliltä.
Hetken kesti totutella, nyt jo tykkään :)
Tuossa vielä toinen kuva.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Mistä idea tuli...?
No, tais olla Essenin showkuvia katsellessa kun "ihastuin" oranssiin väriin vanteissa, siellä oli mattamusta Vento oransseilla vanteilla.
Tuo väri on uuden Focus ST:n väri (electric orange), mutta olis varmaan (?) tarvinnut alleen jonku vaalean sävypohjan... ainakin mun mielestä tuo on tummempi kuin se Focus.
Jos on jotain efektiä maalissa, niin päivänvalossa yleensä näyttää aivan erilaiselle
Joo on siinä muutamaa eri helmiäistä, näyttää tosiaan kirkkaassa päivänpaisteessa aikalailla erilaiselta kuin iltahämärissä.. ja noin niinku luonnossa muutenkin, kuva ei aina kerro koko totuutta. Mutta fakta on se, että ei tuo varmaan kyllä kaikkia miellytä... which is nice :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Mikäs auto tuossa puskurin heijastuksissa vilahtelee, punainen new beetle?
Vaikka tälläkään mitään vaikutusta: Ei mitään suotanan tarroja TT:hen. Oranssit vanteet on kyllä aika makeat täytyy myöntää mutta tuollaisten tarrojen laittaminen ei sovi yhtään. Omistaja tietysti ratkaisee mutta.. Alkaa TT:n ulkomuodot olemaan suhteellisen siistit...
näyttäisi muuten rigeriltäkin tulleen vastaan tyylinen sarja TT:hen
http://www.rieger-tuning.de/Modellshow/Audi/TT/tt.html
näyttäisi muuten rigeriltäkin tulleen vastaan tyylinen sarja TT:hen
http://www.rieger-tuning.de/Modellshow/Audi/TT/tt.html
Joo ei tuu mitään tarroja. Tuskin jaksan edes liimailla noita quattro- ja TT-merkkejä takaisin noihin puskureihin.
Maalauksesta pikku tarina ja muutama lisäkuva nyt myös tuolla omilla sivuilla.
Maalauksesta pikku tarina ja muutama lisäkuva nyt myös tuolla omilla sivuilla.
puskuri
tosi asiallisen näköinen :)
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
kyllä on kiva
Kyllä se on piruvie fiksun näkönen, ite tässä miettiny kanssa tehdä omalle keulalle jotakin. Miettiny noita singleframe härpäkkeitä, mutta ah, 1500€ pitäs köyhtyä taas tuosta PPI:stä. Riegeriltä sitten löytyis huojempaan hintaan, mutta mitä laatua sitten on.
Se on tämä kesä ennen takatalvea nyt tätä vanteiden esittelyä, niin liityn minäkin tähän seuraan. Olivat kuulemma lupailleet uutisissa takatalvea, niin piti sitten varmistaa sen tulo, ja ruuvata kesänakit alle.
Tuli siis talvella hommattua alkuperäisiä tuumaa isommat parabolit:
MD Comprex järkkäsi sopivat adaptaatiot ja niinhän ne paikallaan pysyvät:
Jotain meni varmaan tuunaamisessa pieleen, kun ei raavi mistään kiinni edes isommissa heitoissa :( Piti noita uusia vähän kiilloitellakin tässä keväällä, mutta tuli tämä kesä niin äkkiä, ja työtkin haittaa harrastuksia, että jäi nyt tekemättä. Ja muistaakseni joskus vannoin, etten sitä puuhaa enää tekisikään... tosin nää olis aika helpot vetää ihan koneilla.
Ainiin, ja oranssit Seat-vanteet olis edelleen ylimääräisenä...
Tuli siis talvella hommattua alkuperäisiä tuumaa isommat parabolit:
MD Comprex järkkäsi sopivat adaptaatiot ja niinhän ne paikallaan pysyvät:
Jotain meni varmaan tuunaamisessa pieleen, kun ei raavi mistään kiinni edes isommissa heitoissa :( Piti noita uusia vähän kiilloitellakin tässä keväällä, mutta tuli tämä kesä niin äkkiä, ja työtkin haittaa harrastuksia, että jäi nyt tekemättä. Ja muistaakseni joskus vannoin, etten sitä puuhaa enää tekisikään... tosin nää olis aika helpot vetää ihan koneilla.
Ainiin, ja oranssit Seat-vanteet olis edelleen ylimääräisenä...
Kyllähän noi fiksut on. Kiillottaminen vois kyllä olla ihan ok homma, mutta se työ.. ei normaali ihminen sellasta jaksa :D
Itellä kauheaakin kauheampi probleema oman TT:n kanssa kun ei taho keksiä sitten mitään vannetta alle kesäksi. BBS:n Lemansit ois kyllä yks vaihtoehto, mutta tiiä sit..
http://213.132.112.100/images/63/6319141330.jpg
Itellä kauheaakin kauheampi probleema oman TT:n kanssa kun ei taho keksiä sitten mitään vannetta alle kesäksi. BBS:n Lemansit ois kyllä yks vaihtoehto, mutta tiiä sit..
http://213.132.112.100/images/63/6319141330.jpg
Muutin vähän otsikkoa, keräillään tähän samaan topiciin mitä tuolla meidän talleilla tapahtuu, vähän samaan tyyliin Karttusten kanssa.
Pikkasen siis uutta vaihteeksi:
1) Jaska rakenteli firmalleen hiukan kuljetuskalustoa. AVK:lta jäi haaviin ojaan puuta vasten kaadettu TDI 4motion Transporter. Hyvä siitä tuli:
2) Bug Runia varten on Peksi taas väsäillyt kehonsiirrintä. Tarkempi rojektikertomus on tulossa pikapuoliin, mutta tässä pari kuvaa pikkuhiljaa valmistuvasta Villen ex-Golfista (joka oli kokenut pienen katonkautta pyörähdyksen viime syksynä):
Pikkasen siis uutta vaihteeksi:
1) Jaska rakenteli firmalleen hiukan kuljetuskalustoa. AVK:lta jäi haaviin ojaan puuta vasten kaadettu TDI 4motion Transporter. Hyvä siitä tuli:
2) Bug Runia varten on Peksi taas väsäillyt kehonsiirrintä. Tarkempi rojektikertomus on tulossa pikapuoliin, mutta tässä pari kuvaa pikkuhiljaa valmistuvasta Villen ex-Golfista (joka oli kokenut pienen katonkautta pyörähdyksen viime syksynä):
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa